PDA

View Full Version : Vraag over Kickbokshandschoenen



payap
14-12-2004, 22:04
Ik train momenteel met Twins handschoenen (zie foto maar dan 14 ounce).

Nu zit er bij deze (die ik nu 2 jr heb) een leer stuk tussen de duim en de hand die deze verbind met elkaar.

heeft dit een functie? bij mn vorige handschoenen had ik dit niet en vindt het vreselijk lastig want je kunt niets meer doen met die hand zoals bitje pakken of een scheenbeschermer vastmaken hierdoor. Heb er al aangedacht t proberen weg te snijden ofzo.

http://www.twinsgear.com/twinsgloves6.jpg

Highline
14-12-2004, 22:14
ik heb die ook en denk dat het is zodat je duim niet naar actherknakt mocht je daarmee raken

ICON
14-12-2004, 22:16
ja dat klopt, ik zou t ook niet opensnijden want dan gaat t steeds verder uitscheuren..

Mack
14-12-2004, 22:20
want je kunt niets meer doen met die hand zoals bitje pakken of een scheenbeschermer vastmaken hierdoor. Heb er al aangedacht t proberen weg te snijden ofzo.

Je kunt ook beter eerst je bitje indoen, je scheenbeschermers vastmaken en daarna pas je handschoenen aandoen ;)

payap
15-12-2004, 00:29
Je kunt ook beter eerst je bitje indoen, je scheenbeschermers vastmaken en daarna pas je handschoenen aandoen

mn scheenbeschermers willen nog weleens verschuiven of dat band losspringen. Maar ga ze maar niet kapot maken da's ook zonde.

En met Rising Sun in de buurt wil mn bitje ook weleens uit mn mond vliegen :x

Mack
15-12-2004, 13:24
mn scheenbeschermers willen nog weleens verschuiven of dat band losspringen. Maar ga ze maar niet kapot maken da's ook zonde.

En met Rising Sun in de buurt wil mn bitje ook weleens uit mn mond vliegen :x

Maar je handschoenen hebben toch klittebandsluiting? Dan kun je ze toch even uitdoen, scheenbeschermers weer aan en handschoenen ook weer aan. Als je veters hebt, wordt het wat lastiger...

Nickuraba
15-12-2004, 13:50
pfttt mijn klittebandsluiting is knake, altijd een geworstel om ze uit te krijgen. Dat stukje erger ik me niet zo aan. Bitje in/uit en scheenbeschermers goed doen kan er prima mee

Jay Hoov
15-12-2004, 15:08
want je kunt niets meer doen met die hand zoals bitje pakken of een scheenbeschermer vastmaken hierdoor. Heb er al aangedacht t proberen weg te snijden ofzo.

Je kunt ook beter eerst je bitje indoen, je scheenbeschermers vastmaken en daarna pas je handschoenen aandoen ;)

Wat een volgorde..!~!!!