PDA

View Full Version : van vosforum gepikt



Anonymous
07-12-2004, 18:04
dit zag ik staan op vosforum :shock:

Gilbert is behoorlijk op zijn nummer gezet.
Ik was er toevallig en stond er niet ver vandaan, yvel had zoals gewoonlijk weer een grote mond en stond zelfs op te scheppen over hoe mooi hij die Finse scheidsrechter wel niet neersloeg, toen Dik Vrij hierover een opmerking maakte dat het toch fout was had Gilbert een nog grotere mond en vroeg aan Vrij wat hij dan wel niet moest! en dat had hij beter niet kunnen doen want Dik Vrij sloeg hem zo hard dat Yvel direct neer ging en begon te piepen, de portiers hebben hem vervolgens eruitgezet, voor de deur heeft yvel nog staan janken

Anonymous
07-12-2004, 18:06
laat het goedpraten maar weer beginnen..... :roll:

Nickuraba
07-12-2004, 18:09
Hatseklats, alleen lijkt Gilbert me niet het type dat gaat janken

max mulder shihan
07-12-2004, 18:12
Kan hier geen slotje op, wat er gebeurd is geeft de sport een slecht imago er over door blijven gaan heeft geen meerwaarde en meerwaarde hebben we nu juist zo hard nodig.

Anonymous
07-12-2004, 18:17
nee niet echt..ik vind dit wel een discussie waard...
Als het een voetballer geweest was zou zo'n topic in het offtopic gedeelte ook niet op slot gezet worden.
Echt een gedrags probleem lijkt het mij..... ik moet dan steeds aan die aflevering van Catherine denken van waaaaay back waar Yvel en Ap Echteld zaten om de sport te promoten.... Ik hoor Yvel nog zeggen dat het hem om het bloed gaat etc... Apy die zich dood schaamt. misschien toch zn hoofd er is bij houden en ff nadenken.
Het is een man van de straat maar iets slimmer kan wel imo....

Siliconknight64
07-12-2004, 18:34
Ja maar wat is dit nou met Gilbert? Hij komt steeds slecht in het nieuws enzo. Volgens mij is er iets mis met die gozer :shock: Ik heb net een filmpje gedownload van het multimediaforum en daar valt hij zijn eigen mensen van z'n hoek aan nadat hij van Schreiber verloren heeft :shock: Die gozer begint ziek te worden.

max mulder shihan
07-12-2004, 18:38
Voetbal vergelijken met vechtsporten [ al lijken ze soms wel opelkaar :roll: ] heeft weinig zin , voetbal ligt maatschappelijk gezien veel beter als kickboks of mma wedstrijden.Door dit soort zaken te overbelichten krijgen we steeds meer 'een slechte naam' en dat hebben we simpelweg niet nodig ,wat we wel nodig hebben is positieve publiciteit

Anonymous
07-12-2004, 18:39
Ik snap wat je wilt zeggen max.... maar juist daarom moeten we dit soort dingen veroordelen/niet accepteren/iets tegen doen.
Juist om te laten zien dat 'wij' daar als sport niks mee te maken willen hebben. Het zijn juist die rotte appels die het verpesten voor de rest als je snapt wat ik bedoel.

max mulder shihan
07-12-2004, 18:47
Ik geef je gelijk als je zegt dat we dit moeten veroordelen, maar mijn vraag is deze zijn fora de juiste media om dit soort zaken te veroordelen. Zou het bv niet beter zijn om iemand die zwaar buiten de pot piest bv per mail te laten weten dat je zijn/haar gedrag niet goedkeurt en dat men bv wedstrijden waar die persoon vecht boycot, je zou ook je mening kunnen geven naar de organisatoren van gala's
T'is maar een idee.

Siliconknight64
07-12-2004, 18:53
Voetbal vergelijken met vechtsporten [ al lijken ze soms wel opelkaar :roll: ] heeft weinig zin , voetbal ligt maatschappelijk gezien veel beter als kickboks of mma wedstrijden.Door dit soort zaken te overbelichten krijgen we steeds meer 'een slechte naam' en dat hebben we simpelweg niet nodig ,wat we wel nodig hebben is positieve publiciteit

Ja hallo, er bestaat geen goede of slechte publiciteit. Publiciteit is publiciteit. ALs m'neer Kluivert een sexparty heeft wordt het ook uitgezonden/gediscusieerd. Wat ik duidelijk wil maken is dat de sport niet slecht of goed is maar de sporters dat zelf bepalen. Deze heren en dames moeten het beseffen dat ze pro's zijn en dat elke beweging/handeling wordt geregistreerd en dat de media er als vliegen op een versedrol op afkomt. Als je een patatje eet heb je kans dat het hoog en droog in de telegraaf staat, dat is nou eenmaal de prijs voor populair zijn.

Alle slechte/negatieve berichten van sporters en hun sport weglaten vind ik gewoon hypocriet. Kijk ik vind dat alles gepubliceerd moet worden, positief of negatief. Het geeft dan een duidelijk beeld weer van hoe dat wereldje van de desbetreffende sport weer. Dat is op de lange duur ook beter voor onze jongeren die overwegen die sport te gaan beoefenen. Zie duidelijk wat dat wereldje inhoud en niet alleen denken dat het rozegeur en maneschijn is.

Anonymous
07-12-2004, 19:22
oke wat er was gebeurd:

gilbert beetje mans...
Vrij en Yvel = bad blood...
vrij slaat yvel
yvel komt overeind en slaat
yvel raakt per ongeluk turk
vervolgens 10 turken vs. yvel

gegroet

Mack
07-12-2004, 20:15
Max, met alle respect maar dat over die organisatoren heeft blijkbaar weinig zin want Simon Rutz laat Yvel gewoon in de line-up staan.

Gilbert Yvel is een gevestigde naam in Nederland. Zijn naam trekt mensen aan. Als het nou negatief of positief is, velen betalen graag om hem te zien vechten.
Ik praat niet goed wat Yvel met die scheidsrechter heeft gedaan. Hij zou, als scheidsrechter zijnde, beter moeten weten. Het leek wel als0f die Fin hem aan het opzettelijk aan het irriteren was...

Mack
07-12-2004, 20:26
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Eén van de dingen die je leert als vechtsporter is het beheersen van je agressie.

smaab
07-12-2004, 21:03
Ja waarom er elke x een slotje op moet begrijp ik ook niet, dat gedoe over het imago van de sport. Zulke dingen gebeuren gewoon daar kan toch gewoon over gediscusseerd worden.

mossad
07-12-2004, 21:23
Voetbal vergelijken met vechtsporten [ al lijken ze soms wel opelkaar :roll: ] heeft weinig zin , voetbal ligt maatschappelijk gezien veel beter als kickboks of mma wedstrijden.Door dit soort zaken te overbelichten krijgen we steeds meer 'een slechte naam' en dat hebben we simpelweg niet nodig ,wat we wel nodig hebben is positieve publiciteit

Ja hallo, er bestaat geen goede of slechte publiciteit. Publiciteit is publiciteit. ALs m'neer Kluivert een sexparty heeft wordt het ook uitgezonden/gediscusieerd. Wat ik duidelijk wil maken is dat de sport niet slecht of goed is maar de sporters dat zelf bepalen. Deze heren en dames moeten het beseffen dat ze pro's zijn en dat elke beweging/handeling wordt geregistreerd en dat de media er als vliegen op een versedrol op afkomt. Als je een patatje eet heb je kans dat het hoog en droog in de telegraaf staat, dat is nou eenmaal de prijs voor populair zijn.

Alle slechte/negatieve berichten van sporters en hun sport weglaten vind ik gewoon hypocriet. Kijk ik vind dat alles gepubliceerd moet worden, positief of negatief. Het geeft dan een duidelijk beeld weer van hoe dat wereldje van de desbetreffende sport weer. Dat is op de lange duur ook beter voor onze jongeren die overwegen die sport te gaan beoefenen. Zie duidelijk wat dat wereldje inhoud en niet alleen denken dat het rozegeur en maneschijn is.

Volslagen mee eens. Er moet een gebalanceerd beeld van vechtsport komen. Met het toenemende supportersgeweld is de liefde voor het voetbal ook niet afgenomen. Juist als je deze discussies toelaat, laat je zien dat de vechtsportwereld een zelfreinigend vermogen heeft. Het lijkt me daarom niet zinnig om zaken in de doofpot te stoppen.

Waar echter wel voor gewaakt moet worden is dat men gaat discussiëren over verhalen uit onbevestigde bron. We hebben op de verschillende fora nu minstens drie versies kunnen horen. Een waarin Gilbert KO is gemept en er daarna is uitgezet. Daarna een post van Edgar Kruyning dat Gilbert uit het niets door Vrij werd geslagen en daarna door 6 man belaagd werd. En nu de versie dat Gilbert neergeslagen werd door Vrij en daarna een Turk sloeg en vervolgens door 10 Turken geslagen werd.
Het enige wat bevestigd is in dit verhaal is dat Gilbert geslagen is. Verdere discussie over dit incident zelf is zinloos als er niet meer betrouwbare bronnen een bevestiging kunnen geven van wat er gebeurd is.

Nickuraba
07-12-2004, 21:42
Ik moet zeggen dat bijvoorbeeld landen waar vechtsport zwaar gerespecteerd wordt, men dit niet vaak tegenkomt. Japan en Muay thai zijn er helemaal 'into' en daar is volgens mij geen heibel. T ligt gewoon ook aan het volk dat het doet, het respect, traditie en religie die erbij komt kijken. In NL zijn denk ik meer vechters die het doen om gewoon koppen kapot te batsen dan in landen als thailand of japan. Correct me if i'm wrong

Impulse
07-12-2004, 22:33
dit zag ik staan op vosforum :shock:

Gilbert is behoorlijk op zijn nummer gezet.
Ik was er toevallig en stond er niet ver vandaan, yvel had zoals gewoonlijk weer een grote mond en stond zelfs op te scheppen over hoe mooi hij die Finse scheidsrechter wel niet neersloeg, toen Dik Vrij hierover een opmerking maakte dat het toch fout was had Gilbert een nog grotere mond en vroeg aan Vrij wat hij dan wel niet moest! en dat had hij beter niet kunnen doen want Dik Vrij sloeg hem zo hard dat Yvel direct neer ging en begon te piepen, de portiers hebben hem vervolgens eruitgezet, voor de deur heeft yvel nog staan janken

waar staat dat dan? ik wil dit met mn eigen ogen lezen. mag ik de link naar het desbetreffende forum? thnx

Anonymous
07-12-2004, 23:07
Het betreffende bericht is verwijderd. Reden hiervoor, het bericht is gepost door een guest welke alleen maar uit is op sensatie in de slechtste zin van het woord. Vind dat niet in ons forum passen.

Impulse
07-12-2004, 23:09
Het betreffende bericht is verwijderd. Reden hiervoor, het bericht is gepost door een guest welke alleen maar uit is op sensatie in de slechtste zin van het woord. Vind dat niet in ons forum passen.

dat d8 ik al, vandaar dat ik er naar om vroeg want ik geloofde er geen woord van.

LOCO
08-12-2004, 00:28
Heb nu toch al 3 verschillende verhalen gehoord, en in alle komt gilbert er niet goed af. Domme pech? Of is iederen tegen hem? Of ligt het mischien toch aan hem? Hoe het ook is, de 3 verschillende verhalen die ik tot nu toe heb gehoord staan alle 3 in "het voordeel" van Dick, en "het nadeel" van Gilbert. Iedereen weet dat deze 2 al jaren "een probleem" met elkaar hebben, en dat er dus een keer wat meer gebeurd als alleen maar een duwtje en wat scheldwerk, tja, what can i say?
De uiteindelijke "waarheid" over wat er nou precies gezegd/gedaan is zullen we wel nooit weten, ieder heeft waarschijnlijk zijn eigen waarheid, en laten we het daar nou aar gewoon bij houden,......

Osu

The Twister
08-12-2004, 01:39
Heb nu toch al 3 verschillende verhalen gehoord, en in alle komt gilbert er niet goed af. Domme pech? Of is iederen tegen hem? Of ligt het mischien toch aan hem? Hoe het ook is, de 3 verschillende verhalen die ik tot nu toe heb gehoord staan alle 3 in "het voordeel" van Dick, en "het nadeel" van Gilbert. Iedereen weet dat deze 2 al jaren "een probleem" met elkaar hebben, en dat er dus een keer wat meer gebeurd als alleen maar een duwtje en wat scheldwerk, tja, what can i say?
De uiteindelijke "waarheid" over wat er nou precies gezegd/gedaan is zullen we wel nooit weten, ieder heeft waarschijnlijk zijn eigen waarheid, en laten we het daar nou aar gewoon bij houden,......

Osu

Ik sluit me helemaal bij je aan Loco !!

Emilio
08-12-2004, 10:24
Heeft dit dan dr kranten of andere media bereikt?

niet toch?

Sportlui mogen toch ookuitgaan en een discotheek uitgezet worden toch? ;)

Anonymous
08-12-2004, 10:40
weet je wat ik zo grappig vind. iedereen vind altijd dat je geweld uit de weg moet gaan en dat je beter weg kan lopen als je uitgedaagd word. veel mensen veroordelen gilbert hier, maar uit alle verhalen blijkt dat niet gilbert maar dick de eerste stoot gegeven heeft. waarom is hij niet weggelopen. daar hoor je niemand over.

peace