PDA

View Full Version : leeftijd



RNLMC
01-12-2004, 15:52
wat is de gemiddelde leeftijdvoor een vechter om de ring in te gaan. ik heb het dan over shooto,mix,rings fight enz?

Sjaak
01-12-2004, 15:53
Zo jong mogelijk maar alleen als je er klaar voor bent :!:

Biiyen
01-12-2004, 16:42
Zo jong mogelijk idd! in ieder geval voor je 27ste want daarna mag je niet meer als je daarvoor nooit hebt gevochten.

ashi76
01-12-2004, 16:44
Zo jong mogelijk idd! in ieder geval voor je 27ste want daarna mag je niet meer als je daarvoor nooit hebt gevochten.

Wat is dat dan voor bullshit regel :shock:

Anonymous
01-12-2004, 16:51
Zo jong mogelijk idd! in ieder geval voor je 27ste want daarna mag je niet meer als je daarvoor nooit hebt gevochten.


Wat is dat dan voor bullshit regel


lol ik d8 percies het zelfde als ashi

Arjan
01-12-2004, 17:02
Mark de klein moest toen toch tegen iemand van in de 30 d8 ik ... zal ik wel fout hebben dan... want da was toch ook zn 1e? of misschien had die er al meer gevochten, weenie!

Vind er wel enige logica in zitten, dan kan je dus 10 jaar trainen en die ander gaat na 1 jaar in de ring, weet ik wel wie in et voordeel is!

ashi76
01-12-2004, 17:05
Slaat ook niet echt ergens op.

Iemand kan wel 10 jaar karate ervaring hebben en nog nooit een Kickboxpartij gevochten hebben.

Dan begin je toch ook niet ineens al B klasse kickboxer.

Biiyen
01-12-2004, 17:11
Slaat ook niet echt ergens op.

Iemand kan wel 10 jaar karate ervaring hebben en nog nooit een Kickboxpartij gevochten hebben.

Dan begin je toch ook niet ineens al B klasse kickboxer.

Toch zijn dat de Mauy Thai regels, kan er ook niets aan doen.

Ronny
01-12-2004, 17:12
ja maar het gaat hier niet om mauy thai :twak:

Biiyen
01-12-2004, 17:16
ja maar het gaat hier niet om mauy thai :twak:

sorry te snel gelezen

Maar kan me niet voorstellen dat er veel verschillen zal zitten tussen de verschillende bonden

ashi76
01-12-2004, 17:18
Dat zou iig de eerste regel zijn die ik uit mijn bond zou flikkeren... wat een onzin zeg.

Sjaak
01-12-2004, 17:26
Dat zou iig de eerste regel zijn die ik uit mijn bond zou flikkeren... wat een onzin zeg.

Ashi is correct :thumbs:

Arjan
01-12-2004, 17:31
Slaat ook niet echt ergens op.

Iemand kan wel 10 jaar karate ervaring hebben en nog nooit een Kickboxpartij gevochten hebben.

Dan begin je toch ook niet ineens al B klasse kickboxer.


Dat klopt ook weer, met beast of the east waren er enorm veel boksers (bijv. hakim, die was vet goed met boksen) die gingen hun 1e partij kickboxen draaien, had ook nog een docu gezien @ discovery moest er iemand zn 1e partij muay thai doen en die ander had al een achtergrond met geloof karate, en niet zon kleine ook niet!

ashi76
01-12-2004, 17:32
Ik heb dus nog 4 dagen om mijn 1e Muay Thai partij te knokken en anders mag het nooit meer... :?

Lekker verhaal.

Octavius
01-12-2004, 17:44
Als je er klaar voor bent. Want vroeg rijp is vroeg rot. Kijk maar naar die in Thailand.

The Maniac
01-12-2004, 21:12
MIjn eerste taekwondo wedstrijd vocht ik toen ik 6 was en eerste muay thai toen ik 14 was en eerste mixfight toen ik 19 was

Fr3ddy
01-12-2004, 21:17
Onzin... die regel bestaat niet

Ronald
01-12-2004, 21:45
Onzin... die regel bestaat niet
Nope, die regel bestaat echt bij sommige bonden Freddy. Een trainingsmaatje van me had hetzelfde: hij wilde een partij draaien (z'n eerste) maar mocht niet omdat ie te oud was.

Biiyen
02-12-2004, 00:18
Onzin... die regel bestaat niet

Ik heb me vergist in leeftijd maar zao'n regel bestaat.

Thai Boxing wedstrijdregelement van de M.T.B.N.

Artikel6- Leeftijdsbepaling

Leeftijd van de deelnemers.
junioren van 16 t/m 18 jaar
Senioren van 18 t/m 35 jaar

Een nieuweling Thai-Bokser, die voor de eerste keer in de ring verschijnt om deel te nemen aan de wedstrijd, mag niet ouder zijn 30 jaar.

Siliconknight64
02-12-2004, 00:47
Ooh dus ben ik lekker op tijd dus. K'ben pas begonnen met Muay thai en ik ben 24 8)

Biiyen
02-12-2004, 00:56
Ooh dus ben ik lekker op tijd dus. K'ben pas begonnen met Muay thai en ik ben 24 8)

kun je mss op 26 je eerste wedstrijd draaien, of eind 25 als je echt talent hebt. Maar meestal worden degene die te vroeg de ring ingaan compleet door de ring geschopt. Na de wedstrijd hebben ze vaak geen idee wat er nu eigenlijk is gebeurd, is wel lachen dat soort N-partijen. Zijn ook de partijen waar je met kippevel naar je eigen schenen kijkt.

Aaronk
02-12-2004, 01:18
Randy was in de 30 toen hij voor het eerst de ring in ging

someone
02-12-2004, 08:51
bij de WPKL is dat dus ook zo he! Ik heb nog ergens het regelement van de WPKL hier liggen, die heb ik es een keer gekregen van de bond zelf, daar staat hte echt, wel een waardeloze regel natuurlijk!!!

Shytown
02-12-2004, 11:05
Randy was in de 30 toen hij voor het eerst de ring in ging

Daar hou ik me dan dus maar aan vast :thumbs:

Jarno
02-12-2004, 11:17
Ooh dus ben ik lekker op tijd dus. K'ben pas begonnen met Muay thai en ik ben 24 8)

kun je mss op 26 je eerste wedstrijd draaien, of eind 25 als je echt talent hebt. Maar meestal worden degene die te vroeg de ring ingaan compleet door de ring geschopt. Na de wedstrijd hebben ze vaak geen idee wat er nu eigenlijk is gebeurd, is wel lachen dat soort N-partijen. Zijn ook de partijen waar je met kippevel naar je eigen schenen kijkt.

Voor de voorbeelden die raziƫl hier noemt zou het goed zijn als de starters-klasse weer is een nieuwleven wordt ingeblazen. Dus ik bedoel voordat je N-klasser wordt 2 of 3 wedstrijden in de starters-klasse. Het is mischien niet zo stoer maar kan een hele hoop vervelende blessure's voorkomen.

ashihara
02-12-2004, 11:38
joop kasteel was pas een jaar op 28 toen die begon met vechten.

Jarno
02-12-2004, 13:42
Voodoo child, ik denk dat het starter- of N klasse verhaal niet zoveel uitmaakt, dan krijg je toch weer de kwaliteitsverschillen in de startersklasse.
Ik heb een paar jaar geleden een N-klasse partij gezien van dat neefje van Simpson, dat was een vreselijke afdroogpartij, dat neefje maakte stotenseries van 20 tot 30 stoten, was echt het niveau van een hele goede B of beginnende A klasser. Zulke verschillen ontkom je toch nooit aan, of je nu klappen krijgt van zo'n jongen in de N-klasse of in de startersklasse.

ik vind persoonlijk het idee van de starters klasse wel een goed plan omdat je daar volgens de regelementen met hoofdkap,scheenbeschermers en 12/14 once handschoenen vecht. want ik hoop dat je het met me eens bent dat iemand die bv een lowkick zonder scheenbeschermers niet goed genoeg blokt met een hoop nare blessure's komt te zitten. als iemand dan aantoont na 1 wedstrijd al dat hij eigenlijk al een c is kan hij na 1 wedstrijd door wat mij betreft,plus denk ik dat je dan een hele hoop recreanten die nu in de N-klasse zouden willen beginnen over de streep trekt en ook een kans geeft om ze te laten voelen waarvoor ze trainen. want zon wedstrijd zal ook wel wat anders zijn als een sparrings rondje in de eigen sportschool.