PDA

View Full Version : ServicePack2 Ja of Nee



Mickey
17-12-2004, 10:33
Ik weet wel e.e.a. van PCs..
Maar in MS software ben ik weer niet thuis..

Wat denken jullie?
SP2 ja of nee?

En waarom wel en waarom niet?

B3 lik3 M3
17-12-2004, 10:38
Ik heb er nog niets over gehoord...
Maar volgens mij als je alleen huis tuin en keuken pc't moet het geen probleem zijn...

Tsuki
17-12-2004, 10:39
zeker weten .................. voornaamste voordelen popupblocker en verbeterde beveiliging, verder kom je later in de problemen met volgende updates als je hem niet installeerd

ik heb hem al 2 of 3 maanden draaien en ik heb er 0,0 problemen mee gehad

Wheelie
17-12-2004, 10:39
IK HEB SP2 ER OP STAAN EN HEB (NOG) GEEN PROBLEMEN GEHAD ;)

Tsuki
17-12-2004, 10:41
Ik heb er nog niets over gehoord...
Maar volgens mij als je alleen huis tuin en keuken pc't moet het geen probleem zijn...

precies , hier op de zaak gaan we boel eerst is vakundig bekijken omdat er vooral problemen kunnen zijn met exotische applicaties en aanverwanten ..... maar thuis hoppa erop knallen

NTT-FX
17-12-2004, 10:48
NEE, NEE en nog eens NEE

"service" pack 2 is een van de redenen geweest dat ik ben overgestapt naar windows 2000.

Ik kies zelf mijn firewall wel uit ; eentje die is in te stellen!
Daar bovenop ben ik prima in staat om meer dan een gebruikelijk aantal verbindingen op 1 punt te hebben. ( i.p.v. een bezopen lage limiet... )

XP is al veels te zwaar en met die 'veiligheids' onzin van sp2 erbij word het nog veel zwaarder.
Win2000 is zoveel lichter en alles draait erop!

Ome bill is slecht bezig de laatste tijd... longhorn mag er misschien wel ietsje sleaker uitzien maar het functioneerd nog zo verschrikkelijk slecht dat ik bang ben dat het weer zo'n crappy OS word ...

Tsuki
17-12-2004, 11:09
LOL als je w2k beter vind dan XP

Tsuki
17-12-2004, 11:10
en als je zelf een firewall wil installeren dan doe je dat toch , zet je die in xp uit en installeer je er als nog 1

B3 lik3 M3
17-12-2004, 11:14
idd

NTT-FX
17-12-2004, 11:25
Oh , je hoeft mij niet te geloven...

[edit]
Dit geloof je niet , dit komt dus net op :

XP firewall is LEK! (http://www.nu.nl/news.jsp?n=457017&c=50)

---

Daar zit nu net mijn punt ; in SP2 krijg je de keuze niet , in 1e instantie krijg je toch echt die firewall van hun en het max. aantal verbindingen is ook iets wat je achteraf weer moet aanpassen.

Tsuki ; waarom zou dat lol zijn ?

Vanaf dag 1 heeft MS achter de feiten aangelopen met talloze bugfixes en veiligheidsproblemen.
2000 heeft bij mij de voorkeur omdat het stukken minder van je systeem vreet... voor wie een goed zwaar systeem heeft is 2003 wellicht een goeie keuze , tot nu toe is het een goed OS maar het is er nog maar kort.

B3 lik3 M3
17-12-2004, 11:27
Oh , je hoeft mij niet te geloven...

[edit]
Dit geloof je niet , dit komt dus net op :

XP firewall is LEK! (http://www.nu.nl/news.jsp?n=457017&c=50)

*neemt zijn woorden terug*

:shock:

Tsuki
17-12-2004, 11:30
je installeerd sp2 toch niet alleen voor de firewall :shock:

Arjan
17-12-2004, 11:42
een dikke vette JA

B3 lik3 M3
17-12-2004, 11:43
:|

Arjan
17-12-2004, 11:44
NEE, NEE en nog eens NEE

"service" pack 2 is een van de redenen geweest dat ik ben overgestapt naar windows 2000.

Ik kies zelf mijn firewall wel uit ; eentje die is in te stellen!
Daar bovenop ben ik prima in staat om meer dan een gebruikelijk aantal verbindingen op 1 punt te hebben. ( i.p.v. een bezopen lage limiet... )

XP is al veels te zwaar en met die 'veiligheids' onzin van sp2 erbij word het nog veel zwaarder.
Win2000 is zoveel lichter en alles draait erop!

Ome bill is slecht bezig de laatste tijd... longhorn mag er misschien wel ietsje sleaker uitzien maar het functioneerd nog zo verschrikkelijk slecht dat ik bang ben dat het weer zo'n crappy OS word ...

longhorn zit ik ook niet op te wachten maar tegenwoordig met al die spyware troep is sp2 juist mijn grote redding, vooral op scholen, nergens geen last meer van spyware, op de andere 180 draait netjes win2000 dat gaat ook goed maar ik verkies sp2 boven win2000, en je eigen firewall kan je ook kiezen, je kan alles aan en uitzetten wat je wil met sp2

Mickey
17-12-2004, 11:44
Alle systemen zijn lek.
Heb sp2 geinstalleerd nu
Alles doet het nog.. ;)

Wat betreft lekken.. Tja.. Ze hebben de patch ook al..
http://support.microsoft.com/kb/886185

}|^-_-^|{
17-12-2004, 11:47
die dikke vette firewall kun je ook uitschakelen en xp laten weten dat je eigen firewall genoeg is. 8) JA dus.

harry
17-12-2004, 12:31
Heb ook sp2 geen enkel probleem alle veiligheids troep op uit staan en gewoon mijn nortonnetje draaien geen enkel probleem :thumbs:

Dennuz
17-12-2004, 12:50
Heb hem er niet opstaan, het enige was sp2 doet is een beetje de beveiliging verbeteren, maar met een goede virusscanner en een firewall heb je veel meer aan, die kun je tenminste nog zelf afstellen.
Ook heb je met sp2 een max aan tcp/ip connecties, die je weer moet gaan omzeilen met een patch e.d.

Misschien ga ik hem ooit nog wel installeren, zodra verdere software updates zoals van WMP en IE alleen nog maar gaan werken met sp2

Tsuki
17-12-2004, 12:54
en gewoon automatische updates aanzetten ben je altijd up to date .......................

Boem Boem
17-12-2004, 12:58
Heb hem er niet opstaan, het enige was sp2 doet is een beetje de beveiliging verbeteren, maar met een goede virusscanner en een firewall heb je veel meer aan, die kun je tenminste nog zelf afstellen.
Ook heb je met sp2 een max aan tcp/ip connecties, die je weer moet gaan omzeilen met een patch e.d.

Misschien ga ik hem ooit nog wel installeren, zodra verdere software updates zoals van WMP en IE alleen nog maar gaan werken met sp2

Dennuz=correct......ik heb hem die kennis bijgebracht!!!!! :wink:


OSU

Christiaan

micha
17-12-2004, 13:02
heb nergens last van hoor

Dennuz
17-12-2004, 13:25
Heb hem er niet opstaan, het enige was sp2 doet is een beetje de beveiliging verbeteren, maar met een goede virusscanner en een firewall heb je veel meer aan, die kun je tenminste nog zelf afstellen.
Ook heb je met sp2 een max aan tcp/ip connecties, die je weer moet gaan omzeilen met een patch e.d.

Misschien ga ik hem ooit nog wel installeren, zodra verdere software updates zoals van WMP en IE alleen nog maar gaan werken met sp2

Dennuz=correct......ik heb hem die kennis bijgebracht!!!!! :wink:


OSU

Christiaan

Haha vast, ik moest jou nog uitleggen dat die grote knop op de computer diende om hem aan te zetten ;)

Gordon_Freeman
17-12-2004, 16:15
Een tijdje geleden heb ik m geprobeerd te installen... zo'n beetje alles crashte !!
Alleen door een en ander te "dis-installen" kon ik weer gewoon met de comp aan de slag, heb daarna nog een aantal uur over gedaan om alle conflicten op te lossen.
Niet alleen bij mij, maar een aantal collega's hadden het zelfde. Nu die "patch " er is, is het misschien verbeterd, maar ik hoef m niet meer... heb de puter te hard nodig voor school en dergelijke.

Nog iets: de halve wereld draait straks met dezelfde "beveiliging"... ideaal voor hackers. Nou kan je m inderdaad uit doen, maar dan nog. Rot op met die zooi ! Begin steeds meer trek in Linux te krijgen...

NEE dus.

Ronald
17-12-2004, 18:31
Ja. Je bent gewoon up-to-date en hoeft nergens meer naar om te kijken.

Firewall speelt voor mij niet omdat ik die hardwarematig heb.
Van een max. aantal TCP/IP connecties heb ik geen last.

Aaronk
18-12-2004, 01:28
ik werkte bij de sp2 helpdesk

Gordon_Freeman
18-12-2004, 11:59
ik werkte bij de sp2 helpdesk

Ja, en dus...?? Waarschijnlijk heb je het druk gehad :lol: !!

MrMiyagi
18-12-2004, 12:47
Heb hem er niet opstaan, het enige was sp2 doet is een beetje de beveiliging verbeteren, maar met een goede virusscanner en een firewall heb je veel meer aan, die kun je tenminste nog zelf afstellen.
Ook heb je met sp2 een max aan tcp/ip connecties, die je weer moet gaan omzeilen met een patch e.d.

Misschien ga ik hem ooit nog wel installeren, zodra verdere software updates zoals van WMP en IE alleen nog maar gaan werken met sp2

Dennuz=correct......ik heb hem die kennis bijgebracht!!!!! :wink:


OSU

Christiaan

jajajajajaj, tuuuulks :lol: :lol: :lol: "hey miyagi hoe plaats ik een reply??? hahahah

oale sjikkebart

Leonardo
18-12-2004, 20:46
Zit er bij mij op en werkt perfect

Leon
18-12-2004, 20:50
XP heet niet voor niets Xtra Problems.
Jongengs dat updaten is poep en al
helemaal als je ilegale versie van XP
hebt, dus download ergens Windows
2000 en een illegale key en je kan
gewoon alles doen zonder problemen,
en wat kan XP dat 2000 niet kan? :D

Leon
18-12-2004, 20:51
Oohja trouwens SP2 ja of nee?
100% JA!!! maar dan moet je
wel legale versie hebben he
jongens, illegale serials worden
dan herkent en dan loopt je XP
niet echt heel goed meer, of je
kan SP2 niet meer downloaden

Ronald
19-12-2004, 01:00
Oohja trouwens SP2 ja of nee?
100% JA!!! maar dan moet je
wel legale versie hebben he
jongens, illegale serials worden
dan herkent en dan loopt je XP
niet echt heel goed meer, of je
kan SP2 niet meer downloaden
Je vergist je met SP1 Leon. Daar was dat het geval. Maar ook dat was weer redelijk makkelijk te omzeilen. Met SP2 was er geen enkel probleem met illegale versies.

Punk in drublic
19-12-2004, 01:26
Ik draai al weer een poosje met XP2. Welliswaar gepatched om max verbindingen te kunnen gebruiken. Vanwege Emule.
Geen problemen mee gehad. Maar draai wel zelf een firewall(Sygate) en de antispyware laat ik ook niet aan ome Bill over. Spyware docter doet dat voor mij na heel veel andere geprobeerd te hebben. Bevalt prima.

lunatic
19-12-2004, 12:49
ik heb hem er ook op staan.
Heb nergens last van.
Heb alleen de fire wall uitgezet

Aaronk
19-12-2004, 13:57
Oohja trouwens SP2 ja of nee?
100% JA!!! maar dan moet je
wel legale versie hebben he
jongens, illegale serials worden
dan herkent en dan loopt je XP
niet echt heel goed meer, of je
kan SP2 niet meer downloaden
Je vergist je met SP1 Leon. Daar was dat het geval. Maar ook dat was weer redelijk makkelijk te omzeilen. Met SP2 was er geen enkel probleem met illegale versies.

lol je lult uit je nek

lunatic
19-12-2004, 14:32
ik heb geen legale XP, heb een serial gevonden waarmee ik sp2 kon installen en heb nog geen problemen hoor.

Hollandpride
19-12-2004, 15:48
Ik vind SP2 ideaal, vooral de popupblocker die erop zit is super!

Ronald
19-12-2004, 19:41
lol je lult uit je nek
No way Aaron, ik heb het nou al 3x gedaan en geen enkel probleem gehad.

}|^-_-^|{
19-12-2004, 23:22
*}|^-_-^|{ zit te denken wie er ook alweer op de helpdesk van microsoft gewerkt heeft....*

Boem Boem
21-12-2004, 10:09
Heb hem er niet opstaan, het enige was sp2 doet is een beetje de beveiliging verbeteren, maar met een goede virusscanner en een firewall heb je veel meer aan, die kun je tenminste nog zelf afstellen.
Ook heb je met sp2 een max aan tcp/ip connecties, die je weer moet gaan omzeilen met een patch e.d.

Misschien ga ik hem ooit nog wel installeren, zodra verdere software updates zoals van WMP en IE alleen nog maar gaan werken met sp2

Dennuz=correct......ik heb hem die kennis bijgebracht!!!!! :wink:


OSU

Christiaan

jajajajajaj, tuuuulks :lol: :lol: :lol: "hey miyagi hoe plaats ik een reply??? hahahah

oale sjikkebart

Message to Dennuz and mr Myagi:

gan we lullig doen?? waar zijn jullie kerstgedachten(huh)......

OSU

Chris

Dennuz
21-12-2004, 10:30
Sorry Chris, vrede op aarde, ook voor jou..
We zullen niet meer doorgaan over je uitgebreide computer kennis ;)