PDA

View Full Version : Gilbert Yvel vecht in Finland



Pages : [1] 2

Fasada
19-10-2004, 15:07
World famous Gilbert "The Hurricane" Yvel will take on Finnish prospect Atte Backman in Fight Festival 12 on November 13th in Helsinki, Finland.

Other bouts include, e.g., undefeated Timo Suhonen and fan favorite Toni Valtonen, who is on a 2-fight win streak. The action packed card features 12 bouts including 4- man heavyweight tournament in K-1 rules and pound-for-pound one of the best thaiboxers in the world, Jomhod Kiatadisak from Thailand.

from sherdog

Justinian
19-10-2004, 15:15
Beter, succes :thumbs:

Ralph
19-10-2004, 15:20
Succes, Gilbert!

MMA Fan
19-10-2004, 15:28
Dit is al een topic geweest : http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3146

maar voor degenen die hem nog 1 keer willen zien , Atte Backman is de winnaar :

http://www.fightfestival.com/kuvat/ff8backman2_i.jpg[/url]

micha
19-10-2004, 16:15
flinke jongen maar geen probleem voor de Hurricane

Shytown
19-10-2004, 18:15
ben benieuwd

Anonymous
19-10-2004, 18:59
eeehhhmmm....waarom niet tegen de opkomers willen vechten uit NL maar wel tegen redelijke 'unknowns' uit het buitenland?? wat is het verschil qua winst hier nu voor hem in dan?? ik zie hem leiver tegen een up and commer uit NL.....
snap dit niet helemaal.....

Leonardo
19-10-2004, 19:04
Gilbert, heel veel succes en pakken die gozer :thumbs:

Gulo gulo
19-10-2004, 20:38
Succes Gilbert, laat zien dat je bij Pride thuishoort :thumbs:

Silat
20-10-2004, 00:09
Gilbert ik hoop dat je weer volledig vertrouwen krijgt op je benen, zodat je weer ouderwets kniewerk kan laten zien.
Ik vond je in de Arena heel beheerst op de grond, goed werk man.

Succes in Finland.

Gr. Silat

Virus
20-10-2004, 00:24
Mocht je meelezen...

Succes kerel!! :thumbs:

redjuh
20-10-2004, 08:07
En wie doet er aan het 4-man tournament mee???????????

ANTONI HARDONK gasten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kentaro
20-10-2004, 15:16
Succes in Finland!!!

MMA Fan
09-11-2004, 12:00
Weet iemand of dit gala nog gewoon doorgaat deze week ???

World famous Gilbert "The Hurricane" Yvel will take on Finnish prospect Atte Backman in Fight Festival 12 on November 13th in Helsinki, Finland.

Other bouts include, e.g., undefeated Timo Suhonen and fan favorite Toni Valtonen, who is on a 2-fight win streak. The action packed card features 12 bouts including 4- man heavyweight tournament in K-1 rules and pound-for-pound one of the best thaiboxers in the world, Jomhod Kiatadisak from Thailand.

from sherdog

MMA Fan
09-11-2004, 12:01
Lijkt erop dat het nog steeds door gaat !!!

Kijk deze line up eens !!!
http://www.kamppailuopisto.com/fightfestival/kalenteri.html

Kick some ass Gilbert !!!!!



FIGHT FESTIVAL 12
La 13.11.2004 klo 18, Töölön Kisahalli, Helsinki

SUPER FIGHT
Vale Tudo +93,0 kg / +205 lbs 2x5 min

Atte Backman
Suomi / Espoon Kehähait
http://www.kamppailuopisto.com/fightfestival/kuvat/atte_backman.jpg

VS
Gilbert "The Hurricane" Yvel
Hollanti / Vos Gym

http://www.kamppailuopisto.com/fightfestival/kuvat/gilbert_yvel.jpg

Justinian
09-11-2004, 12:18
Mijn gevoel zegt me dat Gilbert korte metten zal maken met deze kerel.

mama
09-11-2004, 12:37
ik vertrouw op jouw gevoel Roy
;)

Triker
09-11-2004, 12:48
Jammer dat ik die datum al iets heb, anders was ik vast wel even gaan kijken :D

@Gilbert: Kick some ass en winnen kerel, heb er alle vertrouwen in :thumbs:

Marco
09-11-2004, 12:53
Finland is vlakbij Friesland dus heb ik een keer mazzel :wink:

Anonymous
09-11-2004, 15:26
eeehhhmmm....waarom niet tegen de opkomers willen vechten uit NL maar wel tegen redelijke 'unknowns' uit het buitenland?? wat is het verschil qua winst hier nu voor hem in dan?? ik zie hem leiver tegen een up and commer uit NL.....
snap dit niet helemaal.....

niemand het hier mee eens...??

Remco
09-11-2004, 16:52
Geen Rodney, of Valentijn, wel een Atte!

Ach, kan mij het schelen, ik hoop dat ie wint. Op Vliegende KO welteverstaan.

Go Gilbert!

n00bstar*
09-11-2004, 16:58
Ik dach dat Yvel helemaal niet meer tegen Nederlanders wil vechten...

relneger
09-11-2004, 18:24
hee maak hem af he zo als je altijd deed sterkte :thumbs:

redjuh
09-11-2004, 18:33
GO ANTONI!!!

Jo
09-11-2004, 18:36
Succes Gilbert !

everlast
09-11-2004, 19:00
eeehhhmmm....waarom niet tegen de opkomers willen vechten uit NL maar wel tegen redelijke 'unknowns' uit het buitenland?? wat is het verschil qua winst hier nu voor hem in dan?? ik zie hem leiver tegen een up and commer uit NL.....
snap dit niet helemaal.....

niemand het hier mee eens...??



Ik ben het volkomen met je eens.
Ik begrijp het ook niet echt.

Anonymous
09-11-2004, 19:21
eeehhhmmm....waarom niet tegen de opkomers willen vechten uit NL maar wel tegen redelijke 'unknowns' uit het buitenland?? wat is het verschil qua winst hier nu voor hem in dan?? ik zie hem leiver tegen een up and commer uit NL.....
snap dit niet helemaal.....

niemand het hier mee eens...??



Ik ben het volkomen met je eens.
Ik begrijp het ook niet echt.

ik snap het wel!
Gilbert is history. en dat beter in het buitenland dan hier!

redjuh
09-11-2004, 19:28
DING DING DING

ik neem hier de DOMSTE en meest TRIESTE opmerking OOIT waar...

tyfus voor je Lucien domme stakker!

Thomas
09-11-2004, 19:31
DING DING DING

ik neem hier de DOMSTE en meest TRIESTE opmerking OOIT waar...

tyfus voor je Lucien domme stakker!

beetje rare reactie?

Ik hoop iig dat Gilbert weer kan vlammen en die knieen erin gooit. Ik vond hem in de Arena persoonlijk te afwachtend vechten. Misschien was hij nog niet in topvorm; ik hoop dat hij in topvorm is! :thumbs:

redjuh
09-11-2004, 19:35
nou als je de post direct boven mijne leest, snap je het wel man!

Anonymous
09-11-2004, 19:36
DING DING DING

ik neem hier de DOMSTE en meest TRIESTE opmerking OOIT waar...

tyfus voor je Lucien domme stakker!

en jij bent een rooie mongool !!!!

hardonk zijn kontelikker,bah! :lol:

Anonymous
09-11-2004, 19:38
en ik ben mischien een domme stakker, kom jij dan maar een keer met me sparren!

Lucien Carbin.

Thomas
09-11-2004, 19:38
ach... als die jongen dat vindt.

Anonymous
09-11-2004, 19:39
ffc rules. en vos gasten zijn zielig :twisted:

Wheelie
09-11-2004, 19:44
nou volgens mij ben jij lucien carbin NIET, die heeft wel iets meer respect.

zjoerd
09-11-2004, 19:53
ben ik nou gek of vecht Hardonk nou 8 dagen later gewoon weer in Hawaii, (ROTR)????? :? dat zou wel knap zijn, als het goed gaat 3 gevechten binnen 8 dagen.

redjuh
09-11-2004, 20:01
en ik ben mischien een domme stakker, kom jij dan maar een keer met me sparren!

Lucien Carbin.

ja nou gozer, lucien carbin zal zich echt niet tot zo´n triest niveau verlagen. sterker nog ik denk dat ie jou een pak voor je flikker geeft ipv mij.

redjuh
09-11-2004, 20:02
ben ik nou gek of vecht Hardonk nou 8 dagen later gewoon weer in Hawaii, (ROTR)????? :? dat zou wel knap zijn, als het goed gaat 3 gevechten binnen 8 dagen.

klopt helemaal. al wat ik kan zeggen, is dat ie er helemaal klaar voor is!

zjoerd
09-11-2004, 20:11
wel top van hem om die wedstijden zo kort achter elkaar aan te nemen(Y).
Het zal denk ik wel even a-climatiseren zijn: hawaii Finland :D

redjuh
09-11-2004, 20:13
daar heeft hij zeker geen probleem mee !

}|^-_-^|{
09-11-2004, 20:24
en ik ben mischien een domme stakker, kom jij dan maar een keer met me sparren!

Lucien Carbin.

beetje jammer, op andermans naam posten...

redjuh
09-11-2004, 20:45
off topic... hiervoor wens ik iedereen ff door nar het betreffende topic in de afdeling forumbeleid

Ralph
09-11-2004, 23:48
Succes Antoni en GILBERT!!!

Gilbert, als je dit leest: Ik vewacht gesprongen knieën!! Zet hem op!

Emilio
10-11-2004, 00:06
Denk niet carbin zich zo zou uitlaten. Meeste hebben wel respect voor elkaars scholen.


en ontopic, ik hoop dat hij hem een flink pak rammel geeft! Moet te doen zijn!

Shytown
10-11-2004, 00:20
nou volgens mij ben jij lucien carbin NIET, die heeft wel iets meer respect.


Iets is denk ik een understatement.

}|^-_-^|{
10-11-2004, 00:26
dat neemt trouwens niet weg dat deze guest ware woorden spreekt als hij het heeft over waarom gilbert niet tegen nederlanders wil vechten...

Anonymous
10-11-2004, 01:14
Effe voor de duidelijkheid. Die posts zijn natuurlijk niet van Lucien, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Iemand die hem een beetje kent weet dat hij zich niet zo op het internet zou uitlaten en als hij dat zou doen zou dat natuurlijk op www.fighttalk.nl :)zijn.

In ieder geval is Lucien in mijn ogen de beste trainer ter wereld en Gilbert 1 van de meest getalenteerde vechters ter wereld.

relneger
10-11-2004, 08:51
hee vergeet roy niet lucien vroegere trainings partner niet he want ze zijn sammen naar de top getraind he maar dat zal je zelf wel weten neem ik aan :thumbs:

Mesut
13-11-2004, 17:41
Weet er iemand wanneer de uitslagen bekend zijn?

Nicky
13-11-2004, 17:46
De line up :

Jomhod Kiatadisak
Thaimaa / King of the Ring VS Shamil Gaidarbekov
Venäjä / Scorpion Gym

SUPER FIGHT
Vale Tudo +93,0 kg / +205 lbs 2x5 min
Atte Backman
Suomi / Espoon Kehähait VS Gilbert "The Hurricane" Yvel
Hollanti / Vos Gym

WORLD MUAY THAI COUNCIL EM-OTTELU
Muay Thai -72,6 kg / -160 lbs 5x3 min
Jarno Marila
Suomi / Helsinki Thaiboxing Club VS Youri Boreiko
Latvia / Rigas Rings

4-MAN TOURNAMENT K-1 RULES HEAVYWEIGHT
Semi-finaalit 3x3 min, finaali 5x3 min
Petri "The Dog" Reima
Suomi / Combat Academy
100 kg / 188 cm Roman Suchoterin
Valko-Venäjä / Chinuk Gym
95 kg / 183 cm
Antoni Hardonk
Hollanti / Vos Gym
104 kg / 193 cm Abdouliie "Abbe" Joof
Ruotsi / Vallentuna Boxing Camp
98 kg / 184 cm

Muay Thai -90,0 kg 5x3 min
Topi Helin
Suomi / Turku Thaiboxing Club VS Zabid Samedov
Valko-Venäjä / Chinuk Gym

Vale Tudo +93,0 kg / +205 lbs 2x5 min
Toni Valtonen
Suomi / Espoon Kehähait VS Gela Getsadze
Valko-Venäjä

Vale Tudo -83,9 kg / -185 lbs 2x5 min
Timo Suhonen
Suomi / Espoon Kehähait VS Aleksandr Sukhonosov
Valko-Venäjä


Vale Tudo -80,0 kg 2x5 min
Jani Karkiainen
Suomi / Team Kolho VS Tuomas "Mad Dog" Simola
Suomi / Salon HMVK

Vale Tudo -83,9 kg / -185 lbs 2x5 min
Jani Ylikorpi
Suomi / Espoon Kehähait VS Denis Timoschenko
Valko-Venäjä

Muay Thai -64,0 kg 5x2 min
Mika Ristaniemi
Suomi / Helsinki Thaiboxing Club VS Borger Tam
Hollanti / Vos Gym

Nicky
13-11-2004, 17:47
Het begint volgens mij om 18:00 uur

Ufuk
13-11-2004, 21:03
Gilbert gearresteerd?

Anonymous
13-11-2004, 21:17
Check de website van Vos Productions voor de uitslagen en HOT news over Gilbert Yvel :shock:

Anonymous
13-11-2004, 21:28
Van www.vosproductions.nl

FINLAND UIT DE HAND GELOPEN

Het gevecht van Gilbert Yvel heeft net plaats gevonden en heeft een dramatische afloop. Op dit moment wordt Yvel GEARRESTEERD!!!!

Waarom: Gedurende het gevecht moesten beide vechters opnieuw hun positie in de ring nemen. Gilbert neemt zijn positie in maar de scheidsrechter is het er niet mee eens. Hij moet zijn hand/arm anders neer leggen. Daarop volgen woorden en tot overmaat van ramp slaat Gilbert de scheidsrechter neer. Het gevolg: Scheidsrechter bloedend en zonder tanden.

Gilbert moet mee naar het politie bureau..... WORDT VERVOLGD

micha
13-11-2004, 21:35
nee is dit echt waar :|

ik hoop het niet

Nicky
13-11-2004, 22:10
Gilbert Yvel just ko:d a referee intentionally in his match in Finland!

Gilbert Yvel KO:d a referee soon after the start of his match in Finland. The referee had just ordered the match to be started from the same position where it had been stopped, but Yvel refused to get back in the same position.

The referee ordered Yvel again to go back to same position and then Yvel went crazy and punched the referee in the face and KO:d him.

Yvel must have been taking some drugs before the incident in my opinion, because he was completely unresponsive to the referees orders during the match.

After the punch he refused to leave the ring, but left the ring a little while later with many bouncers following him to the changing room. The police was called to the scene and Yvel was taken in custody of the police.

I think all organizations should ban Gilbert Yvel from fighting for life, because of his actions.

It is very bad publicity for MMA if fighters go mental and start attacking almost anyone who happens to be in the same building.

It is also dangerous to let people who are under the influence of drugs to get into the ring.

Yvel must be taking something like cocain or amphetamine to be acting like that. Or at least I think he must be.

Anyway a life long ban from all organizations is a deserved punishment for him.

If he can act like that in the future it may create problems with the law for MMA organizations and maybe even get the sport banned in some countries.

migyur
13-11-2004, 22:13
pffffff....lekker sportief....

Mjah..vind het wel een vaag verhaal...

Nicky
13-11-2004, 22:18
I saw the fight, it was unbelievable, the punch surprised everyone! he even kicked the ref when he fell down. I think yvel must have been on something, or at least it seemed like as he was... he was so hyped up, he didn't even stay in his own corner when the ref tried to start the fight and he had to be told to get in the corner several times. he didn't even let the ref touch him, he repeatedly slapped the refs hand away when he tried to lead him to the restart position! afterwards there were about 15 police officers there to calm the situation down, i heard they took him out from the backdoor... what happens next i don't know, but i heard one of the judges saying yvel will get a ban, that's for sure.

Justinian
13-11-2004, 22:21
Damn dat is beroerd nieuws. Ik vind het trouwens wel een voorbarige conclusie voor wat betreft het drugsgebruik. Ben benieuwd naar het verhaal van het Yvel-kamp. Erg jammer dat deze partij zo moest eindigen, want ik had vewacht dat Gilbert de partij vrij eenvoudig zou winnen....

Nicky
13-11-2004, 22:29
The referee Petteri Maunu is also the Organiser/Owner of Fight Festival and paid fortune to get Yvel in his show and all he gets is his ass kicked!

migyur
13-11-2004, 22:38
Damn dat is beroerd nieuws. Ik vind het trouwens wel een voorbarige conclusie voor wat betreft het drugsgebruik. Ben benieuwd naar het verhaal van het Yvel-kamp. Erg jammer dat deze partij zo moest eindigen, want ik had vewacht dat Gilbert de partij vrij eenvoudig zou winnen....

Vind het verhaal over drugs ook erg voorbarig, maare hoe wil de yvel kamp zich hier uit lullen?
Het slaan van een scheidsrechter is in elk situatie een no-no..

Highline
13-11-2004, 22:39
ik ben benieuwd, maar dit klint niet goed. gelukkig zijn het nog maar meningen van mensen die denken dat hij aan de drugs zat. ik w8 liever eerst een onderzoek af dan me aan zulke uitsprake uit te laten

Anonymous
13-11-2004, 22:40
Tja bij Vos gym hebben ze het record, Bij Venitiaan (in Zwitserland) is officieel het hoogste testosteron gehalte geconstateerd door het olympisch comitee aller tijden. Breggy werdt ook met Cocaine in de pers beschuldigd toen hij nog bij Vos gym zat.
Als je Yvel ook die troep geeft (Yvel is al lichtonvlambaar) is dit het resultaat, ben benieuwd of die Hardonk en Yvel een doping test hebben gedaan daar in Finland? Hoost ging ook in een keer van 79 kg naar 100kg in een jaar, veel aardappelen zeker?

Justinian
13-11-2004, 22:40
Damn dat is beroerd nieuws. Ik vind het trouwens wel een voorbarige conclusie voor wat betreft het drugsgebruik. Ben benieuwd naar het verhaal van het Yvel-kamp. Erg jammer dat deze partij zo moest eindigen, want ik had vewacht dat Gilbert de partij vrij eenvoudig zou winnen....

Vind het verhaal over drugs ook erg voorbarig, maare hoe wil de yvel kamp zich hier uit lullen?
Het slaan van een scheidsrechter is in elk situatie een no-no..
Gaat me niet zozeer om het er uitlullen, maar om de verklaring. Ik vraag me af wat ervoor heeft gezorgd dat Gilbert de scheids kennelijk heeft geslagen. Niet dat ik het goed praat, maar misschien heeft er voor de partij achter de schermen iets voorgevallen ofzo.

Nicky
13-11-2004, 22:41
De scheidrechter is ook de eigenaar van de Gym waar de tegenstander van Yvel voor uitkwam.

treskaliber
13-11-2004, 22:41
Damn....ben wel een beetje meer afraid voor Yvel geworden...pffffff

harry
13-11-2004, 22:42
Shit mannn.....

Nicky
13-11-2004, 22:46
If anybody is wondering, the ref Yvel knocked out was Petteri Maunu. Maunu is a very seasoned martial artist from Finland, someone could call him the father of finnish kickboxing, he was a professional kickboxer in the late 80's and after that started to lead the finnish kickboxing federation. He was also among the two people to introduce krav maga to Finland in middle 90's.

Maunu is the most experienced kickboxing referee in Finland (hundreds of refereed matches) and he has been refereeing dozens of MMA as well. He is one of the most active and successful finnish MMA trainers/managers as well.

Maunu is known to be a very classy, experienced and respected person, who really has spent his whole life to promote martial arts and helping kinds/youngsters to train. Maunu is also a very intelligent and holds M.Sc of technology degree and works as a project manager for Nokia.

Anonymous
13-11-2004, 22:52
Wat er werkelijk gebeurd is, moeten we even afwachten, dit is wat ik uit betrouwbare bron heb gehoord.

Wel, de scheidsrechter was inderdaad en de promotor en de trainer van diverse vechters op dat gala, ook die van de tegenstander van Gilbert. Er waren die avond al meerdere zeeer discutabele beslissingen genomen door die man en Gilbert was een gewaarschuwd man. Gilbert geeft een mega hurricane knie op het hoofd van zijn tegenstander, de scheidsrechter grijpt in terwijl de tegenstander voor korte duur in elkaar zakt c.q. naar de grond gaat. De scheids grijpt in, zit te plukken aan Gilbert, Gilbert waarschuwt hem meerdere malen dat hij van hem af moet blijven. De scheids dwingt hen in het midden van de ring gaat staan/zitten/liggend??? en wil ze een onduidelijke positie in laten nemen. Gilbert weigert dat omdat dit niet de positie is die was voor de break. Gilbert waarschuwt opnieuw de scheids dat hij van hem af moet blijven. De scheids blijft plukken, Gilbert slaat en schopt. De zaal op zijn kop, Gilbert, Vos en Iwan worden onder politiebescherming naar de kleedkamer gebracht omdat de organisator een groot lieveling is bij het publiek.

Drugsgebruik lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ik ben geen getuige geweest, maar heb deze info uit zeer betrouwbare bron. Moeten afwachten of een officiële reactie en beelden.

Groeten Edgar Kruyning

Anonymous
13-11-2004, 22:59
Wat er werkelijk gebeurd is, moeten we even afwachten, dit is wat ik uit betrouwbare bron heb gehoord.

Wel, de scheidsrechter was inderdaad en de promotor en de trainer van diverse vechters op dat gala, ook die van de tegenstander van Gilbert. Er waren die avond al meerdere zeeer discutabele beslissingen genomen door die man en Gilbert was een gewaarschuwd man. Gilbert geeft een mega hurricane knie op het hoofd van zijn tegenstander, de scheidsrechter grijpt in terwijl de tegenstander voor korte duur in elkaar zakt c.q. naar de grond gaat. De scheids grijpt in, zit te plukken aan Gilbert, Gilbert waarschuwt hem meerdere malen dat hij van hem af moet blijven. De scheids dwingt hen in het midden van de ring gaat staan/zitten/liggend??? en wil ze een onduidelijke positie in laten nemen. Gilbert weigert dat omdat dit niet de positie is die was voor de break. Gilbert waarschuwt opnieuw de scheids dat hij van hem af moet blijven. De scheids blijft plukken, Gilbert slaat en schopt. De zaal op zijn kop, Gilbert, Vos en Iwan worden onder politiebescherming naar de kleedkamer gebracht omdat de organisator een groot lieveling is bij het publiek.

Drugsgebruik lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ik ben geen getuige geweest, maar heb deze info uit zeer betrouwbare bron. Moeten afwachten of een officiële reactie en beelden.

Groeten Edgar Kruyning

Venitiaan beweerde ook bij hoog en laag dat hij niks had gebruikt in Zwitserland, maar ook bij de tweede test kwam 1000 x de toegestane waarde 1000x!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

marster
13-11-2004, 22:59
wil graag de beelden zien.
lijk mij ook sterk dat Gilbert zomaar 1 scheids neerslaat moet vooraf al dingen zijn gebeurd.

harry
13-11-2004, 23:01
Het verhaal van geust schept wel meer duidelijkheid, thanks!

Justinian
13-11-2004, 23:01
Ben nu wel erg benieuwd naar de beelden.

Justinian
13-11-2004, 23:08
Begin van de partij:

http://members.home.nl/roybjj/gilbert.gif

Anonymous
13-11-2004, 23:18
Wat jammer en een achteruitgang om in zo een zaaltje te vechten, dit voorval is een dieptepunt

Justinian
13-11-2004, 23:25
Wat jammer en een achteruitgang om in zo een zaaltje te vechten, dit voorval is een dieptepunt

Als je een comeback wilt maken dan kun je denk ik niet meteen weer verder vechten op het niveau waarop je voorheen vocht. Het is gewoon verstandiger op deze manier lijkt me. Het schijnt trouwens zo te zijn dat de promotor, i.c. de scheids flink in de buidel heeft moeten tasten om Gilbert daar te laten vechten, dus in die zin was het niet zo'n achteruitgang.

Dat de scheidsrechter is geslagen, wat daar ook de reden van moge zijn, is wel een dieptepunt. Erg jammer.

kyokushin
13-11-2004, 23:49
vreemde situatie, ik denk dat we eerst maar van de situatie van edgars post ui moeten gaan ipv vooroordelen over drugs.

Octavius
14-11-2004, 01:08
Guest. Als je met zulke beweringen komt wees dan wel zo netjes om gewoon effe een account te maken. Anoniem lopen 'lullen' is niet zo netjes. En over doping gebruik. Dat in Zwitserland was niet 100% legaal gegaan de test. Jerrel werd getest en Bjorn niet. Jerrel zijn test was niet volgens de regels en zou Jerrel 1000% te veel hebben volgens jouw. Geef dan de waarde dan eens of het officiele rapport waaruit dat blijkt. Net zo goed dat je ervan uitgaat dat iemand die door het lint gaat gelijk cocaine gebruikt of gekregen heeft. En dan nog zeggen dat Vosgym dat express doet. Ikzelf was er niet bij in Finland maar jij ook niet. Ga dan niet gelijk op verhalen af van een of de andere. Check altijd je bronnen eerst en zorg dat je minimaal 2 goede en betrouwbare hebt. Doet namelijk elke journalist.
Ik weet dat het nogal opgeblazen kan worden zeker door die amerikanen, want Yvel wordt in het buitenland als een bad-ass gezien.

ROIDRAGE
14-11-2004, 02:05
ik wacht eerst af tot ik beelden heb gezien. maar een scheidsrechter slaan is nooit goed

Anonymous
14-11-2004, 02:45
Het wordt nu al over heel internet besproken vooral op sherdog al 13 pagina's ...... we horen het wel van Gilbert zelf, drugs of geen drugs je moet niet zomaar de scheidrechter slaan. Dat is gewoon nooit goed te keuren.

redjuh
14-11-2004, 06:25
Wat er werkelijk gebeurd is, moeten we even afwachten, dit is wat ik uit betrouwbare bron heb gehoord.

Wel, de scheidsrechter was inderdaad en de promotor en de trainer van diverse vechters op dat gala, ook die van de tegenstander van Gilbert. Er waren die avond al meerdere zeeer discutabele beslissingen genomen door die man en Gilbert was een gewaarschuwd man. Gilbert geeft een mega hurricane knie op het hoofd van zijn tegenstander, de scheidsrechter grijpt in terwijl de tegenstander voor korte duur in elkaar zakt c.q. naar de grond gaat. De scheids grijpt in, zit te plukken aan Gilbert, Gilbert waarschuwt hem meerdere malen dat hij van hem af moet blijven. De scheids dwingt hen in het midden van de ring gaat staan/zitten/liggend??? en wil ze een onduidelijke positie in laten nemen. Gilbert weigert dat omdat dit niet de positie is die was voor de break. Gilbert waarschuwt opnieuw de scheids dat hij van hem af moet blijven. De scheids blijft plukken, Gilbert slaat en schopt. De zaal op zijn kop, Gilbert, Vos en Iwan worden onder politiebescherming naar de kleedkamer gebracht omdat de organisator een groot lieveling is bij het publiek.

Drugsgebruik lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Ik ben geen getuige geweest, maar heb deze info uit zeer betrouwbare bron. Moeten afwachten of een officiële reactie en beelden.

Groeten Edgar Kruyning

dit kan ik uit mijn uiterst betrouwbare bron ook bevestigen...

greetz

someone
14-11-2004, 09:00
Het zou best waar kunnen zijn wat guest zegt en wat redjuh beaamt, maar een scheids doet nou eenmaal zijn werk en poogt het zo goed mogelijk te doen, dat dat niet altijd kan is menselijk maar geen reden om te gaan slaan.
Vind dit zeer jammer voor de sport, hier krijgen we geen beter beeld van bij de rest van de bevolking.

Anonymous
14-11-2004, 09:08
de scheids is de baas in de partij..... ongeacht..... dit is niet goed te praten en hoop dat hier sancties aan zitten... moet je nu de discussies al zien op sherdog etc....
Dit was geen slimme actie van Gilbert..... als er echt iets was kon die ala Valentijn Overeem de ring toch uitlopen ofzo??!!! Jammer dat Gilbert het zo aanpakt...... talent wasted op deze manier... :cry:
beelden iemand??

Nicky
14-11-2004, 09:31
Reports from Holland are that MMA veteran Gilbert Yvel attacked a referee during his fight against Atte Backman in the Fight Festival 2 show.

According to the report, both fighters were on the ground and about to fall out of the ring, when referee Petteri Maunu temporarily stopped the action and ordered both fighters to move to the center of the ring and maintaining the same position, as is done in PRIDE shows. Yvel then lost his composure at the request and knocked out Maunu with one punch, and then kicked him while he was on the ground.

Security then rushed the ring and escorted Yvel back to the dressing room.

According to Dutch MMA insiders who were at the show, not only is referee Petteri Maunu also the promoter of the Fight Festival show, but he is also the owner of the gym that Yvel's opponent Atte Backman trains out of.

Ronald
14-11-2004, 09:31
De enige geldige reden die ik kan bedenken om een scheids te slaan is als je door hem aangevallen wordt. In alle overige gevallen kun je wel uitleggen of verklaren waarom iemand zoiets doet, maar het kan nooit een geldige reden zijn. Het is gewoon iets wat je niet moet doen. Punt. Wel erg jammer dat het gebeurd is.

Justinian
14-11-2004, 09:33
Ronald = correct. Als je wordt aangevallen door de scheids dan lijkt het me logisch dat je je verdedigt. Gelet op de verklaring van Edgar ben ik daarom wel erg benieuwd naar de beelden.

Anonymous
14-11-2004, 09:36
Tja bij Vos gym hebben ze het record, Bij Venitiaan (in Zwitserland) is officieel het hoogste testosteron gehalte geconstateerd door het olympisch comitee aller tijden. Breggy werdt ook met Cocaine in de pers beschuldigd toen hij nog bij Vos gym zat.
Als je Yvel ook die troep geeft (Yvel is al lichtonvlambaar) is dit het resultaat, ben benieuwd of die Hardonk en Yvel een doping test hebben gedaan daar in Finland? Hoost ging ook in een keer van 79 kg naar 100kg in een jaar, veel aardappelen zeker? DAT HOOST IN 1 JAAR VAN 79 KILO NAAR 100 KILO GING,,,DAT IS BULLSHIT,,,,hoost is heeeeel langzaam van gewicht gestegen,,,hoost woog vroeger idd 80 kilo,,maar heeft er jaren over gedaan om over die 100 heen te komen

Justinian
14-11-2004, 09:38
Hoost heeft z'n lengte ook mee. Met een goed dieet i.c.m. training, kun je behoorlijk aankomen.

lunatic
14-11-2004, 09:38
Ronald = correct. Als je wordt aangevallen door de scheids dan lijkt het me logisch dat je je verdedigt. Gelet op de verklaring van Edgar ben ik daarom wel erg benieuwd naar de beelden.

idd ben erg benieuwd naar de beelden.
Is natuurlijk klote dat dit is gebeurd!

Anonymous
14-11-2004, 10:01
In geen enkele situatie is het volgens mij te rechtvaardigen (zelfs niet als het een mixfight.nl 'broeder' is) dat je een scheidsrechter mishandelt.

We praten hier over mishandeling en het verbaast me dat de immer zo correct en 'wijs' schrijvende Justianus (die dacht ik een rechtenstudie afgerond heeft toch?) dit niet als zodanig ziet.

Lees de 'meer onafhankelijke' OPINIE op Sherdog... en besef dat als iemand anders dit had gedaan of je ook zo lang mogelijk probeert te 'zalven'.

Ik HOOP dat er drugssporen gevond worden na onderzoek anders is het wel heel ernstig gesteld.

Ik weet dat ik een risico neem met het geven van deze mening en besef dat ook ik de beelden niet gezien hebt. Ik ga echter af op de 'ooggetuigen' die hun verslaggeving doen op sherdog.

Anonymous
14-11-2004, 10:03
Oeps zie net dat ik de naam van Justinian verkeerd heb gespeld (excuses!) :oops:

Justinian
14-11-2004, 10:12
Ik schreef: �Als je wordt aangevallen door de scheids dan lijkt het me logisch dat je je verdedigt.� en dat is inderdaad wat kort door de bocht. Misschien moet ik het iets scherper formuleren: �Als je wordt aangevallen door de scheids dan kan zich een situatie voor doen waarin je je verdedigt.� De situatie waar ik op doelde betreft ´noodweer´. Zodra ik de beelden heb gezien kan ik pas een oordeel geven over dit concrete voorval.

Justinian
14-11-2004, 10:12
Oeps zie net dat ik de naam van Justinian verkeerd heb gespeld (excuses!) :oops:
No prob ;)

Anonymous
14-11-2004, 10:22
Ik baseer mijn verhaal op basis van de getuigenverslagen op Sherdog zoals gezegd. Geen enkele getuige heeft aangegeven dat de scheidsrechter een van de vechters zou hebben aangevallen.

Als als als... natuurlijk dan zou je heel misschien een heeeeeeell klein beetje gelijk kunnen hebben maar helaas.

En jij weet net zo goed als ik dat een dergelijke 'overtreding' niet onder de 'tuchtregels' van een bond of organisatoe vallen maar dat dit een strafrechterlijke kwestie is met misschien hele nare gevolgen voor de MMA sport in Finland en misschien daarbuiten.

Denk je dat je mening anders was geweest als het in dit geval de tegenstander van Yvel was geweest die deze bizarre actie zou uithalen?

Ik lees op verschillende forums meestal de juiste meningen (internationaal/nationaal) maar ook een aantal excuses die hoe dan ook nooit rechtvaardigen een scheidsrechter in elkaar te slaan; noodweer, racistische tegenstander (skinhead), scheidsrechter zou onpartijdig zijn...

Octavius
14-11-2004, 10:23
Natruulijk is het nooit goed de scheids slaan maar gelijk de vinger leggen op drugs gebruik en daarbij de helesportschool en zijn vechters beschuldigen is ook niet goed.
En dat over Hoost. Ik weet niet of je hem vroeger wel eens gezien heb. Maar toen leekt hij wel een vetpercentage te hebben van 4%. Trouwens nu weegt hij 98kg.
En over dopingtesten. Als we iedereen eens gingen testen dan zou je nog schrikken. Maar ja dat wordt nog niet zo veel gedaan. Of ben je ervan overtuigd dat er bijna niks gebruikt wordt in de sport.

En over de ref, lees ik nu goed dat de ref de eigenaar is van de sportschool waar de tegenstaner van Yvel vandaan komt. :roll: :?

Nicky
14-11-2004, 10:25
En over de ref, lees ik nu goed dat de ref de eigenaar is van de sportschool waar de tegenstaner van Yvel vandaan komt.


Yep

Wheelie
14-11-2004, 10:26
Gilbert Yvel fought against Atte Backman tonight in Fight Festival 12 in Helsinki Finland.

At the start of the fight he refused to touch gloves and when the referee told fighters to go to their corners to start a fight, Yvel for whatever reason didn't move back and swatted referees arms.

The fight started, Backman shot in right away and took Yvel to the ground, Yvel got up and they were in a clinch near the ropes and almost fell off. Referee tried to start them from the same position but Yvel for some reason refused to accept the position referee tried to put them in. This went on for a while and then out of the blue Yvel struck the ref to the jaw and kicked him on the ground.

Naturally the fight was stopped, police arrived and Yvel was arrested. The ref suffered at least concussion and possibly a broken jaw.

Now I just hope that the press won't go apeshit over this. Could be a huge setback for MMA in Finland
__________________

Wheelie
14-11-2004, 10:27
En over de ref, lees ik nu goed dat de ref de eigenaar is van de sportschool waar de tegenstaner van Yvel vandaan komt.


Yep

slechte zaak om een partij van een van je eigen vechters te scheidsen :roll:

Anonymous
14-11-2004, 10:28
En over dopingtesten. Als we iedereen eens gingen testen dan zou je nog schrikken. Maar ja dat wordt nog niet zo veel gedaan. Of ben je ervan overtuigd dat er bijna niks gebruikt wordt in de sport.

En over de ref, lees ik nu goed dat de ref de eigenaar is van de sportschool waar de tegenstaner van Yvel vandaan komt. :roll: :?

Wat betreft die doping is er in het verleden wel eens een discussie geweest waarbij inderdaad bleek dat het overgrote publiek denkt / niet wilt geloven dat doping vrij algemeen is in elke prof sport dus ook vechtsport. Maar dit is een andere discussie denk ik.

De ref. was inderdaad zoals ik het begrepen heb promotor, eigenaar sportschool tegenstander dus had meerdere petten op. Dus is het het gerechtvaardigd hem het ziekenhuis in te slaan?

De ref. was trouwens ook degene die de gage heeft afgesproken/moet betalen... heeft er toch OOK niets mee te maken?

Anonymous
14-11-2004, 10:28
en dan nog als de scheids van die ander zn sportschool was/is....... nick bloemberg is van chakuriki of was, en die was vaak scheids bij wedstrijden van jongens van chakuriki om maar een voorbeeld te geven ... dus daar moet je niet te veel mee afwegen.;..

Wheelie
14-11-2004, 10:33
.

De ref. was inderdaad zoals ik het begrepen heb promotor, eigenaar sportschool tegenstander dus had meerdere petten op. Dus is het het gerechtvaardigd hem het ziekenhuis in te slaan?


Ik kan GEEN reden bedenken die dit rechtvaardigd

Justinian
14-11-2004, 10:38
Gilbert ken ik al van jongs af aan en ik was erg verbaast toen ik las dat hij een scheidsrechter had geslagen, zo ken ik hem niet. Hij is misschien geen lieverdje, maar dit had ik niet verwacht. Ik probeer juist nu het gaat om een voor mij bekende gaat wat voorzichtiger te zijn met het geven van m’n oordeel. Als je mijn posts er op na leest, dan zul je zien dat ik mijn mening nog niet echt heb gegeven. Als het inderdaad zo is zoals de betreffende ooggetuigen hebben verklaard, dan kan ik me zeker vinden in jouw oordeel. Excuses als ‘racistische tegenstander’, ‘partijdige scheidsrechter’ etc. zijn voor mij geen geldige excuses. Mocht dit zo zijn, dan loop je de ring uit, maar een scheids om deze reden slaan kan niet.

Met de zin �Als je wordt aangevallen door de scheids dan kan zich een situatie voor doen waarin je je verdedigt� doelde ik overigens niet op het voorval van gisteren, maar ik reageerde hiermee op de post van Ronald: “De enige geldige reden die ik kan bedenken om een scheids te slaan is als je door hem aangevallen wordt.

micha
14-11-2004, 10:43
ik ken gilbert ook en ik vind het allemaal erg klote voor hem. maar in de partij tegen tegen Don Frye pakt hij ook na een paar waarschuwing de scheidsrechter bij zijn hoofd :roll: .Toen zag je ook duidelijk dat de Hurricane zijn irritatie hoogtepunt had bereikt en het lijkt er wel op dat dit nu weer is gebeurt. Helaas :oops:

Octavius
14-11-2004, 10:44
Elk persoon is anders maar je eigen jongens schiedsen is nooit goed. Je reageerd altijd anders.
En dan promotor, trainer, eigenaar, scheids enz zijn op 1 gala kom kom. Zou jij daar willen vechten? Maar de scheids slaan is gewoon niet goed.

Maar ik zal je 1 ding zeggen "vriendjes politiek" zowel bij de bonden als bij de promoters.

Of ga je nu ook zeggen dat masato die extra ronde (afstraffing) verdient had in de K-1 max finale.

Justinian
14-11-2004, 10:47
maar in de partij tegen tegen Don Frye pakt hij ook na een paar waarschuwing de scheidsrechter bij zijn hoofd :roll:
Klopt inderdaad, maar was het niet zo dat hij de scheidsrechter liet zien wat hij nou bij Frye deed?

Wheelie
14-11-2004, 10:59
Wat voor gevolgen zal dit voor Gilbert's carriere hebben ?

Octavius
14-11-2004, 11:02
Afwachten maar. Eerst het officiele rapport afwachten.

Anonymous
14-11-2004, 11:03
Wij kennen Gilbert ook aardig goed. En we praten het zeker niet goed wat hij heeft gedaan. Er zij echter altijd omstandigheden waarbij je wel zou kunnen verklaren waarom hij zoiets doet en je zou misschien zelf ook wel de neiging hebben het te doen, maar je dient je te beheersen naar scheidsrechters toe. Maar goed, naast de zeer partijdige scheids zijn er nog meer zaken waardoor Gilbert sneller zijn irritatiegrens kan bereiken, zonder op deze andere zaken in te gaan. Om dan gelijk te stellen dat hij drugs heeft gebruikt, is veel te kort door de bocht. In deze situatie zullen meerdere mensen sneller door het lint gaan ZONDER onder invloed te zijn van drugs.

Nu nog een ander punt. Veel mensen vinden Mike Tyson nog steeds hot en geweldig. Ik vraag me af hoe ze op Sherdog daar over gepraat hebben...Wat Tyson heeft gedaan (oor afbijten e.d.) is inmiddels vergeten en is Tyson nog steeds een gewilde vechter om te zien. Iedereen zit zelfs te smachten naar een wedstrijd K-1 tegen Hoost bijvoorbeeld.
Ik hoop dat het voor Gilbert ook geldt. Dat wil niet zeggen dat hij hier niet voor gestraft dient te worden!

Anonymous
14-11-2004, 11:04
Guest. Als je met zulke beweringen komt wees dan wel zo netjes om gewoon effe een account te maken. Anoniem lopen 'lullen' is niet zo netjes. En over doping gebruik. Dat in Zwitserland was niet 100% legaal gegaan de test. Jerrel werd getest en Bjorn niet. Jerrel zijn test was niet volgens de regels en zou Jerrel 1000% te veel hebben volgens jouw. Geef dan de waarde dan eens of het officiele rapport waaruit dat blijkt. Net zo goed dat je ervan uitgaat dat iemand die door het lint gaat gelijk cocaine gebruikt of gekregen heeft. En dan nog zeggen dat Vosgym dat express doet. Ikzelf was er niet bij in Finland maar jij ook niet. Ga dan niet gelijk op verhalen af van een of de andere. Check altijd je bronnen eerst en zorg dat je minimaal 2 goede en betrouwbare hebt. Doet namelijk elke journalist.
Ik weet dat het nogal opgeblazen kan worden zeker door die amerikanen, want Yvel wordt in het buitenland als een bad-ass gezien.

Die waarde is officeel door het doping comitee in Zwitserland publiekelijk naar buiten gebracht heeft in alle kranten en forums etc gestaan. Omdat de tweede test ook positief was. Ik heb niet gezegd dat Vos gym dat express doet, maar dat de ergste gevallen met name in Zwitserland Vos vechters waren. Bregy van Cocaine beschuldigd en Jerrol door IOC getetst en 2 x positief bevonden en die waarde van 1000x werdt zeker vermeld omdat het het hoogste was ooit! Dit bericht kwam niet van promotor Thomas Kastl maar van de instantie (die ook olympische sporters testen) in Zwitserland die tot twee maal toe de test hebben uitgevoerd. Misschien ben je niet goed op de hoogte, bij deze! Breggy zelf is inmiddels weg bij Vos en verklaarde onlangs nog in de ring dat de Cocaine beschuldiging vals waren ( hij geeft dus zelf toe dat ze er waren)en dat hij het heel vreemd vondt om tegen zijn teammate in de finale te vechten daar in Zwitserland, allemaal zeer dubieus zou ik zo zeggen!

Justinian
14-11-2004, 11:07
Het is misschien wel te verklaren, maar rechtvaardigen is wat anders. Hiervoor heb ik al aangegeven wanneer er mijns inziens sprake kan zijn van een rechtvaardigingsgrond. Het moge duidelijk zijn dat deze situatie zich niet snel zal voordoen.

Wheelie
14-11-2004, 11:10
dit werd gepost op sherdog:


i was 5 meters from the ring and i have a couple of things to add..

first thing: the ref had a mic and everything he said was heard by the audience, and the only thing he said was "get in position!". so he didnt piss yvel off in anyway.

second thing: after the KO and kick yvel was actually laughing and clapping his hands in the air!

sick sick man.

Anonymous
14-11-2004, 11:19
Wij kennen Gilbert ook aardig goed. En we praten het zeker niet goed wat hij heeft gedaan. Er zij echter altijd omstandigheden waarbij je wel zou kunnen verklaren waarom hij zoiets doet en je zou misschien zelf ook wel de neiging hebben het te doen, maar je dient je te beheersen naar scheidsrechters toe. Maar goed, naast de zeer partijdige scheids zijn er nog meer zaken waardoor Gilbert sneller zijn irritatiegrens kan bereiken, zonder op deze andere zaken in te gaan. Om dan gelijk te stellen dat hij drugs heeft gebruikt, is veel te kort door de bocht. In deze situatie zullen meerdere mensen sneller door het lint gaan ZONDER onder invloed te zijn van drugs.

Nu nog een ander punt. Veel mensen vinden Mike Tyson nog steeds hot en geweldig. Ik vraag me af hoe ze op Sherdog daar over gepraat hebben...Wat Tyson heeft gedaan (oor afbijten e.d.) is inmiddels vergeten en is Tyson nog steeds een gewilde vechter om te zien. Iedereen zit zelfs te smachten naar een wedstrijd K-1 tegen Hoost bijvoorbeeld.
Ik hoop dat het voor Gilbert ook geldt. Dat wil niet zeggen dat hij hier niet voor gestraft dient te worden!

Mike Tyson heeft nooit 6 of 7 partijen achter elkaar verloren, Mike Tyson was big business omdat hij 30 tegenstanders in de 1 ronde k.,o sloeg (met legale box technieken). Ook nu voor gokken en voor het opbouwen van nieuwe talenten is hij gewild. Yvel heeft al meer als 2 jaar niet in Japan gevochten en vecht nu in een gymzaal, als hij denkt dat hij door dit soort stunts populairder wordt, ik denk het niet. En Amerika is geen Japan daar denken ze heel anders als je het gezag een knal geeft. In Japan zal dit nieuws hem zeker geen goed doen als ze hem daar al willen! Dat je denkt aan drugs is heel normaal, Venitiaan 1000x meerwaarde, Breggy beschuldigd van Cocaine, beide vechten finale in Zwitserland, Breggy weg bij Vos gym. Yvel is altijd lichtontvlambaar geweest met een combinatie van drugs, tja voor de hand liggend resultaat!

Octavius
14-11-2004, 11:27
Guest. Als je met zulke beweringen komt wees dan wel zo netjes om gewoon effe een account te maken. Anoniem lopen 'lullen' is niet zo netjes. En over doping gebruik. Dat in Zwitserland was niet 100% legaal gegaan de test. Jerrel werd getest en Bjorn niet. Jerrel zijn test was niet volgens de regels en zou Jerrel 1000% te veel hebben volgens jouw. Geef dan de waarde dan eens of het officiele rapport waaruit dat blijkt. Net zo goed dat je ervan uitgaat dat iemand die door het lint gaat gelijk cocaine gebruikt of gekregen heeft. En dan nog zeggen dat Vosgym dat express doet. Ikzelf was er niet bij in Finland maar jij ook niet. Ga dan niet gelijk op verhalen af van een of de andere. Check altijd je bronnen eerst en zorg dat je minimaal 2 goede en betrouwbare hebt. Doet namelijk elke journalist.
Ik weet dat het nogal opgeblazen kan worden zeker door die amerikanen, want Yvel wordt in het buitenland als een bad-ass gezien.

Die waarde is officeel door het doping comitee in Zwitserland publiekelijk naar buiten gebracht heeft in alle kranten en forums etc gestaan. Omdat de tweede test ook positief was. Ik heb niet gezegd dat Vos gym dat express doet, maar dat de ergste gevallen met name in Zwitserland Vos vechters waren. Bregy van Cocaine beschuldigd en Jerrol door IOC getetst en 2 x positief bevonden en die waarde van 1000x werdt zeker vermeld omdat het het hoogste was ooit! Dit bericht kwam niet van promotor Thomas Kastl maar van de instantie (die ook olympische sporters testen) in Zwitserland die tot twee maal toe de test hebben uitgevoerd. Misschien ben je niet goed op de hoogte, bij deze! Breggy zelf is inmiddels weg bij Vos en verklaarde onlangs nog in de ring dat de Cocaine beschuldiging vals waren ( hij geeft dus zelf toe dat ze er waren)en dat hij het heel vreemd vondt om tegen zijn teammate in de finale te vechten daar in Zwitserland, allemaal zeer dubieus zou ik zo zeggen!

Maar je zegde wel dat ze daar bij Vos het record hebben. Je brengt het zo dat ze dat daar gewoon expres doen. En ja het hoogte gehalte testo wat het IOC ooit heeft gemeten. Niet zo moeilijk als thaiboks geen olympsiche sport is. Moet je de BB maar eens testen. Al je een sporttak gaat testen waar niet regelmatig gecontroleerd wordt tijdens en buiten de wedstijden om dan is het niet zo moeilijk om dan het record te hebben.
En over dat Breggy tegen Jerrel moest, tja dat kan als je 2 van de zelfde club meedoen. En Breggy zou eigenlijk moeten winnen van die Zwitsers, dus Jerrel is getest en Bjorn niet. Raar he.

Wheelie
14-11-2004, 11:30
Just some points to the whole �nazi discussion�. Even though it is possible that some guys training at the club Backman is training might be naziz, it really doesn’t mean that the whole team would be. Alex Stiebling who was fighting with Mikko Rupponen (who is Backman’s coach and training partner), got the first impression of everybody at the Fightfestival event to be nazis. After he asked Rupponen to come to train with him for two months, he wrote this:

http://www.typefightgear.com/sitepages/artofwar/goodbadbeautifulrev.htm

Also, as I said before, Petteri Maunu who was the referee, was also one of the two guys to bring krav maga to Finland. As you may know, krav maga is an Israeli combat fighting system and Maunu has been working a great deal with the (jewish) Israeli krav maga instructors, as well as being a krav maga instructor himself. He also works actively with the Amnesty international, and is a very open minded and humble person. I think that should close the whole discussion about the ref being a nazi.

Anyway, here is about one year old picture (if I manage to add it here), of Atte Backman (in the left side) vs. Vyacheslav Kiselev from FightFestival 8. Petteri Maunu is in the middle as a referee.

http://www.kamppailuopisto.com/fightfestival/kuvat/ff8backman2_i.jpg

Anonymous
14-11-2004, 11:32
Yvel, over the years, bit his oppenent (twice in the same match), eye gouged Don Frye, Semmy Schilt and now Ko'ing a referee!!! If Gilbert Yvel really wants to strike he should go to k1.
__________________
Nobody makes me bleed my own blood. Nobody!!!

You can really talk some trash can't you, well, I suppose that's better than eating it. --Jerry Seinfeld.

micha
14-11-2004, 11:41
laten we nu maar afwachten wat de hurricane hierover te zeggen heeft en niet gelijk gaan roepen over drugs terwijl dit helemaal niet vaststaat. Er zullen ongetwijfeld nog oogegtuigen opdagen die we kennen en eerlijk zullen vertellen wat ze hebben gezien.

Kato
14-11-2004, 12:00
Hier schrik ik echt van......
ben bang dat zijn carierre nu wel echt voorbij is...

Anonymous
14-11-2004, 12:37
Wij kennen Gilbert ook aardig goed. En we praten het zeker niet goed wat hij heeft gedaan. Er zij echter altijd omstandigheden waarbij je wel zou kunnen verklaren waarom hij zoiets doet en je zou misschien zelf ook wel de neiging hebben het te doen, maar je dient je te beheersen naar scheidsrechters toe. Maar goed, naast de zeer partijdige scheids zijn er nog meer zaken waardoor Gilbert sneller zijn irritatiegrens kan bereiken, zonder op deze andere zaken in te gaan. Om dan gelijk te stellen dat hij drugs heeft gebruikt, is veel te kort door de bocht. In deze situatie zullen meerdere mensen sneller door het lint gaan ZONDER onder invloed te zijn van drugs.

Nu nog een ander punt. Veel mensen vinden Mike Tyson nog steeds hot en geweldig. Ik vraag me af hoe ze op Sherdog daar over gepraat hebben...Wat Tyson heeft gedaan (oor afbijten e.d.) is inmiddels vergeten en is Tyson nog steeds een gewilde vechter om te zien. Iedereen zit zelfs te smachten naar een wedstrijd K-1 tegen Hoost bijvoorbeeld.
Ik hoop dat het voor Gilbert ook geldt. Dat wil niet zeggen dat hij hier niet voor gestraft dient te worden!

Mike Tyson heeft nooit 6 of 7 partijen achter elkaar verloren, Mike Tyson was big business omdat hij 30 tegenstanders in de 1 ronde k.,o sloeg (met legale box technieken). Ook nu voor gokken en voor het opbouwen van nieuwe talenten is hij gewild. Yvel heeft al meer als 2 jaar niet in Japan gevochten en vecht nu in een gymzaal, als hij denkt dat hij door dit soort stunts populairder wordt, ik denk het niet. En Amerika is geen Japan daar denken ze heel anders als je het gezag een knal geeft. In Japan zal dit nieuws hem zeker geen goed doen als ze hem daar al willen! Dat je denkt aan drugs is heel normaal, !

Wel andere guest (die zijn naam niet prijs geeft)
Wat the hell maken de resultaten uit of een vechter wel of niet de permisie heeft iets ongelooflijks fout te doen, een oor afbijten bijvoorbeeld. Dus dat Yvel volgens jou minder goede resultaten zou hebben als Tyson mag hij dit niet, maar had Tyson dit gedaan was het dan wel goed geweest? vreemde stelling guest....

wat je zegt over japan heb je helemaal gelijk...(helaas...)

Dat je aan drugs denkt is NIET normaal.

Audrey

Dennuz
14-11-2004, 13:05
Damn, echt zwaar fucked up dit, Je hoopt natuurlijk dat er een verklaring of een reden is die zo'n actie rechtvaardigd, maar zoals al eerder gezegd is, kan ik me die niet voorstellen, anders dan wat justi en ronald al zeiden, dat de scheids jou aanvalt..

Anonymous
14-11-2004, 13:33
laten we nu maar afwachten wat de hurricane hierover te zeggen heeft en niet gelijk gaan roepen over drugs terwijl dit helemaal niet vaststaat. Er zullen ongetwijfeld nog oogegtuigen opdagen die we kennen en eerlijk zullen vertellen wat ze hebben gezien.[


ja, hij zal zelf even gan vertellen of hij drugs heeft gebruikt! :P :P

Anonymous
14-11-2004, 13:35
Hier schrik ik echt van......
ben bang dat zijn carierre nu wel echt voorbij is...

en terecht!

Gulo gulo
14-11-2004, 13:36
Ben ook benieuwd wat de verklaring gaat worden en welke gevolgen dit voor Gilbert zal hebben

Ton
14-11-2004, 13:45
Hier schrik ik echt van......
ben bang dat zijn carierre nu wel echt voorbij is...

en terecht!

Als de geruchten kloppen = guest correct !!!!!!!

Hollandpride
14-11-2004, 13:47
Een manager is natuurlijk flink gebaat bij een overwinning van zijn vechter tegen een vechter van naam, zoals Yvel. Waarschijnlijk heeft ie Yvel daarom gehaald naar Finland. Om hem laten verliezen dus tegen zijn vechter. Dat is een stuk gemakkelijker als je de partij scheidsrechterd.

Gulo gulo
14-11-2004, 13:51
Een manager is natuurlijk flink gebaat bij een overwinning van zijn vechter tegen een vechter van naam, zoals Yvel. Waarschijnlijk heeft ie Yvel daarom gehaald naar Finland. Om hem laten verliezen dus tegen zijn vechter. Dat is een stuk gemakkelijker als je de partij scheidsrechterd.

Correct, maar al met al, hebben Ronald en Justi gelijk. Het is natuurlijk moeilijk als je in jouw ogen onrecht wordt aangedaan, maar dit was de slechts mogelijke oplossing.

Marco (scheids)
14-11-2004, 14:02
Gelezen op Fighttalk ... Gilbert = gelukkig weer onderweg naar Nederland ...

Anonymous
14-11-2004, 14:10
Een manager is natuurlijk flink gebaat bij een overwinning van zijn vechter tegen een vechter van naam, zoals Yvel. Waarschijnlijk heeft ie Yvel daarom gehaald naar Finland. Om hem laten verliezen dus tegen zijn vechter. Dat is een stuk gemakkelijker als je de partij scheidsrechterd.

Een manager trainer als vos/hippolyte had dan eerder moeten ingrijpen, niet accoord moeten gaan met deze figuur als scheidsrechter (als bekend was van eerdere partijen dat hij promotor, manager en scheids was).
Niet eens de ring betreden!
Waarom geen touch gloves? waarom niet terug naar de hoek in het begin van de partij? Zoals vele ooggetuige beschreven en vertelde?
Conclusie , strak misschien?

Octavius
14-11-2004, 14:13
Een manager is natuurlijk flink gebaat bij een overwinning van zijn vechter tegen een vechter van naam, zoals Yvel. Waarschijnlijk heeft ie Yvel daarom gehaald naar Finland. Om hem laten verliezen dus tegen zijn vechter. Dat is een stuk gemakkelijker als je de partij scheidsrechterd.

Een manager trainer als vos/hippolyte had dan eerder moeten ingrijpen, niet accoord moeten gaan met deze figuur als scheidsrechter (als bekend was van eerdere partijen dat hij promotor, manager en scheids was).
Niet eens de ring betreden!
Waarom geen touch gloves? waarom niet terug naar de hoek in het begin van de partij? Zoals vele ooggetuige beschreven en vertelde?
Conclusie , strak misschien?

Manhoef raakte ook de gloves van Bob niet aan op 2H2H.

Anonymous
14-11-2004, 14:16
Wel andere guest (die zijn naam niet prijs geeft)
Wat the hell maken de resultaten uit of een vechter wel of niet de permisie heeft iets ongelooflijks fout te doen, een oor afbijten bijvoorbeeld. Dus dat Yvel volgens jou minder goede resultaten zou hebben als Tyson mag hij dit niet, maar had Tyson dit gedaan was het dan wel goed geweest? vreemde stelling guest....

wat je zegt over japan heb je helemaal gelijk...(helaas...)

Dat je aan drugs denkt is NIET normaal.

Audrey

Tja je kunt het lezen zoals je wilt, ik begreep uit jouw verhaaltje dat je dacht dat de immage bad guy goed was voor Gilbert? En vergeleek dat met Tyson, ik gaf alleen mijn visie waarom ik denk dat het niet zo is!

Anonymous
14-11-2004, 14:18
Manhoef raakte ook de gloves van Bob niet aan op 2H2H.
klopt je hebt gezien hoe die partij eindigde!!!!!!!!

Justinian
14-11-2004, 14:21
Originally Posted by ioaalto

ps. funny thing was that when Yvel punched Maunu the fuck out, he wen't on for Backman who immediately jumped out of the ring as soon as Yvel got into striking distance... Well, Atte was counting on the ground game anyways, so...

Octavius
14-11-2004, 14:22
Ja door een vechtpartij was er een grote shitzooi. Bob won en Melvin was wel degelijk effe weg. Maar wat wil je er mee zeggen.

Anonymous
14-11-2004, 14:26
Goed Nu even normaal !!l dit is niet uit Zeer betrouwbare bron, maar gewoon van gil zelf, Hij vertelde mij vlak voor de wedstrijd al dat hij het vreemd vond dat de /trainer/eigenaar van de zaal ook scheids was EN dat er al een paar vreemde dingen in het voordeel van de thuis vechters was voorgevalen (dit was voor de party)
Gelijk naar de party vertelde een vrij rustige gilbert dat hij wat stoms had gedaan
Volgens hem zelf was hij de betere en naar een flinke knie ,die genoeg had kunnen zijn voor de scheids om in tegrijpen , begon de scheids tijd tereken en tot overmaat van ramp gil in een zeer slechte positie teplaatsen en dit alles met lichaamelijk contact,ik praat niet goed wat hij gedaan heeft maar ga eerst zelf de ring in om tevoelen hoe dat is voor je uit je luie stoel maar wat aan blaad (schaap geluiden)
En nog dit voor alle onnozelen Gilbert gebruikt geen drugs

Silat
14-11-2004, 14:29
pfff... wat een zooitje weer.

migyur
14-11-2004, 14:31
Maar waarom verliet hij de ring gewoon niet dan?

Octavius
14-11-2004, 14:36
Maar waarom verliet hij de ring gewoon niet dan?

Ieder heeft zijn eigen reactie op zulke dingen.

Hollandpride
14-11-2004, 14:45
Een emotionele Gilbert doet dat niet zo snel, volgens mij.

Paco
14-11-2004, 14:51
http://www.vosproductions.nl/phpbb/viewtopic.php?t=47



Vos Productions
Site Admin
(Zo Nov 14, 2004 10:13 am)

Vervolg Yvel
Op dit moment wordt Yvel nog steeds gehoord door de Finse politie. Over een paar uur zou het Vos Team terug vliegen naar Nederland, echter er is nog geen duidelijkheid over hoe of wat.

Zoals op verschillende websites vermeld, bleek de scheidsrechter ook de organisator EN trainer/eigenaar van de sportschool van de tegenstander van Gilbert te zijn. Eigenaardig om de wedstrijd van je eigen pupil te moeten scheidsrechteren.....

Zodra er meer nieuws bekend is, vind je het hier



Vos Productions
Site Admin
(Zo Nov 14, 2004 12:24 pm)

Het Vos Team inclusief Gilbert Yvel zitten in het vliegtuig onderweg naar Amsterdam. Heb zelf nog even met Gilbert gesproken over de telefoon gezien er berichten op internet (lees SHERDOG forum) de ronde gaan dat Gilbert daar berichten post. Dat is in het geheel niet waar. Een of ander persoon doet zich slechts voor als Yvel.....

Er zijn natuurlijk testen gedaan op gebruik van doping/drugs en uit de resultaten is niets gebleken dat er op wees dat Gilbert iets zou hebben gebruikt

}|^-_-^|{
14-11-2004, 14:58
zijn er al beelden van het gala?

Anonymous
14-11-2004, 15:00
Ik zou ook zwaar pissig zijn wanneer de eigenaar van de gym van je tegenstander jou gaat "scheidsrechteren", het gala door dubieuse beslissingen neemt en jou dan ook nog eens wil benadelen terwijl je de partij kunt afmaken (want indien Gilbert door had kunnen gaan was het een glorieuze comeback geweest), tel daarbij op dat Gilbert ADHD heeft en hij gaat door het lint....daar hoef je cht geen dope voor te gebruiken. 100% dat zijn begeleiding dat ook noooooooit had toegestaan!
Eerlijkgezegd vond ik het wel grappig toen ik het hoorde, typisch Gilbert.....totdat ik de foto van de scheidrechter zag! Da's natuurlijk geen partij. :twak:

H POWER
14-11-2004, 15:03
Een manager is natuurlijk flink gebaat bij een overwinning van zijn vechter tegen een vechter van naam, zoals Yvel. Waarschijnlijk heeft ie Yvel daarom gehaald naar Finland. Om hem laten verliezen dus tegen zijn vechter. Dat is een stuk gemakkelijker als je de partij scheidsrechterd.

Bullshit,dit wisten ze (management gilbert) voor dat ze begonnen.
Ik vind dat dit alles dan ook volledig neergelegd moet worden bij de managers van yvel,ze kennen hem en hadden met al deze kennis
(Hij vertelde mij vlak voor de wedstrijd al dat hij het vreemd vond dat de /trainer/eigenaar van de zaal ook scheids was EN dat er al een paar vreemde dingen in het voordeel van de thuis vechters was voorgevalen (dit was voor de party))
van te voren in moeten grijpen.
Niet goed te praten maar m.i :mismanagement,hier moet je je vechter voor beschermen (vlak) voor een wedstrijd

Anonymous
14-11-2004, 15:08
Dat gilbert drugs heeft gebruikt verbaasd me niks...

aangezien ie het mij zelf een keer heeft toegegeven

Dennuz
14-11-2004, 15:13
Dat gilbert drugs heeft gebruikt verbaasd me niks...

aangezien ie het mij zelf een keer heeft toegegeven

WTF? Wie zegt er nou weer dat hij drugs gebruikt heeft gister?
Dat dachten een paar lui, maar zoals ook al te lezen is in dit topic en op het forum van Vos zijn er testen gedaan en is er niks aangetoond..

Justinian
14-11-2004, 15:16
Dat gilbert drugs heeft gebruikt verbaasd me niks...

aangezien ie het mij zelf een keer heeft toegegeven
Als je zoiets beweerd dan is het wel zo sportief om ook je naam er even bij te vermelden!

H POWER
14-11-2004, 15:26
Dat gilbert drugs heeft gebruikt verbaasd me niks...

aangezien ie het mij zelf een keer heeft toegegeven
Als je zoiets beweerd dan is het wel zo sportief om ook je naam er even bij te vermelden!

Je bent veels te beleefd justi,flikker die kansloze figuren d`r toch af(waar zijn die goeie ouwe rooie kaarten)

Anonymous
14-11-2004, 15:29
Een manager is natuurlijk flink gebaat bij een overwinning van zijn vechter tegen een vechter van naam, zoals Yvel. Waarschijnlijk heeft ie Yvel daarom gehaald naar Finland. Om hem laten verliezen dus tegen zijn vechter. Dat is een stuk gemakkelijker als je de partij scheidsrechterd.

Bullshit,dit wisten ze (management gilbert) voor dat ze begonnen.
Ik vind dat dit alles dan ook volledig neergelegd moet worden bij de managers van yvel,ze kennen hem en hadden met al deze kennis
(Hij vertelde mij vlak voor de wedstrijd al dat hij het vreemd vond dat de /trainer/eigenaar van de zaal ook scheids was EN dat er al een paar vreemde dingen in het voordeel van de thuis vechters was voorgevalen (dit was voor de party))
van te voren in moeten grijpen.
Niet goed te praten maar m.i :mismanagement,hier moet je je vechter voor beschermen (vlak) voor een wedstrijd

helemaal mee eens, volgens Gilbert en andere was dit al de hele avond bekend, zeer slecht van het managment en trainers, ronduit schandalig!! Ik kan Gilbert wel begrijpen zou ook gefokt zijn, geeft al een hoop meer spanningen. Ook begrijp ik niet na Gilbert zijn partij in de arena waarom hij niet in Japan vecht maar in een gymzaal in Finland? Vreemd

appelsap
14-11-2004, 15:31
Dat gilbert drugs heeft gebruikt verbaasd me niks...

aangezien ie het mij zelf een keer heeft toegegeven

STFU

Gilbert gebruikt geen stimulerende middelen om zich op te peppen voor wedstrijden.
Als trainingsmaatje van Gilbert kan ik je verzekeren dat hij die extra impuls helemaal niet nodig heeft.
Deze wedstrijd was erg belangrijk voor Gilbert en hij was dus ook 'hyped up'.
Ik heb Gilbert nog niet gesproken, nog heb ik de beelden gezien. Ik wacht dus nog ff met een definitief oordeel.

Een ding is zeker, een scheidsrechter slaan kan NOOIT.

Justinian
14-11-2004, 15:31
Misschien had Gilbert zich voorgenomen een aantal partijen hier te draaien om vervolgens een mooie comeback in Pride te maken.

Anonymous
14-11-2004, 15:32
http://www.vosproductions.nl/phpbb/viewtopic.php?t=47



Vos Productions
Site Admin
(Zo Nov 14, 2004 10:13 am)

Vervolg Yvel
Op dit moment wordt Yvel nog steeds gehoord door de Finse politie. Over een paar uur zou het Vos Team terug vliegen naar Nederland, echter er is nog geen duidelijkheid over hoe of wat.

Zoals op verschillende websites vermeld, bleek de scheidsrechter ook de organisator EN trainer/eigenaar van de sportschool van de tegenstander van Gilbert te zijn. Eigenaardig om de wedstrijd van je eigen pupil te moeten scheidsrechteren.....

Zodra er meer nieuws bekend is, vind je het hier



Vos Productions
Site Admin
(Zo Nov 14, 2004 12:24 pm)

Het Vos Team inclusief Gilbert Yvel zitten in het vliegtuig onderweg naar Amsterdam. Heb zelf nog even met Gilbert gesproken over de telefoon gezien er berichten op internet (lees SHERDOG forum) de ronde gaan dat Gilbert daar berichten post. Dat is in het geheel niet waar. Een of ander persoon doet zich slechts voor als Yvel.....

Er zijn natuurlijk testen gedaan op gebruik van doping/drugs en uit de resultaten is niets gebleken dat er op wees dat Gilbert iets zou hebben gebruikt


de laatste 11 evenementen in Finland waren geen doping tests? Misschien dat ze nu wakker zijn geworden daar!

Anonymous
14-11-2004, 15:38
Hier schrik ik echt van......
ben bang dat zijn carierre nu wel echt voorbij is...
genoeg andere bonden die een publiektrekker wat ie nu helemaal is wel wil hebben :roll:

Octavius
14-11-2004, 15:45
Zeg maar eens hoeveel vechtsport evenementen getest word?
Zijn allemaal extra kosten als organisator.

Wheelie
14-11-2004, 16:39
Here is a message from Yvels opponent, Atte Backman:
"The weigh-ins on Friday were going normally. I shook hands with Yvel and talked to him: How is it going, and its nice to fight against you." There weren´t any problems, and Yvel came over a few times to say I will see you tomorrow. I respect every fighter the same way. I tried to shake his hand before Maunu said fight(In the fight). He wasn´t interested. I took Yvel down right away, he was able to knee me in the forehead/nose, but I did not pass out. After that I was able to get the hooks, and I started to bend him. We were hanging from the ropes and Maunu said STOP. After that we were trying to get the same position, but Yvel did not listen. Punch, and Maunus jaw was broken. Someone said that I should come out of the ring, and I left. Then Yvel came to my corner to shake hands, and he said he hopes we can fight some other time."

Mike
14-11-2004, 16:42
wow vaag verhaal ! Iemand al beelden?

Hoop niet dat dit het einde van Yvel in de ring betekent.

Mike
14-11-2004, 16:45
maar in de partij tegen tegen Don Frye pakt hij ook na een paar waarschuwing de scheidsrechter bij zijn hoofd :roll:
Klopt inderdaad, maar was het niet zo dat hij de scheidsrechter liet zien wat hij nou bij Frye deed?

hehe moet Zlatan ook eens doen bij de scheids.Zn elleboogjes voordoen :P

maar dat viel idd best mee wat Gilbert Yvel in Pride toen bij de scheids deed.

Anonymous
14-11-2004, 16:52
Gilbert NA een dopping test weer terug in nederland (dopping test ook uitgevoert door politie)

Mike
14-11-2004, 16:52
vreemde situatie, ik denk dat we eerst maar van de situatie van edgars post ui moeten gaan ipv vooroordelen over drugs.

idd, kyokushin is correct

ik snap al die ongegronde beschuldigingen m.b.t drugsgebruik ook niet. Ik zie de link ook helemaal niet met het voorval.

laffe beschuldigingen van vooral guests zie ik al weer. Erg jammer.

wacht gewoon het complete verhaal af voordat je met een debiel oordeel komt is mijn advies.

redjuh
14-11-2004, 17:04
die scheids en het hele zooitje daar zullen hem echt wel dusdanig hebben opgefokt dat ie dat deed...

Octavius
14-11-2004, 17:13
Gilbert NA een dopping test weer terug in nederland (dopping test ook uitgevoert door politie)

???

}|^-_-^|{
14-11-2004, 17:18
http://wmediavod.coltfrance.com/wmeurosports/eurosport/2004/08/03/crazyabitre_17365_4_10001_0_320x240.wmv

filmpje van basketballer die de scheids ko slaat, deze klap was goed voor een levenslange schorsing...

redjuh
14-11-2004, 17:25
geinig fillempie

Anonymous
14-11-2004, 18:23
iemand foto's ofzo van het hele gebeuren

}|^-_-^|{
14-11-2004, 18:25
zit zelf ook een beetje te wachten op beeldmateriaal. dit is trouwens wel gilberts 2e ko na z'n comeback. :thumbs:

maartenjackie
14-11-2004, 18:59
ik mag Gilbert, er moet iets gebeurd zijn daar. ok Gil is licht ontvlambaar maar hij is niet dom

peace

2look
14-11-2004, 19:02
zit zelf ook een beetje te wachten op beeldmateriaal. dit is trouwens wel gilberts 2e ko na z'n comeback. :thumbs:
wie telde de 10sec bij de scheids ? :lol:

smaab
14-11-2004, 19:10
somebody wrote
zit zelf ook een beetje te wachten op beeldmateriaal. dit is trouwens wel gilberts 2e ko na z'n comeback.

hahaha ,

komt op zn sherdog record,

nee mag hier niet om lachen.Dit is serieuze shit.

ulysse
14-11-2004, 19:43
gilbert liep alweer vrolijk rond in almere hij moet nog wel voorkomen....

Anonymous
14-11-2004, 19:49
VOOR DE SNUGGEREN ONDER ONS:

DE BLOEDTEST WAS NEGATIEF

Dat betekent dus dat Gilbert GEEEEEEEEn drugs heeft gebruikt.

Dus welke guest nu nog durft te beweren dat dit wel zo is, heeft een IQ van de achterkant van een koe en dient zich af te vragen of hij misschien zelf wel een opppeppend middeltje nodig heeft!

Audrey

}|^-_-^|{
14-11-2004, 20:13
VOOR DE SNUGGEREN ONDER ONS:

DE BLOEDTEST WAS NEGATIEF

Dat betekent dus dat Gilbert GEEEEEEEEn drugs heeft gebruikt.

Dus welke guest nu nog durft te beweren dat dit wel zo is, heeft een IQ van de achterkant van een koe en dient zich af te vragen of hij misschien zelf wel een opppeppend middeltje nodig heeft!

Audrey

gelukkig, een helder licht op dit negatieve forum!!! :thumbs:

Shytown
14-11-2004, 20:18
Jammer.

Anonymous
14-11-2004, 20:23
VOOR DE SNUGGEREN ONDER ONS:

DE BLOEDTEST WAS NEGATIEF

Dat betekent dus dat Gilbert GEEEEEEEEn drugs heeft gebruikt.

Dus welke guest nu nog durft te beweren dat dit wel zo is, heeft een IQ van de achterkant van een koe en dient zich af te vragen of hij misschien zelf wel een opppeppend middeltje nodig heeft!

Audrey

ja leuk allemaal.... (ik was niet de of een van de guests die dat beweerde) maar wat zat hier nu achter....?? als je hem al gesproken hebt.... denk dat heel vechtsportland/buitenland hier op te wachten zit.....

Nickuraba
14-11-2004, 20:45
pfftt..die phil baroni taferelen vind ik eignelijk niet zo dope :?

Anonymous
14-11-2004, 21:08
VOOR DE SNUGGEREN ONDER ONS:

DE BLOEDTEST WAS NEGATIEF

Dat betekent dus dat Gilbert GEEEEEEEEn drugs heeft gebruikt.

Dus welke guest nu nog durft te beweren dat dit wel zo is, heeft een IQ van de achterkant van een koe en dient zich af te vragen of hij misschien zelf wel een opppeppend middeltje nodig heeft!

Audrey

gelukkig, een helder licht op dit negatieve forum!!! :thumbs:


Voel je je aangesproken?

}|^-_-^|{
14-11-2004, 21:10
nee, ik amuseer me over je kortzichtigheid en ongenuanceerdheid en ik voel me niet te beroerd om er even de nadruk op te leggen. :thumbs:

ashi76
14-11-2004, 21:13
Damn... wat een verhaal weer zeg.

Ik vind het alleen wel een beetje makkelijk om Yvel van drugs / dopinggebruik te beschuldigen.

Volgens mij is er zelfs niemand die beelden heeft gezien of die er bij is geweest.

De enige manier om dit te bewijzen blijft imo toch een test.

Een scheids slaan kan imo echt niet door de beugel, maar iemand beschuldigen van drigsgebruik gaat me wel erg ver.

Guru
14-11-2004, 21:29
Quotes van Sherdog


WOW!!!,.... what a fuckup. I guess I'll never get to see a war between Yvel and Cro-cop. I don't think Yvel should be forgiven for this at all. If he wants to fight like that, why doesn't he go to Brazil and fight real vale tudo with no rules??? That would put him in his element for dirty fighting. Whatever happens, he should not be allowed in UFC or Pride ever again.



Here is a message from Yvels opponent, Atte Backman:
"The weigh-ins on Friday were going normally. I shook hands with Yvel and talked to him: How is it going, and its nice to fight against you." There weren´t any problems, and Yvel came over a few times to say I will see you tomorrow. I respect every fighter the same way. I tried to shake his hand before Maunu said fight(In the fight). He wasn´t interested. I took Yvel down right away, he was able to knee me in the forehead/nose, but I did not pass out. After that I was able to get the hooks, and I started to bend him. We were hanging from the ropes and Maunu said STOP. After that we were trying to get the same position, but Yvel did not listen. Punch, and Maunus jaw was broken. Someone said that I should come out of the ring, and I left. Then Yvel came to my corner to shake hands, and he said he hopes we can fight some other time."

Then he comments that as entrance music he has had Foo Fighters etc. and does not know who spreads these rumours about him.

Anonymous
14-11-2004, 23:06
Damn... wat een verhaal weer zeg.



Een scheids slaan kan imo echt niet door de beugel, maar iemand beschuldigen van drigsgebruik gaat me wel erg ver.

een scheids slaan kan niet door de beugel.....
iemand beschuldigen van drugs gaat te ver......
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

}|^-_-^|{
14-11-2004, 23:09
ja, wen er maar aan, zware mishandeling is minder erg dan een beschuldiging. :twak:

Virus
15-11-2004, 03:28
Ik geloof er persoonlijk niets van dat Gilbert drugs gebruikt zou hebben, maar vind het een beetje raar dat er hier mensen zijn die er enorm over vallen dat ie daar wel van beschuldigd wordt...

Sterker nog: had ie maar drug gebruikt, dan was deze oerstomme actie van hem nog enigszins te verklaren... Nu heeft hij het met z`n nuchter "verstand" gedaan en dat maakt het imo nog erger!

Ach weet je... Ik heb diep respect voor iedereen die de ring in stapt, dus ook voor Gilbert, maar het verbaast me niets dat hij dit geflikt heeft (zie z`n walgelijke gedrag bij Pride) en hoop dat hier consequenties aan verbonden zullen worden...

Jammer dat het gebeurd is! :(

Nicky
15-11-2004, 06:56
Gilbert was ook gewoon in Almere

Kato
15-11-2004, 08:51
Hier schrik ik echt van......
ben bang dat zijn carierre nu wel echt voorbij is...
genoeg andere bonden die een publiektrekker wat ie nu helemaal is wel wil hebben :roll:
Ja maar geen scheidrechter die de partij wil 'scheidrechteren'

Anonymous
15-11-2004, 09:05
Ik geloof er persoonlijk niets van dat Gilbert drugs gebruikt zou hebben, maar vind het een beetje raar dat er hier mensen zijn die er enorm over vallen dat ie daar wel van beschuldigd wordt...

Sterker nog: had ie maar drug gebruikt, dan was deze oerstomme actie van hem nog enigszins te verklaren... Nu heeft hij het met z`n nuchter "verstand" gedaan en dat maakt het imo nog erger!

Ach weet je... Ik heb diep respect voor iedereen die de ring in stapt, dus ook voor Gilbert, maar het verbaast me niets dat hij dit geflikt heeft (zie z`n walgelijke gedrag bij Pride) en hoop dat hier consequenties aan verbonden zullen worden...

Jammer dat het gebeurd is! :(

mee eens. en inderdaad jammer want Yvel is in potentie wel de beste mixfighter van NL in mijn ogen.

Mickey
15-11-2004, 10:32
:shock:
Great.. Just Great..

someone
15-11-2004, 10:35
aanpakken die handel

Wheelie
15-11-2004, 10:38
I promised to make a PbP from the event, but fuck the PbP. This is all that happened. Well, I have to start by saying the event was a disappointment. Jomhod did not fight at all(his opponent cancelled), Helin had a bad gameplan and Marila just plain bad luck.

But Yvel...Let me start by telling you that I was a big Yvel fan. I mean, I did not think that he was that dirty of a fighter. I was actually cheering for him in the fight.

Right from the start one could see something was not right. Maunu, the Referee and the promoter of Fight Festival, had trouble pushing Yvel to his corner in the start. Yvel just did not listen, and Maunu was really pushing his authority to the limit. Finally the fight started. Atte Backman(Yvels opponent) shot right in, and caught a knee to the head in the process. He was ok, and kept working from the open guard. Yvel got up with great ease, and Backman had a underclinch on him. They were falling out of the ring, so the referee called break to restart them. The mistake from the referee, in my opionion, was the fact that he was trying to restart them in the same position standing. I have never seen this before, and maybe Yvel had neither.

Yvel was very upset about the fact that they were going to restart it in the same position. Maybe because he wanted to bang with Backman. He was pushing Backman away when Maunu was putting them in the same position, and then he was pushing Maunu away. I think this went on over a minute. Then Maunu gave Yvel a serious warning, and almost yelled at him to listen to his commands. Yvel did not. The same business went on for some seconds before Maunu yelled again(I think Yvel lost a point) Then out of the blue, Yvel knocked Maunu out with a right, and went on to kick the downed referee. Maunu was down for a second and then stumbled up. The 2 meter security guards were already storming the ring, while Backman was anxious to get out of the ring. Yvel was just standing in his corner.

After Yvel had been escorted out of the ring, the Festival continued. Maunu had to leave to hospital, because he propably suffered a broken jaw. A few minutes after Yvel went to the lockerrooms, the police started to show up. First it was 3 police officers. 4 minutes later 5 more. A few minutes and 3 more cops. We counted that at least 12 police officers went to the lockerrooms. At the end of the show, a member of the organizing club came out of the lockerrooms, and I asked him what was going on. He told me that "the police was trying to maze Yvel out of the lockerrooms. They suspect he is high on something, because he is going crazy, and not responding."

The event was filmed. Pictures should be coming out soon, the video could take months.

Anonymous
15-11-2004, 10:42
tering... ik ben echt benieuwd naar de reactie van Gilbert...... en benieuwd naar foto's/video.... :shock: :shock: :twak:

Ralph
15-11-2004, 11:06
Zo...... :shock:

Das mooi kut. Gilbert gooit op deze manier wel zijn eigen glazen in zeg. Dit is echt niet goed te praten en hoewel ik een grote fan ben van Gilbert, zit ik er toch over te twijfelen om mijn avatar maar eens te veranderen.... Eerst maar eens wachten op de officiële versie van het verhaal en een reactie van Gilbert/Vos Gym.

treskaliber
15-11-2004, 11:06
Ik denk dat het toch verhaal een beetje uit zijn verband wordt gerukt...sowieso die BS met die drugs.

Blijf grote fan van Yvel..

Anonymous
15-11-2004, 11:22
Herinnerd iedereen nog dat ene filmpje over een bokser die na afloop van het gevecht zijn tegenstander, die notabene hem een hand wou geven, knock out sloeg!
Hij kreeg volgens mij een boksverbod van 3jaar...

H POWER
15-11-2004, 11:22
Ik denk dat het toch verhaal een beetje uit zijn verband wordt gerukt...sowieso die BS met die drugs.

Blijf grote fan van Yvel..

Tuurlijk...... :shock: ,valt allemaal wel een beetje mee net als alles in nederland.
het enigste wat uit z`n verband word gerukt is die scheids over een paar week.
Met die drugs ben ik volledig met je eens, dat is bullshit,maar de zin:
Ik denk dat het toch verhaal een beetje uit zijn verband wordt gerukt... dan ben je wel erg naief na al het binnengekomen nieuws m.i.

a.s.c.
15-11-2004, 11:31
Ik denk dat de kernkwaliteit van yvel (agressiveit i.c.m. adrenaline) aan de basis staat van dit incident, ik denk niet dat hij drugs heeft gebruikt, volgens mij was hij gewoon gespannen door de omstandigheden (hij vecht tegen een tegenstander die underdog is, een thuiswedstrijd vecht en de scheidsrechter komt eveneens uit zijn kamp bovendien had yvel niet direct iets aan de partij, zijn tegenstander wel, yvel is een grote naam. Het geeft hem geen excuus om zo om te gaan met de scheids maar iedereen wil de agressieve yvel zien, die zal zich waarschijnlijk wel moeten opfokken om zo te worden en is in die status waarschijnlijk niet in staat helemaal 100 procent helder te denken, nogmaals het geen excuus maar ik denk dat yvel ontoerekingsvatbaar was en dat ze hem niet moeten bannen voor de rest van zijn vechtsportleven, volgens mij was het namelijk niet iets wat hij met zijn volle verstand deed, als het om wedstrijdvechten gaat zijn veel mensen in een andere status dan wanneer zij bijv. aan het afwassen zijn, het is en blijft een fout er zullen ook zeker consequenties tegen over moeten staan maar bannen voor de rest van zijn vechtsport lijkt mij wat ver gaan.

Anonymous
15-11-2004, 11:32
Ik meen me ook nog een goede nederlandse ex vechter te herinneren die toen een keer met een scheidsrechter herrie kreeg en ermee op de vuist ging. De scheidsrechter viel toen de vechter aan! Volgens mij is deze vechter nu zelf ook scheidsrechter! :roll: :lol:

Anonymous
15-11-2004, 11:53
die zal zich waarschijnlijk wel moeten opfokken om zo te worden en is in die status waarschijnlijk niet in staat helemaal 100 procent helder te denken, nogmaals het geen excuus maar ik denk dat yvel ontoerekingsvatbaar was en dat ze hem niet moeten bannen voor de rest van zijn vechtsportleven, volgens mij was het namelijk niet iets wat hij met zijn volle verstand deed


Stel dat wat jij zegt waar is, dan is er toch geen garantie dat hij het de volgende keer niet weer doet?

bloody
15-11-2004, 11:58
het is en blijft een raar verhaal ik ben benieuwd naar de uitkomst. Ik hoop het beste voor Gilbert en voor ons als fan's want geef nou toe wie geniet er niet van hem als hij in de ring staat. We kunnen wel gaan zitten gissen wat er precies is gebeurd en hoe en waardoor maar hjet onderzoek komt zeker weten hier te staan en dan is er pas duidelijkheid. Ik betreur het dat dit soort dingen gelijk weer in de krantr komen te staan, terwijl het als er niks was gebeurd er ook niks in deze stomme krant stond over de uitslagen

a.s.c.
15-11-2004, 12:31
Stel dat wat jij zegt waar is, dan is er toch geen garantie dat hij het de volgende keer niet weer doet?[/quote]




Daar heb je zeker een punt, alleen als je zo gaat kijken denk ik dat je niet alleen bij yvel, maar bij veel vechters het risico loopt dat ze doorslaan richting scheidsrechters, publiek cornermen noem maar op het is misschien nog niet gebeurd (als je bijvoorbeeld kijkt naar ryan gracie, kevin randleman of heath herring die tijdens of na gevechten door adrenaline wat agressief reageren op de scheidsrechter of valentijn overeem die rodney faverus naslaat etc. allemaal geweldige vechters die publiek trekken, maar ze zijn in agressieve modus en dan is helder oordelen volgens mij niet gemakkelijk.)

veel mensen vinden de agressie (in positieve zin dan) mooi om naar te kijken maar ik denk dat dit een (wedstrijd) status is wat iemand bereikt en dat dit soort incidenten door de hoeveelheid spanning en druk niet gezien kunnen worden als bewuste agressie,

hetzelfde geldt voor voetbal, basketbal of ijshockey daar wordt ook veel agressie richting de scheidsrechter en elkaar getoond alleen na de wedstrijd is het vaak koek en ei (ook bij MMA). Ik denk dat wanneer je tegenstrijdige belangen hebt bij een wedstrijd tussen mensen en er is iemand die hier een oordeel over moet vellen er in het heetst van de strijd altijd geklaagd wordt of onvrede bestaat maar wanneer de druk van de ketel is zijn mensen weer in staat helder te denken en in overleg overdachte beslissingen te maken. Het is en blijft geen excuus om een scheidsrechter te slaan alleen er is bij vrijwel elke competitie een strijd gaande waar veel mensen belang bij hebben en ik denk dat je dan niet kan voorkomen dat er relletjes ontstaan, dit is dan een veel te ver doorgeslagen rel maar ik denk zeker dat de spanning van het moment een belangrijke oorzaak is en dit dient zeker meegenomen te worden in de beslissing over zijn vechtsportcarriere.

Octavius
15-11-2004, 13:51
Ik meen me ook nog een goede nederlandse ex vechter te herinneren die toen een keer met een scheidsrechter herrie kreeg en ermee op de vuist ging. De scheidsrechter viel toen de vechter aan! Volgens mij is deze vechter nu zelf ook scheidsrechter! :roll: :lol:

Willy Peters

Anonymous
15-11-2004, 14:30
Hey Gilbert

Mijn eerste kooigevecht was ook een berg van negatieve publiciteit, maar negatieve publiciteit is ook publiciteit, ik zou me niet te druk maken, promotors buiten Finland zullen het niet erg vinden om je te laten vechten!
Heb zelf toen Semmy tegen Kharitonov võcht de laatste keer ook bijna scheidrechter aangevallen ik weet dat emoties soms heel heftig kunnen zijn (heb toen ook gele kaart gekregen)!
Gewoon door trainen!

Anonymous
15-11-2004, 14:36
was maar goed dat ik je tegenhield Boon !! Schuim op de mond, rook uit de oren!! Lucht in de broek!! Wat een tafereel

Anonymous
15-11-2004, 14:43
Ik meen me ook nog een goede nederlandse ex vechter te herinneren die toen een keer met een scheidsrechter herrie kreeg en ermee op de vuist ging. De scheidsrechter viel toen de vechter aan! Volgens mij is deze vechter nu zelf ook scheidsrechter! :roll: :lol:

Willy Peters

Correct! Willy Peters werd toen nog tegengehouden door Bert Kops :lol:

ashi76
15-11-2004, 14:47
Ik kan me trouwens ook nog ene Roy voor de geest halen die door een scheids aan zijn broekspijp vastgehouden werd, omdat hij ook de ring in wou. ;)

}|^-_-^|{
15-11-2004, 14:50
Lucht in de broek!!

dat is toch juist een uiting van angst?

Anonymous
15-11-2004, 14:57
En zo is er nog (ik meen) Volk Han die een kooi inliep en de scheids sloeg. Is hij geschorst? NEEN

Virus
15-11-2004, 15:11
Hey Gilbert
Heb zelf toen Semmy tegen Kharitonov võcht de laatste keer ook bijna scheidrechter aangevallen

Heb die match net nog eens terug zitten bekijken, maar vraag me werkelijk af wat hier nu het probleem was...

Wat deed ie fout dan in jouw optiek? :|

Ralph
15-11-2004, 16:31
Nou, die wil ik wel beantwoorden!! Sem had een paar keer zeer goede kansen om Sergei te sweepen of in ieder geval uit de mount weg te komen, maar dit lukte niet omdat Sergei de hele tijd als Sem een poging deed de touwen vastgreep!!! Daar heb ik me ook wel aan zitten ergeren.

Virus
15-11-2004, 16:43
Nou, die wil ik wel beantwoorden!! Sem had een paar keer zeer goede kansen om Sergei te sweepen of in ieder geval uit de mount weg te komen, maar dit lukte niet omdat Sergei de hele tijd als Sem een poging deed de touwen vastgreep!!! Daar heb ik me ook wel aan zitten ergeren.
Dacht al dat hierop gedoeld werd, maar dit vond ik zelf dus wel meevallen eigenlijk...
Sergei domineerde anyways...

pisou
15-11-2004, 16:57
Dacht al dat hierop gedoeld werd, maar dit vond ik zelf dus wel meevallen eigenlijk...
Sergei domineerde anyways...

die virus is een echte schilt fan gezien zijn posts die over schilt gaan. altijd positief die jongen!!

H POWER
15-11-2004, 16:58
Nou, die wil ik wel beantwoorden!! Sem had een paar keer zeer goede kansen om Sergei te sweepen of in ieder geval uit de mount weg te komen, maar dit lukte niet omdat Sergei de hele tijd als Sem een poging deed de touwen vastgreep!!! Daar heb ik me ook wel aan zitten ergeren.
Dacht al dat hierop gedoeld werd, maar dit vond ik zelf dus wel meevallen eigenlijk...
Sergei domineerde anyways...

Sterk opmerkingsvermogen,jammer voor bas dat je d`r niet bij was had `m een gele kaart gescheeld en geld.
Domineren deed sem bij hoost en tegen bonjasky,hiervoor moet je nog een keer op een applicatie curus.

ashi76
15-11-2004, 17:21
H Power = correct.

Virus
15-11-2004, 17:51
Domineren deed sem bij hoost en tegen bonjasky,hiervoor moet je nog een keer op een applicatie curus.
Ik moet al eens helemaal niks... :lol:



Dacht al dat hierop gedoeld werd, maar dit vond ik zelf dus wel meevallen eigenlijk...
Sergei domineerde anyways...

die virus is een echte schilt fan gezien zijn posts die over schilt gaan. altijd positief die jongen!!

Wat ik bij velen van jullie zie is dat jullie per definitie voor Schilt zijn omdat het een Nederlander is! :thumbs: Toppie hoor! Moet ik dan maar positief zijn over iedere Nederlander :?

Zoals vaker gezegd: respect voor iedere vechter, dus ook voor Schilt, maar kom op hè...
Niet zo`n lange tenen jongens! Ik ben fan van iemand waar jullie altijd over lopen te zieken... Ieders eigen dus!

Daarnaast post ik hier veelvuldig en deed dit eveneens op Shoto toen der tijd: als ik alle posts optel van mij die over Schilt gaan, dan is 1 handje vol al overdreven veel... niet zo zeuren dus!

Wheelie
15-11-2004, 18:07
back ontopic jongens.

Anonymous
15-11-2004, 18:21
Nou, die wil ik wel beantwoorden!! Sem had een paar keer zeer goede kansen om Sergei te sweepen of in ieder geval uit de mount weg te komen, maar dit lukte niet omdat Sergei de hele tijd als Sem een poging deed de touwen vastgreep!!! Daar heb ik me ook wel aan zitten ergeren.
Dacht al dat hierop gedoeld werd, maar dit vond ik zelf dus wel meevallen eigenlijk...
Sergei domineerde anyways...

Ik was erbij, stond in zijn hoek namelijk, het was Semmy die de partij domineerde, staand en in het begin op de grond, mooie reversal in het begin van de eerste 5 minuten, daarna kwamen ze in de hoek bij die russen en lees maar op sherdog wat alle amerikanen die ppv hebben gekeken ervan vonden, het was gewoon schandalig! Ook in het begin van de wedstrijd had Semmy Kharitonov in een staande choke, met twee handen hing de rus in de touwen voor wel 6 of 7 seconden, ook deed Kharitonov dit later met twee handen meerdere malen om een reversal te verkomen en iedereen weet dat die wedstrijd er heel anders had uitgezien!
Maar Semmy was uitgeleent en had een contract bij de K-1 het was al niet de bedoeling dat Semmy won van Gun Mc Gee, maar Semmy deed wat hij doen moest! Pride had er geen baat bij dat hij bij de laatste 4 zou komen liever een goekope rus , nou daar hebben ze alles aan gedaan!

pisou
15-11-2004, 18:27
He Boon, mooi gezegd, dat zal die nagelkluiver van virus leren....hulde!!!!

H POWER
15-11-2004, 18:29
He Boon, mooi gezegd, dat zal die nagelkluiver van virus leren....hulde!!!!

Ja die virus is idd altijd negatief over schilt, maar of het een nagelkluiver is weet ik niet.

}|^-_-^|{
15-11-2004, 18:42
En zo is er nog (ik meen) Volk Han die een kooi inliep en de scheids sloeg. Is hij geschorst? NEEN

en daarom hoeft Yvel nu natuurlijk ook niet geschorst te worden. Hij is natuurlijk een spectaculaire vechter die geld in het laatje brengt, dus ja, laat dan maar zitten. De sport interesseert ons niet, we zijn er om geld te verdienen. Tief die scheidsrechters maar in elkaar.

makavelli
15-11-2004, 18:43
Ik vind het een beetje raar dat ze het op sherdog zeggen dat ze gilbert voor het leven moeten schorsen.
Toen baroni een scheids sloeg mocht ie een half jaartje later alweer de rematch vechten tegen tanner

Mike
15-11-2004, 18:45
Ik vind het een beetje raar dat ze het op sherdog zeggen dat ze gilbert voor het leven moeten schorsen.
Toen baroni een scheids sloeg mocht ie een half jaartje later alweer de rematch vechten tegen tanner

de scheids bij baroni ging ook niet ko en naar het ziekenhuis met een gebroken kaak.

ik denk niet dat je deze 2 incidenten met elkaar moet gaan vergelijken.

n00bstar*
15-11-2004, 18:50
Slaan is slaan....omdat Gilbert nou gewoon beter raak kan slaan dan Baroni hoeft hij niet zwaarder gestraft te worden...gaat om de intentie...

makavelli
15-11-2004, 18:55
Slaan is slaan....omdat Gilbert nou gewoon beter raak kan slaan dan Baroni hoeft hij niet zwaarder gestraft te worden...gaat om de intentie...

n00bstar*= correct!

}|^-_-^|{
15-11-2004, 18:55
Slaan is slaan....omdat Gilbert nou gewoon beter raak kan slaan dan Baroni hoeft hij niet zwaarder gestraft te worden...gaat om de intentie...

oja, dus als hij hem dood had geslagen moet hij even zwaar gestraft worden als baroni?

everlast
15-11-2004, 18:57
Yvel moet voor altijd geschorst worden.
Ongeacht welke reden je ook verzint , Dit valt NIET goed te praten.

a.s.c.
15-11-2004, 20:03
wil je dan ook dat:

Ryan en Royce Gracie, Noguiera, Phil Baroni, Kevin Randleman, Valentijn Overeem, Mike Tyson, Tank Abott, Heath Herring, Bob Sapp, Kimo, Goodridge etc. of voetballers als Zinedine Zidane, David Beckham Patrick Kluivert, Raphael van de Vaart, Stijn Vreven, Roy Keane, Richard Knopper, Raoul etc. of elke ijshockey, rugby, basketbal zelfs tennis speler (alleen weet ik daar geen namen bij :lol: )

voor altijd geschorst worden voor incidenten waarbij de scheids geduwd, geslagen of genegeerd werd (weliswaar met minder extreme gevolgen maar er had van alles kunnen gebeuren) je kan in mijn ogen niet met twee maten meten, wat yvel heeft gedaan is helemaal verkeerd maar je moet niet vergeten dat yvel de pech heeft dat er echte schade is berokkent, en in veel gevallen komen andere topsporters met de schrik vrij omdat er geen directe schade is berokkent maar de INTENTIE was hetzelfde en er had hetzelfde kunnen gebeuren. Ik ben nog steeds van mening dat als er op het scherpst van de snede een wedstrijd plaats vind dit soort incidenten niet weg te halen zijn van hoog tot laag niveau en van jong tot oud als mensen strijden met tegengestelde belangen botst het heel vaak alleen nu zijn de consequenties erger dan normaal, maar moet je daarom yvel bannen voor de rest van zijn vechtsport carriere?, een andere straf lijkt me gepaster of al die anderen die in competitie verband wel eens betrokken zijn bij een incident ook bannen.

}|^-_-^|{
15-11-2004, 20:09
Hebben die allemaal de scheidsrechter zwaar mishandeld? Het had inderdaad kunnen gebeuren, maar het is niet gebeurd. Als jij zo getraind bent als Yvel, dan hoor je controle te hebben over je lichaam en je emoties, anders ben je een ongecontroleerd moordwapen.
2 jaar lijkt me lang genoeg, de Finse rechter zal hem denk ik al zwaar genoeg straffen.

a.s.c.
15-11-2004, 20:30
nee niet iedereen heeft een scheidsrechter gemolesteerd daar heb je gelijk in maar bijv. ryan gracie (ook een topvechter) maakt regelmatig slagbewegingen naar een scheidsrechter die kunnen ook verkeerd vallen en brak bewust (in mijn ogen) de arm van shunko oyama, Noguiera heeft een aantal klemmen flink doorgetrokken ookal zei de scheidsrechter stoppen (japanner die hij bewusteloos kneep met een triangle terwijl de scheidsrechter echt aan zijn been hing moet je nagaan als die verkeerd gevallen was) Phil Baroni slaat een scheids etc. al de personen die ik beschreef waren betrokken bij een incident wat mogelijk verkeerd had kunnen aflopen voor of scheidsrechters, tegenstanders of cornermen en je zegt terecht: "maar het is niet gebeurd" maar als je zo gaat kijken kan je ook zeggen; iemand probeert je neer te schieten maar hij schiet mis ben je dan minder kwaad :D ? ik denk dat als je ervoor kiest om iemand te straffen op deze wijze je er zeker van moet zijn dat er een lijn is, niet de een wel en de ander omdat het toevallig minder erg afliep

Guru
15-11-2004, 20:48
Laten we nou geen voetballers voorbeelden erbij halen dan is het end zoek.
Bovendien weet een PROFESSIONEEL vechtsporter dat tie meer schade kan berokken op een ongetraind persoon dan een voetballer.

Als de verhalen kloppen, heeft Gilbert ook nog nagetrapt en staan handenklappen na het reageren van het publiek.
Het lijkt wel een WWE actie...

Thomas
15-11-2004, 20:54
Lekker professioneel. :roll:

Hij zal wel aangeklaagd worden en flink wat centen neer moeten leggen om de behandeling van die meneer te bekostigen. Denk aan Knaap: 2 tanden kostten een boel centen toentertijd! Een schorsing lijkt mij gepast, maar niet toepasbaar omdat er allemaal verschillende bonden zijn zonder overkoepelend orgaan. Daarnaast is elke promotor op geld uit en aangezien Yvel voor sensatie zorgt zal hij zal nog genoeg te zien zijn in de ring.

Ik vind het verschrikkelijk voor die scheidsrechter en zijn familie. Het zal wel een zware schadevergoeding worden en een veroordeling, strafblad rules. Het is misschien wijs voor mr. Yvel om te denken voordat hij handelt. Voor hetzelfde geld slaat hij die meneer hartstikke dood. Onverantwoordelijk gedrag.... bah!

Anonymous
15-11-2004, 21:01
Hey Gilbert

Mijn eerste kooigevecht was ook een berg van negatieve publiciteit, maar negatieve publiciteit is ook publiciteit, ik zou me niet te druk maken, promotors buiten Finland zullen het niet erg vinden om je te laten vechten!
Heb zelf toen Semmy tegen Kharitonov võcht de laatste keer ook bijna scheidrechter aangevallen ik weet dat emoties soms heel heftig kunnen zijn (heb toen ook gele kaart gekregen)!
Gewoon door trainen!

De media was behoorlijk negatief over het toernooi in Emmen. Niet omdat het barbaars was, maar omdat er buiten de partijen van Willie Peeters niks gebeurde. De media had het over een vechtsportgala met een hoog knuffelgehalte.

Anonymous
15-11-2004, 21:33
Laten we nou geen "voetballers voorbeelden" erbij halen, dan is het end zoek.
Bovendien weet een PROFESSIONEEL vechtsporter dat tie meer schade kan berokkenen op een ongetraind persoon dan een voetballer.

Als de verhalen kloppen, heeft Gilbert ook nog nagetrapt en staan handen klappen na het reageren van het publiek.
Het lijkt wel een WWE actie...

Ronald
15-11-2004, 23:02
Slaan is slaan....omdat Gilbert nou gewoon beter raak kan slaan dan Baroni hoeft hij niet zwaarder gestraft te worden...gaat om de intentie...
Baroni had niet de intentie om de scheids serieus letsel toe te brengen. Bij lange na niet zelfs. Slaan en slaan = 2.

Anonymous
16-11-2004, 00:11
Hey Gilbert

Mijn eerste kooigevecht was ook een berg van negatieve publiciteit, maar negatieve publiciteit is ook publiciteit, ik zou me niet te druk maken, promotors buiten Finland zullen het niet erg vinden om je te laten vechten!
Heb zelf toen Semmy tegen Kharitonov võcht de laatste keer ook bijna scheidrechter aangevallen ik weet dat emoties soms heel heftig kunnen zijn (heb toen ook gele kaart gekregen)!
Gewoon door trainen!

De media was behoorlijk negatief over het toernooi in Emmen. Niet omdat het barbaars was, maar omdat er buiten de partijen van Willie Peeters niks gebeurde. De media had het over een vechtsportgala met een hoog knuffelgehalte.

Dat was een krant guest er waren 12 voorpagina artiekelen, sarcastish werdt in het nrc handelsblad zelfs vermeld, kooigevecht het recept voor wereld vrede :lol:
Er was media zat in iedergeval wat ze er ook van dachten! In sommige kranten heel erg en andere e en hoog koffergehalte, vooral de journalisten die niet geweest waren schreven heel erg slecht

Anonymous
16-11-2004, 00:15
Hey Gilbert

Mijn eerste kooigevecht was ook een berg van negatieve publiciteit, maar negatieve publiciteit is ook publiciteit, ik zou me niet te druk maken, promotors buiten Finland zullen het niet erg vinden om je te laten vechten!
Heb zelf toen Semmy tegen Kharitonov võcht de laatste keer ook bijna scheidrechter aangevallen ik weet dat emoties soms heel heftig kunnen zijn (heb toen ook gele kaart gekregen)!
Gewoon door trainen!

nee.... niet goed te praten mr. boon..... zelfs niet als jij ook van die opvliegertjes hebt......dit is gewoon niet normaal..Gilbert had zn rug kunnen keren en weg kunnen gaan..... maar dit is gewoon niet acceptabel.

makavelli
16-11-2004, 00:32
Slaan is slaan....omdat Gilbert nou gewoon beter raak kan slaan dan Baroni hoeft hij niet zwaarder gestraft te worden...gaat om de intentie...
Baroni had niet de intentie om de scheids serieus letsel toe te brengen. Bij lange na niet zelfs. Slaan en slaan = 2.

Dat vind ik onzin, iemand geen wel of geen serieus letsel toe willen brengen als je hem slaat is nog al moeilijk te zeggen zeker door iemand die de klap niet gaf
Ik denk persoonlijk niet dat Baroni dacht; ik ga de scheids nu slaan, maar doe het dus danig dat ik hem geen serieus letsel toe breng.

Baroni lag op de grond waardoor hij minder hard kon slaan maar hij probeerde de scheidsrechter echt wel uit alle macht zo hard mogelijk te raken.

Ik denk ook niet dat gilbert dacht; nu ga ik de scheids serieus letsel toe brengen en hem een gebroken kaak slaan.

Feit is dat ze gewoon allebei de intentie hadden om de scheidsrechter te slaan en dit allebei ook gedaan hebben.

Ronald
16-11-2004, 08:51
Dat vind ik onzin, iemand geen wel of geen serieus letsel toe willen brengen als je hem slaat is nog al moeilijk te zeggen zeker door iemand die de klap niet gaf
Slaan en slaan is dus altijd hetzelfde? Kom op zeg Makavelli. Zelfs bij wet is dat anders geregeld. Als er 2 mensen aan het vechten zijn en jij kunt het verschil niet zien tussen iemand die een tik uitdeelt en iemand die gaat voor de KO dan is er iets niet goed. En ik heb het niet over de 1000 grensgevallen die ook mogelijk zijn. Ik heb het nu over het verschil als bijvoorbeeld tussen Baroni en Yvel. (Bij Yvel natuurlijk nog steeds met het nodige voorbehoud omdat niemand nog beelden heeft gezien. Vooralsnog moeten we het nog steeds doen met ooggetuigenverslagen.)

Remco
16-11-2004, 10:01
a.s.c.:
"je moet niet vergeten dat yvel de pech heeft dat er echte schade is berokkent"

Nu is Gilbert ineens het slachtoffer? Dat kan ik echt niet rijmen met het natrappen en applaudiseren. Gilbert moet gevoeld hebben dat die kaak aan duigen lag, als je dan nog eens na gaat trappen denk ik haast aan een poging tot doodslag.

a.s.c.
16-11-2004, 10:04
Wat vind jij dan van Nog. die een klem doortrekt en al springt de scheids er tussen nog blijft vasthouden (BEWUST) ? hij kan de tegenstander schade toebrengen (doortrekken triangle) en de scheids moet zich op dat moment actief bemoeien met het gevecht dan kan er ook van alles mis gaan dat is dan toch ook bewust naar tegenstander en misschien onbewust naar scheidsrechter? als je iemand voor altijd schorst vind ik dat er een lijn moet zijn, wel vind ik dat het yvel -incident de aanleiding moet zijn voor het opstellen van een protocol waarin de grenzen van geweld en de sancties worden vastgelegd maar tot dan vind ik niet dat yvel levenslang geschorst kan worden.

Justinian
16-11-2004, 10:15
Ik denk dat een ‘levenslange ban’ praktisch niet uitvoerbaar zal zijn, omdat er zoveel verschillende bonden zijn. Om deze reden zal een tijdelijke ban al moeilijk worden. Voor Gilbert hoop ik in ieder geval dat de consequenties mee zullen vallen.

Remco
16-11-2004, 10:16
Ik ken de beelden niet van wat jij bedoelt, maar wat je hier vertelt zou mijns inziens ook tot een schorsing dienen te leiden.

Ik vind het echter van een andere categorie als wat Gilbert nu gedaan lijkt te hebben.

IEMAND IN HET GEVECHT te hard aanpakken is iets anders dan een BUITENSTAANDER.

Niet luisteren naar de scheidsrechter is iets anders dan hem mishandelen (en publiekelijk ten schande zetten).

a.s.c.
16-11-2004, 10:21
Remco: "Nu is Gilbert ineens het slachtoffer? Dat kan ik echt niet rijmen met het natrappen en applaudiseren. Gilbert moet gevoeld hebben dat die kaak aan duigen lag, als je dan nog eens na gaat trappen denk ik haast aan een poging tot doodslag"

Tuurlijk is hij niet het slachtoffer daar heb je gelijk in maar hij is niet de eerste en ik denk ook niet de laatste in de sportwereld die zich agressief gedraagt richting de scheidsrechter en ik vind dat ze een lijn moeten hebben, yvel slaat zijn kaak aan duigen maar als iemand als baroni misschien minder hard slaat naar een scheidsrechter en er is geen schade krijgt hij geen straf? beetje vreemd ik denk dat ze meteen van het begin hadden moeten zeggen alle vormen van geweld richting een scheidsrechter levenslange schorsing ten gevolge hebben en ik bedoelde dat hij pech had dat hij nu waarschijnlijk als voorbeeld wordt gebruikt voor alle andere vechters door hem levenslang te schorsen maar als die lijn al eerder was getrokken (bij vorige incidenten warbij een scheidsrechter werd aangevallen) had hij misschien wat beter nagedacht

a.s.c.
16-11-2004, 10:23
jezus ik lees het terug volgens mij val ik een beetje in herhaling sorry :oops:

Remco
16-11-2004, 11:24
Wie zegt dat Gilbert voor het leven geschorst wordt? Je moet niet zo op de zaken vooruitlopen.

Ik vond de overtreding van Baroni overigens een schorsing waard, al was het in mijn ogen minder ernstig als het onderhavige geval van Gilbert (waarbij ik alleen op getuigen af kan gaan).

a.s.c.
16-11-2004, 11:47
Remco: "Wie zegt dat Gilbert voor het leven geschorst wordt? Je moet niet zo op de zaken vooruitlopen"


ik weet niet of het gebeurd daar heb je gelijk in maar ik heb ook alleen gereageerd op de mening van anderen, ik praat alleen maar over 'als' het gebeurd dat vindt ik niet helemaal eerlijk naar yvel toe (veel mensen zeggen dat ze vinden dat hij levenslang geschorst moet worden, ik niet, niet levenslang iig) omdat er zoveel voorbeelden zijn waar het ook verkeerd had kunnen gaan

Marco
16-11-2004, 13:53
Klasse actie voor Gilbert zijn eigen imago als "badboy" in met name Japan en Amerika.
Slim is een ander verhaal, normen en waarden komen ook nu om de hoek kijken, helemaal de reactie achteraf(applaudiseren) is erg "professioneel".
De rechter in Finland zal zijn werk waarschijnlijk wel doen. Of de div. bonden nog maatregelen nemen zal mij benieuwen.

Ronald
16-11-2004, 18:17
...maar als iemand als baroni misschien minder hard slaat naar een scheidsrechter en er is geen schade krijgt hij geen straf?
Voor de goede orde: Baroni is geschorst geweest voor een bepaalde periode.

Andre
16-11-2004, 21:49
Klasse actie voor Gilbert zijn eigen imago als "badboy" in met name Japan en Amerika.
Slim is een ander verhaal, normen en waarden komen ook nu om de hoek kijken, helemaal de reactie achteraf(applaudiseren) is erg "professioneel".
De rechter in Finland zal zijn werk waarschijnlijk wel doen. Of de div. bonden nog maatregelen nemen zal mij benieuwen.
Ik heb begrepen dat de scheidsrechter geen aangifte gedaan heeft dus valt er voor de rechter ook niet veel te doen.Anders was Gilbert nu ook nog niet terug geweest denk ik.

Andre

Anonymous
16-11-2004, 22:20
snap de hele discussie rond dit onderwerp niet zo. De vrienden van yvel lopen hem enorm te verdidigen tegenover mensen die niet in een bond zitten of promotor zijn. lekker belangrijk of of ik zou vinden dat yvel voor altijd geschorst zou moeten worden, ik heb daar toch geen invloed op, dus waarom hem dan zo verdedigen. en dan worden er nog eens allerlei voorbeelden bijgehaald over mensen die er dan wel mee weg zouden gekomen zijn. dit incident is afgelopen weekend gebeurt dus dit leeft nog, denk dat de meeste het over een paar maanden alweer bijna vergeten zijn en dan kan je de conclusies pas trekken. maar goed ik ben er niet bijgeweest dus kan er ook niet veel over zeggen behalve dat ik het stom van hem vind.

Mike
16-11-2004, 22:44
Slaan is slaan....omdat Gilbert nou gewoon beter raak kan slaan dan Baroni hoeft hij niet zwaarder gestraft te worden...gaat om de intentie...
Baroni had niet de intentie om de scheids serieus letsel toe te brengen. Bij lange na niet zelfs. Slaan en slaan = 2.

precies

dat bedoelde ik ook

}|^-_-^|{
16-11-2004, 22:59
Klasse actie voor Gilbert zijn eigen imago als "badboy" in met name Japan en Amerika.
Slim is een ander verhaal, normen en waarden komen ook nu om de hoek kijken, helemaal de reactie achteraf(applaudiseren) is erg "professioneel".
De rechter in Finland zal zijn werk waarschijnlijk wel doen. Of de div. bonden nog maatregelen nemen zal mij benieuwen.
Ik heb begrepen dat de scheidsrechter geen aangifte gedaan heeft dus valt er voor de rechter ook niet veel te doen.Anders was Gilbert nu ook nog niet terug geweest denk ik.

Andre

neem aan dat het finse OM niet zo slap is als het OM hier... ben eerlijkgezegd niet zo thuis in de finse rechtspraak.
wat niet is kan trouwens nog komen, als ik de verzekering was van de bewuste scheids zou ik toch wel centen willen zien van de bewuste vechter...

redjuh
17-11-2004, 08:07
anyway... gilbert gaat vandaag lekker met Antoni mee naar Hawaii, dus het boeit hem voorlopig ff niet

Anonymous
17-11-2004, 08:48
Sweet want op Hawai is BJ PENN vs Rodrigo Gracie dit weekend ;-)

NormaR
17-11-2004, 08:57
neem aan dat het finse OM niet zo slap is als het OM hier... ben eerlijkgezegd niet zo thuis in de finse rechtspraak.
wat niet is kan trouwens nog komen, als ik de verzekering was van de bewuste scheids zou ik toch wel centen willen zien van de bewuste vechter...


Wat ik zoal begrepen heb van al die woeste Finse lui op andere forums is dat de Finse autoriteiten en media het niet zo op hebben met vechtsportgala's. Als een promoter van zo'n gala dan vervolgens een door hem zelf gecontracteerde vechter voor de rechter sleept omdat die hem tijdens zo'n gala op de bek heeft geslagen kan ik me voorstellen dat de media daar en ook het OM dan zoiets heeft van 'eigen schuld dikke bult, zie je wel dat het barbaars is'. Iets wat die promoter/scheidsrechter zich ook wel bedacht zal hebben. Affijn, ben blij voor Gilbert dat het blijkbaar met een sisser afloopt :D .

a.s.c.
17-11-2004, 10:18
hij was toch de vader van het kickboxen in finland?, misschien kan ie een rematch met yvel inplannen :lol:

Thomas
17-11-2004, 10:30
neem aan dat het finse OM niet zo slap is als het OM hier... ben eerlijkgezegd niet zo thuis in de finse rechtspraak.
wat niet is kan trouwens nog komen, als ik de verzekering was van de bewuste scheids zou ik toch wel centen willen zien van de bewuste vechter...


Wat ik zoal begrepen heb van al die woeste Finse lui op andere forums is dat de Finse autoriteiten en media het niet zo op hebben met vechtsportgala's. Als een promoter van zo'n gala dan vervolgens een door hem zelf gecontracteerde vechter voor de rechter sleept omdat die hem tijdens zo'n gala op de bek heeft geslagen kan ik me voorstellen dat de media daar en ook het OM dan zoiets heeft van 'eigen schuld dikke bult, zie je wel dat het barbaars is'. Iets wat die promoter/scheidsrechter zich ook wel bedacht zal hebben. Affijn, ben blij voor Gilbert dat het blijkbaar met een sisser afloopt :D .

Ik niet. Ik vind dat hij gestraft moet worden.