PDA

View Full Version : Ingezonden brief van tante Hennie v/der Vathorst



Wheelie
22-11-2004, 12:40
Op verzoek van Hennie v/d Vathorst om het hier te posten :



Voor de eerste keer in 25 jaar schrijf ik aan een Sportblad ( Rings ) een brief om respect voor elkaar te blijven houden vooral in de Ring en er buiten.

Tante Hennie van Sportschool van de Vathorst die al 25 jaar mee loopt met onze Thai- en Kickbokssport.
Waarin normen en waarden en respect voor elkaar als wedstrijd vechters normaal dient te zijn.
Op gala in almere van 14 november 2004 is opgevallen dat de boers Mes steeds boe roepen. Deze Mes moest eens met grote wedstrijdvechters uit onze thai- en kickboks wereld praten over deze Thaise regels en zijn broertje moet eens goed op de internet site kijken en dan vooral de Amerikaanse. ( Sherdog.com / forum kickboksen en niet als een kleine jongen aan de kant met je broertje steeds boe roepen naar Rayen Simson. Ja Mes dat jij een pakslaag kreeg in de ArenA in 2003 van deze Thaise jongen voor een groot publiek ( jaloers ) Maar ik dacht in de sport verliezen daar leer je van en vooral om respect voor elkaar te hebben. En niet zoals jij Mes doet proberen de boel te laten escaleren, want toen Rayen Simson met Ome Jan terug liep naar de kleedkamer, in de gang vroeg niemand jou iets Mes waarom voelde jij je dan geroepen om tegen Rayen Simson te zeggen je bent geen Winnaar. Daar in de Ring stonden twee gelijke sportmensen die elkaar geen foutje lieten maken op Thaise regels ( niet zoals jij Mes op Europese regels klappen krijgen van deze Thai. En als je uitspraken doet is het je eigen keus maar als sportman ? was het een Beetje Dom want jij Mes zou met grote ogen gekeken hebben hoe in de kleedkamer deze Thai en zijn trainers met Rayen Simson omgingen zij toonde normen, Waarde en vooral RESPECT voor Rayen Simon.

Toch Mes ik vind je een goede wedstrijdvechter maar geef dan een goed voorbeeld ( vooral aan je broertje ) want er had een hoop kunnen gebeuren doordat jij de boel liep op te fokken.
Maar toch een sportieve groet van Tante hennie

Misschien als je durft kom dan nog een keer in de ring tegen Rayen Simson.
Je wint een keer omdat Rayen een infectie had opgelopen in Suriname, de tweede maal was de uitslag verkeerde omdat jury ( WPKL ) ineens Europese regels had ivp Thaise regels.


Melvin en Milton bedankt het gala was goed .

Met sportieve groet,

Tante Hennie van de Vathorst

MMA Fan
22-11-2004, 13:12
Joerie Mes krijgt in de Arena als
tegenstander RAYEN SIMSON. Nadat Rayen afgelopen zondag de
nr.1 van de wereld Panjonsuk had verslagen en na deze
wedstrijd wat woorden tussen Rayen en Joerie waren gevallen
hebben beide besloten om voor eens en altijd duidelijk te
maken wie de sterkste is. Een bijzonder detail aan deze
wedstrijd is dat beide zo overtuigd zijn van hun
overwinning dat de gage`s bij elkaar gestopt zijn en dat
alleen de winnaar de hele pot krijgt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit lijkt me de beste oplossing en hier kan Rayen laten zien wat Respect is en moet Mes goed opletten want het kan zo voorbij zijn.
Kan niet wachten om deze partij te zien. Zit genoeg bad blood tussen beide om er een historische harde partij van te maken !!!

Highline
22-11-2004, 13:14
bad blood tussen de jongens... beetje zwak van joerie

bryan
22-11-2004, 13:33
inderdaad had wel iets meer verwacht van mes....

vind zoizo dat simson niet het respect krijgt die hij verdient...

hij is misschien niet de meest spectaculaire vechter maar zeker in van de aller beste :thumbs:

Anonymous
22-11-2004, 13:43
In zaandam toen Rayen eens moest vechten liepen gago drago en mes ook de hele tijd boe te roepen en te provoceren. beetje jammer

mama
22-11-2004, 13:47
ja drago en kaas waren ook bij mes boe aan het roepen.....................
dus in hoe verre moet je dat serieus nemen.

Biiyen
22-11-2004, 13:54
pfff ik hoop dat Rayen die Mes een pak slaag geeft. Simson hoeft imo niets meer te bewijzen tegenover wie dan ook. Kwaliteit komt immers altijd vanzelf bovendrijven.

Fr3ddy
22-11-2004, 13:56
Reden te meer om een kaartje te kopen voor de ArenA!!!

Remco
22-11-2004, 14:40
Rayen niet spectaculair? :shock:

Mike
22-11-2004, 15:38
lijkt me een leuke partij :thumbs:

edit: en ik denk dat mes wint op ko

bryan
22-11-2004, 16:05
Rayen niet spectaculair?


HEY niet verkeerd begrijpen hoor ben zelf een super fan van simson. hij in mijn ogen 1 van de beste op het moment en heeft een super stijl , maar sommige mensen vinden hem niet spectaculair omdat hij niet altijd voor de knock-out gaat,
maar ik hoor niet bij die mensen :thumbs:

Thomas
22-11-2004, 16:19
VerschrikkelijK! Men riep boe! :twak:

Biiyen
22-11-2004, 16:20
VerschrikkelijK! Men riep boe! :twak:

Ja ze hadden bijna de wedstrijd gestaakt als het boe geroep niet zou stoppen.

Thomas
22-11-2004, 16:23
VerschrikkelijK! Men riep boe! :twak:

Ja ze hadden bijna de wedstrijd gestaakt als het boe geroep niet zou stoppen.

Dat meen je toch niet?

Menno
22-11-2004, 16:34
Dat Mes tegen Rayen roept "je bent geen winnaar" vind ik ook wel zwak hoor.

ttt voor tante Hennie!!

treskaliber
22-11-2004, 16:35
Simson all the way...!!! Het feit alleen al hoe Ryan er zelf mee omgaat getuigd in mijn ogen van GREAT SPORTMANSHIP...

Ryan heeft in mijn ogen meer bereikt en al zou dat natuurlijk niks mogen uitmaken, ik vind het gewoon kinderachtig hoe Mes hiermee omgaat...

cactusdre
22-11-2004, 16:35
Wow. Een Grudgematch omdat de tegenstander boe heeft geroepen. Het moet niet gekker worden. :shock:
Dan weten ze in de US toch betere manieren om een wedstrijd te hypen. Krijgen we ook spectaculaire tafrelen bij de weging? Misschien wordt er dan wel twee keer boe geroepen. :lol:

mossad
22-11-2004, 17:50
Met een beetje geluk gaat Ryan zeggen tegen Joeri:"Ik vind jou stom." Nou dan heb je de poppen helemaal aan het dansen.

Maar Tante Hennie heeft wel gelijk dat het jammer is dat de vechtsporters niet sportief met elkaar omgaan, terwijl dat in mijn ogen de grote charme van vechtsport is. Vechten in de ring en daarbuiten respect en eventueel vriendschap.

Nickuraba
22-11-2004, 18:39
boe geroep vind ik altijd triest

Duncan
22-11-2004, 19:36
Ik denk niet dat het gaat om wat er geroepen is maar om wie er zo kinderachtig staat te roepen.
En dat hij dan nog naar Ryan gaat roepen dat hij geen winnaar is.....tja erg onsportief!

Wat ik wel weet is dat Joerie die wedstrijd gaat verliezen in de Arena.
Joerie is een hele goede vechter maar een getergde Ryan is niet aan te pakken.
En zeker niet door Mes.

Alleen voor deze wedstrijd zou ik al naar de ArenA gaan!

Anonymous
22-11-2004, 19:42
mensen mensen doe nou eens ff rieel. joeri gaat winnen dat weten jullie zelf ook wel, toch super dat jullie rayen een beetje proberen te steunen. enne tante henny rayen is ook geen heilig boontje hoor een verhaal heeft altijd 2 kanten!!!

Roy
22-11-2004, 19:56
Als het echt waar is, dan is het niet verstandig geweest van Joerie.

Ik dacht trouwens dat er wel veel respect was over en weer.

Volgens mij heeft Peter Mes eens een wedstrijdverslag geschreven van Simson vs De Rus en dat was een goed en objectief verslag.
En ook nog zeer positief over hoe Ryan deze wedstrijd had gewonnen!

2look
22-11-2004, 20:06
BOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

mossad
23-11-2004, 02:02
mensen mensen doe nou eens ff rieel. joeri gaat winnen dat weten jullie zelf ook wel, toch super dat jullie rayen een beetje proberen te steunen. enne tante henny rayen is ook geen heilig boontje hoor een verhaal heeft altijd 2 kanten!!!

Heeft Rayen ook weleens boe geroepen? Zou me ontzettend van hem tegenvallen.

Siliconknight64
23-11-2004, 04:01
Mes winnen tegen Ryan? Zijn jullie gek ofzo? Die thai heeft Mes alle hoeken van de arena laten zien. Die thai komt naar almere en krijgt een opgedonderd pak van Ryan. Lijkt me logisch dat Ryan gaat winnen :D
Erg zwak van Joeie trouwens.

Ronny
23-11-2004, 10:23
was jij ook in almere siliconknight?

treskaliber
23-11-2004, 11:32
Soory hoor dat ik het zeg maar ik vind dat Mes nog moet bereiken wat Simson heeft bereikt....Waarom zo kinderachtig doen?

Jay Hoov
23-11-2004, 12:26
Ik snap Joeri wel een beetje, maar hij hoeft het niet zo op te lossen, toch?

Dus dit is de laatste oplossing...Ik kan niet wachten!!!!

phranq
23-11-2004, 13:47
Ik snap Joeri wel een beetje, maar hij hoeft het niet zo op te lossen, toch?

Dus dit is de laatste oplossing...Ik kan niet wachten!!!!

Jay, wij zaten pal voor joerie en z'n broer tijdens de partij van Rayen....nou zal het wel aan mij liggen maar ik heb ze niet horen schreeuwen tijdens de partij.....ze zeiden wel het een en ander, maar ik heb ze tijdens de wedstrijden niet horen schreeuwen..jij wel?

Jay Hoov
23-11-2004, 13:48
Ik snap Joeri wel een beetje, maar hij hoeft het niet zo op te lossen, toch?

Dus dit is de laatste oplossing...Ik kan niet wachten!!!!

Jay, wij zaten pal voor joerie en z'n broer tijdens de partij van Rayen....nou zal het wel aan mij liggen maar ik heb ze niet horen schreeuwen tijdens de partij.....ze zeiden wel het een en ander, maar ik heb ze tijdens de wedstrijden niet horen schreeuwen..jij wel?

Jep!!

phranq
23-11-2004, 13:51
ow

adhdavy
23-11-2004, 17:15
Niet om het een of ander, maar volgens mij vergeten ze daar bij vd Vathorst dat Rayen zelf is begonnen met provoceren. Zie de tekst op de flyer van het gala: "He Joerie, watch me now".

Anonymous
23-11-2004, 20:07
Niet om het een of ander, maar volgens mij vergeten ze daar bij vd Vathorst dat Rayen zelf is begonnen met provoceren. Zie de tekst op de flyer van het gala: "He Joerie, watch me now".

ja gap, dat waren ryan zijn woorden niet! dat waren woorden van promotor milton om publiek te trekken!

mac
23-11-2004, 23:16
Mes winnen tegen Ryan? Zijn jullie gek ofzo? Die thai heeft Mes alle hoeken van de arena laten zien. Die thai komt naar almere en krijgt een opgedonderd pak van Ryan. Lijkt me logisch dat Ryan gaat winnen :D
Erg zwak van Joeie trouwens.

Je hebt niet goed gekeken.
De thai had gewonnen.

Anonymous
24-11-2004, 00:43
Mes winnen tegen Ryan? Zijn jullie gek ofzo? Die thai heeft Mes alle hoeken van de arena laten zien. Die thai komt naar almere en krijgt een opgedonderd pak van Ryan. Lijkt me logisch dat Ryan gaat winnen :D
Erg zwak van Joeie trouwens.

Je hebt niet goed gekeken.
De thai had gewonnen.
Sluit ik me volledig bij aan. Maakt niet uit op welk regelement er gevochten werd, met alle respect voor Ryan maar hij heeft die partij gewoon echt niet gewonnen.

Siliconknight64
24-11-2004, 05:13
was jij ook in almere siliconknight?

Ja ik was er hoezo? (en ik woon er ook trouwens)

Anonymous
24-11-2004, 14:25
Als Mes echt Boe heeft geroepen vind ik dat nog triester dan triest!!! Dan ben je echt een klein kind en geen topvechter. Je kunt lichamelijk wel een topvechter zijn,maar dat moet je ook van binnen zijn. En als je naar een andere topvechter boe gaat roepen die veeeel meeeer bereikt hebt dan jij zelf dan ben je in mij ogen een echt onrespectvolle sportman en verdien je ook zeker geen respect te ontvangen van andere mensen. Dit is niet de manier hoe vechters met elkaar om zouden moeten gaan! Echt heel jammer!

sportieve groeten!

Anonymous
24-11-2004, 17:48
Ik was er zelf bij en heb het met mijn eigen ogen gezien en mijn met eigen oren gehoord wat Mes tegen Ryan zei. Hij zei:''Ryan geef het toe je hebt niet gewonnen" Ryan zei:'' dat is jouw mening Joerie'' Maar ik dacht bij mezelf hey Joerie gedraag je niet als een sloerie, want ook al trek je je Mes, ik en jij weet dat Simson en van de Vathorst are the best!!!!

u.k.

Anonymous
24-11-2004, 18:31
hey ik ben karakas...
ej joerie geen gezeik met ryan(vecht als een man of blijf lekker thuis voor de buis)
a legend die ones a coward million times....

Afz De kleinste Karakas van de 3

Ronald
24-11-2004, 20:18
Lindsy, guest en karakas, maak ff een accountje aan als je wilt :wink: .

Anonymous
24-11-2004, 22:00
maybe maybe not...

kickbox for life

micha
24-11-2004, 22:06
je moest eens weten wat ik allemaal roep :wink: :twisted:

Anonymous
24-11-2004, 22:12
euhmm ik vind het tog belangrijk dat wij WIJ mensen respect hebben voor elkaar.
als een superporf vechter zichzo gedraagt laatstaan de andere mensen..
Mensen nemen gedrag over van hen idool (dus joerie kom op man respect voor iedereen!!)
en zeker voor mijn tante :thumbs:



het is je maar geraden want ome Jan is nog steeds fit hahah :twisted:

Anonymous
25-11-2004, 10:57
Wat er ook gebeurt, Joerie heeft al twee keer gewonnen van Ryan en maakt ook in de ArenA gehakt van Ryan

jojo
25-11-2004, 17:26
ik ben benieuwd hoe het echt zit altijd
het zal best waar zijn wat hennie zegt maar wat mama al zegt in hoeverre moet je het serieus nemen?????

respect voor elke vechter :thumbs:

karakas...
25-11-2004, 18:00
ej jojo niet gek praten hoezo mama wil je nu mijn tante hennie beledigen...

eerst respect voor ouderen hebben gek :twisted:

ze zal niet zomaar gaan liegen over Joerie we mogen elke vechter...
Joerie

moet zich diep schamen :oops:

mama
25-11-2004, 18:02
waar staat dat ik haar beledig???????????
volgens mij nergens.

jojo
25-11-2004, 18:05
wat zeg je nou dat ik gek praat ik zeg gewoon wat ik ervan denk

mama
26-11-2004, 00:05
Peter Mes heeft mij gevraagd dit te posten van wege de beroemde foutmelding die hij kreeg



Nu ik dit hier zo allemaal lees wil ik toch even reageren. Vaak gebeurt het dat je maar één kant van een verhaal hoort en daardoor een verkeerd beeld gaat krijgen van de werkelijkheid. Ik ga met deze reactie niet in de verdediging en beide kanten hebben, zeg maar, hun karaktereigenschappen waardoor deze 'ruzie' in eerste instantie begonnen is, daarnaast vind ik het jammer van het kamp v/d Vathorst zijnde dat de brief op Kickbox.nl, fighttalk.nl en hier op Mixfight.nl is geplaatst en niet persoonlijk naar het adres van Joerie en/of zijn management;

Nou hier 'mijn'reactie;

Joerie, Drago en anderen waren inderdaad hard aan het meejuichen met vooral het gene wat Panjunsuk deed. LAAT DUIDELIJK ZIJN DAT ER GEEN BOE WERD GEROEPEN!!!! Kijk, los van dat de hele kwestie gewoon niet echt lekker zit tussen Joerie en Ryan, waren wij ook gewoon echt onder de indruk van sommige trappen van Panjunsuk...echte poeiers. Daarentegen niet onder de indruk van de uitslag... Ikzelf juichte zo nu en dan ook met Simson zijn acties mee dus kom in ieder geval mij niet beschuldigen a.u.b, (voor zover je voor iemand juichen als 'schuldig' kan betitelen)

Daarnaast kan ik over het 'voorval' na het gala kwijt dat Simson en het hele kamp met hem deed als of zij in een uiterst zware partij héél overtuigend hadden gewonnen. Nou eerlijk is eerlijk, de partij viel tegen; ondanks de mooie stijl was het tempo te laag en het beeld te passief. Maar ook wat betreft de uitslag kon het meerdere kanten op. Toen zij zich vervolgens tegen Joerie, Drago en Kaas in gang opliepen werden er (nog in verhitte emoties verkerende) enige woorden gewisseld. Het precieze weet ik er ook niet van want ik liep 20 meter achter hen aan.

Misschien dat deze stemming en emoties ook wel mede wordt bepaald door alle, met name, negatieve kritiek die Joerie krijgt te verduren op het internet (Hier valt het wel mee maar op andere sites is het weleens anders) Joerie slikt alles maar, maar soms wordt het teveel en uit hij ook zijn emoties. Ik zeg niet dat dit maar de reden is want Joerie probeert daar boven te staan maar omdat Joerie vaak voor zijn fans/ voor het publiek vecht kan het irritatie opwekken en ja....kan het dus meespelen..

Wat ik jullie wel met 100% zekerheid kan vertellen is dat Joerie niet onsportief, respectloos of laat staan schijnheilig of zo is en dat het een en het ander in een verkeerd keelgat geschoten is bij andere mensen. Maar zo werken toch altijd ruzies; Je snapt elkaars standpunten niet, er is geen mogelijkheid om iets uit te praten, er wordt uitgegaan op maatschappelijke (plaatselijke) tendensen of geruchten en dus ontstaat er maar onbegrip of ruzie.... Maar ruzie kan je het ook weer niet noemen denk ik. En dat jullie het echt niet vinden kunnen dat Joerie (in een bepaalde momentopname) iets zei wat niet lekker viel bij het kamp van Simson kan gebeuren, Iedereen verkeerde op dat moment in extase en emoties hingen in de lucht. Je neemt je dingen dan heel erg aan. Net zo dat veel mensen het in de van Hogendorphal totaal geen stijl vonden dat de heer v/d Vathorst een hele VIP tafel omver schopte en heisa stond te maken toen het even minder lekker ging met Simson in de partij tegen Joerie. En ook dat het kamp van v/d Vathorst zich altijd wat ordinair, asociaal getint, op een schreeuwende manier moet voordoen wordt niet door iedereen even sportief en voorbeeldfunctie gericht opgevat. Ik heb hier zelf niet echt problemen mee maar sommige mensen kunnen zich hier aan storen en kan hen ook geen ongelijk geven.
Al met al, iedereen denkt er zo het zijne van en ik zal jullie waarschijnlijk toch nooit kunnen overtuigen en jullie mij (op deze wijze) ook niet. De enige manier zou misschien zijn om als groep om de tafel te gaan zitten, praten, begrip tonen en naar elkaar luisteren. En zo op deze manier beter te leren kennen..Zo niet....laat dan maar;
Zie het dan maar als gezonde concurrentie

Dus ondanks dat we zo onze (duidelijke) meningsverschillen hebben voor wat betreft de uitslagen e.d. zie ik het zo maar, laten we het leuk houden en gewoon tegen elkaar knokken in de ArenA volgend jaar!!
En laat ze wederom knokken in die ArenA volgend jaar....moet heerluk worden!!

Maar waar het in het kort omgaat; Oordeel niet te snel voordat je weet hoe de zaak in elkaar steekt.

p.s. dit stuk stond oorspronkelijk op kickbox.nl dus als de opbouw niet geheel aansluit op de reacties eerder geplaatst; mijn excuses.

Peter Mes

Leonardo
26-11-2004, 00:07
Zo zie je maar weer, een verhaal heeft altijd 2 kanten.

jojo
26-11-2004, 09:48
jah psies en dat bedoelde ik nou een paar reacties hierboven ik word meteen aangevallen dat ik niet gek moet praten (typen) slaat nergens op ik uit me mening of willen ze me nu ook dood schieten of steken?