PDA

View Full Version : vrouwen ook verplicht tok te dragen!



jojo
12-12-2004, 21:44
ik kwam er gister achter lijkt me echt verrot zitten



http://www.hercules-sports.nl/cache/192x144_90_20020531122626_45k.jpeg

}|^-_-^|{
12-12-2004, 21:57
wel zo veilig

Emilio
12-12-2004, 22:10
lijkt me wel handig. anders met 1 flinke trap je hele heuveltje etc stuk..

Guru
12-12-2004, 22:57
Nooit gedragen Jo?
En al zoveel partijen gedaan... :?

redjuh
12-12-2004, 23:52
ja straks stort de grot in... moeten we niet hebben natuurlijk

Ronald
13-12-2004, 00:06
Nog een variant erop van www.martialartsstore.nl:

http://www.martialartsstore.nl/images/products/cusley/c0017.gif

Ook niet onaardig trouwens:

http://www.martialartsstore.nl/images/products/cusley/c0016.gif

Hollandpride
13-12-2004, 02:18
Nice Ronald :D

cactusdre
13-12-2004, 09:33
Ik dacht dat een tok voor vrouwen een tuk was. :lol:

Marco (scheids)
13-12-2004, 11:38
Officieel heet t een schaambeenprotector .....

ievets
13-12-2004, 12:00
Misschien lopen wij binnenort ook met borstbescherming! :roll:

Arjan
13-12-2004, 12:03
zitten die scheidsjes daar ook altijd te voelen?
heeft ze niets aan *plop* oeps, sorry mevrouw...

Marco (scheids)
13-12-2004, 13:02
zitten die scheidsjes daar ook altijd te voelen?
heeft ze niets aan *plop* oeps, sorry mevrouw...

Nee maar ik vraag het wel .... tis namelijk niet verplicht om als vrouw een protector te dragen .... wel verstandig trouwens ... een borstprotector check ik wel altijd aan de zij-kant of ie niet over de lever etc etc gaat .....

Boem Boem
13-12-2004, 13:45
ik vind dat je die dingen moet verplichten;een stukje zelfbescherming. Ik heb zelf een nare ervaring door het "niet"dragen van een TOK!! Maar goed dat is mijn mening.

Osu

Chris

mama
13-12-2004, 13:49
ik vind dat een vrouw ook een tok moet dragen. het is wel een goede bescherming
en denk ik net als bij een man. ff wennen.................

Arjan
13-12-2004, 14:02
ik vind dat je die dingen moet verplichten;een stukje zelfbescherming. Ik heb zelf een nare ervaring door het "niet"dragen van een TOK!! Maar goed dat is mijn mening.

Osu

Chris

haha doet ie het nog? :lol:
denk dat elke gozer zn nare ervaringen zelfs MET tok nog wel heeft...

Tsuki
13-12-2004, 15:02
in het begon vond ik een toch echt "klote" zitten maar nu heb ik hem de hele dag aan ......

jojo
13-12-2004, 17:53
ik hoorde van 2 meiden dat het dus verplicht is ???

someone
13-12-2004, 18:02
ik weet niet of het verplicht is jojo, maar voor het hele gebeuren daar onder wel zo veilig.
Heb hem zelf maar 1 keer gedragen tijdens een partij tegen Denise Ris in Schermerhorn, maar vond het 10x niets, met trainen droeg ik hem wel altijd, maar zat (net als toen de wedstrijd) steeds dat elastiek naar beneden te hijsen omdat het steeds omhoog ging.
maar nogmaals wel zo veilig

Rico Suave
13-12-2004, 18:15
Wat zetten ze op de verpakking "Ter preventie van een teen in uw snee"

Ronald
13-12-2004, 21:22
Ik had zelf eerder altijd zo'n kunststof tok. Die is gewoon eens een keer door midden getrapt. Ondanks dat de tok door midden was had ik zelf verder nergens last van. Goeie bescherming dus. Tegenwoordig (sinds die tijd) gebruik ik trouwens een Thaise tok (metaal) die ik in zo'n hoesje van een kunststoftok gedaan heb. Ideaal.

mossad
13-12-2004, 22:51
Are you tokkie to me?

redjuh
13-12-2004, 23:25
kutkevlar
vaginaverzekering
pussyprotector
doosdemper

Guru
13-12-2004, 23:29
Ik had zelf eerder altijd zo'n kunststof tok. Die is gewoon eens een keer door midden getrapt. Ondanks dat de tok door midden was had ik zelf verder nergens last van. Goeie bescherming dus. Tegenwoordig (sinds die tijd) gebruik ik trouwens een Thaise tok (metaal) die ik in zo'n hoesje van een kunststoftok gedaan heb. Ideaal.

Jij bent sneaky man! 8)

Dutch Dynamite
13-12-2004, 23:32
in het begon vond ik een toch echt "klote" zitten maar nu heb ik hem de hele dag aan ......

8)

LOCO
13-12-2004, 23:36
ik vind dat je die dingen moet verplichten;een stukje zelfbescherming. Ik heb zelf een nare ervaring door het "niet"dragen van een TOK!! Maar goed dat is mijn mening.

Osu

Chris

Het spijt me Chris, maar ik blijf erbij dat ik net een duwtje kreeg toen ik die dwiet chagi maakte ;)
Zie je dinsdag weer :D

Mack
13-12-2004, 23:40
haha doet ie het nog? :lol:
denk dat elke gozer zn nare ervaringen zelfs MET tok nog wel heeft...

Vooral als vermoeide mensen frontkicks moeten trainen en dan hun trainingspartner raken, waardoor zo'n mooie tok naar beneden schiet :x

Highline
14-12-2004, 00:00
wel slecth dat je dat niet wist jorina ;)

Aleide
14-12-2004, 13:31
zitten die scheidsjes daar ook altijd te voelen?
heeft ze niets aan *plop* oeps, sorry mevrouw...

Nee maar ik vraag het wel .... tis namelijk niet verplicht om als vrouw een protector te dragen .... wel verstandig trouwens ... een borstprotector check ik wel altijd aan de zij-kant of ie niet over de lever etc etc gaat .....

Nou, ik heb mijn laatste 2 wedstrijden te horen gekregen dat ik een tok moest dragen anders mocht ik niet vechten. Dus dat klinkt erg verplicht of niet?

Marco (scheids)
14-12-2004, 15:15
zitten die scheidsjes daar ook altijd te voelen?
heeft ze niets aan *plop* oeps, sorry mevrouw...

Nee maar ik vraag het wel .... tis namelijk niet verplicht om als vrouw een protector te dragen .... wel verstandig trouwens ... een borstprotector check ik wel altijd aan de zij-kant of ie niet over de lever etc etc gaat .....

Nou, ik heb mijn laatste 2 wedstrijden te horen gekregen dat ik een tok moest dragen anders mocht ik niet vechten. Dus dat klinkt erg verplicht of niet?

Het zou kunnen dat organisaties het wel verplicht stellen, maar ik zou geen organisatie kunnen noemen waar t verplicht is .....

Aleide
14-12-2004, 22:40
zitten die scheidsjes daar ook altijd te voelen?
heeft ze niets aan *plop* oeps, sorry mevrouw...

Nee maar ik vraag het wel .... tis namelijk niet verplicht om als vrouw een protector te dragen .... wel verstandig trouwens ... een borstprotector check ik wel altijd aan de zij-kant of ie niet over de lever etc etc gaat .....

Nou, ik heb mijn laatste 2 wedstrijden te horen gekregen dat ik een tok moest dragen anders mocht ik niet vechten. Dus dat klinkt erg verplicht of niet?

Het zou kunnen dat organisaties het wel verplicht stellen, maar ik zou geen organisatie kunnen noemen waar t verplicht is .....

Ik weet niet precies welke bond dat was maar dat was bijvoorbeeld in Enschede afgelopen rings gala. Volgens mij is dat NKBB. En die daarvoor was ook bij hun.

MrMiyagi
15-12-2004, 13:13
ik vind dat je die dingen moet verplichten;een stukje zelfbescherming. Ik heb zelf een nare ervaring door het "niet"dragen van een TOK!! Maar goed dat is mijn mening.

Osu

Chris

Ik dacht dat je dat lekker vond chris, heheh :wink:

Anonymous
15-12-2004, 21:02
HOI aleide,is altijd op gewicht.
Je hebt gelijk, bij de nkbb is het verplicht voor dames en heren uiteraard ook.

gr, JURY

Anonymous
15-12-2004, 21:08
okie bedankt
ff geen zin om op te drukken

Anonymous
15-12-2004, 21:09
okie bedankt
ff geen zin om op te inloggen

BeatRice
15-12-2004, 21:22
Nog een variant erop van www.martialartsstore.nl:

http://www.martialartsstore.nl/images/products/cusley/c0017.gif

Ook niet onaardig trouwens:

http://www.martialartsstore.nl/images/products/cusley/c0016.gif
Wow wat gaaf moet ik zeker hebben met savate ;)

Anonymous
01-08-2005, 12:36
Zijn er bij de dames nooit ongelukken zonder tok gebeurd? Ik heb namelijk wel eens een knie en ook een trap in mijn kruis gehad, was toen wel heel blij dat ik een tokkie had. Verder nog nooit van ongelukken bij vrouwen gehoord, maar neem van mij aan dat het heel erg pijn doet!
:cry: Trouwens voor de vrouwelijke organen in de onderbuik schijnt het nog belangrijker te zijn om er een aan te hebben. Als je nog gen kinderen hebt gehad tenminste en die nog wel wilt krijgen!

Groetjes

phranq
01-08-2005, 12:43
zitten die scheidsjes daar ook altijd te voelen?
heeft ze niets aan *plop* oeps, sorry mevrouw...

Nee maar ik vraag het wel .... tis namelijk niet verplicht om als vrouw een protector te dragen .... wel verstandig trouwens ... een borstprotector check ik wel altijd aan de zij-kant of ie niet over de lever etc etc gaat .....

Nou, ik heb mijn laatste 2 wedstrijden te horen gekregen dat ik een tok moest dragen anders mocht ik niet vechten. Dus dat klinkt erg verplicht of niet?

Het zou kunnen dat organisaties het wel verplicht stellen, maar ik zou geen organisatie kunnen noemen waar t verplicht is .....

Bij de FFE is een tok bij de dames verplicht en daar word ook op gecontroleerd, borstbescherming is voor eigen risico en word niet gecontroleerd door de scheidsrechter.

Jay Hoov
01-08-2005, 13:17
Thanx voor de info Phranq :shock:

Anonymous
01-08-2005, 13:17
Ik draag met trainen altijd borstprotectie, het is gewoon niet fijn als je een knie, stoot, trap op je borsten krijgt, een meisje dat bij ons trained heeft daar ook weleens erg lang last van gehad. Heb eigenlijk nog nooit een trap of knie in mn kruis gehad, tenminste niet zo dat ik er last van had.
Misschien is het zinvoller om borstprotectie te verplichten..
Groetjes

Nadiaatje
01-08-2005, 13:31
Nou ik weet wel dat in Japan het wel verplicht was om een tok te dragen.
En ik vondt het echt zwaar irritant...
vooral als je ook grond erbij vecht, het zit gewoon in de weg!
Maar ja als het verplicht is, kan je er weinig aandoen.
Het lijkt net zo'n super grote maandverband die tussen je benen zit...ahahaha
maar wordt het met Shooto/MMA partijen in Nederland ook verplicht?
weet iemand dat?

Groetjes Nadiaatje

jojo
01-08-2005, 14:09
ik draag met me wedstrijden tegenwoordig altijd borst protectie en tok met trainen alleen borst protectie maar af en toe is die tok en daar ben ik nu al 2x door gestraft 1x een blauwe doos door een knietje echt verrotte zeer en 1x gewoon vette pijn...
maar goed zo'n tok zit niet zoals ik wil haha

Anonymous
01-08-2005, 14:36
......tis kut maar na een wedstrijd een snee in je punani is ook niet alles.

daniela
01-08-2005, 14:48
ik dacht dat het met mma shooto in nederland niet verplicht is, maar vind het wel verstandiger als ze het zouden verplichten net als de nkbb.

Ik woon nu n Duistland en bij kickboks wedstrijden worden een vrouwen tok en borstbeschermer verplicht gesteld. Ook bij trainingen draag ik beide, inderdaad zoals jojo zei is een blauwe doos niet fijn en nogmaals:
de gevolgen van een knie in de onderbuik( daar waar de eierstokken en dergelijke zitten) is echt gevaarlijk voor vrouwen!

De borstbeschermer vind ik zelf iets minder belangrijk, en ook kan een trap op de borstprotector vervelend snijden aan de zijkant! Een ideale bestaat er volgens mij nog niet! Geldt ook voor toks, waarom maken ze die dingen niet beter en comfortabeler?!!

daniela
01-08-2005, 14:49
ik dacht dat het met mma shooto in nederland niet verplicht is, maar vind het wel verstandiger als ze het zouden verplichten net als de nkbb.

Ik woon nu n Duistland en bij kickboks wedstrijden worden een vrouwen tok en borstbeschermer verplicht gesteld. Ook bij trainingen draag ik beide, inderdaad zoals jojo zei is een blauwe doos niet fijn en nogmaals:
de gevolgen van een knie in de onderbuik( daar waar de eierstokken en dergelijke zitten) is echt gevaarlijk voor vrouwen!

De borstbeschermer vind ik zelf iets minder belangrijk, en ook kan een trap op de borstprotector vervelend snijden aan de zijkant! Een ideale bestaat er volgens mij nog niet! Geldt ook voor toks, waarom maken ze die dingen niet beter en comfortabeler?!!

Anonymous
01-08-2005, 16:32
je hebt twee keer gepost daniela!

ben het met je eens een tok voor vrouwen moet. Bij karate wedstrijden is de tok voor vrouwen niet verplicht, maar heb wel eens een trap keihard in de ...... gehad. Zonder tok! AUAUAU Maar ja ben nog bij de dokter geweest voor de zekerheid. Alleen een blauwe doos, maar nu heb ik wel een tok en de eerste training kreeg ik er direct weer een trap op! Het zit iid niet fijn, maar het beschermt wel goed, hoewel je het natuurijk nog goed voelt.

Verder moet een borstprotector met karate wel voor vrouwen, ben eraan gewend!

bloody
01-08-2005, 18:20
heb je die dingen oook in verschillende maten ? voor grote heuvels en kleine heuvels, en heb je ze ook voor als de dames de maandelijkse periode hebben met een klein gaatje voor het touwtje ?

jojo
02-08-2005, 01:39
whahahahahhahahahahaha lol at bloody
dat touwtje stop je gewoon tussen je dinges hooor hahahaha
en het is 1 maat alleen je hebt in de banden voor je middel maten meestal gewoon s/m/l/

jojo
02-08-2005, 01:41
lol at bloody hahahahaha
dat touwtje stop je er gewoon tussen hoor hahahahahahaha
en verschillende maten zijn er niet echt alleen gaat het om je buik naja heupen of het een s/m/l/ moet worden

hahahahah sorry maa moest echt ff lache toen ik lag over dat gaatje voor het touwtje whahaha

dokter flinstone
02-08-2005, 09:22
ahhh Bloody heeft nog niet veel vrouwen gezien. Waar laat je het touwtje????
Geloof dok flinstone maar, het touwtje is geen meter hoor. Zelf al frommel je hem niet tussen de buitenste lippen weg dan kan je gewoon een tok dragen. Het is geen ijzere ketting van een meter!!!

Anonymous
02-08-2005, 10:50
Een tok heeft mijn cohones meerdere malen gered!

Jeroen
02-08-2005, 11:21
Al was het niet verplicht dan zou ik nog een tok dragen. Het gaat wel over je kroonjuwelen ja!

M.Hersisia
02-08-2005, 11:34
Ik draag nooit een tok... Heel irritant die dingen...

Jeroen
02-08-2005, 11:35
Tot die tropische plant van je ineens allemaal scheuren in de bladeren krijgt.

Tsuki
02-08-2005, 11:36
ik heb een keer 2 weken lang met 2 strakke onderbroekjes om de boel op zijn plek te houden ;-) en dat was nog na trap met tok , moet er niet aan denken wat gebeurd was als ik het ding niet om had gehad.

ik heb hem zowat altijd om zelfs als ik ga slapen

Chico
02-08-2005, 11:41
ik draag eigenlijk nooit een tok tijdens training... alleen bij wedstrijden waar het verplicht is draag ik hem... krijg er een slapende leuter en ballen van :(

Jeroen
02-08-2005, 11:43
Ik heb liever dat het zooitje gaat slapen dan dat het licht voorgoed uitgaat voor El longos en los cohones.

Chico
02-08-2005, 11:51
kheb dus nog nooit echt iets in me kruis gekregen...

*klopt af*

Jeroen
02-08-2005, 11:53
Tijd voor een eye-opener me dunkt. Hopelijk voor jou niet gelijk een eye-shutter, want je hebt maar 1 oog daar.

Chico
02-08-2005, 11:56
hahahahaha

je gunt het me wel hé :wink:

Jeroen
02-08-2005, 12:02
Alles in het teken van de sport natuurlijk... dat begrijp je.

Anonymous
02-08-2005, 17:36
Ken een meisje dat een knie op d'r schaambeen had gehad en die was gebroeken! Ja niet de knie dan maar het schaambeen. Letterlijk de grot ingestort dus! Sindsdien is het bij ons op de sportschool dus verplicht om een tok te dragen! Daar gaat het volgens mij ook om, een trap in het kruis doet pijn, maar het gaat wel over, je schaambeen is het zwakste punt!