PDA

View Full Version : Zondag Musashi op TV



Leonardo
24-09-2004, 22:22
http://www.musashi.nl/gif/strand_pot.jpg

Op zondag 26 september zal in het sportprogramma van TV Rijnmond een twintig minuten durende special worden uitgezonden over sportschool Musashi. Shihan Sjaak van de Velde en zijn leerlingen zijn een hele dag gevolgd door Roel Pot van TV Rijnmond tijdens een 'Full contact Kyokushin karate strandtraining' op de Maasvlakte. Tijdens deze TV-uitzending krijgt u een impressie hoe full contact karateka's buiten in de natuur bij zee trainen. De uitzending zal de gehele dag gedurende ieder uur worden herhaald.

Vanaf zondag 17.00 uur tot maandag 17.00 uur.

mama
24-09-2004, 22:24
jammer dat je dat in heiloo niet kan ontvangen

Dennuz
24-09-2004, 22:24
Heb geen tv rijnmond hier :(

Gulo gulo
24-09-2004, 22:38
Kunnen we het ook nog ergens anders vinden?

kyokushin
24-09-2004, 23:47
komt het ook ergens online te staan ?

ashi76
25-09-2004, 02:18
Ik zag idd al een voorstukje op TV-Rijnmond. :thumbs:

FF checken dus a.s. zondag :mrgreen:

redjuh
25-09-2004, 11:23
voorproefje voor winters hehehe

ashi76
25-09-2004, 14:34
Winters kan mawashi nog niet eens schrijven...

Leonardo
25-09-2004, 16:56
jammer dat je dat in heiloo niet kan ontvangen

Weet je dat zeker ?

Sjaak
25-09-2004, 17:48
Ben benieuwd wat ze gaan uitzenden ?

Dennis
25-09-2004, 17:59
Top, heb sinds kort ook TV-Rijnmond.
Ben benieuwd hoe het is

Leejunfan
26-09-2004, 15:27
Hier hebben we ook geen TV Rijnmond :(
Maar we kunnen het later toch vast wel terug kijken op Musashi.nl :wink:
Of niet?

Osu!

Gulo gulo
26-09-2004, 17:48
Ja goed idee, kan de aflevering niet geupload worden naar de site van Musashi?

Leonardo
26-09-2004, 18:07
Ik denk wel dat me vader dat zal gaan proberen, over 15 minuten begint de uitzending. Ik hoorde dat hij alle 6 uur TV opnames krijgt en misschien is daar een leuke samenvatting van te maken.

Gulo gulo
26-09-2004, 18:28
Oh da's wel mooi, dat hij al het beeldmateriaal krijgt. Hoe lang is de uitzending?

Atama
26-09-2004, 20:45
ik heb het gezien maar met alle respect trainen in het water vond ik dat onzin
wat heeft dat voor meer waarde ?

ashi76
26-09-2004, 23:06
Stoer hoor Sjaak, die arme TV-Rijnmond verslaggever keihard in zijn pens meppen.... ;)

@ Atama.
Imo is het gewoon eens iets anders.
Om een training van 4 uur vol te houden (vooral 's-winters) moet je ook wel over behoorlijk wat doorzettingsvermogen beschikken.

Leejunfan
27-09-2004, 11:57
ik heb het gezien maar met alle respect trainen in het water vond ik dat onzin
wat heeft dat voor meer waarde ?

Ik denk dat de meerwaarde daarvan is dat het een stuk zwaarder is wanneer je "Gi" nat is.
(probeer maar eens een fatsoenlijke mawashi te maken met een natte broek)
Daardoor wordt ook je balans en conditie op de proef gesteld.
Daarnaast moet je toch ook wel even een knop omzetten omdat het behoorlijk! koud kan zijn.
En...... het kan gewoon best leuk zijn! :D

Sjaak
27-09-2004, 12:04
[quote="ashi76"]Stoer hoor Sjaak, die arme TV-Rijnmond verslaggever keihard in zijn pens meppen.... ;)

Hij mocht eerst :lol:


@ Atama.
Imo is het gewoon eens iets anders.
Om een training van 4 uur vol te houden (vooral 's-winters) moet je ook wel over behoorlijk wat doorzettingsvermogen beschikken.

Ashi is correct, doe gewoon is mee en ervaar het is.

Sjaak
27-09-2004, 12:12
ik heb het gezien maar met alle respect trainen in het water vond ik dat onzin
wat heeft dat voor meer waarde ?

Ik denk dat de meerwaarde daarvan is dat het een stuk zwaarder is wanneer je "Gi" nat is.
(probeer maar eens een fatsoenlijke mawashi te maken met een natte broek)
Daardoor wordt ook je balans en conditie op de proef gesteld.
Daarnaast moet je toch ook wel even een knop omzetten omdat het behoorlijk! koud kan zijn.
En...... het kan gewoon best leuk zijn! :D

Leejunfan is correct. De training in het water heeft bijna een uur geduurd en was behoorlijk zwaar want als je wilt trappen zal je toch je been boven het wateropppervlak uit moeten tillen anders kan je niet trappen en dat kost veel kracht. En het was zeker heel koud want er stond die dag een keiharde wind (windkracht 7) en dan moet je over een stuk doorzettingsvermogen beschikken om een uur in het koude water te trainen (na erst 3 uur op het strand) want op het laatst voel je elke spier in je lichaam door de kou en de vermoeidheid maar dan is het zaak om door te zetten en niet voor de makkelijke weg te kiezen want "opgeven" is o zo makkelijk :wink:

Er waren ook veel kinderen bij en dan ruim je in zo'n training wel is een stukje in voor een soort "spelletje" en dat stukje met dat Jonassen" hebben ze precies uitgezonden. Ik had het leuker gevonden als ze het stukje hadden uitgzonden met de training tot ver over je middel in het water en dan had je kunnen zien hoe zwaar zo iets kan zijn met stoten maar vooral trappen.

Maar het is altijd een keuze van de programmamakers en je kan achteraf pas zien wat er wordt uitgezonden. Ik zal proberen om het filmpje van de week op de Musashi site te plaatsen.

Sjaak

Atama
27-09-2004, 13:18
Sjaak als buitenstaander en geen karateka ervaar ik het toch anders. Ik vond die stoot op de reporter niet echt nuttig, behalve die dan op z'n buik. Het is net zoiets als Mike Tyson een stoot uitdeelt aan een vreemde op straat, geeft ook niet echt een toegevoegde waarde.
Op mij kwam het meer over wie is de stoerste. Nu begrijp ik wel dat het voor de TV is en dat dat ongetwijfeld ook een rol speelt in hetgeen ze hebben laten zien.
Ik kan me voorstellen dat het in het water een stuk zwaarder is. Dit lijkt me ook niet echt nuttig want wedstrijden worden toch niet in een zwembad gehouden :o). Je kan beter harder trainen in de dojo en daar je grenzen verkennen en aan de techniek werken.

Maar het is alleen mijn mening :wink:

Leejunfan
27-09-2004, 13:33
Sjaak als buitenstaander en geen karateka ervaar ik het toch anders. Ik vond die stoot op de reporter niet echt nuttig, behalve die dan op z'n buik. Het is net zoiets als Mike Tyson een stoot uitdeelt aan een vreemde op straat, geeft ook niet echt een toegevoegde waarde.
Op mij kwam het meer over wie is de stoerste. Nu begrijp ik wel dat het voor de TV is en dat dat ongetwijfeld ook een rol speelt in hetgeen ze hebben laten zien.
Ik kan me voorstellen dat het in het water een stuk zwaarder is. Dit lijkt me ook niet echt nuttig want wedstrijden worden toch niet in een zwembad gehouden :o). Je kan beter harder trainen in de dojo en daar je grenzen verkennen en aan de techniek werken.

Maar het is alleen mijn mening :wink:

De wedstijden worden niet in een zwembad gehouden?
Oke,net zo min als een wedstrijd tegen een hangende zak of een strinking pad word gehouden.
Het is een manier van trainen....
Als jij zo zwaar trappen/stoten traint zal de trap zonder water een stuk makkelijker en krachtiger zijn, net als je met wat zwaardere handschoenen traint en in de wedstrijd lichtere hebt.
Het is ook niet dat het trainen in water "beter" is als in de dojo maar het levert wel degelijk een stuk waarde en persoonlijk vind ik variatie in de training toch ook wel erg belangrijk. Dus naast het trainen in de dojo eens trainen in het water is in mijn ogen alleen maar positief.

Sjaak
27-09-2004, 13:40
[quote="Atama"]Ik kan me voorstellen dat het in het water een stuk zwaarder is. Dit lijkt me ook niet echt nuttig want wedstrijden worden toch niet in een zwembad gehouden :o).

heb je gelijk in Atama :lol: Maar bijna alle vechtsporters doen krachttraining in een honk en toch heb ik nooit iemand een ander in de ring zien slaan met een gewicht in zijn handen :o en waarom stoten iedereen op een bokszak die niet terug slaat :wink:

Je kan je afvragen wat het nut is van een marathon lopen, een fietstocht van 100 km te houden, een toernooi vechten, meedoen aan een survival run, 1000 buikspieren, 200 honderd x opdrukken, een 30 man Kumite vechten voor een zwarte band examen en/of je grenzen verleggen. Voor iedereen is dat anders en wat voor de een nut heeft vindt een ander volslagen onzin.


Maar het is alleen mijn mening :wink:

No problem, bedankt voor je reactie.

Sjaak

Sjaak
27-09-2004, 13:42
De wedstijden worden niet in een zwembad gehouden?
Oke,net zo min als een wedstrijd tegen een hangende zak of een strinking pad word gehouden.
Het is een manier van trainen....
Als jij zo zwaar trappen/stoten traint zal de trap zonder water een stuk makkelijker en krachtiger zijn, net als je met wat zwaardere handschoenen traint en in de wedstrijd lichtere hebt.
Het is ook niet dat het trainen in water "beter" is als in de dojo maar het levert wel degelijk een stuk waarde en persoonlijk vind ik variatie in de training toch ook wel erg belangrijk. Dus naast het trainen in de dojo eens trainen in het water is in mijn ogen alleen maar positief.

Osu !!!

Sjaak