PDA

View Full Version : Nu we het er toch over hebben???



Robbie
28-11-2004, 20:26
In oftopic vermelden enkele personen waar of bij welke eenhied ze gediend hebben of doen , van landmacht tot marine enz....

nou ben ik benieuwd wie hebben er nog meer in het leger gezeten en bij welk onderdeel?????

Robbie
28-11-2004, 20:28
Ik zelf kom bij het Korps Mariniers vandaan en ik ben 01-08-04 uit dienst gegaan na 71/2 jaar erbij gezeten te hebben

Sjaak
28-11-2004, 20:41
141e Intendance compagnie "de Buffels" Generaal Spoor kazerne Ermelo 80-06. 14 maanden gediend (uh gefeest :wink: vrijgevochten boel daar :thumbs: )

Hidman
28-11-2004, 20:44
Ik wilde het leger inkomen via het Orientatie Jaar Koninklijke Landmacht ( OJKL ) heb dat ook een jaar lang gedaan en had nergens problemen mee ofzo! maar toen ik aan het einde van het jaar de keuring had! kreeg ik te horen dat ik afgekeurd was omdat ik te licht en te Lenig ben :shock: Owke te licht kan ik nog snappen maar daar zou ik aan kunnen werken maar te lening..... :? zou ben ik nou eenmaal geboren! in die tijd moesten ze veel bezuinigen dus daar gooi ik het maar op waar waarom begin je dan een OJKL? Was het eerste jaar!

ff een fototje erbij:

http://img105.exs.cx/img105/3941/ik.jpg

ashi76
28-11-2004, 21:00
96/4 opgekomen bij Luchtmobiel (Schaarsbergen). Rennen met een rugzak had ik na een jaar wel gezien en ik ben vervollgens overgestapt naar de Genie (Wezep).

Hidman
28-11-2004, 21:01
bij Luchtmobiel (Schaarsbergen)

Daar heb ik het OJKL gehad!

Marco
28-11-2004, 21:13
Van Heutsch Korea 55 - 59 purple hart en tevens persoonlijk lijfwacht van Prins Bernard en kameraad van John Bluming.

everlast
28-11-2004, 22:17
Ik heb bij de landmacht,luchtmacht en marechaussee gediend.
Moet alleen de marine nog,dan heb ik het kwartet compleet
Maar dat zal nooit gebeuren.

Guru
28-11-2004, 22:45
Heb op mijn 18e keuring gehad voor dienstplicht, heb flink lopen faken met de geluidstest en andere testen ook.
Toen vroeg die man aan mij in een gesprek voor welke 3 zou je gaan.
Toen antwoorde ik voor geen van drieen.

Ik werd buitengewoon dienstplichtig verklaard.

6 jaar geleden voor de gein gesolliciteerd bij de Marrechausse, kwam door de psychologische test heen.
In het psychologisch gesprek een maand later van 2 uur lang, werd ik afgewezen wegens gebrek aan motivatie wat naar voren kwam in dat gesprek omdat ik te weinig motivatiepunten opnoemde.
Om bij de marrechausse te willen.
Ik noemde er maar 3 terwijl er blijkbaar 5 nodig waren. :lol:

micha
28-11-2004, 23:13
17e pantserinfanteriebatllion "Limburgse Jagers " lichting 90/05

harry
28-11-2004, 23:24
Moet alleen de marine nog,dan heb ik het kwartet compleet
Is geweldig als je 16 bent ff heel de wereld zien oost/west blabla wel lachuu:lol: maar ja je bent gelijk verpest als je op je 17 de halve wereld hebt gezien :?
Verder ongeloofelijk schijnheilig wereldje wat een hoop eikels lopen daar rond zeg.Als ze een streepje meer hebben denken ze gelijk jezus te zijn.
(Dat kan helemaal niet want dan zouden ze een zoon van mij zijn :wink:)
Jij moet dit jij moet dat eei hallo je kan het gewoon vragen hoor?mmm daar waren de meningen over verdeelt :D :twak:

payap
28-11-2004, 23:41
Cafe "De Ruitentroef"



ben lekker uitgeloot en terwijl mn maten in de zon ploeterde zaten Tak en ik relax te kaarten op t terrasje bij cafe ruitentoef.

those where the days ! :(

Silat
28-11-2004, 23:57
Hey Robbie welcome back...

Nope heb alleen een brief gehad voor de keuring.. Het boeit me verder ook niet zo.
Blij dat andere des te meer hebben.

@Hidman wat is TE lenig?? begeven je knieen het bij touwtrekken ofzo???

Beetje goeie krachttraining kan jou lenigheid flink indammen.

Robbie
29-11-2004, 00:11
Moet alleen de marine nog,dan heb ik het kwartet compleet
Is geweldig als je 16 bent ff heel de wereld zien oost/west blabla wel lachuu:lol: maar ja je bent gelijk verpest als je op je 17 de halve wereld hebt gezien :?
Verder ongeloofelijk schijnheilig wereldje wat een hoop eikels lopen daar rond zeg.Als ze een streepje meer hebben denken ze gelijk jezus te zijn.
(Dat kan helemaal niet want dan zouden ze een zoon van mij zijn :wink:)
Jij moet dit jij moet dat eei hallo je kan het gewoon vragen hoor?mmm daar waren de meningen over verdeelt :D :twak:

Afgekeurd zeker voor de marine!!!!!!!! :wink:

Robbie
29-11-2004, 00:12
Hey Robbie welcome back...

Nope heb alleen een brief gehad voor de keuring.. Het boeit me verder ook niet zo.
Blij dat andere des te meer hebben.

@Hidman wat is TE lenig?? begeven je knieen het bij touwtrekken ofzo???

Beetje goeie krachttraining kan jou lenigheid flink indammen.

Bedankt, effe een tijdje tussen uitgeweest druk druk druk

harry
29-11-2004, 09:46
Moet alleen de marine nog,dan heb ik het kwartet compleet
Is geweldig als je 16 bent ff heel de wereld zien oost/west blabla wel lachuu:lol: maar ja je bent gelijk verpest als je op je 17 de halve wereld hebt gezien :?
Verder ongeloofelijk schijnheilig wereldje wat een hoop eikels lopen daar rond zeg.Als ze een streepje meer hebben denken ze gelijk jezus te zijn.
(Dat kan helemaal niet want dan zouden ze een zoon van mij zijn :wink:)
Jij moet dit jij moet dat eei hallo je kan het gewoon vragen hoor?mmm daar waren de meningen over verdeelt :D :twak:

Afgekeurd zeker voor de marine!!!!!!!! :wink:

Sterker nog ik was beroeps en ze wouden me na 5 jaar nog houden ook gesprekje hier gesprekje daar 3e tochtje naar de oost in het vooruitzicht opleidingkje der bij... haha , ik wou gewoon gaan "werken" = een vies woord daar.
Btw de sfeer bij de jongens onder mekaar is trouwens wel geweldig hoor!!!

Hidman
29-11-2004, 16:04
@Hidman wat is TE lenig?? begeven je knieen het bij touwtrekken ofzo???



nee niet mijn knieen! misschien ook wel :lol:
maar meer mijn armen/schouders! zo'n dokters vrouwtje daaro deed mijn arm achter mijn hoofd en toen lag die helemaal horizontaal en toen dacht ze dat zijn mijn schouder uit de kom had getrokken! maar ik kon nog wel verder met mijn arm! :lol: ze was helemaal verbaast dat dat kon ( had ze nog nooit gezien zei ze! ) en toen heeft ze er maar een arts bijgehaald en die stond ook raar te kijken! :shock: maarja zoals ik al zei: zo ben ik geboren! lig mijn hele leven al in de kreukels! :wink:

Leon
29-11-2004, 18:35
Hidman schaam je je niet met zo'n slecht wapen op de foto te gaan?
Als je interesse hebt in ander spul dat
lood spuugt zal ik eens kijken voor je

Hidman
29-11-2004, 21:28
Hidman schaam je je niet met zo'n slecht wapen op de foto te gaan?


en het ergste was dat we er nog niet eens mee mochten schieten! :cry:
dan zouden we kinderen met Wapens zijn zeiden ze.....

Marco
30-11-2004, 08:06
Begin dit jaar opgekomen bij het KCT (05/01/2004) ..

Amo en Vo doorlopen en vervolgens in de eco tijdens week 7 uitgevallen...
Alles ging perfect totdat ik een keer flauwviel, net voor de eindoefening (dus had nog 2 weken gemoeten voor m'n groene baret).

Wat het precies was weten ze nu nog steeds niet, maar waarschijnlijk was het de combi van te weinig gegeten, chronisch slaap tekort en de warmte.

Tja baal er flink van en kan ook eigenlijk nog steeds niet verkroppen dat ik daardoor uitgevallen ben. Werd direct afgevoerd en een paar uur later lag ik in het UMC te Utrecht... De doktoren werden nog pissig, omdat ik constant liep te zeiken dat ik terug wou, maar zij zeiden dat daar nog wel een week overheen zou gaan :twak: :roll:

gezellig boel. :shock:

Leon
30-11-2004, 09:00
en het ergste was dat we er nog niet eens mee mochten schieten! :cry:
dan zouden we kinderen met Wapens zijn zeiden ze.....

Oohja dat is helemaal genaaid, heb je er geen enkele
keer mee mogen schieten dan? alleen lopen?

Hidman
30-11-2004, 11:19
nee in het echt mochten we niet schieten :cry:
Lopen al niet eens! :twak:

Mickey
30-11-2004, 11:26
I was stationed in Da Nang

ashi76
30-11-2004, 11:28
I was stationed in Da Nang

Sure... :?

Iwan
30-11-2004, 11:35
Ik heb gediend bij het Korps Mariniers, lichting 92-5.

Tsuki
30-11-2004, 11:42
afgekeurd , te klein en te licht , ik wilde beroeps worden .........................

Robbie
30-11-2004, 13:15
Ik heb gediend bij het Korps Mariniers, lichting 92-5.

Wanneer ben je er uit gegaan????

Iwan
30-11-2004, 13:42
Ik heb gediend bij het Korps Mariniers, lichting 92-5.

Wanneer ben je er uit gegaan????

Ben er helaas in september 93 uitgegaan. Ze namen toendertijd geen beroeps meer aan, en voor 8 jaar bijtekenen zag ik niet zitten.