PDA

View Full Version : Yvel voorpagina telegraaf :S:S



RisingSun
15-11-2004, 07:07
Damn sla ik de krant open, zie ik meteen een foto en een stukje van Yvel op de voorpagina!!:S Hoe erger kan het worden........Als een nederlander de k1 wint vindt je een klein stukje achteraan de krant ( als je mazzel hebt) en gebeurt er zon "incident" op een vrij onbekend gala hier ver vandaan en het staat op de voorpagina:S:S En dat terwijl de feiten nog niet eens hard zijn gemaakt over de oorzaak e.d.

Jammer hoor......

Anonymous
15-11-2004, 07:27
Ach joh, het is de Telegraaf maar... :wink:

someone
15-11-2004, 07:55
vind het belahcelijk :twak:

Anonymous
15-11-2004, 08:31
Tja, was te verwachten.
Deze actie was slecht voor Sportschool Vos, voor Gilbert zelf en helaas voor MMA in het algemeen :cry:

harry
15-11-2004, 08:41
Moet zeggen dat de telegraaf de afgelopen maanden ook een hele hoop positieve verslagen had geschreven!!!
Dus ik denk niet dat alles de telegraaf aan te rekenen is...



Freefighter slaat door

Van een onzer verslaggevers

AMSTERDAM, maandag
De Nederlandse freefighter Gilbert ’The Hurricane’ Yvel is zaterdagavond in Helsinki gearresteerd nadat hij tijdens een gevecht de scheidsrechter knock-out had geslagen.
De tweevoudige wereldkampioen freefight vocht tegen een Finse tegenstander.
Op een gegeven moment haalde de scheidsrechter de opponenten uit elkaar omdat ze uit de ring dreigden te vallen, waarna hij de mannen sommeerde dezelfde positie in te nemen waarin ze even daarvoor waren verwikkeld. Yvel weigerde dit, waarop de referee een opmerking maakte die de Nederlander niet zinde.
Volgens ooggetuigen ging Yvel hierna helemaal door het lint.

Hij mepte de man tegen de vlakte en bleef vervolgens klappend in de ring staan. Nadat hij door een aantal kleerkasten uit de ring was gehaald, werd hij in de kleedkamer gearresteerd.

http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2004/11/15/TE/TE_2S_20041115_1/articles/TE_2S_20041115_1_204_1_thumb.jpg


Ach, ik had de moed toch al opgegeven dat het met het vechtsportgebeuren in nederland wel goed zou komen...

Anonymous
15-11-2004, 08:44
Telegraaf kan alleen maar iets over freefight melden als het negatief is. Over de afgelopen 580 succesvol verlopen galas hoor je ze niet....triest.

harry
15-11-2004, 08:46
Telegraaf kan alleen maar iets over freefight melden als het negatief is. Over de afgelopen 580 succesvol verlopen galas hoor je ze niet....triest.

Dat is dus helemaal niet waar!!!
Check de afgelopen maanden de verslagen van Ilonka, het K1 gebeuren etc. daar zijn hele pagina's aan besteed, op een hele positive manier, dus de krant nu afzeiken daarop is dus niet terecht!

Ronald
15-11-2004, 09:27
Tja... dat hoort er bij hé... :| . Je kunt moeilijk zeggen dat er geen aanleiding was om te schrijven.

NormaR
15-11-2004, 09:41
Hij had het zeker niet moeten doen maar ik kan me er eerlijk gezegd niet echt druk over maken. Ben wel erg blij dat ze hem gewoon naar huis lieten gaan. De Finse luitjes zijn natuurlijk erg overstuur en Gilbert zal zeker niet terug hoeven te komen maar of dit voor andere organisaties een reden is om hem niet meer te laten vechten betwijfel ik. Ik denk dat er bij een gala waar hij in de toekomst nog zal vechten geen kaartje minder om zal worden verkocht. Maar goed, Gilbert zal nou toch wel zijn lesje hebben geleerd. We zullen wel zien wat er van komt.

Dennuz
15-11-2004, 09:45
Gelukkig weten de meeste mensen wel dat ze de telegraaf niet al te serieus moeten nemen..
Maar ja, dat is altijd zo met dit soort dingen, als het jarenlang goed gaat hoor je niks, en als er iets gebeurt dan zit de pers er wel boven op..

Anonymous
15-11-2004, 10:07
Gelukkig weten de meeste mensen wel dat ze de telegraaf niet al te serieus moeten nemen..
Maar ja, dat is altijd zo met dit soort dingen, als het jarenlang goed gaat hoor je niks, en als er iets gebeurt dan zit de pers er wel boven op..

daarom moeten dit soort dingen voorkomen moeten worden..... juist omdat de pers er met negatief nieuws bovenop zit....
Ben nog steeds wel benieuwd naar het waarom van Mr. Yvel...

Anonymous
15-11-2004, 10:08
shit..zinnetje klopt niet helemaal....
daarom moeten dit soort dingen voorkomen worden....
8)

Mickey
15-11-2004, 10:22
de Telegraaf = net de Prive.

En juist daarom is het klote dat het daar weer in staat.
Het krijgt zo gewoon een negatieve bijsmaak bij "het grote publiek"

Spijtig maar waar:
Merendeel van de mensen leest de telegraaf voor haar roddelgehalte.
En het kleurt altijd de perceptie op zaken.

Oftewel: Zwaar Klote!

@ Robbie..
Harry =Correct man, laatste tijd krijgt (M)MA best goede exposure in de media.

Dennuz
15-11-2004, 10:26
Gelukkig weten de meeste mensen wel dat ze de telegraaf niet al te serieus moeten nemen..
Maar ja, dat is altijd zo met dit soort dingen, als het jarenlang goed gaat hoor je niks, en als er iets gebeurt dan zit de pers er wel boven op..

daarom moeten dit soort dingen voorkomen moeten worden..... juist omdat de pers er met negatief nieuws bovenop zit....
Ben nog steeds wel benieuwd naar het waarom van Mr. Yvel...

Dat het voorkomen moet worden ben ik geheel met je eens, maar dit is nu eenmaal gebeurt en dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dit soort berichten dan liever in de telegraaf heb dan in een andere krant die wel serieus genomen wordt door het grote publiek..

Toudiyama
15-11-2004, 10:47
Gelukkig weten de meeste mensen wel dat ze de telegraaf niet al te serieus moeten nemen..
Maar ja, dat is altijd zo met dit soort dingen, als het jarenlang goed gaat hoor je niks, en als er iets gebeurt dan zit de pers er wel boven op..

daarom moeten dit soort dingen voorkomen moeten worden..... juist omdat de pers er met negatief nieuws bovenop zit....
Ben nog steeds wel benieuwd naar het waarom van Mr. Yvel...

Dat het voorkomen moet worden ben ik geheel met je eens, maar dit is nu eenmaal gebeurt en dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dit soort berichten dan liever in de telegraaf heb dan in een andere krant die wel serieus genomen wordt door het grote publiek..


Helaas dennuz, het grote publiek gelooft gewoon wat er in de Telegraaf staat, anders was die krant niet nog steeds zo groot geweest

Voor alle kranten geld, goed nieuws is GEEN nieuws, slecht nieuws IS nieuws Is omzet

Guru
15-11-2004, 10:53
Toch logisch dat er het in staat!
Sensatie nieuws verkoopt en zal altijd blijven verkopen!

Staat het eigenlijk ook in AD en Volkskrant?

Anonymous
15-11-2004, 10:57
Vos heeft heeft hele goeie contacten met de telegraaf, zal me niks verbazen als ze het zelf hebben gemeld! Dit nieuws is nooit bij het anp gekomen! Negatieve reclame is ook reclame en na al die doping schandelen weten ze dit bij Vos misschien ook?

NormaR
15-11-2004, 11:25
Och jee, Vos Gym hater in da house :?

harry
15-11-2004, 11:54
Ik begrijp de meeste reacties niet, tis toch niet de telegraaf die schuldig is, ze schrijven toch gewoon wat er gebeurt is?
Als het een amateur club voetbal betrof, waarvan een speler door het lint was gegaan had het Cker ook gewoon op de voorpagina gestaan.(dat is al vaker gebeurt)
Heel spijtig voor Gilbert, en ik vin het zwaar klote, maar het is toch ook gewoon te gek voor woorden?En natuurlijk is het nieuws, ja inderdaad sensationeel, maar dat is het toch ook?
Ik vin dat die vinger verkeerd gewijst wordt richting telegraaf, hallo ik ben ook niet altijd telegraaf achtig maar je moet wel eerlijk blijven :?

Anonymous
15-11-2004, 12:08
Mensen het is heel Simpel...

Ongeacht of het een goede vechter is of niet... hij moet gewoon met zijn poten van de scheids afblijven klaar.. einde discussie.
In de ring doe je gewoon wat de scheids je verteld en achteraf kan je klagen.
Maar als prof. vechter moet je je kunnen beheersen en als je dat niet kan... kan je maar beter weg blijven. (misschien heel kort door de bocht allemaal, maar dit zijn wel de feiten).
Gilbert vind ik een super vechter, maar als iemand zulke acties heeft ben je enorm zwak en verliest je respect.
Iemand onverwachts KO slaan (want laten we welwezen een scheids verwacht dit niet) is toch ver benedenpeil of ben ik nou gek?


Greetz.

kentaro
15-11-2004, 12:21
Vos heeft heeft hele goeie contacten met de telegraaf, zal me niks verbazen als ze het zelf hebben gemeld! Dit nieuws is nooit bij het anp gekomen! Negatieve reclame is ook reclame en na al die doping schandelen weten ze dit bij Vos misschien ook?

Dit is dus helemaal bullshit!

Ronald
15-11-2004, 12:42
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2004/11/15/TE/TE_2S_20041115_1/TE_2S_20041115_1.jpg

Bron: www.telegraaf.nl

Mike
15-11-2004, 12:59
Ik begrijp de meeste reacties niet, tis toch niet de telegraaf die schuldig is, ze schrijven toch gewoon wat er gebeurt is?
Als het een amateur club voetbal betrof, waarvan een speler door het lint was gegaan had het Cker ook gewoon op de voorpagina gestaan.(dat is al vaker gebeurt)
Heel spijtig voor Gilbert, en ik vin het zwaar klote, maar het is toch ook gewoon te gek voor woorden?En natuurlijk is het nieuws, ja inderdaad sensationeel, maar dat is het toch ook?
Ik vin dat die vinger verkeerd gewijst wordt richting telegraaf, hallo ik ben ook niet altijd telegraaf achtig maar je moet wel eerlijk blijven :?

helemaal mee eens

de pot verwijt de ketel. Als we toch zonodig iets/iemand de schuld willen geven van de negatieve publiciteit, wijs dan met de vinger naar het gedrag van yvel en niet naar de telegraaf. Die doet gewoon haar werk door dit te publicieren. Tis juist eindelijk een keer gerechtvaardigd dat de krant vermeld dat het een freefighter betreft omdat het dit keer ook tijdens het beoefenen van ie sport is gebeurd.

Justinian
15-11-2004, 13:01
Het staat nu ook op www.fok.nl, de reacties vallen daar (gelukkig) nog mee.

Jeru
15-11-2004, 13:20
nou vanavond nog effe RTL Boelevaart.....

Biiyen
15-11-2004, 13:59
Idd beetje raar om de -edit- de schuld te geven terwijl Gilbert zich niet kan beheersen.

Virus
15-11-2004, 14:03
Raziël is correct!

Maar... ... het klopt ook wel een beetje wat Rising Sun al aangaf:

" Als een nederlander de k1 wint vindt je een klein stukje achteraan de krant "

Hier zouden ze idd eens wat meer aandacht aan mogen besteden...

Anonymous
15-11-2004, 14:31
Mijn eerste kooigevecht was ook een berg van negatieve publiciteit, maar negatieve publiciteit is ook publiciteit, ik zou me niet te druk maken, promotors buiten Finland zullen het niet erg vinden om je te laten vechten!
Heb zelf toen Semmy tegen Kharitonov võcht de laatste keer ook bijna scheidrechter aangevallen ik weet dat emoties soms heel heftig kunnen zijn (heb toen ook gele kaart gekregen)!
Gewoon door trainen!

Biiyen
15-11-2004, 14:34
Raziël is correct!

Maar... ... het klopt ook wel een beetje wat Rising Sun al aangaf:

" Als een nederlander de k1 wint vindt je een klein stukje achteraan de krant "

Hier zouden ze idd eens wat meer aandacht aan mogen besteden...

Aandacht besteden.....heb je L1 toevallig gezien over het gala in Heerlen, Tha Viruz? Leuk hoor aandacht besteden aan Thai Boksen. Een halve gare marokkaan die een beetje stoere praatjes houdt voor de camera... Iedereen die dat gezien heeft denkt dus nu echt "Oh dat is dus wat domme achterlijke ongeschoolde marokkanen doen in jun vrije tijd" TE triest gewoon.

Dat is dus een media vorm waar ik echt schijtziek van wordt, de domste meest achterlijke uitzoeken en die interviewen.

H POWER
15-11-2004, 15:09
Raziël is correct!

Maar... ... het klopt ook wel een beetje wat Rising Sun al aangaf:

" Als een nederlander de k1 wint vindt je een klein stukje achteraan de krant "

Hier zouden ze idd eens wat meer aandacht aan mogen besteden...

Aandacht besteden.....heb je L1 toevallig gezien over het gala in Heerlen, Tha Viruz? Leuk hoor aandacht besteden aan Thai Boksen. Een halve gare marokkaan die een beetje stoere praatjes houdt voor de camera... Iedereen die dat gezien heeft denkt dus nu echt "Oh dat is dus wat domme achterlijke ongeschoolde marokkanen doen in jun vrije tijd" TE triest gewoon.

Dat is dus een media vorm waar ik echt schijtziek van wordt, de domste meest achterlijke uitzoeken en die interviewen.


WTF,
iedereen denkt dat....blablaje praat hier wel voor je zelf adolf,ik plakte post-it tot voor kort vast met een punaise maar ben toevallig wel geschoold.
Dit is dus een post waar ik echt schijtziek van wordt.

Biiyen
15-11-2004, 15:13
Raziël is correct!

Maar... ... het klopt ook wel een beetje wat Rising Sun al aangaf:

" Als een nederlander de k1 wint vindt je een klein stukje achteraan de krant "

Hier zouden ze idd eens wat meer aandacht aan mogen besteden...

Aandacht besteden.....heb je L1 toevallig gezien over het gala in Heerlen, Tha Viruz? Leuk hoor aandacht besteden aan Thai Boksen. Een halve gare marokkaan die een beetje stoere praatjes houdt voor de camera... Iedereen die dat gezien heeft denkt dus nu echt "Oh dat is dus wat domme achterlijke ongeschoolde marokkanen doen in jun vrije tijd" TE triest gewoon.

Dat is dus een media vorm waar ik echt schijtziek van wordt, de domste meest achterlijke uitzoeken en die interviewen.


WTF,
iedereen denkt dat....blablaje praat hier wel voor je zelf adolf,ik plakte post-it tot voor kort vast met een punaise maar ben toevallig wel geschoold.
Dit is dus een post waar ik echt schijtziek van wordt.

Jij begrijpt het niet. Ze hadden dus ook een normale marokkaan kunnen uitzoeken of een normale nederlander of normaal MENS die in staat is zinnige dingen te zeggen over de sport of over een partij. Maar nee ze pakken volgens mij gewoon extra de grootste idioot die daar op dat moment rond loopt zodat ze een sappig item hebben. Heeft niets te maken met racisme van mijn kant, dat maak jij ervan.

Anonymous
15-11-2004, 15:14
Ik heb de laatste 5 minuten van dat stukkie op de l1 ook gezien, en ik vond het eigenlijk wel een leuk stukkie. Was toch niet echt negatief.

Virus
15-11-2004, 15:22
Nee Raziël... Dat op L1 heb ik niet gezien nee, maar daar had ik het ook niet over!

Ik zei dat ze eens wat MEER AANDACHT ZOUDEN MOETEN BESTEDEN AAN HET FEIT DAT AERTS BONJASKYen HOOST al zo vaak K1 kampioen zijn geworden!

WTF heeft dat te maken met stoere Marokkanenpraatjes?!? :lol:

Mike
15-11-2004, 15:27
even tussendoor wat is L1?

Gulo gulo
15-11-2004, 15:30
Regio TV Limburg.

Biiyen
15-11-2004, 15:30
Nee Raziël... Dat op L1 heb ik niet gezien nee, maar daar had ik het ook niet over!

Ik zei dat ze eens wat MEER AANDACHT ZOUDEN MOETEN BESTEDEN AAN HET FEIT DAT AERTS BONJASKYen HOOST al zo vaak K1 kampioen zijn geworden!

WTF heeft dat te maken met stoere Marokkanenpraatjes?!? :lol:

pfff je vraagt om aandacht voor de sport, daar heb ik het toch over. Je leeft in een wielrennend voetballand dat in winter gaat schaatsen, erwtensoep eet en daarna een bakkie gaat doen op rtl4 ........ Wat verwacht jij dan? dat ze aandacht gaan besteden aan iets dat de massa niet boeit?

Mike
15-11-2004, 15:31
Regio TV Limburg.

ok thnx

Gulo gulo
15-11-2004, 15:33
Face it mensen, vechtsport zal waarschijnlijk nooit het aanzien en de populariteit krijgen die het verdient. Ik heb veel respect voor Yvel en alles wat hij heeft gepresteerd, maar zijn actie zal de heersende opinie over vechtsporten geen goed doen.

Virus
15-11-2004, 15:39
pfff je vraagt om aandacht voor de sport, daar heb ik het toch over.
*zucht*

Vind je reactie zeer boeiend, maar daar vraag ik dus niet om...

Je geeft dus een reactie op iets dat ik helemaal niet stel...

Ik vraag niet om meer aandacht m.b.t. de sport in z`n totaliteit, maar om meer aandacht te besteden aan het feit dat Nederland er keer op keer weer uitspingt (tijdens het grootste kickboks-gala in de wereld).
Meer aandacht dan alleen een artikeltje ergens achteraan in de krant!
Een goede manier is bijvoorbeeld hoe Studio Sport en Barend en van Dorp het vorig jaar met Bonjasky aanpakten...
Weet je...

... ach laat ook maar!

Nicky
15-11-2004, 15:45
this is from finnis paper called iltalehti

front page: Pro boxer beats up a ref. unconscious, Broken jaw.
next page is big picture of yvel fighting and this.

1. they refere yvel as top level Dutch brawler.

2. Maunu will get out of hospital today

3. Maunu threaten to give Yvel a warning and yvel punched him

4. maunu call yvel mentaly disturbed.

5. according to pro kick boxer Hanne Mäkinen yvel hit maunu with a right straight to the jaw

6. Yvel spend the night in jail and was released in sunday.

7 Police is investigateing it as an assault.

then there is a bio of yvel with the title Gilbert Yvel started fighting (the word they use is clocer to word combat) at the age of 16

Sorry about my english
whitebelts should never start threads

micha
15-11-2004, 19:07
hij heeft Gilbert dus beledigd??

redjuh
15-11-2004, 19:18
wat een drukte... refs kunnen in elke sport het bloed onder je nagels vandaan halen. en als je in de hitte van een partij zit, wanneer de adrenaline en emoties door je lijf gieren, kan dat gebeuren...
het gebeurt bijna bij iedere sport en bijna altijd als het op het hoogste niveau gebeurt, heb je de nodige media-aandacht. dit waait ook weer over...

Anonymous
15-11-2004, 22:33
wat een drukte... refs kunnen in elke sport het bloed onder je nagels vandaan halen. en als je in de hitte van een partij zit, wanneer de adrenaline en emoties door je lijf gieren, kan dat gebeuren...
het gebeurt bijna bij iedere sport en bijna altijd als het op het hoogste niveau gebeurt, heb je de nodige media-aandacht. dit waait ook weer over...

nee sorry dit is te makkelijk denken....... goeie of slechte ref...Yvel had de keus om weg te lopen...dit wist hij van te voren toch al dus kon hij er van af zien.....

Anonymous
17-11-2004, 20:50
ttt....
ben benieuwd of mr. Yvel al iets 'verklaard' heeft... is ie de vechtsport wereld wel verschuldigd volgens mij..... ff zijn kant aanhoren.....

harry
17-11-2004, 21:24
ben benieuwd of mr. Yvel al iets 'verklaard' heeft... is ie de vechtsport wereld wel verschuldigd volgens mij.....

Waarom denk je dat?

Anonymous
17-11-2004, 21:29
nou dit is niet zomaar iets..... een scheids neerslaan op deze manier zoals beschreven door 'aanwezigen' daarzo.....ben benieuwd naar zijn kant van het verhaal... ben ik de enige dan?

harry
17-11-2004, 21:47
Tuurlijk ben ik benieuwd naar zijn verhaal, maar hij is toch niemand iets schuldig?
Hij hoeft natuurlijk aan niemand verantwoording af te leggen, wie zij wij wel niet?
Zijn fans o.k. het zou hem wel sieren! maar dat is iets anders.

(is mijn idee hoor) :wink:

Dennuz
17-11-2004, 21:54
hij heeft Gilbert dus beledigd??

Zo als ik het lees niet...

Neem aan dat hij dat "mentally disturbed" gezegd heeft NA die klap...

Anonymous
17-11-2004, 22:08
hij heeft Gilbert dus beledigd??

Mazzel dat het geen extremitische moslim was, had er slecht uitgezien voor Gilbert die mag je namelijk neit beledigen

Anonymous
17-11-2004, 22:10
aargghhh neem me niet kwalijk was maar een typfoutje, sorry , sorry ,sorry ik bedoelde extremistisch niet mitisch of mietje natuurlijk, sorry sorry sorry