PDA

View Full Version : Geen goede zwarte topzwemmers



Sjaak
23-10-2004, 19:58
Ik kwam een hele leuke vraag tegen, kijken of jullie het antwoord weten ?

Vraag : Waarom zijn er eigenlijk geen goede zwarte topzwemmers maar wel hele goede zwarte atleten?

ashi76
23-10-2004, 20:02
Kom op Sjaak.

In die warme landen is over het algemeen al een tekort aan water, laat staan dat ze er in gaan zwemmen.


;)

harry
23-10-2004, 20:05
Ha makkie omdat het soortelijk gewicht van echte zwarte mensen iets hoger is dan 1!!!(water =1)
Dus 1,09 ofzo, sommige blanken hebben daar ook last van!(zoals ik,als blanke neger)
Van blanke ongeveer 0,98 ,
Dus zwarte mensen zinken!!

Dit is geen discriminatie maar een feit!!!

Btw Sjaak,kan ik weer zo'n ontzettend gave g-mail winnen :wink:

Damn dit is maar een half antwoord LEZEN Harry :twak:

Sjaak
23-10-2004, 20:06
Kom op Sjaak.

In die warme landen is over het algemeen al een tekort aan water, laat staan dat ze er in gaan zwemmen.


;)


hahahaha leuk ............................................. maar niet goed :lol:

Sjaak
23-10-2004, 20:08
Ha makkie omdat het soortelijk gewicht van echte zwarte mensen iets hoger is dan 1!!!(water =1)
Dus 1,09 ofzo, sommige blanken hebben daar ook last van!(zoals ik,als blanke neger)
Van blanke ongeveer 0,98 ,
Dus zwarte mensen zinken!!



:shock: haha, geloof je het zelf :wink:

ashi76
23-10-2004, 20:09
Klinkt heel aannemelijk.... :?

Sjaak
23-10-2004, 20:11
Nog 2 voor tussendoor :wink:

Waarom zijn zwarte Amerikanen géén afstandlopers ?
Waarom zijn Oost-Afrikanen géén sprinters ?

ashi76
23-10-2004, 20:13
zwarte amerikanen zijn lui.

die oost afrikaanse lange afstandlopers zijn eigenlijk postbodes... die doen de hele dag niet anders...

harry
23-10-2004, 20:15
Ha makkie omdat het soortelijk gewicht van echte zwarte mensen iets hoger is dan 1!!!(water =1)
Dus 1,09 ofzo, sommige blanken hebben daar ook last van!(zoals ik,als blanke neger)
Van blanke ongeveer 0,98 ,
Dus zwarte mensen zinken!!



:shock: haha, geloof je het zelf :wink:

Ok ik lul vaak dom, maar dit is dus wel echt waar :!:

Zijn het seriuze vragen?of ist gekheid, want dan hoef ik er niet van wakker te liggen :wink:

Sjaak
23-10-2004, 20:27
Dit zijn serieuze vragen en over een paar dagen zal ik de seurieuze antwoorden posten :thumbs:

Justinian
23-10-2004, 20:31
Sjaak, laat je ons nu het hele weekend in spanning? Damnit, nu kan ik dus het internet afstruinen om het juiste antwoord te vinden.

Sjaak
23-10-2004, 20:42
Sjaak, laat je ons nu het hele weekend in spanning? Damnit, nu kan ik dus het internet afstruinen om het juiste antwoord te vinden.

Haha geef eerst maar jou antwoorden .......... Wat denk jij ?

1) Waarom zijn er eigenlijk geen goede zwarte topzwemmers maar wel hele goede zwarte atleten?
2) Waarom zijn zwarte Amerikanen géén afstandlopers ?
3) Waarom zijn Oost-Afrikanen géén sprinters ?

Anonymous
23-10-2004, 21:07
Ha makkie omdat het soortelijk gewicht van echte zwarte mensen iets hoger is dan 1!!!(water =1)
Dus 1,09 ofzo, sommige blanken hebben daar ook last van!(zoals ik,als blanke neger)
Van blanke ongeveer 0,98 ,
Dus zwarte mensen zinken!!



:shock: haha, geloof je het zelf :wink:

Ok ik lul vaak dom, maar dit is dus wel echt waar :!:

Zijn het seriuze vragen?of ist gekheid, want dan hoef ik er niet van wakker te liggen :wink:

Je bent niet de eerste van wie ik dat hoor Harry!!!

Heb ook wel eens gehoord van "negervet" :?
Ja wazig maar dat schijnt dus te maken te hebben met de soortelijke massa..

Silat
23-10-2004, 21:08
Shit, vanochtend mijn cookies verwijderd :oops:

Was ik dus hierboven.

}|^-_-^|{
23-10-2004, 21:11
Dit zijn serieuze vragen en over een paar dagen zal ik de seurieuze antwoorden posten :thumbs:

hahaha, quizmaster sjaak, laat ons niet in spanning :wink:

ROIDRAGE
23-10-2004, 21:52
er was toch een zwarte zwemster in de prijzen gevallen op de Olympische Spelen?
correct if i'm wrong

harry
23-10-2004, 22:08
Edith of enit geloof ik uit curacao? long time ago?

kyokushin
23-10-2004, 22:19
laat ons niet langer in spanning sjaak!

Jeru
23-10-2004, 23:59
Edith of enit geloof ik uit curacao? long time ago?

Anthony Nesty uit Suriname
http://www.sr.net/srnet/InfoSurinam/anthonyNesty.html
yeah he black :wink:

Jeroen
24-10-2004, 00:58
Negroïde zwemmers hebben over het algemeen een lager vetpercentage als blanke zwemmers. Hierdoor zinken ze sneller, want iedereen weet dat vet blijft drijven.

HUNTER
24-10-2004, 01:40
ehhh ow ja dan ben ik ook neger zeker.... Ik zink ook als ik probeer te zwemmen :?

micha
24-10-2004, 08:52
en wielrennen en schaatsen dan??

lady in red
24-10-2004, 10:39
schaatsen omdat ze dat daar nooit kunnen oefenen :wink:

Gulo gulo
24-10-2004, 10:56
Het rennen komt waarschijnlijk door de spiervezels die ze hebben (rode vs. witte).

In het zwemmen doen ze het niet slecht, denk maar aan de Aal:
ATHENE (ANP) - Eric 'De Aal' Moussambani is niet in Athene. De zwemfederatie FINA wilde geen poespas met de Afrikaanse zwemmer zoals in Sydney. Daar verdronk de zwemmer uit Equatoriaal-Guinea bijna op de 100 meter vrije slag. Hij was daar op de 100 meter ruim acht seconden langzamer dan Pieter van den Hoogenband op de 200 meter.
http://www.sport.nl/athenenieuws/home.php3?id=14364

harry
24-10-2004, 14:37
Negroïde zwemmers hebben over het algemeen een lager vetpercentage als blanke zwemmers. Hierdoor zinken ze sneller, want iedereen weet dat vet blijft drijven.


Nop, dit is niet waar.Het gaat niet over het vetpercentage maar over het soortelijk gewicht.

Vet drijft idd dat is ook de reden dat vrouwen een betere ligging in het water hebben tov een man, maar da's weer een ander verhaal dan dat van negroide mensen.

someone
24-10-2004, 14:56
harry is correct!!!
het gaat niet om het aantal vetpercentage maar om soortelijk gewicht.
Die liggen bij vrouwen heel anders dan bij mannen (opdrukpunt en zwaartekracht meen ik) vrouwen blijven over het algemeen altijd liggen.
Er zijn 3 uitzonderingen:
voetballers, vechtsporters en turners (deze dames zullen ook zinken)

Biiyen
24-10-2004, 16:30
1) Waarom zijn er eigenlijk geen goede zwarte topzwemmers maar wel hele goede zwarte atleten?

Ze houden niet van water, geen idee ben benieuwd.

2) Waarom zijn zwarte Amerikanen géén afstandlopers ?

De goede Afrikaanse afstandlopers komen uit Ethipoië, Kenia en al de omringende landen in Zuid en Zuid-Oost Afrika. Topografisch gezien ligt het daar een stuk hoger dan hier + droge lucht + het is daar warm/heet. Ze trainen dus eigenlijk voor langeafstandlopers zoals wij dat hier noemen op hoogte stage, maar dan continu. Het is ook een feit dat de afrikanen bij slecht europees weer in eens een stuk slechter lopen, dit komt door de vochtige lucht die ze dan inademen die ze niet gewend zijn.

3) Waarom zijn Oost-Afrikanen géén sprinters ?

Met sprinten gebruik je veel spieren, en als er een ding is waaraan oos afrikanen een gebrek hebben zijn het veel spieren. Voor langeafstand lopen maak je gebruik van maar een aantal spieren. De meeste sprinters zijn ja bonkige krachtmensen.

Sjaak
24-10-2004, 17:01
Raziël je bent heel warm :thumbs:

redjuh
24-10-2004, 17:04
Sjaak, laat je ons nu het hele weekend in spanning? Damnit, nu kan ik dus het internet afstruinen om het juiste antwoord te vinden.

Haha geef eerst maar jou antwoorden .......... Wat denk jij ?

1) Waarom zijn er eigenlijk geen goede zwarte topzwemmers maar wel hele goede zwarte atleten?
2) Waarom zijn zwarte Amerikanen géén afstandlopers ?
3) Waarom zijn Oost-Afrikanen géén sprinters ?

1) bang dat ze door het chloor op michael jackson gaan lijken
2) auto's zijn heel goedkoop in the states
3) er zijn geen mensen om te beroven, dus snel wegrennen is niet nodig

:lol:

Sjaak
24-10-2004, 17:07
Sjaak, laat je ons nu het hele weekend in spanning? Damnit, nu kan ik dus het internet afstruinen om het juiste antwoord te vinden.

Haha geef eerst maar jou antwoorden .......... Wat denk jij ?

1) Waarom zijn er eigenlijk geen goede zwarte topzwemmers maar wel hele goede zwarte atleten?
2) Waarom zijn zwarte Amerikanen géén afstandlopers ?
3) Waarom zijn Oost-Afrikanen géén sprinters ?

1) bang dat ze door het chloor op michael jackson gaan lijken
2) auto's zijn heel goedkoop in the states
3) er zijn geen mensen om te beroven, dus snel wegrennen is niet nodig

:lol:

:lol: :lol: Als dat waar zou zijn dan weet ik een land waar alleen maar wereldkampioenen sprinters wonen :lol:

someone
24-10-2004, 18:18
maar laat ff weten sjaak!!!!

micha
25-10-2004, 11:29
kom op Sjaak de spanning is nu wel genoeg opgevoerd :mrgreen:

kyokushin
25-10-2004, 15:04
tell us sjaak!

Sjaak
26-10-2004, 16:38
Waarom zijn er eigenlijk geen goede zwarte topzwemmers?

Waarom zijn er geen Olympische- of Wereldrecords bij het zwemmen in handen van mensen van afrikaanse komaf?
Spelen genetische verschillen een rol? Daarover is maar bitter weinig bekend, maar onmiskenbaar zijn er verschillen tussen mensengroepen.
Zo zijn zwarte mensen ten opzichte van witte mensen in het nadeel omdat ze van nature minder drijfvermogen hebben.
Het menselijk lichaam is samengesteld uit beenderen, vet, spieren, lucht en vloeistoffen, die samen het al of niet drijven bepalen.
Vet en lucht drijven, maar spieren, hersenen en beenderen zinken. Verder weten we dat ons lichaam voor ongeveer 3/4 uit water bestaat. De verdeling en de hoeveelheid van genoemde stoffen bepalen echter het drijfvermogen.
Onder drijven wordt verstaan het aan het wateroppervlak blijven zonder dat men zich beweegt.
__________________________________________________ _____

Maar de belangrijkste factor voor het al of niet drijven is de hoeveelheid lucht die ingeademd wordt
__________________________________________________ _____

Immers 1 kubieke decimeter oftewel één liter lucht weegt ongeveer 1000 keer minder dan 1 liter water. Vandaar dat het zelfs mogelijk is gezonken schepen met luchtkussens aan het wateroppervlak te brengen. Zo werken gevulde longen ook als een luchtkussen.
Na inademen is het lichaam lichter dan water en drijft, omdat het soortelijk gewicht kleiner wordt en het volume van de borstkas, dus de opwaartse kracht, vergroot wordt.
Kortom: de ademhaling bepaalt dus of iemand drijft of zinkt.
Nu blijkt dat de vitale capaciteit (= het volume lucht dat na maximale inademing vervolgens maximaal uitgeademd kan worden) ten opzichte van de lichaamslengte bij zwarte mensen kleiner is dan bij witte mensen.
Hierdoor kunnen zwarte mensen in ingeademde toestand moeilijk aan het wateroppervlak blijven. Er zijn zelfs personen die met drijfmiddelen om nog moeite hebben om boven te blijven.

Opmerking:
Vroeger is wel eens geprobeerd het drijfvermogen te verbeteren via de "ballon-methode", (vergelijk zwemblaas bij vinvissen) door vrij kort voor de start 1,5 Ã* 1,8 liter extra lucht in de dikke darm te pompen. Dit valt onder doping, omdat men prestatieverbetering met onnatuurlijk of oneigenlijke middelen bereikt.
__________________________________________________ _____

Een tweede factor voor het al of niet makkelijk drijven is vet.
__________________________________________________ _____

Immers één kubieke decimeter oftewel één liter vet weegt minder dan 1 liter water, zodat vet op water drijft.
Vandaar dat over het algemeen vrouwen een beter drijfvermogen hebben dan mannen omdat hun vetpercentage hoger is. (Nl. ± 25% tegen ± 15% van het totale gewicht.) Bovendien is het onderhuids vetweefsel bij vrouwen beter verdeeld over het lichaam dan bij mannen.
Nu blijkt dat zwarte mensen ten opzichte van witte mensen een beperkter vetgehalte (hebben ze niet nodig in de tropen) en een andere spier- en vetverdeling bezitten, waardoor het drijfvermogen negatief beïnvloed wordt.

Opmerking:
Hierdoor zijn zwarte personen dan ook een factor 2 tot 3 keer gevoeliger voor afkoeling.
Gezette of weldoorvoede personen drijven goed. Maar erg dikke personen hebben niet zo een groot extra voordeel wat betreft het drijfvermogen, daar bij hen de longen meestal minder ontwikkeld zijn.
De longcapaciteit is bij het drijven beslissend, vooral als men bedenkt dat één liter lucht (s.g. = 0,001295) in de longen evenveel drijfvermogen geeft als ongeveer negen kilo vet (s.g.= 0,942)

Uit het bovenstaande zouden we kunnen concluderen dat:
Een mens zonder lucht en vet niet zou kunnen blijven drijven.
Het vermogen om van nature te kunnen drijven in het voordeel is van witte zwemmers
Een gunstig drijfvermogen heeft namelijk het voordeel dat:
Men minder of geen energie hoeft te besteden om aan De oppervlakte te blijven.
De weerstand kleiner is.
De ademhaling makkelijker is.
De beweging van de ledematen soepeler kan verlopen.

Een slechte drijver moet dus een dubbele inspanning leveren. Namelijk deze moet voor voortstuwing en voor een hoge ligging zorgen, vandaar geen zwarte goede topzwemmers.

Maar waarom zijn er wel goede zwarte atleten?

Terecht zult u denken hoe het kan dat:
A.vele Ethiopische atleten de lange loopafstanden winnen op de Olympische Spelen en de Wereldkampioenschappen Atletiek.
B. Zwarte Amerikaanse atleten wel 200 keer de 100 m. hebben gelopen onder de 10 sec., maar dat dit een witte atleet bijna nog nooit is gelukt?

Ad. A. Ethiopiërs behoren niet tot het negroïde (zwarte) ras. Deze Oost-Afrikaners lopen al eeuwenlang in de hoogvlaktes. (= constante hoogtetraining.) Hierdoor ontstaan fysieke aanpassingen, o.a. bezitten ze hierdoor meer rode bloedcellen (erytocyten) dan blanken. De belangrijkste taak van deze rode bloedcellen is transport van zuurstof en het afbraakproduct koolzuurgas. Een essentieel aspekt bij duurprestaties.
Het bezit van meer rode bloedcellen wordt zelfs erfelijk doorgegeven. Vandaar dat men dus wel eens zegt dat lopen bij Ethiopiërs meer een erfelijke dan een aangeleerde bezigheid is.

Ad.B. Mensen van West-Afrikaanse afkomst, dus ook zwarte Amerikanen, gemiddeld meer snelle spiervezels (die zich bijzonder goed lenen voor de sprintnummers) dan witte atleten. Bovendien ademt men niet tijdens de 100 m. sprint. En verder hebben ze een gunstiger bouw van het enkelgewricht. (Groter hielbeen.)

Deze aspekten spelen o.a. een rol waarom zwarte Amerikanen géén afstandlopers en Oost-Afrikanen géén sprinters voortbrengen.

Uitzonderingen bevestigen de regel

Anthony Nesty uit Suriname is de eerste zwarte zwemmer die in de zwemsport tijdens de WK - in 1986 te Madrid - op de 100 m vlinderslagfinale (54.53 sec.) furore maakte. Later zwom hij zelfs goud op de 100 m. vlinderslag tijdens Olympische Spelen in Seoul (1988).
Opm.: Enith Brigitha is half Nederlands en half Curaçao's.

Eric Maussambani uit het afrikaanse Equatoriaal Guinee nam deel aan de Olympische Spelen in Sydney. Alleen deed hij over de 100 m. vrije slag beduidend langer dan Pieter van den Hoogeband over 200 m. zou hebben gezwommen.
Opm.: Tijdens de WK-Perth (1998) deed geen enkele zwarte topzwemmer mee.