PDA

View Full Version : Ali B de aanwinst van nederland



Nickuraba
24-01-2005, 18:57
Ik kan me nog heugen dat ik in het gelders dagblad een artikel over hem las. Daarin werd hij uitgemaakt voor een aanwinst! Hij was de maroc in NL die wel wist hoe alles moest, en zette zich in voor goede doelen. Iedereen beweert dat hij een prima jonk is maar ik ben benieuwd wat de rest van mixfight van um vindt?

ik kan me heugen dat hij bij de herdenking van dat snotjonk dat doodgereden te vinden was. Daarnaast maakte die voorheen liedjes zoals (cover van kutmarokkanen) kut nederlanders, en liedjes waar def rhymz voor een vieze aap die na stront stinkt wordt uitgemaakt? heel lollig allemaal maar hij deugt niet IMO

max mulder shihan
24-01-2005, 19:05
Done

Wheelie
24-01-2005, 19:24
Ik vind Ali B cool en zeg eerlijk, def rhymz is toch ook net een aap

redjuh
24-01-2005, 19:26
als hij er op zijn manier voor zorgt dat het wat soepeler zou gaan lopen tussen de marokkanen en nederlanders, zou hij zeker een aanwinst zijn. voorlopig doet het me weinig. geen mening zeg maar...

Arjan
24-01-2005, 19:30
eerst zong die stoer over comerciele fuckers enzo en waren zn nrs nog wel lachen haha... en nu zingt die met marco :S

ik vind hem soms wel lache maar als je bij kopspijkers schreeuwt...

'HIJ IS DE DADER WANT DIE LIJKT HET MEEST OP EEN MAROKAAN'

lol dan krijg je de marokaantjes wel tegen je en ikzelf kan er ook niet zo hard om lachen, soms stoor ik me mateloos aan hem en stemde dus ook op nup...

def rhymz vind ik nog erger.. verkozen tot beste rapper enzo, damn die gek bakt er geen koek van hij spettert de microfoon onder met zn gebleeer dat is echt 10x nix...dan hoor ik hem liever

MB667
24-01-2005, 19:37
Ik vind em wel o.k. Er zijn veel ergere Nederlandse artiesten.

Wheelie
24-01-2005, 19:57
eerst zong die stoer over comerciele fuckers enzo en waren zn nrs nog wel lachen haha... en nu zingt die met marco :S



dat nummer hebben ze gedaan voor War Child , goede zaak dus :thumbs:


Ali B. wint popprijs 15-01-'05


De rapper Ali B. heeft de Popprijs 2004 gewonnen. Dat werd bekendgemaakt op het Noorderslagfestival in cultuurcentrum de Oosterpoort in Groningen waar de rapper aanwezig was.

De jury stelde "gewoon niet om hem heen te kunnen". Eén van de redenen waarom Ali B. de prijs won, was omdat hij volgens de jury aantoont dat een artiest geen platenmaatschappij nodig heeft om succesvol te zijn.

Behalve de rapper waren ook Within Temptation, Trijntje Oosterhuis, Peter Pan Speedrock en Frans Bauer kandidaat voor de prestigieuze prijs.

Marokkaans
Ali B., dat staat voor Ali Bouali, is in 1981 in Zaanstad geboren en heeft een Marokkaanse achtergrond. Hij brak in 2002 door met de single "Waar gaat dit heen", dat hij samen zong met zangeres Karima. Onlangs had hij samen met Marco Borsato nog een grote hit met "Wat zou je doen".

Ali B. treedt vaak op voor goede doelen. De opbrengst van "Waar gaat dit heen" ging naar Amnesty International en "Wat zou je doen" is gemaakt ten behoeve van War Child. Ali B. is ook betrokken bij de single voor de slachtoffers van de tsunami in Azië.

Biiyen
24-01-2005, 20:02
http://img179.exs.cx/img179/489/knuffelmaroc0mu.jpg

http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/9/index.html

TommySoprano
24-01-2005, 21:24
whahaha deze stond er niet tudden geloof ik


http://tinypic.com/1fzthd

TommySoprano
24-01-2005, 21:24
whahaha deze stond er niet tussen geloof ik


http://tinypic.com/1fzthd

TommySoprano
24-01-2005, 21:25
huh?? wou alleen 2 d s veranderen.... :?

Nicky
24-01-2005, 22:27
Ali B = TOP

Mike
24-01-2005, 22:30
hij stinkt maar ik gun hem zn succes wel....

zolang ik zn rotzooi maar niet hoef te horen of zien vind ik t oke

Anonymous
24-01-2005, 22:55
Ali b was een gokker, had een slechte jeugd. Daarna besefte hij dat het anders moet, hij stopte met gokken en dergelijke. Hij had zichzelf uitgevonden, hij wist dat hij talent had, heeft het ons laten zien, door zijn teksten (nederlandse) en zijn rap.
Hij doet veel goede dingen, zoals met Marco Borsato rappen voor War child, en rappen voor de slachtoffers van Sunami, en nog veel meer. En hij is een voorbeeld geworden voor jonge marokkaanen.
Dus hij is in mijn ogen zeker een aanwinst voor Nederland. Ieder mens die zich inzet voor goede doelen en leefbaarder maatschappij is in mijn ogen een aanwinst. Ik begrijp daarom niet dat de meeste hem een stuk stront vinden.

TommySoprano
24-01-2005, 23:09
Een stuk stront vindt ik m niet en je hebt wel een beetje gelijk maar hij is er 1 van de hoeveel????? :lol:

http://img14.paintedover.com/uploads/14/ali2.jpg

:mrgreen: :mrgreen:

Biiyen
24-01-2005, 23:52
Ik vind hem wel OK eigenlijk.

Joris
25-01-2005, 01:08
het zal me mijn reet roesten eigenlijk

mossad
25-01-2005, 01:50
Ik denk dat het goed is dat Marokkanen zich onderscheiden door hun individuele talenten en zo kunnen laten zien dat als je een goede bijdrage levert, je echt wat kan bereiken. Ik hoop ook dat hij in de toekomst dat allochtonen-gedoe kan loslaten en niet operatief van dit onderwerp verwijderd moet worden. Net als Hafid Bouazza of Marokkaanse voetballers die met hun vak bezig zijn en niet de hele tijd bezig zijn met hun ethniciteit. Ik vind hem bovendien een grappig mannetje. Vind het jammer dat hij dan wel bij zo'n stupide herdenking te vinden is, als hij daar echt bij was.

Remco
25-01-2005, 10:09
Hij is niet on-sympathiek, maar ik zie hem te vaak en te veel van hetzelfde. Ik denk inderdaad dat hij in staat is om boven de 'marokkanen-materie' uit te stijgen.

Wie hier heeft overigens wel eens iets van zijn comedy shows gezien. De kranten prijzen zijn stand up-talent de hemel in. Ik ken die kant van hem niet.

Trouwens, die kleding vind ik echt niet kunnen. Volgens mij is de 'starter-look' al 10 jaar uit en zelfs toendertijd combineerden we het starter-petje nauwkeurig met een Aussiejasje en en 501. Nu verschijnt ie steeds als een soort mascotte voor weer een andere basketball-ploeg.

Anonymous
25-01-2005, 10:17
vreemd, vrijwel iedereen zegt dat ie 'm ok vindt, maar in de pol vindt 47% hem een stuk stront :roll:

Remco
25-01-2005, 10:33
Ik dacht dat 'De Celtics' en 'The Bulls' toch basketballploegen waren?

Remco
25-01-2005, 10:35
http://www.sp.nl/festivaltomaat/2004/alib.jpg

Anonymous
25-01-2005, 11:23
@ Mossaf
Ach ik heb Bouazza nog nooit langer dan 5 minuten aan het word gehoord zonder dat hij het over zijn etnische achtergrond had, dat geld voor de meeste voetballers ook. Dat heeft niet zozeer met hunzelf te maken, maar de media wil nu eenmaal graag knuffel-allochtonen, dus zodra ze wat presteren worden ze vanzelf in dat hokje geplaatst en worden alle vragen die aan hen gesteld worden daaraan gerelateerd. Valt die jongens (en meisjes??) niets aan te verwijten. Ali B. heeft hierover nog wat zelfspot ook, wat ik wel tof vind.
Snap niet dat je hem een stuk stront kan vinden. Zijn muziek is niet mijn ding, maar ik vind hem gewoon een soort Bauer, grappige bekende Nederlander, maar met die muziek kunnen ze wel kappen.

Op het moment worden ze er inderdaad naar gevraagd. Maar ik heb Bouazza meerdere malen in een programma gezien om gewoon over zijn boek te praten. Ook meer dan eens Marokkaanse voetballers gezien die gewoon over hun wedstrijdje kwamen ouwehoeren.

mossad
25-01-2005, 11:25
@ Mossaf
Ach ik heb Bouazza nog nooit langer dan 5 minuten aan het word gehoord zonder dat hij het over zijn etnische achtergrond had, dat geld voor de meeste voetballers ook. Dat heeft niet zozeer met hunzelf te maken, maar de media wil nu eenmaal graag knuffel-allochtonen, dus zodra ze wat presteren worden ze vanzelf in dat hokje geplaatst en worden alle vragen die aan hen gesteld worden daaraan gerelateerd. Valt die jongens (en meisjes??) niets aan te verwijten. Ali B. heeft hierover nog wat zelfspot ook, wat ik wel tof vind.
Snap niet dat je hem een stuk stront kan vinden. Zijn muziek is niet mijn ding, maar ik vind hem gewoon een soort Bauer, grappige bekende Nederlander, maar met die muziek kunnen ze wel kappen.

Op het moment worden ze er inderdaad naar gevraagd. Maar ik heb Bouazza meerdere malen in een programma gezien om gewoon over zijn boek te praten. Ook meer dan eens Marokkaanse voetballers gezien die gewoon over hun wedstrijdje kwamen ouwehoeren.

Ikke ^^

Anonymous
25-01-2005, 11:33
En hij is op de achtste plaats geëindigd als Nederlander van het jaar. Dus in de ogen van de meeste Nederlanders is hij meer dan een stuk stront.

phranq
25-01-2005, 12:30
Ik vind Ali B cool en zeg eerlijk, def rhymz is toch ook net een aap

Wheelie = as usual meer dan correct! :thumbs:

Anonymous
25-01-2005, 12:32
Ik vind Ali B cool en zeg eerlijk, def rhymz is toch ook net een aap

Wheelie = as usual meer dan correct! :thumbs:

inderdaad :lol: :lol:

KO TKO
25-01-2005, 19:07
Ik vind Ali B wel grappig. Maar ik hou niet echt van zijn muziek.

Ko Hops
25-01-2005, 19:43
Ali B is zeker een talentvolle artist. Als hij zichzelf bleef dan kunnen we lange genieten van zijn muziek.

Ik vind zijn muziek wel grappig.

p diddy
25-01-2005, 19:46
Ik vind Ali B cool en zeg eerlijk, def rhymz is toch ook net een aap

Wheelie = as usual meer dan correct! :thumbs:

ja het is niet anders!!!

Bert Kops
25-01-2005, 20:44
Ik zag Ali vorige week bij de boom, te gekke gozer...misschien dat hij die
smeerlappen kan overtuigen dat ze normaal moeten doen!!!

p diddy
25-01-2005, 21:03
Ik zag Ali vorige week bij de boom, te gekke gozer...misschien dat hij die
smeerlappen kan overtuigen dat ze normaal moeten doen!!!

ja mischien luisteren ze naar hem wel wie weet :wink:

Wheelie
25-01-2005, 21:25
Ik vind Ali B cool en zeg eerlijk, def rhymz is toch ook net een aap

Wheelie = as usual meer dan correct! :thumbs:

:P thanx

jojo
25-01-2005, 21:29
lijkt me geen verkeerde jongen

Sjaak
25-01-2005, 21:57
Leuk kereltje :thumbs:

Silat
26-01-2005, 00:21
Ik vind hem lekker bijdehand, veel humor en zelfspot. Hij heeft talent en is echt een van de beste rappers die NL tot nu toe heeft gekend.

Van mij mag ie blijven en nog lang doorgaan, al moet ie niet meer van dat Marco Borsato gedoe doen.

Remco
26-01-2005, 10:32
Juist wel eigenlijk. Ik vind het wel grappig dat er een brug geslagen is tussen een stoere Maroc en Borsato en Bauer. "We are all one!"

Anonymous
26-01-2005, 11:10
Van mij mag ie blijven en nog lang doorgaan, al moet ie niet meer van dat Marco Borsato gedoe doen.

Dan heb je alleen wel kans dat ie weervan die tough-ass bagger als 'leven van de straat' gaat lopen maken. Waar hij de zelfspot overboord gooit en weer de relmarrokaan gaat uithangen. Laat hem maar lekker zoete liedjes met veel zelfspot maken, daar hebben we meer aan...

Dutch Dynamite
26-01-2005, 13:05
Ik vind het maar een banaan. Kan niet eens fatsoenlijk Nederlands en Marco Borsato verlaagt zich ook enorm.

"Het is oorlog van hier tot aan Bosnië" jaja..... :roll:

Anonymous
26-01-2005, 13:22
Ik vind het maar een banaan. Kan niet eens fatsoenlijk Nederlands en Marco Borsato verlaagt zich ook enorm.

"Het is oorlog van hier tot aan Bosnië" jaja..... :roll:

Zet jij nou maar weer snel een van je frans bouwer cd's op :roll: