PDA

View Full Version : Brandstichting Utrechtse kerk



Wheelie
09-11-2004, 12:23
Door onbekenden is maandagavond laat brand gesticht in de gereformeerde Triomfaturkerk in de Utrechtse wijk Kanaleneiland. De daders sloegen een ruit in en gooiden brandbaar materiaal de kerk in. Het vuur werd snel opgemerkt en in een vroeg stadium door de politie gedoofd.

Voor het onderzoek is door de technische recherche de ruime omgeving van de kerk afgezet. De politie kan nog niets zeggen over de daders en hun motieven.

Update 12:12
Een gebouw van de Pinkstergemeente Immanuël in Amersfoort is vannacht ook doelwit geworden van vandalisme. Er werden enkele molotovcocktails tegen het pand gesmeten. De brand was snel onder controle.

De politie onderzoekt beide aanslagen. Een woordvoerder zei geen idee te hebben of de aanslagen een vergelding zijn voor de aanvallen op islamitische gebouwen de laatste dagen. De kerk in Utrecht was in 2001 overigens ook al doelwit van brandstichters.

max mulder shihan
09-11-2004, 12:28
Wraakakties van fanatieke moslims? of provocateurs die er op uit zijn de boel te laten escaleren. bijde kunnen we missen als kiespijn :twak:

Iwan
09-11-2004, 13:02
Voorstel, flikker alle moskeen en kerken plat, opgelost! Alleen nog geloofsbelijdenis binnenshuis.

max mulder shihan
09-11-2004, 14:23
Iwan ,onze kerken horen bij onze cultuur ,lijkt mij niet erg redelijk om deze ,soms zeer oude en fraaie gebouwen te slopen, omdat een bepaalde groep fannaten binnen een andere religie de zaak verstiert.

Leon
09-11-2004, 14:27
ik kots op geloof, daar zijn de meeste mensen aan dood gegaan.
Geloof is iets dat mensen tegen elkaar opzet en dat aanspoort
tot het afmaken van elkaar, lekker dan vies vuil teringtyfustakke geloof :twak:

Biiyen
09-11-2004, 14:52
Met het hoofd bengen tegen de deur, en dan die natte la volkotsen met bud.

Arjan
09-11-2004, 15:05
Las 't op fok, er gaat een keer een onschuldige dood en dan breekt de hel los... boeit me nu ook niet meer als er een moskee platgefikt wordt

harry
09-11-2004, 15:22
Met het hoofd bengen tegen de deur, en dan die natte la volkotsen met bud.

t was toch volblaffen :wink:

Biiyen
09-11-2004, 15:24
Met het hoofd bengen tegen de deur, en dan die natte la volkotsen met bud.

t was toch volblaffen :wink:

ja maar anders kwam het niet uit met kotsen.

Menno
09-11-2004, 16:14
Wat schiet je er mee op om nu maar een beetje kerken en moskeen in de fik te gaan steken? Zelf ben ik niet gelovig, maar ik heb wel respect voor ieder geloof, zolang men maar niet denkt op grond van een geloofsovertuiging anderen te kunnen veroordelen, of erger...

Volgens mij is het veel zinvoller om extremistische groeperingen die oproepen tot haat en geweld, hard, heel hard aan te pakken.

Iwan
10-11-2004, 08:57
Iwan ,onze kerken horen bij onze cultuur ,lijkt mij niet erg redelijk om deze ,soms zeer oude en fraaie gebouwen te slopen, omdat een bepaalde groep fannaten binnen een andere religie de zaak verstiert.

Je hebt gelijk Max, ik reageerde ff zonder na te denken.
Ik word er ziek van dat ook hier dat moslim gezeik is begonnen.
Wat ik eerst op tv zag (lekker ver van mijn bed) in Joegoslavie, Indonesie etc. zie ik nu in mijn vaderland gebeuren en ik kots ervan!

harry
10-11-2004, 10:34
Zelf ben ik niet gelovig, maar ik heb wel respect voor ieder geloof, zolang men maar niet denkt op grond van een geloofsovertuiging anderen te kunnen veroordelen, of erger...


Geef eens een reden om respect te hebben voor het geloof?
Ieder zijn eigen ding en mag geloven wat tie wilt maar respect voor welke vorm dan ook? van mij niet hoor of je moet een goeie reden kunnen bedenken.


(Heb ik geen respect voor vin het sukkels Hans T. :thumbs: )

Sjaak
10-11-2004, 13:34
Wat schiet je er mee op om nu maar een beetje kerken en moskeen in de fik te gaan steken? Zelf ben ik niet gelovig, maar ik heb wel respect voor ieder geloof, zolang men maar niet denkt op grond van een geloofsovertuiging anderen te kunnen veroordelen, of erger...

Volgens mij is het veel zinvoller om extremistische groeperingen die oproepen tot haat en geweld, hard, heel hard aan te pakken.

Menno is CORRECT !

Tsuki
10-11-2004, 13:56
Voorstel, flikker alle moskeen en kerken plat, opgelost! Alleen nog geloofsbelijdenis binnenshuis.

ik vind het wel een idee moet ik zeggen ........

max mulder shihan
10-11-2004, 19:15
Iwan ,onze kerken horen bij onze cultuur ,lijkt mij niet erg redelijk om deze ,soms zeer oude en fraaie gebouwen te slopen, omdat een bepaalde groep fannaten binnen een andere religie de zaak verstiert.

Je hebt gelijk Max, ik reageerde ff zonder na te denken.
Ik word er ziek van dat ook hier dat moslim gezeik is begonnen.
Wat ik eerst op tv zag (lekker ver van mijn bed) in Joegoslavie, Indonesie etc. zie ik nu in mijn vaderland gebeuren en ik kots ervan!

Yep man ,ik snap wat je bedoeld ,maar laten we proberen de kop erbij te houden.

JE MAINTIENDRAI