PDA

View Full Version : Nederlandse moslims richten eigen partij op



phranq
13-01-2005, 14:08
AMSTERDAM - Een groep Amsterdamse moslims richt eind mei een nieuwe politieke partij op die opkomt voor de belangen van moslims in Nederland. De Moslim Democratische Partij (MDP) wil in 2006 meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag, zei woordvoerder M. Jabri donderdag. De partij heeft ook nog een stad in Noord-Brabant op het oog waar veel moslims wonen.


De initiatoren voeren gesprekken met bekende en onbekende moslims om de partij in de grote steden te gaan trekken. Ook met niet-moslims wordt contact gezocht, "zodat we een balans krijgen binnen het bestuur", zegt Jabri. "Het gaat om mensen die politiek hetzelfde denken." Op termijn, afhankelijk van de groei van de partij, wil de MDP meedoen aan de landelijke verkiezingen.


Jullie meningen aub.....

ashi76
13-01-2005, 14:13
Als dit "normale" westers denkende moslims zijn is het imo een goede ontwikkeling.

phranq
13-01-2005, 14:31
Ik wist niet dat er democratische moslims bestonden...... :?

redjuh
13-01-2005, 14:36
Ik wist niet dat er democratische moslims bestonden...... :?

x 2

carlito
13-01-2005, 14:48
Ik wist niet dat er democratische moslims bestonden...... :?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alevieten#Inleiding

Ik denk dat "Alevieten" (30% van Turkse bevolking) de enige democratische moslims zijn. Hieronder meer over Alevieten uit WIKIPEDIA.


De belangrijkste kenmerken van het Alevitisme houden in: een verwerping van de meeste islamitische gebruiken; de dagelijkse 'namaz' (gebeden), het vasten en het bidden in moskeeën inbegrepen.

Het Alevistisme is geen vastomlijnde leer. De Alevieten zijn niet zozeer gebonden aan allerlei regels en wetten. In Alevitisme staat de mens centraal. Het is een humanistische filosofie. De belangrijkste regels waar Alevieten zich aan moeten houden, zijn dan ook van humanistische en eerbare aard. Een van de belangrijkste grondprincipes van de Alevitische levenswijze is: 'Elk mens accepteren zoals hij/zij is, zonder onderscheid te maken in sekse, kleur, afkomst, geloof enz.' Dit principe wordt elke Aleviet van kindsaf aan geleerd.

Een ander zeer belangrijk principe van de Alevieten luidt: 'Beheers je handen, tong en lendenen'. Dit betekent dat de mens zich van al het slechte moet onthouden, zoals: liegen, kwaadsprekerij, stelen en overspel. Om tot God te komen, om God te gedenken, is het noodzakelijk om ook de goddelijke essentie in de mens te erkennen. Daarom staat het geloof in de mens centraal in het Alevitisme. Dit geloof is alleen mogelijk wanneer het er in de samenleving menselijk aan toegaat, dat betekent: democratisch en humanistisch. Imam Ali en Haci Bektas Veli waren een belichaming van deze principes. Het principe 'ieder mens te accepteren en te respecteren zoals hij/zij is', geldt niet in de laatste plaats voor de geloofsbeleving van iemand.

De alevieten hebben een groot respect voor ieders geloof en belijdenis, wat ook zijn of haar overtuiging moge zijn. Want, zoals Haci Bektas Veli heeft gezegd: 'De mens zelf is degene die uiting en richting geeft aan het geloof. De mens is verantwoordelijk voor zichzelf.' De mens moet zelf tot erkenning van God en de natuur komen en daarom kan niemand bijv. vanwege atheïsme veroordeeld en gestraft worden. Iedereen is vrij zijn geloof te beleven zoals hij/zij verkiest; er zijn geen verplichte gebeden en geen vaste regels. Niet God, maar de mens is de wetgever op aarde. Alleen met betrekking tot de religieuze vragen is de Aleviet ondergeschikt aan een geloofswaardige leraar, een dede. De mensheid is door God geschapen. Ieder mens is een schepping van god. Vrede en solidariteit, eenheid en broederschap onder de mensen staan bij de Alevieten dan ook hoog in de vaandel.

phranq
13-01-2005, 15:13
Wonen er veel Alevieten in Nederland Carlito?

Italian*Berlusconi*
13-01-2005, 15:14
Wonen er volgens jou dan geen democratische moslims in NL phrang??
Af en toe komen jullie niet echt slim over...... niet alle moslims leven nog in het grotten tijdperk.... dat zien jullie toch ook wel om jullie heen of schermen jullie je echt van alles af?

phranq
13-01-2005, 15:20
Wonen er volgens jou dan geen democratische moslims in NL phrang??
Af en toe komen jullie niet echt slim over...... niet alle moslims leven nog in het grotten tijdperk.... dat zien jullie toch ook wel om jullie heen of schermen jullie je echt van alles af?

Het was een serieuze vraag Carlito........

En om antwoord te geven op je vraag, ik denk dat er meer democratische moslims buiten Nederland wonen dan in Nederland.....Met alle respect voor onze allochtone medemens, de meeste moslims die naar Nederland kwamen kwamen van het platteland....en die waren nou niet bepaald democratisch....er lopen meer Turkse vrouwen met hoofddoek in Nederland dan in Turkije zelf....met eigen ogen gezien.

carlito
13-01-2005, 15:24
Wonen er veel Alevieten in Nederland Carlito?

Ik denk dat ong. 30% van mensen van Turkse komaf alevieten zijn.

phranq
13-01-2005, 15:25
Wonen er veel Alevieten in Nederland Carlito?

Ik denk dat ong. 30% van mensen van Turkse komaf alevieten zijn.

Dankje....dat had ik niet verwacht nl...vandaar m'n vraag....

Octavius
13-01-2005, 15:27
Wonen er volgens jou dan geen democratische moslims in NL phrang??
Af en toe komen jullie niet echt slim over...... niet alle moslims leven nog in het grotten tijdperk.... dat zien jullie toch ook wel om jullie heen of schermen jullie je echt van alles af?

Italian = correct.

Zulke uitspraken laat je eigen niveau zien.

phranq
13-01-2005, 15:30
Wonen er volgens jou dan geen democratische moslims in NL phrang??
Af en toe komen jullie niet echt slim over...... niet alle moslims leven nog in het grotten tijdperk.... dat zien jullie toch ook wel om jullie heen of schermen jullie je echt van alles af?

Italian = correct.

Zulke uitspraken laat je eigen niveau zien.

Haha, jouw post getuigd wel van niveau?? Ik vroeg alleen of er Alevieten in Nederland wonen... :twak:

Italian*Berlusconi*
13-01-2005, 15:32
wow...poep lullen?
Hij doelde op de opmerking die je maakte,
Ik wist niet dat er democratische moslims bestonden...... :? en mijn reactie daarop....

***niet achteraf je posts veranderen he Phrang..***

Anonymous
13-01-2005, 15:33
hey Carlito, met die banners van jou kom je nooit in het paradijs met al die maagden... Zelfs voor een aleviet ga je nu ter ver :lol: :lol:

gr. Alex

phranq
13-01-2005, 15:41
wow...poep lullen?
Hij doelde op de opmerking die je maakte,
Ik wist niet dat er democratische moslims bestonden...... :? en mijn reactie daarop....

***niet achteraf je posts veranderen he Phrang..***

Ik mag achteraf best nuanceren...;) En spel m'n naam 's correct.

Dan voor de goede orde, ik stelde een vraag en ik deed geen uitspraak....dus hij lulde wel degelijk poep.

Italian*Berlusconi*
13-01-2005, 15:45
in het begin van dit topic doe je wel degelijk een uitspraak.....

nogmaals
Wonen er veel Alevieten in Nederland Carlito? en hij reageerde op mijn reactie daarop..... dus niet op wat jij daarna gepost had...

Maar ontopic als dit idd moslims die hun geloof aan passen aan het westen is er niks mis mee dat zij een eigen partij hebben.... we hebben nl ook de christenunie etc... dus waarom niet iets voor moslims.... maar nogmaals het moet wel westers blijven en dus in deze tijd met deze normen en waarden in europa..

Octavius
13-01-2005, 15:47
Liever dat ze een politieke partij oprichten waar je controle op hebt dan een underground organisatie die ineens boven water komt.

phranq
13-01-2005, 15:51
Maar ontopic als dit idd moslims die hun geloof aan passen aan het westen is er niks mis mee dat zij een eigen partij hebben.... we hebben nl ook de christenunie etc... dus waarom niet iets voor moslims.... maar nogmaals het moet wel westers blijven en dus in deze tijd met deze normen en waarden in europa..

daar ben ik het mee eens.....

max mulder shihan
13-01-2005, 15:52
De islam zoals die in de koran beschreven is staat haaks op de democratie, kun je lang en kort over praten. of alle moslims zo zijn is een tweede ,maar een moslim die zich niet aan de koran houd is volgens die zelfde koran geen moslim. Dus.

phranq
13-01-2005, 15:55
De islam zoals die in de koran beschreven is staat haaks op de democratie, kun je lang en kort over praten. of alle moslims zo zijn is een tweede ,maar een moslim die zich niet aan de koran houd is volgens die zelfde koran geen moslim. Dus.

Maw, je wilt zeggen dat zoiets als een democratische moslim niet bestaat? Dan moet je in dat opzicht misschien spreken van Moderne Moslims...

Octavius
13-01-2005, 15:57
De islam zoals die in de koran beschreven is staat haaks op de democratie, kun je lang en kort over praten. of alle moslims zo zijn is een tweede ,maar een moslim die zich niet aan de koran houd is volgens die zelfde koran geen moslim. Dus.

Dat staat ook in het oude testament van de bijbel en in de thora.

Mijn oud collega is Egyptenaar en zijn broer is imam in Saoudi-Arabie.

Hij zegt dat je je eigen moet aanpassen aan de omgeving/land waar je bent.

carlito
13-01-2005, 16:00
hey Carlito, met die banners van jou kom je nooit in het paradijs met al die maagden... Zelfs voor een aleviet ga je nu ter ver :lol: :lol:

gr. Alex

:maskills:

phranq
13-01-2005, 16:00
De islam zoals die in de koran beschreven is staat haaks op de democratie, kun je lang en kort over praten. of alle moslims zo zijn is een tweede ,maar een moslim die zich niet aan de koran houd is volgens die zelfde koran geen moslim. Dus.

Dat staat ook in het oude testament van de bijbel en in de thora.

Mijn oud collega is Egyptenaar en zijn broer is imam in Saoudi-Arabie.

Hij zegt dat je je eigen moet aanpassen aan de omgeving/land waar je bent.

Helaas denken niet alle imams daar hetzelfde over....

redjuh
13-01-2005, 16:03
niet een denkt er zo over

phranq
13-01-2005, 16:05
niet een denkt er zo over

De broer van de oud collega van Octavius wel, dus er is er iig 1...:)

Italian*Berlusconi*
13-01-2005, 16:12
De islam zoals die in de koran beschreven is staat haaks op de democratie, kun je lang en kort over praten. of alle moslims zo zijn is een tweede ,maar een moslim die zich niet aan de koran houd is volgens die zelfde koran geen moslim. Dus.

maar vertel is...die jongen op de bekende Ray video.... Bassam heette die volgens mij.... (Ik heb ook een maatje hier die bassam heet, iranees ofzo)... Is die Moslim?? en praat je er ook zo met hem over?? of met moslims in het algemeen in je dojo?



De islam zoals die in de koran beschreven is staat haaks op de democratie, kun je lang en kort over praten. of alle moslims zo zijn is een tweede ,maar een moslim die zich niet aan de koran houd is volgens die zelfde koran geen moslim. Dus.

Dat staat ook in het oude testament van de bijbel en in de thora.

Mijn oud collega is Egyptenaar en zijn broer is imam in Saoudi-Arabie.

Hij zegt dat je je eigen moet aanpassen aan de omgeving/land waar je bent.

phranq
13-01-2005, 16:16
De islam zoals die in de koran beschreven is staat haaks op de democratie, kun je lang en kort over praten. of alle moslims zo zijn is een tweede ,maar een moslim die zich niet aan de koran houd is volgens die zelfde koran geen moslim. Dus.

maar vertel is...die jongen op de bekende Ray video.... Bassam heette die volgens mij.... (Ik heb ook een maatje hier die bassam heet, iranees ofzo)... Is die Moslim?? en praat je er ook zo met hem over?? of met moslims in het algemeen in je dojo?


Ik geloof dat ik iets mis, wat zegt Max hier verkeerd dan?

Italian*Berlusconi*
13-01-2005, 16:20
nou kort door de bocht...... praat Max er ook zo over met zijn moslim leerlingen?? dus of je leeft je zoals staat beschreven in de Koran, of je bent geen moslim??
zo stelt Max dat nu.... ik wil weten of hij daar ook over praat met zijn moslim leerlingen..
het was geen aanval... maar gewoon een vraag....

Anonymous
13-01-2005, 16:22
Mensen, waar hebben we het toch over.
De topic ging over een nieuw politieke partij in nederland.
En of alles wat in de koran staat haaks is met de democratie, zou ik op zeggen, ga eens de koran lezen voor dat je dingen roept die niet kloppen. Alle religies juigen de democratie toe. Dat is niet mijn mening, maar een feit.

phranq
13-01-2005, 16:28
nou kort door de bocht...... praat Max er ook zo over met zijn moslim leerlingen?? dus of je leeft je zoals staat beschreven in de Koran, of je bent geen moslim??
zo stelt Max dat nu.... ik wil weten of hij daar ook over praat met zijn moslim leerlingen..
het was geen aanval... maar gewoon een vraag....

Ok, np.. :thumbs:

lady in red
13-01-2005, 16:42
De islam zoals die in de koran beschreven is staat haaks op de democratie, kun je lang en kort over praten. of alle moslims zo zijn is een tweede ,maar een moslim die zich niet aan de koran houd is volgens die zelfde koran geen moslim. Dus.

Het christendom is dan ook niet democratisch, en er is wel een christelijke partij.
Ik denk dat het juist wel goed is als die partij er komt, die moslims laten tenminste zien dat ze geintegreerd zijn en willen laten zien dat niet alle moslims extremistisch of crimineel zijn.

max mulder shihan
13-01-2005, 17:03
nou kort door de bocht...... praat Max er ook zo over met zijn moslim leerlingen?? dus of je leeft je zoals staat beschreven in de Koran, of je bent geen moslim??
zo stelt Max dat nu.... ik wil weten of hij daar ook over praat met zijn moslim leerlingen..
het was geen aanval... maar gewoon een vraag....

Nou ff vlot dan ,ja zo praat ik met mijn moslim ,kristen en wat voor religies dan ook die niet gebaseerd zijn op deomocratische grondbeginsellen.Ja ik heb de koran 2x gelezen de bijbel ook zowel het oude als het nieuwe testament . Dat ik met mijn mensen als zij dit willen er over praat is voor mij vrij normaal zolang je mensen maar in hun waarde laat en niet met je evt religie gaat schermen in de trand van ik heb gelijk wand mijn god is de echte enz enz. Ik geloof persoonlijk in een opperwezen maar hang geen specefieke religie aan.Vind trouwens dat alle geweldadige fundementalisten uit de maatscappij gehaald moeten worden.

Italian*Berlusconi*
13-01-2005, 17:11
ok...leuk verhaal... hehehe... maar nu ff concreet...
Vraag jij bijvoorbeeld aan Bassam of ie moslim is, dus zichzelf echt toewijd aan de regels van de Koran, of vraag jij hem of ie geen moslim is....
De meeste islamieten die ik ken zijn moslim, netjes 'aangepast' aan deze maatschappij maar zien zich wel 100% moslims....
Er is bij jou alleen zwart / wit?? geen grijs??

max mulder shihan
13-01-2005, 17:33
Nou probeer je de bekende spijkers op laag water te zoeken, wat ik in mijn vorige post gezegd heb , dat heb ik gezegd. en daar zul je het mee moeten doen, Wie zich zelf wat of hoe noemt is in wezen niet interessant, zolang je mensen maar in hun waarde laat ,dit geldt natuurlijk voor alle partijen.Zoals algemeen bekend zijn er mensen die op basis van hun religie andere niet accepteren, dit is niet aan een bepaalde religie gebonden. O ja Bas is al zo'n jaar of 15 een goede vriend van mij en mijn vrouw.

Anonymous
13-01-2005, 18:31
leuk dat je zo politiek correct bent... maar geen antwoord geeft..jammer...
maar begrijpelijk...

phranq
13-01-2005, 18:32
leuk dat je zo politiek correct bent... maar geen antwoord geeft..jammer...
maar begrijpelijk...

jammer dat jij als guest inlogd

Virus
13-01-2005, 18:33
Who cares...

Je weet inmiddels toch wie deze guest is...

max mulder shihan
13-01-2005, 18:44
Who cares...

Je weet inmiddels toch wie deze guest is...

Ik nog niet Virus, vertel ben benieuwd

Italian*Berlusconi*
13-01-2005, 18:45
leuk dat je zo politiek correct bent... maar geen antwoord geeft..jammer...
maar begrijpelijk...

dit was ik ff op mn notebook..... en laten we aub niet weer over guests beginnen he?? want dit was een normale reply op een vraag / antwoord.....

Italian*Berlusconi*
13-01-2005, 18:45
Who cares...

Je weet inmiddels toch wie deze guest is...

Ik nog niet Virus, vertel ben benieuwd

ik dus..

max mulder shihan
13-01-2005, 18:56
Tja, als het je gelukig maakt :mrgreen:

Italian*Berlusconi*
13-01-2005, 18:59
Tja, als het je gelukig maakt :mrgreen:

jammer dat je het 1 roept en het ander denkt... zo kom je tenminste over...

Biiyen
13-01-2005, 19:15
De islam zoals die in de koran beschreven is staat haaks op de democratie, kun je lang en kort over praten. of alle moslims zo zijn is een tweede ,maar een moslim die zich niet aan de koran houd is volgens die zelfde koran geen moslim. Dus.

Ik denk dat er maar heel weinige jonge moslims zijn die echt de koran lezen. Ik bedoel de teksten uit de bijbel die wij kennen zijn ook alleen maar de teksten die we toevallig oppikken van de pastoor.

Het teruglopen van bezoekers naar de kerk gebeurt nu ook bij de moslims, steeds meer jongeren gaan er dus niet heen. een gevolg daarvan is dat de kinderen van jongeren er later ook niet heen gaan.

Uiteindelijk komt het toch allemaal goed!

max mulder shihan
13-01-2005, 19:17
Zal wel, om eerlijk te zijn vind ik jou mening over mijn evt denken volledig oninteressant. dus bij deze :mrgreen: Verder hou ik deze discussie met jou persoontje wel gezien, praat liever met mensen die iets minder rook in hun hersenpan hebben en niet aan een meervoudig persoonlijksheid stoornis leiden, Guest!. Jij mag het laatste woord hebben , Ik ga lesgeven , ook aan moslims . en hindoe's en vanalles en nog wat . prettige avond nog.

max mulder shihan
13-01-2005, 19:19
Dit hierboven was voor berlusconi bedoeld.

Italian*Berlusconi*
13-01-2005, 20:32
Zal wel, om eerlijk te zijn vind ik jou mening over mijn evt denken volledig oninteressant. dus bij deze :mrgreen: Verder hou ik deze discussie met jou persoontje wel gezien, praat liever met mensen die iets minder rook in hun hersenpan hebben en niet aan een meervoudig persoonlijksheid stoornis leiden, Guest!. Jij mag het laatste woord hebben , Ik ga lesgeven , ook aan moslims . en hindoe's en vanalles en nog wat . prettige avond nog.

jezus..jij bent echt makkelijk...hahahahaha..komt het niet uit dan maar niks meer tegen me zeggen...hahahahaha....hoe bedoel je ignorant.....
nou karate kid... succes met de kata's....

Leonardo
13-01-2005, 23:00
Hey Italian je hebt toch niks tegen karateka's he :wink:
Btw shihan Max is geen karateka :D

Muay Thai Elite
13-01-2005, 23:17
Ik wist niet dat er democratische moslims bestonden...... :?

x 2

x 3

Muay Thai Elite
13-01-2005, 23:19
Wie, Mohammed of die geit? :mrgreen:

max mulder shihan
13-01-2005, 23:53
Hey Italian je hebt toch niks tegen karateka's he :wink:
Btw shihan Max is geen karateka :D


Jawel, paar eeuwen geleden wado kai. :wink:

ashi76
13-01-2005, 23:53
Hey Italian je hebt toch niks tegen karateka's he :wink:
Btw shihan Max is geen karateka :D

Ik weet dat het behoorlijk off topic is.... maar waar is Max zijn shihan graad eigenlijk voor ???

Ik was namelijk ook in de veronderstelling dat Max een karateka is. :?

Anonymous
14-01-2005, 10:12
Ik vind alles goed, zolang er maar geen moslimpartij ontstaat die zich wilt gaan afkeren tegen alles wat wij tolereren. Allah mag je voor geitenneuker uitschelden, net zoals je god ook een klootzak zou mogen noemen. Niet dat ik het daar tegenwoordig nog mee eens zou zijn dat iemand god een klootzak zou noemen, maar het moet wel kunnen.

Anonymous
14-01-2005, 10:29
Tis wel een feit dat er zat mensen in Nederland zijn die wel zouden willen dat we dat recht kwijtraken. Als die mensen allemaal en de gematigde moslims op een moslimspartij gaan stemmen, die toevallig ook wat aan de wet voor vrijheid van meningsuiting willen gaan doen, dan kun je toch wel een probleem gaan krijgen. Want er wonen toch wel een miljoen moslims in Nederland. Als daar een groot deel van op die partij gaan stemmen, heb je toch wel een kans dat zij een grote partij kunnen opzetten, met misschien wel minder leuke gevolgend van dien. Ik hoop in elk geval dat het gematigde moslimpartij is, met niet te gekke standpunten.

Anonymous
14-01-2005, 10:31
Ik hoop in elk geval dat het een gematigde moslimpartij is, met niet te gekke standpunten.

Octavius
14-01-2005, 11:07
De AEL heeft bij de Vlaamse verkeiziengen maar 1400 stemmen gehad.
In heel belgie wonen 370.000 moslims waarvan er 75% in Vlaanderen.
Dat is 3,8% de totale populatie in Nederland is dat 696.000 ofwel 4.6% van de totale populatie (eind jaren '90). Nu is het 944.000 ofwel 5,8%.

Voor stantpunten van de AEL:
http://www.ael.nl/

Anonymous
14-01-2005, 11:24
Ok dan, maar dan nog hoop ik dat het een gematigde partij wordt, die niet 'de Nederlanders' overal de schuld van gaan geven, en ook eens naar hun eigen kliek gaan kijken, wat daar allemaal verbeterd kan gaanworden.

redjuh
14-01-2005, 11:36
tja en als dat gebeurt mendo, moeten wij wel een front vormen, om te verkomen dat dat in de kamer komt

max mulder shihan
14-01-2005, 16:23
tja en als dat gebeurt mendo, moeten wij wel een front vormen, om te verkomen dat dat in de kamer komt

Yep, Red heeft hier een punt.

Italian*Berlusconi*
14-01-2005, 16:27
Ok dan, maar dan nog hoop ik dat het een gematigde partij wordt, die niet 'de Nederlanders' overal de schuld van gaan geven, en ook eens naar hun eigen kliek gaan kijken, wat daar allemaal verbeterd kan gaanworden.

jezus man.... daar zal net zo opgelet gaan worden als de extreem rechte partijen van autochtone, dus als die wat fout doen of te ver gaan wordt die gewoon verboden.... dus gewoon normale politiek... waar ben je bang voor man....



tja en als dat gebeurt mendo, moeten wij wel een front vormen, om te verkomen dat dat in de kamer komt

Yep, Red heeft hier een punt.

Nou jullie clubje heeft al 2 leden...succes.....

The Bulldog
14-01-2005, 16:41
:twisted: het was een gezonde discussie :twisted:

Ik begin dit topic te lezen omdat ik een goede vraag zie...
mooie vraag om in gesprek met elkaar te zijn in plaats van laag bij de gronds gezeik en dan....



Wie, Mohammed of die geit? :mrgreen:

LAten we toch eens bij het onderwerp blijven....


Mijn idee bij het bericht over deze nieuwe partij...
" ik hoop dat het mensen bevat die wel in dialoog kunnen gaan met ALLE partijen"

En over het Geouwehoer betreft wel of geen democratische moslims....
"WIJ" christenen onthoofde ook mensen toen ze het niet met onze gedachtengoeden eens waren.......

Laten we aub niet op die manier bezig gaan....

Judas
14-01-2005, 23:31
Je noemt jezelf Berlusconi, maar die is nou ook niet bepaad pro-moslim

Judas
14-01-2005, 23:36
En er zijn dan wel 1 miljoen moslims in ons land, maar hoeveel zijn daarvan stemgerechtigd(Voor zover ik weet, moet je nog altijd 18+ zijn om te stemmen)?

Muay Thai Elite
14-01-2005, 23:42
OMG, bestaat er al zoiets als "pro-moslim"? :shock:

Italian*Berlusconi*
14-01-2005, 23:49
Je noemt jezelf Berlusconi, maar die is nou ook niet bepaad pro-moslim

ik ben niet pro moslim.... maar ook niet tegen moslims.... zelfde met Berlusconi....alleen tegen die extreme groep....

Ik zelf geloof in 1 god... gunjaman.... 8)

micha
15-01-2005, 03:43
[ik ben niet pro moslim.... maar ook niet tegen moslims.... zelfde met Berlusconi....alleen tegen die extreme groep....

Ik zelf geloof in 1 god... gunjaman.... 8)[/quote]

Italian staat niet alleen 8)

Anonymous
15-01-2005, 11:46
Ok dan, maar dan nog hoop ik dat het een gematigde partij wordt, die niet 'de Nederlanders' overal de schuld van gaan geven, en ook eens naar hun eigen kliek gaan kijken, wat daar allemaal verbeterd kan gaanworden.

jezus man.... daar zal net zo opgelet gaan worden als de extreem rechte partijen van autochtone, dus als die wat fout doen of te ver gaan wordt die gewoon verboden.... dus gewoon normale politiek... waar ben je bang voor man....


Ik wil gewoon niet dat het hier gaat escaleren, klaar uit. Dat heeft niks met schijt in de broek de maken. En zeg nou zelf, vind je het hier in Nederland nog normaal? Het lijkt wel of er binnenkort een bom gaat ontploffen (letterlijk en figuurlijk!) als je de media moet geloven.

Judas
15-01-2005, 18:02
Je noemt jezelf Berlusconi, maar die is nou ook niet bepaad pro-moslim

ik ben niet pro moslim.... maar ook niet tegen moslims.... zelfde met Berlusconi....alleen tegen die extreme groep....

Ik zelf geloof in 1 god... gunjaman.... 8)

Aight! 8)

Italian*Berlusconi*
15-01-2005, 18:08
Ok dan, maar dan nog hoop ik dat het een gematigde partij wordt, die niet 'de Nederlanders' overal de schuld van gaan geven, en ook eens naar hun eigen kliek gaan kijken, wat daar allemaal verbeterd kan gaanworden.

jezus man.... daar zal net zo opgelet gaan worden als de extreem rechte partijen van autochtone, dus als die wat fout doen of te ver gaan wordt die gewoon verboden.... dus gewoon normale politiek... waar ben je bang voor man....


Ik wil gewoon niet dat het hier gaat escaleren, klaar uit. Dat heeft niks met schijt in de broek de maken. En zeg nou zelf, vind je het hier in Nederland nog normaal? Het lijkt wel of er binnenkort een bom gaat ontploffen (letterlijk en figuurlijk!) als je de media moet geloven.

ja precies...als je de media / bepaalde mensen (Wilders) moet geloven wel ja.....
Je gaat me toch niet vertellen dat jij niks meer durft te zeggen / bang bent op straat etc??

Octavius
15-01-2005, 18:29
Er wordt ons een onveilig gevoel gegeven door media enz. Hoe meer mensen dat roepen hoe meer er in gaan geloven.

max mulder shihan
15-01-2005, 19:00
Wacht ff , dus Theo Is niet vermoord, en er zijn geen islamitische terroristen, en die iman die opriep tot het vermoorden van homo's is ook nep!? Kom op mensen ,ik weet ook wel dat de 'media' bij tijd en wijlen zaken behoorlijk opklopt, maar er is wel degelijk iets aan de hand op onze aardkloot,en dat daar fundamentalistische moslims bij betrokken zijn mag duidelijk zijn ,en dat dit niet zomaar een onderstroom of een niet ter zakedoend beweginkje is kun je niet met droge ogen blijven beweren. Hier is een grote groep mensen bezig om de rest van de wereld die een ander of niet een geloof Zijn toegedaan hun wil op te leggen ,desnoods met geweld, de voorbeelden zijn er zat, Madrid om maar eens dicht bij huis te blijven . Vind het iets te gemakkelijk om dit soort zaken als dooddoener van de Media af te schrijven. Hierbij gelijk even vermelden dat er mi ook een nog veel grotere groep moslims is die dit soort zaken absolut verwerpt.
Maar dit maakt het reeele gevaar niet minder, je hebt maar een gek nodig om een hoop ellende te veroorzaken.

MadEd
15-01-2005, 19:22
Jawel, paar eeuwen geleden wado kai. Wink

Wat doe je nu dan?

Ontopic: Imo een goede ontwikkeling, mits ze maar normale standpunten hebben. Ik had al wat mogelijke standpunten gelezen en dat ging alleen maar over de Islam, dus ze fungeren eigenlijk als een soort tegenhanger van Wilders, want zijn standpunten gaan vrijwel ook alleen maar over de Islam.

max mulder shihan
15-01-2005, 22:58
zo weinig mogelijk :mrgreen:

on topic; Elke partij die zich op een religie baseerd heefd mi , om het maar eens voorzichtig te zeggen , niet de prijs gewonnen voor algemeen aanvaardbare normale standpunten.Als wilders met een programma komt dar alleen maar over de islam gaat verwacht ik niet dat zijn partij echt veel aanhang gaat krijgen, als het op stemmen aankomt.

Sjaak
15-01-2005, 23:18
Er wordt ons een onveilig gevoel gegeven door media enz. Hoe meer mensen dat roepen hoe meer er in gaan geloven.

Huh waar woon jij ook al weer :wink:

Sjaak
15-01-2005, 23:28
Wacht ff , dus Theo Is niet vermoord, en er zijn geen islamitische terroristen, en die iman die opriep tot het vermoorden van homo's is ook nep!? Kom op mensen ,ik weet ook wel dat de 'media' bij tijd en wijlen zaken behoorlijk opklopt, maar er is wel degelijk iets aan de hand op onze aardkloot,en dat daar fundamentalistische moslims bij betrokken zijn mag duidelijk zijn ,en dat dit niet zomaar een onderstroom of een niet ter zakedoend beweginkje is kun je niet met droge ogen blijven beweren. Hier is een grote groep mensen bezig om de rest van de wereld die een ander of niet een geloof Zijn toegedaan hun wil op te leggen ,desnoods met geweld, de voorbeelden zijn er zat, Madrid om maar eens dicht bij huis te blijven . Vind het iets te gemakkelijk om dit soort zaken als dooddoener van de Media af te schrijven.

Dat vind ik ook, Max je hebt helemaal gelijk met je betoog :thumbs:

Octavius
16-01-2005, 00:00
Er wordt ons een onveilig gevoel gegeven door media enz. Hoe meer mensen dat roepen hoe meer er in gaan geloven.

Huh waar woon jij ook al weer :wink:

Amsterdam Noord. Waarschijnlijk net zo gevaarlijk als Stijen of zelfs Klaaswaal. 8)

Onveilig voel heb ik geen last van. Wees nu eens eerlijk. De media, diverse politica enz blazen soms de situatie beetje op. Er zijn wijken waar het minder is en waar je niet graag wil lopen. Maar dat hoeft per definitie niet altijd alloctonen te zijn.



Wacht ff , dus Theo Is niet vermoord, en er zijn geen islamitische terroristen, en die iman die opriep tot het vermoorden van homo's is ook nep!? Kom op mensen ,ik weet ook wel dat de 'media' bij tijd en wijlen zaken behoorlijk opklopt, maar er is wel degelijk iets aan de hand op onze aardkloot,en dat daar fundamentalistische moslims bij betrokken zijn mag duidelijk zijn ,en dat dit niet zomaar een onderstroom of een niet ter zakedoend beweginkje is kun je niet met droge ogen blijven beweren. Hier is een grote groep mensen bezig om de rest van de wereld die een ander of niet een geloof Zijn toegedaan hun wil op te leggen ,desnoods met geweld, de voorbeelden zijn er zat, Madrid om maar eens dicht bij huis te blijven . Vind het iets te gemakkelijk om dit soort zaken als dooddoener van de Media af te schrijven.

Ik zeg niet dat de media van een mug een olifant maakt maar ze geven soms een onderwerpt te veel aandacht. De paus roept ook dat Homo's verkeerd zijn. Wat doen ze allemaal in Israel, de VS, Duistland, Denemarken, Frankrijk. Het grootste probleem is: "hoe meer je je afkeerd aan hun hoe groter de kloof word". Dat Mohammed Theo vermoord wil nog niet zeggen dat je Indonesische buurman die moslim of de Marokkaanse kassiere dat dan ook goed keuren.
Natuurlijk is Madrid dichtbij maar Nederland doet altijd pas iets als er iets gebeurd is. Dat is soms zo jammer. Hoe dat komt weten we niet want dat willen we vast ook niet weten. Maar door de recente gebeurtenissen is er bij een grote groep mensen angstgevoelens ingeslopen. Waardoor ze dit relfexteren op andere mensen die waarschijnlijk er niks mee te maken heeft.

Wat ik nog over Theo kwijt wil is. Iedereen heeft zijn mening ongeacht hoe hij is. Maar je kan altijd nog respect tonen aan iemand. Zijn uitspraken waren misschien uit zijn hart en eerlijk maar niet altijd gepast. Dan hoeft er maar een afgedwaald persoon te zijn en we weten de gevolgen.

Sjaak
16-01-2005, 00:25
[quote=Octavius]Er wordt ons een onveilig gevoel gegeven door media enz. Hoe meer mensen dat roepen hoe meer er in gaan geloven.

Huh waar woon jij ook al weer :wink:

Amsterdam Noord. Waarschijnlijk net zo gevaarlijk als Stijen of zelfs Klaaswaal. 8)

Haha, je bent heel scherp :wink:


Onveilig voel heb ik geen last van.

Ik ook niet maar ik constateer wel een groot probleem in onze samenleving wat steeds maar groter en groter wordt.


Wees nu eens eerlijk. De media, diverse politica enz blazen soms de situatie beetje op.

Soms wel en soms niet.


Er zijn wijken waar het minder is en waar je niet graag wil lopen. Maar dat hoeft per definitie niet altijd alloctonen te zijn.

Ik kom heel graag op Rotterdam Zuid waar ik mijn hele jeugd heb gewoond tot mijn 25e en daar is merendeel allochtone en het is er 's avond wel is gevaarlijk voor sommige personen) maar toch vond ik het een geweldige buurt :thumbs:


Ik zeg niet dat de media van een mug een olifant maakt maar ze geven soms een onderwerpt te veel aandacht. De paus roept ook dat Homo's verkeerd zijn.

De Paus is niet helemaal lekker meer en volgens mij is die al dood alleen weet die het zelf nog niet :roll:


Wat doen ze allemaal in Israel, de VS, Duistland, Denemarken, Frankrijk.

Ik weet niet, vertel :lol:


Het grootste probleem is: "hoe meer je je afkeerd aan hun hoe groter de kloof word".

Makkelijk gezegd, ik zal bepaalde figuren die extreem zijn nooit accepteren wat er ook gebeurd. En dat de kloof groter wordt komt dat misschien door ons of door .................... :x


Dat Mohammed Theo vermoord wil nog niet zeggen dat je Indonesische buurman die moslim of de Marokkaanse kassiere dat dan ook goed keuren.

Natuurlijk niet.


Natuurlijk is Madrid dichtbij maar Nederland doet altijd pas iets als er iets gebeurd is.

En ook Nederland komt aan de beurt, geloof me :cry:


Dat is soms zo jammer. Hoe dat komt weten we niet want dat willen we vast ook niet weten. Maar door de recente gebeurtenissen is er bij een grote groep mensen angstgevoelens ingeslopen. Waardoor ze dit relfexteren op andere mensen die waarschijnlijk er niks mee te maken heeft.

Als je iets veroordeeld hoeft dat nog niet te betekenen dat je ergens bang voor bent, ik zie dat verband niet zo :?


Wat ik nog over Theo kwijt wil is. Iedereen heeft zijn mening ongeacht hoe hij is. Maar je kan altijd nog respect tonen aan iemand. Zijn uitspraken waren misschien uit zijn hart en eerlijk maar niet altijd gepast. Dan hoeft er maar een afgedwaald persoon te zijn en we weten de gevolgen.

Dat ik vind ik een te simpele verwoording van de brute en wrede moord op Theo. wat er ook gezegd wordt en wie er ook beledigd wordt niets kan zo'n moord rechtvaardigen, never :x

Sjaak

Octavius
16-01-2005, 01:02
Wat doen ze allemaal in Israel, de VS, Duistland, Denemarken, Frankrijk.

Ik weet niet, vertel :lol:

Kom Sjaak ze hebben er toch wel een krant in Streijen of hebben ze nog de dortpsomroeper. :wink:



Het grootste probleem is: "hoe meer je je afkeerd aan hun hoe groter de kloof word".

Makkelijk gezegd, ik zal bepaalde figuren die extreem zijn nooit accepteren wat er ook gebeurd. En dat de kloof groter wordt komt dat misschien door ons of door .................... :x
Ik bedoel daar juist niet de extreme mensen mee. Extreme mensen willen nooit toegeven aan iemand anders zijn visie, ze zij toch een richtingsverkeer. Nee juist de grote massa de groep die juist beinvloedbaar is, daar moet die kloof kleiner gemaakt worden.



Dat Mohammed Theo vermoord wil nog niet zeggen dat je Indonesische buurman die moslim of de Marokkaanse kassiere dat dan ook goed keuren.

Natuurlijk niet.
Maar ze worden er wel op aangekenen door mensen die beivloedbaar genoeg zijn jammer genoeg.




Dat is soms zo jammer. Hoe dat komt weten we niet want dat willen we vast ook niet weten. Maar door de recente gebeurtenissen is er bij een grote groep mensen angstgevoelens ingeslopen. Waardoor ze dit relfexteren op andere mensen die waarschijnlijk er niks mee te maken heeft.

Als je iets veroordeeld hoeft dat nog niet te betekenen dat je ergens bang voor bent, ik zie dat verband niet zo :?
Ik bedoel ermee de gewone burger heeft een gevoel van minder veilig te zijn op straat. Dit mede door de recente gebeurtenissen. Non verbaal zenden ze aan bv moslims deze angst uit. Maar verbaal aan hun naasten. En mond op mond reclame is het beste.




Wat ik nog over Theo kwijt wil is. Iedereen heeft zijn mening ongeacht hoe hij is. Maar je kan altijd nog respect tonen aan iemand. Zijn uitspraken waren misschien uit zijn hart en eerlijk maar niet altijd gepast. Dan hoeft er maar een afgedwaald persoon te zijn en we weten de gevolgen.

Dat vind ik een te simpele verwoording van de brute en wrede moord op Theo. Wat er ook gezegd wordt en wie er ook beledigd wordt niets kan zo'n moord rechtvaardigen, never :x

Sjaak

Daar heb je gelijk in. Moord lost niks op. Maar je mening over iemand kan je ook op een iets meer respectvollere toon geven ipv hem openlijk te beledigen. Of die persoon nu goed of fout is doet er dan niet toe. Theo was recht voor zijn raap maar niet altijd tactvol.

mossad
16-01-2005, 03:39
Heel goed dat er een moslimpartij komt. Ik ben overigens voor absolute vrijheid van meningsuiting en als fundamentalistische moslims een partij willen beginnen vind ik dat prima. Iedereen in dit land inclusief idioten moeten vertegenwoordigd worden of de mogelijkheid daartoe krijgen. Minderheden moeten nooit in een slachtofferrol geduwd worden want dan gaat het mis. Je ziet tegenwoordig heel veel gematigde moslims klagen dat iedereen zo tegen ze is. Als deze (verkeerde) beeldvorming zich doorzet levert dat een gevaar op, omdat velen in dit land hun gedrag bepalen n.a.v. beeldvorming. Bijvoorbeeld beeldvorming als alle Marokkanen zijn criminelen en terroristen en alle Nederlanders zijn racisten en dat soort lulkoek. Laat iedereen vertegenwoordigd zijn, zodat iedereen zijn zegje kan doen en niet kan zeggen in een hoek gedrukt te worden. Bovendien weet je dan precies wat een groep voor denkbeelden heeft en er is voortdurend contact en communicatie over strijdige standpunten. Ik ben voor de moslimpartij!

MB667
16-01-2005, 12:48
Je gaat me toch niet vertellen dat jij niks meer durft te zeggen / bang bent op straat etc??

Waar lees je dat ik bang ben op straat? Ik heb het over terrorisme. Wat heeft dat met een grote bek op straat te maken? Ik wil gewoon niet dat er dadelijk aanslagen worden gepleegd in Nederland door wie dan ook. Dat bedoel ik met escaleren.

max mulder shihan
16-01-2005, 13:08
Grote bek op straat ,zeker in groepsverband kan ook een vorm van terrorisme zijn
dat Mendo wil dat er geen aanslagen in Nederland gepleegt worden lijkt mij vrij normaal en ik denk dat dit voor de grote groep in Nederland geld. geen terroristen ,geen aanslagen, dus weg met dat soort figuren ,er zijn er volgens de AIVD GENOEG BEKEND ,WAAR WACHTEN ZE NOG OP? OP DE VOLGENDE AANSLAG :evil:

leks
16-01-2005, 21:00
Toch vraag ik me altijd het volgende af.

Als er internationaal zoveel geweld wordt gebezigd tegen moslims, ook geweld wat de steun heeft direct/indirect van de Westerse landen. Daarnaast heb je zelf blijkbaar 1 miljoen moslims onder de leden.

Is het dan wel logisch om verbaasd te zijn dat dat tot problemen kan leiden.

Overigens ben ik tegen gewelddadige/terroristische' (whatever that means) acties in westerse land en daarbuiten!, maar verbaasd zou ik niet echt zijn.

Verder denk ik dat een moslimpartij onvermijdelijk is. Het lijkt me de enige manier om de impasse te doorbreken.