PDA

View Full Version : Dvd brand programma?



Highline
07-11-2004, 19:05
welk dvd brand programma raden jullie aan? ik heb nu nero erop zitten maar als ik een avi wil branden (dat hoort toch te kunnen ?) dan gaat hij eerst alles transcoderen. ik wilde gisteren superleague branden (10 filmpjes) en dan moet hij eerst bijna 4 uur transcoderen :shock:

zijn er betere programma's dan nero hiervoor?

redjuh
07-11-2004, 19:28
nee man zo gaat het nou eenmaal... ze moeten in je dvdspeler neem ik aan? als je ze gewoon voor op de pc wil, kun je ze gewoon als iso branden...

mark
07-11-2004, 21:06
welk dvd brand programma raden jullie aan? ik heb nu nero erop zitten maar als ik een avi wil branden (dat hoort toch te kunnen ?) dan gaat hij eerst alles transcoderen. ik wilde gisteren superleague branden (10 filmpjes) en dan moet hij eerst bijna 4 uur transcoderen :shock:

zijn er betere programma's dan nero hiervoor?

Als je dvd's wil branden moet je volgens mij DVD Shrink hebben. Daar heeft iedereen het over.
Check dat ff op internet.

Dennuz
07-11-2004, 21:08
dvd shrink hoeft niet, maar als je een avi wilt omzetten zodat je hem kan afspelen op je pc dan duurt dat idd. een tijdje..

Tmpgenc is een goed programma voor het omzetten..

Wheelie
07-11-2004, 21:10
Tmpgenc is een goed programma voor het omzetten..

Dennuz = Correct :thumbs:

mark
07-11-2004, 21:11
dvd shrink hoeft niet, maar als je een avi wilt omzetten zodat je hem kan afspelen op je pc dan duurt dat idd. een tijdje..

Tmpgenc is een goed programma voor het omzetten..


Inderdaad dan maakt het niet uit, ik dacht dat hij hem wilde branden.

redjuh
07-11-2004, 21:49
shrink is alleen voor het kleiner maken en het rippen van dvd's

NTT-FX
08-11-2004, 00:48
Als je een dvd-video wil hebben dan zullen de clips eerst moeten worden omgezet naar een goed format ; dat kost inderdaad veel tijd .

Als je ze alleen wil backuppen voor later ( pc ) gebruik ofzo dan volstaat het om er een dvd-rom van te maken , omzetten hoeft dan niet en dan gaat het branden zo snel als je recordables , brander en pc het aankunnen ;)

Bad Boy
08-11-2004, 12:59
Ja, er zijn betere programma's.... Als je AVI wilt omzetten naar DVD moet je het met tmpEnc. nemen of de CCE.... Als je hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel.

Toudiyama
08-11-2004, 13:52
WinAVI, zet meteen van AVI om naar DVD files ( VOB, BUP en IFO) zodat je alleen nog de bestanden met NERO hoeft te branden
Je kan gewoon een reeks files selecteren en dan kiezen of je 3,85 GB, 4,3 GB, 4,7 GB of 8,5 GB ( double layer) wilt maken

Toudiyama
08-11-2004, 13:56
Ander handig programma is Ulead DVD MovieFactory 3, dan kun je een menu maken en hoofdstukken etc etc, je hebt alleen 2-3 maal de ruimte van de DVD nodig ( vanwege dubbele conversie)

Impulse
08-11-2004, 17:01
dvd shrink gebruik ik alleen om films te kraken en dan brand ik ze met nero 6

Toudiyama
08-11-2004, 17:14
dvd shrink gebruik ik alleen om films te kraken en dan brand ik ze met nero 6


ehhh wrong, DVD shrink kraakt niet, dat is DVDdecrypter, Shrink maakt ze alleen op maat

Controle
08-11-2004, 17:22
Nero

Highline
08-11-2004, 18:48
allemaal bedankt voor de info :thumbs:

Toudiyama
08-11-2004, 20:08
Overgens een betere encoder dan TMPGEnc is Mainconcept encoder, is zeker een eind sneller dan TMPG

Enige nadeel is dat als er miet worden geletterboxed ( zwarte balken onder en boven) je dat handmatig moet doen, zo heb ik voor 16:9 zelf een formule gemaakt om de vertikale resolutie te berekenen

Alhoewel...WinAvi zou wel eens nog sneller kunnen zijn en het resultaat is altijd binnen de grens van een DVD R

Virby
09-11-2004, 15:30
dvd shrink gebruik ik alleen om films te kraken en dan brand ik ze met nero 6


ehhh wrong, DVD shrink kraakt niet, dat is DVDdecrypter, Shrink maakt ze alleen op maat

Shrink kraakt volgens mij wel, want ik heb nog nooit Decrypter gebruikt... voor alle films waar ik een backup voor maak :wink: gebruik ik direct shrink. Shrink haalt dan toch wel de beveiliging eraf?
De laatste versie van shrink kan je je backup ook gelijk branden als je ook Nero 6.0 hebt.