PDA

View Full Version : Riddick Bowe wint comeback



Nicky
27-09-2004, 06:28
Former World Heavyweight Champion Riddick "Big Daddy" Bowe scored a second round stoppage over journeyman Marcus Rhode in Shawnee, Oklahoma tonight. Bowe, who improves to 41-1 with 33 KOs, dropped Rhode (29-26-1, 25 KOs) four times before the bout was halted at the 2:45 mark.

Gulo gulo
27-09-2004, 18:54
Bowe was vroeger mijn held :thumbs:

Trismegistos
28-09-2004, 13:35
Kijk das nou goed nieuws, Bo had eigenlijk vroeger al eens tegen Tyson moeten vechten, helaas zat Tyson toen in de bajes en is het er nooit van gekomen. Bo won van iedereeen als ie een beetje gemotiveerd was. Meestal was het dan ook gelijk einde carriere. Ik herinner me een brute stoppage van Herby Hide (the dancing destroyer) die met een impressive record Bo 7 ronde lang te vlug af was, maar uiteindelijk toch tegen een fatale stoot opliep. Het kwam nooit meer goed met Herby. Kan iemand zich nog die slachtpartij tegen die Mexicaanse reus herinneren? Hoe heette ie ook weer?
Ja, als Bo echt op z'n ouwe niveau kan komen (of zelfs maar in de buurt van) dan is het goodbye met de wannabe's en de halfzwaargewichten...(no offence , Roy Jones blijft mn favoriet pound for pound). Helaas is Reddick Bo niet altijd makkelijk te motiveren gebleken, en hoe oud is ie inmidddels?
Ga hem zeker weer volgen..

Makijs
28-09-2004, 13:58
Dat was een Cubaanse reus: Jorge Luis Gonzales dacht ik.
Ik vind het slecht nieuws. Bowe is al eerder in het nieuws geweest vanwege mogelijke hersenbeschadiging. Nu gaat hij ondanks adviezen van doktoren e.d. toch weer de ring in.

http://www.secondsout.com/USA/news.cfm?ccs=229&cs=14497

Makijs
28-09-2004, 15:43
http://sports.espn.go.com/sports/boxing/news/story?id=1888946

Verslag met foto; Bowe ziet er niet echt enorm afgetraind uit.

Gulo gulo
28-09-2004, 19:11
Ja Bowe heeft nu echt een kronkel in zijn kop, ontvoeren van zijn vrouw e.d. Mooi dat hij nog steeds kan boksen maar soms moeten mensen tegen zichzelf beschermd worden

Trismegistos
29-09-2004, 15:03
hmmm, dat wist ik allemaal niet, maar heb daar nog wel een gewetensvraag over...

Waarom zijn we als maatschappij verontwaaardigd als een vechter in het zadel wil sterven (wie weet heeft Bo wel helemaal niks te verliezen maar is het wel OK voor popartiesten etc.??

Makijs
29-09-2004, 15:57
Goede vraag Trismegistos. Ik kan alleen voor mijzelf spreken en ik vind het geen prettig gezicht als iemand die ver 'over the hill' is, nog steeds probeert opnieuw kampioen te worden. Zeker niet als hij daarbij het risico loopt een flinke hersenbeschadiging op te lopen. Ali - Holmes vind ik nog steeds heel pijnlijk om te zien.
Vaak denken vechters dat zij beter zijn dan zij werkelijk zijn. Zo wilde Bep van Klaveren tot op de laatste dag van zijn leven tegen Tuur uitkomen, om hen een enorm pak slaag te geven. Dan vind ik het toch wel fijn dat er mensen zijn, die hem tegenhouden.

Daarnaast is er een bond die verantwoordelijk is voor wat er in de ring gebeurd. Het lijkt mij logisch dat zij er voor waken dat er geen ongelukken gebeuren.

Voor wat betreft een artiest; behalve als zij drugs gebruiken (dat kan je toch niet tegenhouden) vind ik het geen probleem als zij met hun rollator het podium bestijgen. Ik denk alleen niet dat er veel publiek op af komt.

Gulo gulo
29-09-2004, 19:17
Artiest is geheel zelf verantwoordelijk, als sporter heb je een tegenstander tegenover je, waar je toch ook rekening mee dient te houden.