PDA

View Full Version : Moskeeƫn doelwit brandstichters en vandalen



Justinian
08-11-2004, 08:11
HUIZEN - Moskeeƫn in Huizen, Breda en Rotterdam zijn dit weekeinde doelwit geweest van brandstichters. In Rotterdam werd een islamistisch gebedshuis ook beplakt met beledigende teksten. Onbekenden hebben in Amsterdam een kantoor waar Marokkanen plegen te vergaderen, met rode verf beklad.

In Huizen hield de politie drie verdachten aan die probeerden brand te stichten in de An-Nasr moskee. Volgens de politie werden ze in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 04.00 uur door leden van de moskee op heterdaad betrapt terwijl ze de brandstichting voorbereidden.

Terpentine
Twee verdachten uit Huizen van 19 en 25 jaar oud werden direct aan de politie overgedragen. Zij waren in het bezit van een rugzak gevuld met terpentine, wasbenzine, spiritus en papier. De derde 26-jarige verdachte wist te ontkomen, maar kon zondag alsnog in Almere worden aangehouden.

Breda
In Breda is in de nacht van zaterdag op zondag ook geprobeerd een moskee in brand te steken. De moskee aan de Archimedesstraat wordt verbouwd. Onbekenden hadden isolatiemateriaal achter het gebedshuis in brand gestoken. Toen de politie arriveerde, was het vuur al gedoofd.

Rotterdam
In Rotterdam-West is zondagochtend brand gesticht bij de Mevlana-moskee. Een pallet werd tegen de toegangsdeur gezet en in brand gestoken. Alleen de deur raakte beschadigd. De politie hield later in verband hiermee een 24-jarige man uit Capelle aan den IJssel aan. Over de achtergrond is nog niets bekend.

Pamfletten
In Rotterdam-Oost bleek een moskee zondagochtend volgeplakt met pamfletten met voor moslims beledigende teksten en afbeeldingen. Mensen van het gebedshuis hebben de tientallen A-4tjes zelf verwijderd. De politie nam een aantal exemplaren mee en probeert te achterhalen wie er achter zit, aldus een politiewoordvoerder.

In Amsterdam is het kantoor van Emcemo (Euro- Mediterraan Centrum Migratie en Ontwikkeling) beklad met rode verf. De Stedelijke Marokkaanse Raad in Amsterdam heeft zondag aangifte gedaan. In het kantoor kwamen na de moord op Theo van Gogh vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap bijeen om bij te praten. A. Menebhi, voorzitter van de Stedelijk Marokkaanse Raad, ziet een rechtstreeks verband tussen de moord en rode verf. "Ik denk dat ze ons willen intimideren."

'Incidenten'
De incidenten van dit weekeinde zijn nog niet direct aanleiding voor strengere beveiliging. Een woordvoerder van Binnenlandse Zaken zei dat zondag. "We zijn er wel zeer alert op, maar de eerste indruk is dat het hier gaat om losse incidenten."

Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) heeft donderdag een brief aan de gemeenten geschreven waarin hij vraagt zeer alert te zijn op incidenten bij moskeeƫn. Remkes heeft bij de gemeenten nog niet aangedrongen op extra beveiliging voor moskeeƫn.

Moeders
De Amsterdamse wethouder Aboutaleb heeft zondag een beroep gedaan op Marokkaanse moeders om meer van zich te laten horen. Hij wees er in het NOS-Journaal op dat de moeders een belangrijke taak te vervullen hebben bij bij het opvoeden van toekomstige generaties.

Bron: www.nu.nl

redjuh
08-11-2004, 08:12
ik snap niet dat ze een basisschool als doelwit nemen... :twak:

}|^-_-^|{
08-11-2004, 08:58
dwazen zijn het

Biiyen
08-11-2004, 09:08
Dom volk! Castreren moet je ze, die mensen zouden zich niet mogen voortplanten.

Ik ben tegen voortplanting onder IQ 80.
Loterij voor voortplanting tussen IQ 80 - 100 en maar max. 1 kind

micha
08-11-2004, 09:29
schandalig :evil:

max mulder shihan
08-11-2004, 10:40
Inderdaat dit soort gedoe leverd niets op.

ashi76
08-11-2004, 10:46
Max = correct.

mama
08-11-2004, 10:54
ja idd wat denken ze hier mee te bereiken. zo wordt het alleen erger............
heb net geleerd dat je agressie niet met agressie moet beantwoorden. Wordt het alleen erger van.......

Sjaak
08-11-2004, 10:58
Wat er nu gebeurd met de Moskeeen en die school keur ik ten zeerste af want dit gebeurd door EXTREMELINGEN en zwaar zieke personen. Ik ben tegen alle vormen van radicalisme en extremisme. Kijk zo doe je dat spreek ergens duidelijk en open tegen uit zeg niet hij had het aan zichzelf te danken en schrijf een niet gemeend RIP op als je het helemaal niet meent want hoe je ook je best doet je trekjes komen duidelijk naar boven.

Waar ik kotsmisselijk van wordt is van al die moslimmannetjes die zo schijnheilig in de slachtofferrol kruipen. Je vindt ze overal en ook op dit forum en ze verkondigen " Jullie roepen het geweld over jezelf af en dit met Theo zag je aankomen" Kotsmisselijk wordt ik ook van al die keurig politiek correcte politici, die altijd hebben beweerd dat er niets aan de hand was en dat het nog steeds wel meevalt. Ze willen ons laten denken dat het gaat om slechts een kleine groep die we gewoon duidelijker in de gaten moeten houden Zouden zij inmiddels ook niet kotsmisellijk van zichzelf zijn? We meten met 2 maten. De politie komt geheel terecht in aktie als een stel Nederlandse jongeren leuzen tegen moslims roept maar waar zijn ze als allochtone jongeren dit doen Geef ze gewoon een clubhuis en dan komt alles goed

Wie een blik werpt op de diverse internetforums van Marokaanse jongeren schrikt zich compleet de pleuris over de reactie's op de moord van Theo van Gogh. Je kan zien dat hier een groot en gevaarlijk maatschappelijk probleem is en het is geen incident. Kom op wordt wakker !

Dit probleem kan je alleen maar oplossen door de handen in een te slaan en er moet een verbond gesloten worden tussen "goede en normale" autochtone en allochtone Nederlanders die netjes met elkaar willen leven Deze "goede" groep moet alle radicalen en extremistem uit alle bevolkingsgroepen en geloven keihard aan pakken want pappen en nathouden heeft ons met dit probleem opgezadeld.

Ik wil een keihard NEE horen tegen dit soort kankerzwellen in onze samenleving en daarom moet iedereen het AFKEUREN en doe je dit niet dan sympathieer je met het extreme gedachtegoed.

Ook hier of op andere forums lees ik kreten van "Theo heeft het overzichzelf afgeroepen en hij krijgt nu de rekening gepresenteerd". Gelul !!!! Degene die dit schrijven zijn voor mij SYMPATHISANTEN van extemisten en radicalen en ze zijn geen haar beter. Kijk uit voor deze "hypocriete gelijkdenkenden" want hoe ze ook hun best doen ze keuren het niet keihard af want als je iets afkeurt moet je niet aankomen met redenen waarom je het wel begrijpt want dan keur je het in mijn ogen toch goed. Voor de moord op Theo is geen enkel begrip op zijn plaats, alleen walging en afkeuring.

Laat 1 ding is duidelijk zijn : het is de Nederlandse bevolking Christenen, Moslims, heidenen enz versus de radicale extremisten en niet Nederland versus de Islam want 90 % van alle Islamieten keurt extremisme ook af en zo hoort het en niet anders

Sla de handen ineen !!!!

Sjaak

ashi76
08-11-2004, 11:01
En zo is het precies Sjaak. :thumbs:

Sjaak
08-11-2004, 11:02
En zo is het precies Sjaak. :thumbs:

Thanks Ashi, ik hoop dat meer er zo over denken en dan komt het misschien nog goed :cry:

Justinian
08-11-2004, 11:02
Deze "goede" groep moet alle radicalen en extremistem uit alle bevolkingsgroepen en geloven keihard aan pakken want pappen en nathouden heeft ons met dit probleem opgezadeld.
Hoe zie je dat keihard aanpakken dan concreet voor je?

Sjaak
08-11-2004, 11:19
Opsporen en keihard aanpakken met de hulp van alle Nederlanders en met mega inzet van een goed gecoordineerd ministerie tegen terreur en radaciaal extremisme. Dus niet zo'n amateuristisch groepje als de AIVD :twak:

Justinian
08-11-2004, 11:31
Dat begrijp ik, maar mijn vraag is hoe je dat 'keihard aanpakken' dan concreet voor je ziet. Wat zouden de Nederlanders feitelijk moeten doen?

Dennis
08-11-2004, 11:48
Sjaak, ik ben het helemaal met je eens.



We meten met 2 maten


Ook hier ben ik het met je eens. Hier misschien een minder extreem voorbeeld
Maar hoe denken jullie over de Tokkies? Dit is een familie die heel wat geflikt heeft en waarschijnlijk terecht uit hun huis gezet. Nu hebben ze een eigen tv-show gehad, staan in een reclame commercial en je kan ze inhuren voor handtekeningen en voor volksvermaak. Stel eens voor dat deze familie een marokaans gezin was geweest?

someone
08-11-2004, 11:59
sjaak is correct!!!

max mulder shihan
08-11-2004, 12:01
Ik denk dat Sjaak hier de zaak zeer goed verwoord heefd. Over de aanpak van extremisten en terroristen ,heefd de regering al wat geluiden laten horen ,oa het ontnemen van de Nederlandse nationaliteid, indien mogenlijk, verder de regering van plan om zeer zware straffen te gaan opleggen, we zullen zien wathet in de praktijk opleverd.

Shytown
08-11-2004, 12:19
Sjaak :thumbs:

mossad
08-11-2004, 12:23
Mensen die moskeeƫn in de fik gaan zetten zijn klootzakken die ook niks met een vrij land te maken willen hebben. Ze gebruiken de huidige sfeer in het land om hun racistische ei kwijt te kunnen. Deze types moeten zo snel mogelijk opgepakt worden want straks gaan gewone moslims denken dat inderdaad iedereen in dit land ze haat. Dit zorgt voor onnodige escalatie en dat is levensgevaarlijk en bovendien immoreel.

Menno
08-11-2004, 16:59
Mossad is correct. Verder denk ik dat het in ieder geval ook zin heeft om het verspreiden van extremistische denkbeelden heel hard aan te gaan pakken. In hoeverre de huidige wetgeving hiertoe mogelijkheden biedt, weet ik niet.

Highline
08-11-2004, 19:38
Breda
In Breda is in de nacht van zaterdag op zondag ook geprobeerd een moskee in brand te steken. De moskee aan de Archimedesstraat wordt verbouwd. Onbekenden hadden isolatiemateriaal achter het gebedshuis in brand gestoken. Toen de politie arriveerde, was het vuur al gedoofd.

dat si zeg maar 5 minuten lopen vanaf mijn huis. niets van gemerkt iig