PDA

View Full Version : Joop van Kasteel Docu nu op 3



Rico Suave
08-01-2005, 12:20
Het is alweer een oude docu, desalniettemin grappig om te zien.

RNLMC
08-01-2005, 12:32
thanks da je het ff zeg leuke docu :)

redjuh
08-01-2005, 12:35
TE GEK OUWE!!!

remco pardoel
08-01-2005, 12:46
Hij blijft geweldig!!

Justinian
08-01-2005, 12:48
Damn, is alweer afgelopen... thx anyway :thumbs:

yas
08-01-2005, 13:14
voor wie het gemist heeft (net als ik) check:

http://omroep.vara.nl/zoeken.jsp?maintopic=vara_zoeken&search=gevecht&x=75&y=10

Shytown
08-01-2005, 13:21
Blijft :thumbs: , zowel de docu als Joop

Anonymous
08-01-2005, 14:08
hij komt sympathiek over, maar damn, hij moet het niet van z'n tecniek hebben zo te zien (barington trouwens ook niet..)!

RisingSun
08-01-2005, 14:10
Nou heb ik die docu al 3x gezien en nog steeds zit ik in spanning als die wedstrijd plaatsvindt , goede opbouwende documentaire! ojah.............en zucht @ guest................

Sjaak
08-01-2005, 14:15
Mooie docu en Joop laat zien dat hij een vechtershart heeft, was leuk om weer te zien :thumbs:

harry
08-01-2005, 14:16
Mooie docu, perfect hoe ze laten zien dat een top-vechter een gewoon mens is, keurig iemand met gewone gevoelens :thumbs:
Ik vin die naam wel lache "kasteel" tis ook een kasteel van een vent tering :shock:

chief108
08-01-2005, 14:18
voor wie het gemist heeft (net als ik) check:

http://omroep.vara.nl/zoeken.jsp?maintopic=vara_zoeken&search=gevecht&x=75&y=10
tof...

lang leve breedband!!!!

thnx

Chief108

Sjaak
08-01-2005, 14:18
Mooie docu, perfect hoe ze laten zien dat een top-vechter een gewoon mens is, keurig iemand met gewone gevoelens

Natuurlijk is hij een gewoon mens net als iedereen, is vaak zo.

Anonymous
08-01-2005, 14:18
Nou heb ik die docu al 3x gezien en nog steeds zit ik in spanning als die wedstrijd plaatsvindt , goede opbouwende documentaire! ojah.............en zucht @ guest................

wat?! niet dan?

RisingSun
08-01-2005, 14:25
Nou heb ik die docu al 3x gezien en nog steeds zit ik in spanning als die wedstrijd plaatsvindt , goede opbouwende documentaire! ojah.............en zucht @ guest................

wat?! niet dan?

Goed het ziet er allemaal niet heel erg soepel en even mooi uit, maar om nou te zeggen dat ze het niet van hun techniek moeten hebben...
Eerst wordt er staand gevochten waarbij Patterson 8 tellen krijgt...Er worden 2 takedowns gemaakt door Joop en verolgens wordt er gewonnen op een armklem........Nou zal ik er wel helemaal geen verstand van hebben, maar als jij dan zon opmerking plaatst dat ze het niet moeten hebben van hun techniek valt mn bek toch even open...

redjuh
08-01-2005, 14:31
nou laten we ff eerlijk zijn... techniek is niet het eerste waaraan je denkt als je joop ziet knokken. maar, als ik joop zie knokken, dan zie ik gewoon een soort van pionier, leeuw, historie in een. joop is iemand die met oa. schreiber en dolman het free fight in nederland op de kaart heeft gezet

micha
08-01-2005, 14:32
guest=luchtbel

Sjaak
08-01-2005, 14:34
Laten we nu is anonieme guestjes die niet onder hun eigen naam durven te posten is massaal negeren. Die gasten posten vaak alleen om de boel op te naaien of iemand zogenaam "anoniem" af te zeiken. Gewoon geen aandacht meer geven en opzouten met die keyboard warriors :twak:

Anonymous
08-01-2005, 14:42
Nou heb ik die docu al 3x gezien en nog steeds zit ik in spanning als die wedstrijd plaatsvindt , goede opbouwende documentaire! ojah.............en zucht @ guest................

wat?! niet dan?

Goed het ziet er allemaal niet heel erg soepel en even mooi uit, maar om nou te zeggen dat ze het niet van hun techniek moeten hebben...
Eerst wordt er staand gevochten waarbij Patterson 8 tellen krijgt...Er worden 2 takedowns gemaakt door Joop en verolgens wordt er gewonnen op een armklem........Nou zal ik er wel helemaal geen verstand van hebben, maar als jij dan zon opmerking plaatst dat ze het niet moeten hebben van hun techniek valt mn bek toch even open...

kom op zeg, bij het staande vechten haalt joop met zijn ogen dicht uit met een zwaaistoot die volledig mist en bij het terugtrekken van zijn arm raakt hij barrington die dan aangeslagen is. hij probeert dan een aantal malen in te schieten wat volkomen mislukt. Uiteindelijk ligt barington volkomen buiten adem op de grond en kan joop rustig een armklem aanzetten.

nogmaals, joop komt erg sympathiek over en hij heeft absoluut een vechtershart, maar technisch gezien lijkt het er niet op. althans, dat ik mijn mening. misschien ben ik wat verwend door al dat pride en k-1...

@micha: zucht...

Anonymous
08-01-2005, 14:43
Laten we nu is anonieme guestjes die niet onder hun eigen naam durven te posten is massaal negeren. Die gasten posten vaak alleen om de boel op te naaien of iemand zogenaam "anoniem" af te zeiken. Gewoon geen aandacht meer geven en opzouten met die keyboard warriors :twak:

You go girl sjakie....pak de anonieme gastjes...
Vette docu!! dit is precies wat het NL'dse publiek op een commerciele zender moet zien.... mooi opgebouwd enzo... En Joop is wat dat betreft een goede spokes person voor de sport....

ICON
08-01-2005, 15:46
echt n mooie docu had hem nog niet gezien.
kreeg echt kippenvel als hij in de keuken staat te vertellen wat het met hem doet als mensen negatief over hem zijn als vechter.

Sjaak
08-01-2005, 15:49
Het is allemal zo makkelijk vanaf de zijlijn en iemand af zeiken is nog veel makkelijker, zegt vaak meer over de persoon die dit schrijft dan over degene waar het over gaat. Joop is een topper :thumbs:

Anonymous
08-01-2005, 15:53
Het is allemal zo makkelijk vanaf de zijlijn en iemand af zeiken is nog veel makkelijker, zegt vaak meer over de persoon die dit schrijft dan over degene waar het over gaat. Joop is een topper :thumbs:

daar gaat het nu niet om....Hij is misschien als persoon een top gozer, alleen zn techniek is niet echt super...en dat is gewoon een feit.... Ik ben het ermee eens dat sommige mensen, en juist waar hij op doelt, dus het publiek die komt voor bloed dat die idd respectloos reageren maar zoals hier op een forum mogen we best over prestaties van de vechters discusseren.
Het is zeker een topper maar om die reden geen kritiek meer geven??
Kritiek heb je in elke sport, en sommige mensen zijn er gevoeliger voor dan andere.

Mack
08-01-2005, 16:11
"pestkanker met z'n hele zwarte familie derbij"
Het verbaaste me toch wel even om deze opmerking te horen, maar dat zal wel aan mij liggen :)

En ik moet toegeven dat ik het met guest eens ben..

Justinian
08-01-2005, 16:15
als ik joop zie knokken, dan zie ik gewoon een soort van pionier, leeuw, historie in een. joop is iemand die met oa. schreiber en dolman het free fight in nederland op de kaart heeft gezet

Redjuh = correct! Joop is een vechter met een leeuwenhart, hij blijft maar doorgaan. Een goede vechter heeft niet alleen techniek, maar ook conditie en instelling. Je kunt ontzettend technisch zijn, maar als je niet over conditie en de juiste instelling beschikt dan kom je er niet. Het moge duidelijk wezen dat Joop een topinstelling heeft. Ik zie hem in ieder geval graag vechten.

Shytown
08-01-2005, 16:35
Justi = correct.
Zoals al zo vaak gezegd (oa door mij) is Joop pas op zijn 27e begonnen met vechtsport, en voor die tijd had hij een succesvolle bodybuilding en armworstelcarriere. Vandaar dat de techniek niet Joop's "2e natuur" is zoals bij bijv. Alistair (die op zijn 15e/16e begonnen is) en andere toppers.
Je kan lullen wat je wil als anonieme guest, Joop is nooit iemand uit de weg gegaan en heeft er altijd keihard voor getraind. Raar dat hij die erkenning wel vanuit de vechtsportwereld krijgt, maar kennelijk niet van een keyboardwarrior.

Mack
08-01-2005, 16:45
Ik denk niet dat iemand Joop Kasteel's hart, conditie en instelling in twijfel trekt en al helemaal niet wat hij bereikt en betekent heeft voor de NL freefight wereld. Waar hij ook erkenning voor verdient en krijgt. Maar dat z'n techniek af en toe te wensen over laat, mag volgens mij gewoon gezegd worden.

54321
08-01-2005, 17:01
het eertste wat ik mij tebinnen schiet als ik aan deze docu denk, zijn de ietwat vervelende racistische opmerkingen. :twak: verder een leuke docu hoor :thumbs:

Biiyen
08-01-2005, 17:10
voor wie het gemist heeft (net als ik) check:

http://omroep.vara.nl/zoeken.jsp?maintopic=vara_zoeken&search=gevecht&x=75&y=10

:thumbs: Top tip!

RNLMC
08-01-2005, 17:13
de filmpjes doen het niet bij moi :?

redjuh
08-01-2005, 17:32
het eertste wat ik mij tebinnen schiet als ik aan deze docu denk, zijn de ietwat vervelende racistische opmerkingen. :twak: verder een leuke docu hoor :thumbs:

ehmmm? xplain?

Anonymous
08-01-2005, 17:33
het eertste wat ik mij tebinnen schiet als ik aan deze docu denk, zijn de ietwat vervelende racistische opmerkingen. :twak: verder een leuke docu hoor :thumbs:

ehmmm? xplain?


"pestkanker met z'n hele zwarte familie derbij"
Het verbaaste me toch wel even om deze opmerking te horen, maar dat zal wel aan mij liggen :)

En ik moet toegeven dat ik het met guest eens ben..

dit misschien...?? maar verder een top docu!!! moeten er meer van komen!!

54321
08-01-2005, 17:38
en volgens mij werd barrington ook een aantal keer aap genoemd :twak: . jammer :cry: niet door kasteel zelf, maar door zijn begeleiding.

redjuh
08-01-2005, 17:39
oh dat was in de docu... tja dat zegt iedereen wel es
ik bedoel negers zeggen bijv. damn those white crackers ofzo
en arabieren weer kutchristenen en weet ik het allemaal...

Anonymous
08-01-2005, 17:47
oh dat was in de docu... tja dat zegt iedereen wel es
ik bedoel negers zeggen bijv. damn those white crackers ofzo
en arabieren weer kutchristenen en weet ik het allemaal...

dat maakt het niet goed Redjuh..... dat weet jij ook wel.... als jij nu in de stad naar een turk loopt en roept he kankerturk....slaat hij je op je bek.... en denkt niet van ow een andere turk zal wel wat gezegd hebben.....

Mack
08-01-2005, 17:52
en volgens mij werd barrington ook een aantal keer aap genoemd :twak: . jammer :cry: niet door kasteel zelf, maar door zijn begeleiding.

Het was trouwens wel Kasteel die het zei, terwijl ze naar de tape van Barrington zaten te kijken...

Nicky
08-01-2005, 18:23
Joop is echt een topper... En alle respect van de wereld voor deze man.

Virus
08-01-2005, 18:26
Joop was en is de man!!

Super die gast!

Beresterk en toch zo gevoelig en emotioneel!

Gave docu met een schitterend einde!

Mooi van die armklem maar hij had die zwarte cock ook KO mogen meppen wat mij betreft!

Zwarte cock is niet rascistisch bedoeld maar Barrington zei zelf dat Joop z`n zwarte pik kon zuigen... De loser!! :?

redjuh
08-01-2005, 18:53
oh dat was in de docu... tja dat zegt iedereen wel es
ik bedoel negers zeggen bijv. damn those white crackers ofzo
en arabieren weer kutchristenen en weet ik het allemaal...

dat maakt het niet goed Redjuh..... dat weet jij ook wel.... als jij nu in de stad naar een turk loopt en roept he kankerturk....slaat hij je op je bek.... en denkt niet van ow een andere turk zal wel wat gezegd hebben.....

ja nou ja het gaat een beetje om de gedachte. overigens... als hij mij uitscheldt voor iets dergelijks, stomp ik hem ook voor z'n kanis...

Anonymous
08-01-2005, 18:54
oh dat was in de docu... tja dat zegt iedereen wel es
ik bedoel negers zeggen bijv. damn those white crackers ofzo
en arabieren weer kutchristenen en weet ik het allemaal...

dat maakt het niet goed Redjuh..... dat weet jij ook wel.... als jij nu in de stad naar een turk loopt en roept he kankerturk....slaat hij je op je bek.... en denkt niet van ow een andere turk zal wel wat gezegd hebben.....

ja nou ja het gaat een beetje om de gedachte. overigens... als hij mij uitscheldt voor iets dergelijks, stomp ik hem ook voor z'n kanis...

dat is het punt wat ik wilde maken...

Justinian
08-01-2005, 19:06
Ach ik vind dat we niet zo moeilijk moeten doen om een woordje, maar die discussie kunnen we beter op OT voeren.

Ontopic: ik heb net de docu weer gezien en hij blijft gewoon goed. Zoals RisingSun al aangaf, die wedstrijd blijft spannend ook al ken je de uitslag.

Anonymous
08-01-2005, 19:13
Ach ik vind dat we niet zo moeilijk moeten doen om een woordje, maar die discussie kunnen we beter op OT voeren.

Ontopic: ik heb net de docu weer gezien en hij blijft gewoon goed. Zoals RisingSun al aangaf, die wedstrijd blijft spannend ook al ken je de uitslag.

dat komt omdat ze het super goed opgezet hebben.. .je leeft echt ff mee naar dat moment.... en dat hebben deze makers goed gedaan!!
Ik wacht met smart of meerdere docu's....

Justinian
08-01-2005, 19:26
dat komt omdat ze het super goed opgezet hebben.. .je leeft echt ff mee naar dat moment.... en dat hebben deze makers goed gedaan!!
Ik wacht met smart of meerdere docu's....
Absoluut! Op de website zag ik trouwens nog een aflevering staan ( 'de bokser' geloof ik).

jan sensei kyokushin
08-01-2005, 19:30
OSU Joop is een legende bere sterk , in de ring heeft hij veel respect voor zen tegenstanders soms teveel, joop is geen killer geen afmaker maar en vechter met het hart op de goede plaats joop is buiten de ring en zachtaardige man die respect heeft voor zen medemens en altijd zen gevoelens laat blijken in ups en downs

osu

remco pardoel
08-01-2005, 20:36
als je commentaar wilt geven
geef t dan op de site van de KNVB of zo...

anders shut up luchtbel
met t oeverloos gezwam van je...

als je Joop kent dan weet dat ie meer dan goed persoon is en dat ie het beste eruit probeert te halen en dat het niet naar jouw maatstaven is... hebben wij geen boodschap aan.
je traint nu eenmaal om je zelf te vverbeteren en een uitdaging aan te gaan.

remco pardoel

Anonymous
08-01-2005, 20:43
Justi = correct.
Zoals al zo vaak gezegd (oa door mij) is Joop pas op zijn 27e begonnen met vechtsport, en voor die tijd had hij een succesvolle bodybuilding en armworstelcarriere. Vandaar dat de techniek niet Joop's "2e natuur" is zoals bij bijv. Alistair (die op zijn 15e/16e begonnen is) en andere toppers.
Je kan lullen wat je wil als anonieme guest, Joop is nooit iemand uit de weg gegaan en heeft er altijd keihard voor getraind. Raar dat hij die erkenning wel vanuit de vechtsportwereld krijgt, maar kennelijk niet van een keyboardwarrior.

jeeez...is dit een forum of niet? je moet hier toch je mening kunnen geven over de kwaliteiten van een vechter zonder dat men gelijk op hun pik getrapt is??? van vechters als crocop en wanderlei vraagt men zich telkens af wat ze waard zijn en wordt gezegd dat ze weinig gepresteerd hebben en ik mag niets over kasteel zeggen omdat sommigen hem toevallig kennen of omdat hij nederlander is?? come on...

Shytown
08-01-2005, 20:59
Beste Guest,

Aangezien er meerdere guests een reactie posten weet ik niet welke reactie(s) van jou zijn. Je mag van mij zeggen wat je wilt, ik geef enkel aan wat de achterliggende gedachte is van de techniek van Joop Kasteel en hoe ik over Joop en zijn prestaties denk. Daar mogen menigen over verschillen, het is imemrs een forum. Echter, in een andere topic geef ik al aan dat ik het altijd een beetje jammer vind als "Guests" vechters af lopen te kraken, en dan maakt het mij niet uit of dat Kasteel, CroCop, Wanderlei of Jan de N-vechter is, van achter een toetsenbord is het altijd makkelijk praten.

Shytown
08-01-2005, 21:01
als je Joop kent dan weet dat ie meer dan goed persoon is en dat ie het beste eruit probeert te halen en dat het niet naar jouw maatstaven is... hebben wij geen boodschap aan.
je traint nu eenmaal om je zelf te vverbeteren en een uitdaging aan te gaan.

:thumbs:

Anonymous
08-01-2005, 21:16
Beste Guest,

Aangezien er meerdere guests een reactie posten weet ik niet welke reactie(s) van jou zijn. Je mag van mij zeggen wat je wilt, ik geef enkel aan wat de achterliggende gedachte is van de techniek van Joop Kasteel en hoe ik over Joop en zijn prestaties denk. Daar mogen menigen over verschillen, het is imemrs een forum. Echter, in een andere topic geef ik al aan dat ik het altijd een beetje jammer vind als "Guests" vechters af lopen te kraken, en dan maakt het mij niet uit of dat Kasteel, CroCop, Wanderlei of Jan de N-vechter is, van achter een toetsenbord is het altijd makkelijk praten.

tuurlijk is het vanachter een toetsenbord makkelijk praten, maar daar is dit forum toch voor bedoeld! afkraken is iets anders dan kritiek leveren op de vechtkwaliteiten. als ik zeg dat hij het niet van z'n techniek moet hebben is dat mijn mening, daar zit geen enkele intentie achter om hem af te kraken.

Shytown
08-01-2005, 21:20
Nogmaals, weet niet welke posts er van jouw hand komen; kritiek geven mag, let aleen wel op de manier waarop.

HenkvanderMast
09-01-2005, 02:16
Het is een leuke documentaire die ook de andere kant van een vechter laat zien. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat het vooroordeel dat twee krachtpatsers elkaar verrot slaan niet helemaal uit de weg geruimd wordt. Het had leuk geweest als ze ook een andere vechter met een andere achtergrond(BJJ bijv.) hadden gevolgd zodat er een completer beeld was ontstaan.

Desalniettemin erg leuke docu en Joop is natuurlijk een legende(helemaal omdat ie pas zo laat begonnen is en toch veel heeft bereikt)

Ronny
09-01-2005, 03:11
ik vind dat de guest best mag zeggen wat hij vindt...... het is immers een forum en iedereen mag hier zijn mening spuien....positief of niet. Hij zei dat hij, aan de hand van de docu, niet vond dat joop het van zijn techniek moest hebben.....redelijk verklaard denk ik dan....

Punk in drublic
09-01-2005, 03:36
Ik vond het een hele mooie docu. Mooi opgebouwd. Ik mis helaas 1 ding.
Wat je normaal vaak ziet is dat 2 vechters elkaar voor en tijdens de wedstrijd, bij wijze van spreke, naar het leven staan. En na de wedstrijd is er altijd weer sprake van heel veel respect voor elkaar. Jammer dat het hier niet te zien was.

En wat betreft de opmerkingen van een guest.
Wekelijks leverd dit de nodige commotie op. Wordt het niet tijd dat Guests niet meer kunnen posten?

jan sensei kyokushin
09-01-2005, 10:05
Ik vond het een hele mooie docu. Mooi opgebouwd. Ik mis helaas 1 ding.
Wat je normaal vaak ziet is dat 2 vechters elkaar voor en tijdens de wedstrijd, bij wijze van spreke, naar het leven staan. En na de wedstrijd is er altijd weer sprake van heel veel respect voor elkaar. Jammer dat het hier niet te zien was.

En wat betreft de opmerkingen van een guest.
Wekelijks leverd dit de nodige commotie op. Wordt het niet tijd dat Guests niet meer kunnen posten? Voor de wedstrijd wel hoor kijk nog maar eens joop ging naar barrington toe, toen begon het uit de hand te lopen schelden y fuck you enz

Anonymous
09-01-2005, 10:47
Wordt het niet tijd dat Guests niet meer kunnen posten?

Nee....

Nogmaals perfecte docu met de juiste persoon.....

Justinian
09-01-2005, 11:05
De discussie of guests wel of niet moeten worden toegelaten kan worden gevoerd in daarvoor bedoelde Forumbeleid.

Leonardo
09-01-2005, 14:47
Joop is cool en ik heb veel bewondering voor zijn instelling.

Emilio
09-01-2005, 21:04
mooie docu idd. heb hem tijd terug al gezien! cool om ze eens een hele periode voorf zon gevecht mee te maken!

Sjaak
10-01-2005, 11:48
Superinstelling :thumbs:

Remco
10-01-2005, 12:09
Deze documentaire is een pleidooi voor de publieke omroep. Gemaakt door kundige mensen. Ik zie dit tien keer liever dan een docu van Ton of Brard op de commerciëlen. Joop is 200% een gevoelsmens, en daar hou ik van. Ik heb een diep respect voor zijn doorzettingsvermogen.

2guest. Ik moet bekennen dat het op de Nederlandse vechtsport fora moeilijk is om inhoudelijk commentaar te leveren op Nederlandse vechters. Member of guest maakt dan niet zoveel uit. Mensen als Yvel, Rutten, Joop en Bob worden inderdaad veel terughoudender bekritiseerd dan hun buitenlandse (en betere!) collega's. Helaas is het zo dat aanhang en de vechters zelf (zie Bob in zijn column), dergelijke kritiek onder het mom van 'respect' en 'ga zelf die ring eens in' afdoen. Dit is een van de aspecten die maken dat de sport nog niet volwassen is.

Aan de ene kant zijn de vechters nog lang niet zo gewend aan (anonieme) kritiek als voetballers (en bondscoaches!) en bevinden zij zich wat dat betreft nog op amateurniveau. Aan de andere kant vinden ze het wel volstrekt logisch dat 9000 man in een Ahoy of Arena meer dan €50,00 neertelt voor een kaartje. Ik denk dat wanneer de sport verder wil komen, de sporters met de kritieken om moeten leren gaan, maar het aanmaken van een account is het minste wat je als guest kunt doen om de schijn van een anonieme lastercampagne te voorkomen.

Jochem
11-01-2005, 01:13
quote van hans nijman uit de docu.
"Verlies je, dan doe je het fout, win je stelt je tegenstander niks voor, vecht je de hele wedstrijd uit duurt het te lang
Ze hebben altijd wat te zeiken in Nederland, daar wordt je doodmisselijk van"

Bas Rutten Bijv. is gestopt met vechten in NL omdat er zoveel zeikerds als "guest" rondlopen. dus NEE je mag geen kritiek leveren op nederlandse vechters, tenzij hij opbouwend is. PUNT

Remco
11-01-2005, 10:18
Is dat de reden dat Bas niet meer in Nederland vecht?

Ik kan het me niet voorstellen! Als ik het me goed herinner heeft Bas een stuk of 7, 8 muay thai partijen gevochten. Zijn laatste, tegen Frank Lobman verloor hij wegens een slechte voorbereiding kansloos. Daarna is hij volgens mij bij Pancrase begonnen.

Zou het feit dat hij in de partij tegen Lobman uitgejoeld is (of dat zo is weet ik niet), de reden zijn dat hij niet meer in Nederland vecht? In dat geval is het in mijn ogen een amateur, hoge bomen vangen veel wind! Daar komt nog bij dat in die tijd de vechtsport veel kleinschaliger bekritiseerd werd als nu. De laatste drie jaar zijn de vechtsporten op internet enorm gegroeid. Dat de vechters NU schrikken van wat ze allemaal teweeg brengen, kan ik me voorstellen, dat Bas in die tijd, met 3000 bezoekers en een verslag in Zendokan zich weg zou laten jagen kan ik me gelet op zijn professionele carriere, niet voorstellen!

}|^-_-^|{
11-01-2005, 10:39
After four years of partying and bouncing, somebody asked me on New Years Eve if I was interested in fighting against Frank Lobman. Frank was a very dangerous fighter at that time with NO losses and a 90% KO rate, and he had just came out of jail and wanted to fight again. I was drunk and said: OK, no problem. They started to promote the fight and like four weeks before the fight they asked me if everything was still on. Not remembering the conversation that I had on new years eve, it refreshed my memory and I thought that there was no way that I could refuse this. OK, I said, let’s try it. So I needed a good school now to train. My pick was Maeng Ho in Holland that is the gym where Ramon Dekker trains (who I always looked up to) and I started training there. The first session I couldn’t even finish the jumping rope. Anyway, I think that I should have had trained much longer for a fight like that but hey, you learn the hard way, I lost that fight. Next I had a fight against an upcoming guy Renee Roze. I had a great first round but then this guy actually bit a hole in my ear. While he was biting I warned him to let go of my ear and he didn’t, so my reply was a knee in the groin with all the power I had. This turned out in a big brawl; I brought around 30 bouncer friends with me to watch the fight and so did he. They all started to fight and it was a funny thing to watch.

After that fight, I took another fight against a French guy. I trained very hard but 7 days before the fight I got an infection, and on top of that I was invited to stay a couple of days in the “Hotel de Police� free of charge because I was in a street fight with my friends and they had some questions. Two days before the fight they let me go and being stupid I fought that fight. The first round I knocked the guy down three times but they counted only one two because the third one was with an illegal back fist??, a new rule or something that they made up. Anyway, because of the medicine for the infection I guess, my body got real tight and I had to stop the fight in the beginning of the second round. I couldn’t breathe any more, so that was it. Then people started to say that I couldn’t fight. All the fights I had won (14 of them) I had won by KO and now they say I cannot fight?? Why bother and try to entertain these dumb people, is what I thought and I swore never to fight again in Holland.

(bron: http://www.basrutten.tv/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=33)

Remco
11-01-2005, 10:55
Ehhmm, wat dacht je van een investerende promotor die:

- Een persoonlijke toezegging van een vechter krijgt, maar een natte dweil in de ring ziet verschijnen;
- Een vechter die 30 uitsmijters klaar heeft zitten om zich met hetgeen dat in de ring gebeurt te bemoeiien en die dit achteraf als 'grappig' betitelt (promotor krijgt mogelijk nooit geen vergunning meer en eventuele schadeclaims na afloop);
- Een vechter die een paar dagen voor de afgesproken partij gearresteerd wordt;
- Een vechter die de regels niet goed kent;
- Een vechter die onder invloed van medicijnen toch vecht en de partij noodgedwongen moet staken?

En wat te denken van het kaartenkopende publiek dat:
- Betaalt voor een hoofdpartij Animal vs. Dweil;
- Gevaar loopt omdat op een gala 62 mensen en eventueel een scheidsrechter met elkaar op de vuist gaan;
- Komt kijken naar een vechter die de verantwoordelijkheid voor zijn eigen lichaam niet kan nemen en gewoon onder de antibiotica staat te knokken.

Ik wil hier alleen maar aangeven dat ik eerder denk dat Bas zijn leven niet goed op orde had dan dat het Nederlandse publiek hem indertijd uitgekotst heeft. Natuurlijk was het knietje gerechtvaardigd en was ik er allemaal niet bij, maar bekijk het ook eens van de andere kant...

HenkvanderMast
12-01-2005, 13:55
De sport heeft nog een lange weg te gaan in Europa als het om professionalisering gaat. Een deel van de vechters, de begeleiding en de "fans"(de mensen die alleen bloed willen zien en gaan fluiten of vechten als ze ff moeten wachten of als er een minder spectaculaire partij te zien is) moeten zich maar eens achter de oren krabben en afvragen hoe je de sport algemeen geaccepteerd kunt krijgen en welke voordelen daar aan verbonden zijn. Ik heb wel eens het idee dat mensen niet begrijpen wat voor voordeel er gehaald kan worden uit de inmenging van de grote media en dat daar best wat meer moeite voor gedaan mag worden. Ik heb het in het laatste deel natuurlijk over de "fans" die het telkens weer weten te verpesten door alle heersende vooroordelen te bevestigen en die daardoor de tijd weer 5 jaar terugdraaien.

Iwan
12-01-2005, 14:01
Is dat de reden dat Bas niet meer in Nederland vecht?

Ik kan het me niet voorstellen! Als ik het me goed herinner heeft Bas een stuk of 7, 8 muay thai partijen gevochten. Zijn laatste, tegen Frank Lobman verloor hij wegens een slechte voorbereiding kansloos. Daarna is hij volgens mij bij Pancrase begonnen.

Bijna goed. Bas had zich perfect op die partij voorbereid tot hij een onsteking kreeg aan'z'n bal. Hij vocht die partij toch terwijl hij zich superziek voelde van de medicijnen en daardoor z'n cardio zwaar kut was.

Maar Bas heeft inderdaad gezegd dat ie de houding van het Nederlandse vechtsport-publiek kotsbeu was, en nooit meer hier wilde vechten.

Remco
12-01-2005, 14:44
Goede metafoor, ik kan het niet meer met je eens zijn!

Vechters klagen over de kritiek, fans klagen over een stigma, maar beiden vergeten soms dat ze misschien eens aan zichzelf zouden kunnen werken. Daarbij, wie de schoen past, trekke hem aan!

Vreemd Iwan, dat van die bal komt helemaal niet terug in het interview op www.basrutten.tv, daar zegt ie een allerminst perfecte voorbereiding gehad te hebben.

Justinian
12-01-2005, 14:53
Vreemd Iwan, dat van die bal komt helemaal niet terug in het interview op www.basrutten.tv, daar zegt ie een allerminst perfecte voorbereiding gehad te hebben.
Lijkt me ook niet iets dat ik van de daken zou schreeuwen ;)

}|^-_-^|{
12-01-2005, 15:20
Joop wordt ook vaak aangekondigd als Van Kasteel, de meningen over hoe hij nou precies heet zijn verdeeld geloof ik.
Ik zou het zelf niet weten en het doet trouwens ook weinig af aan de feiten.

Remco
12-01-2005, 15:45
IMO is het Van Kasteel. Goede naam voor zo'n vent!

Anonymous
12-01-2005, 15:54
quote van hans nijman uit de docu.
"Verlies je, dan doe je het fout, win je stelt je tegenstander niks voor, vecht je de hele wedstrijd uit duurt het te lang
Ze hebben altijd wat te zeiken in Nederland, daar wordt je doodmisselijk van"

Bas Rutten Bijv. is gestopt met vechten in NL omdat er zoveel zeikerds als "guest" rondlopen. dus NEE je mag geen kritiek leveren op nederlandse vechters, tenzij hij opbouwend is. PUNT

je hebt natuurlijk volkomen gelijk Jochem, ik zal het nooit meer doen :roll:

HenkvanderMast
12-01-2005, 16:29
Ik wil graag onderscheid maken tussen de fans die alleen op de grote gala's verschijnen en puur komen om bloed te zien(wat natuurlijk mag), maar die geen enkel benul hebben van de regels en dergelijke.

En de fans die vrij bekend zijn met de vechters en de regels en die kritiek leveren op de prestaties van vechters.

De eerste groep is over het algemeen erg snel verveeld, als er geen gewonden vallen vindt men er vaak niks aan. Die groep gaat ook vrij snel op de vuist of fluit de boel uit zonder dat er op de vechters iets aan te merken is, het grondgevecht duurt dan te lang vindt men of de partij is niet spectaculair genoeg. Men beseft niet dat dit er nou eenmaal bij hoort. Bij voetbal speelt het spel zich ook niet de hele tijd in het doelgebied af en als een ploeg aan het opbouwen is lijkt me dat ook geen reden om te fluiten.

Ik heb vooral kritiek op deze groep omdat deze de sport nogal eens negatief in de publiciteit brengt, ik ben alleen bang dat de grote promotors niet zonder deze groep kunnen. Deze groep is behoorlijk groot en als deze groep het vaak voor de rest verpest dan is de sport blijkbaar nog niet volwassen genoeg om gebruik te kunnen maken van de grote media. Misschien dat voorlichting helpt, dan gaat het grondgevecht bijvoorbeeld ook wat meer leven voor de mensen die daar nu geen kijk op hebben.

De tweede groep levert ook regelmatig kritiek, vooral op internetfora als deze, maar dat is altijd nog enigszins onderbouwd. Die kritiek moet je als vechter van je af kunnen zetten, negeren of gewoon meenemen als opbouwende kritiek in de voorbereiding voor je volgende gevecht.

Remco
13-01-2005, 11:35
Inderdaad, zelfs bij het handbal zijn flinke rellen geweest.

}|^-_-^|{
13-01-2005, 11:52
Inderdaad, zelfs bij het handbal zijn flinke rellen geweest.

alleen is het percentage asocialen op de tribune daar substantieel lager...

Nickuraba
13-01-2005, 12:12
Ik denk dat zaken als voorlichting zoals HenkvanderMast aanhaalde nog niet eens zo'n slecht idee zijn. Doe het in de vorm van interviews met vechters om er zo achter te komen wat het idee van de sport is, welke aspecten ook meewegen, waarom het op de grond er zo uit ziet enzovoorts.

Die interviews moeten niet in de trend zijn zoals enkele oude interviews van Bas Rutten bijvoorbeeld (prima vechter, no disrespect) maar de dingen die werden genoemd haalde het aso imago niet van de sport weg. Gewoon mensen die zich goed kunnen verworoden e.d. (denk aan Hoost, Bonjasky)

Kijk eens in japan, je gaat me nml niet vertellen dat bij pride die hele tribune vol zit met vechters maar IMO weten die mensen wel wat er allemaal aan de hand is doordat zulke sporten daar de volksport zijn. Men weet waar ze naar kijken en waar de vechters mee bezich zijn. Soms krijg je hier reacties van wat zijn ze aan het knuffelen, kappen met vastpakken elke keer. Als je zulke mensen eens uitlegt wat het doel daarvan is, effect weet ik veel.

Mensen zouden zich er simpelweg wat meer in moeten verdiepen ipv puur voor het bloed te gaan. Tuurlijk potje knokken is mooi, maar een technisch snel gevecht is IMO nog veeel mooier!

Anonymous
13-01-2005, 13:53
Ik vind ook dat hier op een paar guest-posters na iedereen op zijn of haar manier wel probeert te onderbouwen waarom een vechter of zijn stijl de poster niet aanstaat.


beste rik, wijs mij eens één post aan van een guest die zijn kritiek op een vechter niet heeft onderbouwd!