PDA

View Full Version : Interview Tyrone Spong



Highline
19-11-2004, 14:29
van kickbox.nl

Op zondag 14 november in Almere zagen we Tyrone Spong weer in actie. We stelden de 19-jarige topper met de "no-nonsens instelling" de volgende vragen:

Tyrone, de laatste keer dat we je spraken was in de Ahoy, we waren graag naar het Zaantheater gekomen om je te zien vechten tegen Rafi, maar het was er helaas niet van gekomen. Je hebt gewonnen, wat vond je van die partij?

Ik had hem wat sterker ingeschat. Weet je, je hebt keihard getraind. Je krijgt van tevoren “Ja, je bent niet van zijn klasse�. De vorige promoters hebben mijn trainer toen uitgelachen toen hij voorstelde om mij te laten vechten tegen Rafi en tsja, het resultaat mocht er zijn, 3e ronde KO, dus ja, dat was goed voor mij.

Je bent aardig aan de weg aan het timmeren, vanavond de partij tegen Richard Weston.
Zat je lekker in je vel vanavond?

Ik zat heerlijk in mijn vel vanavond.
Kickbox.nl: Het was gauw bekeken!
Tyrone: Ja, ik was scherp, ik had keihard getrained, conditioneel zat ik goed, ikvoelde me lekker. Ik had er alle vertrouwen, dus ja, ik zat lekker in mijn vel ja.

Hoe voelt dat om zo kort achter elkaar een partij te draaien, heb je voldoende hersteltijd als je ongeveer maandelijks, zoals jij, een partij moet vechten?

Bij mijn vorige partij ben ik zonder al te veel blessures uit de strijd gekomen, vanavond ook weet je, dus dan is het lekker. Dan heb je je ritme. Je ritme van 5x 3 minuten. Ik vind het wel lekker zo achter elkaar. Mijn eerstvolgende partij is 11 december, dus ja, het gaat goed!.

Je bent na de presentatie van Team No Limit officieel een van de vechters, wat betekent dat voor jou/jullie als team? Betekent dat dat je ook tegenover een van je teamleden kan komen te staan?

Je kan ook tegenover de leden van Team No Limit komen te staan, want we trainen niet allemaal bij dezelfde sportschool. We zijn wel lid van het team, maar ja, dan blijft er weinig over als iedereen in een team zit en dan opeens vecht niemand meer tegen elkaar, dat vriendjes gedoe, ja, kijk dat kan niet weet je. Ik vecht dus gewoon tegen leden van het team, behalve tegen jongens van mijn eigen sportschool.

Team No Limit is een initiatief van Melvin Manhoef, Milton Felter, Robert Westmaas en Maikel Polane. Wie benaderd jullie als er een gala is waar jullie voor worden gevraagd?

Een van de managers kan je benaderen.

Heb je al eerder in het buitenland gevochten?

Ja, ik heb al eerder in het buitenland gevochten

Hoe sta je daar tegenover vechten in het buitenland? Of vecht je liever hier in het koude kikkerlandje met al je verschillende startboekjes? Voor de niet wetenden onder ons (zoals ikzelf); welk startboekje heb je eigenlijk nodig voor in het buitenland?

Je hebt niet echt een startboekje nodig in het buitenland, het hangt ervan af voor welke bond je vecht die avond. Ik vecht het liefst toch in Nederland, je hebt iedereen lekker hier. Al je fans. In het buitenland kan je wel wat geld verdienen als het goed zit.

Zou je in de Superleague willen vechten?

Dat is misschien iets om te verklappen, ik vecht 11 december in de Superleague, dat is volgens mij in Milaan of Barcelona. Dat weet ik niet precies.
[Kickbox.nl red.: Barcelona, Mourad Bouzidi zal daar ook vechten voor de wereldtitel, zie ook verslag Breda zat. 6 november ‘04]
Ze zeggen dat het de hoogste klasse is van de wereld, dus ik zou me daar graag wel bij willen voegen.

Tegen wie zou je willen vechten in de Superleague?

In de Superleague? Euhm, ja, wie zich de beste noemt. Of, wie zij de beste noemen, daar wil ik tegen vechten.

Ondanks het grote aanbod aan sportscholen in regio Amsterdam heb je voor Carbin gekozen, wat betekent Lucien voor jou?

Lucien is net een tweede vader voor mij, ik ben bij hem begonnen toen ik net 14 was. Vanaf mijn 14e ben ik bij Lucien, er zijn een aantal jaren verstreken nu. Ik voel me thuis, ik zou ergens anders niet lekker kunnen trainen. Hij kent me door en door, ik ken hem door en door, dus ja, ik heb mijn keuze toen gemaakt en daar blijf ik gewoon bij.

Okay, we houden je in de gaten Tyrone, en wellicht volgt er over een poosje deel III van dit interview!
Bedankt voor dit interview en ik hoop op een deel III, van mijn kant zit het wel goed!

TYRONE SPONG - THERE'S NO LIMIT!!!
----------------------------------------------------
Op de vooravond van The Battle of Zaandam in het Zaantheater spreken we met Tyrone Spong. Tyrone vecht nu zo’n 5 jaar en is met zijn leeftijd van slechts 19 jaar al ongekend populair bij het publiek en heeft al aardig wat mooie partijen neergezet. Om precies te zijn, 38 partijen. Hij traint bij Carbin in Amsterdam. Volgende week (het weekend van 16/17 oktober) vecht Tyrone tegen Rafi. Een tegenstander uit Spanje die traint bij Sitan Gym.

Kickbox.nl:Tyrone, hoe heb je je voorbereid op deze partij?

“Net als voor elke andere partij, gewoon alles geven wat ik heb en het beste eruit halen. Wat ik zoal doe is keihard trainen, ik let goed op mijn voeding, ik train 2x per dag, ik loop voor mijn conditie, dus looptrainingen, pads trainingen, sparren, alles, het hele pakket!
Looptraining doe ik op zondag, dus ik train totaal 6 dagen per week.

Kickbox.nl: Doe je nog iets naast het trainen?

“Ik ben pas geslaagd en heb mijn diploma MBO ondernemingsschap behaald. Nu ben ik full-time bezig met Thaiboksen, dus ik vecht eigenlijk voor mijn brood. Een broodvechter noemen ze dat.�

Kickbox.nl: Wie zie je nog als een uitdaging, tegen wie zou je nog graag willen vechten?

“Op dit moment vecht ik in de gewichtsklasse tot 72,5 kg. Ik weet niet hoe lang ik dat nog red.
Ik ga daarna naar de 76 kg. In de 76 zitten genoeg tegenstanders , denk aan Joerie Mes, noem maar op, Vielvoye. Er zijn er genoeg! Ze noemen het de Koningsklasse en ik zie het ook als de Koningsklasse. De beste thaiboksers, vind ik, zitten in de gewichtsklasse van 72,5 tot 76 kg. Ja er zijn er nog heel wat. Drago is er nog, Veselic.

Kickbox.nl: Wat verwacht je van volgende week?

“ Volgende week verwacht ik net als gewoonlijk te winnen. Jullie weten van mij hoe dan ook dat ik mijn partijen altijd, bijna altijd, met de winst afsluit. Dus daar ga ik gewoon weer voor, ik geloof in mezelf, ik ben heel zelfverzekerd. Ik train keihard en ik kom om te winnen, dus dat ga ik ook doen volgende week.�

Kickbox.nl: Bedankt voor dit gesprekje Tyrone, en heel veel suc6 volgende week.

“Jullie ook bedankt!�

phranq
19-11-2004, 14:36
Mooi interview, tnx!

makavelli
19-11-2004, 14:44
Tyrone in de superleugue, cool!

Jay Hoov
19-11-2004, 17:07
Go Tyrone, ik heb van je genoten in Almere...Het was kort, maar krachtig!!!

Wheelie
19-11-2004, 17:11
Bedankt voor het posten :thumbs: