PDA

View Full Version : Duizend man bij stille tocht Nordin Ben Salah



Highline
25-09-2004, 18:00
Ruim duizend mensen hebben vanmiddag in Amsterdam meegelopen in een stille tocht voor de deze week vermoorde profbokser Nordin Ben Salah. De bokser werd maandagavond door twee mannen op een motor onder vuur genomen en overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. Veel van de deelnemers droegen een wit T-shirt met daarop een foto van het slachtoffer en de tekst 'Nordin Ben Salah For Ever'.

Vooraan de stoet, die begon op het Museumplein en voerde naar de President Kennedylaan waar de 32-jarige bokser werd neergeschoten, liep familie van de bokser.

Nordin Ben Salah kwam zelf op 2-jarige leeftijd naar Nederland als zoon van een Marokkaanse gastarbeider. In wedstrijden kwam hij altijd uit voor Nederland. Hij legde zich in het begin toe op kickboxen en werd daarin wereldkampioen. Bij het boksen veroverde hij onder meer de intercontinentale WBA-titel. Onder de Marokkaanse jeugd in Nederland was de bokser razend populair. Hij gold als iemand die het van rondhangend straatjochie op het Amsterdamse Mercatorplein tot wereldkampioen boksen schopte.

Reden
De reden voor de moord op Ben Salah is nog steeds ongewis. Vrienden en bekenden van zijn sportschool uit Purmerend ontkennen dat hij zich in het criminele milieu begaf. Anderen, zoals bokser Raymond Joval, vragen zich echter af waarvan 'Fighting Nordin' zijn dure BMW en levensstijl bekostigde. Met alleen boksen is dat niet te bekostigen, zo stellen zij.

Nordin zelf stelde onlangs nog dat hij zich vooral weer toekeerde naar zijn oorspronkelijke geloof, de islam, en dat hij voor het eerst weer vastte tijdens ramadan. Hij wilde zich bovendien meer gaan wijden aan de opvoeding van zijn 3-jarige zoontje. Gisteren werd voor het eerst een nieuwe optie voor de moord geopperd door bekenden in zijn omgeving. De bokser zou mogelijk zijn gedood vanwege een erekwestie, vanwege omgang met een jonge moslimvrouw.

De politie wil niets kwijt over de zaak. Een woordvoerder liet alleen weten dat de bokser voor hen geen onbekende is, maar dat men de toedracht ook niet kent.

Nordin wordt maandag of dinsdag begraven op het islamitische deel van de Amsterdamse begraafplaats Westgaarde.

http://images.fok.nl/upload/ben-salah.jpg

Highline
25-09-2004, 18:00
dit komt trouwens van http://frontpage.fok.nl/nieuws/46578

Sjaak
25-09-2004, 18:11
De reden voor de moord op Ben Salah is nog steeds ongewis. Vrienden en bekenden van zijn sportschool uit Purmerend ontkennen dat hij zich in het criminele milieu begaf. Anderen, zoals bokser Raymond Joval, vragen zich echter af waarvan 'Fighting Nordin' zijn dure BMW en levensstijl bekostigde. Met alleen boksen is dat niet te bekostigen, zo stellen zij.


Niet erg netjes om deze discussie nu al te voeren, op dit moment past alleen rouw en respect voor een groot vechtsporter :cry:

jojo
25-09-2004, 18:14
jah zeker rouw en respect

Dutch Dynamite
25-09-2004, 19:16
Vandaag staat er een hele pagina over Nordin in de Telegraaf.

}|^-_-^|{
25-09-2004, 19:36
ja, met ook een hoop insinuaties. als er een relletje is staat de telegraaf vooraan hoor, je kunt wel zien wie er fout was in de oorlog. :evil:

Justinian
25-09-2004, 19:41
De reden voor de moord op Ben Salah is nog steeds ongewis. Vrienden en bekenden van zijn sportschool uit Purmerend ontkennen dat hij zich in het criminele milieu begaf. Anderen, zoals bokser Raymond Joval, vragen zich echter af waarvan 'Fighting Nordin' zijn dure BMW en levensstijl bekostigde. Met alleen boksen is dat niet te bekostigen, zo stellen zij.


Niet erg netjes om deze discussie nu al te voeren, op dit moment past alleen rouw en respect voor een groot vechtsporter :cry:
We hebben hier ook afgesproken dat we het daar vooralsnog niet over zullen hebben uit respect voor een groot sportman.

Dutch Dynamite
25-09-2004, 19:42
Dat is inderdaad waar. Telegraaf is ook een beetje Story/Privé. Ik vind het een groot verlies!

Anonymous
25-09-2004, 19:47
Ik ben samen met Joval, Bennie, Jeru en nog zeker 10 man van de sportschool geweest, was zeer indrukwekkend!

Over het krantenartikel wat in de Parool eerder was verschenen was Joval echt niet blij en zijn woorden zijn dusdanig verdraaid, als er 1 man ziek ervan was dan was hij het wel!

Sjaak
25-09-2004, 19:53
Ik ben samen met Joval, Bennie, Jeru en nog zeker 10 man van de sportschool geweest, was zeer indrukwekkend!

Over het krantenartikel wat in de Parool eerder was verschenen was Joval echt niet blij en zijn woorden zijn dusdanig verdraaid, als er 1 man ziek ervan was dan was hij het wel!

Goed dat je dat hier even post Bert, duidelijkheid boven alles, dat is dan ook weer gelukkig rechtgezet en opgelost :thumbs:

Gulo gulo
25-09-2004, 20:18
Ja goed dat je ons dat even vertelde. Ik had ff niet meer zo'n hoge pet van Joval, maar zo kun je zien hoe dingen soms verdraaid worden en uit hun verband gerukt.

Justinian
25-09-2004, 20:30
Ik ben samen met Joval, Bennie, Jeru en nog zeker 10 man van de sportschool geweest, was zeer indrukwekkend!

Over het krantenartikel wat in de Parool eerder was verschenen was Joval echt niet blij en zijn woorden zijn dusdanig verdraaid, als er 1 man ziek ervan was dan was hij het wel!
Journalisten hebben vaak de neiging woorden te verdraaien zodat het stuk sensationeler wordt, bijzonder spijtig is dat met zo'n gevoelig onderwerp. Het leek mij ook niet echt aannemelijk dat Joval dit over zijn collega zou zeggen. Thx voor de toelichting Bert.

mama
26-09-2004, 01:08
yep idd thanks Bert
goed om te horen. kon me ook niet voorstellen dat iemand dat over een "collega" zou zeggen

ps Bert, zou jij mij een pm willen sturen als je weet wanneer de begravenis is
pm heeft geen nut als je gast ben, een mailtje dan

Marco (scheids)
26-09-2004, 12:17
Ik ben samen met Joval, Bennie, Jeru en nog zeker 10 man van de sportschool geweest, was zeer indrukwekkend!

Over het krantenartikel wat in de Parool eerder was verschenen was Joval echt niet blij en zijn woorden zijn dusdanig verdraaid, als er 1 man ziek ervan was dan was hij het wel!

Kon me al niet voorstellen dat een profsporter als Joval zich zo zou uitlaten over een collega profsporter.

Dank je Bert !!

Jeru
26-09-2004, 12:51
Ik ben samen met Joval, Bennie, Jeru en nog zeker 10 man van de sportschool geweest, was zeer indrukwekkend!

Over het krantenartikel wat in de Parool eerder was verschenen was Joval echt niet blij en zijn woorden zijn dusdanig verdraaid, als er 1 man ziek ervan was dan was hij het wel!

Was zeker indrukwekkend. Was mooi om te zien dat er er zoveel mensen zijn die Nordin een warm hart toedragen.

superpiele1
27-09-2004, 15:51
was zeker super

ashi76
27-09-2004, 16:12
Ik ben samen met Joval, Bennie, Jeru en nog zeker 10 man van de sportschool geweest, was zeer indrukwekkend!

Over het krantenartikel wat in de Parool eerder was verschenen was Joval echt niet blij en zijn woorden zijn dusdanig verdraaid, als er 1 man ziek ervan was dan was hij het wel!

Kon me al niet voorstellen dat een profsporter als Joval zich zo zou uitlaten over een collega profsporter.

Dank je Bert !!

Marco haalt de woorden uit mijn mond.