PDA

View Full Version : nieuw Wandy interview



makavelli
27-01-2005, 15:59
Wanderlei Silva

By André Araújo


Silva wants Nogueira in Curitiba

After the awful end of last Pride Shockwave, nothing better than vacations to Middleweight Pride champion Wanderlei Silva. And it was exactly what he did. After spending two weeks at Brazilian Northeast beaches, Wand - already in Curitiba (PR) - did an unusual invitation to former Heavyweight pride champion Rodrigo Minotauro. "If Minotauro is not pleased in his team, I wish I had him training in Chute-Boxe," invited Silva. Check out bellow the best parts of the chat with the champion, what he did think about the loss to Mark Hunt and his plans for the future. Next:


After the whole noisy New Years Eve, did you have enough time to rest?

I spent two weeks in Maceió (AL) and visit lots of beaches. It was a real paradise. A empty beach, with my wife and son. Just perfect!


About Pride... you ruled the ground game with Hunt. What happened?

I was supposed to train more Jiu-Jitsu. In fact, I use my ground game to defend myself. I have to improve my submission techniques. What has happen is I got my hand injured and it bothered my ground train. But I will improve my Jiu-Jitsu and come back better.


How this loss affects your career?

To be honest with you, this loss did not affect my career. Of course I got very upset. I've seen the tape several times and I realize the fight was tie. And when it does happen, the victory goes to the lighter one. It didn't happen against Hunt. In my opinion I won the fight. I lost my invincibility and it will take a while until I get it back. It was taken away from me.


You got hurt by Pride?

No way out! I got very upset, but there are no hard feelings with Pride. Pride was the event where I became a champion and I consider Pride the best MMA event in the world.


Tell me about your deal with Pride... you know there are lots of fight promoters chasing after you.

Pride guys informed they are on the way to Brazil and deal with local athletes. About other organizations, it just makes me happy, because they appreciate my work and I know I am doing the right thing.


Are you interested in a rematch with Hunt?

Absolutely! I feel like I still gonna have to fight him other three times. I'm gonna do my best to defeat him and any other fighter who cross my way.


What are you going to do different when that time comes?

I will be more prepared. I will increase my weight... no way I fight a heavier fighter weighting less than 105kg.


Have you decided if you going to fight at Pride Middleweight GP?

I haven't. But if I don't I will point Murilo Ninja or MaurÃ*cio Shogun to replace me.


You said you would gain some weight. Do you wanna fight as a heavyweight now?

Yes, I have it in my mind. I wanna face (Mirko) Cro Cop and Fedor (Emelianenko) because they are the best.


And Rodrigo Minotauro? He is also one of the best ones.

Of course Rodrigo is one of the best ones. But I don't want to fight him. He is such a great guy and I wish I had him training in my team. If he is not pleased in his team, I invite him to train in Chute-Boxe. I guarantee!

http://www.tatame.com/ingles/entrevistas.asp?id=3305

makavelli
27-01-2005, 16:02
Lijkt erop dat wandy toch bij pride blijft en waarschijnlijk in de toekomst vaker tegen heavyweights 8)

Virus
27-01-2005, 18:12
hmm... Ik snap dat ie uitdaging zoekt, maar het lijkt me zeer onhandig om te denken dat ie een kans maakt tegen Mirko en Fedor...

Ik zou graag zien dat ie bij de LHW`s blijft binnen Pride...

Cool interview trouwens...

jojo
27-01-2005, 18:16
gaaf :thumbs:

Biiyen
27-01-2005, 18:18
Tegen Fedor en Mirko zal hij idd wat gewicht tekost komen, toch mag je bij hem nooit denken dat hij kansloos is. Wandy + 10 Kilo is echt een gevaar voor iedereen in de Heavyweight.

phranq
27-01-2005, 19:01
hmm... Ik snap dat ie uitdaging zoekt, maar het lijkt me zeer onhandig om te denken dat ie een kans maakt tegen Mirko en Fedor...

Ik zou graag zien dat ie bij de LHW`s blijft binnen Pride...

Cool interview trouwens...

Dan zou ik nog eens de partij tussen Wandy en Crocop gaan bekijken als ik jou was.....en niet te vergeten dat deze partij op een soort rings regels werd geknokt....

Nickuraba
27-01-2005, 21:59
ik wil ook graag wandy tegen crocop zien! k denk dat het er nu heel wat anders uit zal gaan zien!

maar hij zei dat die tegen fedor en crocop wilde vechten omdat die de beste zijn. Ik d8 dat wandy crocop een klojo vond?

p diddy
27-01-2005, 23:06
hmm... Ik snap dat ie uitdaging zoekt, maar het lijkt me zeer onhandig om te denken dat ie een kans maakt tegen Mirko en Fedor...

Ik zou graag zien dat ie bij de LHW`s blijft binnen Pride...

Cool interview trouwens...

Dan zou ik nog eens de partij tussen Wandy en Crocop gaan bekijken als ik jou was.....en niet te vergeten dat deze partij op een soort rings regels werd geknokt....

phranq=correct en mooie avatar pranqqqqqqqqqq

Ko Hops
27-01-2005, 23:10
Wand doet het goed en gaat zeker sterker en zwaarder terug komen. Goed om te zien hoe iemand na zo'n partij voelt en denkt. Ik kan niet wachten tot hij weer de ring in gaat.

Hammerkick
28-01-2005, 10:41
Tuurlijk komt ie terug !! En sterker dan ooit !! let maar eens op !

Virus
28-01-2005, 11:15
het lijkt me zeer onhandig om te denken dat ie een kans maakt tegen Mirko

Dan zou ik nog eens de partij tussen Wandy en Crocop gaan bekijken als ik jou was.....en niet te vergeten dat deze partij op een soort rings regels werd geknokt....

*fronst de wenkbrauwen*

Hmmm... Als Wanderlei liefhebber heb ik die match vaker gezien dan jij waarschijnlijk, en weet je... ... je hebt gelijk als je zegt dat Wanderlei die partij eigenlijk had gewonnen, maaruh...

Dat is inmiddels alweer een paar jaar geleden en intussen is Mirko niet meer echt (en echt niet meer) te vergelijken met de Mirko van toen!!

Vind jij wel soms?

cactusdre
28-01-2005, 11:39
het lijkt me zeer onhandig om te denken dat ie een kans maakt tegen Mirko

Dan zou ik nog eens de partij tussen Wandy en Crocop gaan bekijken als ik jou was.....en niet te vergeten dat deze partij op een soort rings regels werd geknokt....

*fronst de wenkbrauwen*

Hmmm... Als Wanderlei liefhebber heb ik die match vaker gezien dan jij waarschijnlijk, en weet je... ... je hebt gelijk als je zegt dat Wanderlei die partij eigenlijk had gewonnen, maaruh...

Dat is inmiddels alweer een paar jaar geleden en intussen is Mirko niet meer echt (en echt niet meer) te vergelijken met de Mirko van toen!!

Vind jij wel soms?

Dat klopt misschien wel maar geloof maar niet dat Wandy op zijn luie ass is gaan zitten. Geloof me met wat kilos erbij wordt het weer leuk in de HW divisie van Pride.

Jay Hoov
28-01-2005, 11:45
het lijkt me zeer onhandig om te denken dat ie een kans maakt tegen Mirko

Dan zou ik nog eens de partij tussen Wandy en Crocop gaan bekijken als ik jou was.....en niet te vergeten dat deze partij op een soort rings regels werd geknokt....

*fronst de wenkbrauwen*

Hmmm... Als Wanderlei liefhebber heb ik die match vaker gezien dan jij waarschijnlijk, en weet je... ... je hebt gelijk als je zegt dat Wanderlei die partij eigenlijk had gewonnen, maaruh...

Dat is inmiddels alweer een paar jaar geleden en intussen is Mirko niet meer echt (en echt niet meer) te vergelijken met de Mirko van toen!!

Vind jij wel soms?

Alles wat je zegt klopt, maar uh...Als Mirko is improved, zal wandy dat toch ook zijn, of zie ik dat verkeerd????

Virus
28-01-2005, 11:55
...of zie ik dat verkeerd?

Ja.. Dat denk ik wel...

Wandy is altijd al een sloper geweest! Zeker tegen gasten die net zo zwaar zijn als hij is of gasten die net wat lichter waren...
Mirko is oorspronkelijk een K1 vechter die tegen Wandy voor de eerste keer echt de Pride-ring instapte, direct tegen een gewaagde tegenstander!

Intussen zijn we op het punt beland waar Wandy nog steeds korte mette maakt met zijn tegenstanders (uit dezelfde gewichtsklasse) en Mirko behoort voor mij nu tot de top drie HW`s die de vloer aanveegt met reuzen zoals Ron Waterman, Kevin Randleman en Alexander Emelianenko...

Wandy en Mirko zijn beiden beesten die in verhouding op hetzelfde niveau zullen zitten, maar wanneer het in de praktijk zal worden gebracht zal Wandy naar mijn idee het onderspit delven...

Jay Hoov
28-01-2005, 12:02
...of zie ik dat verkeerd?

Ja.. Dat denk ik wel...

Wandy is altijd al een sloper geweest! Zeker tegen gasten die net zo zwaar zijn als hij is of gasten die net wat lichter waren...
Mirko is oorspronkelijk een K1 vechter die tegen Wandy voor de eerste keer echt de Pride-ring instapte, direct tegen een gewaagde tegenstander!

Intussen zijn we op het punt beland waar Wandy nog steeds korte mette maakt met zijn tegenstanders (uit dezelfde gewichtsklasse) en Mirko behoort voor mij nu tot de top drie HW`s die de vloer aanveegt met reuzen zoals Ron Waterman, Kevin Randleman en Alexander Emelianenko...

Wandy en Mirko zijn beiden beesten die in verhouding op hetzelfde niveau zullen zitten, maar wanneer het in de praktijk zal worden gebracht zal Wandy naar mijn idee het onderspit delven...

We'll see!!!!

Jay Hoov
28-01-2005, 12:07
...of zie ik dat verkeerd?

Ja.. Dat denk ik wel...

Wandy is altijd al een sloper geweest! Zeker tegen gasten die net zo zwaar zijn als hij is of gasten die net wat lichter waren...
Mirko is oorspronkelijk een K1 vechter die tegen Wandy voor de eerste keer echt de Pride-ring instapte, direct tegen een gewaagde tegenstander!

Intussen zijn we op het punt beland waar Wandy nog steeds korte mette maakt met zijn tegenstanders (uit dezelfde gewichtsklasse) en Mirko behoort voor mij nu tot de top drie HW`s die de vloer aanveegt met reuzen zoals Ron Waterman, Kevin Randleman en Alexander Emelianenko...

Wandy en Mirko zijn beiden beesten die in verhouding op hetzelfde niveau zullen zitten, maar wanneer het in de praktijk zal worden gebracht zal Wandy naar mijn idee het onderspit delven...

We'll see!!!!

Ps ik denk dat Wandy hun ook pakt!!!!

cactusdre
28-01-2005, 13:41
Als Wandy tegen Crocop gaat vechten komt Crocop erachter dat hij nog heel veel moet leren.
Wandy tegen Fedor is gewoon de dreammatch van 2005. Ik durf dan ook echt niet te zeggen wie dat gaat winnen.

Anonymous
29-01-2005, 09:42
:twisted: ben vreselijke fan van Wandy :twisted:

Maar denk dat hij ook zeker zal moeten leren omgaan met extra gewicht...

Betekent niet allen kracht maar ook balast.