PDA

View Full Version : Foutje; Turk scheldt agent in Turks uit



Justinian
01-11-2004, 14:35
HENGELO - Hij dacht de politie eens lekker ongestraft te kunnen uitschelden. En dus begon een dertigjarige Enschede毛r van Turkse komaf afgelopen zaterdag een tirade in zijn moedertaal, toen hij in Hengelo werd aangehouden tijdens een verkeerscontrole.

E茅n niet onbelangrijk gegeven had hij echter over het hoofd gezien: een van de agenten was een landgenoot en kon de scheldpartij letterlijk verstaan. De agressieve Enschede毛r kreeg een bon wegens belediging van een ambtenaar in functie.


Bron: www.tctubantia.nl

mama
01-11-2004, 14:36
hahaha lekker slim hoor

Daniel
01-11-2004, 14:55
hahah dat is idd erg dom

Sjaak
01-11-2004, 15:03
Knap lullig hoor, wat heeft die dan gezegd want die gasten voelen zich al snel beledigd tegenwoordig :roll:

Anonymous
01-11-2004, 15:05
Knap lullig hoor, wat heeft die dan gezegd want die gasten voelen zich al snel beledigd tegenwoordig :roll:


Mischien wel voor lasergunvasthouder :mrgreen:

Leon
01-11-2004, 15:06
Ja Cops are Motherfuckers, en die jut mocht het gewoon niet verstaan!!!
Ik ben voor het recht dat burgers de pigs mogen uitschelden als er de
nodige aanleiding voor is :mrgreen:

Weet je wat!?

Ik ga mijn eigen lijst beginnen!
Moet dan alleen nog een naam
verzinnen, wel iets in de trend
van Anti/Geen/Dood aan/Verbied
- Politie, laat jullie creatieve grijze
cellen eens werken en doe eens
een inbreng voor een naam voor
de lijst!

max mulder shihan
01-11-2004, 15:07
Was ik hierboven

Sjaak
01-11-2004, 15:09
Knap lullig hoor, wat heeft die dan gezegd want die gasten voelen zich al snel beledigd tegenwoordig :roll:


Mischien wel voor lasergunvasthouder :mrgreen:

Wow dat klinkt inderdaad behoorlijk beledigend :lol:

jojo
01-11-2004, 15:33
moooooooi wat een sukkel

Ton
01-11-2004, 16:03
moooooooi wat een sukkel

Precies ! :thumbs:

Sjaak
01-11-2004, 16:08
WAT HEEFT HIJ GEZEGD DAN :|

mama
01-11-2004, 16:10
versta jij toch niet Sjaak
;)

Sjaak
01-11-2004, 16:17
Haha dat denk ik ook niet maar het gaat er nu om wat is beledigend en wat niet :wink:

mama
01-11-2004, 16:19
;)
snap ut wel hoor
maar denk dat wij dat nooit te horen krijgen.

Sjaak
01-11-2004, 16:22
Tegenwoordig is men al snel "beledigd" pffffffff :roll:

mama
01-11-2004, 16:31
ja :twak:
hihi

Leon
01-11-2004, 16:40
Trouwens, we hebben hier in NL recht op vrijheid van meningsuiting!
dus als ik bijv. zou zeggen:

"Meneer agent ik VIND u een klootzak"

Dan zou dat politiek gezien aanvaard moeten worden.
Het is immers mijn mening. In tegenstelling tot:

"Meneer agent u bent een klootzak"

Dat mag dan weer niet!?

Sjaak
01-11-2004, 17:02
Trouwens, we hebben hier in NL recht op vrijheid van meningsuiting!
dus als ik bijv. zou zeggen:

"Meneer agent ik VIND u een klootzak"

Dan zou dat politiek gezien aanvaard moeten worden.
Het is immers mijn mening. In tegenstelling tot:

"Meneer agent u bent een klootzak"

Dat mag dan weer niet!?

Lijkt me juist, probeer jij het van de week effe uit Leon :lol:

Justinian
01-11-2004, 17:03
Ik begrijp het even niet. In veel topics wordt gezegd dat de Nederlandse politieagent geen respect verdient omdat ze niet optreden, althans alleen maar bonnen schrijven i.v.m. te hard rijden etc. Als een agent zich laat uitschelden dan is het maar een kneus en nu hij, nota bene tegen een allochtoon (die volgens sommigen alles kunnen maken), optreedt is hij te snel beledigt?? Ik vat het even niet meer. Wat mij betreft heeft die agent goed gehandeld, want een agent behoor je niet te beledigen.

Justinian
01-11-2004, 17:07
Trouwens, we hebben hier in NL recht op vrijheid van meningsuiting!
dus als ik bijv. zou zeggen:

"Meneer agent ik VIND u een klootzak"

Dan zou dat politiek gezien aanvaard moeten worden.
Het is immers mijn mening. In tegenstelling tot:

"Meneer agent u bent een klootzak"

Dat mag dan weer niet!?
Lijkt me niet juist, aangezien er bij formele wet van artikel 6 Grondwet mag worden afgeweken. De formele wet in deze is art. 267 Wetboek van Strafrecht.

Sjaak
01-11-2004, 17:08
Ik begrijp het even niet. In veel topics wordt gezegd dat de Nederlandse politieagent geen respect verdient omdat ze niet optreden, althans alleen maar bonnen schrijven i.v.m. te hard rijden etc. Als een agent zich laat uitschelden dan is het maar een kneus en nu hij, nota bene tegen een allochtoon (die volgens sommigen alles kunnen maken), optreedt is hij te snel beledigt?? Ik vat het even niet meer. Wat mij betreft heeft die agent goed gehandeld, want een agent behoor je niet te beledigen.

Maar wat heeft hij dan gezegd Justi :roll: (3e keer dat ik dit nu vraag in deze topic). Wie zegt dat het schelden was ................. :?

Ik heb een keer tegen zo'n patjakker gezegd dat ze is hun werk moesten gaan doen en echte boeven moesten gaan vangen en toen dreigde hij mij ook al met belediging van een ambtenaar in functie. Pure onzin natuurlijk, of niet soms ???

De hamvraag is nu wat heeft die Turk nu gezegd :!: en is het terecht dat hij een bekeuring krijgt voor dit "beledigen".

Sjaak
01-11-2004, 17:10
Trouwens, we hebben hier in NL recht op vrijheid van meningsuiting!
dus als ik bijv. zou zeggen:

"Meneer agent ik VIND u een klootzak"

Dan zou dat politiek gezien aanvaard moeten worden.
Het is immers mijn mening. In tegenstelling tot:

"Meneer agent u bent een klootzak"

Dat mag dan weer niet!?

Lijkt me niet juist, aangezien er bij formele wet van artikel 6 Grondwet mag worden afgeweken. De formele wet in deze is art. 267 Wetboek van Strafrecht.

Haha je maakt onze advocaat niks wijs hoor :wink: btw wat zeg je nu eigenlijk, je praat al echt als een advocaat want ik heb geen flouw benul wat je nu bedoeld :lol:

Justinian
01-11-2004, 17:11
Dat staat niet in het artikel, maar uit de zinsnede "een tirade in zijn moedertaal" denk ik te kunnen afleiden dat het niet zoiets was als "ik vind u niet een nare man".

Wat betreft je voorbeeld denk ik ook dat dat wat ver gaat om dat te scharen onder 'beledigen van een ambtenaar in functie'.

Sjaak
01-11-2004, 17:14
[quote="Justinian"]Dat staat niet in het artikel, maar uit de zinsnede "een tirade in zijn moedertaal" denk ik te kunnen afleiden dat het niet zoiets was als "ik vind u niet een nare man".

U bent een hele nare enge agent mag dus wel :lol: Sta jij borg voor me :wink:


Wat betreft je voorbeeld denk ik ook dat dat wat ver gaat om dat te scharen onder 'beledigen van een ambtenaar in functie'.

Vond die gozer met die pet niet hoor :x M.a.w. de intrepetatie van "beledigen" is afhankelijk van de persoon die beledigd wordt :!:

Justinian
01-11-2004, 17:20
Gelukkig is de betreffende agent niet degene die bevoegd is in laatste instantie hier een oordeel over te geven ;)

Ik heb van een docent strafrecht (prof. Buruma) die tevens politierechter was destijds weleens een verhaal gehoord over het beledigen van een ambtenaar (c.q. politieagent). Het is een tijd geleden maar het komt ongeveer op het volgende neer: hij was de rechter en een jongen had de agent in het heetst van de strijd ergens voor uitgemaakt (niet echt iets schokkend). In het vonnis heeft hij de betreffende jongen niet vrijgesproken, want het feit was immers bewezen, maar de strafmaat was dermate aangepast (volgens mij zelfs schuldig zonder strafoplegging) dat het de officier van justitie duidelijk werd hem niet meer met dergelijke zaken lastig te vallen ;)

Ton
01-11-2004, 17:22
[quote=Justinian]Dat staat niet in het artikel, maar uit de zinsnede "een tirade in zijn moedertaal" denk ik te kunnen afleiden dat het niet zoiets was als "ik vind u niet een nare man".

U bent een hele nare enge agent mag dus wel :lol: Sta jij borg voor me :wink:


Wat betreft je voorbeeld denk ik ook dat dat wat ver gaat om dat te scharen onder 'beledigen van een ambtenaar in functie'.

Vond die gozer met die pet niet hoor :x M.a.w. de intrepetatie van "beledigen" is afhankelijk van de persoon die beledigd wordt :!:

be路le路di路gen (ov.ww.)
1 (iem.) pijnlijk treffen in zijn eergevoel => affronteren, froisseren, iem. te na komen, insulteren, smaden

Iemands eergevoel is iets wat je niet zo 1, 2, 3, kunt meten. Dus lijkt me dat per persoon verschillen.

ti路ra路de (de ~ (v.), ~s)
1 omslachtig, theatraal uitgesproken geheel van woorden

Tja, daar moet ik je gelijk in geven Sjaak. Kun je alle kanten mee op ;)

Leon
01-11-2004, 17:24
lawyers that defend cops are motherfuckers too! :twak:

Geintje Justinian! :P

Fr3ddy
01-11-2004, 17:24
Daar ben ik weleens voor opgepakt.. :roll:

Justinian
01-11-2004, 17:25
lawyers that defend cops are motherfuckers too! :twak:

Geintje Justinian! :P
Jij rebelse stoethaspel, scheer je weg! :lol:

Sjaak
01-11-2004, 17:27
lawyers that defend cops are motherfuckers too! :twak:

Geintje Justinian! :P
Jij rebelse stoethaspel, scheer je weg! :lol:

Kijk dat vindt ik nu zwaar beledigende taal :lol:

Ton
01-11-2004, 17:29
Hahaha LOL, het lijkt wel of ik naar die oude Dik Trom films luister, met veldwachter Flipsen :mrgreen: :mrgreen: :thumbs:

Jarno
01-11-2004, 17:32
Hahaha LOL, het lijkt wel of ik naar die oude Dik Trom films luister, met veldwachter Flipsen :mrgreen: :mrgreen: :thumbs:

de "voetbal hooligan"van jiskefet is ook onvergetelijk :lol:

BeatRice
01-11-2004, 18:10
landverraad :lol:

redjuh
01-11-2004, 19:36
volkomen terecht. en trouwens als je ze niet verstaat moeten ze ook beboet worden. de voertaal hier is NEDERLANDS!!!

Gulo gulo
01-11-2004, 20:09
Het beste is gewoon om helemaal niemand te beledigen in wat voor taal dan ook

ROIDRAGE
01-11-2004, 20:22
Gulo is correct

Sjaak
02-11-2004, 09:04
volkomen terecht. en trouwens als je ze niet verstaat moeten ze ook beboet worden. de voertaal hier is NEDERLANDS!!!

Haha ik begrijp het, hij kreeg ene bekeuring omdat die niet de voertaal sprak :lol:

Wat doen we dan met Fryse, Greuningers en gasten uit Limboland :D

redjuh
02-11-2004, 09:06
pfff die moeten ook op de bon! kunnen wij wat harder rijden

MB667
02-11-2004, 09:25
En iedereen die een rooie bos haar heeft moet verplicht het land uit worden gezet!

Sjaak
02-11-2004, 09:34
En iedereen die een rooie bos haar heeft moet verplicht het land uit worden gezet!

Toch hopelijk niet de vrouwtjes he, want dat zou in sommige gevallen toch best wel jammer zijn :wink:

Hey Mendo, hoe gaat het met mijn favoriete Limbo 'er :wink: Goed he dat de boertjes uit Eindhoven die Rotterdammers en Amsterdammers ver achter zich laten :thumbs:

redjuh
02-11-2004, 09:46
En iedereen die een rooie bos haar heeft moet verplicht het land uit worden gezet!

no problemo... ik wil ooit toch wel emigreren naar australie

MB667
02-11-2004, 09:58
Ieder zeug met een dikke rooie bos haar vanonder, mag van mij het land uit worden gezet. Zoiets zou verboden moeten worden, of tenminste een verplichte sleutelloze kuisheidsgordel voor iedere vrouw met een te grote rooie bos haar daar. Op haar hoofd maakt het idd iets minder uit, maar dan moet het van onder mooi afgewerkt zijn :roll:

Verder gaat alles goed met me Sjaak.

En met PSV gaat het voorlopig uitstekend, mede dankzij AZ. Vanavond moeten we winnen en dan is alles helemaal perfect.

kyokushin
02-11-2004, 18:57
volkomen terecht. en trouwens als je ze niet verstaat moeten ze ook beboet worden. de voertaal hier is NEDERLANDS!!!

Haha ik begrijp het, hij kreeg ene bekeuring omdat die niet de voertaal sprak :lol:

Wat doen we dan met Fryse, Greuningers en gasten uit Limboland :D
fries is een officiele rijkstaal dus dat mag wel.

PigDog
02-11-2004, 20:11
" Heel veel mensen, ik niet hoor, agent, maar heel veel andere wel, vinden U een grote tyfushond, en sommige vinden U ook een hoerenjong".

Mag dat wel?
Want in feite beledig je hem dan niet............. 8)

Leon
02-11-2004, 20:23
Hahahha is ongeveer zoiets al mijn inbreng.
Justinian is het hier vast niet mee eens :wink:

redjuh
02-11-2004, 20:26
ik ook niet. ze doen hun werk en iedereen die legaal werk doet, verdient mijn respect. we gaan de politie heel hard nodig hebben.

PigDog
02-11-2004, 20:29
Het is meer een wets-technische vraag, dan een inhoudelijke.


:twisted:

Leon
02-11-2004, 20:36
Tuurlijk Redjuh, we hebben de Cops wel nodig.
Maar laat ze dan alsjeblieft niet mateloos irritante
tonen aanslaan, niet van die zinloos doet-je-bel-het-wel
controle's! Laat die mensen Big Boys aanpakken en geen
weerloze burgertje's, bah daar kan ik wel zo slecht tegen! :twak:

redjuh
02-11-2004, 20:37
true, maar de agenten worden aangestuurd door korpschefs en die op hun beurt door het ministerie van justitie als ik het goed heb...

Justinian
02-11-2004, 21:14
Hahahha is ongeveer zoiets al mijn inbreng.
Justinian is het hier vast niet mee eens :wink:

ff mijn post opnieuw lezen. Ik schrijf juist dat de politierechter het onderscheid wel kan maken :wink:

Nickuraba
02-11-2004, 21:19
wat een domme sukkel :D(de turk)

Leon
02-11-2004, 21:19
:mrgreen: