PDA

View Full Version : Brandstichting moskeeen en islamitische scholen



Anonymous
10-11-2004, 17:41
Is het niet tijd dat we deze gekken ook veroordelen op de duidelijkste wijze. Wie haalt het in zijn botte sodemieter om kleine kinderen te confronteren met dit soort zaken. Daarbij is het, behalve dat hier onschuldige mensen slachtoffer worden, ook nog eens zo dat steeds meer moslims zich in een hoek geduwd voelen. Zij zullen vervolgens vatbaarder worden voor extremisme. Daarmee bedoel ik nog niet eens dat ze zelf met een bommetje om de pens een voetbalstadion in lopen, maar dat ze extremisme in hun omgeving oogluikend goedkeuren. We hebben de goede moslims keihard nodig om de exstremisten te elimineren.
Maar bovenal is het moreel een verwerpelijke daad!
Uw aller mening graag.

Justinian
10-11-2004, 17:45
Hier kan ik me wel in vinden ja. Een soortgelijke post, voor wat betreft het openlijk veroordelen van radicalen, is vorige week nog gemaakt maar dan voor wat betreft het veroordelen van moslimextremisten. Toen werd gesteld dat 'de moslims' de daden van deze radicalen openlijk moeten veroordelen.

mossad
10-11-2004, 17:47
Ik ben overigens de topic starter. Ben nog niet aan gewend dat je als guest zomaar een topic kunt starten.

Mike
10-11-2004, 17:48
balkende heeft ook openlijk deze wandaden veroordeeld.

iedereen vindt het debielen. Daar is iedereen het gelukkig over eens. Alle extremisten en hun daden zijn fout.

jojo
10-11-2004, 18:00
de mensen worden steeds gekker

Ralph
10-11-2004, 18:06
Mossad = correct

Maar ook de moslims die kerken in de fik steken, moeten echt kappen. Ik kan me niet voorstellen dat dit echte extremisten zijn. Zullen wel moslims zijn die al het gegeneraliseer zat zijn, maar zo verergeren ze het alleen maar.

Nickuraba
10-11-2004, 18:27
Iedereen heeft hier gelijk. Zulke daden zijn nooit rechtmatig en helemaaaal niet goed te keuren. Zoals ik al eerder zei is het een en al generalisatie tegenwoordig. Oww die is ook marrokaan, ooww die is ook moslim, dan is hij net zo slecht. Dat is geen reden om een kerk/moskee in de fik te zetten. Ik kan de woede van de mensen begrijpen na de dood van Theo van gogh maar zijn dood mag nooooooiit als excuus voor dit soort daden gebruikt worden.

Anonymous
10-11-2004, 20:34
Je moet het probleem bij de wortel aanpakken, dus het onderwijs! Is integreren ,onderwijs hebben op een islamitische school?
Is er in Marroko ook een Katholieke school?
Mohammed B was ook in Nederland geboren en had de havo gedaan, ook hij is gehersenspoelt (blijkbaar dooe een Syrier), je moet het probleem bij de wortel aanpakken!

redjuh
10-11-2004, 20:39
ben het met jullie allemaal eens

Shytown
10-11-2004, 23:08
Je moet het probleem bij de wortel aanpakken, dus het onderwijs! Is integreren ,onderwijs hebben op een islamitische school?
Is er in Marroko ook een Katholieke school?


ZIt wel wat in..Nederland is wat dat betreft toleranter c.q. opener, en misschien is dat juist wat er mis is in NL.

Mickey
11-11-2004, 10:31
Het gaat er raar aan toe momenteel in Nederland.
Vannochtend op het station stond er een oudere moslimman in het Arabisch
tegen iedereen te schreeuwen.. Hij bleef maar doorgaan.. Liep het perron op en af.. En maar schreeuwen en boos doen..

Niemand wist wat ie precies wilde, maar de sfeer werd een beetje gespannen.
Ik persoonlijk kreeg sterk de behoefte hem zn mond te snoeren..

Anonymous
11-11-2004, 10:35
Ja dat zie je helemaal verkeerd! De Marrokaanse ouders van de moordenaar van Stegeman in Venlo woonden ook al 20 jaar in Nederland, maar spraken geen woord Nederlands. Zij vonden ook dat hun zoon groot gelijk had dat hij die Stegeman had doogeschopt hij was immer beledigd? Vindt jij het normaal hoe die van Goch is afgeslacht? Vanwege een belediging? Laat je nakijken.
Als je zwart bent en wat wilt zeggen moet je nu naar de ivoorkust gaan en daar je vrije mening geven, kijk maar eens hoe tolerant jouw "zwarte "medemens daar is!
Winkelcentrums zijn gesloten zelfs zwembaden, want tja nederlandse meisjes in bikinies die vragen er toch om? Ik ben blank en er zijn ook wel eens jongens op mij gesprongen, marrokaanse jongens omdat ik verkeerd naar een meisje had gekeken. Wake up and smell the coffee

Iwan
11-11-2004, 10:54
Duidelijk!

Justinian
11-11-2004, 11:12
Natuurlijk is het niet normaal dat van Gogh is vermoord, het is zelfs walgelijk!! Verder heb ik er geen woorden voor, ik kook nog steeds van woede!

De ouders van de moordenaar van René Steegmans gaven hun zoon geen gelijk, ze zeiden dat het de wil van Allah was. De complete Marokkaanse gemeenschap uit Venlo was verontwaardigd over deze boodschap en hadden zich juist gedistantieerd van dit voorval! De ouders zijn na de tijd ook teruggekomen op hun eerdere uitspraak. Ik vind het nogal gemakkelijk om dit erbij te halen en hiermee proberen aan te tonen dat ‘alle Marokkanen’ niet goed zijn geïntegreerd, althans zo vat ik het op.

Ik ben absoluut met je eens dat als je in Nederland bent je je hebt te gedragen conform de Nederlandse wet- en regelgeving, normen en waarden. Als je van mening bent dat je dit niet kunt in verband met je geloof dan is het heel eenvoudig, dan pak je je koffers en zoek je je heil elders. Er is een groep, en dat zijn niet alleen de moslimextremisten in de zin van terroristen maar ook andere moslims die het geloof boven de Nederlandse wet stellen, die hier in Nederland niet op zijn plaats is. Ik heb het al eerder gepost, ik begrijp niet waarom deze mensen hun tijd verdoen in Nederland, terwijl ze het zo goed kunnen hebben in een land als Marokko.

harry
11-11-2004, 11:42
Ik begrijp niet waarom deze mensen hun tijd verdoen in Nederland, terwijl ze het zo goed kunnen hebben in een land als Marokko.

Idd waarom hier blijven als het hier niet deugd?

Justinian
11-11-2004, 11:45
Ik begrijp niet waarom deze mensen hun tijd verdoen in Nederland, terwijl ze het zo goed kunnen hebben in een land als Marokko.

Idd waarom hier blijven als het hier niet deugd?
3 mogelijkheden:
1. Een land als Marokko met een overwegende moslimbevolking met bijbehorend rechtsysteem is toch niet zo geweldig;
2. Nederland is toch niet zo slecht als men ons wil doen geloven;
3. Ze zijn 'een beetje dom'.

harry
11-11-2004, 11:51
Damn ik wou bijna kiezen , maar nu zie ik het : alle 3 de antwoorden zijn juist!

Justinian
11-11-2004, 11:52
Was ook een strikvraag ;) :lol:

Anonymous
11-11-2004, 12:11
Natuurlijk is het niet normaal dat van Gogh is vermoord, het is zelfs walgelijk!! Verder heb ik er geen woorden voor, ik kook nog steeds van woede!

De ouders van de moordenaar van René Steegmans gaven hun zoon geen gelijk, ze zeiden dat het de wil van Allah was. De complete Marokkaanse gemeenschap uit Venlo was verontwaardigd over deze boodschap en hadden zich juist gedistantieerd van dit voorval! De ouders zijn na de tijd ook teruggekomen op hun eerdere uitspraak. Ik vind het nogal gemakkelijk om dit erbij te halen en hiermee proberen aan te tonen dat ‘alle Marokkanen’ niet goed zijn geïntegreerd, althans zo vat ik het op.

.

Hey Justianus, laat de groene, rooie , linkse pers je niks voorliegen, de eerste reactie op sbs was ronduit schandalig van deze marrokaanse ouders, zij zijn daarna door politiek nederland onder druk gezet hun reactie te herzien, het feit alleen al dat je geen Nederlands spreeks na 20 jaar in Nederland te wonen. Het is geen kleine meerderheid meer, wakker worden, het zijn er nu drie en een half miljoen moslims over vijf jaar hebben zij de meerderheid, kijken of ze jouw vrije mening nog steeds respecteren Justi!

Justinian
11-11-2004, 12:23
Ik ben het zeker met je eens dat de reactie van de ouders schandalig is, absoluut. Ook ben ik het met je eens dat iemand die hier 20 jaar woont* en nog steeds geen Nederlands kan spreken iets verkeerd heeft gedaan. Het ging me er alleen om dat de ouders zeiden dat het 'de wil van Allah' was, maar dat maakt het niet minder verwerpelijk.





*de ouders van deze jongen woonden hier destijd trouwens al meer dan 35 jaar, terwijl de vader op dat moment ruim 25 jaar in de WAO zat, wat het natuurlijk alleen maar erger maakt

max mulder shihan
11-11-2004, 12:27
Guest ,je verhaal klop als een bus ,mits we er van uitgaan dat alle moslims maar dan ook alle niet deugen, en ons land willen vernietigen, daar ben ik niet van overtuigt, wel ben ik het met je eens dat er flink wat fout zit, en ben ik steeds meer de overtuiging toegedaan dat de islamitische cultuur en die van ons haaks op elkaar staan.

Justinian
11-11-2004, 12:30
...en ben ik steeds meer de overtuiging toegedaan dat de islamitische cultuur en die van ons haaks op elkaar staan.
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Het gaat er alleen om of deze mensen bereid zijn zich te conformeren aan onze wetten (regels, waarden en normen). Het is duidelijk dat er een groep bestaat die hiertoe niet bereid is. Deze groep moet worden aangepakt. Hoe dat feitelijk in z'n werk zou moeten gaan, dat is aan de politiek.

max mulder shihan
11-11-2004, 12:48
Justi, ik denk dat dit in het geloof zit en dat blijfd, dus ik heb er een hard hoofd in. mi is er maar een heel klein gedeelte berijd om zich binnen onze zeer rekbare normen en waarden in te voegen , ben bang dat er eeb grote groep is die iets anders wil ,wat dat is ik weet het niet zeker maar ik vermoed een anderre staat als wij nu hebben .

Justinian
11-11-2004, 12:50
Ik denk juist het tegenovergestelde, en het verkondigen van deze mening kan gelukkig in Nederland.

harry
11-11-2004, 13:54
Mensen die scholen in de fik gebeurt dus overal, dit artikel stond in de telegraaf vannochtend:


Islam-school Melbourne in vlammen op


MELBOURNE, donderdag
In de Australische stad Melbourne is in de nacht van dinsdag op woensdag een islamitische school in vlammen opgegaan. De politie gaat volgens Australische media uit van brandstichting. De materiële schade was groot.
Australië, met bijna twintig miljoen inwoners, telt ongeveer 300.000 moslims. Eerder dit jaar verscheen er een rapport van een mensenrechtenorganisatie in het land waarin Australische moslims stellen steeds vaker doelwit te zijn van anti-islamitisch geweld.

Iwan
11-11-2004, 14:02
Ongelooflijk he, dat overal dezelfde figuren zo lastig gevallen worden. Zou het dan toch misschien een heeeeeel klein beetje ook aan hen zelf kunnen liggen?

max mulder shihan
11-11-2004, 15:01
Ik denk juist het tegenovergestelde, en het verkondigen van deze mening kan gelukkig in Nederland.

Ik hoop van ganser harte dat jij gelijk krijgt Justi, maar zolang als dat nog niet duidelijk zichbaar is blijf ik op mijn hoede