PDA

View Full Version : Koninklijk Huis



Nickuraba
16-12-2004, 22:27
wat vindt men hier van? ik persoonlijk vind dat men het best mag afschaffen. We leven in een moderne samenleving en ik vind het persoonlijk een beetje bekrompen dat wij als staatsburgers de hele familie van oranje moeten onderhouden. Ze krijgen flink wat zakgeld, altijd mooie banen en goede opleidingen. Ik persoonlijk zou zeggen of afschappen of zwaar bezuinigen. Het is toch belachelijk dat je de hele familie moet onderhouden. Daarnaast vind ik het klinkklare onzin dat bijvoorbeeld figuren als Maxima in de Raad van State zitten! Doe moderen en kies een presidentschap ofzo! Ik bedoel de konining heeft zelf niet veel politieke inbreng, want ook al heeft men het over vernietiging door de kroon, de troonrede of wat dan ook. Het gaat in princiepe toch allemaal vanuit de ministers!

Anonymous
16-12-2004, 22:30
nee hoor...gewoon houden...ik vind dat wel wat hebben dat koningshuisje..... ze mogen van mij wel wat minder rechten/plichten dan dat ze nu hebben... maar laat ze maar bestaan hoor....toch stukje nostalgie...

harry
16-12-2004, 22:31
Daar was al een lange discussie over een tijdje terug.
Mischien krijgen we nieuwe inbreng zodat ik mijn mening kan herzien.
Voorlopig is mijn idee: weg met die onzin, als of hun meer zijn dan het gepeupel :twak:

Guru
16-12-2004, 23:32
Nostalgie is leuk, maar die 100 miljoen euro per jaar niet.
Bea is een aardige welbespraakte vrouw, ze mag van mij wel in de kamer zitten en coalitie vormen met Wilders en Hirsi Ali.
Dus afschaffen het Koningshuis!

}|^-_-^|{
17-12-2004, 00:05
afschappen die haf!

Silat
17-12-2004, 00:30
allang blij dat we geen dictator hebben ofzo...

dus laat ze maar.

B3 lik3 M3
17-12-2004, 07:39
Laat ze maar lekker zitten waar ze zitten...ik heb er geen last van.. :thumbs:

Tsuki
17-12-2004, 09:06
zo laten , we hebben al zo weinig tradities in nederland , ik vind het feit dat we een koninkrijk zijn wel iets hebben

Arjan
17-12-2004, 10:13
lol rappe rik ;P
Ik zeg ook afschaffen, ben er echt op tegen, vooral dat we die hele familie moeten betalen is het toppunt..

lady in red
17-12-2004, 10:58
een president moet je ook betalen...al die campagnes...ik vind het wel best

Nickuraba
17-12-2004, 11:17
een president moet je ook betalen...al die campagnes...ik vind het wel best

t verschil is dat een president wat voor het land doet, en de rest van de familie van oranje bar weinig! die hoeven wij toch niet te onderhouden!

kyokushin
17-12-2004, 14:51
laat maar zo, misschien wat minder geld aan uitgeven.

Octavius
17-12-2004, 15:05
Behouden het Koningshuis. Het is een deel van onze geschiedenis. En de mensen die zeggen dat het koningsjuis niks voortbrengt. Hmmmmm denk effe na. Ze hebben altijd nog een diplomatieke status en die wordt veel gebruikt. Tis niet zo dat als je een oranje bent dat je op je luie krent zit.

Ach en 100 miljoen per jaar. Waar kost de regering aan missers die ze maken. Straatstenen die ze jaren voor 8x de prijs gekocht hebben. Joint strikefighter waar we gewoon zijn voorgelogen door 'onze' vrienden de USA.

harry
17-12-2004, 15:15
Behouden het Koningshuis. Het is een deel van onze geschiedenis. En de mensen die zeggen dat het koningsjuis niks voortbrengt. Hmmmmm denk effe na. Ze hebben altijd nog een diplomatieke status en die wordt veel gebruikt. Tis niet zo dat als je een oranje bent dat je op je luie krent zit.

Ach en 100 miljoen per jaar. Waar kost de regering aan missers die ze maken. Straatstenen die ze jaren voor 8x de prijs gekocht hebben. Joint strikefighter waar we gewoon zijn voorgelogen door 'onze' vrienden de USA.

Een deel van de geschiedenis is meestal de slechtste reden (neem bv het dichtnaaien van meisjes in andere landen).
En de blunders v.e. Kabinet of ministers rechtvaardigd natuurlijk niet het koningshuis.

Octavius
17-12-2004, 15:24
Behouden het Koningshuis. Het is een deel van onze geschiedenis. En de mensen die zeggen dat het koningsjuis niks voortbrengt. Hmmmmm denk effe na. Ze hebben altijd nog een diplomatieke status en die wordt veel gebruikt. Tis niet zo dat als je een oranje bent dat je op je luie krent zit.

Ach en 100 miljoen per jaar. Waar kost de regering aan missers die ze maken. Straatstenen die ze jaren voor 8x de prijs gekocht hebben. Joint strikefighter waar we gewoon zijn voorgelogen door 'onze' vrienden de USA.

Een deel van de geschiedenis is meestal de slechtste reden (neem bv het dichtnaaien van meisjes in andere landen).
En de blunders v.e. Kabinet of ministers rechtvaardigd natuurlijk niet het koningshuis.

Het dichtnaaien van jonge meisjes is totaal anders dan een koningshuis.
En waarom moet het koningshuis weg omdat het 'slecht' zou gaan met de Nederlandse economie. Hebben we het dan zo slecht in Nederland. Mij hoor je niet klagen op het moment. Ik ben (weer) student. Maar ik heb eten, onderdak, verzekeringen enz. Moet eens weten hoeveel mensen dat niet hebben.
Het is heel normaal voor de economie om dalen en pieken te hebben. Dat is de conjuntuur.

ashi76
17-12-2004, 15:29
Ik vind het idee wel ok, maar het kost gewoon veel te veel poen.

Laat al die prinsen maar gewoon aan het werk gaan. :twak:

Mike
17-12-2004, 15:32
t huis van oranje is cool :thumbs:

als je denkt dat t oranjehuis duur is en zonde van t belasting geld dan moet je eens denken aan iedere 4 jaar amerikaanse campagnes voeren voor de NL presidentsverkiezingen. das pas kapitaal vernietiging.

Mike
17-12-2004, 15:33
Ik vind het idee wel ok, maar het kost gewoon veel te veel poen.

Laat al die prinsen maar gewoon aan het werk gaan. :twak:

de prins heeft een drukker schema dan de meeste van ons bijelkaar opgeteld. Die kerel werkt zich een slag in de rondte

harry
17-12-2004, 15:35
Behouden het Koningshuis. Het is een deel van onze geschiedenis. En de mensen die zeggen dat het koningsjuis niks voortbrengt. Hmmmmm denk effe na. Ze hebben altijd nog een diplomatieke status en die wordt veel gebruikt. Tis niet zo dat als je een oranje bent dat je op je luie krent zit.

Ach en 100 miljoen per jaar. Waar kost de regering aan missers die ze maken. Straatstenen die ze jaren voor 8x de prijs gekocht hebben. Joint strikefighter waar we gewoon zijn voorgelogen door 'onze' vrienden de USA.

Een deel van de geschiedenis is meestal de slechtste reden (neem bv het dichtnaaien van meisjes in andere landen).
En de blunders v.e. Kabinet of ministers rechtvaardigd natuurlijk niet het koningshuis.

Het dichtnaaien van jonge meisjes is totaal anders dan een koningshuis.
En waarom moet het koningshuis weg omdat het 'slecht' zou gaan met de Nederlandse economie. Hebben we het dan zo slecht in Nederland. Mij hoor je niet klagen op het moment. Ik ben (weer) student. Maar ik heb eten, onderdak, verzekeringen enz. Moet eens weten hoeveel mensen dat niet hebben.
Het is heel normaal voor de economie om dalen en pieken te hebben. Dat is de conjuntuur.

Nee ik bedoel iets in stand houden omdat het een deel v/d geschiedenis is is daarom geen argument.
Ik heb het ook niet slecht en mij hoor je niet klagen ook al heb ik geen kerstvakantie :roll:
Het gaat er mij meer om dat een stelletje arrogante snops van ons geld een rijkelijk leven hebben.
En Waarom?omdat ze zo leuk zijn brr

harry
17-12-2004, 15:46
Ik vind het idee wel ok, maar het kost gewoon veel te veel poen.

Laat al die prinsen maar gewoon aan het werk gaan. :twak:

de prins heeft een drukker schema dan de meeste van ons bijelkaar opgeteld. Die kerel werkt zich een slag in de rondte

Da's dan makelijk, dan kan die geldkraan dicht :lol:

ashi76
17-12-2004, 15:55
De kroonprins misschien wel, maar al die andere dildo's niet.

Guru
17-12-2004, 17:57
Monarchie heeft alleen maar iets nostalgisch en ouderwets dan kan best z'n charme hebben.
Maar kan de koningin niet gewoon in de bijstand gaan?
Dan mag ze van mij haar kasteeltje en haar beveiliging wel houden hoor.
Ik vind het wel een eerlijke deal.
Die Joint Strike Fighters moeten we ook niet!
Waarom investeren we dat geld niet in onze zorg die op de tocht ligt en in meer BLAUW op straat die echte boeven pakken in plaats van kansloze verkeersboetes uitdelen wat elke staatsmongool met IQ van 0,01 kan.

ROIDRAGE
17-12-2004, 18:00
ik heb niks met het koningshuis.
een president is ook goed.
gewoon afschaffen

max mulder shihan
17-12-2004, 18:37
Laten zitten ,maar er mag best een flink stuk minder geld aan uitgegeven worden.

redjuh
17-12-2004, 18:43
het hoort bij de geschiedenis van ons land

Maupie
17-12-2004, 19:40
afschaffen die hap

Dutch Dynamite
17-12-2004, 19:56
Afschaffen; geld is hard nodig! Al die lui die de straat op gaan als er een baby komt of iemand dood gaat. Mijn eigen omgeving is belangrijker!

Octavius
17-12-2004, 21:20
Afschaffen; geld is hard nodig! Al die lui die de straat op gaan als er een baby komt of iemand dood gaat. Mijn eigen omgeving is belangrijker!

Egoistisch ingesteld, je geeft zeker ook nooit aan collectes. Wees eerlijk heb je het slecht in Nederland. Zeker niet vergeleken de rest van Europa of Amerika. Die hebben meestal dubbele banen omdat ze niks hebben. Alles moet je verzekeren, uitkering zoals hier hebben ze niet. Nee dat is lekker 'veilig'. Het Koningshuis afschaffen ivm geld is gewoon kortzichtig denken. Onze economie wodt niet gepaald door ons maar door de economie van de VS.
Zullen we ook uit de EU gaan omdat we daar te veel geld aan moeten geven omdat de begroting niet goed is?

harry
17-12-2004, 21:51
Octavius van mij heb je gelijk van wat het geld betreft, ik bedoel dat stroomt toch wel, maar ik zie zelf geen meerwaarde aan deze poppenkast.
Als die mensen nou eens sympathiek over kwamen ofzo en wat dichter bij de mensen zouden staan maar ik zie het niet.

Btw mijn moeder is juist wel helemaal gek van dat gedoe en begrijp heel goed dat mensen van die generatie daar heilig in geloven dat respecteer ik!

Maar verder :roll:

Octavius
17-12-2004, 21:55
Harry heeft gelijk wat betreft, dat mensen sympathieker en dichter bij elkaar staan. Nederland is zo 'als het maar niet voor me stoep gebeurt'. Normen en waarden die moeten ze weer eens leren. Erger me kapot aan mensen die troep op straat gooien. Doe je dat dan thuis ook?

Nickuraba
17-12-2004, 21:56
Afschaffen; geld is hard nodig! Al die lui die de straat op gaan als er een baby komt of iemand dood gaat. Mijn eigen omgeving is belangrijker!

Egoistisch ingesteld, je geeft zeker ook nooit aan collectes. Wees eerlijk heb je het slecht in Nederland. Zeker niet vergeleken de rest van Europa of Amerika. Die hebben meestal dubbele banen omdat ze niks hebben. Alles moet je verzekeren, uitkering zoals hier hebben ze niet. Nee dat is lekker 'veilig'. Het Koningshuis afschaffen ivm geld is gewoon kortzichtig denken. Onze economie wodt niet gepaald door ons maar door de economie van de VS.
Zullen we ook uit de EU gaan omdat we daar te veel geld aan moeten geven omdat de begroting niet goed is?

naah..wat jij zegt slaat ook niet echt ergens op! Er zit een duidelijk verschil tussen geld te doneren aan de hartstichting of het kankerfonds dat zijn zaken die geld waard zijn. Persoonlijk vindt ik het een beetje cru om geld af te staan, zodat de familie v.h. koninklijk huis ronduit ROYAAL kan leven. En daarnaast voelen ze zich ook beter, laten we ff reeel wezen. Nu is beatrix wel fanatiek en geintresseerd in politieke zaken dat moet ik toegeven. Maar ik vind het niet nodig om bijvoorbeeld Gasten zoals prins bernard in zijn ferrarigeilheid te behoeven! dat is in mijn ogen een beetje van de pot gerukt. Geef dan tenminste alleen geld aan de belangrijkste figuren, lijkt me niet dat die hele familie zo belangrijk is!

De miljoenen die je dan overhoud, kan je mooi naar goede doelen overmaken, en dan krijgen die nog meer geld ;) Als iemand zegt dat het geldverspilling is wil dat niet zeggen dat deze individu geen geld wil doneren aan goede doelen, maar hij vindt het Koninklijk huis geen goed doel! en daar ben ik het 100% mee eens!