PDA

View Full Version : Wat zou je nu stemmen?



Guru
07-11-2004, 10:55
Wat zou je nu stemmen?

Justinian
07-11-2004, 11:08
Ik stem normaal gesproken altijd VVD. Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het programma van Wilders en zijn kandidatenlijst. Als Wilders met een goed programma komt en zijn kandidatenlijst ziet er ook goed uit, dan zou het best kunnen zijn dat ik op hem stem. Vooralsnog hou ik het bij VVD.

Guru
07-11-2004, 11:22
Ok, daar kan ik nog mee inkomen, oh....wat zie ik nu?
Iemand heeft D'66 gestemd!! FOEI! :twak:

redjuh
07-11-2004, 11:24
wilders... de soort cd of cp'86 partijen zitten vaak te vol met knuckleheads...
als dat niet zo zou zijn geweest, had ik daarop gestemd

max mulder shihan
07-11-2004, 11:56
Nogmaals als Wilders met een goed doordacht partijprograma komt ,op alle fronten!
En niet met de grapjassen van de lpf op de proppen komt, denk ik dat hij mijn stem krijgt.

MB667
07-11-2004, 12:02
Wilders loopt toch op niets uit, net zoals de LPF en Leefbaar Nederland!

Guru
07-11-2004, 12:13
Wilders loopt toch op niets uit, net zoals de LPF en Leefbaar Nederland!

Ja, maar met alle respect Mendo, zo loop je daar nu al over te speculeren, op welke partij zou je uberhaupt dan willen stemmen?

MB667
07-11-2004, 12:20
Als je gaat stemmen na een politieke moord wordt er in elk geval heel anders gestemd als in een normale situatie.

Thomas
07-11-2004, 13:01
Ik weet het niet. Ik neig naar Wilders, maar dat is normaal gezien de afgelopen week. Ik moet me er in verdiepen. Ik vind het belangrijk om een weldoordachte keus te maken.

payap
07-11-2004, 14:00
Zou het echt niet weten.

Laatste x LPF gestemd maar buiten Joost Eerdmans vind ik het een zooitje.

De grote partijen hebben hun kans om het te bewijzen wel gehad.

Wilders weet ik niet wat hij voor een program heeft.

Die NNP ken ik niet maar heb zo'n idee dat die veel te ver gaan.

Misschien maar christen unie maar ja dan wordt straks de dungeon gesloten :(

kyokushin
07-11-2004, 14:25
Misschien maar christen unie maar ja dan wordt straks de dungeon gesloten

:shock: iig geen christen unie dus, voor ik ga stemmen zou ik me eerst verdiepen in de standpunten van de partijen en me niet laten lijden door gebeurtenissen zoals deze week met theo.

}|^-_-^|{
07-11-2004, 14:32
SGP, God aan de macht: ere wie ere toekomt!

harry
07-11-2004, 20:52
Wat zou je nu stemmen?

Ok Guru vertel jij ons nu dan maar eens waar jij op gestemd hebt, en waarom dan wel?
Want als ik alles een beetje volg had jij het juiste antwoord toch?
Kom nou niet aankakken met bv de lpf... een partij die zijn eigen financieen nog eeneens op orde krijgt die moet het land hahaha blabla...

Waar heb jij op gestemt en wat is de volgende "wijze keus" want jij hebt voor ons allen het antwooed toch?

Guru
07-11-2004, 21:21
Wilders heb ik op gestemd, maar zelfs een partij als NNP zou ik overwegen om op te stemmen.
Om te zeggen dat op een NNP alleen naieve skinheads daar op zouden stemmen, zou ook op een vooroordeel berusten.

Je kan het nooit 100% eens zijn met een partij.
Je stemt immers op de voor jouw meest geschikte partij (d.w.z. minst slechte partij).

De vraag waarom, heb ik eigenlijk al vermeld in voorgaande posts over hoe ik vind dat het hier moet gaan in Nederland.
Je kan dan denken aan onderwerpen als meer veiligheid,politie,justitie en weigeren van economische vluchtelingen en allerminst te geloven dat een multiculturele samenleving NIET werkt.
Een samenleving van een land moet EEN cultuur hebben en daarnaast SUBCULTUREN.
Dit is zoals Pim het bedoeld heeft.

Ik stem geen kabinetspartij en zeker geen besluiteloze hap als D'66 bijcoorbeeld.
Links stemmen is zowiezo een verspilde stem want ik denk dat links zelden een meerderheid meer zal krijgen en daar zal ons land niet meegeholpen worden.

Leuke anecdote, in 1998 heb ik voor de Europese Verkiezingen op Hans Janmaat gestemd (landelijk niet).
Dat was een mooie protest stem, maar de rol van de Centrum Democraten was toen eigenlijk redelijk uitgespeeld.

Guru
07-11-2004, 21:24
Als je gaat stemmen na een politieke moord wordt er in elk geval heel anders gestemd als in een normale situatie.

Uiteraard, maar ik betwijfel of de situatie op korte termijn "normaal" wordt.

ashi76
07-11-2004, 22:36
Mits Wilders met een betrouwbare partij komt en een goed programma krijgt hij mijn stem.

Virus
08-11-2004, 00:48
Ok, daar kan ik nog mee inkomen, oh....wat zie ik nu?
Iemand heeft D'66 gestemd!! FOEI! :twak:
Ik zou d`r zelf niet op stemmen, maar D`66 is wel goed voor studenten zoals ik...

mama
08-11-2004, 00:54
Ok, daar kan ik nog mee inkomen, oh....wat zie ik nu?
Iemand heeft D'66 gestemd!! FOEI! :twak:

waar slaat dat op???????????
als iemand daar op stemt is dat zijn of haar goed recht...........
dat dat jouw keus niet is ok........... maar laat iemand daardoor wel in zijn waarde


trouwens nog een stem voor D'66

someone
08-11-2004, 09:56
ik stem op Wilders! Ik wil eerst zijn programma en zo nog maar eens helemaal zien, maar als die er goed uit ziet, krijgt wilders ook mijn stem

Biiyen
08-11-2004, 10:53
Wat een rechts forum zeg!

Sjaak
08-11-2004, 11:27
Gelukkig wel, links heeft ons deze problemen bezorgd :x

jojo
08-11-2004, 16:56
ik stem niet :wink:

Kung fu leraar ray
08-11-2004, 17:27
Ik ga op SP stemmen.

Weg met het koninghuis , kost teveel geld miljoenen EURO's wie betaald dat wij !!!

Uit de NAVO stappen oorlogen kosten onze ECONOMIE , dit is onze ondergang.


Guru ray

Ralph
08-11-2004, 17:33
Ik stem altijd al VVD en zou dat nu ook weer doen. Ik vind Zalm en Van Aartsen allebei goede politici, alleen zouden ze wat mij betreft wat duidelijker liberaal mogen zijn. Jammer dat Bolkestijn al zo oud is.... dat vond ik ook een goede politicus.
Bij de vorige verkiezing had Maurice de Hond trouwens een soort test gemaakt waar mensen konden kijken welke partij het best bij hun pastte. Daar kwam uit dat ongeveer 45% van de 5000 mensen die eraan hadden meegedaan eigenlijk het best op de VVD zouden kunnen stemmen. Hieraan kan je wel merken dat de VVD een imagoprobleem heeft, anders was het met gemak de grootste partij geweest. Hier moet wel wat aan gedaan worden.

BTW: Wouter Bos is een drol.

Guru
08-11-2004, 23:01
Wat een rechts forum zeg!

Ja, rechts is ook de enige oplossing in dit land op dit moment.
als een PVDA/SP/Groen Links meerderheid zou hebben dat zijn we vogelvrij.
Dat kunnen we in de rijen staan voor de supermarkt om maar te hopen dat er een pak brood in de schappen ligt.
Dan hebben we 2 miljoen mensen in de WAO met psychische problemen.
afschaffen van Koningshuis is niet persee een links idee, beetje kort door de bocht om te zeggen dat alleen een SP bijvoorbeeld daar voor staat.
Marijnissen is een verkapte Maoist die niks kan waarmaken als hij Minister President zou zijn.

redjuh
08-11-2004, 23:05
SP hahahahahahahahahahhaahhahahahhahahahahahahaha ja als je uitkeringstrekker bent ja .... dikke lul voor de werkenden zeker!?!?! :twak:

Guru
08-11-2004, 23:08
Ik stem altijd al VVD en zou dat nu ook weer doen. Ik vind Zalm en Van Aartsen allebei goede politici, alleen zouden ze wat mij betreft wat duidelijker liberaal mogen zijn. Jammer dat Bolkestijn al zo oud is.... dat vond ik ook een goede politicus.
Bij de vorige verkiezing had Maurice de Hond trouwens een soort test gemaakt waar mensen konden kijken welke partij het best bij hun pastte. Daar kwam uit dat ongeveer 45% van de 5000 mensen die eraan hadden meegedaan eigenlijk het best op de VVD zouden kunnen stemmen. Hieraan kan je wel merken dat de VVD een imagoprobleem heeft, anders was het met gemak de grootste partij geweest. Hier moet wel wat aan gedaan worden.

BTW: Wouter Bos is een drol.


VVD zou hele hoge ogen gooien als ze Hans Wiegel naar voren schoven.
Maar er zijn binnen de VVD aanhangers van Wiegel maar ook tegenstanders.

Fortuyn wilde graag met Wiegel een kabinet leiden, het is ZEER spijtig dat dat nooit is gebeurd.
Want zij tween hadden zich onstervelijk kunnen maken in de regering.
Een combinatie met meer durf en charisma in hun pink dan die hele Tweede Kamer bijelkaar.

Roy
08-11-2004, 23:37
Voor mij lijkt de combinatie Wilders - VVD & D66 ideaal.

Koers voor 4 jaar sterk naar recht, en de D66 die zorgt voor de nuances.

Ik zou Peter R. de Vries dan graag als minister van Justitie willen zien.
Als Wilders slim is....

Punk in drublic
09-11-2004, 00:37
Ik dacht even, vlak voor ik mijn stem uitbracht, dat hier alleen maar rechts of centrum rechts gestemd werd. Gelukkig zag ik nadat ik mijn stem op de SP had uitgebracht dat er nog een aantal zijn die dat gedaan hebben. Ik stem al zolang ik kan op de SP en zal dat waarschijnlijk ook nog heel lang blijven doen. In mijn ogen is de SP al sinds jaren de enige partij die in de kamer wandaden aan de kaak probeert te stellen. Zij komen al jaren op voor een meer eerlijke verdeling van lasten. En ze hebben echt nog wel meer ideeen dan alleen maar het koningshuis en de Navo. Sterker nog, het koningshuis is al een aantal keer door de partij naar een lager plan geschoven. Er zijn tenslotte veel belangrijker zaken om je druk over te maken.

Een veelgehoorde opvatting de afgelopen week is de volgende. "De problemen met de allochtonen is de schuld van links"
Ik wil niet strijden over hoe waar, of hoe onwaar deze opvatting is. Ik strijdt er alleen voor om duidelijk te maken dat dit niet geld voor de linkse SP. Ik kan mij nog een brochure herinneren uit 1983, ik was net lid geworden.
Even knippen.....
De SP is nooit een partij geweest die een warme deken om immigranten heensloeg. Nog in 1983 vielen in de brochure 'Gastarbeid en kapitaal' harde woorden. Integreren of remigreren, was zo ongeveer het devies. Van de VVD'er Henk Kamp had nog niemand gehoord.
http://www.human.nl/constandse/dossier/flaptekst.htm............

Een duidelijk en haalbaar standpunt innemen is hetgeen me altijd heeft aangetrokken in deze partij. En daarbij het strijden voor de zwakkere in onze samenleving. Zij mogen niet het kind van de rekening worden.

Dit alles is juist hetgeen mij zo afkerig maakt van Wilders. Een man die appelleert aan de onderbuikgevoelens die heersen bij velen, zeker na deze vreselijke week. Maar van Wilders heb ik nog nooit een oplossing gehoord voor de problemen waar we nu mee te maken hebben.

Tot slot wil ik de hoop uitspreken dat ons huidige slappe kabinet maatregelen durft te nemen die de rust in onze samenleving weer terugbrengt. Maar zojuist lees ik dat er al weer twee bewindslieden liggen te rollebollen over straat omdat de 1 vind dat de ander een te slappe houding aanneemt. Ik ben bang dat het ijdele hoop blijkt te zijn.
Laat ik dan maar hopen dat wij nederlanders (inwoners van nederland bedoel ik) zelf het verstand erbij houden en de onderbuikgevoelens op het toilet achterlaten.

}|^-_-^|{
09-11-2004, 00:40
punk is correct!
SP signaleert ongeveer dezelfde problemen als Fortuyn, ze hebben alleen een andere oplossing. :thumbs:

Kung fu leraar ray
09-11-2004, 07:45
You are right guys & girls.

SP gaat alle problemen oplossen die de huidige kabinet verwaarloost.

Ze denken alleen maar aan hun eigen portomonnee.

Ze verdienen immers toch een VET SALARIS , waar zouden ze zich druk om maken.

Ze lullen als brug , maar acties ho maar.

Door zie dit dan ook !!!

Geef de SP de kans , en geef je STEM !!!


Guru ray

jan sensei kyokushin
09-11-2004, 07:50
OP nobody :x

redjuh
09-11-2004, 08:16
You are right guys & girls.

SP gaat alle problemen oplossen die de huidige kabinet verwaarloost.

Ze denken alleen maar aan hun eigen portomonnee.

Ze verdienen immers toch een VET SALARIS , waar zouden ze zich druk om maken.

Ze lullen als brug , maar acties ho maar.

Door zie dit dan ook !!!

Geef de SP de kans , en geef je STEM !!!


Guru ray

ben je als stemmenronselaar aangenomen ofzo? heb jij ook zo'n tomaat op je raam geplakt!?

Biiyen
09-11-2004, 08:37
SP zuigt idd! Redjuh heeft gelijk, SP is een partij voor werkeloze en steuntrekkers.

ashi76
09-11-2004, 10:21
Marijnissen zuigt !

payap
09-11-2004, 11:23
ashi76 :

Marijnissen zuigt
:shock:

Dennis
09-11-2004, 11:24
Zij komen al jaren op voor een meer eerlijke verdeling van lasten


Yeah right, drie jaar lang avondopleiding gedaan om erop vooruit te gaan.
Vervolgens staat Marijnissen voor de deur om te vertellen dat ik teveel verdien en meer belasting moet gaan betalen. :twak:

Goede motivatie voor een kennis economie

}|^-_-^|{
09-11-2004, 11:35
Marijnissen zuigt !

als hij ook slikt stem ik helemaal SP!!

payap
09-11-2004, 11:40
als hij ook slikt stem ik helemaal SP!!


uuuhhh dan wel dat vrouwtje wat in de kamer zit voor de SP aub. Marijnissen aan mn snikkel zit ik niet op te wachten.

on-topic weer ! :roll:

}|^-_-^|{
09-11-2004, 11:43
als hij ook slikt stem ik helemaal SP!!


uuuhhh dan wel dat vrouwtje wat in de kamer zit voor de SP aub. Marijnissen aan mn snikkel zit ik niet op te wachten.

on-topic weer ! :roll:

Agnes Kant zit zwaar onder de plak bij Jan. Ze zegt niks zonder dat Jan het goed vindt.

Ontopic:
Ik heb al een jaar of 10 enorme sympathie voor de SP, ze gaan niet mee in hypes waar alle andere partijen wel in mee willen gaan. Zoals ik al zei: ze hadden de problemen die Fortuyn zag allang gesignaleerd, ze hebben alleen andere, minder populaire, oplossingen bedacht.

harry
09-11-2004, 12:36
Wel vreemd dat ineens niemand meer op de LPF stemt of gestemd heeft...
Had je 1a 2 jaar terug moeten horen zeg :lol:
En nu is het dus Wilders (krijgt al de stemmen van veel ex LPF stemmers die nu beweren daar niet op gestemd te hebben :lol: )
Verwacht ook niet dat het veel anders af zal lopen...

Nickuraba
09-11-2004, 12:43
ik heb gezegd wilders, normaal zou het Pvda zijn maar nu ben ik het een beetje zat met die malloten die denken de boel te kunnen verzieken. (@harry op LPF zou ik nooit stemmen)

Guru
09-11-2004, 13:09
Als de SP of Groen Links een meerderheid zouden hebben en een kabinet zouden vormen...dan is het leed niet meer te overzien.
Onrealistische ideen zou leiden tot een torenhoge schuldenlast en het land zou binnen mum van tijd bankroet zijn.
Ik ken dus iemand die al jaren in de bijstand zit en die stemt altijd VVD, die jongen weet dus dat SP geen oplossingen geeft, maar alleen maar problemen.

payap
09-11-2004, 14:15
@ Harry

Payap:

Laatste x LPF gestemd maar buiten Joost Eerdmans vind ik het een zooitje.

Virus
09-11-2004, 16:12
Paul is correct met zijn stelling over de SP en Marijnissen...

}|^-_-^|{
09-11-2004, 16:27
Als de SP of Groen Links een meerderheid zouden hebben en een kabinet zouden vormen...dan is het leed niet meer te overzien.
Onrealistische ideen zou leiden tot een torenhoge schuldenlast en het land zou binnen mum van tijd bankroet zijn.


citeer je iemand en vervang je LPF door SP of wat?

Guru
11-11-2004, 12:36
Als de SP of Groen Links een meerderheid zouden hebben en een kabinet zouden vormen...dan is het leed niet meer te overzien.
Onrealistische ideen zou leiden tot een torenhoge schuldenlast en het land zou binnen mum van tijd bankroet zijn.


citeer je iemand en vervang je LPF door SP of wat?

Ik begrijp je vraag niet, ik citeer niets, dit is mijn eigen mening.

Misschien wordt het tijd om een nieuwe premier aan te wijzen...
De man die Nederland kan redden. 8)

http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=4373253

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/5259721/items/5498176/

Kung fu leraar ray
11-11-2004, 12:39
Mijn voorstel geef PVDA & SP een kans , dit zorgt voor stabiele economie !!!


Pendekar ray

Iwan
11-11-2004, 12:53
Mijn voorstel geef PVDA & SP een kans , dit zorgt voor stabiele economie !!!


Pendekar ray

Stabiele economie en een vette burgeroorlorg ja!

Makijs
11-11-2004, 15:43
Gelukkig wel, links heeft ons deze problemen bezorgd


De VVD zit in de afgelopen 4 kabinetten (het huidige, kabinet, dat met de LPF en de 2 paarse kabinetten). En de kabinetten daarvoor waren (geloof ik) CDA-PvdA en CDA-VVD. Die linkse politici zijn wel heel erg goed in hun vak als zij constant hun zin weten door te drijven terwijl er voor zover ik weet nooit een linkse meerderheid in de 2e kamer was.
Het migratieprobleem is overal in Europa aanwezig, nog geen enkel Europees land heeft een oplossing gevonden terwijl er allerlei verschillende soorten regeringen zijn geweest.
Volgens mij is het veels te makkelijk om alle schuld naar 'de linksen', 'de politici' of 'de media' te schuiven.