PDA

View Full Version : Interview Gilbert Yvel



Wheelie
25-11-2004, 12:41
bron: http://www.vosproductions.nl/


INTERVIEW GILBERT YVEL

Gilbert, zaterdag 13 november moest je vechten in Finland. Het laatste gevecht hiervoor was op hemelvaart dit jaar. Was er een speciale reden waarom je in de tussentijd geen partij hebt gedraaid?

Nee er was geen speciale reden, er waren gewoonweg geen wedstrijden.

Wat wist je van je tegenstander, Atte Backman van Espoon Kehahait Gym?

Helemaal niets.

Je hebt je dus niet speciaal ergens op voorbereid voor deze wedstrijd?

Nee, ik heb gewoon getraind bij de twee opperhoofden van Vos Gym. Sensei Vos en Sensei Hippolyte.

Met wie ben je naar Finland geweest?

Ik ging samen met Sensei Vos, Sensei Hippolyte en Antoni Hardonk naar Finland. Antoni moest daar in een tournooi vechten. Het zou de eerste keer zijn dat ik daar een partij zou vechten. Echter in het verleden ben ik verscheidene keren naar Finland geweest als scheidsrechter en als coach.

Toen je in Finland aankwam, wat was je eerste indruk van de organisatie?

De eerste indruk was zeker niet goed. Aangekomen op het vliegveld moesten we nog anderhalf uur wachten voordat er iemand van de organisatie ons kwam ophalen. Toen kwam eindelijk de organisator, Petteri Maunu en liet ons vervolgens nog eens drie kwartier wachten voordat we richting het hotel gingen. In de loop van de daarop volgende dagen voelde het of we als shit behandeld werden. Naar mijn idée werden beide Sensei’s niet met respect behandeld en dat is toch wel vreemd, het zijn niet de eerste de beste. Door de organisatie werd er ook helemaal geen tijd genomen om dingen door te spreken en als er een vraag van ons team werd gesteld, kregen we geen antwoord. Zelfs bij de weging moesten we 2 uur in de regen wachten.


Gedurende de wedstrijden, heb je toen ook Antoni zien vechten?

Ja slechts 1 partij. Dat was de allereerste van het tournooi. Antoni vocht goed en zijn tegenstander deed zijn best, maar dat mocht niet baten.

Hoe was het publiek?

Het publiek was geweldig, ze waren zeker niet partijdig. Gewoon wie de beste was moest winnen. Wat wel opviel was dat de organisator ook bij enkele wedstrijden als scheidsrechter fungeerde. Hij maakte er in iedergeval een hele show van door veel te schreeuwen en partijdig te zijn.

Wanneer wist je dat die zelfde man jouw scheidsrechter zou zijn?

Pas op het moment dat ik naar de ring liep. Verder dacht ik er niet over na, was volledig geconcentreerd om te vechten.

Wat is er precies in de ring gebeurt?

Zodra ik de ring in stapte wilde de scheids een bodycheck doen. Dat verliep al een beetje irritant. Hij wilde dat ik steeds dichterbij kwam. Waarom ik steeds dichterbij moest komen begreep ik niet echt. Toen hij mijn tegenstander wilde checken stond ik in het midden van de ring waarop de scheids riep dat ik terug in de hoek moest gaan. Dat ging waarschijnlijk niet snel genoeg en hij duwde me richting mijn hoek.

Vervolgens moest ik en mijn tegenstander naar het midden van de ring, alwaar de scheidsrechter het een en ander mede deelde. Ik schudde de handschoen van mijn tegenstander en deed een stap achteruit richting mijn hoek. Opnieuw duwde de scheids mij naar achter tegen de touwen aan.

De wedstrijd begon en al gauw ontving Backman mijn knie op zijn hoofd. Hierdoor was hij aangeslagen en ik dacht eigenlijk dat hij al neer zou gaan. Toch pakte Backman mijn benen waardoor ik op mijn achterste viel. Backman hield me nu vast om mijn middel en probeerde te kantelen. Ik wilde pass the gard toepassen, maar dat lukte niet en op de een of andere manier stonden we tegelijk op. Ik stond met mijn rug tegen de touwen gedrukt terwijl Backman mij er over heen probeerde te gooien. De scheids greep in. Backman liep naar zijn hoek toe. De scheidsrechter wilde dat we in de zelfde positie gingen staan en dus liep Backman weer terug om vervolgens positie in te nemen. Zelf begreep ik er niets van, aangezien het innemen van positie alleen voor op de grond geldt. Dus ik protesteerde. De scheids, die een microfoontje droeg zodat iedereen kon horen wat hij zei, gebood de positie in te nemen en dat er naar de scheidsrechter geluisterd diende te worden. Sensei Hippolyte riep dat ik de positie toch maar moest innemen aangezien het gevecht toch al zo goed als voorbij was. Vervolgens was er een heel getouwtrek over de stand. Dan zat mijn hand niet goed, dan weer mijn elleboog. Backman zat de hele tijd te piepen op dat hij geen grip had. Dit duurde zo’n twee tot drie minuten waar de aangeslagen Backman goed van profiteerde. Ik wilde zo snel mogelijk met het gevecht verder. Niet ouwehoeren, gewoon vechten zei ik nog. De scheids bleef vervelend doen en duwen en trekken, ondanks dat ik meerdere keren had gezegd dat hij me niet meer moest aanraken en een paar keer zijn hand had weggeduwd.

En toen….. lag hij in 1 x op de grond. Ik gaf een stoot en trapte vervolgens naar zijn achterste. Daarna liep ik op mijn tegenstander af om verder te vechten. Echter Backman vluchte de ring uit. De scheids stond op en sensei Hippolyte kwam buiten de ring bij mij staan. Vervolgens sprong de security de ring in en ook sensei Hippolyte en sensei Vos stonden in no time binnen in de ring. Een andere scheidsrechter kwam ook de ring in en riep Backman. Backman werd als winnaar van deze partij uitgeroepen en ik gaf hem een hand. Zei nog tegen hem, doen we nog een keer over.

Daarna werd ik begeleid naar de kleedkamer door de security. Beide sensei’s en Antoni werden apart gezet. Ik heb ze niet meer gezien. Na verloop van tijd kwam er ongeveer 30 man politie en werd ik mee genomen naar het bureau. Daar moest ik een cel in en omdat men dacht dat er misschien drugs in het spel was, werd er diezelfde avond nog een bloedtest gedaan.

De volgende ochtend werd ik gehoord. De uitslag van de bloedtest was negetief. Zelfs na het zien van de beelden, had de politie geen reden meer om mij langer vast te houden en werd ik vrijgelaten.



Zo dat is nog al wat. Weet je nog hoe het publiek reageerde nadat je de scheidsrechter had neergeslagen?

In eerste instantie was het publiek stil tot dat ik naar Backman liep om verder te vechten, toen begon het publiek te schreeuwen.

Maandag 15 november stond je met foto en al op de voorpagina van de Telegraaf. Wat vond je daar van?

Belachelijk. Alleen maar voor de sensatie, want toen ik 25.000 gulden doneerde aan Volendam ivm de nieuwjaars ramp en een keer 25.000 gulden gaf aan Enschede voor de vuurwerkramp of dat ik 3 x wereldkampioen freefighten ben geworden heeft geen enkele krant iets gemeld.

Wat zijn je plannen op korter termijn?

Zoveel mogelijk partijen draaien. Maakt niet uit tegen wie.

Zolang het maar niet een scheidsrechter is, he Gilbert. Bedankt!

Mickey
25-11-2004, 12:50
Damn! Geen stijl dat ze vechters zo behandelen.
Lijkt me ook niet lekker op de dag van je partij 2 uur in de regen staan..

HUNTER
25-11-2004, 13:04
is zeker geen stijl van de organisatie. en helemaal als je dat gevecht ziet, de scheids is echt heeeeeeeel irritant.

Maar dan nog is er geen enkel excuus dat t rechtvaardigd om de scheids te slaan

treskaliber
25-11-2004, 13:06
ik wist het gewoon...dit verhaal zou per defintie uit zijn verband worden gerukt door de media.

ik ga nog steeds voor Gilbert!

ashi76
25-11-2004, 13:11
Dit praat de klap niet goed, maar maakt de situatie imo een stuk begrijpelijker.

Top van Gilbert dat hij eea verduidelijkt middels dit intervieuw.

Hij heeft dus GEEN dope gebruikt ! :thumbs:

harry
25-11-2004, 13:12
Idd dit is weer een ander verhaal :?

Highline
25-11-2004, 13:32
wat een verhaal zeg :shock:

Highline
25-11-2004, 13:35
wat ene kanl en wat een irritante scheidsrechter zeg

raveboy
25-11-2004, 13:53
hier is het filpmje van het gevecht , dan begrijp je het nog beter

http://mbnet.fi/r-k/yvel_ref.wmv

Thomas
25-11-2004, 14:02
hier is het filpmje van het gevecht , dan begrijp je het nog beter

http://mbnet.fi/r-k/yvel_ref.wmv

thnx :thumbs:

phranq
25-11-2004, 14:02
Die scheids was idd super irritant en het sloeg nergens op hoe hij het gevecht wilde laten hervatten....Ook snap ik totaal niet waar mensen het vandaan hebben gehaald dat ie drugs gebruikt zou hebben want Gilbert kwam op mij juist super gefocussed over!!!

Maja, tis naturlijk niet goed te praten maar dat weet Gilbert zelf ook wel.

Thomas
25-11-2004, 14:09
Die scheids was idd super irritant en het sloeg nergens op hoe hij het gevecht wilde laten hervatten....Ook snap ik totaal niet waar mensen het vandaan hebben gehaald dat ie drugs gebruikt zou hebben want Gilbert kwam op mij juist super gefocussed over!!!

Maja, tis naturlijk niet goed te praten maar dat weet Gilbert zelf ook wel.
i
Idd. Wat een debiele scheidsrechter :shock:

NESCIO
25-11-2004, 14:16
Mooie k.o !!!

Mickey
25-11-2004, 14:18
GODDAMN! Das een harde linkse!
:shock:

Fr3ddy
25-11-2004, 14:25
Klinkt misschien stom en ook al zou ik het zelf nooit doen maar ik kan me best voorstellen dat Yvel de beste man een wangvledder heeft uitgedeeld! Wat een irritant mannetje zeg.. helemaal na het zien van het filmpje..

harry
25-11-2004, 14:36
Thanks voor het filmpje, damn wat is dit verhaal ineens anders dan werd voorgespiegeld :?
Dit filmpje(en Gilbert's zijn uitleg) laat idd echt een heel ander verhaal zien, hoe word je door de media voor de gek gehouden zeg, en iedereen doet er nog een schepje bovenop pfff...
Een scheids mag je natuurlijk nooit slaan maar deze keer is toch ff iets anders wat een irritante lul zeg, dit is een uitzondering...

a.s.c.
25-11-2004, 15:17
Wat een showmaak -nicht, die scheidsrechter zeg! ik kan nu wel begrijpen dat yvel door het lint is gegaan al vind ik dat een groot woord, een klap en een trap is voor yvel geen flippen. De zaak is hartstikke opgeblazen en het is wel geen excuus maar als iemand zo aan je zit te plukken snap ik wel dat je gaat meppen. En de positie waarin ze opnieuw moeten starten slaat ook nergens op

a.s.c.
25-11-2004, 15:19
mooie KO idd :D

mossad
25-11-2004, 15:41
Klinkt misschien stom en ook al zou ik het zelf nooit doen maar ik kan me best voorstellen dat Yvel de beste man een wangvledder heeft uitgedeeld! Wat een irritant mannetje zeg.. helemaal na het zien van het filmpje..

Een wangvledder zou ik me kunnen voorstellen maar dit is een genadeloos harde linkse. Gilbert slaat iemand van waarschijnlijk 40 kilo lichter tegen de vlakte die daar totaal niet op berekend is waardoor de impact van zo'n klap nog groter wordt. Hoe irritant zo'n scheids ook is(en dat was deze nicht) dat rechtvaardigt nog niet dat Gilbert zo iemand neerhoekt en een trap na geeft. Als je hier begrip voor opbrengt dan zijn er nog wel wat scheidsrechters die een helm op kunnen zetten. Als een irritante scheids gelijk een klap zou krijgen kunnen we in NL geen voetbalwedstrijden meer houden. Wat mij betreft staan de zaken los van elkaar. De scheids is slecht en moet nooit meer een wedstrijd leiden en Gilbert gaat door het lint en moet daarvoor gestraft worden. Dat Gilbert daarna gewoon verder wil vechten zegt iets over de staat waarin hij verkeerde.

Die Backman is een lafaard. Zijn manager wordt neergeslagen en hij rent de ring uit, terwijl hij toch al in gevecht is met Gilbert.

Arjan
25-11-2004, 15:52
ben allang blij dat er geen drugs in het spel is dat zou pas zonde zijn, nu is het pure frustratie... heel fout maar meer begrijpelijk!

maartenjackie
25-11-2004, 15:58
SAMMEEE POSITIONNNNNNNNNN


ik zou ook gek worden van die scheids

sportfan
25-11-2004, 16:01
Pfoe...ik ga nu mijn excuses maken! Uiteraard mag je een scheidsrechter NOOIT slaan maar in dit geval...

Ik moet zelfs bekennen dat ik Yvel bewonder voor zijn geduld en verbaas me dat hij niet eerder uithaalde!

Nogmaals (aan het kamp Yvel); excuses!

Marco
25-11-2004, 16:02
knappe hoek, als Gilbert de kans had gehad was Backman er ook wel op neer gegaan denk ik. :wink:

Sjaak
25-11-2004, 16:03
Nou weet ik nog steeds niet waarom Gilbert zo fel reageerde en die scheids ineens neerbeukte of mis ik iets :?

Ik denk dat hij iets heeft gezegd waardoor Gilbert door het lint ging


Wie weet hier een antwoord op ?

Arjan
25-11-2004, 16:04
knappe hoek, als Gilbert de kans had gehad was Backman er ook wel op neer gegaan denk ik.

ja maar van defense was bij de scheids ook niet te spreken.... scheids kon maybe winnen door Yvel ko te lullen met irritant gezeik ofzo...

Marco
25-11-2004, 16:07
zit wat in Arjan, even offtopic wie zijn die 2 lekkertjes in je avatar ?

Mickey
25-11-2004, 16:07
Die scheids was inderdaad ZWAAR Irritant!
Wat een mannetje..

Desalniettemin, scheidsje stompen is niet netjes.. ;)

Marco
25-11-2004, 16:09
is er al een fruitmand naar de scheids gestuurd ? namens Vos gym en Yvel ? of mischien is gepureerd fruit meer van toepassing :roll: :mrgreen:

mossad
25-11-2004, 16:11
Pfoe...ik ga nu mijn excuses maken! Uiteraard mag je een scheidsrechter NOOIT slaan maar in dit geval...

Ik moet zelfs bekennen dat ik Yvel bewonder voor zijn geduld en verbaas me dat hij niet eerder uithaalde!

Nogmaals (aan het kamp Yvel); excuses!

Als Gilbert de scheids zo zat was had hij moeten zeggen dat hij met deze scheids niet verder wilde vechten. In mijn ogen geen aanleiding iemand neer te slaan en nog een trap te verkopen.

Marco
25-11-2004, 16:13
mossad is correct, ondanks alle ergenis geen reden om de ref. te slaan...

Arjan
25-11-2004, 16:27
Miko lee en tawny roberts..
:thumbs:

sportfan
25-11-2004, 16:36
Idd hebben Marco en Mossad gelijk. Maar moet toch even opmerken dat de scheidsrechter overduidelijk de andere vechter een beetje beschermd.

ashi76
25-11-2004, 17:13
hier is het filpmje van het gevecht , dan begrijp je het nog beter

http://mbnet.fi/r-k/yvel_ref.wmv

tnx Raveboy... :thumbs:

Justinian
25-11-2004, 17:21
In de andere topic heb ik gezegd dat ik mijn oordeel pas zou geven zodra ik het filmpje heb gezien, dus dat doe ik bij deze. Damn wat was die scheids irritant zeg!!! Hij was niet capabel genoeg om deze partij te scheidsen. Misschien had het ook wel te maken met het feit dat de tegenstander van Gilbert afkomstig is van zijn eigen sportschool. Die kerel met z’n ‘same position’ de hele tijd. Volgens mij wist hij niet eens meer uit welke positie ze nu eigenlijk kwamen. Ik moet dan ook bekennen dat er een glimlach op m’n gezicht verscheen toen ik zag dat Gilbert die stoot gaf. Natuurlijk, het zou beter zijn geweest om de ring uit te lopen, maar ik kan me deze reactie na het zien van het filmpje ook wel voorstellen.

Die tegenstander van Gilbert was ook niet bepaald een held te noemen; z’n trainer wordt ff zwaar neergeslagen en hij staat erbij, kijkt er naar en loopt vervolgens de ring uit...

Ps. leuke binnenkomer Raveboy, welkom! thx voor de link :thumbs:

phranq
25-11-2004, 17:31
Naais idd Raveboy! :thumbs:

bloody
25-11-2004, 17:39
wat ik erover kwijt wil is dat alle zaken die van te voren in de aandacht zijn gekomen volledig onterecht was. Gilbert je had beter die backman effe een poeier kunnen geven, je kan duidelijk aan je zien dat jij alleen maar door wilde die backman had het volgens mij al wel door dat had niet meer lang geduurd of hij was tegen de vlakte gegaan. Die scheids verdiende het eigenlijk ook, maar het is niet goed. Ik heb zeker heel erg veel respect ervoor dat je het op het forum hebt gezegd en als ik in de volgorde jouw verhaal en dan het filmpje bekijk dan heb je volkomen gelijk. Tevens wil ik ff kwijt dat het super is van de members van mixfight dat het verhaal van 2 kanten op het forum is komen te staan. TOP! :thumbs:

Biiyen
25-11-2004, 17:59
Die vent is een debiel! Waarom zit hij de hele tijd alleen aan Gilbert te plukken en hem te pushen? Een scheids hoort niet op die manier continu aan een vechter te zitten. En dat "same position" slaat nergens op want er was geen grondgevecht. Wat Gilbert doet is niet goed te praten maar ik hoop dat hij hiervoor geen super zware schorsing krijgt.

Yvel hoekt hem wel goed neer, Ik ben trots op die jongen! Hij laat zich tenminste niet bezeiken door zo'n hansworst.

@ Raveboy, bedankt! Dit is er weer een voor het archief :mrgreen:

-edit- Aan de telegraaf wil ik kwijt dat ik hun krant nooit meer koop! stelletje sensatiezoekers. Het is niet alleen dit, de telegraaf maakt zich ook dagelijks schuldig aan het schrijven van opruiende stukjes om de koof tussen moslims en Nederlanders bewust te vergroten.

redjuh
25-11-2004, 18:06
oke en waar zijn nu demensen die mij zo hebben ondergezeken in dat andere topic, waarin ik zei dat we gewoon achter Gilbert moeten staan???

redjuh
25-11-2004, 18:12
oh en doe klap was volkomen terecht imo!!!

redjuh
25-11-2004, 18:22
Pfoe...ik ga nu mijn excuses maken! Uiteraard mag je een scheidsrechter NOOIT slaan maar in dit geval...

Ik moet zelfs bekennen dat ik Yvel bewonder voor zijn geduld en verbaas me dat hij niet eerder uithaalde!

Nogmaals (aan het kamp Yvel); excuses!

en redjuh.....

Menno
25-11-2004, 18:27
Ik heb het interview gelezen en het filmpje gezien, en ik kan nu niet echt zeggen dat ik de actie van Gilbert beter begrijp. Het getuigt mijns inziens van een gebrek aan controle en professionaliteit als je in een situatie als deze "doorslaat".

De scheids was zeker irritant en was de partij voor Gilbert aan het verkloten, en was zoals Justinian zegt niet capabel genoeg om deze partij de scheidsen. Echter, als je als vechter en dan vooral als professional, niet met een dergelijke situatie om kunt gaan zonder de scheidsrechter opzettelijk letsel toe te brengen, ben je naar mijn maatstaven heel verkeerd bezig.

mossad
25-11-2004, 18:34
oh en doe klap was volkomen terecht imo!!!

Inderdaad! Hij is alleen vergeten hem daarna dood te schieten.

redjuh
25-11-2004, 18:35
hij slaat toch niet door man! hij geeft hem gewoon 1 pomp en die had hij zwaar verdiend. daarna was ie gewoon relaxed

mossad
25-11-2004, 18:44
hij slaat toch niet door man! hij geeft hem gewoon 1 pomp en die had hij zwaar verdiend. daarna was ie gewoon relaxed

Nee je hebt gelijk, hij heeft alleen zijn kaak even gebroken.

Arjan
25-11-2004, 18:45
naja deze klap is natuurlijk niet goed te praten, of de reden er nou was of niet, uit irritatie mag je de scheids natuurlijk niet voor de bek rammen, zeker niet nog een trap nageven ook al stelde die trap nie veel voor... vind het filmpje niet cool om te zien ofzo

Vind menno's bericht wel mooi!

migyur
25-11-2004, 18:54
Ik heb het interview gelezen en het filmpje gezien, en ik kan nu niet echt zeggen dat ik de actie van Gilbert beter begrijp. Het getuigt mijns inziens van een gebrek aan controle en professionaliteit als je in een situatie als deze "doorslaat".

De scheids was zeker irritant en was de partij voor Gilbert aan het verkloten, en was zoals Justinian zegt niet capabel genoeg om deze partij de scheidsen. Echter, als je als vechter en dan vooral als professional, niet met een dergelijke situatie om kunt gaan zonder de scheidsrechter opzettelijk letsel toe te brengen, ben je naar mijn maatstaven heel verkeerd bezig.

menno = correct

Voor deze actie heb ik geen respect, had het liever gezien dat hij gewoon uit de ring was gestapt..

redjuh
25-11-2004, 19:02
hij slaat toch niet door man! hij geeft hem gewoon 1 pomp en die had hij zwaar verdiend. daarna was ie gewoon relaxed

Nee je hebt gelijk, hij heeft alleen zijn kaak even gebroken.

ja dat is jammer idd

Wheelie
25-11-2004, 19:05
En dat "same position" slaat nergens op want er was geen grondgevecht..

wie zegt dat "same position"alleen tijdens het grond gevecht is ? volgens iemand van sherdog waren dat de regels van dat gala dus slaat dat zeker wel ergens op

harry
25-11-2004, 19:23
Ik vin het een vergelijkbare reactie, als die van Jerome LeBanner, je staat daar toch te knokken op leven en dood? (bij wijze van spreke dan)
Profesioneel of niet, hij staat daar vol adrenalin!Hij staat daar toch niet te dammen?
Tis toch heel iets anders dan iemand die door het lint gaat?
Tis volgens mij puur instinctief, een "echte" vechter voor mij!

Anonymous
25-11-2004, 19:41
ik heb dat filmpje gezien en en ik zag hoe irritant die scheids deed... ik vond gilbert nog lief doen tegen hem... toen ie zielig op de grond lag kreeg ie nog een een schop onder zijn reet... ik had hem nog harder in zijn nek getrapt die mafkees met zijn domme same positioooooonnnnnnnnnn... get the f*ck out of here!

if a refree gets attitude... drop him like he's HOT :lol: :lol: :lol:

Mike
25-11-2004, 19:57
bron: http://www.vosproductions.nl/




Maandag 15 november stond je met foto en al op de voorpagina van de Telegraaf. Wat vond je daar van?

Belachelijk. Alleen maar voor de sensatie, want toen ik 25.000 gulden doneerde aan Volendam ivm de nieuwjaars ramp en een keer 25.000 gulden gaf aan Enschede voor de vuurwerkramp of dat ik 3 x wereldkampioen freefighten ben geworden heeft geen enkele krant iets gemeld.

!

hmm ik vond het eerst terecht dat de telegraaf het publiceerde op de voorpagina maar nu ik dit lees denk ik er anders over.

ik wist niet eens van die donaties af , wel bijdehand dat ze dus echt alleen negatief nieuws over hem posten.

Hollandpride
25-11-2004, 20:35
Ik begrijp zijn actie nu ook idd, na het zien van dit filmpje.

Dutch Dynamite
25-11-2004, 21:56
Klinkt raar, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Niet vechten was de beste optie met zo n scheids, maar ja. Dat was pas later bekend.

Ronald
25-11-2004, 22:39
Die organisatie is helemaal niks, die scheids is helemaal niks, maar die actie van Gilbert is ook helemaal niks.

Anonymous
25-11-2004, 22:48
ondanks de slechte organisatie en scheids praat dit nog niet goed.... ik heb dat filmpje gezien..... Yvel had weg kunnen lopen.... kom nou niet met die bullshit van het heetst in de strijd... maar iemand die normaal kan denken, ala hoost/bonjasky etc, die zouden niet zo reageren maar zoals Valentijn de ring uit lopen.... deze reactie is/was bullshit van Yvel en on toe laatbaar....
Vage scheids dat wel maar praat dit niet goed...... ik ben blij dat deze beelden wereldwijd versprijd zijn en hoop dat Yvel zo aangesproken wordt door de grotere organisaties.... Ik begrijp dat Rutz zoiets heeft van fok it, het brengt geld op en jammer dat die zo denkt.....
Hier moet duidelijk een sanctie tegen komen, puur als voorbeeld in de mma wereld..
Osu = respect toch??
Vechtsport = respect.
Deze actie ontoelaatbaar...

harry
25-11-2004, 23:10
Guest, wat een .....
Weglopen... natuurlijk!
Heeft geen zak met normaal denken te maken, hij had hem gewoon al veel eerder op zijn bek moeten slaan!

Paco
25-11-2004, 23:21
En dat "same position" slaat nergens op want er was geen grondgevecht..

wie zegt dat "same position"alleen tijdens het grond gevecht is ? volgens iemand van sherdog waren dat de regels van dat gala dus slaat dat zeker wel ergens op

Mocht die regel idd van toepassing zijn, dan ben ik wel benieuwd waarom de scheids ze uit elkaar haalde...
(anders dan zn vechter ff lekker bij te laten komen, ff handdoekje over het gezicht, vervolgens een ideale positie zoeken, met een minimale kans voor z'n vechter om Gilbert toch enige schade toe te brengen). Maarja, het niet juist toepassen van regels van de kant van de scheidsrechter staat niet bepaald in verhouding tot het totaal schijt hebben aan alle regels van de kant van Gilbert.. Maarja, je komt ook niet in de ring om weloverwogen beslissingen te maken, maar om te knokken.

Begrijpelijk vind ik het wel, alleen had ik wel gedacht dat Gilbert hier boven zou staan, de belangen voor z'n toekomst zijn wel wat groter, dan de belangen op dat gala waren... Hoewel ik denk dat er nog, of misschien nu juist, hordes mensen zijn die Gilbert willen zien knokken!

ICON
25-11-2004, 23:23
weet iemand wat ze nu op sherdog zegge na t zien van dit filmpje?

ik geef gilbert groot gelijk trouwens!. wat n irritantje, je ziet gewoon dat gilbert zoiets heeft van flikker op ik ben hier om te vechten! echt jammer dit.

Paco
25-11-2004, 23:24
Ik vin het een vergelijkbare reactie, als die van Jerome LeBanner, je staat daar toch te knokken op leven en dood? (bij wijze van spreke dan)
Profesioneel of niet, hij staat daar vol adrenalin!Hij staat daar toch niet te dammen? Tis toch heel iets anders dan iemand die door het lint gaat?
Tis volgens mij puur instinctief, een "echte" vechter voor mij!

Ik denk dat een beetje dammer die scheids ook wel afrost als ie zo aan hem staat te graaien en plukken :lol:

mossad
25-11-2004, 23:46
Guest, wat een .....
Weglopen... natuurlijk!
Heeft geen zak met normaal denken te maken, hij had hem gewoon al veel eerder op zijn bek moeten slaan!

Die scheids zit nu met zijn bek dichtgenaaid omdat hij niet zo goed was en irritant. Vind je dat iedere vechter die de scheidsrechter irritant vindt uit moet halen? Dan houden we er weinig meer over.

harry
25-11-2004, 23:57
Die scheids zit nu met zijn bek dichtgenaaid omdat hij niet zo goed was en irritant. Vind je dat iedere vechter die de scheidsrechter irritant vindt uit moet halen? Dan houden we er weinig meer over.

Dan leert tie het gelijk om nooit meer irritant te doen!niet op zijn werk en waarschijnlijk ook niet privé!

Er is een verschil tussen irritant en irritant, maar die gast had waarschijnlijk bij een andere situatie ook nog eens een keer een pak slaag opgelopen.
Respect moet van 2 kanten komen en als een "vechter" en dan bedoel ik echt "vechter" staat te knokken is het een buskruit wat staat op springen en die moet je niet fucken!

Knappe jongen die daar voor wegloopt hoor... ja zijn tegenstander haha bang he!

(maar ja da's mijn idee)

Paco
26-11-2004, 00:04
1 ding, Gilbert heeft niet zo snel meer dit gehannes van zo'n scheids..

mossad
26-11-2004, 00:11
Die scheids zit nu met zijn bek dichtgenaaid omdat hij niet zo goed was en irritant. Vind je dat iedere vechter die de scheidsrechter irritant vindt uit moet halen? Dan houden we er weinig meer over.

Dan leert tie het gelijk om nooit meer irritant te doen!niet op zijn werk en waarschijnlijk ook niet privé!

Er is een verschil tussen irritant en irritant, maar die gast had waarschijnlijk bij een andere situatie ook nog eens een keer een pak slaag opgelopen.
Respect moet van 2 kanten komen en als een "vechter" en dan bedoel ik echt "vechter" staat te knokken is het een buskruit wat staat op springen en die moet je niet fucken!

Knappe jongen die daar voor wegloopt hoor... ja zijn tegenstander haha bang he!

(maar ja da's mijn idee)

Dus iedere scheids die irritant is moet een klap krijgen van een getrainde zwaargewicht? Het liefst met een kaakbreukje en wat hersenletsel?
En als iemand op straat irritant is, moet Gilbert hem dan ook KO meppen?

harry
26-11-2004, 00:14
Dus iedere scheids die irritant is moet een klap krijgen van een getrainde zwaargewicht? Het liefst met een kaakbreukje en wat hersenletsel?
En als iemand op straat irritant is, moet Gilbert hem dan ook KO meppen?

Nee!!!



Gilbert hoeft het niet alleen te doen :roll:

mossad
26-11-2004, 00:22
Dus iedere scheids die irritant is moet een klap krijgen van een getrainde zwaargewicht? Het liefst met een kaakbreukje en wat hersenletsel?
En als iemand op straat irritant is, moet Gilbert hem dan ook KO meppen?

Nee!!!



Gilbert hoeft het niet alleen te doen :roll:

Volgens mij heeft Gilbert geen hulp nodig hoor. Hij is namelijk loeisterk.

harry
26-11-2004, 00:30
Ok daar gaat het niet om, maar ik denk dat je als schijdsrechter ook de taak hebt om de situatie in te schatten, en niet moet blijven fucken met een vechter die staat te knokken en explosief is.
Als je daar gewoon het schijt aan hebt en blijft houden, en jouw wet boven ieder ander stelt, kan je weleens een probleem krijgen.

mossad
26-11-2004, 00:51
Dat lijkt me bijzonder glad ijs.Volgens mij moet een scheidsrechter er vanuit kunnen gaan dat de vechters hem niet aanvallen. Een scheidsrechter is de baas en zijn bevelen moeten worden opgevolgd ook als dat niet leuk is. Als een scheids geen autoriteit heeft lopen de zaken uit de hand en dat moeten we niet willen.

n00bstar*
26-11-2004, 00:53
Je kan lullen wat je wil, die scheids was een irritant ventje maar mossad = correct

wat een hoek :shock:

Anonymous
26-11-2004, 01:20
Guest, wat een .....
Weglopen... natuurlijk!
Heeft geen zak met normaal denken te maken, hij had hem gewoon al veel eerder op zijn bek moeten slaan!

dan heb ook jij niks in deze vechtsport te zoeken...... juist 'wij' als vechtsporters moeten 2 x nadenken....helemaal in dit soort zaken.....
de meeste hier reageren te makkelijk hierop......
de scheids was een eikel...duidelijk..... maar nogmaals maakt dit niet toelaatbaar....

}|^-_-^|{
26-11-2004, 04:43
lol@ harry

Anonymous
26-11-2004, 08:30
als iedereen zo zou denken als harry wordt het helemaal een feestje in de ring. En dan nog klagen waarom de media deze sport in nederland niet accepteert enzo......

kyokushin
26-11-2004, 10:48
de scheids was een eikel...duidelijk..... maar nogmaals maakt dit niet toelaatbaar....

mee eens, het best is in zon situatie weglopen.

Anonymous
26-11-2004, 10:54
Ook mee eens, toen Yvel zag dat die scheids te ver ging had ie weg moeten gaan. Dat verhaal van emoties en heetst van de strijd is allemaal goed en wel, maar het staat natuurlijk helemaal niet in verhouding met elkaar. Als iemand die zo sterk is als Yvel iedereen zou slaan die hem irriteerde, jezus, dan zou ik niet bij hem in de straat willen wonen zeg, stel voor dat mijn muziek te hard staat.

Emilio
26-11-2004, 11:25
Kan het me wel voorstellen maar proffesioneel is het natuurlijk niet. Gilbert ziet er wel weer goed uit trouwens!

Sjaak
26-11-2004, 12:18
1) Van een scheidsrechter blijf je ten alle tijde af.
2) Ben je het niet eens met wat er gebeurd dan moet je de ring uitlopen
3) Laat je trainer of coach protest aantekenen.
4) Zeg de scheids "verkeerde" dingen tegen je dan maak je dat openbaar.

Vind het heel triest dat dit is gebeurd en wat de reden er ook voor is het is niet goed te praten en het is zeker geen vrijbrief om nu ineens alle scheidsen neer te gaan meppen want nu zeker vaker voor gaat komen, let op mijn woorden Het is slecht voor de vechtsport en ook niet goed voor Gilbert, jammer, jammer, jammer want hij was net weer zo lekker bezig :cry:

sportfan
26-11-2004, 12:22
1) Van een scheidsrechter blijf je ten alle tijde af.
2) Ben je het niet eens met wat er gebeurd dan moet je de ring uitlopen
3) Laat je trainer of coach protest aantekenen.
4) Zeg de scheids "verkeerde" dingen tegen je dan maak je dat openbaar.

Vind het heel triest dat dit is gebeurd en wat de reden er ook voor is het is niet goed te praten en het is zeker geen vrijbrief om nu ineens alle scheidsen neer te gaan meppen want nu zeker vaker voor gaat komen, let op mijn woorden Het is slecht voor de vechtsport en ook niet goed voor Gilbert, jammer, jammer, jammer want hij was net weer zo lekker bezig :cry:

Helemaal mee eens Sjaak. Echter wanneer je in de ring staat te vechten en je word door onduidelijke redenen gehinderd en OPZETTELIJK uit het spel gehaald door de scheidsrechter zoals in dit geval KAN ik me voorstellen dat je door het lint gaat. Nogmaals en je hebt helemaal gelijk dit mag nooit gebeuren en natuurlijk dient er hier een sanctie op te volgen!

Marco (scheids)
26-11-2004, 12:31
Heb de beelden nu ook gezien, en zal mijn mening als scheidsrechter op deze situatie te geven:

1. hij had de touwen van te voren moeten checken, als je weet dat je een zwaargewicht partij hebt dan moeten de touwen strak zijn, deze touwen drukte je zowat tegen het tweede touw aan.

2. hij had deze partij nooit zelf moeten scheidsen, zeker als je eigen vechter de tegenstander is.

3. hij had zn eigen vechter een vermaning moeten geven dat ie zn tegenstander zn rug probeerde te breken door m zo over de touwen te duwen, dat is geen clinch, maar een moedwillige actie om je tegenstander te blesseren!

4. hij had niet steeds Gilbert aan moeten blijven raken, als een vechter daar niet van gediend is moet je ook van m afblijven en t m op een andere manier proberen duidelijk te maken ... dat heet ook respect.

5. als hij vond dat gilbert niet luisterde had ie de tijd stil moeten zetten, en Gilbert appart moeten nemen en m proberen te vertellen wat ie wilde gaan doen...als Gilbert daar niet op had gereageerd had ie naar de hoek van Gilbert moeten gaan en die het aan Gilbert laten vertellen ....

6. een stop dont move op een clinch positie heb ik noch nooit van gehoord

7. waarom brak ie die clinch??? omdat ze de ring bijna uit vielen?? dan kan ie ze toch ook nooit in dezelfde possitie terugzetten anders had je ook niet hoeven breaken.

8. dan gaat ie op het irritante af lopen gillen tegen Gilbert met zn same possition .... daarmee fok je dan helemaal iemand totaal op .. helemaal iemand waarvan zn tegenstander half out is ... dan wil je het zo snel mogelijk afmaken ....


Nomaals het valt niet goed te praten dat Gilbert die scheids heeft geslagen, dat zal Gilbert zelf ook wel weten, maar als je al deze punten neemt, kan ik wel geloven dat iemand buiten zinnen raakt, en dan heb ik het nog niet over de behandeling die Gilbert en zijn team de dagen ervoor hebben gehad.

sportfan
26-11-2004, 12:35
duidelijk verhaal Marco. Inderdaad dat van die touwen verbaasde mij ook al lichtelijk. Ze stonden voor wel erg slap.

Anonymous
26-11-2004, 12:37
Was even bang dat hier de actie van Yvel werd goedgerkeued, maar gelukkig is dat NIET zo.

Hoost vs Sapp 2, werd volgens mij te vroeg gestopt, Hoost ging meteen de ring uit, zwaar gefrustreerd...sloeg hij de scheids?

Sloeg Rampage de scheids toen hij gedisqualificeerd werd tegen Matsui?

Sloeg Herring de scheids toen tegen Yokoi?

Sloeg Nog de scheids, omdat hij het oneens was met de no contest van de scheids tegen Fedor.

Sloegen spelers van het Nederlands elftal die zweedse scheids tijdnes het EK, dacht wedstrijd tegen Portugal, hij was nogal partijdig.

Zoals de meeste van jullie gelukkig al zeiden; ben je het oneens met de actie van de scheids, dan is een actie zoals die van Yvel het stomste wat je kan doen. En een dergelijke actie draagt zeker niet mee aan de acceptatie van de sport.

harry
26-11-2004, 13:14
Als je in de kroeg staat en iemand loopt heel de tijd te dreinen, en je hebt hem al een paar keer gewaarschuwd van: nokken want dit gaat niet goed komen zo...
wat gebeurt er dan?
Ja ineens heeft niemand van jullie verder geknokt :? knap maar dat ligt niet in ieders aard.
Natuurlijk was het beter dat tie weggelopen was, maar ja dat zat er ff niet in

Sjaak
26-11-2004, 13:17
Als je in de kroeg staat en iemand loopt heel de tijd te dreinen, en je hebt hem al een paar keer gewaarschuwd van: nokken want dit gaat niet goed komen zo...
wat gebeurt er dan?
Ja ineens heeft niemand van jullie verder geknokt :? knap maar dat ligt niet in ieders aard.
Natuurlijk was het beter dat tie weggelopen was, maar ja dat zat er ff niet in

Huh Harry volgens mij is er een behoorlijk verschil tussen een kroeg en een ring dus dat is niet zo'n beste vergelijking en ja zat ervaring in kroegen :wink:

harry
26-11-2004, 13:21
Huh Harry volgens mij is er een behoorlijk verschil tussen een kroeg en een ring dus dat is niet zo'n beste vergelijking en ja zat ervaring in kroegen :wink:

Haha da dacht ik al :lol:

Maar ik bedoel te zeggen, door al die punten die Marco opnoemd kan het toch gebeuren dat je zo iemand een beuk geeft?
En dan maakt het toch niet uit waar je staat, of wie dat je voor je hebt?

kyokushin
26-11-2004, 13:48
Maar ik bedoel te zeggen, door al die punten die Marco opnoemd kan het toch gebeuren dat je zo iemand een beuk geeft?
En dan maakt het toch niet uit waar je staat, of wie dat je voor je hebt?

Tuurlijk kunnen die dingen gebeuren maar dan hoef je ze nog niet goed te keuren, ik blijf erbij dat je zulke dingen altijd met proberen te vermijden.

dennisisoke
26-11-2004, 14:16
Sloegen spelers van het Nederlands elftal die zweedse scheids tijdnes het EK, dacht wedstrijd tegen Portugal, hij was nogal partijdig.


hadden wij hem maar geslagen ............................ :twak:

Nickuraba
26-11-2004, 14:40
Ik kan begrijpen dat gilbert er genoeg van heeft, en datn die zo reageert maar tis en blijft in mijn ogen een foute manier. Als pro hoor je te weten hoe je je dan moet gedragen en jezelf gewoon in de hand houden

Anonymous
26-11-2004, 16:48
is zeker geen stijl van de organisatie. en helemaal als je dat gevecht ziet, de scheids is echt heeeeeeeel irritant.

Maar dan nog is er geen enkel excuus dat t rechtvaardigd om de scheids te slaan

Geweldig zeg om zolang niet te vechten en dan in een gymzaal in Finland?, wie heeft dat geregeld?
Gilbert wie is jouw nieuwe manager? Zijn dat dezelfde als de twee operhoofden?

Anonymous
26-11-2004, 16:53
bron: http://www.vosproductions.nl/




Maandag 15 november stond je met foto en al op de voorpagina van de Telegraaf. Wat vond je daar van?

Belachelijk. Alleen maar voor de sensatie, want toen ik 25.000 gulden doneerde aan Volendam ivm de nieuwjaars ramp en een keer 25.000 gulden gaf aan Enschede voor de vuurwerkramp of dat ik 3 x wereldkampioen freefighten ben geworden heeft geen enkele krant iets gemeld.

!

hmm ik vond het eerst terecht dat de telegraaf het publiceerde op de voorpagina maar nu ik dit lees denk ik er anders over.

ik wist niet eens van die donaties af , wel bijdehand dat ze dus echt alleen negatief nieuws over hem posten.

Dat geld was door 2h2h en GG opgehoest door bekende en jij mocht dat onder jouw naam doneren Gilbert, jezus wat laag om dit erbij te halen, kijk in de spiegel!

}|^-_-^|{
26-11-2004, 17:18
Als je in de kroeg staat en iemand loopt heel de tijd te dreinen, en je hebt hem al een paar keer gewaarschuwd van: nokken want dit gaat niet goed komen zo...
wat gebeurt er dan?
Ja ineens heeft niemand van jullie verder geknokt :? knap maar dat ligt niet in ieders aard.
Natuurlijk was het beter dat tie weggelopen was, maar ja dat zat er ff niet in

ow, ik wist niet dattie de scheids al gewaarschuwd had...

dan is het goed :thumbs:

Anonymous
26-11-2004, 18:06
ik vraag me af wie van diegene die vinden dat gilbert gewoon had weg moeten lopen en zichzelf had moeten beheersen ook werkelijk ZELF in de ring heeft gestaan.....je begrijpt volgens mij niet echt hoe adrenaline werkt....

kyokushin
26-11-2004, 18:13
ik vraag me af wie van diegene die vinden dat gilbert gewoon had weg moeten lopen en zichzelf had moeten beheersen ook werkelijk ZELF in de ring heeft gestaan.....je begrijpt volgens mij niet echt hoe adrenaline werkt....

Heb niet in de ring gestaan maar wel op de mat, en ik zou het echt niet in m'n hoofd halen om daar 1 van de scheidsrechters te slaan.

Anonymous
26-11-2004, 18:17
ik vraag me af wie van diegene die vinden dat gilbert gewoon had weg moeten lopen en zichzelf had moeten beheersen ook werkelijk ZELF in de ring heeft gestaan.....je begrijpt volgens mij niet echt hoe adrenaline werkt....

Denk nu is na...... Harry vergelijkt het met een gevecht in een bar..... en nu moet je zelf gevochten hebben om hierover te oordelen... ik ga daar niet eens op in....
maar vraag je dit dan is af.... waarom is dit in het verleden nog niet gebeurt dan in de mma wereld?? ik heb partijen gezien waar een scheids nog irritanter was, maar zo'n reactie van een vechter nooit gezien zoals gilbert dat deed.....We zijn geen barbaren in de vechtsport wereld...
Denk je dat een Bonjasky of HOost zo zou reageren?? denk ff na voordat er onzin gepraat wordt.... straat mentalitijd (sp??) is leuk om te hebben maar in de ring moet je volwassen genoeg zijn...vechtsport of niet....

harry
26-11-2004, 19:45
Denk nu is na...... Harry vergelijkt het met een gevecht in een bar..... en nu moet je zelf gevochten hebben om hierover te oordelen... ik ga daar niet eens op in....
maar vraag je dit dan is af.... waarom is dit in het verleden nog niet gebeurt dan in de mma wereld?? ik heb partijen gezien waar een scheids nog irritanter was, maar zo'n reactie van een vechter nooit gezien zoals gilbert dat deed.....We zijn geen barbaren in de vechtsport wereld...
Denk je dat een Bonjasky of HOost zo zou reageren?? denk ff na voordat er onzin gepraat wordt.... straat mentalitijd (sp??) is leuk om te hebben maar in de ring moet je volwassen genoeg zijn...vechtsport of niet....

Ik vergelijk het vechten in de ring niet met het vechten in een kroeg, maar ik vergelijk het alsmaar door blijven fucken(en alles wat er nog bij kwam) terwijl je op scherp staat, daar gaat het om, en of dat nou in de ring is of erbuiten!
En dit gebeurt hier toevalig in de ring en door een scheids...

mossad
27-11-2004, 00:05
ik vraag me af wie van diegene die vinden dat gilbert gewoon had weg moeten lopen en zichzelf had moeten beheersen ook werkelijk ZELF in de ring heeft gestaan.....je begrijpt volgens mij niet echt hoe adrenaline werkt....

Als het zo zou zijn dan zou het levensgevaarlijk zijn om nog in de ring te stappen als scheids.
"Waarom is je mond dichtgenaaid papa?"
Ja kindje, papa wist niet dat er zoveel adrenaline in het spel was. Dom van papa he?"

Siliconknight64
27-11-2004, 02:58
Ja ja. Zeggen jullie maar dat je het begrijpt van Gilbert enzo maar 1 ding is zeker. Dit is geen straat gevecht of kroeg gevecht. We hebben hier te maken met profesionals. Op het moment dat jij je geld verdiend met vechten heb je verantwoordelijkheden. Een daarvan is beheersing ten all tijden. Of je het leuk vind of niet die gozer moest gewoon uit de ring stappen ofzo. Hij is een pro en kan niet met alledaagse mensen vergeleken worden. Ik vind een goeie schorsing op zijn plek.

harry
27-11-2004, 03:13
Ja ja. Zeggen jullie maar dat je het begrijpt van Gilbert enzo maar 1 ding is zeker. Dit is geen straat gevecht of kroeg gevecht. We hebben hier te maken met profesionals. Op het moment dat jij je geld verdiend met vechten heb je verantwoordelijkheden. Een daarvan is beheersing ten all tijden. Of je het leuk vind of niet die gozer moest gewoon uit de ring stappen ofzo. Hij is een pro en kan niet met alledaagse mensen vergeleken worden. Ik vind een goeie schorsing op zijn plek.


wat is dit :?

harry
27-11-2004, 03:20
--- Mickey ---

Harry,

1. Niemand loopt hier te pissen. Dat zou op termijn niet zo lekker ruiken..
2. Mensen beschuldigen van homosexualiteit teneinde ze te beledigen is nogal zwakjes..
3. Korfbal lijkt op basketbal, Basketbal is cool..
4. You see where Im going with this.. Chill the F**k out, Amigo..

Je onderbouwd je posts en we verzanden hier niet in scheldtirrades..

--- / Mickey ---

m.g
27-11-2004, 03:42
Aan ieder verhaal zitten twee kanten....... Ok de schieds was irritant maar dan nog niet slaan!!!

En dat de promotor de scheids mag zijn ook dat kan en mag gewoon niet...

harry
27-11-2004, 03:50
Nee dat mag gewoon niet nee dat mag gewoon niet, nee dat mag gewoon niet, jij moet bij de politie gaan!!! rijden ze 3 km te hard: nee dat mag gewoon niet... zulke lui kenne ze ook gelijk doodschoppen o nee dat mag gewoon niet...

Anonymous
27-11-2004, 07:28
flikker toch op man allemaal, loop niet zo te pissen stelletje mongolen als je loopt te fucken en je bllijft aan gang krijg je gewoon een pak slaag stelletje homo's
loop lekker weg en ga korfballen of zoek een andere sport.!

Ik lees de voorgaande post ff door maar volgens mij zit ik op een of andere homo site of zo???
Als je in de ring staat moet je je zo gedragen!!!!en ja want!!! blabla!!! fuck off men get real...

zucht....

Sjaak
27-11-2004, 09:23
Nee dat mag gewoon niet nee dat mag gewoon niet, nee dat mag gewoon niet, jij moet bij de politie gaan!!! rijden ze 3 km te hard: nee dat mag gewoon niet... zulke lui kenne ze ook gelijk doodschoppen o nee dat mag gewoon niet...

Haha gaat die lekker Harry :wink: adem diep door de neus in en heel langzaam door de mond uit .................. :thumbs:

Mickey
27-11-2004, 10:05
--- Mickey ---

Ik begrijp dat de gemoederen hoog oplopen..
Daarom 1 waarschuwing voor iedereen..

Nuanceer je posts.. en druk je normaal uit!

@ Harry > Adem in.. Adem uit..

--- / Mickey ----

harry
27-11-2004, 11:43
Eeh...heb je welleens dat je denkt van zit toch niet zo te zeiken?
En dat je dan welleens doorslaat, en iets doet of zegt wat je eigenlijk beter niet had moeten doen?
Eeh weglopen ofzo?(geintje)
Eeh... zo'n moment had ik ff eeh...ik had weg moeten lopen(of mijn eigen anders moeten formuleren) maar ja dat zat er ff niet in :roll:
Is niet de manier van discusseren, en dan kom ik er nog goed vanaf met een waarschuwing :roll:

Heb mijn post ff gekut want dat lijkt nergens na...

Anonymous
27-11-2004, 11:46
Je bent gisteravond toch niet naar een café gelopen en gaan meppen of wel om je frustraties te uitten? :lol: :thumbs:

harry
27-11-2004, 11:56
Je bent gisteravond toch niet naar een café gelopen en gaan meppen of wel om je frustraties te uitten? :lol: :thumbs:

eeh :roll: nee dat wou ik vanavond eigenlijk gaan doen :roll:


(Of een flink pak slaag krijgen :lol: maar ja that's all in the game)

MB667
27-11-2004, 12:17
haha...Tis het risico van het vak he

RNLMC
27-11-2004, 17:33
aaahhh valt tog wel mee hij staat gewoon weer op :mrgreen:

Anonymous
28-11-2004, 17:57
Profesioneel of niet, hij staat daar vol adrenalin!Hij staat daar toch niet te dammen?
Tis toch heel iets anders dan iemand die door het lint gaat?
Tis volgens mij puur instinctief, een "echte" vechter voor mij!


je hebt daar ook wel weer gelijk in vind ik ...

Anonymous
28-11-2004, 18:05
Ik vin het een vergelijkbare reactie, als die van Jerome LeBanner, je staat daar toch te knokken op leven en dood? (bij wijze van spreke dan)
Profesioneel of niet, hij staat daar vol adrenalin!Hij staat daar toch niet te dammen?
Tis toch heel iets anders dan iemand die door het lint gaat?
Tis volgens mij puur instinctief, een "echte" vechter voor mij!


het is niet goed te praten, maar ben het met je eens.
of de tegenstander 1 op de kin geven of uit de buurt van de scheids blijven.

Niet te ontkennen iedereen ziet het, die man is lastig!!!

Anonymous
28-11-2004, 18:31
Nee dat mag gewoon niet nee dat mag gewoon niet, nee dat mag gewoon niet, jij moet bij de politie gaan!!! rijden ze 3 km te hard: nee dat mag gewoon niet... zulke lui kenne ze ook gelijk doodschoppen o nee dat mag gewoon niet...


dit heeft niks meer te maken met wat Blackmale Yvel heeft gedaan

redjuh
28-11-2004, 19:58
hoe kunnen jullie zo lang dooremmeren over wat Gilbert heeft gedaan?
het is zijn zaak, hij is vrij gesproken, heeft geen doping of wat dan ook gebruikt, is een kick ass fighter, zwaar op de weg terug... let him be...

Ronald
28-11-2004, 20:12
hoe kunnen jullie zo lang dooremmeren over wat Gilbert heeft gedaan?
het is zijn zaak, hij is vrij gesproken, heeft geen doping of wat dan ook gebruikt, is een kick ass fighter, zwaar op de weg terug... let him be...
Dat is toch makkelijk Redjuh: dat zoiets gebeurd is gewoon extreem. Volgens mij denken een aantal er hier er alleen maar makkelijk over omdat het over Gilbert gaat en omdat er hier nou eenmaal erg veel Gilbert-fans zijn. Als het een willekeurige andere niet-Nederlandse vechter was geweest was het door veel meer mensen ronduit veroordeeld (alhoewel ik het hier trouwens de meesten ook zie veroordelen).

Marco
28-11-2004, 20:19
adrenaline, vechter, irritante scheids etc etc, NIETS rechtvaardigd het om een scheids te gaan slaan! als je een beetje (daar komt ie) normen en waarden, respect en nog wat andere dingen in je leven hanteert valt dit nooit en te nimmer goed te praten! ( en ik heb het filmpje gezien en me ook kapot geergerd aan die irritante, k.u.t. scheids!)

redjuh
28-11-2004, 20:28
moraalridders...stakkers

Marco
28-11-2004, 20:37
moraalridders...stakkers

als je de mma nog een beetje geaccepteerd wil hebben moet je het vooral goedkeuren dat de scheids wordt neergeslagen...

mossad
28-11-2004, 20:50
moraalridders...stakkers

Om het slaan van een scheids af te keuren hoef je echt geen moraalridder te zijn hoor.

Sjaak
28-11-2004, 20:54
Deze topic krijgt een zeer bedenkelijk niveau.

Marco
28-11-2004, 20:56
Sjaak is correct.

redjuh
28-11-2004, 20:57
nee, maar er wordt alleen maar overdoorgeluld. alleen maar een negatief punt blijven benadrukken vind ik triest. ipv dat er wordt gepraat over zijn ringprestaties buiten dat incident om, zijn aankomende partij tegen valentijn bijvoorbeeld...
ik vraag me af hoe anderen in zijn positie zouden hebben gereageerd...

Ronald
28-11-2004, 21:09
moraalridders...stakkers
Lijkt me niet nodig Redjuh.

redjuh
28-11-2004, 21:15
nee maar het is zo vermoeiend om dit telkens te lezen, terwijl een andere nederlandse vechter daar in Finland een topprestatie heeft afgeleverd

Ronald
28-11-2004, 22:05
nee maar het is zo vermoeiend om dit telkens te lezen, terwijl een andere nederlandse vechter daar in Finland een topprestatie heeft afgeleverd
Dat noemen ze "een verschil van mening" Redjuh :wink: . Voor degenen die er anders over denken is het heel vermoeiend om te lezen dat er mensen blijven die zeggen dat er eigenlijk niets aan de hand was. Dat is het leuke van een forum hé... mensen denken nou eenmaal verschillend. Dat is alleen geen reden om te gaan schelden.

Wat betreft Antoni Hardonk... ja, die heeft het idd heel goed gedaan. Maar het is toch niet gek dat een vechter die een scheids neerslaat (ik kan me niet herinneren dat het eerder gebeurd is) meer nieuwswaarde heeft dan een vechter die gewonnen heeft. Een beetje het Wim Ruska effect: zijn prestatie ging ook ten onder aan het geweld op de Spelen.

redjuh
28-11-2004, 22:23
stom we zijn toch liefhebbers van de sporten en van de vechters...

someone
29-11-2004, 08:31
ik keur het nog ste3eds af wat gilbert heeft gedaan, maar het is iets begripvoller als je dit zo leest!

Anonymous
30-11-2004, 19:40
ronduit schandalig wat yvel heeft gedaan!
en de mensen hier die het nog goedpraten ook moeten maar eens goed te rade gaan bij een gekkenarts!
jullie weten gewoon dat yvel hier ook meeleest dus jullie zullen wel bang zijn geworden voor hem
als simon rutz hem toch op het arena gala plaatst laat hij zien hoe zwak hij is!

dit kan dus echt niet mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

yvel moet zich diep schamen hoe hij zo laag is gevallen

harry
30-11-2004, 19:51
ronduit schandalig wat yvel heeft gedaan!
en de mensen hier die het nog goedpraten ook moeten maar eens goed te rade gaan bij een gekkenarts!

Heb ik al gedaan, en die zei alleen maar dat ik rustig aan moest doen :roll:
Hij gaf Yvel ook gewoon groot gelijk :lol:

Anonymous
01-12-2004, 11:35
Vers van de Finse pers:
Anders dan wat er in Nederland beweerd is, heeft de promoter/scheidsrechter/manager wel aangifte gedaan.
Volgens EU regels konden ze hem ter plaatse niet langer vasthouden, dus daarom mocht hij terugkeren naar NL.
Volgens diezelfde EU regels is het echter simpel om hem daar aan te klagen, terwijl hij hier vertoeft.
De plaatselijke officier van justitie die terug is van vakantie is bezig met het samenstellen van de aanklacht.

Naast een juridische aanklacht, komt er een financiele claim voor de aangerichte schade (en die is aanzienlijk, daar de man niet kan werken hierdoor en zeker nog een jaar zit met operaties aan zijn kaak) en die claim zal niet misselijk zijn.

Mocht Gilbert in de Arena worden opgesteld door Rutz, dan kan er direct beslag worden gelegd op zijn gage.

Het lijkt er dus op dat Gilbert zijn straf niet zal ontlopen en het kan nog wel eens een zware straf voor hem worden ook.

Wordt vervolgd!

Mike
01-12-2004, 11:49
Vers van de Finse pers:
Anders dan wat er in Nederland beweerd is, heeft de promoter/scheidsrechter/manager wel aangifte gedaan.
Volgens EU regels konden ze hem ter plaatse niet langer vasthouden, dus daarom mocht hij terugkeren naar NL.
Volgens diezelfde EU regels is het echter simpel om hem daar aan te klagen, terwijl hij hier vertoeft.
De plaatselijke officier van justitie die terug is van vakantie is bezig met het samenstellen van de aanklacht.

Naast een juridische aanklacht, komt er een financiele claim voor de aangerichte schade (en die is aanzienlijk, daar de man niet kan werken hierdoor en zeker nog een jaar zit met operaties aan zijn kaak) en die claim zal niet misselijk zijn.

Mocht Gilbert in de Arena worden opgesteld door Rutz, dan kan er direct beslag worden gelegd op zijn gage.

Het lijkt er dus op dat Gilbert zijn straf niet zal ontlopen en het kan nog wel eens een zware straf voor hem worden ook.

Wordt vervolgd!


anders gaat hij gewoon nooit meer neer finland. is toch ook een oplossing?
Nederland gaat hem toch niet uitleveren ofzo.

Sjaak
01-12-2004, 12:44
Nooit meer naar Finland gaan, lijkt me voor niemand een nachtmerrie, en dat verhaal van belagleggen op zijn gage lijkt me juridisch gezien ook wat makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar weer back to basics: wat vinden de heren hier die zelf weleens (of vaak)scheidsrechteren (sjaak of marco bijvoorbeeld) hier nou van: als hij straks in de arena staat, zou jij scheidsrechter willen zijn van die partij? en zo ja (wat ik me niet zo goed kan voorstellen) zou je hem objectief kunne beoordelen?
Het lijkt me dat het hele voorval altijd in je achterhoofd zit, zou je hem bevoorbeeld durven de diskwalificeren als hij iets illegaals doet ofzo?

Beste Rik,

voor mij geen enkel probleem hoor om een partij van Gilbert te scheidsen. Ik zou voor de partij Gilbert even apart nemen en hem man to man toespreken en thats it, meer is niet nodig, want ik weet 100 % zeker dat Gilbert dit nooit meer laat gebeuren.

Uiteraard moet je als scheids objectief zijn en blijven en kan je dit niet scheiden dan moet je niet de ring instappen. Een aantal oudgedienden hier op Mixfight weten misschien nog wel is dat ik door omstandigheden een keer hoofdscheidsrechter was op een groot kickboksgala van de IMA in Dordrecht tijdens een kyokushin 4 mans toernooi en toen heb ik zelfs 2 partijen gescheids waarin Michael meevocht en iedereen heeft kunnen zien dat ik geheel objectief ben geweest en heb gehandeld, kan je dat niet dan moet je niet gaan scheidsen want dan valt iedereen over je heen (en nog terecht ook)

osu Sjaak

Anonymous
01-12-2004, 13:12
anders gaat hij gewoon nooit meer neer finland. is toch ook een oplossing?
Nederland gaat hem toch niet uitleveren ofzo.


Maar geld dat wel met financiele zaken/schadevergoeding??

Marco (scheids)
01-12-2004, 20:00
Nooit meer naar Finland gaan, lijkt me voor niemand een nachtmerrie, en dat verhaal van belagleggen op zijn gage lijkt me juridisch gezien ook wat makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar weer back to basics: wat vinden de heren hier die zelf weleens (of vaak)scheidsrechteren (sjaak of marco bijvoorbeeld) hier nou van: als hij straks in de arena staat, zou jij scheidsrechter willen zijn van die partij? en zo ja (wat ik me niet zo goed kan voorstellen) zou je hem objectief kunne beoordelen?
Het lijkt me dat het hele voorval altijd in je achterhoofd zit, zou je hem bevoorbeeld durven de diskwalificeren als hij iets illegaals doet ofzo?

Ik heb mijn mening al een keer gegeven .... weet alleen niet meer waar ie staat .... die mening is duidelijk ... !!

Sjaak
02-12-2004, 08:57
Goede mening Marco :thumbs: ................. uhh waar staat die :lol:

Marco (scheids)
02-12-2004, 12:32
Heb de beelden nu ook gezien, en zal mijn mening als scheidsrechter op deze situatie te geven:

1. hij had de touwen van te voren moeten checken, als je weet dat je een zwaargewicht partij hebt dan moeten de touwen strak zijn, deze touwen drukte je zowat tegen het tweede touw aan.

2. hij had deze partij nooit zelf moeten scheidsen, zeker als je eigen vechter de tegenstander is.

3. hij had zn eigen vechter een vermaning moeten geven dat ie zn tegenstander zn rug probeerde te breken door m zo over de touwen te duwen, dat is geen clinch, maar een moedwillige actie om je tegenstander te blesseren!

4. hij had niet steeds Gilbert aan moeten blijven raken, als een vechter daar niet van gediend is moet je ook van m afblijven en t m op een andere manier proberen duidelijk te maken ... dat heet ook respect.

5. als hij vond dat gilbert niet luisterde had ie de tijd stil moeten zetten, en Gilbert appart moeten nemen en m proberen te vertellen wat ie wilde gaan doen...als Gilbert daar niet op had gereageerd had ie naar de hoek van Gilbert moeten gaan en die het aan Gilbert laten vertellen ....

6. een stop dont move op een clinch positie heb ik noch nooit van gehoord

7. waarom brak ie die clinch??? omdat ze de ring bijna uit vielen?? dan kan ie ze toch ook nooit in dezelfde possitie terugzetten anders had je ook niet hoeven breaken.

8. dan gaat ie op het irritante af lopen gillen tegen Gilbert met zn same possition .... daarmee fok je dan helemaal iemand totaal op .. helemaal iemand waarvan zn tegenstander half out is ... dan wil je het zo snel mogelijk afmaken ....


Nomaals het valt niet goed te praten dat Gilbert die scheids heeft geslagen, dat zal Gilbert zelf ook wel weten, maar als je al deze punten neemt, kan ik wel geloven dat iemand buiten zinnen raakt, en dan heb ik het nog niet over de behandeling die Gilbert en zijn team de dagen ervoor hebben gehad.

Stond daar dus ......

a.s.c.
02-12-2004, 15:04
daar ben ik het 100 % mee eens

Sjaak
02-12-2004, 22:34
Mie 2