PDA

View Full Version : Wat te doen aan ...



Nicky
11-10-2004, 12:30
De opstootjes die niet altijd maar wel 90% gebeuren in het VIP gedeelte?

Ik persoonlijk denk dat het grootste probleem gewoon de alkohol is.
En dan zul je zeggen dat kan je niet afschaffen, maar waarom niet ?

Je komt toch voor de partijen en als je een echte fan bent of gewoon een liefhebber dan kan je ook een super avond hebben met een Cola.

Ik erger me er helemaal dood aan dat je de hele tijd rond moet kijken als er nix aan de hand is, verknalt men hele avond.

Wat vinden jullie hiervan?

Dan hoor ik ook nog mensen achter me die zeggen ''Mooi man, laat gaan'' :?

HUNTER
11-10-2004, 12:34
tsja als ze inderdaad flessen bacardi, ballentine's etc op de viptafels zetten is het vragen om moeilijkheden. Echt droogleggen hoeft echt niet voor mij, maar literflessen op tafel zetten gaat ook weer wat ver. Helemaal omdat het nu de zoveelste keer is dat die zgn vips er totaal niet mee om kunnen gaan :evil:

Nicky
11-10-2004, 12:37
Voor mij part mogen ze het helemaal droogleggen...

someone
11-10-2004, 12:43
droogleggen die zooi, vraagt alleen maar om moeilijkheden........

Nicky
11-10-2004, 13:09
Wat nou als je je buurman een keer leuk meeneemt... Dat soort dingen.

Je kan er over lullel wat je wil maar er moeten gewoon maatregelen tegen genomen worden.

Ik zag zelfs dat Thonhauser en de hele reutemeteud een opstootje hadden :shock:

Nu kan ik daar absoluut niet over oordelen en het zal vast wel niet door drank komen maar deze topsporters want het werd volgens mij best goed opgelost.

Maar even later zag ik toch weer een vechtpartij... BAH...
Je zou er zo voor thuisblijven.

Tsuki
11-10-2004, 13:11
ik vraag me af waarom het heel vaak in het vip gedeelte is ?!!?!?!?!?!?!!?

Sjaak
11-10-2004, 13:13
Elk gala is het raak :(

Wel is van een gala (stadion) verbod gehoord :roll: maar ik denk niet dat de organisatoren deze "VIPS" willen en kunnen missen als je begrijpt wat ik bedoel :wink:

Mickey
11-10-2004, 13:14
Ik heb op de tribune ook menigeen vervelend zien worden van de drank.
Maar ja.. Tis voor een boel mensen een avondje uit.. En daarom zullen
ze niet snel de tap dicht laten op zo'n event..

Drank.. :twak:

Nicky
11-10-2004, 13:14
VIPS mogen volgens mij altijd gratis eten en drinken... en die zuipen zich helemaal klem dat is gewoon DE REDEN...

Nicky
11-10-2004, 13:16
Gewoon de tap dichtgooien.

Wil je echt het MMA naar een hoger nivo brengen bij het publiek in heel nederland dan kan je het niet verkopen dat er elke gala gevochten word in het publiek.

Misschien dat de tap dichtgooien op het eerste ogenblik mensen misschien wel thuis laat maar ik denk dat de echte liefhebber er op de lange termijn veel meer aan heeft. Dus ook het hele MMA gebeuren in Nederland. Het is gewoon totaal geen reclame...

Ronald
11-10-2004, 13:18
Irritant is het in ieder geval. Niemand die hier op zit te wachten.

Mickey
11-10-2004, 13:28
Ik in ieder geval niet.
Tis toch van de zotte dat zulke mensen een avond kunnen vergallen.

Als ik niet vlak bij het MixFight vak had gestaan en Ronald, Marb, Loco etc.
ook veel in de buurt rond hadden gehangen, weet ik zeker dat ik echt ruzie had
gehad met een hele vervelende gast.

Lol! Maar ja.. One look @ Loco en hij besloot toch maar af te zien van zn dwaze
praktijken ;)

Anonymous
11-10-2004, 13:28
Er zitten bepaalde mensen in het VIP-gedeelte die absoluut niet de bedoeling hebben om zich te gedragen. Ik vind het vooral vervelend als mensen die gezien worden als iconen van de Nederlandse vechtsportwereld gaan lopen knokken.

Marc en Apy valt ook veel te verwijten vind ik. Doodleuk in je pak gaan lopen beweren dat je er alles aan wil doen om de sport uit het verdomhoekje te halen, maar ondertussen allerlei mensen in het VIP-gedeelte laten die hun handjes niet thuis kunnen houden, dezelfde mensen die het op vorige gala's ook al verpestten.
Leuk vertellen dat je van de VIP-tafels af wil en er gewoon VIP-hokjes van maken waar het hetzelfde gaat als aan de tafels.
Vond de mensen die de prijzen uitreikten af en toe van twijfelachtig allooi. Zeker als je met een glashard gezicht beweert dat het altijd de vechtsport is die in een kwaad daglicht wordt gesteld.

Laat iedereen een IQ-test doen bij de ingang, de mensen met een IQ onder de honderd mogen gewoon geen alcohol. Stempel op hun voorhoofd, klaar.

Met zulke fans heb je als MMA geen vijanden meer nodig.

Silat
11-10-2004, 13:33
Net als mensen die zitten te roken op een sportgala. Er word gevraagd door de vechters notabene of mensen niet willen roken.

Wil je mma naar een hoger niveau brengen?? Dan ook nooit meer zoiets als sterrenboksen en Tokkies. :twak: we hadden gewoon "vreemd publiek" op "onze 2h2h show" :twak: Belachelijk.

En dan van die zwaarvervelende gasten aan de catwalk met hun dronken harses. Vechtpartijtjes...

Er hing een vervelende sfeer in de Ahoy, gelukkig was mixfight vak extra gezellig en veilig :thumbs: En dege die daar vervelend deed, zo'n blonde gozer, blauw shirt die continu liep te bleren en te zeiken op de vechters en z'n peuk niet wou uitdrukken werd ff gedimd door M1ck3y en anders had ie een hele zooi op zich gehad of was ie zelfs gaan vliegen naar beneden :lol:

altijd die rotte appels weer he...

Controle
11-10-2004, 13:36
In andere sporten is het bewezen dat alcohol niet leidt tot agressie.

Sjaak
11-10-2004, 13:36
Laat iedereen een IQ-test doen bij de ingang, de mensen met een IQ onder de honderd mogen gewoon geen alcohol. Stempel op hun voorhoofd, klaar.


hahahahaha

Volgens mij liepen er meer met het IQ van hun schoenmaat :lol:

}|^-_-^|{
11-10-2004, 13:37
In andere sporten is het bewezen dat alcohol niet leidt tot agressie.

bij dammen? ;)

Mickey
11-10-2004, 13:37
Beneden hun schoenmaat.. :twak:
Man man.. Wat een volk, soms..

Controle
11-10-2004, 13:40
In andere sporten is het bewezen dat alcohol niet leidt tot agressie.

bij dammen? ;)

Zat meer aan sjoelen te denken :)

lunatic
11-10-2004, 13:49
wat is er precies gebeurd???

}|^-_-^|{
11-10-2004, 14:18
wat is er precies gebeurd???

was je er niet bij? :twak:

someone
11-10-2004, 14:19
ik ook niet hoor............

Sjaak
11-10-2004, 14:24
In andere sporten is het bewezen dat alcohol niet leidt tot agressie.

Alcohol gebruik hoeft zeker niet tot excessen te leiden en ik kom vaak op vechtsportgala's en daar wordt gewoon normaal alcohol geschonken en daar wordt ook niet gemat, dus ................... :roll:

Ik vind dat alcohol moet kunnen op een gala, wat ik niet vind kunnen is dat degene die ieder gala lopen te knokken steeds maar ongestraft terug kunnen komen.

Pak het bij de bron aan en sluit die gasten buiten :x

}|^-_-^|{
11-10-2004, 14:43
wat is er precies gebeurd???

was je er niet bij? :twak:

er waren 3 matpartijen in het vipgedeelte en later buiten ook nog een flinke waardoor veel mensen enige tijd niet naar buiten durfden.

lunatic
11-10-2004, 14:47
wat is er precies gebeurd???

was je er niet bij? :twak:

er waren 3 matpartijen in het vipgedeelte en later buiten ook nog een flinke waardoor veel mensen enige tijd niet naar buiten durfden.

oke thnx 4 the info!

ik was er helaas niet bij :(
Ik had kaartjes via iemand gereseveerd maar wegens omstandigheden ging die deal niet door en moest ik zelf kaartjes halen.
Ik hoorde dit helaas een paar dagen van te voren dus d8 als ik nu nog kaartjes haal zit ik 8eraan en daar heb ik geen zin in.

Biiyen
11-10-2004, 15:02
:thumbs: dat Mickey die gast terechtwees! als ik alles zo teruglees heeft de organisatie zich dus niet gehouden aan: "Wij hebben geen vip tafels meer omdat die bijdragen aan een slechte naam, in Japan zie je die bv ook niet"

Aan de VIP tafels zitten zoiezo vaak van die "dikdoeners" en "moet je mij zien" gasten. pfff ik heb daar niets mee op. Voor mij kunnen ze die VIP zooi bij alle gala's eruit knallen dat scheelt een hoop ezels.

Nicky
11-10-2004, 15:23
In andere sporten is het bewezen dat alcohol niet leidt tot agressie.

Alcohol gebruik hoeft zeker niet tot excessen te leiden en ik kom vaak op vechtsportgala's en daar wordt gewoon normaal alcohol geschonken en daar wordt ook niet gemat, dus ................... :roll:

Ik vind dat alcohol moet kunnen op een gala, wat ik niet vind kunnen is dat degene die ieder gala lopen te knokken steeds maar ongestraft terug kunnen komen.

Pak het bij de bron aan en sluit die gasten buiten :x

De grootste bron is Alkohol

Dennuz
11-10-2004, 15:28
Het probleem zit hem zowel in de alcohol als in de mensen zelf die zoveel drinken.
Als je er niet tegen kan zuip dan gewoon niet zoveel.
Ben ook wel op gala's geweest waar best veel gezopen werd, maar waar de sfeer toch perfect bleef.
Een biertje erbij op een gala is helemaal niet erg, maar als mensen gratis kunnen gaan zuipen zoveel ze willen zoals in de vip gedeelten dan is de kans dat het mis gaat wel veel groter..

Sjaak
11-10-2004, 15:29
In andere sporten is het bewezen dat alcohol niet leidt tot agressie.

Alcohol gebruik hoeft zeker niet tot excessen te leiden en ik kom vaak op vechtsportgala's en daar wordt gewoon normaal alcohol geschonken en daar wordt ook niet gemat, dus ................... :roll:

Ik vind dat alcohol moet kunnen op een gala, wat ik niet vind kunnen is dat degene die ieder gala lopen te knokken steeds maar ongestraft terug kunnen komen.

Pak het bij de bron aan en sluit die gasten buiten :x

De grootste bron is Alkohol

Ben ik niet met je eens.

Een "bepaald slag mensen" heeft geen alcohol nodig om te matten, waarschijnlijk gaan ze ook niet voor de sport kijken maar voor andere dingen :wink:

Nicky
11-10-2004, 15:30
In andere sporten is het bewezen dat alcohol niet leidt tot agressie.

Alcohol gebruik hoeft zeker niet tot excessen te leiden en ik kom vaak op vechtsportgala's en daar wordt gewoon normaal alcohol geschonken en daar wordt ook niet gemat, dus ................... :roll:

Ik vind dat alcohol moet kunnen op een gala, wat ik niet vind kunnen is dat degene die ieder gala lopen te knokken steeds maar ongestraft terug kunnen komen.

Pak het bij de bron aan en sluit die gasten buiten :x

De grootste bron is Alkohol

Ben ik niet met je eens.

Een "bepaald slag mensen" heeft geen alcohol nodig om te matten, waarschijnlijk gaan ze ook niet voor de sport kijken maar voor andere dingen :wink:

Klopt maar als je eerst stopt met de alkohol. Dan kan je zien weer er gaan vechten zonder de alkohol en die geef je een verbod voor altijd.

Alkohol is 9 van de 10x de oorzaak van een vechtpartij

Dennuz
11-10-2004, 15:31
In andere sporten is het bewezen dat alcohol niet leidt tot agressie.

Alcohol gebruik hoeft zeker niet tot excessen te leiden en ik kom vaak op vechtsportgala's en daar wordt gewoon normaal alcohol geschonken en daar wordt ook niet gemat, dus ................... :roll:

Ik vind dat alcohol moet kunnen op een gala, wat ik niet vind kunnen is dat degene die ieder gala lopen te knokken steeds maar ongestraft terug kunnen komen.

Pak het bij de bron aan en sluit die gasten buiten :x

De grootste bron is Alkohol

Ben ik niet met je eens.

Een "bepaald slag mensen" heeft geen alcohol nodig om te matten, waarschijnlijk gaan ze ook niet voor de sport kijken maar voor andere dingen :wink:

Laat ze dan lekker naar een voetbalwedstrijd gaan, en na die tijd ergens op een achteraf veld afspreken om te gaan matten, heeft niemand er last van en lost de situatie zichzelf op.

Sjaak
11-10-2004, 15:31
Nee hoor !

Ik gok op een moeilijke jeugd :D

ICON
11-10-2004, 19:00
ik ben t eens met jullie , maar je moet er denk ik ook aan denken dat alcohol n grote inkomstenbron is voor galas. stel je voor dat er nix meer geschonken word. de ruzies zullen waarschijnlijk toch wel blijven, en je moet misschien 2 hoofdpartijen missen omdat dat simperlweg niet betaald kan worden door de promoter. .n galaverbod of iets dergelijks lijkt me n beter idee.

Thomas
11-10-2004, 19:06
Elk gala is het raak :(

Wel is van een gala (stadion) verbod gehoord :roll: maar ik denk niet dat de organisatoren deze "VIPS" willen en kunnen missen als je begrijpt wat ik bedoel :wink:

Dat vind ik wel interessant, Sjaak. verklaar je nader, waarom kunnen ze ze niet missen?

redjuh
11-10-2004, 19:06
we weten ook allemaal dat de helft van de zgn. vips niet koosjer zijn... dus tel 1 en 1 bij elkaar op. simpel zat

Thomas
11-10-2004, 19:36
we weten ook allemaal dat de helft van de zgn. vips niet koosjer zijn... dus tel 1 en 1 bij elkaar op. simpel zat

nee, ik ben misschien naief maar ik zie daadwerkelijk de link niet. Ik heb wel een idee, maar een duidelijk verband zie ik niet. :?

redjuh
11-10-2004, 19:51
veel aso's

payap
11-10-2004, 21:35
Alcohol ! dan kom je weer op gebied van gebruik en misbruik. Je heb ook zat mensen die het lekker vinden om in de pauze ff een glaasje bier te drinken om vervolgens weer gezellig te gaan kijken. Helaas ook gasten die alles aangrijpen om zich vol te laten lopen.

Je heb natuurlijk gasten die als ze veel gedronken hebben agressief worden maar bij een hoop vraag ik me af of ze als ze nuchter zijn dan wel normaal kunnen doen.

Om nog maar te zwijgen over de gasten die misschien wel af en toe ff de neus gaan poederen !

Hollandpride
11-10-2004, 21:45
Wat ook zo irritant is: mensen die op betere plekken gaan zitten dan die ze eigenlijk hebben gekregen via hun kaartje. En dan focking moeilijk gaan lope doen als degene komt die echt een kaartje van die plaats heeft.

Hollandpride
11-10-2004, 23:02
Nee, ikzelf niet (anders was die gast natuurlijk uit de eerste ring naar beneden gevlogen he :mrgreen: )

Een groepje wat een paar rijen voor ons zat, deed lastig toen ze weg moesten van mensen die die plekken hadden.

}|^-_-^|{
11-10-2004, 23:13
Aan de VIP tafels zitten zoiezo vaak van die "dikdoeners" en "moet je mij zien" gasten. pfff ik heb daar niets mee op. Voor mij kunnen ze die VIP zooi bij alle gala's eruit knallen dat scheelt een hoop ezels.

jammer dat marc dat niet wil. die kan té goed opschieten met de vippers, of niet marc?

Jeru
11-10-2004, 23:43
Nee, ikzelf niet (anders was die gast natuurlijk uit de eerste ring naar beneden gevlogen he :mrgreen: )

Een groepje wat een paar rijen voor ons zat, deed lastig toen ze weg moesten van mensen die die plekken hadden.

Dat was in mijn vak ook het geval (AJ) die gasten wilden echt niet weg en de organisatie moest er bij komen om ze op andere gedachten te brengen. Bleek dat een aantal van die gasten gewoon kaartjes voor het 60 euro vak hadden :roll:

Ik drink gewoon mijn biertje (3 euro is niks, moet je eens in de Arena komen...) en heb gewoon een gezellige dag. Droogleggen is niet de oplossing. Gebeurt in de Arena tijdens "risicowedstrijden ook. Dan wordt er gewoon van tevoren flink getankt en/of er wordt een lijntje getrokken.

LOCO
11-10-2004, 23:56
Mickey zei:

One look @ Loco en hij besloot toch maar af te zien van zn dwaze
praktijken

mwoah, dat viel nog wel mee toch? Hij begon mij echt niet aardig meer te vinden toen hij tegen jou begon met
5 minuutjes naar buiten, hey hey, jij en ik, 5 minuutjes nou he he en ik toen tegen hem zei dattie lekker 5 minuutjes met zichzelf moest gaan spelen. Vanaf dat moment keek hij mij ook een beetje vuil aan (wel van afstand ;) )
satria zei:

En dege die daar vervelend deed, zo'n blonde gozer, blauw shirt die continu liep te bleren en te zeiken op de vechters en z'n peuk niet wou uitdrukken werd ff gedimd door M1ck3y en anders had ie een hele zooi op zich gehad of was ie zelfs gaan vliegen naar beneden

Juist, die gozer, wat een galbak. Eigenlijk hattie een ontzettende portie moeten hebben maar ja, hij had het geluk dat er een vriendje van hem bij was die zo verstandig was alles weer te sussen etc.........

Mickey
12-10-2004, 09:21
LOL @ loco..
Dat was idd een strakke opmerking..

en idd.. Zwaar cool van zn maatje die het maar al te goed in de gaten had ;)
Ik heb er maar een hekel aan.. T zal mn lengte wel zijn ofzo.. :twak:

Leonardo
12-10-2004, 09:42
Elk gala is het raak :(

Wel is van een gala (stadion) verbod gehoord :roll: maar ik denk niet dat de organisatoren deze "VIPS" willen en kunnen missen als je begrijpt wat ik bedoel :wink:

Dat vind ik wel interessant, Sjaak. verklaar je nader, waarom kunnen ze ze niet missen?


Raziël wrote:

Aan de VIP tafels zitten zoiezo vaak van die "dikdoeners" en "moet je mij zien" gasten. pfff ik heb daar niets mee op. Voor mij kunnen ze die VIP zooi bij alle gala's eruit knallen dat scheelt een hoop ezels.




}|^-_-^|{ wrote:
jammer dat marc dat niet wil. die kan té goed opschieten met de vippers, of niet marc?

Anonymous
12-10-2004, 09:53
Vond de mensen die de prijzen uitreikten af en toe van twijfelachtig allooi. Zeker als je met een glashard gezicht beweert dat het altijd de vechtsport is die in een kwaad daglicht wordt gesteld.


Met zulke fans heb je als MMA geen vijanden meer nodig.

Ga je hier nog op reageren Marc, of laat de prijzen volgende keer door toppers als Saddam en Bin Laden uitrijken? :wink: :lol:

Leonardo
12-10-2004, 09:55
Vond de mensen die de prijzen uitreikten af en toe van twijfelachtig allooi. Zeker als je met een glashard gezicht beweert dat het altijd de vechtsport is die in een kwaad daglicht wordt gesteld.


Met zulke fans heb je als MMA geen vijanden meer nodig.

Ga je hier nog op reageren Marc, of laat de prijzen volgende keer door toppers als Saddam en Bin Laden uitrijken? :wink: :lol:

En jou naam is ......... ?

Anonymous
12-10-2004, 10:40
Bij wheelman in de buurt was er ook een opstootje zag ik vanuit het ATW vak.

Jinx
12-10-2004, 10:54
Vergeet niet de mensen die even moeten laten zien hoe stoer ze zijn.
Meestal ga je met een hele groep van je sportschool naar een gala toe.
Plus de aanhang. Nou kunnen de mensen die zelf trainen prima op de tribune zitten naast de aanhang van de tegenpartij, maar de aanhang. Die kunnen ronduit grof worden, waardoor irritaties onstaan en volgen meestal door een vechtpartij. Die mensen snappen niet dat er twee mensen in de ring staan, die zich het schompes hebben getraind en een goede partij willen neerzetten en dan word je even voor schut gezet door je eigen publiek. Alcohol is vaak een reden, maar het lijkt soms wel Ajax- Feijenoord. Het grappige is, dat de twee groepen buiten op de vuist gaan, terwijl de vechters na de wedstrijd nog even een samen een biertje doen.

Sjaak
12-10-2004, 13:17
Die gasten die vaak alleen voor het matten komen zijn in mijn ogen hersenloze randdebielen die het voor de "normale" toeschouwers verzieken :cry:

}|^-_-^|{
12-10-2004, 13:22
Die gasten die vaak alleen voor het matten komen zijn in mijn ogen hersenloze randdebielen die het voor de "normale" toeschouwers verzieken :cry:


Wat me opvalt is dat het altijd knokken is bij 2h2h, in de ArenA en op Ringsgala's hangt er altijd een lekker sfeertje.

Sjaak
12-10-2004, 13:29
Toen bij Bob vs Melvin was het ook zwaar kermis buiten de ring. Zonde toch eigenlijk want door die mongolen heb ik een stuk gemist, omdat ik moest bukken voor laag overvliegende stoelen, van de beste partij sinds jaren.

}|^-_-^|{
12-10-2004, 13:33
je hebt in juni weer een kans :thumbs:

Sjaak
12-10-2004, 13:41
Ik hoop echt dat Bob dan 100 % hersteld is en anders moet hij het gewoon niet doen. Hij heeft nu waardig afscheid genomen op "zijn" manier en heel veel mensen zullen hem blijven herinneren als een van de allergrootste ooit.

Voor mij persoonlijk staat de naam Bob Schreiber synoniem voor het begrip Fighting Spirit.

Respect !

osu Sjaak

Marco
12-10-2004, 14:05
Goede topic Nicky !
Ik erger me ook blauw aan al die matpartijen/opstootjes die altijd weer plaatsvinden in het vip gedeelte. Het blijft natuurlijk een feit dat het merendeel van de vips gewoon criminelen zijn, hier hoeven we helemaal niet moeilijk over te doen dat weten we allemaal, het is duidelijk te zien en sommigen zijn gewoon "BC" 'ers oftewel "bekende criminelen". Helaas heeft de gemiddelde crimineel een groot ego, een kwade dronk, of is zwaar coke verslaafd en dus krijg je debiel gedrag zoals we zo vaak zien. De mannetjes moeten zich bewijzen en de lachers op de hand krijgen en het minste geringste is reden om te gaan matten.
De alcohol verbieden is een middel, de ruzie zoekers op de foto zetten en na drie keer ellende weigeren is een middel verder wordt het moeilijk om ruzie te voorkomen want de coke gaat gewoon mee naar binnen, of er nou gefouilleerd wordt of niet dat lukt de ervaren cokeneusjes toch wel.
Wat mij niet verbaasde was het feit dat er toch verkapte Vip tafels aanwezig waren, misschien toch wat druk van buitenaf gehad ?
Het imago van de vecht/ringsporten zal echt niet veel beter worden, die hoop heb ik allang opgegeven, er was tv aanwezig zondag en uiteraard zetten die de camera even op de matpartijen en op de met goudbehangen zonnebank boys and girls, daar kan je op wachten.

Ik wacht ook nog op een reactie van Marc op deze topic ben altijd wel benieuwd wat deze man te zeggen heeft.

Was getekend, Marco een echte MMA fan en lichtelijk allergisch voor MMA Vips...

mama
12-10-2004, 14:08
die gasten komen ook alleen om gezien te worden. hebben misschien 1 of 2 favorieten ertussen zitten.
jammer dat het altijd zo moet lopen. Ik heb er zo'n hekel aan.
Je komt toch voor de sport, als je wil zuipen ga je maar naar de kroeg. Helaas moet je daar voor je drank betalen

}|^-_-^|{
12-10-2004, 14:08
Kan me niet voorstellen dat er niemand van 2H2H is die dit leest. Lijkt een beetje op de topic over ASM die krampachtig genegeerd werd in het begin.
Als je achter je keuzes staat moet je ze toch kunnen verantwoorden voor jezelf en voor het publiek...

Sjaak
12-10-2004, 14:19
Jongens kom op, het is toch vrij duidelijk hoe het werkt, hoef je niet moeilijk over te doen. Onder de VIPS zitten veel gefortuneerde jongens die vaak meesponseren op het gala en zonder deze jongens kan zo'n groot gala bijna niet georganiseerd worden.

Ook wordt er door de "beveiliging" bewust met 2 maten gemeten. (Instructie van de organisatie)

Praktijkvoorbeeld : Ik was 2 jaar geleden op een groot kickboksgala in het Sportcentrum naast de Kuip en daar gooide iemand vanaf de tribune een aansteker naar de ring en die gozer werd door 3 man van de security van de tribune gesleept en ten overstaan van iedereen helemaal in elkaar gebeukt en naar buiten gebracht. Prima aktie :thumbs:

1 uur later gebeurde hetzelfde bij een andere partij en toen gooide een gozer vanaf een VIP-tafel een appel in de ring en brak er een opstootje uit naast de ring. Weet je wat de security deed, die ging praten met die VIP gast :shock: en na 5 minuten ging die gewoon weer zitten aan zijn tafel :?

Goede aktie :thumbs: :? :shock:

Over met 2 maten meten gesproken :roll: Ik hoop dat iedereen het nu een beetje snapt :maskills:

Marco
12-10-2004, 14:20
subjectief heet zoiets...of money matters.

Anonymous
12-10-2004, 15:22
Kun je hieruit concluderen dat misschien het niet het grote publiek is die niet klaar voor mma is, maar mma niet klaar voor het grote publiek.

Nicky
12-10-2004, 15:33
Alkohol weg, punt uit!

jojo
12-10-2004, 15:49
zelfde als met roken
er word gezegt er mag niet gerookt worden in de zaal en nog geen 5 min later zie je er alweer een paar een peuk opsteken

toen ik moest vechten in schermerhorn ook zaten ze te roken bij de v.i.p. tafel dus ik ging ernaartoe ik vroeg of ze de peuk uit wou maken keek ze me vuil aan maar maakt hem wel uit :roll:

}|^-_-^|{
12-10-2004, 15:53
Marc, ik neem aan dat je dit leest, reageer een keer en verstop je niet. Kom eerlijk uit voor je overwegingen, want het is wel duidelijk dat veel mensen zich storen aan dingen waar de organisatie medeverantwoordelijk voor is.
Je bent altijd voor inspraak en je lijkt me iemand die vatbaar is voor opbouwende kritiek. Waarom ga je de discussie niet gewoon aan? Dat praat een stuk makkelijker en wij als posters kunnen dan ons steentje bijdragen aan de groei van MMA in Nederland. De sport gaat me serieus aan het hart en het doet me pijn om te zien dat het gewoon verpest wordt door een kleine groep mensen die niet de indruk wekt voor de sport te komen, maar voor het 'knokken'. Waar respect bij de vechters onderling de boventoon voert, is het bij deze groep a contrario.


Al drie jaar ben ik bezig om iedereen met een vooroordeel op logische argumenten te overtuigen van de menselijkheid van de sport. Al langer hoor ik je zeggen dat jij graag wil dat de sport uit het 'verdomhoekje' komt.

Wat ging er zondag mis toen de televisie erbij was? Het lijkt me dat de bezoeker recht heeft op een uitleg van wat er zoal misging en wat er in de toekomst veranderd gaat worden om bepaalde dingen volgende keer in goede banen te leiden.

Ik baal ervan Marc en ik spreek niet alleen voor mezelf, ga alsjeblieft de discussie aan, dat maakt het voor iedereen begrijpelijker.

Justinian
12-10-2004, 15:57
Marc, ik neem aan dat je dit leest, reageer een keer en verstop je niet. Kom eerlijk uit voor je overwegingen, want het is wel duidelijk dat veel mensen zich storen aan dingen waar de organisatie medeverantwoordelijk voor is.
Ik neem aan dat Marc ook andere dingen te doen heeft dan enkel een forum te bekijken ;) En laten we wel wezen er staan hier erg veel topics die over 2h2h gaan met vele pagina's. Marc zal een dezer dagen wel reageren lijkt mij. Maar goed, net als jij ben ik uiteraard ook benieuwd naar een reactie.

Thomas
12-10-2004, 16:29
Marc, ik neem aan dat je dit leest, reageer een keer en verstop je niet. Kom eerlijk uit voor je overwegingen, want het is wel duidelijk dat veel mensen zich storen aan dingen waar de organisatie medeverantwoordelijk voor is.
Ik neem aan dat Marc ook andere dingen te doen heeft dan enkel een forum te bekijken ;) En laten we wel wezen er staan hier erg veel topics die over 2h2h gaan met vele pagina's. Marc zal een dezer dagen wel reageren lijkt mij. Maar goed, net als jij ben ik uiteraard ook benieuwd naar een reactie.

ik ben ook benieuwd en ben ervan overtuigd dat Marc gaat reageren. Ik denk alleen dat hij op dit moment even wat rust nodig heeft. Hij heeft denk ik nl. ook wel een aantal dingen waar hij even ziek van is.

Anonymous
12-10-2004, 16:41
Marc, ik neem aan dat je dit leest, reageer een keer en verstop je niet. Kom eerlijk uit voor je overwegingen, want het is wel duidelijk dat veel mensen zich storen aan dingen waar de organisatie medeverantwoordelijk voor is.
Je bent altijd voor inspraak en je lijkt me iemand die vatbaar is voor opbouwende kritiek. Waarom ga je de discussie niet gewoon aan? Dat praat een stuk makkelijker en wij als posters kunnen dan ons steentje bijdragen aan de groei van MMA in Nederland. De sport gaat me serieus aan het hart en het doet me pijn om te zien dat het gewoon verpest wordt door een kleine groep mensen die niet de indruk wekt voor de sport te komen, maar voor het 'knokken'. Waar respect bij de vechters onderling de boventoon voert, is het bij deze groep a contrario.


Al drie jaar ben ik bezig om iedereen met een vooroordeel op logische argumenten te overtuigen van de menselijkheid van de sport. Al langer hoor ik je zeggen dat jij graag wil dat de sport uit het 'verdomhoekje' komt.

Wat ging er zondag mis toen de televisie erbij was? Het lijkt me dat de bezoeker recht heeft op een uitleg van wat er zoal misging en wat er in de toekomst veranderd gaat worden om bepaalde dingen volgende keer in goede banen te leiden.

Ik baal ervan Marc en ik spreek niet alleen voor mezelf, ga alsjeblieft de discussie aan, dat maakt het voor iedereen begrijpelijker.

Beste Paul,

Wie ben jij dat je een promotor hier ter verantwoording denkt te mogen roepen ?
Een sch*tluis (herinner je die topic over Manhoef nog?), die gemakkelijk vanaf de kant commentaar levert op dingen waar je de achtergrond niet van kent.

Ik zal je uit de droom helpen, Marc boeit het geen r*k wat jij denkt. Het gala was namelijk op bijna alle punten een succes, wat jij er ook van vindt.

En Marc heeft inderdaad wel iets anders te doen dan hier op dit forum te reageren op opgeschoten knulletjes die een beetje arrogant zitten te tikken op hun toetsenborden...

Kritiek is goed, maar probeer wel realistisch te blijven en als geen kennis van zaken hebt, Paul, en dat heb je echt niet in dit geval, hou dan gewoon figuurlijk gesproken je mond ...

Presteer eerst eens iets in de vechtsportwereld, bijvoorbeeld organiseer eens een groot gala, dan praten we verder ... zonder bepaalde mensen kun je niet, maar dan kun jij toch niet begrijpen.

Justinian
12-10-2004, 16:57
Het gala was namelijk op bijna alle punten een succes, wat jij er ook van vindt.
Misschien was het voor Marc een succes, dit betekent nog niet dat iedere bezoeker het een succes vond. Er waren een aantal punten die ik minder geslaagd vond en dan druk ik me nog zacht uit. Ik denk hier dus aan o.a. de volgende punten:
• (VIP)publiek dat zich niet kan gedragen tijdens het gala (o.a. gooien van objecten naar de ring en vechters)
• Publiek dat meerdere malen in de zaal met mekaar op de vuist gaat
• De vechtpartijen buiten Ahoy
• Het feit dat 2h2h moest worden stilgelegd voor sterrenboksen en de fluitpartijen van het publiek als reactie op het sterrenboksen
• Scheidsrechterlijke dwaling
• Aan de ene kant trachten de vechtsport af te helpen van het slechte imago, maar aan de andere kant nota bene de president van de Hells Angels - die met name de laatste tijd zo negatief in het nieuws zijn - uitnodigen om een prijs uit te reiken.*

Paul is dezelfde mening toegedaan.


Presteer eerst eens iets in de vechtsportwereld, bijvoorbeeld organiseer eens een groot gala, dan praten we verder ... zonder bepaalde mensen kun je niet, maar dan kun jij toch niet begrijpen.
Dit vind ik onzin. Paul geeft gewoon kritiek vanuit zijn optiek als bezoeker van het gala. De promotor is toch echt afhankelijk van de bezoekers lijkt me. Aangezien Paul zo´n bezoeker is die toch een aardig bedrag heeft betaald voor z´n kaartje lijkt het me dat hij kritiek mag geven. Hij onderbouwd zijn kritiek netjes. Marc lijkt mij ook wel een persoon die dergelijke opbouwende kritiek op prijs stelt, getuige het feit dat hij in het verleden de discussies met de bezoekers-forumleden meerdere malen is aangegaan naar aanleiding van de 2h2h gala´s.

Overigens onderschat ik zeer zeker niet alle inspanningen die het organiseren van een gala als 2h2h met zich meebrengt.





* Ik begrijp goed dat deze lieden veel ‘VIP-boxen’(?) afnemen en hiermee het gala mede mogelijk maken, maar het rijmt gewoon niet.

Mike
12-10-2004, 16:58
ik denk trouwens dat de rol van drank overschat wordt. Die lui maken zonder drank ook problemen. Ik drink me ook kapot ook op gala's en begin nooit te knokken.

erg zonde allemaal , zo hoeft het namelijk echt niet te zijn. :evil:

Thomas
12-10-2004, 17:00
Marc, ik neem aan dat je dit leest, reageer een keer en verstop je niet. Kom eerlijk uit voor je overwegingen, want het is wel duidelijk dat veel mensen zich storen aan dingen waar de organisatie medeverantwoordelijk voor is.
Je bent altijd voor inspraak en je lijkt me iemand die vatbaar is voor opbouwende kritiek. Waarom ga je de discussie niet gewoon aan? Dat praat een stuk makkelijker en wij als posters kunnen dan ons steentje bijdragen aan de groei van MMA in Nederland. De sport gaat me serieus aan het hart en het doet me pijn om te zien dat het gewoon verpest wordt door een kleine groep mensen die niet de indruk wekt voor de sport te komen, maar voor het 'knokken'. Waar respect bij de vechters onderling de boventoon voert, is het bij deze groep a contrario.


Al drie jaar ben ik bezig om iedereen met een vooroordeel op logische argumenten te overtuigen van de menselijkheid van de sport. Al langer hoor ik je zeggen dat jij graag wil dat de sport uit het 'verdomhoekje' komt.

Wat ging er zondag mis toen de televisie erbij was? Het lijkt me dat de bezoeker recht heeft op een uitleg van wat er zoal misging en wat er in de toekomst veranderd gaat worden om bepaalde dingen volgende keer in goede banen te leiden.

Ik baal ervan Marc en ik spreek niet alleen voor mezelf, ga alsjeblieft de discussie aan, dat maakt het voor iedereen begrijpelijker.

Beste Paul,

Wie ben jij dat je een promotor hier ter verantwoording denkt te mogen roepen ?
Een sch*tluis (herinner je die topic over Manhoef nog?), die gemakkelijk vanaf de kant commentaar levert op dingen waar je de achtergrond niet van kent.

Ik zal je uit de droom helpen, Marc boeit het geen r*k wat jij denkt. Het gala was namelijk op bijna alle punten een succes, wat jij er ook van vindt.

En Marc heeft inderdaad wel iets anders te doen dan hier op dit forum te reageren op opgeschoten knulletjes die een beetje arrogant zitten te tikken op hun toetsenborden...

Kritiek is goed, maar probeer wel realistisch te blijven en als geen kennis van zaken hebt, Paul, en dat heb je echt niet in dit geval, hou dan gewoon figuurlijk gesproken je mond ...

Presteer eerst eens iets in de vechtsportwereld, bijvoorbeeld organiseer eens een groot gala, dan praten we verder ... zonder bepaalde mensen kun je niet, maar dan kun jij toch niet begrijpen.

ik zal jou uit de droom helpen. Het gala was verre van een succes, knul.

Daarnaast zijn die opgeschoten knulletjes wel de mensen waaraan hij zijn vreten verdient. Ik weet niet voor wie jij spreekt, maar ik denk dat i.t.t. jou, Marc deze knulletjes wel serieus neemt. Dat hoop ik in ieder geval van harte.

Ik vind het verder dat je de topic betreffende Mr. Manhoef oppert. Deze topic was mijns inziens een van de dieptepunten van het shotoforum omdat het niveau van de mensen die over het algemeen op de gala's de handjes laten wapperen, de bedreigingen nu op het forum gingen uiten.

Laten we het lekker beschaafd houden en leer eens met kritiek omgaan. Als je wat beter leest zie je dat de intentie van Pauls posts goed is en dat het louter om opbouwende kritiek gaat. Ga nou alsjeblieft hier niet het niveau naar beneden lopen halen met drogredenen en bedreigingen. Wij hier houden van het spelletje en dragen het een wam hart toe. Daar gaat het om!

}|^-_-^|{
12-10-2004, 17:03
dankjewel voor het commentaar Geert van de Veen :thumbs:

Anonymous
12-10-2004, 17:04
Het gala was namelijk op bijna alle punten een succes, wat jij er ook van vindt.
Misschien was het voor Marc een succes, dit betekent nog niet dat iedere bezoeker het een succes vond. Er waren een aantal punten die ik minder geslaagd vond en dan druk ik me nog zacht uit. Ik denk hier dus aan o.a. de volgende punten:
• (VIP)publiek dat zich niet kan gedragen tijdens het gala (o.a. gooien van objecten naar de ring en vechters)
• Publiek dat meerdere malen in de zaal met mekaar op de vuist gaat
• De vechtpartijen buiten Ahoy
• Het feit dat 2h2h moest worden stilgelegd voor sterrenboksen en de fluitpartijen van het publiek als reactie op het sterrenboksen
• Scheidsrechterlijke dwaling
• Aan de ene kant trachten de vechtsport af te helpen van het slechte imago, maar aan de andere kant nota bene de president van de Hells Angels - die met name de laatste tijd zo negatief in het nieuws zijn - uitnodigen om een prijs uit te reiken.*

Paul is dezelfde mening toegedaan.


Presteer eerst eens iets in de vechtsportwereld, bijvoorbeeld organiseer eens een groot gala, dan praten we verder ... zonder bepaalde mensen kun je niet, maar dan kun jij toch niet begrijpen.
Dit vind ik onzin. Paul geeft gewoon kritiek vanuit zijn optiek als bezoeker van het gala. De promotor is toch echt afhankelijk van de bezoekers lijkt me. Aangezien Paul zo´n bezoeker is die toch een aardig bedrag heeft betaald voor z´n kaartje lijkt het me dat hij kritiek mag geven. Hij onderbouwd zijn kritiek netjes. Marc lijkt mij ook wel een persoon die dergelijke opbouwende kritiek op prijs stelt, getuige het feit dat hij in het verleden de discussies met de bezoekers-forumleden meerdere malen is aangegaan naar aanleiding van de 2h2h gala´s.

Overigens onderschat ik zeer zeker niet alle inspanningen die het organiseren van een gala als 2h2h met zich meebrengt.





* Ik begrijp goed dat deze lieden veel ‘VIP-boxen’(?) afnemen en hiermee het gala mede mogelijk maken, maar het rijmt gewoon niet.


Dat laatste toont dat jij het in ieder geval een beetje begrijpt ...

Jij begrijpt de relatie tussen het laten verschijnen van "El Presidente" en de vechtpartijen niet? Dan houdt het op ...
Vechtpartijen zijn er altijd geweest en zullen er helaas altijd blijven bij dit soort gelegenheden. Het schijnt er bij te horen, hoe zeer vrijwel iedereen dit betreurt. Dat dit andere zaken verstoort zoals acceptatie, dat kan, maar op dat moment heb je iets anders aan je hoofd, je wilt namelijk niet je gala laten verkl*ten ...

En dat van die "scheidsrechterlijke dwaling" zal ik je maar niet kwalijk nemen 8)

Thomas
12-10-2004, 17:10
wat een onzin man. Vechtpartijen zullen er altijd blijven? Damn, wie voor een dubbeltje geboren is wordt nooit een kwartje? :twak:

Mickey
12-10-2004, 17:10
Als de bovenstaande echt Geert is..
Geert, kom op man.. Je hebt zelf destijds ook veelvuldig gebruikt gemaakt
van Fora om IMA matchmakings rond te krijgen en te communiceren.
Je weet hoe het het werkt!

Zoals ik eerder al zei: Zie het als goedbedoelde suggesties.
Niemand hier trekt de organisatorische inspanningen van de promotors in twijfel.

Ton
12-10-2004, 17:14
Zow, die opmerking over; Vechtpartijen zijn er altijd geweest en zullen er helaas altijd blijven bij dit soort gelegenheden. Vindt ik wel erg dom hoor ! Als je een groot evenement organiseerd, en je loopt het risico op deze vechtpartijen, mag je als organisator wel ff goed bedenken hoe je dit voorkomt, door bijvoorbeeld security personeel in te huren die wel de competenties hebben om dit soort opstootjes niet voor te laten komen !!

En wie kan mij de relatie tussen 'mr hellsangel' en een prijsuitreiking op dit 2h2h evenement uitleggen? :?

mama
12-10-2004, 17:20
idd wat is dat voor vage opmerking om te zeggen dat ze er ook altijd blijven bij "dit" soort gelegenheden
als je zoiets zegt spoor je niet. dit trekt echt geen publiek hoor. en zeer zeker een slechte reclame voor de mensen die voor het sterrenboksen kwamen.
Deze mensen vonden de andere partijen misschien wel heel leuk, dachten eraan om misschien vaker een gala te bezoeken. maar als er 3 vechtpartijen in de zaal zijn en later buiten nog 1 hele grote, zullen zij er zeker nog een paar keer over denken om weer een gala te bezoeken.
Gelukkig weet jij ook wel dat er heel veel gala's zijn waar nooit een vechtpartij is geweest of zelfs maar een rot sfeer heeft gehangen.

Mike
12-10-2004, 17:23
Er zijn tig anderen manieren om je gala te financieren dan de halve onderwereld ieder gala maar weer op de vip plekken te hebben. Daar creeer je sowieso al een vervelende aggressieve sfeer mee.

Knap het imago op van de MMA, zorg dat het er normaal uitziet zonder al die criminelen naast de ring in beeld en je zal zien dat er meteen ook sponsors aankloppen. Normale sponsors , niet kogelvrije vest bedrijven en schietscholen maar normale niet aan de onderwereld verbonden bedrijven. dan komt er genoeg geld binnen en hoef je niet al die lierende gasten in de vip te hebben. Het kan makkelijk zonder de criminelen en hun zwartgeld.

Tis niet een kwestie van zonder die criminele vipgasten kunnen maar van zonder ze willen.

Kennelijjk vond de organisatie het gala een daverend succes. Dat is voor mij reden om nooit meer te gaan naar 2h2h, want ze willen deze situatie niet eens verbeteren. succes betekent voor hun waarschijnlijk ook iets financieels zoals break even of waarschijnlijk zelfs winst. Ervaringen van bezoekers laat ze geheel koud, en het imago van de mma is al helemaal niet belangrijk in de ogen van de organisatie.

vooral zo doorgaan :thumbs: dan is het wachten op de eerste schietpartij of dodelijke vechtpartij bij een gala. En dat zal vast wel weer goede rekame opleveren ............................................

Mike
12-10-2004, 17:25
waarom is de sfeer in de arena trouwens wel relax en bij 2h2h niet? Is daar een voordehandliggend antwoord voor?

Mike
12-10-2004, 17:29
Zow, die opmerking over; Vechtpartijen zijn er altijd geweest en zullen er helaas altijd blijven bij dit soort gelegenheden. Vindt ik wel erg dom hoor ! Als je een groot evenement organiseerd, en je loopt het risico op deze vechtpartijen, mag je als organisator wel ff goed bedenken hoe je dit voorkomt, door bijvoorbeeld security personeel in te huren die wel de competenties hebben om dit soort opstootjes niet voor te laten komen !!

En wie kan mij de relatie tussen 'mr hellsangel' en een prijsuitreiking op dit 2h2h evenement uitleggen? :?

als ik het goed begrijp ziet de organisatie de vipgasten zelf als een vorm van security. Daarnaast betalen ze ook flink voor hun plek dus dragen ze financieel ook nog eens bij aan het geheel. Twee vliegen in een klap zal de organisatie wel denken. Kan niet beter.................. of toch wel ?

}|^-_-^|{
12-10-2004, 18:14
Laten we de reactie van Marc afwachten. Als Marc en guest er hetzelfde over denken en zij dit gala dus beiden zien als een groot succes, dan zal ik me nooit meer op Too Hot To Handle vertonen en er zijn heel veel mensen die er zo over denken. Bijvoorbeeld het gezin (moeder met 2 dochters en een vriendin) dat naast me zat op 2H2H. Ze vonden de partijen top, de moeder vond het allemaal hartstikke meevallen qua gewelddadigheid en ze was lovend over de sportiviteit van de vechters.
Na het sterrenboksen en alle vechtpartijen was ze een heel stuk minder lovend. Er kwamen ineens wel erg veel vooroordelen uit. Als liefhebber snijdt dat door mijn ziel: ik ben al een paar jaar bezig om met iedereen in discussie te gaan over MMA, inclusief Hoogleraren en Universitair Docenten. Ik vertel ze hoe groot en sportief het er in Japan toegaat, dat er nooit een onvertogen woord valt, dat vechters daar helden zijn, omdat de mensen daar snappen wat voor topatleten het zijn.
Ik vertel ze dat het over 10 jaar ook zo is in Nederland, dat een gezin gewoon lekker een avondje naar een gala gaat voor entertainment.
Zondag, op de terugweg in de auto, was ik terneergeslagen, dit is niet wat ik me voorstel bij een avond entertainment:
Mensen roken zich, ondanks het uitdrukkelijke verzoek van de vechters om het niet te doen, suf op de tribunes, er zijn knokpartijen in het VIP-gedeelte en iedereen die je maar aankijkt is bereid om je in elkaar te slaan.
De moeder en haar dochters zien we nooit meer terug en ook de andere mensen die voor de eerste keer op 2H2H kwamen voor een avondje vertier, zonder enige voorkennis, zijn vertrokken.
De sport wordt teruggeworpen naar het zwarte circuit en dat snijdt door mijn ziel Geert, echt waar. Door de ziel van dit opgeschoten knulletje dat al een paar jaar iedereen in zijn omgeving wijs aan het maken is waar het bij MMA echt om gaat en er nu achter komt dat alle vooroordelen uitkomen en dat hij dus eigenlijk al jaren iedereen aan het voorliegen is over MMA in Nederland.

Justinian
12-10-2004, 18:16
Dat laatste toont dat jij het in ieder geval een beetje begrijpt ...

Jij begrijpt de relatie tussen het laten verschijnen van "El Presidente" en de vechtpartijen niet? Dan houdt het op ...
Vechtpartijen zijn er altijd geweest en zullen er helaas altijd blijven bij dit soort gelegenheden. Het schijnt er bij te horen, hoe zeer vrijwel iedereen dit betreurt. Dat dit andere zaken verstoort zoals acceptatie, dat kan, maar op dat moment heb je iets anders aan je hoofd, je wilt namelijk niet je gala laten verkl*ten ...

En dat van die "scheidsrechterlijke dwaling" zal ik je maar niet kwalijk nemen 8)

Ik zie de relatie tussen het uitreiken van een prijs door de president van de Hells Angels en het feit dat ‘ze’ zoveel VIP-boxen afnemen. De precieze relatie tussen het laten verschijnen van de president van de Hells Angels en de vechtpartijen weet ik niet, want ik zat er niet met m’n neus bovenop. Verder dan wat algemene oorzaken kom ik niet. Kennelijk weet jij er meer vanaf, althans dat begrijp ik uit de toon van je post, dus misschien zou jij ons verder kunnen helpen.

Ik begrijp dat het moeilijk is de vechtpartijen te voorkomen, maar het is toch op z’n minst vreemd te noemen dat een evenement zoals dat in de Arena werd gehouden nagenoeg vlekkeloos verloopt. Ook op de Rings gala’s waar ik tot nu toe ben geweest heb ik nagenoeg niets van dien aard meegemaakt. Het kan toeval zijn, het kan zijn dat ik toevallig bij wat gala’s ben geweest waar niks aan de hand is, maar het kan ook een andere oorzaak hebben. Persoonlijk denk ik het laatste. Waar het dan precies aan ligt durf ik niet te zeggen (bij de andere gala’s zijn immers ook VIPS aanwezig), maar dat is ook niet mijn taak denk ik. Ik denk dat het publiek dat dit soort dingen signaleert, het wel ‘moet’ aankaarten bij de promotor. De promotor kan er wellicht wel wat aan doen.

Je mag mij de scheidsrechterlijke dwaling overigens best ‘kwalijk nemen’, mits onderbouwd.

redjuh
12-10-2004, 18:36
tja in rotterdam wonen gewoon meer a-relaxte mensen.
het publiek over het algemeen bestond ook meer uit aso's dan in de arena.
er liepen zoveel gasten 2x zo breed als ze zijn, en waag het niet ze gek aan te kijken ofzo... nou ja strax lekker naar de superleague. daar komen alleen maar echte kickboxliefhebbers.

Sjaak
12-10-2004, 22:59
tja in rotterdam wonen gewoon meer a-relaxte mensen.


Dont push your luck Redjuh :wink: :lol:

Sjaak
12-10-2004, 23:04
Ik vind dat Paul goed onderbouwde kritiek geeft op het gala die zeker ter harte genomen dient te worden door de organisatie.

Waarschijnlijk zullen Marc en Apy een dezer dagen reageren en dan zullen we meer weten hoe ze het zelf vonden.

Anonymous
13-10-2004, 12:04
Er zijn tig anderen manieren om je gala te financieren dan de halve onderwereld ieder gala maar weer op de vip plekken te hebben. Daar creeer je sowieso al een vervelende aggressieve sfeer mee.

Knap het imago op van de MMA, zorg dat het er normaal uitziet zonder al die criminelen naast de ring in beeld en je zal zien dat er meteen ook sponsors aankloppen. Normale sponsors , niet kogelvrije vest bedrijven en schietscholen maar normale niet aan de onderwereld verbonden bedrijven. dan komt er genoeg geld binnen en hoef je niet al die lierende gasten in de vip te hebben. Het kan makkelijk zonder de criminelen en hun zwartgeld.

Tis niet een kwestie van zonder die criminele vipgasten kunnen maar van zonder ze willen.

Kennelijjk vond de organisatie het gala een daverend succes. Dat is voor mij reden om nooit meer te gaan naar 2h2h, want ze willen deze situatie niet eens verbeteren. succes betekent voor hun waarschijnlijk ook iets financieels zoals break even of waarschijnlijk zelfs winst. Ervaringen van bezoekers laat ze geheel koud, en het imago van de mma is al helemaal niet belangrijk in de ogen van de organisatie.

vooral zo doorgaan :thumbs: dan is het wachten op de eerste schietpartij of dodelijke vechtpartij bij een gala. En dat zal vast wel weer goede rekame opleveren ............................................

MMA's imago > imago van het voetbal ?
Voetbal, een door iedereen geaccepteerde sport, waar zeer regelmatig wordt gevochten en allerlei andere negatieve zaken gebeuren (spreekkoren met racistische leuzen, etc. in de brand steken van diverse zaken, gooien van troep naar scheidsrechters). Hier zijn die "normale"sponsors aanwezig en het is een grotere puinhoop dat op de grote gala's.
Diverse vaders durven er met hun kinderen niet meer naar toe, omdat er zoveel geweld is ... Rome, Den Haag, Macedonia, enz.

Dus moet het MMA die richting op ?
Of praten we over een fictieve "wishful thinking" situatie die in werkelijkheid nooit bereikt kan worden, maar waar we lekker over kunnen ouwehoeren ?

De beste stuurlui hebben nog nooit een boot bestuurd ... 8)

Justinian
13-10-2004, 12:22
Het is of het één of het ander. Als je van het slechte imago afwilt, en dat wil 2h2h als ik het goed begrijp, dan is het toch niet logisch de president van de Hells Angels wordt uitgenodigd om een prijs uit te reiken? Of zie ik dat nou verkeerd? Zoals ik eerder al aangaf begrijp ik wel deze mannen nodig zijn om een gala mogelijk te maken (i.v.m. VIP-tafels), maar als je blijft aangeven dat je de vechtsport op een positieve manier wilt promoten en uit de ‘criminele sfeer’ te halen, dan is dat met deze actie niet bepaald geloofwaardig. Als je tot de conclusie komt dat je wél met deze personen ‘zaken wilt en noodzakelijkerwijs moet doen’, dan is dat een keuze die je maakt. Zoals ik al zei; het is het één of het ander. Beide is mijns inziens niet mogelijk.

Mike
13-10-2004, 12:32
Er zijn tig anderen manieren om je gala te financieren dan de halve onderwereld ieder gala maar weer op de vip plekken te hebben. Daar creeer je sowieso al een vervelende aggressieve sfeer mee.

Knap het imago op van de MMA, zorg dat het er normaal uitziet zonder al die criminelen naast de ring in beeld en je zal zien dat er meteen ook sponsors aankloppen. Normale sponsors , niet kogelvrije vest bedrijven en schietscholen maar normale niet aan de onderwereld verbonden bedrijven. dan komt er genoeg geld binnen en hoef je niet al die lierende gasten in de vip te hebben. Het kan makkelijk zonder de criminelen en hun zwartgeld.

Tis niet een kwestie van zonder die criminele vipgasten kunnen maar van zonder ze willen.

Kennelijjk vond de organisatie het gala een daverend succes. Dat is voor mij reden om nooit meer te gaan naar 2h2h, want ze willen deze situatie niet eens verbeteren. succes betekent voor hun waarschijnlijk ook iets financieels zoals break even of waarschijnlijk zelfs winst. Ervaringen van bezoekers laat ze geheel koud, en het imago van de mma is al helemaal niet belangrijk in de ogen van de organisatie.

vooral zo doorgaan :thumbs: dan is het wachten op de eerste schietpartij of dodelijke vechtpartij bij een gala. En dat zal vast wel weer goede rekame opleveren ............................................

MMA's imago > imago van het voetbal ?
Voetbal, een door iedereen geaccepteerde sport, waar zeer regelmatig wordt gevochten en allerlei andere negatieve zaken gebeuren (spreekkoren met racistische leuzen, etc. in de brand steken van diverse zaken, gooien van troep naar scheidsrechters). Hier zijn die "normale"sponsors aanwezig en het is een grotere puinhoop dat op de grote gala's.
Diverse vaders durven er met hun kinderen niet meer naar toe, omdat er zoveel geweld is ... Rome, Den Haag, Macedonia, enz.

Dus moet het MMA die richting op ?
Of praten we over een fictieve "wishful thinking" situatie die in werkelijkheid nooit bereikt kan worden, maar waar we lekker over kunnen ouwehoeren ?

De beste stuurlui hebben nog nooit een boot bestuurd ... 8)

toch zitten de voetbalstadiums iedere week vol met gezinnen die genieten. Barst het van de voetbalprogramma's op tv en wordt er voor miljoenen aan voetbal merchandise verkocht dus zo slecht is voetbal niet.

Bovendien zijn de 3 clubs die jij net noemt vervelende uitzonderingen hetgeen niet gezegd kan worden over het geweld tussen het publiek bij 2h2h gala's, dat is er altijd. De media blaast voetbal geweld op , de sfeer is altijd gezellig en in 5 jaar ajax heb ik nauwelijks geweld moeten aanschouwen. Dus ja het mma imago mag van mij heel snel richting het voetbal imago. Dat is geen wishful thinking dat is te realiseren.

Sjaak
13-10-2004, 12:58
1) Nederland is inderdaad een klaagland.
2) Je kan het nooit goed doen want er zal altijd wel iemand zijn die wat te zeiken heeft.
3) In Japan is er inderdaad veel meer respect voor vechtsporters.
4) Dingen in de ring gooien is te bizar voor woorden en moet keihard aangepakt worden.
5) Op dit gala floot volgens zeggen 80 % van het publiek dus er moet een gegronde reden zijn voor dit "vreemde" gedrag.
6) Ik denk niet dat het gala gezien kan worden als een perfecte avond.
7) Zonder de gratie van het publiek kan je geen gala organiseren dus je zal je "publiek" serieus moeten nemen en als het publiek je massaal laat vallen klopt er iets niet.
8) Volgens mij vond het "publiek" dat de VIPS belangrijker waren dan de duizende fans en waarschijnlijk heeft dat enorm gestoken en wellicht kan dit een oorzaak zijn, wie weet?
9) Je kan je afvragen of "sterenboksen" wel een succes was in deze vorm en of het allemaal niet te lang duurde.
10) Je moet je afvragen of de knokpartijen in het publiek en vooral na het gala niet beter aangepakt hadden kunnen worden door de security want wat buiten de Ahoy is gebeurd (op sommige plaatsen) is met een pen niet te beschrijven en te verschrikkelijk voor woorden :cry:

Ook moet iedereen is stilstaan bij de voorbereidingen, energie en randzaken die bij zo'n groot gala spelen. 90 % van het publiek onderschat dit zwaar en een gala van dit niveau vraagt maandenlange zware en moeilijke voorbereiding van de organisatoren met heel veel instantie's en dat vergeten een hoop mensen effe voor de gemakkelijkheid. Vaak worden de organisatoren getroffen door ziektes, belessures, afzeggingen, overmacht en andere tegenslagen en toch krijgen bepaalde mensen het steeds weer voor elkaar om zo'n groot gala neer te zetten en daar kan en moet je alleen maar ver(be)wondering voor hebben want zij steken wel hun nek uit en zoals ik al zei, ze doen het nooit goed voor de grote massa. Hoe goed je het ook doet, je blijft altijd afhankelijk van de "vechters" en of er "wereldpartijen" gevochten gaan worden en dat bepaald voor een groot gedeelte het succes van een gala. Ook hebben we weer is gezien dat het "publiek" een hele grote onberekenbare factor is die zijn stempel kan drukken op een gala (fluiten / vechten). Als je goed nadenkt kan er veel meer fout gaan dan dat er goed kan gaan dus laten we ook is wat begrip en respect opbrengen voor alle moeite en energie die deze heren steeds maar weer aan de dag leggen om gala's te (blijven) organiseren want als hun het niet meer doen wie dan wel .... ?

Sjaak

Vreemd dat er bijna niemand op reageert, zie ik het goed, zie ik het fout ?

}|^-_-^|{
13-10-2004, 14:50
Sjaak, je spreekt ware woorden. Ik ben ook iedere keer onder de indruk van een Ahoy dat omgetoverd is tot een hal waar het publiek een avond geëntertaind gaat worden. In combinatie met de beste lineup sinds jaren zou het afgelopen zondag niet mis kunnen gaan.
Er zijn natuurlijk dingen die je vantevoren kunt regelen: roken uitdrukkelijk verbieden bijvoorbeeld. Nu werd er na de derde partij even kort gezegd dat er een verzoekje was van de vechters om het niet te doen. Niks, gewoon verbieden en iedereen die rookt krijgt een waarschuwing ( stempel wat mij betreft) en de volgende keer gaat die persoon er gewoon uit. VIP of niet.
Er is vóór het sterrenboksen helemaal geen verzoek gedaan om niet te gaan fluiten, in het interview op man-magazine roept Marc de fans op om niet te fluiten, op donderdag voor het gala heeft hij 's avonds nog wat jongens bij
Schreiber gezegd dat ze maar wat te drinken moesten gaan halen tijdens het sterrenboksen, maar tijdens het gala kreeg het publiek het koud op zijn dak. Dat verklaart voor een deel het fluiten.
Men moet weten waar hij zich aan te houden heeft, regels zijn regels en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

}|^-_-^|{
13-10-2004, 15:00
Guest,


Laten we het buitenland even buiten beschouwing laten, we hebben het namelijk over de Nederlandse situatie: we willen de vechtsport hier geaccepteerd hebben...Of niet?

Ik probeer mee te gaan in je redenering en de drogredenen proberen te negeren:

Je vergeet dat voetbal al een geaccepteerd iets is. Die paar voetbalwedstrijden waar gevochten wordt vallen in het niet bij alle mensen die naar het stadion komen om te genieten, in een ArenA zitten misschien 500 raddraaiers op 50.000 mensen. Dat is, als ik het goed tel, ongeveer 1%. Bij Ajax is het ook niet iedere week hommeles, maar enkele keren per jaar en dat is niets als je kijkt naar al die voetbalwedstrijden die er in de HCE-eredivisie en in de eerste divisie gespeeld worden: ongeveer 18 per week en dan laat ik het Europese buiten beschouwing.
Laten we het vergelijken met 2H2H, waar er bij de laatste 4 gala's in ieder geval buiten gevochten werd en waar het in 50% van de gevallen in het Vipgedeelte raak is. De rel tijdens de partij tussen Bob en Melvin staat op mijn netvlies gegrift.
Als ik bij Ajax als sponsor iedere thuiswedstrijd (50% van de wedstrijden) een Vipbox in elkaar trap, mijn medevips molesteer en buiten het stadion iemand volledig in elkaar schop, dan word ik echt niet op het veld uitgenodigd om de kampioensschaal te overhandigen.
Een prijs wordt bij geaccepteerde sporten uitgereikt door een vooraanstaand iemand van de bond of door een topper uit het verleden: Johan Cruijff bijvoorbeeld.

Ik zou het leuk vinden als je inhoudelijk op mijn eerdere betoog in zou willen gaan. Wat is er onbegrijpelijk aan, is wat ik wil onmogelijk in Nederland? Nee! Het lukt Simon Rutz namelijk wel, hij haalt het RTL nieuws met zijn gala, er valt geen onvertogen woord.

Ik ben het met Justi eens wat betreft Too Hot To Handle, er moet een keuze gemaakt worden:
óf in het grijze circuit en het imago kan ons niets verrotten,

óf de sport uit het verdomhoekje en we zetten de schouders eronder om het groot te maken.

En beste guest, ik wil best meedenken, schrijven of fysiek meehelpen hoor, dat heb ik er graag voor over. Maar het daadwerkelijk organiseren van een gala is niet mijn specialiteit, net als ik jou ook niet hoef te vragen een essay te schrijven over de doorwerking van het naturalisme in de Nederlandse vrouwenliteratuur in Nederland in de jaren '20.
Schoenmaker blijf bij je leest, ik consumeer een gala en ik geef mijn mening over het product gala. Een producent zou juist buitengewoon geïnteresseerd moeten zijn in de consumenten die zijn product gebruiken. Als een product niet tot tevredenheid stemt verdient het toch verbetering?

}|^-_-^|{
13-10-2004, 15:54
een betere bevestiging van mijn indruk kan ik niet krijgen:
http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3026

Thomas
13-10-2004, 16:12
een betere bevestiging van mijn indruk kan ik niet krijgen:
http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3026

100 % mee eens.

Guru
13-10-2004, 17:17
Ik denk dat het gratis verstrekken van space cake een mooie oplossing is. 8)

Wheelie
13-10-2004, 18:28
voor vragen aan Marc de Weerd / 2h2h zie:

http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3049

Guru
13-10-2004, 18:51
Waarom wordt door die knokpartijen Hot2Handle te verantwoording geroepen?
De aanstichters en raddraaiers zijn zelf OOK verantwoordelijk.
Immers volwassen mensen nietwaar? (zonder opvoeding)

Opsluiten in een mijn in Centraal Rusland waar ze kernproeven houden.
Samen met dat geteisem van voetbalsupporters plus de bolletjesslikkers erbij en we hebben een probleem minder hier in Nederland.

}|^-_-^|{
14-10-2004, 11:36
voor vragen aan Marc de Weerd / 2h2h zie:

http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3049

lekker makkelijk, nu wordt Geert ook de mogelijkheid gegeven om mijn laatste kritiek te ontwijken... :(

Justinian
14-10-2004, 11:39
voor vragen aan Marc de Weerd / 2h2h zie:

http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3049

lekker makkelijk, nu wordt Geert ook de mogelijkheid gegeven om mijn laatste kritiek te ontwijken... :(
Deze topic is niet gelocked ofzo. We proberen het alleen even centraal te houden.

Iwan
14-10-2004, 11:40
Idd jammer...

}|^-_-^|{
14-10-2004, 11:43
ik snap het, maar Geert heeft gewoon geen zin om erop te reageren omdat hij mij dan gelijk moet geven. Dat zegt erg veel over zijn manier van discussiëren en daar maak ik een mental note van.
Gelukkig hoeft een docent Engels kinderen niks te leren over argumentatie. :wink:

Sjaak
14-10-2004, 11:54
Hoe weet je zeker dat het Geert is ?

}|^-_-^|{
14-10-2004, 11:58
Hoe weet je zeker dat het Geert is ?

Ik bewaar vaak topics waarin gedreigd wordt (kan altijd van pas komen niet waar?). En iedereen die een beetje kaas gegeten heeft van schrijfstijlanalyse, en dat heb ik een beetje, prikt zo door deze luchtbel heen. :thumbs:

Sjaak
14-10-2004, 15:10
Hoe weet je zeker dat het Geert is ?

Ik bewaar vaak topics waarin gedreigd wordt (kan altijd van pas komen niet waar?). En iedereen die een beetje kaas gegeten heeft van schrijfstijlanalyse, en dat heb ik een beetje, prikt zo door deze luchtbel heen. :thumbs:

Dus je heb ook nog topics van mij :wink: haha misschien ben ik het wel :lol:

}|^-_-^|{
14-10-2004, 15:26
:shock: dan zit ik voor niks al de hele week opgesloten in een atoombunker te trillen van angst.... :twak:

Sjaak
14-10-2004, 18:05
Kom er dan maar snel uit Paul :lol: