PDA

View Full Version : Jury's maken sport (alweer) kapot



A-team
27-12-2004, 15:03
Langzaam maar zeker krabbelt onze sport over eind. Steeds meer mensen zie er nu ook de sport van in. Het is alleen weer jammer dat bij sommige gala's het weer zo overduidelijk is dat er van te vore al beslist is wie er mag gaan winnen. Kunnen we wel wat zeggen over japan en thailand maar wij nederlanders zijn geen haar beter.

Shytown
27-12-2004, 15:08
naar aanleiding waarvan deze opmerking?

Gulo gulo
27-12-2004, 15:10
Ja, ben het met je eens dat de jury soms vreemde beslissingen neemt, maar wat is de aanleiding voor je opmerking

Anonymous
27-12-2004, 16:02
In Thailand onjuiste beslissingen??? Haha je bent er duidelijk nog nooit gewesst of hebt er weinig verstand van europastock.
In Thailand in de grote stadions zijn 3 of 4 dagen per week wedstrijden, een groot deel van het publiek is elke avond gelijk, deze mensen zetten een groot deel van hun inkomen (of ze verdienen hun inkomen door gokken) in op de wedstrijden.
Deze mensen hebben echt wel verstand van de wedstrijden en zullen het gewoon niet accepteren als er een overduidelijke onterechte beslissing door de jury wordt genomen, aangezien er in de grote stadions al snel 1000 mensen aanwezig zijn lijkt het mij voor de jury/scheidsrechters dan ook niet verstandig een onterechte beslissing te nemen

phranq
27-12-2004, 16:12
In Thailand onjuiste beslissingen??? Haha je bent er duidelijk nog nooit gewesst of hebt er weinig verstand van europastock.
In Thailand in de grote stadions zijn 3 of 4 dagen per week wedstrijden, een groot deel van het publiek is elke avond gelijk, deze mensen zetten een groot deel van hun inkomen (of ze verdienen hun inkomen door gokken) in op de wedstrijden.
Deze mensen hebben echt wel verstand van de wedstrijden en zullen het gewoon niet accepteren als er een overduidelijke onterechte beslissing door de jury wordt genomen, aangezien er in de grote stadions al snel 1000 mensen aanwezig zijn lijkt het mij voor de jury/scheidsrechters dan ook niet verstandig een onterechte beslissing te nemen

Ik ga voor een groot deel met je mee in je stelling, alleen moet ik dan toch terug denken aan een hoop partijen die Dekkers heeft verloren in Thailand en dat was vaak geen zuivere koffie.

@ europastock: ben je wel op de hoogte hoe de puntentelling in z'n werk gaat?

redjuh
27-12-2004, 16:27
wat d8 je van dat toernooi holland vs thailand (1992 d8 ik)
met leo de snoo
peter smit
ramon dekker

peter smit joeg die thai de ring door en sloopte, overklaste en overpowerde hem op alle fronten. toch won de thai op jd...

Anonymous
27-12-2004, 16:50
Ik weet heel goed hoe de puntentelling in Thailand gaat (trap 3 pnt stoot 1 pnt en alleen als het hoofd naar achteren gaat worden stoten geteld, clinch ook 3 pnt)

Als je naar veel Dekkers partijen kijkt weet je dat ie vaak terecht heeft verloren (ook trappen op de dekking tellen in Thailand mee, hij trapte gewoon niet genoeg)

En OK als je gaat zoeken zal je echt wel een paar partijen vinden waarbij de telling verkeerd is gegaan, maar over het algemeen is de jury in Thailand wel fair (in tegenstelling tot Japan waar ik wel eens het idee heb dat er gejureerd wordt door blinden)

phranq
27-12-2004, 17:02
Ik weet heel goed hoe de puntentelling in Thailand gaat (trap 3 pnt stoot 1 pnt en alleen als het hoofd naar achteren gaat worden stoten geteld, clinch ook 3 pnt)Sorry, die vraag was eigenlijk bedoeld voor Europastock..ik zal het ff aanpassen..

Als je naar veel Dekkers partijen kijkt weet je dat ie vaak terecht heeft verloren (ook trappen op de dekking tellen in Thailand mee, hij trapte gewoon niet genoeg) Ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb genoeg partijen gezien van dekkers waar ie z'n tegenstander opvrat en alsnog verloor

En OK als je gaat zoeken zal je echt wel een paar partijen vinden waarbij de telling verkeerd is gegaan, maar over het algemeen is de jury in Thailand wel fair (in tegenstelling tot Japan waar ik wel eens het idee heb dat er gejureerd wordt door blinden) Mee eens, de laatste extra ronde van remy tegen Musashi sloeg werkelijk alles, hopenlijk zit er een internationale jury bij de K-1 finale volgend jaar

Biiyen
27-12-2004, 17:58
beetje onzinnige stelling eigenlijk.......

bij iedere jury sport worden er foutieve beslissingen genomen.... zelfs tot aan de Olympische spelen toe!

Bij sporten met scheidsrechters is het ook vaak huilen met de pot op...voetbal rings a bell?

redjuh
27-12-2004, 18:57
idd bij de OS mannen turnen, hhet ringen onderdeel.
lieten ze een griek winnen, terwijl hij hooguit 3de had mogen worden.
later volgens mij terug gedraaid?

PigDog
27-12-2004, 19:08
Soms worden we er in de hoek wel eens moedeloos van, als er weer een vechter is gedupeerd, maar ik heb me er wel bij neergelegd. Er spelen nu eenmaal vaak meer belangen dan alleen maar het spelletje. Dat is zeer triest, maar inherent aan het systeem. Bij elke bond hier in Nederland heb ik vreselijke onterechte beslissingen gezien, en van Thailand en Japan maar te zwijgen. Als die no-name hierboven eens het nieuwe Muay Thai-blad leest, dan ziet hij met eigen ogen hoe Ramon Dekkers vaak een oor aangenaaid is. Het is zelfs anderom: hoe meer geld ermee gemoeid is, hoe meer kans op fraude door de jury.

Trouwens, in de BodyBuilding wereld, waar ik ook werkzaam ben geweest, is het niet anders. Iedereen ziet een wedstrijd nou eenmaal door zijn eigen ogen, en wil je deze praktijken vermijden, moeten we weer terug naar het 18e eeuwse systeem:

Net zoveel rondes tot er één KO gaat. :shock: Dat is eerlijk :mrgreen:

phranq
27-12-2004, 19:22
Iedereen ziet een wedstrijd nou eenmaal door zijn eigen ogen, en wil je deze praktijken vermijden, moeten we weer terug naar het 18e eeuwse systeem:

Net zoveel rondes tot er één KO gaat. :shock: Dat is eerlijk :mrgreen:

Dat traditionele toernooi wat ieder jaar word gehouden tussen Birma en Thailand word nog steeds onder die regels gevochten, ze kunnen alleen op KO winnen, als ze beide na 10 rondes nog overeind staan is het een draw...

Nickuraba
27-12-2004, 20:24
Holy shit das heavy. Lijkt me dope om te zien

Anonymous
27-12-2004, 20:25
Als die no-name hierboven eens het nieuwe Muay Thai-blad leest, dan ziet hij met eigen ogen hoe Ramon Dekkers vaak een oor aangenaaid is. Het is zelfs anderom: hoe meer geld ermee gemoeid is, hoe meer kans op fraude door de jury.

:mrgreen:


Wie zegt er in het blad dat Dekkers vaak een oor in Thailand is aangenaaid?
Leer hoe de puntentelling is, en kijk daarna maar eens met een onafhankelijke blik naar een wedstrijd, vaak zal je zien dat Dekkers terecht heeft verloren (wat niet betekend dat ik hem geen goede vechter vind integendeel, het is een van de beste NL'se vechters ooit)

phranq
27-12-2004, 20:49
Dat traditionele toernooi wat ieder jaar word gehouden tussen Birma en Thailand word nog steeds onder die regels gevochten, ze kunnen alleen op KO winnen, als ze beide na 10 rondes nog overeind staan is het een draw...

Vergeet er nog bij te vertellen dat ze alleen bandages om hebben en geen handschoenen..kortom...bare knuckle

}|^-_-^|{
27-12-2004, 23:12
Bij sporten met scheidsrechters is het ook vaak huilen met de pot op...

:lol:

Glen
27-12-2004, 23:44
Phranq, zal ik 8 januari voor je meenemen OK, ik heb er 3 VCD's van uit Thailand "Muay Boran" (borderfights)

Guru
28-12-2004, 00:46
http://www.thaing.net/ Hier vind je ook filmpjes over Muay Boran en Burmees Boksen 8)

phranq
28-12-2004, 12:56
Phranq, zal ik 8 januari voor je meenemen OK, ik heb er 3 VCD's van uit Thailand "Muay Boran" (borderfights)

Zou ik super vinden Glenn!!

Ik heb laatst wel dat toernooi gezien waar voor de Thais Amerikanen vochten tegen de Birmezen....ging er spijkerhard aan toe!

BP
28-12-2004, 23:54
Ik weet heel goed hoe de puntentelling in Thailand gaat (trap 3 pnt stoot 1 pnt en alleen als het hoofd naar achteren gaat worden stoten geteld, clinch ook 3 pnt)

Als je naar veel Dekkers partijen kijkt weet je dat ie vaak terecht heeft verloren (ook trappen op de dekking tellen in Thailand mee, hij trapte gewoon niet genoeg)

En OK als je gaat zoeken zal je echt wel een paar partijen vinden waarbij de telling verkeerd is gegaan, maar over het algemeen is de jury in Thailand wel fair (in tegenstelling tot Japan waar ik wel eens het idee heb dat er gejureerd wordt door blinden)

Jij hebt volkomen gelijk!!!

eylem
29-12-2004, 00:41
Als die no-name hierboven eens het nieuwe Muay Thai-blad leest, dan ziet hij met eigen ogen hoe Ramon Dekkers vaak een oor aangenaaid is. Het is zelfs anderom: hoe meer geld ermee gemoeid is, hoe meer kans op fraude door de jury.

:mrgreen:


Wie zegt er in het blad dat Dekkers vaak een oor in Thailand is aangenaaid?
Leer hoe de puntentelling is, en kijk daarna maar eens met een onafhankelijke blik naar een wedstrijd, vaak zal je zien dat Dekkers terecht heeft verloren (wat niet betekend dat ik hem geen goede vechter vind integendeel, het is een van de beste NL'se vechters ooit)

ga er maar van uit dat hij goed weet hoe de puntentelling is!! oneerlijk is het dat dekkers nooit verteld was hoe t ging en dat ie eerst moest verliezen om te horen dat de telling anders was!

Emilio
29-12-2004, 01:48
wel eens boksen in duitsland gekeken? nog nooit een buitenlander zien winnen in duitsland als het om punten gaat.