PDA

View Full Version : Extremist land uitgezet



Wheelie
17-11-2004, 14:35
DEN HAAG, woensdag
Minister Verdonk (Vreemdelingenbeleid) heeft een zeer gevaarlijke moslimextremist, de 38-jarige Algerijn Abdelhamid Bouchema, eind vorige week zonder pardon het land uitgezet.
De man vormde volgens de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) een ernstige bedreiging voor de openbare orde en de nationale veiligheid in ons land.
Vorige week maandag kon de Algerijn in Nijmegen worden aangehouden, nadat er een tip bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst was binnengekomen dat hij via Schiphol ons land weer in zou reizen.
De moslimextremist is vorige week vrijdag naar Spanje uitgezet en daar aan de autoriteiten overgedragen, omdat hij in dat land een verblijfsvergunning heeft. Nederland komt hij niet meer in, want hij is door Verdonk tot ongewenst vreemdeling verklaard.
Bouchema verbleef al eerder in Nederland, waar hij enkele jaren geleden samen met vijf anderen werd opgepakt vanwege vermeende terroristische activiteiten. In de zomer van vorig jaar werden de Algerijn en de andere verdachten echter door de Rotterdamse rechtbank weer op vrije voeten gesteld.
De rechter oordeelde dat er tijdens het proces tegen de regels in voor de bewijsvoering gebruik is gemaakt van AIVD-informatie, waardoor de verdachten niet konden worden veroordeeld. Justitie verdacht Bouchema en zijn vrienden er onder meer van jihadstrijders onder allochtonen in Nederland te ronselen en op te leiden.

De Algerijn, die zich van meerdere aliassen bedient, zoals Mourad of Murat Dzjezari, staat op de lijst van ongeveer 150 zeer gevaarlijke moslimextremisten die door de AIVD in de gaten worden gehouden.
Volgens de dienst houdt de in het Algerijnse Kouba geboren Bouchema er extremistische islamitische sympathieen op na en heeft hij zich discriminerend uitgelaten. Bovendien heeft hij keer op keer tijdens diverse bijeenkomsten opgeroepen om geweld uit te oefenen tegen westerlingen en dan vooral tegen Nederlanders.
Minister Verdonk is op grond van deze informatie tot de conclusie gekomen dat de Algerijn een actuele bedreiging vormt voor onze samenleving en dat hij onmiddellijk het land moest worden uitgezet. Dat Bouchema familie in Nederland heeft, is in dit geval geen reden om hem niet uit te zetten, zo stelt de VVD-bewindsvrouw vast. Het belang van het beschermen van de openbare orde en het voorkomen van strafbare feiten wegen voor Verdonk veel zwaarder dan een ongestoord familieleven in Nederland.
De VVD-bewindsvrouw is zeer verheugd dat de goede samenwerking tussen de IND en de AIVD heeft geleid tot de snelle uitzetting van de moslimextremist. In juni vorig jaar hebben de twee diensten afspraken gemaakt over de onderlinge uitwisseling van informatie over personen en organisaties. Gegevens worden over en weer aan elkaar overgedragen als dat voor de nationale veiligheid van belang is.

max mulder shihan
17-11-2004, 15:35
No 1 op naar de minnmaal 150, en dan maar weer eens verder kijken er zullen er nog wel wat meer rondlopen denk ik zo ,mischien keert de rust dan tzt weer terug.

}|^-_-^|{
17-11-2004, 15:36
hatsiekiedee, als rita zo doorgaat krijgt ze mijn voorkeursstem. wat een wijf!!!

Thomas
17-11-2004, 15:44
Rita is een vrouw naar mijn hart. :thumbs:

Anonymous
17-11-2004, 15:45
hatsiekiedee, als rita zo doorgaat krijgt ze mijn voorkeursstem. wat een wijf!!!

Dat wijf wil ook mensen het land uit zetten die hier al jaren wonen en het hier uitstekend doen. Ik ben blij dat die extremist zonder pardon het land uit wordt gezet, maar niet dat er fatsoenlijke mensen het land uit worden gezet. In haar voordeel moet ik zeggen dat ze het debat niet uit de weg gaat.

mossad
17-11-2004, 15:49
hatsiekiedee, als rita zo doorgaat krijgt ze mijn voorkeursstem. wat een wijf!!!

Dat wijf wil ook mensen het land uit zetten die hier al jaren wonen en het hier uitstekend doen. Ik ben blij dat die extremist zonder pardon het land uit wordt gezet, maar niet dat er fatsoenlijke mensen het land uit worden gezet. In haar voordeel moet ik zeggen dat ze het debat niet uit de weg gaat.

Dat was ik. Inloggen is zo makkelijk nog niet.

max mulder shihan
17-11-2004, 15:59
hatsiekiedee, als rita zo doorgaat krijgt ze mijn voorkeursstem. wat een wijf!!!

Dat wijf wil ook mensen het land uit zetten die hier al jaren wonen en het hier uitstekend doen. Ik ben blij dat die extremist zonder pardon het land uit wordt gezet, maar niet dat er fatsoenlijke mensen het land uit worden gezet. In haar voordeel moet ik zeggen dat ze het debat niet uit de weg gaat.

Dat was ik. Inloggen is zo makkelijk nog niet.

Als ze haar werk goed doet en zich bezig houd met die ellementen in onze samenleving die hier alleen maar komen om de boel te verzieken mag ze van mij zo doorgaan .Ze moet wel goed kijken naar wat ze aan het doen is en bv geen normale gezinnen uitelkaar trekken of mensen terug sturen die hier al god weet ik hoelang wonen en volkomen opgegaan zijn in de Nederlandse samenleving.

mossad
17-11-2004, 16:06
hatsiekiedee, als rita zo doorgaat krijgt ze mijn voorkeursstem. wat een wijf!!!

Dat wijf wil ook mensen het land uit zetten die hier al jaren wonen en het hier uitstekend doen. Ik ben blij dat die extremist zonder pardon het land uit wordt gezet, maar niet dat er fatsoenlijke mensen het land uit worden gezet. In haar voordeel moet ik zeggen dat ze het debat niet uit de weg gaat.

Dat was ik. Inloggen is zo makkelijk nog niet.

Ze moet wel goed kijken naar wat ze aan het doen is en bv geen normale gezinnen uitelkaar trekken of mensen terug sturen die hier al god weet ik hoelang wonen en volkomen opgegaan zijn in de Nederlandse samenleving.

Dat bedoel ik.

Ton
17-11-2004, 16:20
Hoppakeee, daar drink ik er vanavond 1 op ! :thumbs: :thumbs:

}|^-_-^|{
17-11-2004, 16:39
hatsiekiedee, als rita zo doorgaat krijgt ze mijn voorkeursstem. wat een wijf!!!

Dat wijf wil ook mensen het land uit zetten die hier al jaren wonen en het hier uitstekend doen. Ik ben blij dat die extremist zonder pardon het land uit wordt gezet, maar niet dat er fatsoenlijke mensen het land uit worden gezet. In haar voordeel moet ik zeggen dat ze het debat niet uit de weg gaat.

voor die mensen was het 5 jaar geleden ook al duidelijk dat ze het land uit zouden moeten, dat ze besloten hebben om hier kinderen te nemen: hun keus, die kinderen in de nederlandse cultuur op te voeden: hun keus, het was al duidelijk dat ze weg zouden moeten en dat beleid wordt nu uitgevoerd. Inderdaad: niet het hele gezin uit elkaar trekken...

mossad
17-11-2004, 18:33
hatsiekiedee, als rita zo doorgaat krijgt ze mijn voorkeursstem. wat een wijf!!!

Dat wijf wil ook mensen het land uit zetten die hier al jaren wonen en het hier uitstekend doen. Ik ben blij dat die extremist zonder pardon het land uit wordt gezet, maar niet dat er fatsoenlijke mensen het land uit worden gezet. In haar voordeel moet ik zeggen dat ze het debat niet uit de weg gaat.

voor die mensen was het 5 jaar geleden ook al duidelijk dat ze het land uit zouden moeten, dat ze besloten hebben om hier kinderen te nemen: hun keus, die kinderen in de nederlandse cultuur op te voeden: hun keus, het was al duidelijk dat ze weg zouden moeten en dat beleid wordt nu uitgevoerd. Inderdaad: niet het hele gezin uit elkaar trekken...

Dat beleid was absoluut niet duidelijk. Er is ook vaak gesproken over een generaal pardon en de administratieve rompslomp zorgt ervoor dat mensen soms 5 tot 10 jaar in onzekerheid zijn over hun verblijfsvergunning. Dan krijg je situaties zoals met de familie Gümüs. Niemand in hun buurt wilde dat ze uitgezet werden en toch gebeurde het. Klootzakken die dit land haten mogen echter wel blijven en met een uitkering een aanslag bedenken.

redjuh
17-11-2004, 18:59
het land uit zetten... :? afmaken!

Anonymous
18-11-2004, 09:40
Mossad en Max zijn correct!

En idd, nog minstens 150 man te gaan.

Verder lijkt het me stug dat hij het land uitblijft, er zijn zat manieren om Nederland makkelijk binnen te komen. Hoe hou je ze uit Nederland. Nederland uitzetten is makkelijk, uit Nederland houden is een stuk moeilijker, en als ze eenmaal terug in Nederland zijn, op een illegale manier, heb je helemaal geen overzicht meer. Wat doet Verdonck tegen deze mogelijkheden, volgens mij niets.

Volgens mij kun je ze beter daar in het land van afkomst afgeven aan de autoriteiten daar, en een husiarrestband meegeven, zodat ze daar huisarrest krijgen.

Iwan
18-11-2004, 09:58
Je kunt ze beter IN Nederland houden, zo'n 1,5 meter onder het maaiveld, met een flinke betonnen dekplaat erop.