PDA

View Full Version : ’Oorlog’ binnen én buiten de boksring



Wheelie
06-10-2004, 18:35
HET zat eraan te komen dat Dries Roelvink zich niet langer kon inhouden. Al anderhalve week wordt, zo zegt de zanger van onder andere ’Maria Magdalena’, „tot op het onbeschofte toe beledigd en bedreigd� door Emile Ratelband. Samen staan beide mannen op 10 oktober tegenover elkaar tijdens het spectaculairste vechtsportevenement van 2004 in de Rotterdamse Ahoy’. Zes bekende Nederlanders zijn al weken volop aan het trainen voor volwaardige free fight in de boksring! SBS 6 straalt die avond dit titanengevecht live uit naar honderdduizenden huiskamers waar miljoenen landgenoten op het puntje van de bank zullen zitten. Acteur Hugo Metsers gaat collega Victor Reinier te lijf, presentatrice Ellemiek Vermolen neemt het op tegen schrijfster Heleen van Royen en Dries Roelvink zoals gezegd tegen Emile Ratelband. De laatste twee vinden het kennelijk nodig elkaar eerst tot op het bot te haten en verwensingen naar het hoofd te smijten, alvorens de een poogt de ander knock-out tegen het canvas te meppen! „Hij krijgt van mij op z’n sodemieter�, schreeuwt Ratelband, terwijl Roelvink belooft dat „zelfs z’n moeder zal Ratelband na afloop niet herkennen!� Twee ongeleide projectielen, als indertijd Mohamed Ali en Joe Frazier die eerst een complete Koude Oorlog uitvochten voor ze elkaar in de ring te lijf gingen!



Kemphanen 10 oktober tegenover elkaar in Ahoy’


Begeleid met de woorden „domme volgevreten blaaskaak!� sloeg Dries Roelvink (45) gistermiddag dan ook woest Emile Ratelband (55) met een harde duw en een vette dreun tegen de grond. „Je moet nu echt je rotkop houden!� brieste de zanger tegen de compleet verbouwereerde tsjakka-goeroe, die uitschreeuwde: „Nokken nu! Ben je helemaal belazerd!�
Met veel moeite wist de toegesnelde bokstrainer Michel van Halderen Roelvink van de door een salvo beuken gevelde Ratelband af te trekken. „Dit kan echt niet mannen! Waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig�, brieste Van Halderen tegen een nablazende Roelvink en een naar adem snakkende Ratelband. „Wat een verschutting! Een geintje is leuk, maar dit is geen smoel!�

Treiteren
Het zat eraan te komen dat Roelvink zou uithalen naar Ratelband. „Hij is me al anderhalve week aan het treiteren�, blaast Roelvink na. „Hij roept de meest grove dingen en beledigt me tot op het bot! Ik ben een pisnicht, een derderangs zangertje en het gaat maar door. Ik heb het altijd al een luchtbel gevonden met z’n tsjakka-niks en hem nooit serieus genomen, maar je kunt niet alles zeggen. Zo riep hij na het overlijden van André Hazes tegen me: „Eigen schuld! Had hij maar niet zoveel moeten zuipen en roken!� Ik kan me dan niet meer inhouden.�

• DRIES ROELVINK: ’Emiles harteloze opmerkingen over dood Hazes beneden alle peil’

„Mag jij allemaal vinden gefrustreerde B-artiest�, briest Ratelband op afstand. „Maar je hebt je poten thuis te houden!�
Het duurde nog een half uur voor de trainers Van Halderen (Roelvink) en Charl Hasselaar (Ratelband) hun pupillen zo ver kregen dat de kemphanen exclusief voor pagina Privé ’gebroederlijk’ poseerden. Zelfs toen kon Ratelband het niet laten onder het beschermbitje door Roelvink constant toe te sissen: „Domme geblondeerde huilebalk!�
„Ratelband begon vorige week tijdens een fotosessie voor SBS 6 al tegen me te morren�, vertelt Roelvink. „Hij begon te zeuren over zijn nieuwe vriendin Dorien Hoes, (de dochter van Johnny Hoes, de koning van het levenslied). „Jij hebt ooit geprobeerd mijn meisje te versieren. Viezerik!� Ik heb tot acht jaar geleden bij Telstar van Johnny Hoes gezeten. Ik heb daar natuurlijk veel rondgelopen en kende Dorien goed. Hartstikke leuke meid. Ik heb wel eens met haar zitten dollen. Zo van, zullen we eens uitgaan. Meer niet. Heel onschuldig. Daar begon hij opeens moeilijk over te doen. Hij deed heel gepikeerd. Ik zei nog: man, waar heb je het over. Jij kende haar niet eens. Dorien en heel Nederland wisten niet wie Emile Ratelband was! Tuurlijk, Dorien vond ik een leuke meid. En nog. Maar niet in die zin dat ik haar wilde versieren. Ach, Dorien had altijd wat. Keer op keer foute kerels. Dan was die vent niet goed, dan deugde die weer niet. De een na de ander versleet ze. Nu zit ze met die Ratelband. De laatste die je zou willen, haha! Ik heb begrepen dat ze constant ruzie hebben. Dus dat duurt ook niet lang meer.�

• EMILE RATELBAND: ’Als Dries zijn verstand gebruikt wéét hij dat ik gelijk heb!’

„Ach, dacht ik, laat maar zitten. Nog geen minuut later begint hij te balken over André Hazes. De man was nog maar net vier uur overleden. Ik ben me er kapot van geschrokken. Ja, wie niet! Ik kende hem goed. Hij was naast een fantastisch artiest een goed maatje. Maar Ratelband roept ijskoud: doet me niks dat Hazes dood is, eigen schuld! Veel te veel gezopen, compleet doorgerookt! Sorry hoor, maar zo reageer je niet op de dood van iemand. Dat zijn geen grapjes meer. Ik geloofde mijn oren niet. Hij bleef volhouden: ’Domweg eigen schuld! En, wat moet jij nou verder, sukkel. Ik zie je wel in de ring!’
Oh, we gaan er dus echt een serieuze partij van maken, zeg ik. Nou prima! Komt voor elkaar! Ik train nu drie weken elke dag. Kijk mijn handen eens. Ik heb mijn knokkels helemaal stukgeslagen. Ik train me suf! Ik ga er ook helemaal voor. Ik mag dan volgens Ratelband een B-artiest zijn, maar ik zal dan de geschiedenis ingaan als degene die die schreeuwlelijk tot zwijgen heeft gebracht. Ik zal alles op alles zetten om hem echt helemaal knock-out te meppen!�
„Iedereen is die man toch beu�, zegt Roelvink fel. „Neem dat gezeul met die familie Tokkie nou. Dat is toch een landelijke kermisattractie geworden. Allemaal ter meerdere eer en glorie van meneer Ratelband. Want, oh, oh, wat is meneer opeens sociaal bewogen! Straks laat hij ze weer net zo keihard in de goot vallen als hij ze er heeft uitgehaald. Puur voor de publiciteit. Hij riep nog: ’Ik zal ervoor zorgen dat de Tokkies bij jou in de straat in Landsmeer komen wonen. Voor straf!’ Dan ben je toch gek? Ja, hij schijnt daar een huis voor ze aan het regelen te zijn.�
„Dorien is een schat, maar daar heb ik verder niks mee en die familie Tokkie zal me helemaal worst zijn. Maar ik laat Hazes niet beledigen en door zo’n windbuil de grond intrappen. Ik zal zijn eer verdedigen. Bovendien denk ik dat heel Nederland zit te wachten tot die praatjesmaker een toontje lager gaat zingen!�


„Logisch dat die Roelvink pissig is�, zegt Ratelband. „Dat is hij altijd. Dat komt ervan als je eeuwig de tweede bent en nooit eens wint. Daar word je zuur en pissig van. Ja, onder die blonde kuif en dat gladde smoeltje zit een hoop frustratie. Die wil hij op mij botvieren. Beetje de held uithangen, haha. Hij is 45, maar ziet eruit als 32 met dat opgepompte zonnebanklijfje. Het is duidelijk een mannetje dat nauwelijks tegenslagen heeft gekend. Een verwend, onnozel gozertje dat denkt Ratelband te kunnen pakken. Nou, ik heb in mijn leven leren incasseren! Dat kun je wel zien toch? Ik heb een doorleefde kop, geen babyface zoals dat daar�, zegt hij wijzend naar Roelvink. „Bovendien is hij een grote leugenaar. Hij liegt dat hij barst als hij zegt dat hij nooit eerder heeft gebokst. Hij heeft vroeger weet ik hoe lang gespard met een oom of een neef die bokser was. Kuifje weet donders goed waar hij het over heeft. Nee, ik heb nooit gebokst. Wel veel geknokt. Ik sta te popelen om dat kereltje op z’n sodemieter te geven!�
„En dat van Hazes meen ik oprecht!� zegt Ratelband. „Natuurlijk. De man heeft zich dood gedronken en dood gerookt. Hij had wel een vrouw en twee kindjes. Kon hem kennelijk niks schelen. Hij wist dat hij een slechte conditie had. En toch maar doorgaan. Vijf jaar terug was hij de held van kroegtijgers en kampers. Na die documentaire ’Zij gelooft in mij’ werd hij opeens volkszanger nummer één en de lieveling van de grachtengordel en zogenaamde intelligentsia. En dat gedoe in die ArenA na zijn overlijden. Een puur mediacircus en volksvermaak, terwijl iedereen wist dat in die man een dodelijk pak nicotine en verder alleen maar bier zat. Dat kan geen enkel mens trekken. Niemand keek er toch echt van op dat het licht vroegtijdig bij hem is uitgezet.�
„De man had als publiek figuur een voorbeeldfunctie. Net als ik die heb. Ik heb nooit een sportschool van binnen gezien. Ik rook en drink dan wel niet, maar ik ben ook veel te zwaar en heb een conditie van nul. Daarom doe ik hier aan mee. Om te laten zien dat je ook als 55-jarige ergens een streep onder kunt zetten en opnieuw kunt beginnen. Ja, ik blijf trainen, ook na dat boksgala in Ahoy’. Als Dries zijn verstand eens zou gebruiken zou hij tot dezelfde conclusie moeten komen in plaats van krokodillentranen plengen.�
„Oh, hij heeft ook al lopen huilen dat ik heb gezegd dat ik de Tokkies bij hem in de straat plant?� zegt hij als hij zijn boksschoenen strikt. „Klopt wel ja. Ik ben nu voor die mensen bezig met een huis en werkplaats in Landsmeer, na een slopende tocht in anderhalve maand langs 22 locaties. En in Landsmeer woont onze Dries. En onze Dries heeft geen gevoel voor humor als ik zeg dat ik de familie Tokkie binnenkort aan hun nieuwe buurman kom voorstellen! Het gemeentebestuur moet nog haar fiat geven, maar de kans is groot dat die mensen eindelijk een plek krijgen en tot rust kunnen komen.�
„En denk je nou echt dat ik me druk maak dat die halve nicht ooit eens een knipoog gegeven heeft aan Dorien. Hou toch op, haha! Dorien is een echte vrouw, die houdt van echte mannen. Die Roelvink is een lachertje! Laat hij maar uitkijken met zijn babbels. Ik ben benieuwd of dat opgepoetste ventje nog zoveel praatjes heeft als hij tegenover mij in de ring staat!�

Fr3ddy
06-10-2004, 18:44
hahahaha.. belooft veel goeds voor zondag.. ik zit aan de buis gekluisterd! :lol:

Wheelie
06-10-2004, 18:44
http://wesley.shacknet.nu/upload/images/11443.jpg

Het duurde een half uur voordat Dries Roelvink tot bedaren was gebracht. Uiteindelijk besloot hij toch samen met zijn rivaal Emile Ratelband op de foto te gaan al was het niet van harte. Zelfs daar kon de goeroe het niet laten zijn opponent te jennen. ’Domme geblondeerde huilebalk’ mitrailleerde hij.


http://wesley.shacknet.nu/upload/images/11444.jpg

Na anderhalve week treiteren knapte er iets bij zanger Roelvink. Hij was het zat om keer op keer beledigd te worden. Vooral hoe Ratelband sprak over het overlijden van André Hazes schoot hem in het verkeerde keelgat. Als door een wesp gestoken begon Roelvink op Ratelband in te meppen. Met moeite kon de toegesnelde trainer Michel van Halderen het knokkende duo scheiden.

Fr3ddy
06-10-2004, 18:47
Volgens mij is die onderste foto in scene gezet

Gulo gulo
06-10-2004, 18:51
Mooi trash-talk, zo hoort het jongens naai elkaar maar goed op :thumbs:

marster
06-10-2004, 18:53
zo dit word wel spannend.

harry
06-10-2004, 19:42
Volgens mij is die onderste foto in scene gezet

Yep volgens mij alles, maar da's wel lachu :thumbs:

Ronald
06-10-2004, 20:03
Hahaha... LMAO :mrgreen: .

Dennis
06-10-2004, 20:09
Als iemand er een show van kan maken is het Ratelband wel.

Kan er wel om lache, ben benieuwd naar de stare-down

Hollandpride
06-10-2004, 20:14
Haha geweldig!!!

HUNTER
06-10-2004, 20:19
sjongejonge wel cool hoor...... hoop dat Dries die Ratelband eens goed in elkaar mept

Thomas
06-10-2004, 20:20
Alles is in scene gezet, wel jammer. Maar tuig erlkaar maar lekker af zondag! :thumbs: :mrgreen:

}|^-_-^|{
06-10-2004, 20:42
ratelband heeft natuurlijk meer dan gelijk over hazes

Thomas
06-10-2004, 21:08
ja, maar het blijft toch tragisch, want Hazes was natuurlijk de man 8)

ICON
06-10-2004, 21:28
dries was vanmorgen ook nof bij 3 fm. ik heb maar n klein stukje gehoord. daar ahd hij t ook al over dat ratelband de tokkies bij hem in de buurt laat wonen. iemand verder gehoord?

}|^-_-^|{
06-10-2004, 22:37
dries was vanmorgen ook nof bij 3 fm. ik heb maar n klein stukje gehoord. daar ahd hij t ook al over dat ratelband de tokkies bij hem in de buurt laat wonen. iemand verder gehoord?

hahaha, dat moet dries toch niet erg vinden, zijn grootste fans in de buurt.

Marco
07-10-2004, 08:56
Ratelband gaat k.o......

lady in red
07-10-2004, 13:23
ik hoop dat ratelband de kop van roelvink goed verbouwd, hij is zo walgelijk :evil:

Jase
07-10-2004, 14:14
Bad blood van het zuiverste water.

appelsap
07-10-2004, 14:25
[qu


Dit is allemaal overduidelijk nep maar ik kan het wel waarderen. Is wel lachen. Wheelie, waar heb je dit vandaan?[/quote]

De krant van wakker nederland

Biiyen
07-10-2004, 17:59
who cares? :twak:

Sjaak
09-10-2004, 17:34
http://wesley.shacknet.nu/upload/images/11443.jpg

Het duurde een half uur voordat Dries Roelvink tot bedaren was gebracht. Uiteindelijk besloot hij toch samen met zijn rivaal Emile Ratelband op de foto te gaan al was het niet van harte. Zelfs daar kon de goeroe het niet laten zijn opponent te jennen. ’Domme geblondeerde huilebalk’ mitrailleerde hij.


Tjonge jonge, mensen die dit soort propaganda geloven zijn de doelgroep van de STER waspoeder reclames voor blondjes :wink:

Sjaak
09-10-2004, 17:44
Nee hoor maar je kan ook overdrijven, haha een half uur nodig om hem tot bedaren te brengen :D Ik hoop dat Ratelband het zondag in 60 seconde doet :thumbs:

Sjaak
09-10-2004, 17:55
Ik denk dat het de echte vechtsportfans gaat om een geweldig 2H2H gala en dat hun de kijkcijfers worst zal wezen :maskills:

Guru
09-10-2004, 18:05
Dries Roelvink heeft zijn handen thuis te houden en moet zich niet zo laten opfokken.
Dries lijkt wel een Mike Tyson wanabee, ook zo'n ongeleid projectiel....

harry
09-10-2004, 18:09
Guru,

Juist ze moeten het in de ring uitvechte en niet daarbuiten 8)