PDA

View Full Version : K-1 stuk Zondag Telegraaf **SPOILER**



phranq
05-12-2004, 11:34
Uit de Telegraaf van vanmorgen:

TOKIO, zondag
De organisatie had zo’n beetje alle gaatjes dichtgespijkerd om te zorgen dat dit jaar voor het eerst een Japanner de wereldtitel in K-1 zou pakken. De drie Nederlandse topfavorieten Peter Aerts, Remy Bonjasky en Ernesto Hoost werden bij elkaar in één poule gestopt, waarmee voor de Japanner Musashi in de andere groep de weg was geëffend voor een finaleplaats. Daarin maakte de jury zich volslagen belachelijk door tweemaal te weigeren Bonjasky tot winnaar uit te roepen, terwijl Musashi in de eerste drie ronden duidelijk de mindere was. In de beslissende vijfde ronde vertaalde de Nederlander zijn frustraties in rake klappen, waarop ook de Japanse jury moest capituleren.
De lichaamstaal van Bonjasky sprak boekdelen toen de jury in de finale een gelijke stand uitsprak. Hoofdschuddend hoorde hij het aan, al toonde de ‘The Flying Gentlemen’ zich na de partij verbaal ook een heer. ,,Die dingen gebeuren nu éénmaal in deze sport. Aan mij op zo’n moment de taak de jury nog meer te overtuigen dat ik de beste ben. En dat heb ik gedaan’’, zei Bonjasky, die in tranen uitbarstte en zich liet troosten door een liefdevolle kus van zijn vrouw Melissa.
Bonjasky rekende in Tokio meteen af met het ‘Ernesto Hoost-syndroom’ dat hem het afgelopen jaar onafgebroken achtervolgde. „Vorig jaar zou ik alleen maar gewonnen hebben, omdat Ernesto er niet bij was. Die onzin heb ik vandaag uit de wereld geholpen’’, luchtte Bonjasky zijn hart.
In de kwartfinalepartij tussen viervoudig winnaar Hoost en regerend wereldkampioen Bonjasky vlogen de spetters er niet vanaf, maar daarna zorgde Hoost wel in bewoordingen voor vuurwerk. ,,Ongelooflijk dat ik deze partij op jurybeslissing verlies. Kijk, als ik er terecht afga, hoor je me niet. Maar deze wedstrijd heb ik niet verloren. Ik voel me bestolen’’, zei Hoost, die overweegt volgend jaar opnieuw een gooi te doen naar zijn vijfde titel.
Remy Bonjasky is inmiddels ook goed op weg om het doel van Hoost na te streven. In twee deelnames pakte hij de volle winst, die naast de eer ook nog eens per keer 400.000 dollar opleverde. Het had overigens weinig gescheeld of Bonjasky had er vroegtijdig uit gelegen. In de halve finale tegen Francois Botha stond hij tien seconden voor tijd achter op punten. Op dat moment vloerde hij zijn Zuid-Afrikaanse tegenstander met een trap tegen het hoofd. „Remy was te afwachtend in die partij�, verklaarde zijn trainer André Mannaart. „Tot dat moment waren we aan het verliezen. Gelukkig kwam toen die verlossende schop.�

Als een beurse appel ging de 28-jarige Bonjasky de finale in tegen Musashi, maar zijn mentale kracht overmeesterden de pijnlijke hersenprikkels van zijn verwondingen. De 64.000 knotsgekke Japanners, kregen in de Tokyo Dome wat ze wilden. Een swingende finale, waarin de tweevoudig winnaar het respect afdwong met zijn aanvallende stijl.
De vliegende trappen weekten een orkaan aan opwinding los bij de toeschouwers. Het ‘vliegbrevet’ waar hij veelvuldig gebruik van maakte, werd hem bijna fataal toen hij de ring uit vloog en hard op zijn rug terecht kwam. De schade bleek mee te vallen, al moest hij wel strompelend het honkbalstadion verlaten. „Botha heeft me een paar harde klappen op mijn ribben gegeven en in de partij tegen Ernesto verrekte ik een spier in mijn linkerschouder. De pijn is enorm, maar gelukkig heeft het me niet belet hier te winnen.�

Dennuz
05-12-2004, 11:57
Top stuk!

makavelli
05-12-2004, 12:10
idd een topstuk :thumbs:

Nicky
05-12-2004, 12:19
http://www.man-magazine.nl/MAN2.1/?shownews=2899

het staat op de voorpagina of niet?

phranq
05-12-2004, 12:21
http://www.man-magazine.nl/MAN2.1/?shownews=2899

het staat op de voorpagina of niet?

Nee, er staat een klein stukje op de voorpagina met als titel "Freefighter Bonjasky Wint K-1" :?

En het stuk hierboven stond achterin de sportkatern.

Anonymous
05-12-2004, 12:45
aparte versie van de Telegraaf heb jij er staat beauty en vechtbeest en twee artikels in man

harry
05-12-2004, 13:04
Deze foto staat op de voorpagina :thumbs:
Volgens mij zei ik het al dat als een van de drie nederlanders zou winnen het op de voorpagina zou staan :mrgreen:
Die klagende mensen hebben dus ongeloofelijk ongelijk over de aandacht die de telegraaf besteed aan de vechtsport.
Tis niet alleen maar negatief zie je wel, en dit is al het zoveelste verslag in de telegraaf in een korte tijd!
Dus al die klagers:lid worden :wink:
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2004/12/5/TE/TE_2S_20041205_1/articles/TE_2S_20041205_1_194_1_thumb.jpg

harry
05-12-2004, 13:06
Haha guest heeft een beetje gelijk :wink: want dit staat erbij:

Beauty en het Vechtbeest


AMSTERDAM, zondag
Freefighter Remy Bonjasky uit Almere kan zijn geluk niet op in de ring van het Tokyo Dome, waar hij voor de tweede achtereenvolgende keer titelhouder K-1 is geworden. Samen met zijn charmante echtgenote Melissa geniet de 28-jarige vechtmachine van zijn overwinning.
Bonjasky rekende in Japan achtereenvolgens af met landgenoot Ernesto Hoost, François Botha en thuisvechter Musashi. Met de zege van The Flying Gentleman, zoals Bonjasky’s bijnaam luidt, werd de Nederlandse hegemonie in deze Champions League van de vechtsport nog eens bekrachtigd. In de twaalf keer dat het evenement werd gehouden won liefst negen keer een Nederlander.

Wheelie
05-12-2004, 13:14
Freefighter Remy Bonjasky .

Toch jammer dat ze het verschil niet weten ;)

Top dat de Telegraaf er aandacht aan besteed

someone
05-12-2004, 13:27
super stuk!!!

Arjan
05-12-2004, 14:04
Freefighter Remy Bonjasky .

Toch jammer dat ze het verschil niet weten ;)

Top dat de Telegraaf er aandacht aan besteed

Ja haha :lol:

phranq
05-12-2004, 17:11
aparte versie van de Telegraaf heb jij er staat beauty en vechtbeest en twee artikels in man

Als jij beter had gelezen had je gezien dat ik hetzelde zeg als jij...

Anonymous
05-12-2004, 17:30
Het is niet zo dat de verslaggever het verschil niet weet. Hans Ruggenberg heeft zich de afgelopen twee jaar goed ingeleefd en heeft veel dvd's, video;s etc. gezien. Hij weet inmiddels heus wel het verschil tussen een staande vechter en een grondvechter. Hij maakt het verhaal en de redactie in a dam maakt dan meestal even snel zo'n inleiden verhaaltje als op de voorpagina. Is twee jaar geleden ook gebeurd, 'freefighter' Hoost pakt wederom K-1 titel. Twee dagen later is dat gerectificeerd. Zal ze er nog wel even op wijzen, dit is net zoiets als dat badmintonner Sjeng Schalken Wimbledon heeft gewonnen...

Sjaak
05-12-2004, 17:33
Vorig jaar zou ik alleen maar gewonnen hebben, omdat Ernesto er niet bij was. Die onzin heb ik vandaag uit de wereld geholpen’’, luchtte Bonjasky zijn hart.

Nou dat vind ik ook weer een beetje overdreven, vond het gelijk opgaan.



In de kwartfinalepartij tussen viervoudig winnaar Hoost en regerend wereldkampioen Bonjasky vlogen de spetters er niet vanaf, maar daarna zorgde Hoost wel in bewoordingen voor vuurwerk. ,,Ongelooflijk dat ik deze partij op jurybeslissing verlies. Kijk, als ik er terecht afga, hoor je me niet. Maar deze wedstrijd heb ik niet verloren. Ik voel me bestolen’’, zei Hoost,

Ook dit vind ik "te" :?

Anonymous
05-12-2004, 17:56
wanneer word het uitgezonde?

Jeru
05-12-2004, 17:59
27 december op Eurosport

lunatic
05-12-2004, 21:27
27 december op Eurosport

k thnx :D

ashi76
05-12-2004, 22:06
of nu in het multimedia gedeelte... ;)

Gulo gulo
05-12-2004, 22:10
27-12 da's nog aardig rap

Highline
06-12-2004, 01:04
goed stukje!

Ronald
06-12-2004, 02:14
27-12 da's nog aardig rap
23 Dagen te laat :( .