PDA

View Full Version : 'Onderwereld wil Peter R. de Vries omleggen'



Nicky
05-10-2004, 18:02
Criminelen beramen een moordaanslag op televisiemaker Peter R. de Vries. Die informatie zou de journalist hebben gekregen van officieren van justitie Koos Plooy en Fred Teeven. Een woordvoerder van het OM bevestigde vanavond dat De Vries vorige week een onderhoud heeft gehad met de twee misdaadbestrijders.

Over de inhoud van het gesprek wilde het parket geen mededelingen doen. De Vries meldde echter zelf dat er volgens Plooy en Teeven in de onderwereld plannen bestaan om hem in november te liquideren. In een column schrijft De Vries dat criminelen willen verhinderen dat hij in zijn tv-programma aandacht besteed aan de golf van liquidaties in Amsterdam, "en dan met name aan de moorden op Jan Femer, Sam Klepper en vastgoedtycoon Willem Endstra". De Vries meent dat de informatie van Plooy en Teeven 'behoorlijk concreet' was. De opdrachtgever zou een conflict hebben met Heineken-ontvoerder Willem Holleeder.

De Vries is in het verleden meerdere malen door de politie op de hoogte gebracht van mogelijke plannen hem te vermoorden. "Tot nu toe is het gebleven bij dreigementen of was het loos alarm", schrijft de misdaadjournalist. "Je hoeft echter geen helderziende te zijn om te voorspellen dat er ook een dag komt dat men een stap verder gaat."

Infecto Groovalistic
05-10-2004, 18:50
Volgens mij willen ze deze kerel al jaren dood maar hij is er nog steeds.
Ik trainde een paar jaar geleden met een paar kampers die hem ook niet echt mochten :lol:

Virus
05-10-2004, 18:58
Peter R de Vries rulezzz grote tijd!!!

Wie hem omlegt mag van mij ook dood! :twak:

Nicky
05-10-2004, 19:02
Zijn grote beschermer was natuurlijk Van Hout... die in grote onmin leefde met Holleeder.

de highlander
05-10-2004, 20:07
peter r de vries is niet snel onder de indruk
en ik denk dat hij zijn zaken goed voor mekaar heeft.
hij zal zich dus ook niet druk maken.

harry
05-10-2004, 20:12
Ja ik vin het toch knap wat tie doet, hij heeft maling aan een hoop linke loetjes, respect :thumbs:

Gulo gulo
05-10-2004, 20:37
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij echt te grazen wordt genomen

Wheelie
05-10-2004, 22:14
dat zit er idd wel een keer aan te komen gulo gulo.
ik kijk altijd graag naar peter r de vries

harry
05-10-2004, 22:35
Ik denk dat tie idd ook veel vriendjes vergaard heeft in de loop der jaren, kan toch niet anders?

Thomas
05-10-2004, 23:09
Hij heeft zelf natuurlijk ook veel contacten. Ik denk dat het allemaal wel losloopt. Maarja... als iemand je dood wil hebben, doe je er vrij weinig tegen. Of je moet de hele dag in een isoleercelletje bivakkeren.

Anonymous
06-10-2004, 09:22
Hoeft niet Holleeder te zijn, kunnen ook andere zijn, als het bijv. de yoego's zijn, heeft hij een echt probleem. Met de yoego's loopt het allemaal niet los. Als ze je moeten hebben, pakken ze, is het nu niet is het volgend jaar wel.

Iwan
06-10-2004, 09:26
Ik vind Peter een super gozer, die justitie al meerdere malen heeft laten zien hoe het WEL moet.

Tsuki
06-10-2004, 09:41
Als ze aan peter komen , dan komen ze aan mij ................dus ZE zijn gewaarschuwd :wink:

Dennis
06-10-2004, 09:47
Een gewaarschuwd man telt voor twee.

Hopelijk ontzien ze Peter, wil hem nog een keer graag naast Derksen zien zitten bij Voetbal Inside

harry
06-10-2004, 10:03
Haha juist Dennis, ik ben een niet voetballiefhebber, vin het wel interesant wat er omheen gebeurt, hij gaf die Derksen geweldig tegengas, Haha waar bazeer je dat op, dat ben ik volkomen met je oneens etc. en dan met vette argumenten :thumbs:

Thomas
06-10-2004, 17:06
Hoeft niet Holleeder te zijn, kunnen ook andere zijn, als het bijv. de yoego's zijn, heeft hij een echt probleem. Met de yoego's loopt het allemaal niet los. Als ze je moeten hebben, pakken ze, is het nu niet is het volgend jaar wel.

waarom zouden de yoego's hem dan dood willen hebben?

Gulo gulo
06-10-2004, 18:40
M3nd0 zei niet dat hij problemen had met de Joego's maar als hij problemen met hen zou hebben was hij waarschijnlijk niet veilig meer. Zo bedoelde M3nd0 het volgens mij.

Nicky
06-10-2004, 20:48
nationaliteit maakt nix uit. als je ze je dood willen hebben doen ze het toch wel. maar ik snap mendo wel.

Wheelie
07-10-2004, 08:15
M3nd0 zei niet dat hij problemen had met de Joego's maar als hij problemen met hen zou hebben was hij waarschijnlijk niet veilig meer. Zo bedoelde M3nd0 het volgens mij.

dat denk ik ook, en met die gasten moet je geen gezeik mee krijgen.

harry
07-10-2004, 10:29
Vanavond komt tie bij Barend en van Dorp, komen we vast meer te weten.

Hollandpride
07-10-2004, 13:41
ben benieuwd

Iwan
07-10-2004, 13:42
Straks vinden ze 'm terug in een Peter R. de Vrieskist.
Dat zou mooi kut zijn.

harry
07-10-2004, 13:44
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mike
07-10-2004, 13:52
ik vind peter wel cool en ik kijk zn programma vaak. Maar ik vind het wel hypocriet van hem dat hij altijd kleine oplichters er in legt en ze op pakt maar de grootste crimi's van Nederland rekent hij tot zijn vriendengroep.

Nou begrijp ik natuurlijk wel dat je als misdaadverslaggever niet aan kontakten met criminelen ontkomt. Maar hij vind het wel erg gaaf allemaal volgens mij. Hoe meer mensen zo'n crimineel heeft vermoord en hoe meer drugs hij NL invoert hoe cooler Peter zo'n crimineel vindt .
Als die nog 1 keer begint over zijn geweldige vriendschap met opperschoft cor van hout dan ga ik echt kotsten.

Als je tegen mensen bent die nepspullen verkopen of foute sigaretten verhandelen dan moet je ook optreden tegen drugsbaronnen en dergelijke criminelen. Ik begrijp wel dat de pakkans bij de grote jongens nihil is maar ga er op zn minst niet over opschepen hoe close je bent met cor van hout en al dat andere schorem.

Iwan
07-10-2004, 13:54
En toch denk ik dat heel wat slachtoffers en familieleden van- al erg veel baat bij zijn werk hebben gehad.
Dat is toch sowieso al positief?

Mike
07-10-2004, 16:14
ja dat is zeker positief , en ik kijk ook graag naar zn programma's. Beter iets dan niets doen is ook beter maar ik vind het wel hypocriet dat ie vriendjes wil zijn met de zware jongens terwijl hij de kleine jongens pakt. Verder is die kerel wel oke

jojo
07-10-2004, 16:29
ik vind ze programma's goed maar opzich ook wel logisch als je het bekijkt he :roll: