PDA

View Full Version : Wat is het beste wedstrijd systeem voor MMA?



knokkuh
16-12-2004, 17:57
Aangezien dit de 'denktank'voor MMA is, hoe denken jullie hierover;

Ik persoonlijk vind in het Rings systeem de 30 sec. regel te kort voor grapplers, terwijl het nadeel bij de IMA is dat je wanneer je in de touwen terecht komt op de grond, je dan diezelfde positie midden op de mat moet aannemen. Dit kan fataal zijn als je net wel of niet in een klem of verwurging zat.
Wat vinden jullie het beste systeem en waarom?

ashi76
16-12-2004, 18:46
Het IMA regelement spreekt mij veel meer aan.
30 seconde regel vind ik nix, maar er moet wel wat blijven gebeuren op de grond.

phranq
16-12-2004, 20:10
Ik vind het Pride systeem het beste behalve de footstamps, en eigenlijk vind ik ook dat er eens goed gekeken moet worden wat voor schade er aangericht kan worden door een slamm op het hoofd of nek....als je ziet hoe Randleman Fedor slammde....dat kan natuurlijk een keer fout gaan..

Anonymous
16-12-2004, 20:12
Pride systeem is het beste...met footstomps en alles wat daarbij komt... ze zijn brutal maar om die goed uit te voeren is ook een kunst die niet iedereen onder de knie heeft (gelukkig maar)......
Slams zijn risico van het vak..... gewoon de huidige pride regels hanteren...zijn het eerlijkst voor zowel staand als grondvechters...

ICON
16-12-2004, 20:13
Ik vind het Pride systeem het beste behalve de footstamps, en eigenlijk vind ik ook dat er eens goed gekeken moet worden wat voor schade er aangericht kan worden door een slamm op het hoofd of nek....als je ziet hoe Randleman Fedor slammde....dat kan natuurlijk een keer fout gaan..

ja dat vind ik ook t beste systeem om naar te kijken tenminste. waarom vind je de footstomps nix??

knokkuh
16-12-2004, 22:29
ok maar ik bedoelde eigenlijk in Nederland, hier word nooit gevochten op Pride regels. Wat vinden jullie eigenlijk van het pro shooto systeem(ken ik zelf eigenlijk niet goed) :oops:

ROIDRAGE
16-12-2004, 22:32
Pro Shooto regels zijn heel fijn. deze prefereer ik.

kruikenstad goes bjj
16-12-2004, 22:46
pride regels het liefst.alhoewel het begin vd UFC ook wel lekker was om te kijken,daar had je een partij waarbij de ene vd andere zijn paardestaart vasthield en flink op zijn toren ging rossen,heel bruut!

Nickuraba
16-12-2004, 22:53
Ik vind het Pride systeem het beste behalve de footstamps, en eigenlijk vind ik ook dat er eens goed gekeken moet worden wat voor schade er aangericht kan worden door een slamm op het hoofd of nek....als je ziet hoe Randleman Fedor slammde....dat kan natuurlijk een keer fout gaan..

wurd up, gelijk hebje...
niks aan toe te voegen, behalve dat ik het persoonlijk onverstandig vind dat ze af en toe dikke n00bs zoals die giant silva laten knokken. Laten we reeel wezen, die kerel kan niet knokken, had voorheen ook nog nooit geknokt, en dat is gewoon IMO gevaarlijk!!

Highline
16-12-2004, 23:41
ik vind pride rules de beste en het mooist om na te kijken

The Satan
17-12-2004, 01:19
pro-shooto vind ik de beste regels mag veel en t publiek waardeerd t grondgevecht goed :twisted: :twisted:

Punk in drublic
17-12-2004, 01:57
DIt zijn van die momenten dat ik me weer een n00b voel.
Kan iemand mij die Pro-Shooto regels even uitleggen?

}|^-_-^|{
17-12-2004, 02:04
IMA, in Nederland iig

HUNTER
17-12-2004, 02:28
pro shooto

ashihara
17-12-2004, 10:40
ik vind het ufc systeem wel het beste en leukste om naar te kijken.

Dennis
17-12-2004, 10:52
Is er geen overzicht / tabel met daarin de verschillende systemen met daarin wat wel en niet is toegestaan

Tsuki
17-12-2004, 10:57
Pro shooto is volgens mij wat het dichts tegen pride aanstaat je mag alleen geen soccerkicks en footstomps maken. ( en ellebogen naar het hoofd maar goed dat mag bij pride ook niet )

Roob
17-12-2004, 10:58
Ik vind het Pride systeem het beste behalve de footstamps, en eigenlijk vind ik ook dat er eens goed gekeken moet worden wat voor schade er aangericht kan worden door een slamm op het hoofd of nek....als je ziet hoe Randleman Fedor slammde....dat kan natuurlijk een keer fout gaan..

Hier ben ik het helemaal mee eens! :thumbs:

Iwan
17-12-2004, 11:02
Pro-Shooto is het beste. Daarbij zijn zowel de vechters als het publiek de grote winnaars!

knokkuh
17-12-2004, 12:03
Iwan, stuur jij me dan even die regels, want ik heb ze opgevraagd en krijg niks binnen, en ze zijn ook niet te downloaden...

phranq
17-12-2004, 12:31
Ik vind het Pride systeem het beste behalve de footstamps, en eigenlijk vind ik ook dat er eens goed gekeken moet worden wat voor schade er aangericht kan worden door een slamm op het hoofd of nek....als je ziet hoe Randleman Fedor slammde....dat kan natuurlijk een keer fout gaan..

ja dat vind ik ook t beste systeem om naar te kijken tenminste. waarom vind je de footstomps nix??

Ik vind footstamps hetzelfde als bitchslapping, of iemand voor z'n kop schoppen als ie al op de grond ligt....Ik kan genieten van mooie technieken en dit soort acties zijn natuurlijk wel leuk om te zien, alleen neigt het wat mij betreft teveel naar straatvechten....

Iwan
17-12-2004, 14:01
Iwan, stuur jij me dan even die regels, want ik heb ze opgevraagd en krijg niks binnen, en ze zijn ook niet te downloaden...

Doe ik, heb je me gemaild op [email protected]?
Doe dat anders alsnog effe, dan mail ik je ze morgen okee?

cactusdre
17-12-2004, 14:17
Brazilian Vale Tudo. Geen handschoenen, niet bijten en ogen uitsteken verder mag alles. (o ja en ook niet in het kruis schoppen)

phranq
17-12-2004, 14:18
Brazilian Vale Tudo. Geen handschoenen, niet bijten en ogen uitsteken verder mag alles. (o ja en ook niet in het kruis schoppen)

Droom lekker verder Dré... :P

cactusdre
17-12-2004, 15:09
Brazilian Vale Tudo. Geen handschoenen, niet bijten en ogen uitsteken verder mag alles. (o ja en ook niet in het kruis schoppen)

Droom lekker verder Dré... :P

Ik denk dat Nederland daar niet klaar voor is. :lol: Maar het waren wel altijd toffe partijen of niet?

redjuh
17-12-2004, 18:04
het mooiste tournooi dat ik ooit heb gezien... world vale tudo championships 1994
met die regels dus...

Guru
17-12-2004, 18:42
het mooiste tournooi dat ik ooit heb gezien... world vale tudo championships 1994
met die regels dus...

Welke WVC bedoel je? WVC 1?

Trouwens wat vinden jullie van de AFC regels?
AFC 1 vind ik het mooiste toernooi die ik heb gezien. 8)

Ronald
17-12-2004, 22:02
Mijn favoriete regels in Nederland zijn ook de Shooto Pro regels.


Ik persoonlijk vind in het Rings systeem de 30 sec. regel te kort voor grapplers...
Zelf ben ik niet zo kapot van de Ringsregels: 30 seconden, niet slaan naar het hoofd op de grond en rope escapes. Toch zou ik Rings bepaald niet graag afschaffen. Ze hebben een hele goeie organisatie, een groot netwerk en zetten hele goede gala's neer. Daarom hoop ik zelf dat Rings haar regels zou aanpassen. Het hoeft nog geen eens zo spectaculair te veranderen waardoor het al veel beter zou worden.

De 30 secondenregel hoeft bijvoorbeeld nog geen eens aangepast te worden. Hij zou gewoon uitgevoerd moeten worden zoals ie in het Ringsreglement beschreven staat: "Indien er tijdens het grondgevecht sprake is van passiviteit bij de vechters zal de scheidsrechter na 30 seconden het gevecht onderbreken en de vechters gebieden op te gaan staan om vervolgens in staande positie het gevecht weer te hervatten.
Liever zie ik een onbeperkt grondgevecht maar als bovenstaande ook echt zo uitgevoerd zou worden zou dat al een gigantische verbetering zijn.

Slaan naar het hoofd op de grond zou wat mij betreft ook zo ingevoerd kunnen worden. Ik denk dat het merendeel van het publiek dat ook veel aantrekkelijker vindt; ook de leek. Vermoedelijk stamt dit uit de tijd waarin het noodzakelijk was om MMA geaccepteerd te krijgen in Nederland. Toentertijd is het dan ook zeker zinvol is geweest en heeft het z'n doel gedient. Nu is het echter niet meer van deze tijd en dringend aan vernieuwing toe.

Tot slot de rope escapes. Daar ben ik ook geen liefhebber van. Verloren is verloren. Maar goed, het verlengd natuurlijk het gevecht dus vanuit promotors standpunt gezien begrijp ik dat wel.

Kortom, ik zou graag de kracht van Rings gecombineerd zien met een aantal vernieuwde regels. Dat zou naar mijn idee een verrijking zijn van het MMA in Nederland.
Vooralsnog kijk ik dus het liefst naar Pro Shooto.

knokkuh
18-12-2004, 15:08
Ok Ronald, dat is duidelijke taal, maar wat vind jij dan van de situatie waarin de vechters op de grond te dicht onder de touwen liggen. Het gevecht word gestopt en de vechters moeten naar het midden van de ring. Gaan ze daar staand verder dan is dat in het voordeel van de "kickboxer" maar gaan ze op de grond verder dan is de grappler in het voordeel. Bovendien zie je soms(zoals bv bij THTH) dat iemand die net niet in een armklem zit, bij de hervatting van het grondgevecht al veel verder of zelfs helemaal in de klem zit. Is er een wedstrijdsysteem dat hiervoor een goede oplossing heeft?

Ronald
18-12-2004, 15:30
Gaan ze daar staand verder dan is dat in het voordeel van de "kickboxer" maar gaan ze op de grond verder dan is de grappler in het voordeel.
De stop don't move regel vind ik juist erg goed omdat er geen sprake is van een voor- of nadeel. Ze gaan immers verder in de positie waar ze gebleven waren en dat is redelijk neutraal. Dat 2H2H die regel nu ook ingevoerd heeft vind ik een hele verademing (hij zou alleen ff vooraf uitgelegd moeten worden aan het publiek).

Een kooi voorkomt natuurlijk dat je een stop don't move regel nodig hebt (overigens, zelfs de UFC kent nu een stop don't move regel i.v.m. blessurecheck e.d.). Maar een kooi heeft weer andere voor- en nadelen.
Dan zie je ook nog wel eens een ring met zo'n net onder het onderste touw. Maar daar zie je dan weer dat vechters er "verstrikt" in raken.
Doe mij maar stop don't move :) .

ashi76
18-12-2004, 16:18
Stop don't move is een goede regel.

De scheids dient er echter wel zeer goed op te letten dat de wedstrijd in exact de zelfde positie hervat word.

TheSkindo
18-12-2004, 16:31
Als je al op de grond ligt en je moet naar het midden en dan op de grond verder, is het niet echt in het voordeel van de grappler want je lag toch al op de grond. weet niet of je de Genki - Ludwig partij heb gezien in de ufc? Genki sloeg Ludwig's gezicht aan poeier op de grond. Scheids stop de partij, dokter kijkt ff naar een scheurtje en de partij gaat door, maar ze moeten wel staande verder. Genki verloor toen omdat hij staande niet tegen ludwig opkon. :| Na deze ufc werd ook de "verdergaan in dezelfde positie" aangenomen.

Jay Hoov
18-12-2004, 18:26
Brazilian Vale Tudo. Geen handschoenen, niet bijten en ogen uitsteken verder mag alles. (o ja en ook niet in het kruis schoppen)

Droom lekker verder Dré... :P

Ik denk dat Nederland daar niet klaar voor is. :lol: Maar het waren wel altijd toffe partijen of niet?

Zeker toffe partijen, je moet je ten alle tijden kunnen redden in de ring....goed bezig dreeeeeeeee!!!

Nicky
18-12-2004, 18:27
Pro Shooto

Christophe
22-12-2004, 10:09
Kortom, ik zou graag de kracht van Rings gecombineerd zien met een aantal vernieuwde regels. Dat zou naar mijn idee een verrijking zijn van het MMA in Nederland.
Vooralsnog kijk ik dus het liefst naar Pro Shooto.

Goed gezegd! Ik denk inderdaad dat een aanpassing of een juiste toepassing van de 30'-regel een hele verademing zou zijn. Dan nog een beetje meer uitleg voor het publiek wat er gebeurt en waarom (betreffende scheidsrechter-beslissingen) en we zijn vertrokken.

NESCIO
22-12-2004, 14:31
AFC regels uit rusland daar mag alles nog !! als enige organisatie in de wereld.

Nicky
22-12-2004, 15:50
Mensen die het Pro Shooto Regelement willen kunnen mij een PM sturen. Dan zal ik het even door sturen.

Het is de moeite waard ;)

TheSkindo
22-12-2004, 15:55
Yup!! :mrgreen: