PDA

View Full Version : Rings column Bert Kops



MB667
20-12-2004, 21:16
http://www.sportcentrumkops.nl/fr_index.html?/nieuws_188.html

Het leven staat niet stil, dat blijkt wel weer. Sinds mijn laatste column is er weer zoveel gebeurd dat je wel drie bladzijden vol zou kunnen schrijven. Er gebeurt niet alleen veel in onze MMA-wereld, maar ook in de echte wereld zijn er weer dingen aan de hand waar je wel stil bij moet staan. Ook in een vechtsportblad.

Allereerst het trieste nieuws natuurlijk van de moord op Theo van Gogh. Ook wij hebben niet zo heel lang geleden met zijn vlijmscherpe pen te maken gehad in de vorm van zijn column over het Too Hot To Handle gala. Of je het met hem eens bent of niet dit is natuurlijk niet de manier om iemand de mond te snoeren. Over respectloos gesproken…
Iemand die zijn leven wel heeft kunnen “uitdienen� is Prins Bernard geweest. Ook een controversieel persoon, maar hij heeft in ieder geval geleefd zoals het zou moeten. Rust in vrede beide!



Ik wil nog even doorgaan op het woord respect (wordt tegenwoordig trouwens veel te vaak gebruikt). De laatste tijd merk ik dat ook in de vechtsportwereld er met steeds minder respect met elkaar wordt omgegaan. Er zijn echt in de laatste maand voorbeelden te over en dat vind ik erg jammer. Ik noem alleen maar het akkefietje tussen Mes en Simpson / Van de Vathorst. In een open brief aan verschillende fora vond Tante Hennie dat Joerie Mes en zijn aanhang Ryan respectloos benaderden tijdens en na zijn wedstrijd tegen de Thai Pajunsuk in Almere. Mes aan de andere kant vond dat er al provocatie van Simpson voor de partij was richting Joerie. Al met al niet zo’n fijne zaak, maar dat er in de Arena in 2005 een knalpartij aan zit te komen is wel duidelijk.
Ook op het internet is respect een beladen woord. Op verschillende fora wordt er flink gestreden om wie er gelijk heeft en ook tussen die fora wordt er gestreden welke de grootste is en de beste. (maar die van ons is toch de meest relaxte, haha). Allemaal leuk en aardig, maar laten we het wel een beetje gezellig houden. Zo voelde Bob Schrijber zich in zijn eer aangetast door een forumlid en bestreed hem met hetzelfde vuur, maar dan in zijn column. De reacties die dat los maakt dat is eigenlijk met geen pen te beschrijven.

Voor zover even over de randzaken… Sinds kort heeft Simon Rutz een nieuwe organisatie opgezet: de FFE. Een groep betrouwbare, aardige mensen heeft de taak op zich genomen om weer flink wat gala’s op te gaan zetten voor amateurs. Alles lekker betaalbaar en gemoedelijk. Althans dat is de bedoeling. Daarvoor is ook een scheidsrechterscursus in het leven geroepen om een aantal nieuwe juryleden / scheidsrechters te krijgen. Ook ik draag mijn steentje hier aan bij en heb al twee keer een aantal dingen voorgedaan om te laten zien waar een official op moet letten. Zo is het voor de scheidsrechter tegenwoordig belangrijk om je dekking hoog te houden toch Gilbert? Hahahah…..
Leuk is dat ik dit onder andere doe met Martijn de Jong de komende tegenstander van Jordan in de Arena. Echt een topgozer die Martijn waar ik het erg goed mee kan vinden en ik weet zeker dat het een leuke pot gaat worden, maar hij moet nog wel iets aftrainen kan ik u zeggen hahaha…. De foto’s voor de Arena zijn ondertussen al gemaakt en ik kijk er nú al naar uit.

Verder zijn we deze maand natuurlijk flink bezig met Team Aerts. Peter heeft hard getraind en ondertussen de finale van de K-1 gevochten (uitslag is tijdens het schrijven van deze column helaas nog niet bekend). Aan zijn voorbereiding ligt het niet, want twee weken voor de finale heb ik hem en Rene Rooze op het vliegtuig richting Tokio gezet. Ook William Diender heeft een mooie partij in Utrecht tegen de sterke Imro Main van Carbin. Alleen maar toppartijen dus die ze krijgen voorgeschoteld.




Bert - Behdad
Hans Vos


Op de sportschool loopt het ook ontzettend goed en dan moet ik vooral kijken naar het boksen. Dat is zo populair dat we voor de dinsdagtraining een ledenstop heb moeten instellen!! Sinds kort is er dan ook op vrijdag een extra avond om te boksen. Overigens in korte tijd ook een groot succes met dank aan onze topper Behdad. Onze eerste nieuwe A-bokser sinds jaren doet het zo leuk dat het storm loopt. Hij zal trouwens net als Barry, Danny en Mitchel de ring betreden op 11 december in het Zonnehuis.
Laatst was ook Victor Reinier weer even in de sportschool om een training mee te pikken met zijn zoon. Zijn zoon had ook een vriendje bij zich die zichzelf voorstelde als Liewe van Gogh. Dit was nog geen twee weken na de moord op zijn vader en je kunt je wel voorstellen dat dit voor mij ook een heel apart moment was. Hij draaide overigens lekker zijn training af en leek geen moment afgeleid door wat er allemaal in zijn leven gaande was. Iets waar ik veel respect voor heb.

Ook op worstelgebied blijft Bodyfit het lekker doen. In november eigenlijk maar één wedstrijd gevochten, maar wel gewonnen van het sterke Kruibeke. We staan nu voor de winterstop stevig bovenaan met nog 4 wedstrijden voor de boeg. Het zal nog zeer moeilijk worden, maar we gaan er alles aan doen om samen met Hercules kampioen te worden.
Ook zijn we actief geweest op het Nederlands kampioenschap Grieks-Romeins, waar we maar liefst 6 medailles hebben weggepikt. Met mooie overwinningen van Raymond Baumann en Emin Moektarov en een mooie tweede plek voor Sinterklaas Melvin Witteveen hehehe, maar ook Boy en Stelian wisten tweede te worden.. Op een sterk internationaal juniorentoernooi in Denemarken is onze eer hoog gehouden met een tweede plek voor Rik Hamaker en ook door Danny Schnater die derde is geworden.

Zelf heb ik het ook erg druk. Ik pik er maar even een weekend uit. Zaterdag cursus geven voor de scheidsrechtertraining daaropvolgend een lekkere worsteltraining om de dag erna naar de Nederlands kampioenschappen te gaan met als slot het gala in Almere waar Hans Vos zijn afscheidspartij vocht en glorieus op knock-out won van Gewick Moussasi. Leuk gala verder, maar het had wel even wat sneller gekund. Twee uur te laat beginnen en de onvolkomenheden daarna, dat moet natuurlijk niet kunnen.




Raymond en Robby
Rik en Bert



Als laatste wil ik nog even mijn ouders en Robbie Nuy in het zonnetje zetten. Allereerst mijn ouders omdat ze altijd achter me staan en steunen in alles wat ik doe (en nog bedankt voor het mooie cadeau!!). En dan Robbie die tijdens een avond werk het leven van Frank Hermes in Nijkerkerveen tijdelijk wist te redden nadat die door zinloos geweld in elkaar werd getrapt. Robbie wist hem nog te reanimeren, maar helaas mocht het niet baten en overleed hij de volgende dag. Toch een topactie van je Robbie!!

Goh.. het is me wel weer een betoog geworden zeg hahaha. Nou ja het komt er in ieder geval op neer, dat ik hoop, dat we alle nare dingen achter ons kunnen laten en ons het nieuwe jaar positief bezig gaan houden met de sport.

------------------------------------------

Weer een mooi stuk van Bert, Bert moet een boek gaan schrijven!

mama
20-12-2004, 21:18
ja idd
Bertje kan er wat van. hij schrijft zoals hij praat. gezellig en recht door zee

Marc
20-12-2004, 21:27
leuk stukkie Bert, nieuwe roeping gevonden ? haha,
by the way je kunt nog steeds goed gooien ouwe !!

redjuh
20-12-2004, 21:29
goeie column... hoef ik 't blad niet meer te kopen hehehe.
had schrijber nog wat te melden?

Shytown
20-12-2004, 22:14
d schrijber nog wat te melden?




Zo voelde Bob Schrijber zich in zijn eer aangetast door een forumlid en bestreed hem met hetzelfde vuur, maar dan in zijn column. De reacties die dat los maakt dat is eigenlijk met geen pen te beschrijven.


Waar gaat dit over?

remco pardoel
20-12-2004, 23:35
gezellig is anders
Hij raakt wel een paar goede, maatschappelijke, snaren die zeker niet vergeten mogen worden.

Bert keep on writing!

remco

Punk in drublic
20-12-2004, 23:59
Ik heb veel respect voor mensen die schrijven in spreektaal en dan ook nog zinnigge dingen zeggen.
Vurrraall durrrgaaoonnn Bert.

Bert Kops
21-12-2004, 02:36
Een column schrijven is leuk maar makkelijk is anders...iig thanks voor jullie reacties!

Mickey
21-12-2004, 10:19
Hey bertje..



Op verschillende fora wordt er flink gestreden om wie er gelijk heeft en ook tussen die fora wordt er gestreden welke de grootste is en de beste.


Waar heb je het over man?
Mixfight legt het compleet af tegen de rest joh.. :cry:

phranq
21-12-2004, 10:19
Bert = :thumbs:

Sjaak
21-12-2004, 10:47
Leuk geschreven door Bertje :thumbs:

Marco
21-12-2004, 14:07
Bert, goede column :thumbs:

Mike
21-12-2004, 14:16
zeker een leuke column :thumbs:

kimberly-astrid-de jury
21-12-2004, 16:22
Bert heeft bij deze weer 10 punten gehaald.... :)

Remco
21-12-2004, 16:28
De columns zijn het leukst in Ringsports, waaronder die van jou Bert!

}|^-_-^|{
21-12-2004, 16:50
ik kan altijd erg genieten van de column van bert :thumbs:

Jase
21-12-2004, 17:14
Zeer een leuke collum, ga zo door bert.
Die van Bob was ook weer leuk, zeker dat stukje mbt veronica's fighmaster.

jojo
21-12-2004, 17:39
ik kan hem niet persoonlijk (misschien komt dat nog) maar zoals ik hem altijd mee maak bij gala's en via internet enzo lijkt het me een goeie gozer! (meneer moet ik eigenlijk zeggen haha) :thumbs:

Jeru
21-12-2004, 19:03
ik kan hem niet persoonlijk (misschien komt dat nog) maar zoals ik hem altijd mee maak bij gala's en via internet enzo lijkt het me een goeie gozer! (meneer moet ik eigenlijk zeggen haha) :thumbs:

Jij mag gewoon gozer zeggen tegen Bert hoor :lol:

ROIDRAGE
22-12-2004, 00:24
Bert is Top. die column is vet.
keep on goin ,Bert :thumbs:

LOCO
22-12-2004, 01:26
Marb mag zelfs Bert zeggen :D

Toppie Bert,............. (ja ik ook (denk ik (hoop ik) ) )


Osu

LOCO

Maupie
22-12-2004, 09:44
Column is weer toppie Bert. Ben benieuwd naar de volgende. :thumbs:

B3 lik3 M3
22-12-2004, 10:18
Mooi stuk hoor!

Mack
23-12-2004, 19:33
Altijd een hele goede en leuke column om te lezen.

Maar wat heeft Theo van Gogh geschreven over Too Hot To Handle?

Nicky
23-12-2004, 19:41
Altijd een hele goede en leuke column om te lezen.

Maar wat heeft Theo van Gogh geschreven over Too Hot To Handle?

Het gevecht

Op uitnodiging van Heleen van Rooyen bevond ik me Zondagavond in gezelschap van mijn zoon te Rotterdam, in de Ahoy-hal, om een paar live op SBS uit te zenden bokspartijen tussen bekende Nederlanders bij te wonen. Speciaal voor de gelegenheid had ik mijn Sopranos-jas aangetrokken, een stemmig maar smakeloos geval.

Ik droeg een zonnebril, net als Lieuwe, die z'n Bulls-jasje aan had. Ik rookte een grote sigaar.
De eerste partij ging tussen Ratelband, Le grand Emile, die zich voor de gelegenheid "Rattlesnake" noemde, en zanger Dries Roelvink, 'voor al Uw feesten en partijen'. Ratelband weerde zich kranig, maar werd weggetikt, helaas, hoewel wij bewondering mogen hebben voor iemand die op z'n zevenenvijftigste nog zo door de ring gaat. Toen de boksers aan elkaar werden voorgesteld, had Emile ter intimidatie een spiegeltje bij zich dat 'ie voor het gezicht van zijn opponent hield: "Kijk jij maar 'ns goed in de spiegel...", sprak Rattlesnake dreigend. Onze gratis verkregen kaartjes kostten officieel 150 Euro per stuk; de skyboxen rondom waren dan ook gevuld met de heffe des volks, of, onvriendelijker gezegd, penose. Toen de familie Tokki binnen kwam ging er een schok van herkenning door de zaal en het luidste gejuich betrof telkens weer dit geslacht van aso's die door het scherm tot onsterfelijkheid zijn geroepen.

TV-presentator Ton van Rooyen was wel heel erg steen des aanstoots voor het gepeupel; ik geloof niet dat ik iemand een avond lang zo luid heb horen uitfluiten . Na afloop was de presentator aangeslagen en moest worden getroost door zijn echtgenote. Ik vond Ton daarom niet kinderachtig, want zoveel samengebalde haat hoor je niet vaak. Er werd trouwens meer gevochten in de zaal dan in de ring en keer op keer zag je de opgewekte Neanderthalers van de bewakingsdienst vechtenden scheidden. Naast me zat Rudy Koopmans, niet te verwarren met Rudy Lubbers, die een veel tragischer leven heeft geleid. Koopmans vond ik aardig, vooral toen 'ie met een brede glimlach tegen me zei: "Volgende keer ga jij met Paul de Leeuw, dan train ik jou." De hel kent vele verschijningsvormen; ik zag het voor me, weggetikt worden door iemand die niet rookt.

Voor de camera verklaarde ik al paffend hier te zijn gekomen voor 'De Gelukkige Huisvrouw' die mijns inziens haar tegenstrever - een mij onbekende presentatrice - 'in de derde ronde knock out' zou slaan. Heleen kwam huppelend op, op de klanken van "Staying Alive" geloof ik. Ze sloeg fanatiek, maar was geen partij, want haar vuisten maaiden vooral door de lucht. Koopmans vertelde dat niets zo mooi is als boksen en keek met heimwee op zijn loopbaan terug. Hij vertelde hoe een Italiaanse juryvoorzitter hier in hetzelfde Ahoy hem eens de overwinning had ontstolen door de volgende dag doodleuk te verklaren dat de punten verkeerd waren geteld zodat Koopmans' opponent, een Italiaan natuurlijk, alsnog de titel greep. Hij vertelde dat boksen dood is in Nederland omdat de sport vooral beoefend wordt door Surinamers en Marokkanen. 'En daar komt geen Nederlander voor kijken'. Boksen in Nederland wordt alleen nog wat volgens Koopmans, als er een Nederlandse bokser opstaat die over techniek en een K. O. beschikt.
Mijn zoon genoot inmiddels meer van de echte partijen, tussen een dame en een heer, en tussen twee free-fighters, waarvan de een de ander plat had na dertig seconden. Ik vroeg me af of de heer een erectie kreeg toen de dame hem omstrengeld hield met haar dijen. Het geteisem in de sky-boxen vermaakte zich intussen met kreeft en champagne, als decadenten die hun afkomst met alle geld van de wereld maar niet konden wegdrinken. Ik bewonderde intussen de gouden kettingen van Mevrouw Hoes, de nieuwe geliefde van Ratelband.

Ook raakte ik in druk gesprek met ene dame die ik hier de hinde van Suriname zal noemen, een schoonheid wier ronde vormen mij aanspraken maar die zelf klaagde over haar scheiding en bijbehorende ellende, die haar drieëntwintig kilo extra hadden opgeleverd. Ik vertelde haar dat ze sexy was en vrouwelijk en wierp een steelse blik op haar romige armen. Blijkbaar hadden de TV-camera's mij in het oog, want prompt kwam er een SMS'je binnen van haar ex, die haar als 'een kuthoer' omschreef, 'met al je' vriendjes' en: "Zeik niet langer aan m'n kop over alimentatie." Ik had haar wel in m'n armen willen nemen om haar te troosten, maar naast me zat m'n zoon en ginds stonden de camera's. Van Rooyen zei na het verloren gevecht: "Verliezen is óók heel leuk hoor!" Haar sportiviteit vond weinig weerklank in de steeds kolkender zaal, waar het volk van Rome 't liefst christenen zag verscheurd. Victor Reinier uit "Baantjer" moest 't opnemen tegen Hugo Metsers de Derde, die vooraf een grote mond had: "Ik verpletter hem." Niets was minder waar. Reinier bleef slaan en sloeg de grote mond tegenover hem in de eerste ronde al een bloedneus.

Metsers III schold en wilde doorvechten toen de scheidsrechter ingreep en de partij voor hem verloren verklaarde. Ook na afloop overheerste bitterheid bij de verslagene. Alle Bekende Nederlanders kregen zeveneneenhalfduizend Euro de man, een schijntje voor de vele weken training en het afzien vooraf. Maar hoe zoet smaakte niet de overwinning en hoe opgelucht waren allen dat het gedoe voorbij was. Het was net echt, maar niet heus. En toch had ik bewondering voor de dames en heren, die iets deden waar ik niet gek genoeg voor ben. Ik bleef me verdiepen in mijn buurvrouw en liet haar naar de ex SMS'en: "Theo zegt, denk ook 'ns aan de kinderen." Begeerte had mij aangeraakt en met de plechtige woorden: "Ik zou jou zó gelukkig kunnen maken", verliet ik het pand.

Mijn zoon en ik hadden een geweldige avond. Na afloop werd er buiten nog geschoten, maar dat schijnt routine te zijn bij dit soort gelegenheden. Dankzij het afschaffen van het onderwijs is de onderklasse van Nederland een cliché van de meute geworden, angstaanjagend, dom en vijandig. Ik had weer veel opgestoken.

Theo van Gogh

Anonymous
23-12-2004, 23:14
http://www.sportcentrumkops.nl/forum/viewtopic.php?t=2414

redjuh
23-12-2004, 23:22
nicky zit er nou eenmaal al een hele tijd op

Mack
24-12-2004, 15:19
Thx Nicky.
Leuk om te lezen dat z'n zoon genoot van de echte partijen. Maar toch wel jammer van het negatieve commentaar.

HenkvanderMast
24-12-2004, 16:33
Thx Nicky.
Leuk om te lezen dat z'n zoon genoot van de echte partijen. Maar toch wel jammer van het negatieve commentaar.

Ik vind dat Theo nog een mild stukje heeft geschreven als je ziet wat een wanvertoning zich in Ahoy afspeelde. Ik schaamde me om MMA-fan te zijn.

Een demonstratie van grenzeloze domheid en fatsoenloosheid was het.

MZN
24-12-2004, 17:52
Dankzij het afschaffen van het onderwijs is de onderklasse van Nederland een cliché van de meute geworden, angstaanjagend, dom en vijandig. Ik had weer veel opgestoken.

Theo van Gogh

Blijkbaar toch niet genoeg opgestoken jammergenoeg.




Ik vind dat Theo nog een mild stukje heeft geschreven als je ziet wat een wanvertoning zich in Ahoy afspeelde. Ik schaamde me om MMA-fan te zijn.

Een demonstratie van grenzeloze domheid en fatsoenloosheid was het.

Ja dat heb ik ook wel eens. Ik hou van MMA maar ik wil dat iedereen wel normaal om gaat buiten de ring. Ook in de ring trouwens, ik wil cleane partijen en wederzijds respect.

phranq
24-12-2004, 19:26
Dankzij het afschaffen van het onderwijs is de onderklasse van Nederland een cliché van de meute geworden, angstaanjagend, dom en vijandig. Ik had weer veel opgestoken.

Theo van Gogh

Blijkbaar toch niet genoeg opgestoken jammergenoeg.




??????????????????

Sjaak
24-12-2004, 23:15
ik kan hem niet persoonlijk

Wees blij :lol:

Sjaak
24-12-2004, 23:16
Altijd een hele goede en leuke column om te lezen.

Maar wat heeft Theo van Gogh geschreven over Too Hot To Handle?

Hallo lieve Mack, ben je soms een tijdje in buitenland geweest of zo :wink: :lol:

Mack
25-12-2004, 00:21
Hallo lieve Mack, ben je soms een tijdje in buitenland geweest of zo :wink: :lol:

Heel toevallig wel :D
Daarom kon ik niet naar Too Hot To Handle...

MZN
25-12-2004, 00:38
Dankzij het afschaffen van het onderwijs is de onderklasse van Nederland een cliché van de meute geworden, angstaanjagend, dom en vijandig. Ik had weer veel opgestoken.

Theo van Gogh

Blijkbaar toch niet genoeg opgestoken jammergenoeg.




??????????????????

Haha, lol ja nu ik 't teruglees is 't ook een beetje vaag ja. Ik doelde op het feit dat hij schrijft dat hij heeft opgestoken dat mensen dom en vijandig kunnen zijn enzo en dan toch met de positie die hij opnam met de fiets over straat ging terwijl de persoon waarmee hij de gewraakte submission film heeft gemaakt onder zware beveiliging leefde toen. Had ie werkelijk wat opgestoken van wat ie daar schreef had ie wellicht nog geleefd, maar da's mijn mening.

Sjaak
25-12-2004, 09:44
Hallo lieve Mack, ben je soms een tijdje in buitenland geweest of zo :wink: :lol:

Heel toevallig wel :D
Daarom kon ik niet naar Too Hot To Handle...

Een vrouw van de wereld he :lol:

Mack
25-12-2004, 12:39
Een vrouw van de wereld he :lol:

Ik vind het lief van je dat je mij lief noemt, maar deze Mack is toch echt geen vrouw :D
Die van fighttalk wel btw

ICON
25-12-2004, 12:41
Een vrouw van de wereld he :lol:

Ik vind het lief van je dat je mij lief noemt, maar deze Mack is toch echt geen vrouw :D
Die van fighttalk wel btw

:mrgreen:
lol at sjaak!

Sjaak
25-12-2004, 12:42
TERING :shock: Mack is Mack niet :?

ahhhhhhhhhhhhhh :twak:

Mack
25-12-2004, 13:32
:mrgreen:

jan sensei kyokushin
25-12-2004, 14:20
hahahaha die sjaak prachtig :mrgreen: zijn meer hondtjes die fikkie heten sjaak osuuuuuuuuuuuu

jan sensei kyokushin
25-12-2004, 14:22
ja idd
Bertje kan er wat van. hij schrijft zoals hij praat. gezellig en recht door zee Met je eens mama recht door zee recht voor de raap is nog altijd de korste weg :thumbs: