PDA

View Full Version : Remy Bonjaski in Telegraaf



Wheelie
23-09-2004, 12:33
VECHTER MET MANIEREN

Bonjasky wil droomjaar goed vervolg geven met tweede K-1 wereldtitel


ALMERE, donderdag
De meeste dromen zijn bedrog, maar niet voor Remy Bonjasky die zijn mooiste drie vorig jaar in vervulling zag gaan. De Nederlandse K-1 wereldkampioen trouwde in 2003 met Melissa, pakte de wereldtitel in de ’Champions League’ van de vechtsport en als kroon op het jaar werd hij vader van een zoon Clay. Vernoemd naar de legendarische boksheld Cassius Clay, beter bekend als Muhammed Ali. „Mijn wensen zijn daarmee vervuld. Ik kan alleen nog maar hopen dat onze gezondheid en geluk gehandhaafd blijven.�
In een jaar kreeg het leven van de 28-jarige Bonjasky een wending van 180 graden. In januari van 2003 ging hij bij wijze van spreken nog door het leven als een ’nobody’, nu wordt hij in Japan vereerd als een halfgod, na zijn sensationele zege als debutant in de K-1 Grand Final. Vooral zijn overwinning op de 160 kilo zware kolos Bob Sapp maakte indruk. Om die reden zal Bonjasky komende zaterdag ook weer worden onthaald als een held in het land van de rijzende zon, als de laatste eliminatie plaatsheeft voor het wereldkampioenschap in december. „Ik kijk ernaar uit om daar weer in de ring te staan. Het is fantastisch om voor zo veel mensen te vechten, dat maak je nergens mee. Vorig jaar stond ik voor bijna 70.000 man te vechten.�
Volgens de sympathieke Nederlander, die luistert naar de bijnaam ’The Gentleman’, vanwege zijn deftige voorkomen zowel binnen als buiten de ring, is zo’n Grand Final onmenselijk zwaar. „Je moet drie wedstrijden van drie keer drie minuten vechten in een tijdsbestek van een paar uur. Veel mensen denken misschien dat het gewoon een sport is, waarbij je voluit doorbeukt, maar juist omdat al die wedstrijden op één dag zijn, moet je heel berekenend vechten. Een blessure oplopen kan namelijk funest zijn voor deelname aan het verdere toernooi. Je moet ook in dat tijdsbestek aan één stuk door geconcentreerd blijven, terwijl je eigenlijk mee wilt in de euforie van het publiek, dat uit zijn dak gaat. Je emoties tonen is uit den boze, het enige dat telt zijn je tegenstander en de winst.�
Bonjasky beseft als geen ander, dat hij zonder zijn vrouw Melissa nooit zover had kunnen komen. In de periode, dat hij zijn baan als bankmedewerker opgaf (2002) om fulltime K-1-vechter te worden, steunde zij zijn beslissing. „Je weet niet waar het zal eindigen en het is toch een beslissing met een risico, maar ik wist dat hij het graag wilde, dan ga ik hem toch niet tegen houden�, zegt Melissa Bonjasky. „Remy stond regelmatig met ontbloot bovenlijf en met zijn spieren gespannen voor de spiegel. Hij zei dan: ’One day I am gonna be the strongest fighter in K-1’. Dat was zijn droom en die heeft hij verwezenlijkt. Daar ben ik heel trots op�, aldus de 24-jarige Melissa.
Het was echter niet alleen maar hosanna in de familie Bonjasky. Onderling wel, maar roem trekt altijd personen aan die zich anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn, heeft ook Remy Bonjasky inmiddels ondervonden. ,,Ik heb meerdere mensen aan de telefoon gehad die wel de zaken voor me wilden behartigen, maar ik had bij iedereen de indruk dat ze alleen maar zichzelf via mij wilden verrijken. Ik heb nu geen apart iemand die de zaken voor me regelt. Melissa doet dat nu, maar eigenlijk wil ik een extern persoon die dat doet. Het is alleen moeilijk om zo iemand te vinden, die volledig te vertrouwen is, zodat ik me alleen maar hoef te concentreren op het vechten.�


Op dat laatste zal de vechter van Mejiro Gym zaterdag al het vizier moeten zetten, wanneer hij uitkomt tegen de oorspronkelijke sumoworstelaar Yokozuna Akebono. In K1 – de combinatie van alle vechtsporten waarin een k voorkomt – zijn ook twee andere Nederlanders van de partij, die overigens al meerdere malen de beste van de wereld waren. Peter Aerts (driemaal K-1 kampioen) en Ernesto Hoost (viermaal) zullen proberen om via respectievelijk Michael McDonald en Glaube Feitosa een plaatsje te veroveren in de Grand Final op 4 december in de Tokyo Dome.
„Zowel Ernesto als Peter is een grote concurrent om dit jaar wereldkampioen te worden. Ze zijn toch ook beiden oud-kampioen. Het is inmiddels ook wel zo dat die Japanners er gek van worden, dat wij als Nederlanders eigenlijk vanaf het begin al domineren in deze sport. Ze proberen regeltjes te verzinnen om het ons moeilijker te maken. Maar voorlopig maak ik me daar niet druk om. Ik probeer gewoon op knock-out te winnen, want dan is er geen discussie over wie de beste is. Als het aan mij ligt, staat er aan het einde van dit jaar opnieuw een Nederlander met de beker in zijn hand. De naam? Ha, Remy Bonjasky natuurlijk, want het zal moeilijk worden om mij te verslaan.�

Wheelie
23-09-2004, 12:38
http://wesley.shacknet.nu/upload/images/11182.jpg

Gulo gulo
23-09-2004, 12:44
Mooi stukje, en Citatic mag je ook wel als een halve Nederlander beschouwen :thumbs:

Mike
23-09-2004, 12:45
Remy stond regelmatig met ontbloot bovenlijf en met zijn spieren gespannen voor de spiegel. Hij zei dan: ’One day I am gonna be the strongest fighter in K-1’

dit doe ik ook vaak maar het heeft nog weinig vruchten afgeworpen :)

leuk interview , telegraaf weet wat belangrijk nieuws is :thumbs:

}|^-_-^|{
23-09-2004, 15:39
ik sta regelmatig met ontbloot onderlijf voor de spiegel...

Hollandpride
23-09-2004, 16:24
Ik zelfs helemaal bloot :oops:

Highline
23-09-2004, 18:12
leuk ineterviw en gaaf dat de telegraaf er aandacht aan besteed

bloody
24-09-2004, 17:28
ik gun dit jaar eerlijk gezegd Peter de K/1 titel dan heeft hij hem ook 4 keer gewonnen. En dan in 2005 de finale in december peter tegen ernesto en dan het jaar erna stoppen ze alle 2 en dan is bonjasky weer aan de beurt. :thumbs:

Gulo gulo
24-09-2004, 18:48
ik gun dit jaar eerlijk gezegd Peter de K/1 titel dan heeft hij hem ook 4 keer gewonnen. En dan in 2005 de finale in december peter tegen ernesto en dan het jaar erna stoppen ze alle 2 en dan is bonjasky weer aan de beurt. :thumbs:

Zou wel het droomscenario zijn...