PDA

View Full Version : Wanderlei Silva Overrated!!! ????!!! *spoiler*



Fasada
24-10-2004, 18:14
Ik weet dat ik een hoop gezeik op mijn hals haal door te vertellen wat ik nu te vertellen heb.

Allereerst moet ik zeggen dat ik DaSilva de mooiste vechter qua intensiteit wat natuurlijk een hoop fans en een hoop angst in boezemt bij tegenstanders...

Toch wil ik 1 ding zeggen.. ik vind DaSilva persoonlijk ietsjes overrated. Dat hij zo lang aan de top staat komt vooral door zijn tegenstanders...

Ik vind het helemaal vreemd dat mensen denken dat hij heavyweights makkelijk verslaat... Van een paar zal hij zeker winnen maar ik zie hem niet zo snel van Fedor, Noguiera, Crocop, Herring winnen...

Hij is een vechter die altijd naar voren gaat en een enorme conditie heeft maar het is mij gewoon opgevallen dat hij zwakheden heeft.

Ik vind dus dat hij nooit zo zwaar is getest zoals iemand als Quinton Jackson...

Om jullie een goed beeld te geven zet ik hier zijn lijst onderaan

Win Yuki Kondo KO PRIDE-Final Conflict 2004 8/15/2004
Win Ikuhisa Minowa KO (Punches) PRIDE-Bushido 2 2/15/2004
Win Quinton Jackson TKO (Strikes) PRIDE-Final Conflict 11/9/2003
Win Hidehiko Yoshida Decision (Unanimous) PRIDE-Final Conflict 11/9/2003
Win Kazushi Sakuraba KO (Punch) PRIDE-Total Elimination 2003 8/10/2003
Win Hiromitsu Kanehara TKO (Towel) PRIDE 23-Championship Chaos 2 11/24/2002
Win Tatsuya Iwasaki TKO (Strikes) PRIDE-Shockwave 8/28/2002
Draw Mirko Filipovic Draw PRIDE 20-Armed and Ready 4/28/2002
Win Kiyoshi Tamura TKO (Punch) PRIDE 19-Bad Blood 2/24/2002
Win Alexander Otsuka TKO (Doctor Stoppage) PRIDE 18-Cold Fury 2 12/23/2001
Win Kazushi Sakuraba TKO (Doctor Stoppage) PRIDE 17-Championship Chaos 11/3/2001
Win Shungo Oyama TKO (Strikes) PRIDE 14-Clash of the Titans 5/27/2001
Win Kazushi Sakuraba TKO (Strikes) PRIDE 13-Collision Course 3/25/2001
Win Dan Henderson Decision PRIDE 12-Cold Fury 12/9/2000
NC Gilbert Yvel No Contest - Yvel Kicked in Groin PRIDE 11-Battle of the Rising Sun 10/31/2000
Win Guy Mezger KO (Punches) PRIDE 10-Return of the Warriors 8/27/2000
Win Todd Medina KO (Knees) Meca 2-Meca World Vale Tudo 2 8/12/2000
Loss Tito Ortiz Decision UFC 25-Ultimate Japan 3 4/14/2000
Win Bob Schrijber Submission (Choke) PRIDE Grand Prix 2000-Opening Round 1/30/2000
Win Daijiro Matsui Decision PRIDE 8-PRIDE 8 11/21/1999
Win Carl Malenko Decision PRIDE 7-PRIDE 7 9/12/1999
Win Tony Petarra KO (Knee to the Head) UFC 20-Battle for the Gold 5/7/1999
Win Eugene Jackson Submission (Punches) IVC 10-World Class Champions 4/27/1999
Win Adrian Serrano KO (Punches and Kick) IVC 9-The Revenge 1/20/1999
Loss Vitor Belfort TKO (Strikes) UFC Brazil-Ultimate Brazil 10/16/1998
Win Mike Van Arsdale KO (Punch and Kick) IVC 6-The Challenge 8/23/1998
Loss Artur Mariano TKO (Cut) IVC 2-A Question of Pride 9/15/1997
Win Egidio da Costa Submission (Punches) IVC 2-A Question of Pride 9/15/1997
Win Sean Bormet KO (Kick) IVC 2-A Question of Pride 9/15/1997
Win Marcelao Marcelao Submission (Shoulder Injury) BVF 10-Brazilian Vale Tudo Fighting 10 7/1/1997
Win Dilson Filho KO (Punch) BVF 6-Campeonato Brasileiro de Vale Tudo 1 11/1/1996


Ik heb alle tegenstanders die ik van groot formaat vind effe vet gedrukt.. en ga de wedstrijden analyseren..

Sakaruba, hij is gewoon beter en door middel van een goede verdediging te werken kan sakaruba niks beginnen tegen dasilva... DaSilva is gewoonweg beter...

Crocop, dit was 1 van de eerste partijen van Crocop en ze zag gewoon dat Crocop door ervaring de partij niet winnend kon afsluiten

Quinton Jackson, hij was beter maar vergeet niet dat Quinton Jackson al een partij had gevochten. Jullie zullen wel zeggen DaSilva ook maar het is gewoon een feit dat DaSilva een betere conditie heeft.

Guy Mezger, de partij kon alle kanten op gaan en hier had DaSilva kunnen verliezen maar door een beetje geluk won hij.. Moet ook zeggen dat ik Guy Mezger zelf niet een super goede vechter.

Dan Henderson, heb die partij lang geleden gezien maar ben vergeten hoe die eigenlijk ging. Maar beslissing zegt genoeg.

Gilbert Yvel, rest my case...

Alle andere partijen die hij heeft gewonnen vind ik persoonlijk niet van hoog niveau en verwacht ik ook dat DaSilva die zou winnen, wat hij ook heeft gedaan.

De partijen die hij heeft verloren zijn Belfort en Ortiz toevallig zitten hun bij de UFC ;)

Om even de post nog langer te maken zet ik de record van Quinton er effe bij en dan kan ik aantonen dat zijn lijst even indrukwekkend is dan die van DaSilva... Hij heeft in mijn ogen meer "sterkere" tegenstanders gehad dan Dasilva...

Win Ricardo Arona KO (Slam) PRIDE-Critical Countdown 2004 6/20/2004
Win Ikuhisa Minowa TKO (Punches) PRIDE-Shockwave 2003 12/31/2003
Loss Wanderlei Silva TKO (Strikes) PRIDE-Final Conflict 11/9/2003
Win Chuck Liddell TKO (Strikes) PRIDE-Final Conflict 11/9/2003
Win Murilo Bustamante Decision (Split) PRIDE-Total Elimination 2003 8/10/2003
Win Mikhail Illoukhine Submission (Strikes) PRIDE 26-Bad to the Bone 6/8/2003
Win Kevin Randleman TKO (Punches) PRIDE 25-Body Blow 3/16/2003
Win Igor Vovchanchyn Submission (Injury) PRIDE 22-Beasts From The East 2 9/29/2002
Win Sean Gray TKO KOTC 13-Revolution 5/17/2002
Win Masaaki Satake TKO (Injury from Slam) PRIDE 20-Armed and Ready 4/28/2002
Loss Daijiro Matsui DQ (Knee to Groin) PRIDE 18-Cold Fury 2 12/23/2001
Win Yuki Ishikawa KO PRIDE 17-Championship Chaos 11/3/2001
Win Alexander Otsuka TKO (Doctor Stoppage) BattlArts-BattlArts vs. the World 10/14/2001
Loss Kazushi Sakuraba Submission (Rear Naked Choke) PRIDE 15-Raging Rumble 7/29/2001
Win Kenneth Williams Submission (Rear Naked Choke) GC 4-Collision at Colusa 6/17/2001
Win Bryson Howvreck Submission (Strikes) KOTC 8-Bombs Away 4/29/2001
Win Rocko Henderson Submission (Kimura) GC 3-Showdown at Soboba 4/7/2001
Win Dave Taylor TKO (Towel Thrown Between Rounds) GC 2-Collision at Colusa 2/18/2001
Win Charlie West Decision GC 1-Gladiator Challenge 1 12/9/2000
Win Rob Smith Decision KOTC 6-Road Warriors 11/29/2000
Win Warren Owsley Submission (Armbar) Dangerzone-Night of the Beast 10/28/2000
Win Ron Rumpf TKO (Punches from Mount) CFA 2-Continental Freefighting Alliance 2 7/19/2000
Loss Marvin Eastman Decision KOTC 4-Gladiators 6/24/2000
Win Marco Bermudaz Submission (Rear Naked Choke) HBUP-Huntington Beach Underground Pancrase 5/13/2000
Win Mike Pyle Decision ISCF-Memphis 11/13/1999

Quinton Jackson heeft gevochten tegen 8 toppers

3 verloren 5 gewonnen

DaSilva heeft gevochten tegen 8 toppers

2 verloren 1 gelijk 5 gewonnen (waarvan 1 no contest)

Conclusie:

Als DaSilva de 31ste wint is hij de beste en heb ik deze tekst voor niks getikt hahaha

Als hij verliest dan zie ik Quinton Jackson meteen als de terechte nummer 1

Ik kan niet wachten..

P.S. Ga mij niet aanvallen op bijvoorbeel.. Yoshida is ook een topper blablabla... dat weet ik maar ik moest voor mezelf ergens een grens zetten...

Ik vind DaSilva 1 van de mooiste vechter en door zijn conditie en strijdlust een aanwinst voor elke gala. Ik ga hem dus ook niet onderuit halen maar vind gewoon dat hij ietsje is overrated en dat hij van mij wat vaker tegen toppers mag vechten en niet elke keer van die Japanners...

Gulo gulo
24-10-2004, 18:41
Je hebt goed nagedacht en je stelling onderbouwd :thumbs:

(maar ik ben het niet met je eens :wink: )

Thomas
24-10-2004, 18:55
Ik ben van mening dat Wanderlei tegen heel veel toppers heeft gestaan. Je krijgt ze nou eenmaal niet van een hoger kaliber dan de vechters waar Silva tegen heeft gestaan :mrgreen:

Ik ben het met je eens dat Wanderlei het niet redt tegen Fedor en Nogueira maar ik denk dat hij Cro Cop en Heath een pak slaag geeft waar je u tegen zegt.

Ik hoop dat Quinton Jackson Wanderlei weet te slammen, want staan gaat hij het zeker niet redden tegen een ontketende Vanderlei.

Silat
24-10-2004, 19:21
DaSilva?? Wie is dat :twak: Alleen die titel van die topic zegt het al weer.

Wat een sherdog gehalte zeg.

Gulo gulo
24-10-2004, 19:26
ff niet zo naïef doen Satria. Iedereen kent Dasilva en iedereen weet wie hij bedoelt. Voor de duidelijkheid heb je hier een foto:

http://img90.exs.cx/img90/6259/foto31.jpg

Thomas
24-10-2004, 19:33
ff niet zo naïef doen Satria. Iedereen kent Dasilva en iedereen weet wie hij bedoelt. Voor de duidelijkheid heb je hier een foto:

http://img90.exs.cx/img90/6259/foto31.jpg

hahaha, sterk :D

Gulo gulo
24-10-2004, 19:46
Denk jij dat iemand hem kan verslaan, kijk maar eens naar dat kaliber 12 jachtgeweer over zijn schouder en je snapt waarom zijn tegenstanders het moeilijk hebben.

TheSkindo
24-10-2004, 19:52
Win Yuki Kondo KO PRIDE-Final Conflict 2004 8/15/2004
Win Ikuhisa Minowa KO (Punches) PRIDE-Bushido 2 2/15/2004

Kondo en Minowa zijn beide ZEER ervaren Pancrase vechters en waren/zijn beide daar ook King of Pancrase en behoren tot de top in hun klasse. Lijken me zeer geduchte tegenstanders. Daarnaast vergeet je ook dat vrijwel alle vechters du uberhaupt in Pride staan daar ook echt wel staan voor een reden (Uitzonderingen daar gelaten) en staan een B-klasse Pride vechter hier in NL nog altijd boven de gemiddelde A-klasser. Tuurlijk krijgt Silva wel eens cookies maar welke vechter niet? Die titel is verdiend, en dat is zeker bewezen toen hij Rampage versloeg. (Ook ik hoop dat tie gaat winnen) Maar hij is zeker wel goed en NIET overrated.

Fasada
24-10-2004, 21:09
Ik moet effe nog vermelden dat ik een groot fan ben van Wanderlei Silva.
Ik kijk ze wedstrijden maar al te graag maar ik vind het steeds jammer dat hij tegenstanders krijgt waarvan ik de uitslag al weet (als je begrijpt wat ik bedoel)

Hij is voor mij de terechte nummer 1 maar geef hem dan een heavyweight als tegenstander als er toch niemand te vinden is die hem kan verslaan.. Elke keer die japanners als tegenstanders vind ik niks...

Ik wil Wanderlei graag zien tegen de volgende mensen:

Randy Couture
Vitor Belfort
Nog.
Fedor
Jackson
Arona
Alistair
(naam kwijt maar vocht tegen nog. in de halve finale)
Chuck Lidell
Ron Waterman
Bustamante
enz.....

Fasada
24-10-2004, 21:10
nog 1 ding voor onze GTA fan..

Niet zo wijs lullen, ik heb genoeg tijd ingestoken om mijn verhaal te doen dus niet meteen bullshit gaan praten ;)

Beetje respect voor mijn verhaal tonen....

Silat
24-10-2004, 21:23
Respect gozer :thumbs:
Jij hebt er idd echt tijd in gestoken.

Ik weet dat je geen nOOb bent. Maar ik moest het gewoon een keer zeggen na al die cooleo threads hier op ons forum :wink:

no hard feelings.

Rico Suave
24-10-2004, 22:14
FF serieus heet Wanderlei echt DaSliva? DaWant hij word sinds jaar en Dag Silva genoemd ipv Dasilva. DaMaar om even mijn mening te geven over DaSilva. DaIk vind Dasilva toch echt wel Dashit, is Dat Dagoed

Nou Daag :lol:

Fasada
24-10-2004, 22:16
Ok mensen maak een grote fout om hem DaSilva te noemen ipv Wanderlei Silva..

Ik maak nooit zo veel verschil in praat en schrijftaal dus..

Miscuzi oftwel sorry

gr

Een grote Wanderlei Silva fan :)

Highline
24-10-2004, 22:38
je hebt je stelling goed onderbouwd. (idd een beetje jammer dat je hem dasilva noemt) maar ik zie quinton echt niet winnen van wanderlei. de tijd zal het leren ik ben van beide fan maar hoop dat het silva wordt :thumbs:

redjuh
24-10-2004, 23:34
oke maarre wanderlei is dus niet overrated. hij is gewoon DE MAN in de LHW division

Fasada
25-10-2004, 00:23
ik merk dat het woord overrated een aardig impact heeft gekregen...

Ik denk dat die woordkeuze ook misschien niet goed was....

Ik vind Wanderlei een terechte kampioen maar vind dat hij gewoon te weinig vecht tegen toppers maar misschien zijn er voor hem geen toppers te vinden... daar had ik niet eens aangedacht hahahah

Thomas
25-10-2004, 00:27
ik merk dat het woord overrated een aardig impact heeft gekregen...

Ik denk dat die woordkeuze ook misschien niet goed was....

Ik vind Wanderlei een terechte kampioen maar vind dat hij gewoon te weinig vecht tegen toppers maar misschien zijn er voor hem geen toppers te vinden... daar had ik niet eens aangedacht hahahah

Ik ben het met je eens dat hij wel tegen wat meer tot de verbeelding sprekende vechters mag staan. daarbij denk ik aan een Liddell of Couture. Binnenkort Rampage....... 8) :thumbs: :D :twisted: :evil:

Ronald
25-10-2004, 00:32
Ik ben het in ieder geval met je eens dat hij veel meer beschermd is dan Jackson. Maar of hij daarmee ook minder is... dat zou ik niet durven zeggen. Persoonlijk hoop ik dat Jackson wint in ieder geval.

In je lijstje van Silva ben je er naar mijn idee nog wel 2 vergeten vet te maken: Yoshida won hij van (beslissing) en hij verloor van Vitor Belfort.
Zelf zou ik graag een rematch zien tegen Crocop maar ook tegen Royce Gracie lijkt me helemaal niet verkeerd. Ik denk dat Royce zou winnen.

Silat
25-10-2004, 00:47
Sorry Royce? Dat gaat er bij mij niet in Ronald :wink:

Silva is way too powerful voor Royce en dan bedoel ik in z'n fury. Vanderlei is een fireball. Imo kan Rampage daar niet tegen op. De kans om te winnen van Silva is er zeker en dat zou helemaal niet slecht zijn voor Silva.

Biiyen
25-10-2004, 01:45
idd Royce zou het onderspit delven tegen die sloper! Ben gek op die maffe Braziliaan met zijn geweld(ad)ige destructieve sloopstijl.

@ Fasada ~ Waarom druk je Sakuraba de ene keer vet en de andere keer niet? Sakuraba is top, dus alle keren dat hij tegen Sakuraba heeft gevochten was gewoon hard en geen pannekoek van de organisatie.

En bij de verliespartijen van Rampage druk je Wanderlei vet terwijl je bij de verliespartijen van Silva, Belfort en Tito bv. niet vet schrijft. En dat terwijl die twee toch ook niet de eerste de beste zijn......

Je onderbouwing is imo behoorlijk mank. Herschrijf het maar zouden ze op school zeggen :mrgreen:

Virus
25-10-2004, 03:44
oke maarre wanderlei is dus niet overrated. hij is gewoon DE MAN in de LHW division

Redjuh is meer dan correct!

LOL @ overrated! :lol:

Snap d`r echt geen bal van, al waardeer ik de moeite die je hebt genomen om dit alles eens mooi op een rijtje te zetten...

Wanderlei won van de grootste in de ring (uiteraard wel in z`n eigen gewichtsklasse)

Mezger - Henderson - Sakuraba (3 maal) Schreiber - Kondo - Yoshida - Tamura en ook van diegene waarvan jij zegt dat ie een betere lijst heeft!

Jackson!!

Ow ja... Tegen Crocop (die iedere haast iedere HW een pak op z`n broek geeft) sleept Wnady er een draw uit en alleen omdat dÃ*t met die aangepaste regels was!

Het is echt flauwekul om te stellen dat ie `t maar tegen Fedor of Nogueira moet opnemen om zich te bewijzen omdat er geen LHW meer zijn die voor hem een uitdaging vormen... Hij heeft zich bewezen!!

Topwedstrijden zouden zijn:

rematch Tito
rematch Vitor
Chuck
Randy
Arona

Ik zet er geld op dat hij deze ook zal winnen...

Anonymous
25-10-2004, 10:35
Hij is op het moment nummer 1 dus is hij THE MAN , maakt niet uit tegen wie je hebt gevochten. Griekenland is ook Europees kampioen voetbal en die zijn ook niet de beste van Europa. There is always someone bigger, better or stronger. Iedereen dacht ook dat Kondo een kans maakte en dat gebeurde dus ook niet. Ik denk dat door alle negatieve geluiden Silva juist underrated is. Die partij tegen Mirco had hij in iedereen zijn ogen gewonnen. Als Silvs verliest van Quinton maakt hem dat nog geen slechte vechter. You win some you loose some. Wie op nummer 1 staat is gewoon The Man en op dit moment is dat Silva. Hij pikt zijn tegenstanders niet uit. Als hij van Quinton wint zal er ook wel weer iets op te zeggen zijn dat hij een vuiltje in zijn oog had ofzo. En als Silva een betere conditie heeft dan Quinton dan is dat Quinton zijn eigen schuld en moet niet worden vermeld als iets negatiefs van Silva. MMA draaid om techniek en conditie ben je in de 1 zwakker dan de ander dan heb je kans dat je daarop verliest. En als je daarop verliest dan wordt die andere........NO1............maw......THE MAN!!!
:D

Anonymous
25-10-2004, 11:19
Igor vs Silva zou wel leuk zijn!

The Maniac
25-10-2004, 11:50
Wanderlei is niet overated je geeft Wandy tegenstanders geen kansen om te winnen als je overated ben iedereen dacht dat Quinton hem zou #*@# uppen maar dat deed die niet ze dachten dat Yuki Kondo zijn super stoot zou gebruiken om Wanderlei neer te krijgen maar nee dat deed ie niet ze dachten dat Henderson zijn wrestling skills zou gebruiken om Wandy te domineren dat deed ie niet nee waarom niet nou dat zal ik uitleggen Wanderlei is een ring technician hij gebruikt alles wat te gebruiken valt soccer kicks, soccer stomps(Yuki Kondo, Knieen, Stoten, Trappen hij is gewoon all round en overrompelt mensen met agressie als je gaat zeggen dat Quinton misschien tegen betere tegenstanders heeft gestaan dat is gewoon klinkare onzin. Quinton is geen allround vechter hij heeft de slams en de G & P onder de knie maar daar red je het niet mee tegen Wandy je moet gewoon gaan brawlen en die verlies partijen tegen Ortiz in zijn begin van zijn carriere dat was een Fluke Wandy eet hem op en niet te vergeten Vitor laat ze maar komen.

Anonymous
25-10-2004, 12:04
Ik sluit me bij Fasada aan. Het is een constatering dat hij wordt beschermd door Pride met als gevolg dat "sommige" van zijn partijen "pre-fixed" zijn. Dat mag toch gezegd worden? Ik denk dat zijn overwinningen niks laten zien maar zijn verliespartijen des te meer ook al liggen ze in het verleden...

Hij is goed, no question about that maar hij is naar mijn mening nog niet de beste..

p.s ik moet elke keer denken aan zijn partij tegen Yvel..

Anonymous
25-10-2004, 12:24
De reden dat ik Tito en Vitor niet had vet gedrukt was omdat hij die partijen juist had verloren....

Dat ik Sakaruba maar 1 keer heb vet gedrukt is omdat ik het anders te veel vond... Hij is gewoon beter dan die man dus waarom zou ik hem 3 vet gedrukt hebben....

Kijk ik zeg nogmaals hij is de terechte Champion!

Alleen wat je nu ziet in de heavyweight divison zie je veel duidelijker een ranking van 1,2,3... waarbij 1 en 2 erg dicht bij elkaar liggen....

Ik heb gewoon het gevoel dat Wanderlei Silva om eenzame hoogte staat in de LHW.. er is een te groot gat tussen Wanderlei en de nummers 2,3,4

Ik vind gewoon dat de nummers 2,3,4,5 te veel moeite moeten doen om een kans te krijgen tegen Wanderlei.....

Dutch Dynamite
25-10-2004, 12:34
Ik vind dit een goede topic; dit zou er meer moeten zijn. Discussies over buitenlandse vechters moeten er meer zijn ipv mededelingen (die ook hard nodig zijn). Toen ik de titel las dacht ik ook van …eh…..maar toch!

ashi76
25-10-2004, 12:46
Je hebt goed nagedacht en je stelling onderbouwd :thumbs:

(maar ik ben het niet met je eens :wink: )

Gulo = correct.

Fasada
25-10-2004, 12:54
Ik was de laatste guest, was vergeten in te loggen....

Jay Hoov
25-10-2004, 12:56
Zolang Wandy onverslagen is bij Pride.......vind ik deze discussie nutteloos!!!!!

Hij is de man.....die partij tegen Cro-cop was ook voor Wandy, en ZEKER geen draw!!!
^De partijen tegen Saku....Saku is technisch geweldig, maar kon niet tegen de agressie op van Wandy!!!!

En Rampage moet niet praten...Hij nam 30 knieen van wandy, en deed er helemaal niks tegen......PRAAT ALS JE WINT!!!!!

En inderdaad, als wANDY HEAVYWEIGHT WORD...DAN MOET IE OPPASSEN!!!
En mensen die zeggen, ja maar hij krijgt alleen maar zwakke tegenstanders...Dat is omdat de rest niet durft!!!!!
Onderschat deze man niet, hij vocht vroeger(al toen hij 16 was)meerdere VALE TUDO(alles mag)partijen....ERVARING!!!!!!

Fasada
25-10-2004, 13:12
mensen begrijpen nog steeds niet waar ik naar toe wil...

Pride is een organisatie die graag wil zien dat een kampioen wordt verslagen. Je ziet het vooral in de heavyweight division...

Toen Nog. kampioen was werd er meteen gekeken naar tegenstanders die hem konden verslaan. Pride deed er alles aan om die te zoeken, ook al moesten ze vechters halen van andere organisaties....

Zo kwam Fedor, cro cop die nieuwe rus erbij.. Ze doen gewoon veel meer om de kampioen het moeilijk te maken.

Bij de LHW doen ze niet echt de moeite om het Wanderlei moeilijk te maken door Tito Ortiz, Vitor, Randy en Arona te halen...

Hij is de beste daar ben ik het mee eens maar zie minder challenges in de LHW divisie

Virus
25-10-2004, 14:15
Hmmm....

Pride niet de moeite nemen om `t Wanderlei moeilijk te maken?

`t Is al eens eerder gezegd: er was een periode dat er simpelweg niemand was die `t tegen Wandy durfde op te nemen...

Terecht als je kijkt met ie met z`n tegenstanders aanricht.

Silat
25-10-2004, 14:31
Er liggen idd nog een hele hoop uitdagingen klaar voor Vanderlei en ik denk dat ie ze allemaal gaat slopen.

Tito en vitor maken allang geen kans meer tegen deze Silva.
Arona en chuck ook niet.

Randy heb ik mijn twijfels over omdat ie het toch elke keer weer flikt, er is gewoon iets met die man.

Ik kan niet wachten tot komend weekend. 8) Win or lose, het wordt vuurwerk.

phranq
25-10-2004, 16:45
Leuk rekensommetje heb je gemaakt Fasada, alleen heeft dat niet zoveel zin, als Jackson en Silva tegenover elkaar staan doen de statistieken er niet meer toe.....en heb je ook gekeken hóe Silva z'n partijen wint?

IMO is Silva de best LHW die er rondloopt op dit moment en ik kan niet wachten tot ie met de HW's mee gaat doen......Fedor vs Silva lijkt me ook wel wat.....

Virus
25-10-2004, 16:52
Leuk rekensommetje heb je gemaakt Fasada, alleen heeft dat niet zoveel zin, als Jackson en Silva tegenover elkaar staan doen de statistieken er niet meer toe.....en heb je ook gekeken hóe Silva z'n partijen wint?

IMO is Silva de best LHW die er rondloopt op dit moment en ik kan niet wachten tot ie met de HW's mee gaat doen......Fedor vs Silva lijkt me ook wel wat.....
Vind `t kut om te stellen, maar dan heeft Silva imo een probleem! :|

Nicky
25-10-2004, 16:53
Je kan het ook zo zien Fasada... Jackson heeft dus een veel beter record dan Silva....

Silva wint van Jackson, dat geeft de klasse van Silva aan.

phranq
25-10-2004, 17:26
Vind `t kut om te stellen, maar dan heeft Silva imo een probleem! :|

Daarom lijkt het me juist een leuke partij, wil Silva wel eens in de problemen zien! Tot nu toe heb ik dat pas 1x gezien op een vale tudo toernooi toen ie vocht tegen een vent die 2 koppen groter was dan hij, hij werd bijna afgeslacht maar wist de partij toch op ko te beslissen, was een oorogpartij!

Jay Hoov
26-10-2004, 09:54
Vind `t kut om te stellen, maar dan heeft Silva imo een probleem! :|

Daarom lijkt het me juist een leuke partij, wil Silva wel eens in de problemen zien! Tot nu toe heb ik dat pas 1x gezien op een vale tudo toernooi toen ie vocht tegen een vent die 2 koppen groter was dan hij, hij werd bijna afgeslacht maar wist de partij toch op ko te beslissen, was een oorogpartij!

Die heb ik ook gezien...Inderdaad OORLOG!!!!

Silat
26-10-2004, 13:30
Jackson vs Silva was ook oorlog :wink:
Zondag is het dus weer oorlog :!:

phranq
26-10-2004, 17:15
Zolang Wandy onverslagen is bij Pride.......vind ik deze discussie nutteloos!!!!!

Hij is de man.....die partij tegen Cro-cop was ook voor Wandy, en ZEKER geen draw!!!
^De partijen tegen Saku....Saku is technisch geweldig, maar kon niet tegen de agressie op van Wandy!!!!

En Rampage moet niet praten...Hij nam 30 knieen van wandy, en deed er helemaal niks tegen......PRAAT ALS JE WINT!!!!!

En inderdaad, als wANDY HEAVYWEIGHT WORD...DAN MOET IE OPPASSEN!!!
En mensen die zeggen, ja maar hij krijgt alleen maar zwakke tegenstanders...Dat is omdat de rest niet durft!!!!!
Onderschat deze man niet, hij vocht vroeger(al toen hij 16 was)meerdere VALE TUDO(alles mag)partijen....ERVARING!!!!!!

JayHoov = right....niets aan toe te voegen!

Remco
26-10-2004, 18:18
Ondanks dat er misschien wat subtoppers in de lijst staan, zijn het naar mijn idee JUIST DIE PARTIJEN die hem tot de topper maken die hij is.

Het gaat namelijk om de manier waarop hij vecht. Vele toppers vechten wel eens een partij tegen een mindere tegenstander, maar niet op de manier waarop Vanderlei dat doet. DAARIN toont hij zijn klasse. 2, 3 minuten van absolute terreur en einde verhaal.

Met die mindere tegenstanders is in mijn ogen dus juist de SUPERIEURITEIT van Wanderlei bewezen, in tegenstelling tot de eventuele overschatting.

Ik zie alleen Randy een kans maken deze duivel te bezweren.


Fedor maakt korte metten, hele korte.

phranq
26-10-2004, 19:17
Ik zie alleen Randy een kans maken deze duivel te bezweren.


In een ring maakt ook Randy imo geen kans, wel in een octagon.


Fedor maakt korte metten, hele korte

True!!!

}|^-_-^|{
26-10-2004, 19:21
ik wil wel een rematch tegen tito zien, maar dan nu op het terrein van wanderlei: in de ring!

Gulo gulo
26-10-2004, 20:13
Ondanks dat er misschien wat subtoppers in de lijst staan, zijn het naar mijn idee JUIST DIE PARTIJEN die hem tot de topper maken die hij is.

Het gaat namelijk om de manier waarop hij vecht. Vele toppers vechten wel eens een partij tegen een mindere tegenstander, maar niet op de manier waarop Vanderlei dat doet. DAARIN toont hij zijn klasse. 2, 3 minuten van absolute terreur en einde verhaal.

Met die mindere tegenstanders is in mijn ogen dus juist de SUPERIEURITEIT van Wanderlei bewezen, in tegenstelling tot de eventuele overschatting.

Ik zie alleen Randy een kans maken deze duivel te bezweren.


Fedor maakt korte metten, hele korte.

Klopt, dat zie je bijvoorbeeld bij Ignashov, een absolute topper maar tegen de mindere goden heeft hij het vaak moeilijk.

Hollandpride
26-10-2004, 20:18
Vind `t kut om te stellen, maar dan heeft Silva imo een probleem! :|

Daarom lijkt het me juist een leuke partij, wil Silva wel eens in de problemen zien! Tot nu toe heb ik dat pas 1x gezien op een vale tudo toernooi toen ie vocht tegen een vent die 2 koppen groter was dan hij, hij werd bijna afgeslacht maar wist de partij toch op ko te beslissen, was een oorogpartij!

Welke partij was dat?

Hollandpride
26-10-2004, 20:18
Rampage gaat Silva trouwens pakken dit keer, ik schat hem sterker in dan Silva als ze beide nog helemaal fit zijn en dan pas aan hun wedstrijd beginnen.

redjuh
26-10-2004, 20:29
tito zie ik het van helemaal geen enkele top 10 pridevechter winnen. zijn spel is veel te veel op de octagon gefocussed.

Virus
26-10-2004, 21:59
tito zie ik het van helemaal geen enkele top 10 pridevechter winnen. zijn spel is veel te veel op de octagon gefocussed.
`k zie Tito graag, maar vrees dat je hier gelijk hebt Redjuh!

phranq
27-10-2004, 09:36
Welke partij was dat?

Pin me er niet op vast maar ik dacht dat tijdens Meca Vale Tudo 1 was.....

Kato
27-10-2004, 14:07
Het is gebleken dat als ej iemand voor de 2de keer bevecht het een stuk moeilijker gaat voor de winnaar van het voorafgaande gevecht om te winnne daar je tegenstander de vechtstijl heeft ondervonden en daar de zwakheden aan den lijve heeft ondervonden.
(Sakuraba daar gelaten)
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat Wandy dit keer NIET gaat winnen en mocht hij toch 'THE last man standing 'zijn dan zal het geen gemakkelijke overwinning zijn.
Persoonlijk hoop ik dat Rampage gaat winnen, alleen al om het feit dat WANDY al te lang kampioen is.

Silat
27-10-2004, 14:32
als Silva nu wint he... wie gaan ze dan halen voor hem?? Is er dan helemaal niks meer te doen voor Silva daar in de LHW? Iig niet qua Pridefighters. Ik bedoel wie komt die titel halen dan?

Silva wil graag in de HW-zandbak spelen... Ik denk wel dat de uitdaging daar voor hem het grootst is en dan zie je opeens wat voor klein mannetje hij eigenlijk is.

MB667
27-10-2004, 14:42
Rampage zal het staande gevecht uit de weg gaan en het op de grond proberen af te maken lijkt me.

Anonymous
27-10-2004, 14:45
het is heel simpel.

mocht wanderlei aankomende zondag winnen van quinton jackson, dan is er niemand die hem wat kan maken in de lightheavy weight.

Vitor belfort, Tito Ortiz zijn blijven hangen op het zelfde niveau. Randy Coulture? heel erg misschien. als Wanderlei slim is stapt ie niet achteruit zoals vitor dat deed tegen randy maar gaat hij circelen zoals Mirko dat erg goed deed tegen alexandre afgelopen keer. vooral in de cage van de ufc ruimte zat. laat randy dan maar komen, wanderlei die erom heen draait en combineert.

en het zou echt wat zijn als wanderlei vecht tegen mirko en wanderlei het wint. dan heb je helemaal de poppen aan het dansen.

met andere woorden silva ruled :!:

Biiyen
27-10-2004, 16:07
Het wordt tijd dat Silva overstapt naar de grote mannen! Hij zal dan wel een kilo of tien moeten bijkomen.

Jay Hoov
27-10-2004, 17:22
Nog 1 keer voor alle HATERS.....WANDY is the true champ...and will be for a long time!!!

Gulo gulo
27-10-2004, 20:45
Nog 1 keer voor alle HATERS.....WANDY is the true champ...and will be for a long time!!!

Jay heeft gelijk en om mee te komen met de grote jongens heeft hij aan tien kilo niet genoeg denk ik

Nicky
27-10-2004, 20:47
als Silva nu wint he... wie gaan ze dan halen voor hem?? Is er dan helemaal niks meer te doen voor Silva daar in de LHW? Iig niet qua Pridefighters. Ik bedoel wie komt die titel halen dan?

Silva wil graag in de HW-zandbak spelen... Ik denk wel dat de uitdaging daar voor hem het grootst is en dan zie je opeens wat voor klein mannetje hij eigenlijk is.

Rogerio Nogueira zou een mooie tegenstander zijn.

Anonymous
27-10-2004, 20:49
Hij had al lang naar de HW moeten gaan.
Gezien zijn lichaamsbouw kan hij makkelijk 10 tot 15 kilo aankomen.
Maar ik ben bang dat hij dat nog niet durft..... Krijgt hij sinds lange tijd échte tegenstanders.'

redjuh
27-10-2004, 20:50
Nog 1 keer voor alle HATERS.....WANDY is the true champ...and will be for a long time!!!

Jay heeft gelijk en om mee te komen met de grote jongens heeft hij aan tien kilo niet genoeg denk ik

jay heeft gelijk idd

maar jij niet gulo. wand is een kilo of 98.
igor ook, crocop is 106, nog is 106 fedor ook zoiets en randleman ook

Ronald
27-10-2004, 23:07
Nog 1 keer voor alle HATERS.....WANDY is the true champ...and will be for a long time!!!
Noem 31 oktober maar een "a long time". Da's nog geen eens een week meer man :wink: .

Jay Hoov
28-10-2004, 10:05
Nog 1 keer voor alle HATERS.....WANDY is the true champ...and will be for a long time!!!
Noem 31 oktober maar een "a long time". Da's nog geen eens een week meer man :wink: .

We'll see!!!!!

Je weet, als je van iemand 40 knieen hebt gehad, kan je praten als een tierelier, maar het moment dat Rampage de ring in stapt, gaat dat een rol spelen!!
Maar...we zullen zien!!
Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor Rampage, maar hij kan alleen maar slammen...That's it!!!!!!!!

Jay Hoov
28-10-2004, 14:19
Je kan het ook zo zien Fasada... Jackson heeft dus een veel beter record dan Silva....

Silva wint van Jackson, dat geeft de klasse van Silva aan.

Juistem!!!

Jackson kan nog zo'n mooie lijst hebben maar die lijst is gewoon irrelevant omdat Silva Jackson heeft gesloopt.

En over de goede conditie van Silva: Das een kwaliteit van hem en dat kun je niet gebruiken als excuus in de zin "Silva won van Jackson omdat zn conditie beter was". Die redenering snap ik sowieso niet, want het is juist de verdienste van Silva dat zn conditie goed is; mede dat maakt hem tot zo'n topper. Dan moet Jackson maar harder trainen.

Over Cro-Cop: Oke, Cro-Cop zat in t begin van zn MMA-carriere maar daar waren de regels ook op gebaseerd.

Silva is absoluut NIET overrated, das echt gelul! Je moet niet alleen kijken naar van WIE hij wint, maar ook HOE! En das altijd spectaculair.
Belfort en Ortiz zou hij IMO nu zeker pakken!
De enige LHW die nog kans maakt is Randy. Precies zoals Satria zegt: Die man flikt het elke keer weer en heeft gewoon iets.

Ik ben een grote fan van Silva, maar vrees ook zeker dat ie het niet makkelijk krijgt in de HW-divisie.

Verder moet ik zeggen dat ik het met Tha Virus eens ben!


Ik mag jou wel!!!!!

Anonymous
28-10-2004, 16:14
Silva gaat winnen, maar het wordt niet makkelijk, zeker niet als Jackson het op de grond gaat proberen uit te vechten.

Nickuraba
04-11-2004, 11:48
hmmzz ik vind hem duidelijk overrated, zijn techniek heeft aan alle kanten gaten (vooral zijn standup) het gemaai, zijn evenwicht ligt ver naar voren en in elke gevecht wordt hij zeker wel 1x op zijn knieen gedropt of is die heel ff in de problemen. Dit alles wordt echter door zijn agressie gecorrigeerd. In een remacht hoop ik op crocop, die gooit veel directe storen (en wandy allemaal hoeken).

Nevertheless schopt hij wel kont in zijn divisie

The Maniac
04-11-2004, 16:01
hmmzz ik vind hem duidelijk overrated, zijn techniek heeft aan alle kanten gaten (vooral zijn standup) het gemaai, zijn evenwicht ligt ver naar voren en in elke gevecht wordt hij zeker wel 1x op zijn knieen gedropt of is die heel ff in de problemen. Dit alles wordt echter door zijn agressie gecorrigeerd. In een remacht hoop ik op crocop, die gooit veel directe storen (en wandy allemaal hoeken).

Nevertheless schopt hij wel kont in zijn divisie

Nou nick zegt dat niet te snel als die zo voorspelbaar is waarom is die dan tot nu toe onverslaanbaar geweest je moet wel in de gaten houden dat Cro Cop en K-1 veteraan is en heel aftasted aan het werk ging weet we waarom Silva is heel snel iemand die zo maait is heel onvoorpelbaar vaak zijn de verdwaalde stoten vaakst het gevaarlijkst zie Kondo zie Rampage en geloof me Cro Cop heeft aardig wat zwakheden in zijn arsenaal vaak als hij in de clinch zit zakt ie te ver af waardoor ie geen takedwon weg geeft maar wel openstaat voor knieen en hij heeft al een niet te al goede kinnetje en hij is veel te afwachtend en zijn conditie is niet top quality zo te zeggen. En ik kan wel doorgaan als je iemand dat wilt.

Nickuraba
04-11-2004, 16:21
jaah maar wandy kon hem niet KOen het 1e gevecht, ga er vanuit in een rematch ook niet. En standup zijn er gewoon gammel alleen het schijnt toch te werken (staat ook in mijn post).

Nickuraba
04-11-2004, 17:24
About his striking, I've been hearing so many people say Silva’s punching style is ugly when you consider the beautiful boxing form. Now results speak for themselves. Maybe, Wanderlei's punch technique could be the best style in MMA?At least best for him! Don’t you think? Some boxing trainer may still say, “No! Fighters need to twist at the hip to add more power when they punch.� But hey, look at Wand’s shoulders and arms. He already got the power. Maybe he doesn’t need to twist his hip to hit hard.


(bron:sherdog)

Emilio
04-11-2004, 19:04
Heb vandaag die hele match tegen jackson eens gezien. Hij hoekt wel lekker fel moet ik zeggen. Maar op de grond stelt het weinig voor.
die eerste ronde had nog ff 1 minuut langer moeten duren en dan was jackson champ nu. Heb het zowiezo niet zo op het rondensysteem.


en een fedor voor een mogelijk HWfight vouwt hem helemaal op denk ik.

Anonymous
04-11-2004, 19:33
lol op de grond stelt het weinig voor. .

beste emilio heb je er wel verstand van? wanderlei traint op de grond met cristiano. dat is een blackbelt onder rickson en royler! heb je wel gezien hoe slim wanderlei dat deed toen rampage em wilde slammen dat hij meteen die quilotine liet gaan en zijn arm om de been zette van quiton.

ricardo arona meervoudig ADCC kampioen 1 van de allerbeste grapplers ter wereld maakte de reuze fout om niet dat been vast te pakken van quinton en dacht ik zet die quilotine wel aan. en we hebben gezien hoe dat afliep!

ten tweede wanderlei vocht super goed op de grond tegen rampage. maakte em zo moe als ik weet niet wat.

wat betreft fedor. tja dat blijft een erg moeilijk verhaal. te meer omdat fedor net als wanderlei als ie begint met rammen niet van ophouden weet. en natuurlijk slaat fedor veel harder dan wanderlei. eigenlijk vind ik hun twee stijlen wel op elkaar lijken. ze hebben beide ook vermogen om terug te komen nadat ze groggy zijn. zie bevoorbeeld fujita tegen fedor. daar was die fedor er bijna aan. maar toch komt fedor weer terug om die wedstrijd als nog te winnen puur op wilskracht.

enigste voordeel die ik hier zie voor wanderlei tegenover fedor. is dat de klappen van wanderlei wat gerichter zijn en die knienen zijn ook niet mis ;)

afijn we zullen het wel zien. was het alleen niet met de stelling van emilio eens dat silva niks op de grond kan. want die kan er wel degelijk wat van. ben benieuwd wat nederlandse grondspecialisten zoals martijn de jong en remco pardoel van silva vinden op de grond.

greetz

silva4life!

qball
04-11-2004, 21:59
silva for life heeft groot gelijk , wandy's ground game was gewoon fantastisch , zelfs mario sperry die co comentator is geeft het toe , silva is gewoon enorm vooruit gegaan op de grond en rechtstaand is hij een monster , er zijn nog vele interesante tegenstanders voor silva in de light heavyweights maar ik denk écht niet dat er momenteel iemand instaat is om hem te stoppen , het machtigste aan silva's game is dat hij uit elke stijl het meest eficienste heeft gedistileerd en zich daar in verdiept heeft alles wat hij doet is gewoon eficient , als je ziet hoe hij rampage energie laat verspillen terwijl hijzelf rustig blijft en krachten spaart om dan eens terug rechtstaand ervoor te gaan dat vind ik fantastisch , wanderlei heeft het wat mij betreft bewezen hij is terecht nummer één , als hij ooit de overstap maakt naar de heavy's zal er meer geduchte tegenstand zijn en zal hij zeker niet meer zo domineren zoals hij de laatste vier jaar gedaan heeft in deze divisie maar ik zie het hem zeer goed doen in de heavy's ... :thumbs:

Dutch Dynamite
04-11-2004, 21:59
Henderson kan van hem winnen.

Emilio
05-11-2004, 01:22
ja ok dat deed hij mooi! ben ik met je eens! maar aanvallend vond ik niet veel op de grond!

Qball! jouw avater ownt van UFC 49! Een van de vetste zo niet de vetste KO in MMA ooit! :D

Anonymous
05-11-2004, 08:13
emilio nog 1 keer.

de reden dat wanderlei niet veel aanviel is omdat hij rampage moe wilde maken. zodat hij staand het afkon maken zoals we zagen in ronde 2. dat heet taktiek, strategie.

daarom zie je bevoorbeeld een minotauro veel aanvallen als ie op zijn rug is omdat dat zijn specialiteit is. hij gebruikt dus een hele andere taktiek wat voor hem het gunstigst is. voor silva is staand zijn sterkste onderdeel.

dus gebruikt hij BJJ technieken die de tegenstander moe maken en zodra de tegensatnder moe is geworden of de scheidsrechter de partij weer verder laat gaan staand. dan sloopt silva hem ;)

silva4life

redjuh
05-11-2004, 09:22
silva is de man, alleen als de 1ste ronde 1 minuut langer had geduurd, was rampage nu de man gewest

Silat
05-11-2004, 12:52
saved by the bell hoord bij het spel. :wink:

Wheelie
05-11-2004, 13:18
*spoiler* :twisted:

Silat
05-11-2004, 13:33
ja uiteindelijk wel wheelie... ff veranderen in de titel..?