PDA

View Full Version : Interview met Stefan klever



Highline
24-09-2004, 00:12
bron: http://www.man-magazine.com/MAN2.1/?shownews=2504

Op 3 oktober aanstaande organiseert Rings Holland een gala in Nieuwegein met als titel: “Two Heroes, One Winner" Deze titel gaat zeker op voor de hoofdpartij tussen Stefan Klever en Marc van Rooijen die de ring in zullen stappen om uit te maken wie zich de nieuwe Nederlandse kampioen -85 mag noemen. Een ware stadsderby omdat beide vechters in de regio van Utrecht wonen.

Stefan Klever maakt volgens critici de meeste kans op deze titel. Man-magazine ging op onderzoek uit of Stefan er net zo denkt...

Stefan Klever kun jij je aub voorstellen aan de lezers?
Je wilt wel gelijk alles weten? Ik ben dus Stefan Klever, 32 jaar oud en werkzaam als interieurbouwer. Ik ben woonachtig in Breukelen.

Hoe lang doe je al aan freefight?
Ik kwam eerst in aanraking met kickboksen en ben daarna overgestapt op het freefight volgens het Ringssysteem. Ik doe nu twee jaar aan freefighten ik moet zeggen dat ik geen spijt heb van de overstap.

Heb jij banden in het ringssysteem?
Binnen het ringssysteem kan je graduaties doen voor banden. Ik ben momenteel in het bezit van de bruine band. Ik ga zeker door voor hogere graduaties.

Wat is je fightrecord?
Ik heb twee shooto wedstrijden gedraaid en helaas heb ik beide partijen verloren gelukkig op punten. Ik heb van die partijen alleen maar geleerd Nu de freefightpartijen, drie keer gevochten , 2 op knock-out en 1 door opgave gewonen

Hoeveel dagen train je in de week?
Gemiddeld train ik 5 dagen in de week ter voorbereiding voor een wedstrijd

Hoe ziet de trainingsarbeid naar een gevecht eruit?
Van algemeen steeds specifieker naar de wedstrijddatum toe in een trainingscyclus van 3 maanden.

Wat is je favoriete techniek?
Achterwaartse trap naar het lichaam of hoofd

Waar beslis jij een gevecht het liefst op de grond of staande?
Mijn voorkeur gaat uit naar een staande knock-out, maar als het op de grond moet gebeuren heb ik er ook geen problemen mee.

Vecht je alleen op ringsgala’s of ook op andere evenementen?
Maak mij niet uit, alleen vecht wel het liefst volgens RINGS regels

Voel jij je thuis bij de 30 seconden regel?
De 30 seconden vind ik persoonlijk wel prettig dan blijft het gevecht dynamisch en ik hou van actie in de ring

Hoe was je laatste partij?
Ik vocht toen op het ringsgala tegen Mario Borzic.
Tot de knock-out kon de wedstrijd nog 2 kanten op dit keer viel het kwartje gunstig voor mij.

Het zag er naar uit dat je vanwege een schouderblessure misschien nooit meer kon vechten, kun je hierover iets meer vertellen?
De schouderblessure zag er somber uit, baalde er ook vreselijk dat ik de partij tegen Mario Borzic moest afzeggen.Vanaf mei ben ik door Prof. B van Wingerden, die vele topsporters onder behandeling heeft waaronder ook Peter Aerts, wekelijks behandeld op zijn specifieke manier.Momenteel gaat het heel goed met mijn blessure sterker nog van Wingerden heeft mij in deze korte periode door zijn behandeling ook veel harder leren stoten en trappen.

Hoe is je revalidatieperiode verlopen?
Ik kan inderdaad terugkijken op een gunstig verlopen revalidatieproces. Het heeft mij eigenlijk alleen maar sterker gemaakt.

Op 3 oktober vecht jij tegen Marc van Rooijen voor de Nederlandse titel, hoe leef jij hier naar toe?
Zoals naar iedere wedstrijd maar wel in mijn achterhoofd de foute inschattingen van de situaties van de laatste wedstrijd welke ik uiteraard in de voorbereiding van komende ontmoeting meegenomen heb.

Wat voor een gevecht gaat het worden?
Conditioneel zal het een zware partij worden en ook zeker een harde partij, de partij zal zeer zeker niet op punten beslist worden.

Durf jij je te wagen aan een voorspelling?
Gezien de voorgaande partij kan ook dit gevecht 2 kanten op, aan mij zal het zeker niet liggen om het ook dit keer weer in mijn voordeel te beslissen.

Jullie komen beide uit Utrecht, gaat het dan ook om de eer en de trots?
Eer en trots omdat we beiden uit Utrecht komen heeft op mijn geen invloed, ik heb altijd ongeacht wie respect voor mijn tegen stander.

Heb je al andere partijen in het verschiet?
Met Rings ben ik in onderhandeling voor hun grote gala in Utrecht Vechtsebanen welke zal plaatsvinden op zondag 12 december. De onderhandelingen lopen nog dus ik kan nog niks zeggen wie mijn volgende tegenstander zal zijn.

Tegen welke vechter zou jij nog graag willen staan?
Zou heel graag tegen Ivo Nijenhuis willen staan waarvan ik mijn 1e shooto partij heb verloren op punten.

Wat is jou levensmotto?
Genieten van de momenten voordat het te laat is.

Stefan Klever bewijst bezig echt een knokker te zijn, na zijn schouderblessure en een revalidatieperiode heeft hij zich letterlijk en figuurlijk teruggeknokt. Stefan is klaar voor de showdown op 3 oktober tegen Marc van Rooijen en het belooft een partij te worden waar de spetters vanaf zullen vliegen.

Namens Man-magazine en de lezers wens ik Stefan heel veel succes voor deze krachtproef en de verder partijen die op zijn weg zullen komen.

Thomas
24-09-2004, 00:44
Hoe was je laatste partij?
Ik vocht toen op het ringsgala tegen Mario Borzic.
Tot de knock-out kon de wedstrijd nog 2 kanten op dit keer viel het kwartje gunstig voor mij.


tegen borzic? :?

Jeru
24-09-2004, 00:57
Das wel een beste misser :roll:
Dat ging toen toch helemaal niet door? Verder wel een leuk stuk.

Peete
24-09-2004, 01:50
Tegen welke vechter zou jij nog graag willen staan?
Zou heel graag tegen Ivo Nijenhuis willen staan waarvan ik mijn 1e shooto partij heb verloren op punten.


lijkt me een leuke partij tegen appelsap :thumbs:

someone
24-09-2004, 09:20
leuk stukkie

}|^-_-^|{
24-09-2004, 10:30
kon me idd al niet voorstellen dattie borzic ko geslagen zou hebben.

Wheelie
24-09-2004, 11:09
Tegen welke vechter zou jij nog graag willen staan?
Zou heel graag tegen Ivo Nijenhuis willen staan waarvan ik mijn 1e shooto partij heb verloren op punten.


lijkt me een leuke partij tegen appelsap :thumbs:

mij ook :wink:

appelsap
24-09-2004, 11:18
Tegen welke vechter zou jij nog graag willen staan?
Zou heel graag tegen Ivo Nijenhuis willen staan waarvan ik mijn 1e shooto partij heb verloren op punten.


lijkt me een leuke partij tegen appelsap :thumbs:

mij ook :wink:

Mij ook

Wheelie
24-09-2004, 11:49
Tegen welke vechter zou jij nog graag willen staan?
Zou heel graag tegen Ivo Nijenhuis willen staan waarvan ik mijn 1e shooto partij heb verloren op punten.


lijkt me een leuke partij tegen appelsap :thumbs:

mij ook :wink:

Mij ook

Cool :thumbs:

bloody
24-09-2004, 12:57
hij heeft nog niet zoveel wedstrijdervaring tenminste als ik dat uit het interview haal knap hoor nu al een nederlands titelgevecht

HUNTER
24-09-2004, 13:05
bring it on!!!! Ivo vs Stefan 12 december op rings in Utrecht?????? Zo heel vet zijn!

}|^-_-^|{
24-09-2004, 13:55
nou, vechten dan! rings 30 oktober wellicht?