PDA

View Full Version : Sterrenboksen - hot or not?



Fr3ddy
10-10-2004, 23:35
Geef je mening. Vind je dat er een vervolg op moet komen?


Ikzelf vond het wel leuk. Alleen er moet worden nagedacht over de opzet. Boegeroep en gefluit op de achtergrond is geen goede promotie.

Sjeanef
10-10-2004, 23:38
Ik vind ook dat er een vervolg op moet komen, tis gewoon wel grappig om te kijken die BN-ers en het kan daarnaast een goede promotie zijn van de vechtsport in zijn algemeenheid

Ton
10-10-2004, 23:41
Wel een vervolg, maar wel een betere opzet ja !!

Tis dat het nu live in de ahoy bij 2h2h uitgezonden wordt, anders had ik er misschien wel helemaal niet na gekeken... Achteraf wel grappig !

Aaronk
10-10-2004, 23:44
wel als ze langer dan 6 weken trainen en geen partijen met 15 kilo gewicht verschil :S

someone
10-10-2004, 23:44
idd betere opzet, maar zeer zeker een vervolg, misschien dat de sport nu in een wat beter daglicht komt te staan....

Virus
11-10-2004, 00:11
Vervolg wat mij betreft... :lol:

Controle
11-10-2004, 00:18
Ellemieke vind ik HOT :P

marster
11-10-2004, 00:42
was echt leuk om te zien alleen dat boe geroep en soms de geluid die in het begin was.
moet echt minstend 1 x per jaar gebeuren,liefts vaker.

TheSkindo
11-10-2004, 00:47
Ja idd, en mensen weg zetten waarvan iedereen wil zien dat ze op hun bek geslagen worden (Zsazsa, Theo v Gogh etc)

Ton
11-10-2004, 00:50
Echt maf hoe Ratelsnake de scheids nog een paar keer wou hoeken, hij was helemaal de weg kwijt :mrgreen:

marster
11-10-2004, 00:54
Echt maf hoe Ratelsnake de scheids nog een paar keer wou hoeken, hij was helemaal de weg kwijt :mrgreen:

lol dat was echt leuk om te zien,hij had echt niks in de gaten toen hij de scheids aan het hoeken was :lol:

Sjaak
11-10-2004, 01:08
Ik vond het niks :o het haalt alle aandacht weg van de rest van het gala en er wordt veels te veel gelult :roll:

Punk in drublic
11-10-2004, 01:30
Ik ga voor een herhaling. Maar zoals al eerder gezegd, in een andere opzet.

Niet tijdens een gala.
Geen grote gewichtsverschillen.
Niet live.
Geen SMS prijsvragen ellende.
Andere ring anouncer. :(

Ik heb wel genoten. Vond het vermakelijk. En al mijn voorspellingen waren fout.
Maar ik heb het wel te doen met de mensen in Ahoy. En maar wachten.........

Highline
11-10-2004, 01:33
Andere ring anouncer. :(



die vent was echt tering slecht met zijn half engels haldf nederlands

and in the blue hoek jaaaaaa!

harry
11-10-2004, 02:04
Als je als vechtspotliefhebber een break krijgt van anderhalf uur, en ineens een hoop Bn-ers die belangerijker blijken te zijn dan heel het vechtsportgala da zakt je broek wel af!!!!
Wat een blamage zeg ongeloofelijk....
Een speciaal vak voor die zogenaamd bn-ers die pas aan kwamen draven toen de zogenaamd sterren hun kunstje moesten doen babba... zit je daar als vechtsportliefhebber te kijken hoe alles omgegooid wordt voor die lui baba...
Tuurlijk was het een gok maar deze pakte verkeerd uit

redjuh
11-10-2004, 02:10
ik vond het een beetje de sfeer van het gala verpesten :twak:

payap
11-10-2004, 02:56
theo van gogh vs dhr tokkie !!!! 8)

erica terpstra vs ms tokkie !!!! 8)

vondt het wel lachuh. Maar wel als extratje op een gala. Mag niet ten kostte gaan van echte partijen.

Peete
11-10-2004, 03:02
de partijen waren leuk...al het oponthoud was juist ruk

lady in red
11-10-2004, 09:54
ik vond het wel handig, kon ik drinken halen zonder de partijen te hoeven missen :wink:

sportfan
11-10-2004, 10:05
Als je als vechtspotliefhebber een break krijgt van anderhalf uur, en ineens een hoop Bn-ers die belangerijker blijken te zijn dan heel het vechtsportgala da zakt je broek wel af!!!!
Wat een blamage zeg ongeloofelijk....
Een speciaal vak voor die zogenaamd bn-ers die pas aan kwamen draven toen de zogenaamd sterren hun kunstje moesten doen babba... zit je daar als vechtsportliefhebber te kijken hoe alles omgegooid wordt voor die lui baba...
Tuurlijk was het een gok maar deze pakte verkeerd uit

Je haalt me de woorden uit me mond. Behalve dat IK er gewoon nog 50euro voor betaald heb, 2 uur later thuis was en me afvraag hoe respectabele trainers hier aan mee kunnen werken. Ik vind het persoonlijk HELEMAAL niets en sta nog steeds achter de uitspraken die ik eerder hierover heb gedaan en de opmerkingen van bijv. Remco.

Als dit nog een keer gedaan wordt ben ik er zeker niet bij. Ook vraag ik me af als vechter die tussendoor 'mag' vechten of erna of dit nou zo bevordelijk is voor je concentratie.

Enige positieve is dat iedereen volgens mij na vanavond Ronald Wustenburg extra waardeert! Wat is die man in vergelijking met anderen GOED! Een verademing wat stemgeluid en presentatie!

Thomas
11-10-2004, 10:06
Ik vond het niks :o het haalt alle aandacht weg van de rest van het gala en er wordt veels te veel gelult :roll:

jij was toch niet in ahoy?

Guru
11-10-2004, 11:12
Ik was er niet bij, maar kan mij voorstellen dat het te lang duurde.
Men had dus ook gewoon eerder moeten beginnen met het gala.
De trieste figuren die dan gaan fluiten die schieten daar geen moer mee op, dus lekker nutteloos om zo te gaan doen trouwens. :?
Zelfs Giel Beelen had het erover vanochtend in zijn radioprogramma...
Ach ja het geeft een goeie indruk waar een flink gedeelte van het vechtsportpubliek uit bestaat.
Zat volgens mij geen verschil in als bij de gemiddelde macedonische voetbalsupporter afgelopen zaterdag.

Maar los van dit feit, Sterrenboksen is misschien niet geweldig, het brengt wel media, die juist de vechtsport nodig heeft om meer mainstream te komen in Nederland.
En wat nog belangrijker is, in een GOED daglicht, wellicht dat er in de toekomst meer uit kan worden gehaald wat betreft TV uitzendingen.

Ellen
11-10-2004, 12:43
Ik ga voor een herhaling. Maar zoals al eerder gezegd, in een andere opzet.

Niet tijdens een gala.
Geen grote gewichtsverschillen.
Niet live.
Geen SMS prijsvragen ellende.
Andere ring anouncer. :(

Ik heb wel genoten. Vond het vermakelijk. En al mijn voorspellingen waren fout.
Maar ik heb het wel te doen met de mensen in Ahoy. En maar wachten.........

Ben het geheel met je eens!!!! Ik vond het alleen wel vervelend voor de vechters die erna nog moeten, kan me zo voorstellen dat als je al vanaf een uur of 4 aanwezig bent je om 11 uur wel eens wilt knokken...

mama
11-10-2004, 13:17
ik heb op nee gestemd
maar meer nee op de manier zoals het nu ging
het duurde te lang. de partijen waren best leuk om te zien. toch respect voor degene die in de ring gaan.
maar die breaks waar in de reclame was was irri

Sjaak
11-10-2004, 13:44
Ik vond het niks :o het haalt alle aandacht weg van de rest van het gala en er wordt veels te veel gelult :roll:

jij was toch niet in ahoy?

Dat klopt omdat ik de hele dag al in een sporthal had gestaan vanwege een groot toernooi als coach en als scheidsrechter :thumbs:

En Thomas dat betekent dus volgens jou dat ik geen mening mag hebben :? Ik heb het gevolgd vanachter de TV en ik kan je zeggen dat het vanuit de huiskamer een grote "aan-fluiting" was.

Geen woord over 2H2H, geen woord over de echte partijen, een ringspeaker waar ik acuut van moest bouten, een gefluit waar de ware liefhebber het schaamrood van op de kaken kreeg en een matpartij in het publiek :evil: . Verklaar dit maar is aan mensen die nu eindelijk ook is keken :?

Eindconclusie : ik heb heel veel geld en ergenis bespaard door niet te gaan.

Ronald
11-10-2004, 14:15
Van mij mag het herhaald worden, maar dan idd wel met een andere opzet.

Toen de uitzending begon veranderde de sfeer in Ahoy plotsklaps totaal. In een keer kregen we een andere presentator die als een popiejopie opkwam, in een keer zat er een tribune vol "bekenden" die er de hele avond nog niet gezeten hadden, in een keer was er geen aandacht meer voor vechtsport meer maar voor "televisiezaken". Televisiemakers hebben natuurlijk weinig van doen met "realiteit". De kijker voor de buis ziet niet dat er plotseling allemaal mensen zitten die er eerst niet zaten. De Ahoybezoekers zien dat wel en reageren daar op. Waarom komt plotseling Theo van Gogh z'n zegje doen? Ik denk dat dat is wat de fluitconcerten verklaarde van begin af aan.
Persoonlijk vond ik die fluitconcerten trouwens niet gepast, maar ja, het publiek maakte zijn mening kenbaar...

Verder ging het allemaal vreselijk traag. Daar had wel wat tempo in gemogen. Het had ook wel in een uur gekunt. Helaas, de programmamakers willen natuurlijk met zo min mogelijk kosten 2 uur zendtijd vullen.
Om er wat meer tempo in te brengen hadden Theo van Gogh, en de vrouw van "zus en zo" niet voor heel Ahoy hun zegje hoeven doen wat mij betreft. Kan natuurlijk ook tussen de bedrijven door. En of Truus Jansen uit Appelscha een expresso machine heeft gewonnen met haar SMS'je ben ik ook niet echt in geïnteresseerd.
Ook als presentator had men volgens mij toch beter echt iemand uit de vechtsportwereld kunnen nemen. Daar zal het vechtsportpubliek toch niet zo snel de neiging bij hebben om te fluiten. Bij Poeder bijvoorbeeld was dat aanmerkelijk minder het geval.

Maar toch, het sterrenboksen op zich vond ik leuk. Dat mogen ze van mij wel vaker doen. Ik vond Ellemieke Vermolen trouwens echt een openbaring. Als je zo kunt boksen na 2 maanden les heb je toch wel een beetje talent.
Verder heb ik de tv-uitzending nog niet gezien, maar ik ben er wel benieuwd naar.

lady in red
11-10-2004, 18:11
Ik vond Ellemieke Vermolen trouwens echt een openbaring. Als je zo kunt boksen na 2 maanden les heb je toch wel een beetje talent.


ze was wel heeel arrogant :roll:

kyokushin
11-10-2004, 18:58
mag van mij wel weer, als de vechters er serieus voor trainen en er minder gelul omheen is.

redjuh
11-10-2004, 19:02
ellemieke arrogant laat me niet lachen you're just jealous

Ton
11-10-2004, 19:10
ellemieke arrogant laat me niet lachen you're just jealous

Redjuh is Correct !!

Zei was volgens mij één van de enigste die er echt serieus mee om ging. Kwam geconcentreerd op, vocht er netjes voor en was echt blij met de overwinning ! Straalde geen greintje acteer werk af !

Die blonde barbie is wel in mn waarde gestegen ! Voor zover ze dat nog kon, Rrrrrrrrrrrrrr :wink:

MB667
11-10-2004, 19:46
Als de wedstrijden snel achter elkaar worden gevochten maakt het me niks uit, dan doen ze het maar niet live uitzenden. Als het weer zo langdradig wordt hoeft het voor mij absoluut niet.

redjuh
11-10-2004, 19:49
thank you ton :thumbs:

Ton
11-10-2004, 20:00
Hier nog een stukje van RTL Boulevard van vorige week over sterrenboksen

http://media.rtl.nl/web/components/actueel/rtlboulevard/2004/week41/vrijdag_sterrenboxen.avi.MiMedia_WM_364K_V9.wmv

redjuh
11-10-2004, 20:15
ik ben benieuwd wat de reactie van sbs zelf was

ICON
11-10-2004, 21:24
het sterrenboksen was opzich wel leuk. alleen toen t begon en dr werd zo gefloten schaamde ik me gewoon en vond ik t oprecht kut voor de organisators.( ook al ken ik ze niet). maar toen ze ook nopg begonnen met dat sms gelul, en die presentatrice met n rokende theo van gogh de tijd vol aan t lullen was, kon ik dat gefluit wel weer voorstellen, ik zou t nog niet gedaan hebben omdat t slecht voor de vechtsport is maar goed.Maar tijdens de wedstrijden zelf werden de vechters wel normaal aangemoedigd (dat was mijn idee van achter de tv)

Remco
12-10-2004, 13:47
Helaas kon ik niet op het gala aanwezig zijn. Ik heb wel naar de uitzending van sbs6 gekeken. Wat is mijn indruk?

- Sterrenboksen is qua vermaak best oke. Natuurlijk kan de organisatie van zoiets vlotter en moeten er maar geen partijen met 15 a 20 kilo verschil meer gehouden worden (Metsers had duidelijk last van het gewicht van Reinier), maar over het geheel is het leuk om te zien wat mensen die zo kort getraind hebben kunnen presteren.

- Sterrenboksen is voor de sterren ook oke. We hoorden de dames zeggen dat ze zich slecht voelden als ze een dag niet getraind hadden, Emile wilde een re-match en Hugo vond het zwaarder dan zwaar. Ik denk dat de sterren weldegelijk een idee hebben gekregen wat er bij een vechtsport komt kijken en ik vond het leuk om te zien hoe enthousiast ze waren.

- Sterrenboksen is voor 2h2h slecht. De mensen die bij 2h2h komen, willen vechtsport op hoog niveau zien. Dat een onderdeel, dat heel summier op de poster staat (extra: sterrenboksen in een rood sterretje), dik 2 uur van het programma inpikt is onacceptabel. Daar kan Ton van Royen over meepraten. Mijn vriendin snapte ook niet dat er zo gefloten werd, totdat ik uitlegde dat men voor iets heel anders gekomen was.

- Sterrenboksen is voor acceptatie van 2h2h niet echt deugdelijk gebleken. Het beetje publiek dat voor het sterrenboksen kwam (de 'vips'), zal misschien wel een stukje sport gezien hebben dat ze aansprak, het feit dat er zo respectloos met de organisatie van het sterrenboksen werd omgegaan en het feit dat er relletjes uitbraken, zal het imago van de vechtsportliefhebbers niet verbeteren. Men moet zich ook thuisvoelen op een gala, en 'leken' voelden zich dat niet denk ik, door dat gefluit en gemat.


Mijn conclusie is dus dat ondanks wat kinderziektes, het sterrenboksen best moet
kunnen. Het heeft amusementswaarde en de deelnemers zijn een mooie ervaring rijker.

Je moet er echter niet van verwachten dat het van leken vechtsportgalabezoekers maakt, wanneer je beiden combineert. Daarvoor is het te veel een discipline op zichzelf. Hierdoor heeft het galapubliek zich ook van zijn slechtste kant laten zien.

Ik denk dat een apart sterrenboksgala de toeschouwers wel degelijk nieuwsgierig kan maken naar de professionals en de stap zal maken naar een echt gala. Het is echter de vraag of je er een Ahoy vol voor krijgt. Nu het echte galapubliek verveeld werd met deze superamateurs, bevestigde zij het slechte imago eerder dan dat zij het verbeterde. Jammer.

Ik wil Marc de Weert en Apy Echteld toch graag feliciteren met deze gedurfde stap, die dus in mijn ogen niet onverdeeld succesvol geweest is, maar toch een begin kan zijn voor iets nieuws. Misschien dat zij ook betrokken kunnen zijn bij een apart sterrenboksen-gala.

ashi76
12-10-2004, 13:52
Alles is er al over gezegd..

Mijn conclusie:

De partijen op zch was wel ok.

Het gezeik eromheen duurde veeel te lang en moet lekker op tv blijven.

Een integrale uitzending is imo de oplissing.

Marco
12-10-2004, 14:33
Ik vond het in deze opzet kloten, het kost heel veel tijd en het is duidelijk dat men er niet op zit te wachten tijdens een evenement als 2h2h.
Verder is alles er al over gezegd.
Als dit hele sterrenboksen er niet tussen had gezeten was het een lekker gala geweest maar nu duurde het allemaal veel te lang met als gevolg dat de mensen nog meer gaan zuipen en dat was te merken, voor ons op de arenatribune zaten me toch een paar etterbakken die dronken en zeer irritant waren.
Over die matpartijen in het publiek; het viel me nog mee dat er niet meer waren...
Advies voor volgende gala's, alcohol weren en geen sterrenboksen meer.