PDA

View Full Version : Pitbull verscheurt Teckel



Wheelie
25-11-2004, 16:30
Pitbull verscheurt teckel

SCHEVENINGEN, donderdag
De vijf maanden oude ruwharige teckel Hoop uit Veldhoven is op het strand van Scheveningen onder de ogen van zijn bazin door een pitbull doodgebeten.
De piepjonge Hoop had geen schijn van kans en werd binnen enkele ogenblikken verscheurd. Zijn vrouwtje en een 11-jarig zoontje van een kennis konden niets meer doen.
Marlène Schouten was met haar hondje op bezoek bij kennissen in de Haagse badplaats en besloot ’s avonds nog even met haar pup een frisse neus te halen op het strand.

’De jongens deden niets’

Met de zoon van haar kennis liep ze naar de branding en haar teckeltje volgde trouw.
„Op dat moment komt een groep jongens met een loslopende hond. Die pakt meteen mijn teckeltje in de bek en begint druk met zijn hoofd te schudden en te grommen�, vertelt Marlène aangeslagen. „Ik heb er alles aan gedaan om te zorgen dat het beest losliet, maar niets hielp. De groep jongens deed helemaal niets. Ze bleven gewoon staan.�

Kistje
Na enkele ogenblikken liet de hond los. Marlène: „Ik zag meteen dat Hoop dood was. Het was afschuwelijk. De jongens zeiden niets en liepen zelfs gewoon weg, met de hond weer onaangelijnd.� Dat laatste doet de Brabantse nog het meest zeer. „Het is natuurlijk vreselijk om te zien dat zoiets met je kleine hondje gebeurt. Maar dat die groep gewoon vrolijk doorloopt zonder excuus of wat dan ook is niet te bevatten.�

De Veldhovense nam Hoop vervolgens mee om overmand door emoties pas de dag erna op het politiebureau haar verhaal te doen. Daarna heeft ze haar hondje in een kistje begraven. Voor Marlène valt de dood van haar pup extra zwaar. Haar vorige teckeltje kwam, pas elf maanden oud, onder een bus terecht en overleed.

Arjan
25-11-2004, 16:37
zielig zeg :(
En lomp van die gozers, kan je niet maken!

PigDog
25-11-2004, 16:39
Helaas, maar ik merk vaak het omgekeerde mee. Ik heb een Bull Terrier die ALTIJD aangelijnd is, maar veel mensen laten hun teckeltjes en golden retrievers lekker ongecontroleerd los lopen. Onder het mom van: Hij doet toch niks? Ja, maar de mijne wel, en als jij je hond niet bij je houdt, wordt het knokken.
Dan is er altijd discussie, maar wettelijk moet je gewoon je hond aanlijnen.

Dit is inderdaad spijtig en zielig, en a-sociaal van die gastjes. Jammer genoeg gebeurt zoiets nooit bij mij.......

Sjaak
25-11-2004, 16:39
Dat die Pitbull dit doet is heel erg maar dat die gasten niks doen en daarna gewoon weglopen is gewoon te bizar voor woorden. Oppakken die hufters en zwaar straffen.

btw, geen ene hond wordt vals geboren, het zijn sommige van die pleurislijers van mensen die honden vals maken :evil:

Arjan
25-11-2004, 16:42
Sjaak heeft helemaal gelijk...

Wheelie
25-11-2004, 16:45
btw, geen ene hond wordt vals geboren, het zijn sommige van die pleurislijers van mensen die honden vals maken :evil:

wanneer is een hond vals ? als hij mensen aanvalt of ook al als hij andere honden aanvalt ?

Biiyen
25-11-2004, 17:03
Schoften.

ashi76
25-11-2004, 17:46
Teckeltjes zijn ook kuthonden ook....

jojo
25-11-2004, 17:50
:shock:

Jinx
25-11-2004, 18:05
Arme teckel :cry:

micha
25-11-2004, 18:05
mijn hond (am.staff.) heeft ook een keer een teckel doodgebeten. Die viel hem aan en sinds dien laat ik mijn hond alleen maar los als er geen andere hond in de buurt is. Er is hondenwacht bij geweest en ik heb een laatste waarschuwing (ook de eerste )gehad. Mijn hond is de liefste van de hele wereld alleen niet voor andere honden.

max mulder shihan
25-11-2004, 18:14
Heb zelf bulletjes en staf's gehad , het zijn inderdaad bij tijd en wijlen knokkers en het maakt voor een hond niet uit hoe groot de andere hond is , dit geld voor alle honden, Pigdog heefd volkomen gelijk als hij zegt dat juist de mensen met 'schattige hondjes' vaak niet op hun hond letten ,terwijl jij braaf met je hond aangelijnd loopt.Dit neemt niet weg dat wat hier gebeurd is absolut niet goedgepraat kan worden ,alleen ben ik bang dat de hond het slachtoffer word terwijl eigenlijk de baas STEVIG aangesproken dient te worden, het is nu eenmaal zo dat er bepaalde hondenrassen zijn die nu eenmaal wat meer 'spirrit''hebben dan andere dat maakt deze honden niet bijvoorbaat eng of gevaarlijk, net zo min als bij voorbeeld een auto niet eng of gevaarlijk is , de bestuurder en de staat van de auto kunnen gevaarlijk zijn ,zo is het ook met deze honden, de baas en de opvoeding plus kennis en controlle kunnen dit soort nare zaken voorkomen.

redjuh
25-11-2004, 18:27
een maat van mij heeft een dogo argentino. die staan ook zo bekend, maar dat beest doet helemaal geen vlieg kwaad. alleen wil die nog ff wat te gezellig spelen met kleine hondjes. het ligt 100% aan de eigenaar.

Mike
25-11-2004, 18:43
die eigenaars van de pitbull mogen van mij een spuitje krijgen :x

Wheelie
25-11-2004, 19:08
een maat van mij heeft een dogo argentino. die staan ook zo bekend, maar dat beest doet helemaal geen vlieg kwaad. alleen wil die nog ff wat te gezellig spelen met kleine hondjes. het ligt 100% aan de eigenaar.

wat ligt 100 % aan de eigenaar ? dat een hond agressief is tegen andere honden ?

kyokushin
25-11-2004, 19:14
een maat van mij heeft een dogo argentino. die staan ook zo bekend, maar dat beest doet helemaal geen vlieg kwaad. alleen wil die nog ff wat te gezellig spelen met kleine hondjes. het ligt 100% aan de eigenaar.

wat ligt 100 % aan de eigenaar ? dat een hond agressief is tegen andere honden ?

het licht niet aan de eigenaar maar aan hoe de hond is behandeld, dit kan ook een ander zijn, het beestje kan ook door ervaringen toen hij nog bij de fokker was een trauma van iets hebben. dus de schade kan ook door anderen veroorzaakt zijn dan de eigenaar.

Wheelie
25-11-2004, 19:18
kan ja , maar hoeft niet .
ik had een pup gehouden uit mijn eigen nest , zowel de vader als de moeder waren van ons en toch deed deze hond erg agressief tegenover andere honden.
het was niet eens een "vechthond" maar een schotse collie

Paco
25-11-2004, 19:25
wat lopen er toch achterlijk lijers rond! :evil:
Waar ik vroeger woonde was ook eens zoiets gebeurt, een paar keer door dezelfde gek met z'n mastino. Echt mooie honden die mastino's! Maar deze zieke vlek had hem helemaal verneukt. Uiteindelijk heeft die lijer in een psychose z'n eigen hond doodgestoken. Helemaal gestoord. Had ie maar zelfmoord gepleegd.

Mike
25-11-2004, 19:26
kan ja , maar hoeft niet .
ik had een pup gehouden uit mijn eigen nest , zowel de vader als de moeder waren van ons en toch deed deze hond erg agressief tegenover andere honden.
het was niet eens een "vechthond" maar een schotse collie

dat klinkt mij bekend. En je hebt gelijk de strijd tussen honden kan je vaak als baas niks aan doen. Vooral tussen reutjes wil het weleens om vrouwtjes, of zelf om niks, uit de hand lopen.

maar honden die aggressief tegen mensen doen dat ligt wel aan de baas.

in t geval van die pitbull en teckel is t imo belachelijk dat de eigenaar van die pitbull niet ingreep.

Wheelie
25-11-2004, 19:27
kan ja , maar hoeft niet .
ik had een pup gehouden uit mijn eigen nest , zowel de vader als de moeder waren van ons en toch deed deze hond erg agressief tegenover andere honden.
het was niet eens een "vechthond" maar een schotse collie

dat klinkt mij bekend. En je hebt gelijk de strijd tussen honden kan je vaak als baas niks aan doen. Vooral tussen reutjes wil het weleens om vrouwtjes, of zelf om niks, uit de hand lopen.
.

klopt , dat bedoel ik dus ;)

Dalgliesh
25-11-2004, 20:17
Foto's?

Wheelie
25-11-2004, 20:25
Foto's?

nee geen foto's

Anonymous
25-11-2004, 20:36
Waren natuurlijk weer van die etterbakken die ter compensatie van hun eigen zieligheid en gebrek aan kloten zo'n 'gevaarlijke' hond nemen. Zie ze vaak genoeg door de stad lopen, van die sukkeltjes die heel stoer uit hun ogen kijken omdat ze een staffordshire aan de lijn hebben. Geef zulke zwakzinnige losertjes alsjeblieft een spuit...

Leonardo
25-11-2004, 23:03
Trieste figuren zeg.

harry
25-11-2004, 23:23
Teckeltjes zijn ook kuthonden hoor....

Haha :twisted: haha goed man :thumbs:

n00bstar*
26-11-2004, 00:16
Teckeltjes zijn ook kuthonden ook....


hahahaha idd...ik haat die worsies...

B3 lik3 M3
26-11-2004, 07:53
Echt een gelul dat het aan de baasjes ligt..

Mijn neef heeft een stafford en die is echt supergedisciplineerd..en hij loopt gewoon bij zijn kindjes van 1 en 2, die trekken overal aan en de hond doet niets!

Maar owee als er een reutje aankomt..dan moet je dat beest met man en macht tegen houden...

En wat Pigdogg zegt is meer dan waar...het zijn altijd de "brave" mensen met goldens en van dat soort honden die ze onaangelijnd laten lopen...en maar vuil kijken als je eigen aangelijnde hond agressief wordt.. :twak:

Sjaak
26-11-2004, 11:28
Honden zijn net kinderen, ze hebben aandacht en liefde nodig en ze moeten de juiste opvoeding genieten. Er is volgens mij geen is er geen ene hond die agressief word geboren, er zijn wel duizenden honden die agressief worden gemaakt door hun baasje. Laat een puppie van 4 weken bij een cavia of bij een konijn en je zal zien dat er helemaal niks gebeurd en dat is bewijs genoeg zou ik zo zeggen.

Ooit wel is op discovery gezien dat 4 jonge leeuwtjes werden verzorgd en gevoed door een hond, geweldig vind ik dat :thumbs:

Zet 120 kinderen neer van 5 jaar uit elk werelddeel in een speeltuin en je zal zien dat ze het niet uitmaakt wat voor kleur ze hebben of hoe ze er uit zien. Ze zullen ongetwijfeld met elkaar gaan spelen. Zet diezelfde 120 kinderen nog is bij elkaar op hun 21ste en de kans is groot dat er slaande ruzie of zelfs moord en doodslag uitbreekt vanwege hun geloof of vanwege hun ziekelijk opgedane ideeen door hun omgeving of door hun ouders :x

Wheelie
26-11-2004, 11:56
Echt een gelul dat het aan de baasjes ligt..

Mijn neef heeft een stafford en die is echt supergedisciplineerd..en hij loopt gewoon bij zijn kindjes van 1 en 2, die trekken overal aan en de hond doet niets!

Maar owee als er een reutje aankomt..dan moet je dat beest met man en macht tegen houden...


Correct :thumbs:

dat honden tegen elkaar agressief doen hoeft echt niet de schuld te zijn van de eigenaar

B3 lik3 M3
26-11-2004, 11:58
Jij wordt toch ook jaloers als er een gast in de buurt komt van je chickie...

Wheelie
26-11-2004, 12:10
Jij wordt toch ook jaloers als er een gast in de buurt komt van je chickie...

nee

B3 lik3 M3
26-11-2004, 15:25
bij wijze van dan hè.. :wink:

Anonymous
26-11-2004, 22:53
Dat die Pitbull dit doet is heel erg maar dat die gasten niks doen en daarna gewoon weglopen is gewoon te bizar voor woorden. Oppakken die hufters en zwaar straffen.

btw, geen ene hond wordt vals geboren, het zijn sommige van die pleurislijers van mensen die honden vals maken :evil:

Zwaar straffen? Kom op zeg, de politie heeft hopelijk wel iets beters te doen met ons belastinggeld dan zich druk maken om zon kutteckel...

Ton
26-11-2004, 22:54
Dat doet ie anders nooooit :roll: :mrgreen:

Silat
27-11-2004, 09:54
Echt een gelul dat het aan de baasjes ligt..

Mijn neef heeft een stafford en die is echt supergedisciplineerd..en hij loopt gewoon bij zijn kindjes van 1 en 2, die trekken overal aan en de hond doet niets!


Toch zou ik daar zelf wel goed mee oppassen. Elke hond KAN een keer de macht over willen pakken, hoe lief hij ook is..... 1 moment kan een verkeerd moment zijn. Beter eerst je kinderen maken en daarna pas een hond nemen.

Een hond niet aangelijnd is hetzelfde als rijden zonder helm, je neemt het risico tot schade. Das de verantwoordelijkheid van de baas dus.
Die hond deed gewoon z'n ding. das natuur.
Die jongens verdienen allemaal een linker hoek van Yvel :maskills:

ashi76
27-11-2004, 12:45
En daarna een schop onder hun hol.. :thumbs:

harry
27-11-2004, 13:00
Eeh ik had vorige week zondag een feestje...
Hadden ze ook een hond, zo'n schappendrijver, dat beest mocht de laatste uren los in huis, dat beest kei aanhankelijk etc...
De vriendin van mijn maat neemt afscheid van de jarige en zijn hond... hap vol in haar gezicht 14 hechtingen :cry: :twak:
En wij maar lachen van je hoeft niet bang te zijn voor die hond :twak: :twak: :twak:

Maandag gaan er de hechtingen uit, het is een knappe meid (ook inerlijk)en dat zal ze ook blijven maar ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Btw heb zelf ook een prachtig litteken op mijn gezicht van een hondebeet maar ja ik had de mazzel dat er bij mij toch niks te verliezen was :roll:

Conclussie ? eeh ja honden bijten

max mulder shihan
27-11-2004, 15:54
Ja ,en een timmerman timmert :mrgreen:

Anonymous
27-11-2004, 17:12
Dat die Pitbull dit doet is heel erg maar dat die gasten niks doen en daarna gewoon weglopen is gewoon te bizar voor woorden. Oppakken die hufters en zwaar straffen.

btw, geen ene hond wordt vals geboren, het zijn sommige van die pleurislijers van mensen die honden vals maken :evil:

Zwaar straffen? Kom op zeg, de politie heeft hopelijk wel iets beters te doen met ons belastinggeld dan zich druk maken om zon kutteckel...

Nu is het een 'kutteckel', maar volgende keer is het iemand zijn of haar 'kutkindje'.

Paco
27-11-2004, 21:00
Je kan zo'n hond er niet op aan kijken, het gaat om de reactie van die jochies die erbij liepen. Net zo lang :twak: tot ze het lekker vinden!

Roob
27-11-2004, 23:16
Die jongens verdienen 8 linker hoeken van Yvel! :twak:

Anonymous
29-11-2004, 14:07
Dat die Pitbull dit doet is heel erg maar dat die gasten niks doen en daarna gewoon weglopen is gewoon te bizar voor woorden. Oppakken die hufters en zwaar straffen.

btw, geen ene hond wordt vals geboren, het zijn sommige van die pleurislijers van mensen die honden vals maken :evil:

Zwaar straffen? Kom op zeg, de politie heeft hopelijk wel iets beters te doen met ons belastinggeld dan zich druk maken om zon kutteckel...

Nu is het een 'kutteckel', maar volgende keer is het iemand zijn of haar 'kutkindje'.

Dat zien we dan wel weer he?

max mulder shihan
29-11-2004, 15:38
Laten we even de zaken op een rijtje zetten, bijtgevallen waar zogenaamde vechthonden bij betrokken zijn komen lang niet zo vaak voor als gevallen waarbij anderre honden zijn betrokken, als er een bijtgeval van zogenaamde vechthonden gebeurd word het door bepaalde media geweldig opgeblazen ,de tientallen bijtgevallen per dag die in Nederland plaatsvinden en waarbij geen zg vechthonden bij betrokken zijn worden nauwelijks vermeld. Dit wil niet zeggen dat dit de zaak minder ernstig maakt ,maar hondenbezitters zouden beter op hun trouwe viervoeter moeten letten ,en weten wat voor een hond ze hebben, plus hun hond onder appel hebben, dit lijkt mij persoonlijk de basis om verandwoord met wat voor een hond dan ook omtegaan.

Anonymous
29-11-2004, 16:01
Max is nog steeds een held-in-ruste haha ;)

Nickuraba
29-11-2004, 16:49
wat een schoften die gasten. Kapot maken die lui

max mulder shihan
29-11-2004, 18:37
Max is nog steeds een held-in-ruste haha ;)



Hoor ik hier de echo van een ver verleden E.R ? :lol:

Gulo gulo
29-11-2004, 19:28
Pitbulls en vechtsport zijn vergelijkbaar, zodra er met een van beide iets mis gaat wordt dat breed uitgemeten.

max mulder shihan
29-11-2004, 19:31
Goede vergelijking .

Gulo gulo
29-11-2004, 19:36
Over de goede dingen hoor je niets, hoe een vechtsport je respect, discipline en zelfbeheersing bij kan brengen komt nooit naar voren. Hoe lief een pitbull-terriër voor zijn baasje kan zijn hoor je niet.

Absoluut gezien worden de meeste ongelukken veroorzaakt door de Golden Retrievers, de Labradors en de (Duitse) herders

max mulder shihan
29-11-2004, 19:42
Nu je het zo zegt, daar hoor je inderdaad weinig tot niets over, zeker in de veel gelezen dagbladen en veel bekeken tv programma's, typies!?

harry
29-11-2004, 21:10
Over de goede dingen hoor je niets, hoe een vechtsport je respect, discipline en zelfbeheersing bij kan brengen komt nooit naar voren. Hoe lief een pitbull-terriër voor zijn baasje kan zijn hoor je niet.

Absoluut gezien worden de meeste ongelukken veroorzaakt door de Golden Retrievers, de Labradors en de (Duitse) herders

Gulo hoe kom jij hierbij? van hoore zeggen?Ik heb hier wat cijfers waaruit blijkt dat de labrador en de golden retrievers juist GEEN grotere bijters zijn!!!En die vechthonden juist wel!
Waarom een vechtmachine willen hebben als die daar op gefokt zijn het kan wel aan het baasje liggen maar ze hebben nu eenmaal een ingefokt instinkt en eigenschappen.

:Voor alle duidelijkheid: de Stichting Consument en Veiligheid doet GEEN aanbeveling voor fok- of houdverboden. Zij bepleiten met name agressietests. Maar: de onderzoekers berekenen op grond van de (weinige!) cijfers wel een "relatief risico" op bijtgedrag, door het percentage door een ras veroorzaakte bijtincidenten in dit onderzoek te delen door het aandeel dat dat ras uitmaakt van de totale Nederlandse rashondenpopulatie. De twee Mechelaars en de ene American Staffordshire Terrier uit dit deel van het onderzoek zouden dan aangeven dat deze rassen ieder een relatief risico hebben van 8,3. Dat wil zeggen dat ze een acht maal grotere kans zouden opleveren te bijten, in vergelijking met andere rashonden. Het relatieve risico van de Rottweiler wordt berekend op 7,3 (zeven maal meer bijtkans) en de ene Bull Terrier uit het onderzoek leidt tot een vermeend bijtrisico voor het complete ras van 6,3. Het relatieve risico van de beide retrieverrassen (in dit onderzoek zijn om onduidelijke redenen de Labrador en de Golden retriever samengevoegd) komt uit op 1,4.

Gulo gulo
30-11-2004, 18:11
Harry, je hebt helemaal gelijk. Jij hebt het over relatief en ik heb het over absoluut daar zit het verschil in.

PigDog
01-12-2004, 20:12
Nou ja, er zijn 10 X zoveel Golden retrievers in NL, als Bullterriers......