PDA

View Full Version : Kim van der Stam (fight master)



someone
17-11-2004, 07:35
INTERVIEW KIM VAN DER STAM

1. Inleiding
Op het gala van Yoshidasports op 22 oktober in Uden stelde een charmante jongedame zich aan mij voor en begon een gesprek. Ze bleek Kim van der Stam te heten en vertelde dat ze aan thaiboksen deed en deel had genomen aan het televisieprogramma Fightmaster, een programma dat mij vagelijk iets zei. Ook vroeg ze me of ik een verslag wilde schrijven van haar wedstrijd in Deventer. Dat is voor mij helaas te ver weg, maar ze bleek ook nog een gevecht in Geleen te hebben, hetgeen mij wel mogelijk leek. Dus thuisgekomen tussen de bedrijven door op internet eens gekeken wat het programma Fightmaster inhield. Het bleek een televisieprogramma te zijn waarin allerlei vechtsporters zich terugtrekken in een Hongaars kasteel en daar allerlei tests en sportieve beproevingen moeten doorstaan. Na een dag valt er telkens eentje af. Degene die overblijft is fightmaster en winnaar. Tot zover had ik mij over één en ander nog niet zo druk gemaakt. Op een woensdagavond evenwel werd bij Omroep Brabant aangekondigd dat Kim die avond in één van hun programma’s zat. Ik dus luisteren, maar door allerlei misverstanden kwam Kim niet in dat programma. Natuurlijk wist ik toen wat mij strekte tot eer en gunstig was voor Kickbox.nl en de vechtsport. Vandaar dat ik toch maar namens Kickbox.nl contact heb gezocht met Kim voor een interview. Wat Omroep Brabant niet voor elkaar krijgt, lukt Kickbox.nl wel. Hieronder volgt een weergave van de beweegredenen van Kim om aan dat programma deel te nemen en haar ervaringen daarin.

2. Warrior Gym
Kim ontving me in de sportschool waar ze altijd traint: Warrior Gym van meervoudig wereldkampioen William van Roosmalen en Tessa van der Kallen. Warrior Gym is nog een jonge sportschool, want pas ongeveer een jaar geleden opgestart aan de Ertveldweg in ’s-Hertogenbosch. Men beschikt daar over een gezellig aangeklede ruimte, waarin naast de puzzlemat ook ruimte is voor een boksring en een zitje met bar. William is de hoofdtrainer. Tessa traint de jeugd tot ca. elf jaar. Verschillende jeugdleden hebben al een titel weten te behalen. Toen ik arriveerde trof ik er een gemoedelijke Bosche sfeer. Men was nog aan het trainen, maar na afloop hiervan nog geen Kim. Zij bleek nog niet genoeg gehad te hebben en ging nog even door met touwtje springen, iets wat bij uw interviewer altijd respect afdwingt. Even later meldde zij zich voor het interview. William en Tessa schoven gezellig aan en gaven soms aanvullende informatie.

3. Kim van der Stam
Kim is afkomstig uit ’s-Hertogenbosch. Ze heeft het beoefenen van het Thaiboksen van geen vreemde. Haar moeder deed ook al aan deze sport. Kim is al vanaf haar vijfde in training. Sinds haar elfde vecht ze wedstrijden. Ze heeft inmiddels Nederlandse en Europese kampioenschappen gehaald bij de ASA en de PKA. Na diverse sportscholen traint Kim nu ca. één jaar bij Warrior Gym. Ze koos voor deze sportschool omdat hier met dames op een gelijkwaardige manier wordt omgegaan als met mannen. Inmiddels heeft ze een goede band opgebouwd met haar trainer William van Roosmalen. Een bijzonderheid van Kim is dat ze mediteert om zichzelf tot rust te brengen. Voor Fightmaster was door iemand opgegeven en daarna zowaar opgeroepen. Na allerlei tests mocht ze aan het programma deelnemen. Kim ziet in haar deelname een mooie gelegenheid om het imago van de vechtsport naar buiten toe te verbeteren. Ze wil door haar deelname een betere uitstraling naar buiten toe bewerkstelligen. Kim hoopt dat dit een kleine start is naar een positieve houding ten opzichte van de vechtsport en dat dit een lichtpuntje vormt. Ook wil ze laten zien dat vrouwen in de vechtsport niet voor mannen hoeven onder te doen en dat zij ook goede en spannende gevechten kunnen leveren. Vrouwen hebben ook iets in deze sport te zoeken.

4. Inhoud Fight Master
Het gaat in dit programma niet om één bepaalde vechtsport, maar om een mix daarvan. Ieder moest zich aanpassen aan de regels van Fight Master. Het ging niet om het verbeteren of aanleren van bepaalde technieken, maar om mentaal sterker te worden. Hiervoor werd op lichamelijk gebied het uithoudings- en incasseringsvermogen verbeterd. Ook moest men zien toe te komen met weinig slapen en eten. Zo bestond het warm eten tussen de middag uit een schotel rijst met peulvruchten, die ze met zijn tienen moesten delen. Op die manier leerden de deelnemers wel goed afzien. Het gebrek aan rust en energie dat hierdoor ontstond moest men compenseren door meditatie. Meditatie leerde de deelnemers ook afzien van pijn en stress. Er kwamen ook dingen aan de orde die je niet verwachtte. Zo werd er iets genomen van ieder zijn angsten en dat werd getest. Er werden bijv. proeven gedaan met hoogte- en watervrees. Op die manier leerde men angst hanteren. Al met al was Fight Master een ascetisch gebeuren voor de deelnemers.

5. Wat heeft Kim er aan gehad?

Kim heeft door dit programma geleerd goed om te gaan met eten en slapen. Het heeft haar ook aangezet na te denken over het leven. Doordat ze via meditatie heeft leren afzien van pijn en stress is ze beter geworden in wedstrijden. Een ander voordeel van het mediteren is voor Kim dat ze hierdoor boosheid kan overwinnen. Haar discipline en uithoudingsvermogen zijn verbeterd. Eén van de supervisors in het programma was de bekende vechtsportster Lucia Rijker. Met haar heeft Kim een goed contact opgebouwd dat ze nog steeds onderhoudt. Kim heeft nu ook ervaring opgedaan met het tot stand komen van televisieprogramma’s. Fight Master is nu eenmaal ook een mediagebeuren en daar moesten wel eens concessies aan worden gedaan. Enigszins ***ante gebeurtenissen werden dan voor het voetlicht gehaald. Ook moest men soms op één avond tien keer hetzelfde doen voor de camera.

6. Betekenis van Fight Master voor de vechtsport

De betekenis van dit programma is dat het alles laat zien wat met vechtsport te maken heeft en dan vooral de discipline en het uithoudingsvermogen dat in deze sport nodig is. Ook hopen Kim en uw interviewer dat dit programma bijdraagt aan een positieve uitstraling naar buiten toe van de vechtsport.

7. Tot slot
Warrior Gym is een jonge maar sfeervolle sportschool in ’s-Hertogenbosch, dat in Kim van der Stam een juweeltje voor de vechtsport binnen haar gelederen heeft


bron: www.kickbbox.nl

redjuh
17-11-2004, 08:02
kim stapte die niet op uit het programma?

team killerfighters
17-11-2004, 08:41
Leuk interview :!:

Anonymous
17-11-2004, 08:43
Ja hahahaha en ik hoor haar nog zeg toen ze voor het eerst in beeld kwam " Mijn eerste indruk is dat het allemaal watjes zijn" maar zelf het gevecht niet durven aangaan. pffffffff

ashihara
17-11-2004, 09:53
gisteren gezien wat een loser, wel een grote bek hebben mar als het puntje bij het paaltje komt neemd ze de benen.

Anonymous
17-11-2004, 10:46
gisteren gezien wat een loser, wel een grote bek hebben mar als het puntje bij het paaltje komt neemd ze de benen.


Ze stond in ieder geval niet voor lul bij de auditie in tegenstelling tot andere mensen die ik ken, he paalman

Wheelie
17-11-2004, 10:48
gisteren gezien wat een loser, wel een grote bek hebben mar als het puntje bij het paaltje komt neemd ze de benen.


Ze stond in ieder geval niet voor lul bij de auditie in tegenstelling tot andere mensen die ik ken, he paalman

OWNED !!!!!

haha lol @ gast :lol:

Justinian
17-11-2004, 10:48
gisteren gezien wat een loser, wel een grote bek hebben mar als het puntje bij het paaltje komt neemd ze de benen.


Ze stond in ieder geval niet voor lul bij de auditie in tegenstelling tot andere mensen die ik ken, he paalman
Kan wel wezen, maar Jeroen post het in ieder geval onder zijn eigen naam.

Anonymous
17-11-2004, 10:50
gisteren gezien wat een loser, wel een grote bek hebben mar als het puntje bij het paaltje komt neemd ze de benen.


Ze stond in ieder geval niet voor lul bij de auditie in tegenstelling tot andere mensen die ik ken, he paalman
Kan wel wezen, maar Jeroen post het in ieder geval onder zijn eigen naam.


Oh sorry ik dacht dat hij jeroen paalman heet en niet ashihara. In ieder geval doet hij er beter aan na die auditie ook anoniem te blijven

Anonymous
17-11-2004, 11:01
Kim heeft gewoon veel teveel
praatjes! En daden ho maar.......

Justinian
17-11-2004, 11:37
gisteren gezien wat een loser, wel een grote bek hebben mar als het puntje bij het paaltje komt neemd ze de benen.


Ze stond in ieder geval niet voor lul bij de auditie in tegenstelling tot andere mensen die ik ken, he paalman
Kan wel wezen, maar Jeroen post het in ieder geval onder zijn eigen naam.


Oh sorry ik dacht dat hij jeroen paalman heet en niet ashihara. In ieder geval doet hij er beter aan na die auditie ook anoniem te blijven
Dat is correct, maar als zelfs guests z'n naam kennen dan kun je niet meer spreken van anoniem posten.

Leon
17-11-2004, 11:51
Kim was slap bezig in Fightmaster gisteravond!

Biiyen
17-11-2004, 12:34
idd vreemd dat ze zo reageerde. Maar ja, vrouwen en emotie moet je als man zijnde helemaal niet proberen te begrijpen.

Anonymous
17-11-2004, 12:55
ach man triest gewoon dat noemt zich thaiboxer . ga dammen ofzo dan

Nickuraba
17-11-2004, 13:02
ik vond het allemaal een stel watjes pff!
ze rende weg, en tis niet bepaald een fullcontact gevecht in de ring waar men het over heeft. Een lauwe bedoeling.

ashi76
17-11-2004, 14:18
ach man triest gewoon dat noemt zich thaiboxer . ga dammen ofzo dan

Deze guest = dus wel correct.

Unforgiven
17-11-2004, 14:32
'Het eerste wat ik dacht toen ik ze zag was dat het allemaal watjes zijn' AHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Ik heb dat stukje drie keer teruggespoeld en me drie keer kapot gelachen. Zelfvernedering.

Highline
17-11-2004, 15:20
vond het idd een vreemde reactie hoe ze reageerde. waarom was die nu zo kwaad? omdat iedereen wilde dat ze het zogenaamde harde gevecht aan ging, waar zelfs een fatsoenlijke stoot na het lichaam verboden is?

Anonymous
17-11-2004, 17:15
En tegen Maria Verheyen durft
ze ook al voor de tweede keer niet
te vechten! Maar wel altijd een grote
mond, precies zoals Wesley schrijft!

Nickuraba
17-11-2004, 17:21
als je met dit domme gedoe niet durft? pff komop man ik durf zelfs nog tegen fokking mike tyson onder deze regels te vechten??? waarom zou je dan sprinten?

makavelli
17-11-2004, 17:46
Ze durfde een semi-contact gevecht niet aan om een of andere vage reden???
Ik zou me echt dood schamen als ik mezelf zo te kijk had gezet op tv

Dutch Dynamite
17-11-2004, 18:15
En tegen Maria Verheyen durft
ze ook al voor de tweede keer niet
te vechten! Maar wel altijd een grote
mond, precies zoals Wesley schrijft!

hey jos! :wink:

ICON
17-11-2004, 19:21
ach man triest gewoon dat noemt zich thaiboxer . ga dammen ofzo dan
dit was ik zat op mn werk

Gulo gulo
17-11-2004, 20:30
Jezelf voor lul zetten en respectloos omgaan met je tegenstander, dat heb ik gisteren gezien :roll:

jojo
17-11-2004, 23:00
vond het raar wat ze deed ik denk dat er wat meer aan de hand was, maar wat?????¿¿¿¿¿ :shock:

Remco
18-11-2004, 11:34
Ik vond dat ze zich raar gedroeg. Ik meende ook in haar gesprekken met Marloes grote ogen van bewondering en ontzag te ontwaren. Zei ze niet zoiets als: iedereen is bang voor je?

Na afloop bleek zij zelf toch de bangste te zijn. Ik kan niet anders zeggen. Waarom zou ze anders het hele programma zo boos mogelijk hebben gekeken?

leks
18-11-2004, 16:46
Remco = correctamundo

MixfighterNotShaken
19-11-2004, 10:29
Ik las op een ander forum haar verhaal en de achtergronden over haar vertrek.
Dat maakte alles in 1 keer duidelijker.

Anonymous
19-11-2004, 12:52
Waar las je dat dan? Dat wil ik ook wel lezen.

Anonymous
19-11-2004, 12:58
Dat wil ik ook wel lezen.

ik zal zelf ff reageren op de laatste aflevering... het is namelijk zo dat ik absolute niet bang was om te vechten en dat het de moeilijkste keuze is geweest ooit het was makkelijker om juist wel te vechten dan het niet te doen...

er zijn heeel wat dingen gebeurd daar voor dat ik daar de burcht verlate
dit is een klein stukje van wat er gebeurdt is

het is zo geweest dat esmee ziek op bed lag en wij hadden daar zo,n 40 man crew lopen die zijn in de burcht waar esmee lag over haar gaan praten ze hadden haar niet zien liggen er werdt gezegdt dat esmee er uit moest om dat ze dik langzaam en niet goed genoeg was voor het programma dat kwam esmee mij vertellen en ik het idee kreeg dat het programma niet eerlijk en op de juiste manier zou plaats vinden

terwijl het jurie overleg er was hadden lucia , ron en henk weinig te zeggen over wie er weg moest of mocht blijven dat werdt bepaaldt door de producer die geen ballen verstand heeft van vecht sport

voor dat ik mee deed aan dit programma heb ik de producer en de rest duidelijk gevraagdt of dit programma geen big brother shit zou worden en dat ze de vechtsport op deze manier een positieve beeld konden geven en dat alles eerlijk zou gaan (maar dat zie je nu zelf wel op tv dat bepaalde dingen niet kloppen)
eenmaal in hongarije aangekomen werdt mij al snel duidelijk dat het toch niet zo ging als dat ze me beloofdt hebben en vandaar dat ik dus uit het programma bent gestapt

alleen helaas laten ze het zo zien dat ik niet durf te vechten hoop geknipt en geplakt

maAR IK ZOU ZEGGEN KOM GERUST EEN KEERTJE KIJKEN NAAR EEN VAN ME DE GALAS WAAR IK VECHT DAN KUNNEN JULLIE ZELF BESLISSEN OF IK BANG BEN OM TE VECHTEN HIHI

groetjes kim

Anonymous
19-11-2004, 13:06
Ok, bedankt. Op welk forum stond dat?

Anonymous
19-11-2004, 13:07
http://www.fighttalk.nl/forum/viewtopic.php?t=2022&postdays=0&postorder=asc&start=0

54321
19-11-2004, 13:14
ik vond het al een beetje vreemd dat als iemand wel de ring in durft niet durft te vechten op '''fightmaster regels'' :roll:

ashi76
19-11-2004, 13:33
mmmmmm.... in dat geval.

Wat een KUTSHOW. :twak:

makavelli
19-11-2004, 14:05
ik zal zelf ff reageren op de laatste aflevering... het is namelijk zo dat ik absolute niet bang was om te vechten en dat het de moeilijkste keuze is geweest ooit het was makkelijker om juist wel te vechten dan het niet te doen...

er zijn heeel wat dingen gebeurd daar voor dat ik daar de burcht verlate
dit is een klein stukje van wat er gebeurdt is

het is zo geweest dat esmee ziek op bed lag en wij hadden daar zo,n 40 man crew lopen die zijn in de burcht waar esmee lag over haar gaan praten ze hadden haar niet zien liggen er werdt gezegdt dat esmee er uit moest om dat ze dik langzaam en niet goed genoeg was voor het programma dat kwam esmee mij vertellen en ik het idee kreeg dat het programma niet eerlijk en op de juiste manier zou plaats vinden

terwijl het jurie overleg er was hadden lucia , ron en henk weinig te zeggen over wie er weg moest of mocht blijven dat werdt bepaaldt door de producer die geen ballen verstand heeft van vecht sport

voor dat ik mee deed aan dit programma heb ik de producer en de rest duidelijk gevraagdt of dit programma geen big brother shit zou worden en dat ze de vechtsport op deze manier een positieve beeld konden geven en dat alles eerlijk zou gaan (maar dat zie je nu zelf wel op tv dat bepaalde dingen niet kloppen)
eenmaal in hongarije aangekomen werdt mij al snel duidelijk dat het toch niet zo ging als dat ze me beloofdt hebben en vandaar dat ik dus uit het programma bent gestapt

alleen helaas laten ze het zo zien dat ik niet durf te vechten hoop geknipt en geplakt

maAR IK ZOU ZEGGEN KOM GERUST EEN KEERTJE KIJKEN NAAR EEN VAN ME DE GALAS WAAR IK VECHT DAN KUNNEN JULLIE ZELF BESLISSEN OF IK BANG BEN OM TE VECHTEN HIHI

groetjes kim



Dat is echt achterbaks.
Mijn excuses voor wat ik eerder zei :oops:

ICON
19-11-2004, 18:40
ik zal zelf ff reageren op de laatste aflevering... het is namelijk zo dat ik absolute niet bang was om te vechten en dat het de moeilijkste keuze is geweest ooit het was makkelijker om juist wel te vechten dan het niet te doen...

er zijn heeel wat dingen gebeurd daar voor dat ik daar de burcht verlate
dit is een klein stukje van wat er gebeurdt is

het is zo geweest dat esmee ziek op bed lag en wij hadden daar zo,n 40 man crew lopen die zijn in de burcht waar esmee lag over haar gaan praten ze hadden haar niet zien liggen er werdt gezegdt dat esmee er uit moest om dat ze dik langzaam en niet goed genoeg was voor het programma dat kwam esmee mij vertellen en ik het idee kreeg dat het programma niet eerlijk en op de juiste manier zou plaats vinden

terwijl het jurie overleg er was hadden lucia , ron en henk weinig te zeggen over wie er weg moest of mocht blijven dat werdt bepaaldt door de producer die geen ballen verstand heeft van vecht sport

voor dat ik mee deed aan dit programma heb ik de producer en de rest duidelijk gevraagdt of dit programma geen big brother shit zou worden en dat ze de vechtsport op deze manier een positieve beeld konden geven en dat alles eerlijk zou gaan (maar dat zie je nu zelf wel op tv dat bepaalde dingen niet kloppen)
eenmaal in hongarije aangekomen werdt mij al snel duidelijk dat het toch niet zo ging als dat ze me beloofdt hebben en vandaar dat ik dus uit het programma bent gestapt

alleen helaas laten ze het zo zien dat ik niet durf te vechten hoop geknipt en geplakt

maAR IK ZOU ZEGGEN KOM GERUST EEN KEERTJE KIJKEN NAAR EEN VAN ME DE GALAS WAAR IK VECHT DAN KUNNEN JULLIE ZELF BESLISSEN OF IK BANG BEN OM TE VECHTEN HIHI

groetjes kim



Dat is echt achterbaks.
Mijn excuses voor wat ik eerder zei :oops:

ja zekers! veel respect nu voor je. dit geeft een heeeel ander beeld.

Ronald
19-11-2004, 20:17
ik zal zelf ff reageren op de laatste aflevering...
Bedankt voor jouw kant van het verhaal Kim :thumbs: .

Persoonlijk ben ik ook wel benieuwd naar het verhaal van Esmee en van de producer (Repo Man misschien??). Dat zou het beeld compleet maken.

Ronald
28-11-2004, 13:51
Hmm... Esmee zit er nog steeds in. Kim, als het klopt wat jij zegt, hoe verklaar je dat dan?

redjuh
28-11-2004, 13:59
het is toch duidelijk, ronald, dat ze niet om de vechterskwaliteit van esmee heen kunnen? ik vind haar van wat ik tot nu toe heb gezien, veruit de beste vechter.

Ronald
28-11-2004, 14:14
het is toch duidelijk, ronald, dat ze niet om de vechterskwaliteit van esmee heen kunnen? ik vind haar van wat ik tot nu toe heb gezien, veruit de beste vechter.
Volgens Kim gaat het niet om vechterskwaliteiten. Kim stelt dat de producer vooraf bepaald wie er uit moet en dat deze had bepaald dat dat Esmee zou moeten worden. Kim zegt ermee te zijn gestopt omdat ze dat niet eerlijk vond. Nu blijkt dat Esmee er toch nog inzit. Ergens klopt er dan iets niet volgens mij.
Mijn vraag aan Kim is hoe zij dit verklaard? Ze legt nogal een beschuldiging neer namelijk. Persoonlijk heb ik geen idee of dit klopt of niet. Wel zie ik dat Esmee er nog gewoon inzit en dat lijkt in ieder geval strijdig te zijn met de uitleg die Kim geeft aan haar vertrek.

Anonymous
28-11-2004, 21:06
hoi mensen

zoals jullie lezen is dit een klein stukje uit het hele verhaal ik mag helaas niet teveel zeggen heb zwijgplicht en ze zullen er alles aan doen om mijn in de gatte te houden er is namelijk nog veel meer gebeurdt er is uren onderhandeld op het moment dat ik wilde vertrekken waar ze echt niet blij mee waren...

ik kan wel zeggen dat door mijn vertrek een aantal mensen van de crew wakker zijn geworden en ook hebben gezien dat vechtsport een serieus iets is die zijn ook vanaf dat moment anders gaan denken waar door esmee en alle andere deelnemers ook seriues werdt genomen dus het heeft zeker geholpen mij vertrek!! kijk goed naar alle uitzendingen en voor al de laatste uitzending en oordeel daarna zelf maar wat jullie vinden van fight master

even nog een kleine uitleg over de laatste uitzending dat verhaal van Tom is ook zo neer gezet en er is ook in deze uitzending veel geknipt en gedaan waar door het anders leek als het was!! maar jaah we kunnen er niks aan doen het is nu eenmaal tv en kijkcijfers tellen

redjuh
28-11-2004, 21:21
het is toch duidelijk, ronald, dat ze niet om de vechterskwaliteit van esmee heen kunnen? ik vind haar van wat ik tot nu toe heb gezien, veruit de beste vechter.
Volgens Kim gaat het niet om vechterskwaliteiten. Kim stelt dat de producer vooraf bepaald wie er uit moet en dat deze had bepaald dat dat Esmee zou moeten worden. Kim zegt ermee te zijn gestopt omdat ze dat niet eerlijk vond. Nu blijkt dat Esmee er toch nog inzit. Ergens klopt er dan iets niet volgens mij.
Mijn vraag aan Kim is hoe zij dit verklaard? Ze legt nogal een beschuldiging neer namelijk. Persoonlijk heb ik geen idee of dit klopt of niet. Wel zie ik dat Esmee er nog gewoon inzit en dat lijkt in ieder geval strijdig te zijn met de uitleg die Kim geeft aan haar vertrek.

dat snap ik, maar ze kunnen iemand die al zijn/haar gevechten dik wint, niet wegsturen... dat kun je nl. niet verkopen... waar of niet?

Ronald
28-11-2004, 22:17
dat snap ik, maar ze kunnen iemand die al zijn/haar gevechten dik wint, niet wegsturen... dat kun je nl. niet verkopen... waar of niet?
Wat is een gevecht dik winnen? Kijk, persoonlijk vind ik Esmee ook een van de betere vechters. Ik denk dat ze de meesten eruit zou slaan als het om een echte kickbokswedstrijd ging. Echter, het gaat niet om een kickbokswedstrijd. Waar het precies wel om gaat snap ik trouwens ook niet maar degenen met de fancy kicks zijn in ieder geval dik in het voordeel. Helaas heeft Esmee dat niet. Zij is meer van het type dat vecht zonder franje. Gewoon zo efficient mogelijk knokken en de ander eruit meppen. Binnen de Fightmasterregels kan dat niet. Ondanks dat ze goed is kunnen ze haar dus echt wel wegsturen als ze dat zouden willen. Ze hoeven maar 1 keer te zeggen dat ze te hard slaat, dat ze een directe stoot heeft gegeven of dat ze een low-kick heeft gegeven en ze kunnen haar diskwalificeren...

Anonymous
28-11-2004, 22:51
het is toch duidelijk, ronald, dat ze niet om de vechterskwaliteit van esmee heen kunnen? ik vind haar van wat ik tot nu toe heb gezien, veruit de beste vechter.
Volgens Kim gaat het niet om vechterskwaliteiten. Kim stelt dat de producer vooraf bepaald wie er uit moet en dat deze had bepaald dat dat Esmee zou moeten worden. Kim zegt ermee te zijn gestopt omdat ze dat niet eerlijk vond. Nu blijkt dat Esmee er toch nog inzit. Ergens klopt er dan iets niet volgens mij.
Mijn vraag aan Kim is hoe zij dit verklaard? Ze legt nogal een beschuldiging neer namelijk. Persoonlijk heb ik geen idee of dit klopt of niet. Wel zie ik dat Esmee er nog gewoon inzit en dat lijkt in ieder geval strijdig te zijn met de uitleg die Kim geeft aan haar vertrek.

dat snap ik, maar ze kunnen iemand die al zijn/haar gevechten dik wint, niet wegsturen... dat kun je nl. niet verkopen... waar of niet?

dat dacht ik ook voor ik aan het programma begon daar kunnen ze niet aan knippen en plakken en ook de regels zijn anders dan we gewendt waren in welke vechtsport dan ook dus kunnen alles verkopen....hun spel hun regels hun programma fight master

maar je zal zien dat er mensen zijn die nu al zeggen dat bart en tom er niet uit hadden mogen gaan dat ze beter waren enz iedereen z,n eigen mening ....de wedstrijden werden niet beoordeld op punten !!! wat mij al dwars zat maar op techniek uithoudings vermogen inzet enz enz er waren genoeg punten waarop ze oordeelde dus een winnaar kan goed de verliezer zijn daarom heb ik ook daar laten zien dat ik het niet eens was en heb uren gepraat met lucia en de crew en vanaf dat moment is alles serieuser geworden en heeft volgens mij ook lucia aan de bel getrokken waar door het voor de deelnemers een wat eerlijkere strijd is geworden want ook andere mensen waren het er niet mee eens (flinke discussies geweest)...maar kijk gewoon naar de aankomende uitzendingen en oordeel zelf er komt nog veel meer
en wat betreft esmee jahh esmee heeft laten zien wat voor talent ze beschikt ondanks ze wat zwaarder was enz enz ze is een knokker en heb veel respect voor haar
go girl

smike
28-11-2004, 23:50
hm, ik weet neit wie ik meot geloven, maar wat ik wel weet is dat Bart het 1e gevacht gewoon gewonnen had van die irritante kenneth, 100% zeker, en "fightmaster"lol, je mag neit eens echt vechten, wat een kutshow

Ramon
29-11-2004, 10:14
alle aandacht voor vechtsport op de tv is goed, maar dit programma geeft niet echt een goed beeld vind ik.

Mickey
29-11-2004, 10:36
Ik kijk er ook niet naar.

Ik vind dat de show een nogal aanstellerig beeld van vechtsport geeft.
Uiteraard neemt dat niet weg dat wat de deelnemers daar doen een hele prestatie
is.. Geen kwaad woord daarover.

Ik denk alleen dat TV producers niets ontziende geldwolven zijn soms..
(No offense Repo.. Ik reken jou daar zeker niet toe! )

Kortom: Top dat de deelnemers zich helemaal geven voor de sport daar..
Jammer dat commercie het verpest.

Anderzijds: Het blijft leuk dat er aandacht wordt geschonken aan Vechtsport.
Als mensen hun interesse op wordt gewekt gaan ze het misschien wel onderzoeken
en komen ze er vanzelf wel achter hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat..

lil´kickboxer
29-11-2004, 23:04
Ik kan niet zeggen of het waar is wat Kim zegt. Als dat zo is dan zou dat natuurlijk niet leuk zijn! Aan de andere kant zit Esmee er nu nog gewoon in. Ik persoonlijk vind Esmee ook 1 van de beste vechters daar. Esmee is gewoon een knokker en als je de beste vecht(st)er zou moeten kiezen dan vind ik dat toch Esmee.