PDA

View Full Version : Grappling wedstrijden @ Budo Academy Physical weer succes!!



RisingSun
25-09-2004, 18:42
Twas weer errug leuk vandaag met hele mooie partijen! De uitslagen zal andre hier nog wel ff posten, maar er zijn in ieder geval 2 jongens van dit forum 1e geworden in hun gewichtsklasse namelijk:
- Remco van Baardewijk (Fuuma)
- Bram van Koppen (Marb)
Verder deden er ook nog een aantal bekende namen mee zoals Francis Cadu (1e plaats) en Gilbert Yvel (2e plaats)
Twas weer erg geslaagd en in december zal de laatste wedstrijddag zijn met tevens dan de eindfinales!

someone
25-09-2004, 18:48
thanks risingsun
gefeliciteerd iedereen

Tsuki
25-09-2004, 19:42
gilbert heeft dan van cadu verloren denk ik ??????????? geen schande lijkt me maar wie heeft die partij op video lijkt wel vet om te zien ???????

Triker
25-09-2004, 20:48
Helaas niet op video, maar misschien heb ik er nog wel een fotootje van :D

jojo
25-09-2004, 20:58
gefeliciteerd

HUNTER
25-09-2004, 23:38
Was inderdaad weer een geslaagd toernooi!! n hoop leuke wedstrijden gemaakt, veel forumbroeders gesproken (reversal of dan, risingsun, fuuma, kimura, marb, ronald, blirie, payap, tarzan en Uiteraard Triker die heel vette foto's van me schijnt te hebben gemaakt, ben benieuwd!!! ).

Helaas geen prijs deze keer, in eindigde als derde in mn poule achter remco/fuuma (mooie armklem dude ik voel m nog.......) en maurice uit belgie. Maar erg lekker gevochten.

Misschien wordt het wel zo groot dat we eindelijk eens de juiste mensen in de finales krijgen..... ik bedoel die gasten die zich via de beginnerspoule voor de finale plaatsen zijn niet degenen die normaalgesproken voor de prijzen vechten. Beter zou zijn de voor beginners- en geveorderdengroep aparte prijzen te maken denk ik.

Triker
26-09-2004, 00:36
Enkele fotookes zijn online :D :D

Een albumpje van de grappling te Ede is te vinden op:
http://www.xs4all.nl/~triker/events2004/grappling/index.htm


Of klik gewoon op onderstaande foto :D
http://www.xs4all.nl/~triker/events2004/grappling/x02.jpg (http://www.xs4all.nl/~triker/events2004/grappling/index.htm)

mama
26-09-2004, 00:46
mooie foto's triker de trik
:thumbs:

HUNTER
26-09-2004, 05:39
Mooie foto's Triker!!!

pfff en dan is t idd niet zo gek dat ik onwijs last heb van mn knie
http://www.xs4all.nl/~triker/events2004/grappling/images/030.jpg

Ronald
26-09-2004, 09:04
Echt mooie foto's weer Triker :thumbs: .

Ik heb zelf nog een pre-fightpic gemaakt van de partij van Matthieu Lawalata vs Bram van Koppen (30 oktober a.s.). Is gemaakt net nadat Bram de finale heeft gewonnen. Gefeliceteerd Bram, was goed man :thumbs: .

http://members.chello.nl/r.eckringa/brammat.jpg

Justinian
26-09-2004, 09:27
Fantastisch Photoshop materiaal overigens ;)

http://www.xs4all.nl/~triker/events2004/grappling/images/023.jpg

Dennuz
26-09-2004, 10:36
Top foto's triker, was zeker gezellig gister!

Impulse
26-09-2004, 11:31
Ze zullen Triker foto's zekers niet overtreffen maar dit zijn mijn foto's van die dag. Het zijn er wel veel
http://fam-ni.nl/~us/yoseikan/25-09-2004/

mama
26-09-2004, 11:37
zitten hele gave pics tussen sandy
:thumbs:

Wheelie
26-09-2004, 11:49
goeie foto's :thumbs:

Jeru
26-09-2004, 11:55
Hahaha yes de Ubermensch Alexander deed ook weer mee :wink:
http://www.xs4all.nl/~triker/events2004/grappling/images/006.jpg

Duncan
26-09-2004, 13:09
Mooie foto's Triker!!!

pfff en dan is t idd niet zo gek dat ik onwijs last heb van mn knie
http://www.xs4all.nl/~triker/events2004/grappling/images/030.jpg

Thanks Sebastiaan!


Kan ik alweer op zoek naar een nieuwe broek!!!!!!!!!!!! :cry:

Dennuz
26-09-2004, 13:12
Die alexander was echt een beer, hij noemde zichzelf "die Terminator"..

Vond zijn partij tegen Gilbert wel zwaar tegenvallen, had een spectakel verwacht maar ze hebben maar een paar tellen op de grond gelegen volgens mij..

Atama
26-09-2004, 13:18
Was inderdaad weer een geslaagd toernooi!! n hoop leuke wedstrijden gemaakt, veel forumbroeders gesproken (reversal of dan, risingsun, fuuma, kimura, marb, ronald, blirie, payap, tarzan en Uiteraard Triker die heel vette foto's van me schijnt te hebben gemaakt, ben benieuwd!!! ).


ja wij hebben kunnen merken dat de hawaii broek mode gelanceerd door reversal of dan nu helemaal een succes is, toch Hunter ?!? :wink:

nu nog de hawaii blouse en de mode is compleet :D

wat heeft reserval of dan trouwens uiteindelijk gedaan ?

mooie foto's Triker en Rising Sun

Reversal of Dan
26-09-2004, 14:54
Mijn eerste partij ging lekker, gewonnen op armklem.
De tweede partij maakte ik een fout met een single-leg takedown en Matthieu Peters trok me kop eraf met een quillotine.

Die twee partijen daarna tegen Cees v Dijk en Remco Rettob gingen gewoon volkomen kut. Ik verloor op halfguard punten tegen, en ik was ook niet mentaal scherp. Dus ik viel helaas buiten de prijzen (voor het eerst in een tijdje), en ik was nogal pissig, maar ja niets aan te doen...

mijn enige troost is dat ik tegen beiden wel in TWEE keer de Eddie Bravo "Old School" half guard sweep deed, en die ging als een tierelier.
Ik wil me halfguard sweep punten GVD!!! :(



het zou leuk zijn als half guard niet meer in het shooto grappling zou worden beschouwd als half mount, en dat de vechter die bovenop zit punten krijg voor een halve guard pass.

dat is namelijk lulkoek, want half guard is een postitie met goede opties voor BEIDE partijen!!!

De top positie vechter kan passeren of mounten, of de benen of armen aanvallen, of choken.
MAAR de bottom postitie vechter kan SWEEPEN (!!!), naar de backmount gaan, beenklemmen maken, of weer guard trekken.

ergo: voor BEIDE vechters biedt de half guard goede opties!!!

Het argument dat in MMA en pro-Shooto beter is om de top postitie te hebben in de half guard is onzin. Ja, je kan dan beter ground n pounden, MAAR de bottom vechter kan ook zeer effectief terugvechten, kijk maar naar MINOTAURO. Die man gebruikt half guard als een aanvallende positie.

Ik heb ook gemerkt dat ik niet de enige ben die zijn bedenkingen heeft bij de half guard regel in het shooto grappling.

maar goed,
ondanks mijn slechte prestatie heb ik me toch weer erg vermaakt! de organisatie en de sfeer waren weer top!

HUNTER
26-09-2004, 16:04
Thanks Sebastiaan!


Kan ik alweer op zoek naar een nieuwe broek!!!!!!!!!!!!

Back to top


hahahaha Marc heb jij deze ook dan??? :mrgreen: maar Hennes en Mauritz hebben er vast nog wel meer.... heb er ook nog een met gele en blauwe vissen er op.

lunatic
26-09-2004, 16:46
mooie foto's triker!!
jmmr dat ik er niet bij kon zijn

RisingSun
26-09-2004, 18:44
Ey Dennuz was jij er ook? Heb je zelf ook meegevochten of niet?

Jarno
26-09-2004, 18:58
ff vraagje ... deze wedstrijden wat zijn de regels daarvan? gaat dit op het maken submissions?? alle foto's zien er echt gaaf uit

Impulse
26-09-2004, 19:04
mooie foto's Triker en Rising Sun

Pardon? Risingsun? Impulse bedoel je :wink:

Ronald
26-09-2004, 19:30
ff vraagje ... deze wedstrijden wat zijn de regels daarvan? gaat dit op het maken submissions?? alle foto's zien er echt gaaf uit
Ik heb de regels even van de site van Budo Academy Physical gehaald (www.yoseikan.nl):

GEWICHTSKLASSEN:
-65, -70 kg, -76kg, -83kg, -91 -110kg.

KLEDINGVOORSCHRIFT:
Korte broek (shooto-broekje), t-shirt, en een verzorgde lichamelijke hygiëne. Geen judo kleding (gi).
Mogelijk: kniebeschermers, oorbeschermers, kruisbeschermer en een bitje.

TOEGESTAANDE TECHNIEKEN:
· Klem en verwurging technieken (mits met controle), behalve het dichtknijpen van de luchtpijp met één of twee handen
· Armklemmen (schouder/elleboog/pols).
· Been klemmen (heup/knie/enkel).
· Alle werp technieken

VERBODEN TECHNIEKEN:
- Geen (kop)stoten en trappen
- Geen onsportief gedrag
- Niet bewust iemand blesseren
- Niet in de ogen, oren en mond grijpen
- Niet aan de haren trekken
- Niet minder dan 3 vingers of tenen tegelijk pakken
- Geen vinger of teen klemmen
- Niet krabben en knijpen
- Niet bijten
- Niet in het kruis-gebied grijpen e.d.
- Niet met handen, ellebogen en knieën op en in het aangezicht (wegduwen mag wel)
- Geen glibberige middelen toegestaan zoals olie, vaseline enz
- Van achteren tussen de benen haken
- Het werpen op het hoofd (voor zichzelf en de tegenstander)

WEDSTRIJD-TIJD
Time Single Match
2 x 3 minutes rounds or2 x 5 minutes rounds
Tournament
1 x 4 minutes round
2 x 3 minutes rounds (only at Final)

MOGELIJKHEDEN OM TE WINNEN:
· Door overgave.
· Door punten .
· Scheidsrechter beslissing
· Door diskwalificatie van de tegenstander

GELIJKSPEL:
Indien beide vechters gelijk eindigen beslist de scheidsrechter welke vechter wint. Hij houdt hierbij rekening met werptechnieken en submission technieken die bijna succesvol waren. Ook kijkt hij naar de inzet gedurende de gehele partij.

Points: same as C Class's grappling point system
Grappling point
Clean Take Down (*1) 1p
Top Position (*2) 1p
Half Mount 1p
Side Position(*3) 2p
Mount Position 4p
Back Position with hooks 4p
Back Mount Position with hooks(*4) 5p
Catch (near submission) 1p
*1 ended passed the guard
*2 when get the top of the opponent on the ground position after any action, take down, sweep, cut the tackle or e.t.c. (not necessary passed the guard).
*3 if you get the position from half mount, you get only 1 point.
*4 if you get the position from mount position or back position with hooks, you get only 1 point.

Example for Grappling Point
Action Point Total A-B
- A take down B but in B's guard position. A +1pt (Top Position) 1-0
- A get half mount (in B's half guard position). A +1pt
(Half Mount) 2-0
- A passed the guard and get side position:
A +1pt (Side Position but from Half Mount) 3-0
- A get mount position A +4pt (Mount Position) 7-0
- A try to arm bar and be called "Catch" by referee. A +1pt (Catch) 8-0
- B escape and in A's guard position. B +1pt (Top Position) 8-1
- B stand up and A too. - 8-1
- B take down A and directly get side position. B +4pt
(Clean Take Down, Top Position, Side Position) 8-5
- A try to escape and be finished in A's guard position. 8-5
- A sweep B and in B's guard position. A +1pt (Top Position) 9-5
- A pass the guard and get side position. A +2pt (Side Position) 11-5
- A get mount position. A +4pt (Mount Position) 15-5
- B try to escape but A get back mount position. A +1pt
(Back Mount Position but from Mount) 16-5

Atama
26-09-2004, 19:42
mooie foto's Triker en Rising Sun

Pardon? Risingsun? Impulse bedoel je :wink:

oeps ik bedoel inderdaad Impulse :twak:

Anonymous
26-09-2004, 20:26
Was inderdaad weer een geslaagd toernooi!! n hoop leuke wedstrijden gemaakt, veel forumbroeders gesproken (reversal of dan, risingsun, fuuma, kimura, marb, ronald, blirie, payap, tarzan en Uiteraard Triker die heel vette foto's van me schijnt te hebben gemaakt, ben benieuwd!!! ).

Helaas geen prijs deze keer, in eindigde als derde in mn poule achter remco/fuuma (mooie armklem dude ik voel m nog.......) en maurice uit belgie. Maar erg lekker gevochten.

Misschien wordt het wel zo groot dat we eindelijk eens de juiste mensen in de finales krijgen..... ik bedoel die gasten die zich via de beginnerspoule voor de finale plaatsen zijn niet degenen die normaalgesproken voor de prijzen vechten. Beter zou zijn de voor beginners- en geveorderdengroep aparte prijzen te maken denk ik.
Dit is precies wat we volgend seizoen willen ,maar dan moet je dus wel altijd ongeveer zoveel deelnemers hebben als deze keer.
Vergeet niet dat we dit zijn begonnen om iedereen de mogelijkheid te geven om veel wedstrijden te vechten en zo dus veel ervaring op te doen.
De opzet was veel vechten ,winnen of verliezen is niet belangrijk maar veel ervaring op doen.
En je kunt niet halverwege de competitie weer de boel gaan veranderen.
Wat ook belangrijk is ,is dat mensen ook eerlijk opgeven wat het niveau is.
We hadden nu namelijk prijswinnaars die zich opgaven als beginner! :evil:


Andre

Jarno
26-09-2004, 22:06
thanx ronald :thumbs: en de rest ook natuurlijk...

wat ik hieruit begrijp is dat slaan b.v of trappen niet toe is gestaan en dat het zuiver is om b.v grond technieken te verbeteren

HUNTER
26-09-2004, 23:03
thanx ronald :thumbs: en de rest ook natuurlijk...

wat ik hieruit begrijp is dat slaan b.v of trappen niet toe is gestaan en dat het zuiver is om b.v grond technieken te verbeteren

je mag dus idd niet slaan en trappen. Wel gooien en zo. Maar het is dus idd de bedoeling dat je iemand laat kloppen via een klem of een choke.

Ronny
26-09-2004, 23:28
jammer daniel (reversal of dan), maar de volgende keer trek je gewoon hun koppen er af. En wat die half-mount betreft. Daar heb je best gelijk in. :thumbs:

HUNTER
26-09-2004, 23:42
tsja ach wat die halfmount betreft, zo zijn de regels nu eenmaal. Je weet t van te voren, dus ach....

ik vecht ook liever op BJJ regels, maarja dr valt voor de shooto regels ook wel wat te zeggen, helemaal als je de lijn doortrekt naar het pro shooto.

Anyways, het was weer een erg leuke dag en ik zie al weer uit naar de volgende ronde :thumbs:

Anonymous
27-09-2004, 00:17
Het was weer een zeer geslaagde dag met hoog niveau grappling.
Indien de scholen de deelnemers vroeg opgeven voor de sluitingsdatum zijn wij in staat om het een en ander nog beter te plannen.
Zoals Andre al aangaf zullen we in het volgende seizoen mits de deelname aantallen van deze grote blijft een dubbele competitie maken voor beginners en gevorderden.
Geef veel mensen op van alle niveau's we hadden zaterdag rond de 100 deelnemers die allen minimaal 4 of 5 wedstrijden konden maken.
11 december laatste competitie ronde
schrijf in je agenda
Edgar Kruyning

Andre
27-09-2004, 12:16
De uitslagen

-65 kg

1- Remco van Baardewijk
2- Maurice Goffert
3- Edwin kusters

-70 kg

1- Patrick Rahael
2- Jeffrey van het Schip
3- Michel van de Jacht

-76 kg

1- Willem Peters
2- Issam el Cassimi
3- Artwig Owen

-83 kg

1-Bram van Koppen
2-Mathieu Peters
3-Rody Troost

-91 kg

1-Farzin Karbalai
2-Hans Stringer
3-Martijn Tibosch

-110 kg

1-Francis Cadu
2-Gilbert Yvel
3-Alexander Hallier

Andre

Triker
27-09-2004, 13:37
Soms maak ik nog wel eens een portret foto van de mensen in de zaal, maar had dit keer de camera niet echt goed ingesteld staan. Maar deze wou ik jullie niet onthouden ;) Gewoon omdat ik het een wel aardige foto vind :)



http://www.xs4all.nl/~triker/weblog2/035.jpg

ashi76
27-09-2004, 13:43
leuke foto, maar wie is het ???

Triker
27-09-2004, 13:59
ikke ook niet weten?? Iemand wel die weet wie dit is?

mama
27-09-2004, 14:03
mooie foto triker de trik
;)

Anonymous
27-09-2004, 14:17
dat is een Duitser van Team Cadu Germany
z'n nickname is Swarznegger
z'n echte naam weet ik niet

Atama
27-09-2004, 14:33
ja klopt hij vocht bij -91kg

Mooie foto's Triker, heb jij nog meer van zulke portreten

Triker
27-09-2004, 14:48
Heb er nog wel enkele, maar momenteel niet in de gelegenheid om ze online te zetten... zal nog wel gebeuren zodra ik op de juiste locatie zit ;)

Andre
27-09-2004, 14:53
Francisco Galarce Morales
Inderdaad uit Duitsland.

Andre

Anonymous
27-09-2004, 16:17
De uitslagen

-65 kg

1- Remco van Baardewijk team cadu
2- Maurice Goffert
3- Edwin kusters

-70 kg

1- Patrick Rahael
2- Jeffrey van het Schip
3- Michel van de Jacht

-76 kg

1- Willem Peters team cadu
2- Issam el Cassimi team cadu
3- Artwig Owen

-83 kg

1-Bram van Koppen
2-Mathieu Peters team cadu
3-Rody Troost

-91 kg

1-Farzin Karbalai team cadu
2-Hans Stringer team cadu
3-Martijn Tibosch

-110 kg

1-Francis Cadu team cadu
2-Gilbert Yvel
3-Alexander Hallier team cadu