PDA

View Full Version : Boete € 35.000 na flitspaalvandalisme



harry
16-01-2005, 01:12
Mmm ff oppassen dus


AMSTERDAM, zaterdag
Drie mannen uit Eemnes zijn door het Amsterdamse gerechtshof voor ruim 35.000 euro beboet voor het verzuipen van een flitspaal. Het trio had deze bij wijze van een kroegavondje uit de grond getrokken en in een sloot gemikt.
Ze hadden nooit gedacht dat de met peperdure flitsapparatuur gevulde paal niet waterdicht zou zijn, was het verweer, want hij kan toch ook tegen regen?

Maar die vlieger ging niet op. Naast de boete, even hoog als de waarde van de gesneuvelde flitspaal, kregen de Eemnessers ook een werkstraf van dertig uur. „Onze palen kunnen best een stortbui hebben�, zegt een woordvoerder van fabrikant Gatsometer, „maar in een sloot begeeft de apparatuur het toch echt.�

Octavius
16-01-2005, 01:17
Mooi zo anders kan de belating betaler dat weer ophoesten. Niet dat flitspalen mijn favoriet zijn.

Sjaak
16-01-2005, 01:18
Haha een flitspaal verzuipen mag ook al niet meer :shock:

Overigens prima werk van die 3 :thumbs:

harry
16-01-2005, 01:23
Mooi zo anders kan de belating betaler dat weer ophoesten. Niet dat flitspalen mijn favoriet zijn.

Van al die jaren extra inkomen van de flitspaal of lullige controle is dit een fooi, ander argument Octa :wink:

Octavius
16-01-2005, 01:27
Mooi zo anders kan de belating betaler dat weer ophoesten. Niet dat flitspalen mijn favoriet zijn.

Van al die jaren extra inkomen van de flitspaal of lullige controle is dit een fooi, ander argument Octa :wink:

Dat geld is al jaren op voorhand gereserveerd. Dus dat kunnen we niet meer aanspreken.

harry
16-01-2005, 01:41
Mooi zo anders kan de belating betaler dat weer ophoesten. Niet dat flitspalen mijn favoriet zijn.

Van al die jaren extra inkomen van de flitspaal of lullige controle is dit een fooi, ander argument Octa :wink:

Dat geld is al jaren op voorhand gereserveerd. Dus dat kunnen we niet meer aanspreken.

Da's mooi dan, maar het blijft een schijntje tov hetgeen het opbrengt.

Eeh zie het als een bedrijfsrisico, vb; als 10 flitspalen 10 miljoen opbrengen, word een kast (50.000€) afgeschreven na 10 jaar, eeh zeg dat er 3 voortijdig afhaken door "helden"... tel uit je winst :roll:

Dus als belastingbetaler zal het wel loslopen, maar voor jan modaal die keihard werkt voor zijn centen en die per ongeluk 3 km te hard rijd is het een geschenk uit de hemel :wink:

Btw de getallen kloppen niet hé, maar zijn fictief om het ff duidelijk te maken :wink:

payap
16-01-2005, 04:29
Ja als je aan flitspalen komt van ome Spee dan wordt je wel zwaar gestraft. J ekan beter een oud vrouwtje van haar taske beroven of of een kilo heroine dealen. Dat is niet zo erg ! :evil:

someone
16-01-2005, 09:41
Eigenlijk belachelijk dit, waar legt het hof nou zijn grenzen, het ene wordt zwaarder gestraft dan het ander, terwijl het ene niet veel is in vergelijking met het andere.......

Ronald
16-01-2005, 10:20
Ja als je aan flitspalen komt van ome Spee dan wordt je wel zwaar gestraft. J ekan beter een oud vrouwtje van haar taske beroven of of een kilo heroine dealen. Dat is niet zo erg ! :evil:
Die 35.000 is geen echte straf Payap. Ze betalen enkel hetgeen terug wat ze ook vernield hebben.

De feitelijke straf die ze gehad hebben is een werkstraf van 30 uur en da's natuurlijk zo goed als niets.

payap
16-01-2005, 14:06
Die 35.000 is geen echte straf Payap. Ze betalen enkel hetgeen terug wat ze ook vernield hebben

Doen ze dat dan ook met "voetbalsupporters" die opgepakt worden en net een hele binnenstad hebben gesloopt ?

Ronald
16-01-2005, 14:23
Die 35.000 is geen echte straf Payap. Ze betalen enkel hetgeen terug wat ze ook vernield hebben

Doen ze dat dan ook met "voetbalsupporters" die opgepakt worden en net een hele binnenstad hebben gesloopt ?
Zou niet meer dan gerechtvaardigd zijn. Die jongens hier moeten in ieder geval gewoon betalen wat ze kapot gemaakt hebben. Lijkt me redelijk toch?

Biiyen
16-01-2005, 15:02
Octavius heeft nog niet zo een ongelijk.

Flitspalen worden betaald door de gemeente zelf! En als een flitspaal 35.000 euro kost dan heb ik in een gemeente met 55.000 inwoners dus €0,64 betaald per paal via mijn gemeentelijke belastingen.

Dus niet verwaarloosbaar!

Leon
16-01-2005, 15:29
Haha een flitspaal verzuipen mag ook al niet meer :shock:

Overigens prima werk van die 3 :thumbs:

Precies volgens mij moet je een flinke jongen zijn
wil je met 2 maten een complete flitspaal uit de
grond trekken, respect voor die mannen :thumbs:

payap
16-01-2005, 19:43
idd ronald alleen gebeurd dat niet met die voetbal supporters volgens mij. Denk ook niet dat die gasten de rekening krijgen van die lijkwagen die ze vernield hebben. maar als het om flitspalen en te hard rijden gaat is het in nederland plots erg streng met straffen terwijl andere dingen amper bestraft worden.

Alhoewel ik bij het zien van zo'n flitspaal bijna over nek ga van de schijnheiligheid erachter ben ik het met je eens als je wat sloopt je ook voor de kosten moet opdraaien. maar wel aub consequent zijn dan heren justitie.

moet wel zeggen dat als ik langs zo'n gemolesteerde flitspaal rijdt ik altijd ......

http://www.janssendaalen.nl/page/images/Lach%20om%20het%20Leven.jpg

harry
16-01-2005, 20:38
Octavius heeft nog niet zo een ongelijk.

Flitspalen worden betaald door de gemeente zelf! En als een flitspaal 35.000 euro kost dan heb ik in een gemeente met 55.000 inwoners dus €0,64 betaald per paal via mijn gemeentelijke belastingen.

Dus niet verwaarloosbaar!

En???

vergeet jij ff de verdiensten ofzo??? eeh het leverd op, 55.000 inwoners is dus - € 4,25 per inwoner... o nee dat telt niet :?

Octavius
16-01-2005, 21:14
Wat willen we dan. 2 mannetjes heledag in een auto zitten te meten ipv dat ze andere dingen kunnen doen die kosten waarschijnlijk meer dan zo paal. Het is het een of ander. Oke dat het lullig is als je geflitst wordt oke maar het zijn eenmaal regels dat je niet te hard mag rijden. Ik heb er zelf ook gehad en ik vind het is gewoon je eigen schuld. Of het nu spekken van de kas is is iets anders maar wat als ze het niet deden. Heb jaren in een dorp gewoont met een doorgaande weg. Zelfs de vrachtwagens denderden er met 80 doorheen. Lekker als je je kinderen naar school moeten dan. Laat staan hoeveel er onder hebben gelegen.
Kunnen we zeggen verkeersremmers. Ach makkelijk met 80 te nemen met je auto.
Maar nu een rondweg is vele malen beter.

harry
16-01-2005, 22:47
Ja als je aan flitspalen komt van ome Spee dan wordt je wel zwaar gestraft. J ekan beter een oud vrouwtje van haar taske beroven of of een kilo heroine dealen. Dat is niet zo erg ! :evil:
Die 35.000 is geen echte straf Payap. Ze betalen enkel hetgeen terug wat ze ook vernield hebben.

De feitelijke straf die ze gehad hebben is een werkstraf van 30 uur en da's natuurlijk zo goed als niets.

Da's knap! Maar wat kost een verwoest mensenleven / familie dan?

payap
17-01-2005, 00:37
Harry die flitspalen staan er amper voor de veiligheid. Die staan er om centjes binnen te krijgen.

Weleens een flitspaal naast een schooltje gezien ?

Sjaak
17-01-2005, 00:53
Harry die flitspalen staan er amper voor de veiligheid. Die staan er om centjes binnen te krijgen.

Weleens een flitspaal naast een schooltje gezien ?

Heel goed opgemerkt, nee daar staan ze niet want dat zou zeer zeker wel bijdragen aan de veiligheid van de kindertjes maar heel weinig aan de kassa :x

Er moeten veel meer flitspalen worden verzopen, worden omgetrokken, worden dichtgespoten of gewoon worden opgeblazen :thumbs:

Opzouten met die verkapte metalen belasting inners :evil:

harry
17-01-2005, 09:04
Harry die flitspalen staan er amper voor de veiligheid. Die staan er om centjes binnen te krijgen.

Weleens een flitspaal naast een schooltje gezien ?

Eeeh... I could not agree more :roll:

Wat ik wilde zeggen is, dat als je een flitspaal molt, je wel grof moet dokken, maar als je een mens of kind molt(een leven verpest)dan niet.
Althans niet in verhouding.

Biiyen
17-01-2005, 11:51
Ja als je aan flitspalen komt van ome Spee dan wordt je wel zwaar gestraft. J ekan beter een oud vrouwtje van haar taske beroven of of een kilo heroine dealen. Dat is niet zo erg ! :evil:
Die 35.000 is geen echte straf Payap. Ze betalen enkel hetgeen terug wat ze ook vernield hebben.

De feitelijke straf die ze gehad hebben is een werkstraf van 30 uur en da's natuurlijk zo goed als niets.

Da's knap! Maar wat kost een verwoest mensenleven / familie dan?

Harry, suggereer jij nu dat een kapotte flitspaal mensen het leven kost?

Ik denk dat een werkende flitspaal er net zo veel kosten, Heb jij wel eens opgelet hoeveel mensen heel hard op de rem stampen als ze zo'n ding zien. Het is zelfs een feit dat er veel kettingbotsingen worden veroorzaakt door dit fenomeen.

Daarnaast is het waar dat die dingen niet bij scholen staan, nee ze staan op de rot stukjes. bv. hondermeter nadat je van 80 naar 50 moet.

harry
17-01-2005, 12:02
Ja als je aan flitspalen komt van ome Spee dan wordt je wel zwaar gestraft. J ekan beter een oud vrouwtje van haar taske beroven of of een kilo heroine dealen. Dat is niet zo erg ! :evil:
Die 35.000 is geen echte straf Payap. Ze betalen enkel hetgeen terug wat ze ook vernield hebben.

De feitelijke straf die ze gehad hebben is een werkstraf van 30 uur en da's natuurlijk zo goed als niets.

Da's knap! Maar wat kost een verwoest mensenleven / familie dan?

Harry, suggereer jij nu dat een kapotte flitspaal mensen het leven kost?

Ik denk dat een werkende flitspaal er net zo veel kosten, Heb jij wel eens opgelet hoeveel mensen heel hard op de rem stampen als ze zo'n ding zien. Het is zelfs een feit dat er veel kettingbotsingen worden veroorzaakt door dit fenomeen.

Daarnaast is het waar dat die dingen niet bij scholen staan, nee ze staan op de rot stukjes. bv. hondermeter nadat je van 80 naar 50 moet.

Ok ik probeer het anders :?
Als er iemand antieflitspaal is, dan ben ik het wel...

Wat ik probeer te zeggen is dat als je een flitspaal molt je (vooral financieel) harder gestraft wordt dan dat je een kind verkracht.
Terwijl je bij het eerst eigenlijk een lintje zou moeten krijgen en bij het 2e een nekschot.

Moraal van mijn verhaal, een ding vernielen wordt harder gestraft dan een mens vernielen...

Octavius
17-01-2005, 12:31
Rij met je auto er maar eens iemand invalide. Dan kan je veel dokken. Iemand ze bek verbouwen in het cafe, kassa.

harry
17-01-2005, 12:47
Rij met je auto er maar eens iemand invalide. Dan kan je veel dokken. Iemand ze bek verbouwen in het cafe, kassa.

Wat krijgt de familie of het slachtoffer van misbruik dan???

Biiyen
17-01-2005, 12:56
Rij met je auto er maar eens iemand invalide. Dan kan je veel dokken. Iemand ze bek verbouwen in het cafe, kassa.

Wat krijgt de familie of het slachtoffer van misbruik dan???

Geschonden familie eer, stenigen die hoer. Wat denkt ze wel niet? Je laten misbruiken door een man...... tss kom nou, we moeten wel beschaafd blijven.

Octavius
17-01-2005, 20:14
In 2004 heeft de politie 7,3 miljoen bekeuringen voor te hard rijden uitgeschreven. Dat is 5 procent minder dan de 7,7 miljoen boetes die in 2003 werden uitgeschreven. Toch werden er in totaal meer voertuigen gecontroleerd. Dat is maandag bekendgemaakt door het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie.

Van de snelheidsovertreders kreeg 53 procent zijn bekeuring voor te hard rijden binnen de bebouwde kom. 22 procent van de boetes ging naar mensen die te hard reden op provinciale wegen. De reden dat er vorig jaar meer auto's zijn gecontroleerd dan in 2003 komt onder andere door een verhoogd aantal controles op onveilige wegen en de invoering van trajectcontroles.
bron:nu.nl