PDA

View Full Version : Nederland heeft minder seks



payap
12-01-2005, 09:42
:cry:


Nederland heeft minder seks

Uitgegeven: 12 januari 2005 08:18

AMSTERDAM - Nederlanders hebben het afgelopen jaar twintig procent minder seks gehad dan het jaar ervoor. Dat blijkt uit de jaarlijkse enquête door condoomfabrikant Durex. Vorig jaar deed de Nederlander 'het' gemiddeld 103 keer, in 2003 was dat nog 120 keer. Daarmee scoren Nederlanders gemiddeld tussen andere landen zoals Frankrijk (137 keer) en Japan (46 keer).

Nederlandse therapeuten en seksuologen zeggen in Algemeen Dagblad dat Nederlanders niet veel last hebben van 'aangeboren aseksualiteit'. De reden voor de daling van het aantal keren seks is eerder te vinden in relationele problemen. Seks staat bijvoorbeeld niet op het prioriteitenlijstje van echtparen die kinderen of een carrière hebben.


Er lijkt met name een toename te zijn van het aantal mannen dat geen zin meer heeft in seks, zeggen seksuologen. Henriëtte Schoones verklaart dat de drempel voor mannen om daarover te praten hoog is. 'Echte' mannen horen nu eenmaal zin te hebben in seks.

Annette Heffels, columnist bij het vrouwenblad Margriet, verklaart in het AD dat de media grote invloed hebben op het beeld dat de samenleving heeft van seks. Seks is overal behalve waar die moet zijn: tussen twee mensen. De media beweren dat seks moet terwijl veel mensen eerder de lasten ervan ervaren dan de lusten. Toch is er geen sprake van aseksualiteit: mensen met een verlaagd libido hebben de lust wel gekend terwijl aseksuelen dat gevoel niet kennen.

Nederlanders scoren overigens wel goed op het gebied van voorspel. Gemiddeld wordt daar 21,5 minuut aan besteed. De meeste tijd voor het voorspel nemen de Engelsen: 22,5 minuut. Aziaten lijken sneller tot daden over te gaan: de laatste vijf plaatsen op de lijst worden bezet door Aziatische landen. De minste tijd voor voorspel wordt met 11,5 minuut in Thailand uitgetrokken.

Verder blijkt uit het onderzoek dat mensen steeds vaker een vibrator of een ander hulpmiddel gebruiken als stimulans voor betere seks. Koplopers zijn IJslanders (53 procent), Noren (50 procent) en Engelsen (49 procent). Nederlandse vrouwen die geen vibrator gebruiken noemen het vaakst als reden dat ze er geen durven kopen, Nederlandse mannen noemen een gebrek aan kennis als reden.

Angelina Jolie wordt wereldwijd genoemd als meest sexy beroemde vrouw :thumbs: :D , gevolgd door Jennifer Lopez en Britney Spears. Bij de mannen worden Brad Pitt, Johnny Depp en David Beckham het meest genoemd.

Anonymous
12-01-2005, 09:45
Er lijkt met name een toename te zijn van het aantal mannen dat geen zin meer heeft in seks, zeggen seksuologen

:shock:

Arjan
12-01-2005, 09:49
:shock: :shock:

micha
12-01-2005, 09:49
nou ik heb daar geen last van

B3 lik3 M3
12-01-2005, 10:29
Ik ook niet hahaha

harry
12-01-2005, 10:56
Vorig jaar deed de Nederlander 'het' gemiddeld 103 keer.

Per maand valt dat toch nog wel mee?




Nederlanders scoren overigens wel goed op het gebied van voorspel. Gemiddeld wordt daar 21,5 minuut aan besteed.

Da's wel errug lang :?

Sjaak
12-01-2005, 11:16
Een wel zeer onbetrouwbare bron dit zeg :D

Jochem
12-01-2005, 11:32
Misschien is dit door de opkomst van de zogeaamde "metroseksueel" Een man die weet wat de vrouw wil, zelf een beetje vrouwelijk is, weet hoe de was moet (Dalgliesh :twisted: ) enne, schijnbaar verder dus ook regelmatig last van zijn kutsmoesje heeft :lol:

Mickey
12-01-2005, 11:35
Je zou toch zeggen dat we hier op MF het gemiddelde omhoog halen..
:twak:

Judas
12-01-2005, 11:56
Zit denk ik nog netjes boven gemiddelde :mrgreen:

Mickey
12-01-2005, 12:37
Nou ja..
103 / 52 = 1.98

2x per week is dus het Nederlandse gemiddelde..

Mickey
12-01-2005, 12:41
Misschien is dit door de opkomst van de zogeaamde "metroseksueel" Een man die weet wat de vrouw wil, zelf een beetje vrouwelijk is, weet hoe de was moet (Dalgliesh :twisted: ) enne, schijnbaar verder dus ook regelmatig last van zijn kutsmoesje heeft :lol:

LOL!


Een man die met plezier zijn vrouwelijke kanten etaleert. Geen mietje, geen watje, geen nicht en geen nerd. Gewoon een lekkere kerel waar vrouwen naar omkijken en een man die zelf omkijkt naar mooie vrouwen. Een man die zichzelf tot in de puntjes verzorgt, de sportschool bezoekt maar zich niet met anabolen oppompt. Een dankbare klant voor de snel groeiende mannencosmetica. Een man die zijn emoties niet wegstopt, maar ver weg blijft van de softe sandalen waar de Nieuwe Vader in rondluiert. Een man die je tegenkomt in de PC Hooft maar ook op het Spui.

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1062566749169.html

Nou ja.. Ik val absoluut in die categorie..
En ik kan je verklappen dat vrouwen het niet vervelend vinden.. ;)

Iwan
12-01-2005, 13:04
Sorry Mickey, maar mannencosmetica gaat mij toch echt 950 stapjes te ver.
Enne die uitkomst van dat onderzoek, jezus man, Nederland vergrijst, hoe meer 65+ ers, hoe minder sex, lijkt me een beetje dom dit. Of is dit onderzoek genomen onder mensen van een bepaalde leeftijd? Dat mannen minder sex wilden afglopen jaar, komt dat de meeste vrouwen het afgelopen jaar op die rare arabische puntschoenen zonder hakken rondliepen lijkt me de andere belangrijke reden.

LOL@Rik :mrgreen:

Mickey
12-01-2005, 13:44
Sorry Mickey, maar mannencosmetica gaat mij toch echt 950 stapjes te ver.
Enne die uitkomst van dat onderzoek, jezus man, Nederland vergrijst, hoe meer 65+ ers, hoe minder sex, lijkt me een beetje dom dit. Of is dit onderzoek genomen onder mensen van een bepaalde leeftijd? Dat mannen minder sex wilden afglopen jaar, komt dat de meeste vrouwen het afgelopen jaar op die rare arabische puntschoenen zonder hakken rondliepen lijkt me de andere belangrijke reden.

Ik heb er geen probleem mee om dag creme te gebruiken hoor..
Of aftershave creme tegen razor burn.. = Ook cosmetica.

Maar hey.. Als je je er door aangetast voelt in je mannelijkheid.. ;)
Steeds meer mannen krijgen gewoon door dat je lid niet kleiner wordt
als je jezelf goed verzorgt..

@ het onderzoek..
Ik neem aan dat durex zon onderzoekje wel goed uitbesteed..
En zoals elk gedegen marktonderzoek zal de populatie van de steekproef
heus wel afgebakend zijn.. ;)

Nickuraba
12-01-2005, 14:04
GVD zeg ik als niet samenwonende krik nog meer dan de gemiddelde gast die samenwoond? wat een stel watjes!

Mickey
12-01-2005, 14:31
Ik zou me inderdaad aangetast voelen in mijn mannelijkheid, zo'n triest figuur ben ik namelijk echt. Kan en wil me ook niet kwetsbaar opstellen en de hele reutemeteut. Het enige in dat hele rijtje wat er opgesomt staat is dat ik omkijk naar vrouwen, en dat doe ik dan nog zo respectloos mogelijk ook :wink:

LMFAO! Op een of andere manier had ik al zon vermoeden!

Boem Boem
12-01-2005, 14:39
Zullen we met zijn allen vanaf nu afspreken dat we daar weer verandering in gaan brengen??? Ik ga nu met verlof naar huis en ga mijnvriendin eens goed verwennen........... :lol: :lol:

Osu

Chris

B3 lik3 M3
12-01-2005, 15:10
Sorry Mickey, maar mannencosmetica gaat mij toch echt 950 stapjes te ver.
Enne die uitkomst van dat onderzoek, jezus man, Nederland vergrijst, hoe meer 65+ ers, hoe minder sex, lijkt me een beetje dom dit. Of is dit onderzoek genomen onder mensen van een bepaalde leeftijd? Dat mannen minder sex wilden afglopen jaar, komt dat de meeste vrouwen het afgelopen jaar op die rare arabische puntschoenen zonder hakken rondliepen lijkt me de andere belangrijke reden.

Ik heb er geen probleem mee om dag creme te gebruiken hoor..
Of aftershave creme tegen razor burn.. = Ook cosmetica.

Maar hey.. Als je je er door aangetast voelt in je mannelijkheid.. ;)
Steeds meer mannen krijgen gewoon door dat je lid niet kleiner wordt
als je jezelf goed verzorgt..

@ het onderzoek..
Ik neem aan dat durex zon onderzoekje wel goed uitbesteed..
En zoals elk gedegen marktonderzoek zal de populatie van de steekproef
heus wel afgebakend zijn.. ;)

Ik gebruik ook elke dag een dagcrème.. dan blijft je huid tenminste soepel.. helemaal als je veel traind dan heb je altijd zo'n schrale smoel.. (dat klonk toch wel mannelijk?)

Tsuki
12-01-2005, 15:26
ik heb dagcreme voor de kerst gehad echt lekker spul , ik voel me er enorm sexy door maar op een mannelijke manier ....................

Marco
12-01-2005, 15:58
kinderen zijn het mooiste bezit van de wereld, maar het nadeel is dat ze ook bezit nemen van je vrouw haar aandacht voor jou....en dus haal je het gemiddelde niet :twak: :twak: :twak: :twak: maar uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat dit naarmate de kids ouder worden dit weer in positieve zin veranderd :lol:

harry
12-01-2005, 16:15
GVD zeg ik als niet samenwonende krik nog meer dan de gemiddelde gast die samenwoond? wat een stel watjes!

Haha helemaal mee eens, ik zie al die getrouwde stelletjes om me heen :lol:
En die gasten maar klagen :lol:

The Satan
12-01-2005, 21:28
nou ik heb nergens last van en ik zit goed boven t gemiddelde :twisted: :twisted:

phranq
13-01-2005, 10:17
NOu jongens, zal ik maar de eerste zijn die eerlijk toegeeft dat ie het waarschijnlijk minder dan 103 keer gedaan heeft vorig jaar.
Ik weet dat er meer van mijn soort zijn LOL, kom op, laat je stem horen! :D

Telt rukken ook mee?

Jochem
13-01-2005, 10:32
NOu jongens, zal ik maar de eerste zijn die eerlijk toegeeft dat ie het waarschijnlijk minder dan 103 keer gedaan heeft vorig jaar.
Ik weet dat er meer van mijn soort zijn LOL, kom op, laat je stem horen! :D

Telt rukken ook mee?HAHAHA, goed man

Maarree, nog even over die persoon die dagcreme gebruikt(oh enaftershave valt niet onder mannencosmetica, dat gebruik je zodat je huid niet ontsteekt). Dat je je daardoor mannelijk voelt..... ehm, je staat dus in een bar een pilsje te drinken en dan lul je met je maten over welke dagcreme je gebruikt, en daar voel jij "mannelijk" onder. uhm oke, achtergrondmuziek= YMCA?

mama
13-01-2005, 10:41
gaat goed komen hoor Marco
;)
gewoon vroeger naar bed...................
hihi..... kids af en toe het weekend naar opa en oma brengen....
:mrgreen:

B3 lik3 M3
13-01-2005, 11:53
Ik distantieer me van dit topic.. een te hoog oudergehalte hier..

mama
13-01-2005, 12:01
tssss ukkie.............
:twak:

B3 lik3 M3
13-01-2005, 12:38
It's not the size that counts mama, it's the motion in te ocean :mrgreen:

Mickey
13-01-2005, 12:47
It's not the size that counts mama, it's the motion in te ocean :mrgreen:

Elke vrouw die dat beweert liegt tobias ;)
Size does matter ;)

Elke andere bewering is just meant to make you feel better about yourself.. ;)

B3 lik3 M3
13-01-2005, 12:48
Mij is het nog nooit gezegd... en kom maar jongens met je jaloerse opmerkingen... zolang ik het zelf maar weet ;)

phranq
13-01-2005, 12:54
It's not the size that counts mama, it's the motion in te ocean :mrgreen:

Als een vrouw dat tegen je zegt bedoeld ze dat je een klein pikkie hebt Tobias.... :lol:

Tsuki
13-01-2005, 12:55
LOL @ motion in the ocean, als ze zo'n grote kut heeft dat hoeft het van mij niet meer

B3 lik3 M3
13-01-2005, 12:57
LMAO.. ik zag die toevallig voorbij komen op tv van de week...

@Phranq.. of ze heeft gewoon een uitgetrapte voetbaltas :lol:

phranq
13-01-2005, 13:02
@Phranq.. of ze heeft gewoon een uitgetrapte voetbaltas :lol:


hahahahahaha :thumbs:

Dalgliesh
13-01-2005, 13:29
Misschien is dit door de opkomst van de zogeaamde "metroseksueel" Een man die weet wat de vrouw wil, zelf een beetje vrouwelijk is, weet hoe de was moet (Dalgliesh :twisted: ) enne, schijnbaar verder dus ook regelmatig last van zijn kutsmoesje heeft :lol:
Oppassen jij!

Boem Boem
14-01-2005, 10:35
:shock: