PDA

View Full Version : Tito Ortiz en Colin Oyama uitelkaar



Nicky
11-01-2005, 08:56
Tito Ortiz announced that he is no longer training with former Muay Thai trainer Colin Oyama.

Ortiz saud that he is now training with a Muay Thai trainer in Texas known as 'Master' Toddy.

Master Toddy trained Ortiz's standup for his last fight in which he was outstruck and rocked by slow-fisted middleweight Patick Cote.

Master Toddy has also trained Ricco Rodriguez in the past. The same Ricco Rodriguez who lost by brutal knockout loss to Tim Sylvia.

Nicky
11-01-2005, 08:59
Eighteen months ago, Tito Ortiz was on top of the MMA world. He was the long-time reigning UFC Light Heavyweight Champion and a leading candidate for the mythical pound-for-pound title.

The Huntington Beach Bad Boy was the poster child for the UFC, gracing the cover of its video game. His name dominated MMA headlines. And everybody wanted to be down with the champ. From training partners to coaches to supposed friends, people surrounded the champ at every turn.

Then, almost overnight, everything changed.

After suffering back-to-back losses for the first time in his illustrious career, Ortiz learned some valuable lessons about being a celebrity athlete, including the fact that not everyone around you (or everyone in your camp) is truly your friend.

“I’ve pretty much gone back to training with myself like when I first started,� Tito Ortiz told InsideFighting over the weekend. “My career has come full circle, Mike. I’m doing everything on my own again. All the other guys that I used to train with left and did their own thing. I guess it’s just one of those things that fighters have to deal with at some point in their career. When you aren’t on top anymore, people don’t want to be around you. It’s funny to see people’s true colors.�

As Ortiz prepares for the final fight of his UFC contract, many of the faces around him have changed. Gone are many of his supposed “friends� and other hanger-ons of the Ortiz bandwagon. The most notable absence, however, is his long-time coach Colin Oyama.

“I’m not working with Colin Oyama at all,� he said. “I think I hurt his feelings when I fought Patrick Cote because I went to Las Vegas to train with Master Toddy. I called Colin and left a message to say I was going to Las Vegas and he never returned my call. Everything pretty much went sour from there. I guess everything happens for a reason.�

Of course, there are always two sides to every situation, but the Ortiz-Oyama split seems to have hard feelings, at least from Tito’s perspective. Yet, the former champion refuses to be discouraged as he approaches one of the biggest fights in his career.

After spending his last two camps in Huntington Beach and Las Vegas, respectively, Ortiz decided that it was time to eliminate all the distractions in his life and finish the final month of training in solitude provided by the isolated mountains of Big Bear, California.

“I’m back up in Big Bear for my last month of training,� he said. “I’m back in isolation. It’s that time to start focusing on the fight. One of the downfalls, though, is that it’s probably snowed eight inches in the last four hours, and it’s only getting worse. The snow doesn’t really hamper my training, but it does make it a bit tougher.�

No Oyama working the mitts. No Rampage Jackson as a sparring partner. But one face remains the same, an old friend from back in the old Team Punishment days.

“Ricco Rodriguez is up here right now,� he said. “Actually, Ricco helped me out by putting this camp together because I was really struggling to get training partners. But Ricco’s here now, and it helps out a lot having him in my corner.

“I’ll have Sean McCully, Ivan Salaverry and Dean Lister coming up to help me train. I’ll possibly have Frank Shamrock up here for a week or so, as well. It’s going to turn out to be a good last month of training. I also have new Muay Thai trainer – really experienced guy. He’s the guy who helped Ricco win the world title against Randy Couture. He’s up here in my camp right now, and I’m very thankful for him being here.�

Known for his tremendous preparation and ability to break down opponents, any time spent with Shamrock would certainly be a plus for Ortiz heading into the Belfort fight. Fans may react with surprise to the mention of the all-time great in connection with Ortiz, but the two have trained together in the past.

“Frank and I are friends,� Tito explained. “So, I think he might come up for a week. I like to pick different people’s minds and see what I can get out of it. That’s what I was doing when I first won my world title. I went and trained with a lot of top guys to pick their mind and develop my own style. Like I said, my career seems to be coming full circle.�

If Ortiz’s career is really in the midst of a circular cycle, then great things could be around the corner for one of the most dominant champions in UFC history. Good times bring back all the bandwagon fans, friends and training partners.

However, don’t expect Ortiz to welcome them back with open arms. As far as Tito is concerned, he’s not a big practitioner of the forgive and forget philosophy.

“Once bridges are burned with me, I hold grudges big time,� Ortiz said. “I’m an Aquarius, so I take things very personally. When people show their true colors and show that they can’t be trusted, how can you go to war with them?�

It seems as if the experience of losing a few fights and suffering some internal changes has really given Ortiz a new outlook on the fight game. It is a perspective that will serve him well as he continues his career.

“When it’s all over, it’s not about the fighting or anything else. It’s about true friends. It’s about knowing who your true friends are. When things are hard, true friends are there for each other.�

Ortiz includes his true fans in that group, as well. They serve as a source of motivation for him as he prepares to put on a great show against Vitor Belfort.

“I literally want to thank every one of my fans,� Tito Ortiz said in closing. “Thank you for supporting me through the losses and the wins. My fans seem to support me no matter what while other fans are jumping on and off bandwagons. I want to make sure that I get the world title back for my fans because they deserve it.

“I can’t wait to get back in the Octagon. February 5th come see the destruction of Vitor Belfort.�

http://www.insidefighting.com/images/photos/mma/ortiz/house.jpg
Ortiz's home away from home in the Big Bear mountains

Jay Hoov
11-01-2005, 10:23
Ik hoop dat Tito wederom pakkie krijgt!!!

bryan
11-01-2005, 10:30
pffff tito is geweest.....hij zal nooit meer bij de beste horen denk ik....gewoon te lang in zijn eigen fantasie geleefd....

Tsuki
11-01-2005, 11:06
als hij wat meer down to earth word en niet zo arrogant blijft , hoop ik dat hij er weer bovenop komt want hij is wel een spectaculaire vechter waar het publiek voor komt ..................................

Ronny
11-01-2005, 11:50
wat is dat gelul over arrogantie toch steeds?
Als je, net als tito, bij de top van de wereld hoort, is het wel belangrijk dat je veel zelfvertrouwen uitstraalt. Je moet zoveel in jezelf geloven om steeds weer tegen de toppers aan te treden, dat het soms misschien arrogant overkomt. Wederom is het ook een media-spelletje. Hij is degene die de UFC bij een groter publiek bekend heeft gemaakt. Hij was de zogenaamde BAD-BOY. dus had hij zich dus ook zo te gedragen.

maar ja, als je wint heb je vrienden. :lol:

}|^-_-^|{
11-01-2005, 11:52
Kan hij niet bij Kops trainen ofzo???

NESCIO
11-01-2005, 12:33
ben bang dat ie ze gaat vangen !!

Nickuraba
11-01-2005, 13:10
hmmz..beeje genaai dat die over voicemail laat horen van joowww, je trainde me altijd maar nu heb ik wat beters..lataaaaa

maargoed, ik hoop dat vitor hem helemaal sloopt

phranq
11-01-2005, 14:00
Tevens de laatste kans voor Belfort om weer terug te komen op z'n oud eniveau...ik hoop dat ie Tito sloopt!

cactusdre
11-01-2005, 14:22
wat is dat gelul over arrogantie toch steeds?
Als je, net als tito, bij de top van de wereld hoort, is het wel belangrijk dat je veel zelfvertrouwen uitstraalt. Je moet zoveel in jezelf geloven om steeds weer tegen de toppers aan te treden, dat het soms misschien arrogant overkomt. Wederom is het ook een media-spelletje. Hij is degene die de UFC bij een groter publiek bekend heeft gemaakt. Hij was de zogenaamde BAD-BOY. dus had hij zich dus ook zo te gedragen.

maar ja, als je wint heb je vrienden. :lol:

Die twee middelvingers waren voor mij de druppel. (en voor Ken Shamrock ook)

phranq
11-01-2005, 14:41
Die twee middelvingers waren voor mij de druppel. (en voor Ken Shamrock ook)

Vond ik ook een hele minne actie, totaal respectloos naar Shamrock.

a.s.c.
11-01-2005, 15:13
ik vond zijn reactie enigszins begrijpelijk, als je kijkt hoe hij die eerste wedstrijd verloor van metzger zou ik ook gefrustreerd zijn. Dat het team van metgzer vervolgens zegt dat metzger gewoon de betere was etc. snap ik dat je irriatie krijgt aan de arrogante houding van de metzger en zijn team dat hij dan zijn middelvingers opsteekt is een kinderachtig maar imo wel een begrijpelijke reactie

a.s.c.
11-01-2005, 15:15
als je de rematch overtuigend wint bedoel ik

Arjan
11-01-2005, 15:46
Die twee middelvingers waren voor mij de druppel. (en voor Ken Shamrock ook)

}|^-_-^|{
11-01-2005, 16:13
Shamrock reageerde inderdaad ook heel erg volwassen... :twak:

Judas
11-01-2005, 17:40
Ortiz is beetje zielig en hoop dat hij helemal gesloopt wordt

KO TKO
11-01-2005, 17:54
Ik hoop dat Vitor Belfort op een spectaculaire manier. Ik heb niets tegen Tito, maar ik hoop gewoon dat Vitor Belfort wint. Want ik vind dat Vitor Belfort een leukere vechtstijl heeft dan Tito. Volgens mij ben ik 1 van de weinige die niets tegen Tito heeft.

maartenjackie
11-01-2005, 18:55
ik hoop dat tito wint, vind het allebei aardig saaie vechters tegenwoordig om naar te kijken, ok belfort draait 1 op de 10 partijen goed, de rest van de partijen is het boring op de tegenstander liggen en duwen tegen de fench, tito moet indd een goed nieuw team zoeken zoals mfs. dan kan hij sparren met Lawler,pulver horn en pat.

Nickuraba
11-01-2005, 20:29
Shamrock reageerde inderdaad ook heel erg volwassen... :twak:

agg jah hij heeft nu ook eenmaal zijn normen en waarden. Disrespect tilt heeeel zwaar bij hem. K vind het niet persee kinder8ig ofzow

ICON
11-01-2005, 20:52
het was niet erg respectvol neej, maar t was wel n actie hem op de kaart zette. ik moet zeggen ik kon er wel om lachen...
en zijn arrogantie vind ik juist bij hem staan. tito gaat winnen van vitor.

p diddy
11-01-2005, 21:30
vitor gaat winnen maar ik weet het niet zeker want met vitor weet je het nooit soms kan hij alles en de andere keer lijkt het op zijn eerste partij?!!!!

Ronald
11-01-2005, 22:20
Shamrock reageerde inderdaad ook heel erg volwassen... :twak:
Je zou eigenlijk de docu "Relentless" even moeten kijken. Die gaat helemaal over de aanloop van Tito hier naar toe.

Hollandpride
11-01-2005, 22:26
Het wordt iig een mooie match

Virus
12-01-2005, 01:53
Ik ben altijd al een fan van Tito geweest...

Ik hoop uiteraard dat ie wint, maar ook als ie verliest blijf ik `m super vinden... Zonder twijfel!

Door hem ben ik verslaafd geraakt aan het MMA en dat zal ik nooit vergeten! :maskills:

robholland
12-01-2005, 09:25
``old vitor`` wint van tito, als vitor psychisch niet bij de les is zal het Tito worden

The Maniac
12-01-2005, 20:10
Als Vitor zijn groundgame voor elkaar heeft hij traint tenslotte wel bij BTT kan die ie het flikken ben benieuwd

Aaronk
13-01-2005, 03:25
Als Vitor zijn groundgame voor elkaar heeft hij traint tenslotte wel bij BTT kan die ie het flikken ben benieuwd

Vitor is al jaren en jaren bjj black belt. en heeft het heel goed gedaan op adcc. BTT kan hem niet helpen, het zit alleen maar in ze kop

}|^-_-^|{
13-01-2005, 09:18
Ik ben altijd al een fan van Tito geweest...

Ik hoop uiteraard dat ie wint, maar ook als ie verliest blijf ik `m super vinden... Zonder twijfel!

Door hem ben ik verslaafd geraakt aan het MMA en dat zal ik nooit vergeten! :maskills:

ik word er bijna sentimenteel van :wink:

The Maniac
13-01-2005, 11:28
Als Vitor zijn groundgame voor elkaar heeft hij traint tenslotte wel bij BTT kan die ie het flikken ben benieuwd

Vitor is al jaren en jaren bjj black belt. en heeft het heel goed gedaan op adcc. BTT kan hem niet helpen, het zit alleen maar in ze kop

ADCC is heel andere ballgame dan UFC je moet je kunnen handelen met een eendimensionele GNP als Tito Ortiz(hekwerkground en Pound) Vitor heeft last om tegen dit soort situaties te verdedigen zie gevechten tegen Randy en ik heb hem bijna nooit echte degelijke submissions attempts zien doen. Ok zijn standup is een van de beste in UFC maar als Tito hem tegen de hek zet heeft ie een grote probleem

Jay Hoov
14-01-2005, 11:01
wat is dat gelul over arrogantie toch steeds?
Als je, net als tito, bij de top van de wereld hoort, is het wel belangrijk dat je veel zelfvertrouwen uitstraalt. Je moet zoveel in jezelf geloven om steeds weer tegen de toppers aan te treden, dat het soms misschien arrogant overkomt. Wederom is het ook een media-spelletje. Hij is degene die de UFC bij een groter publiek bekend heeft gemaakt. Hij was de zogenaamde BAD-BOY. dus had hij zich dus ook zo te gedragen.

maar ja, als je wint heb je vrienden. :lol:

Die twee middelvingers waren voor mij de druppel. (en voor Ken Shamrock ook)

Typisch voor Tito...totaal geen respect, alleen ikke ikke ikke!!!
Ik hoop ECHT dat Tito zwaar pakkie krijgt...Hij denkt dat ie beter is , dan dat ie daarwerkelijk is!!!!

Jay Hoov
14-01-2005, 11:07
wat is dat gelul over arrogantie toch steeds?
Als je, net als tito, bij de top van de wereld hoort, is het wel belangrijk dat je veel zelfvertrouwen uitstraalt. Je moet zoveel in jezelf geloven om steeds weer tegen de toppers aan te treden, dat het soms misschien arrogant overkomt. Wederom is het ook een media-spelletje. Hij is degene die de UFC bij een groter publiek bekend heeft gemaakt. Hij was de zogenaamde BAD-BOY. dus had hij zich dus ook zo te gedragen.

maar ja, als je wint heb je vrienden. :lol:

Die twee middelvingers waren voor mij de druppel. (en voor Ken Shamrock ook)

Typisch voor Tito...totaal geen respect, alleen ikke ikke ikke!!!
Ik hoop ECHT dat Tito zwaar pakkie krijgt...Hij denkt dat ie beter is , dan dat ie daarwerkelijk is!!!!

Virus
14-01-2005, 14:40
Met je stelling dubbel posten wordt ie echt niet sterker van overredingskracht hoor...

Als je denkt dat Tito die middelvingers naar Shamrock uitstak, omdat hij van zichzelf vindt: ikke, ikke, ikke, dan snap je `m denk ik niet helemaal...

SM is correct... Dat gefock over arrogantie is dom gelul...
Het hoort bij een stuk dat zelfvertrouwen heet en heeft voor een deel met z`n Bad-Boy image te maken...

Tito vond zichzelf beter dan ie werkelijk was?? :|

Yeh right... Volgens Randy is Tito één van de meest getalenteerde en sterkste tegenstanders waar ie ooit tegen gevochten heeft...
Maar ja, wat weet Couture er nu van hè...?

ICON
14-01-2005, 19:09
Met je stelling dubbel posten wordt ie echt niet sterker van overredingskracht hoor...

Als je denkt dat Tito die middelvingers naar Shamrock uitstak, omdat hij van zichzelf vindt: ikke, ikke, ikke, dan snap je `m denk ik niet helemaal...

SM is correct... Dat gefock over arrogantie is dom gelul...
Het hoort bij een stuk dat zelfvertrouwen heet en heeft voor een deel met z`n Bad-Boy image te maken...

Tito vond zichzelf beter dan ie werkelijk was?? :|

Yeh right... Volgens Randy is Tito één van de meest getalenteerde en sterkste tegenstanders waar ie ooit tegen gevochten heeft...
Maar ja, wat weet Couture er nu van hè...?

volgens de shamrocks ook....