PDA

View Full Version : Toch wel positief stukje



Nicky
29-01-2005, 09:38
Jamal el Bejjati, de broer van de twee weken geleden doodgereden tasjesdief Ali, denkt niet dat de vrouw die zijn broer doodreed, dat doelbewust heeft gedaan, zo zegt hij in de Telegraaf. De krant publiceert vandaag een interview met vader Mohammed el Bejjati en diens zoon Jamal.

''Ik geloof niet dat Germaine C. mijn broertje wilde doden'', zo zegt Jamal. ''Ik hoop dat het ongeluk misschien toch enige zin heeft gehad. Ik wil dat andere jongeren nu gaan nadenken over waarmee zij bezig zijn, hoe gevaarlijk het is het verkeerde pad op te gaan''.

Kwaad is Jamal ook. ''Ik wil dat die vrouw een echt proces krijgt, als Ali een gewone Nederlander was geweest, zat zij nog vast – nu was zij vrij nog voor hij was begraven.'' De familie El Bejjati zegt veel steun te hebben gehad van allochtonen in Amsterdam. De reacties van Nederlanders waren echter negatief. Er kwamen dreigbrieven en anonieme telefoontjes.

Vader el Bejjati zegt niet te begrijpen waarom zijn overleden zoon Ali tot zijn daad kwam: ''Het geld had hij niet nodig. Iedereen haalt wel eens rottigheid uit. Hij zou eigenlijk die middag zijn broer gaan helpen met zijn werk, maar dat bleek niet nodig. Dat was om vier uur, om halfzes werd ik gebeld, Ali was dood.'' Ali’s eerder opgebouwde strafblad doet hij af als onwaar of overdreven, maar de vraag naar het waarom blijft onbeantwoord.

Mohammed el Bejjati kwam al in 1967 naar Nederland en werkte tot 2001 bij de KLM, bijna 35 jaar. In 1985 kwam de rest van zijn gezin naar Nederland, Mohammed heeft vier zonen en drie dochters, de doodgereden Ali, in 1985 geboren in Marokko, niet meegeteld. Vader el Bejjati spreekt goed Nederlands, zijn kinderen accentloos, allen studeren of werken in Nederland. Het gesprek met de Telegraaf vond plaats in Selouane, in het Marokkaanse Rif-gebergte. Daar werd Ali vorige week begraven. De door verdriet overmande vader keert volgende week terug naar Nederland. ''Ik woon in Nederland, al mijn kinderen leven er, wat moet ik dan hier doen?''.

Nicky
29-01-2005, 09:38
Vind dit wel goed verteld door die broer

Justinian
29-01-2005, 09:53
Kwaad is Jamal ook. ''Ik wil dat die vrouw een echt proces krijgt, als Ali een gewone Nederlander was geweest, zat zij nog vast – nu was zij vrij nog voor hij was begraven.''

Dit is mijns inziens echt onzin. De afkomst van zo'n jongen kan mij trouwens weinig schelen. Verder wel een aardig verhaal van de broer.

Silat
29-01-2005, 09:53
Iedereen haalt wel eens rottigheid uit

:roll:

harry
29-01-2005, 11:06
Mohammed heeft vier zonen en drie dochters, de doodgereden Ali, in 1985 geboren in Marokko, niet meegeteld

Die zou ik ook niet meetellen :roll:

Anonymous
29-01-2005, 12:38
Mohammed heeft vier zonen en drie dochters, de doodgereden Ali, in 1985 geboren in Marokko, niet meegeteld

Die zou ik ook niet meetellen :roll:

sjeeeesh hahahaha :D

TommySoprano
29-01-2005, 12:41
was ikkuh boven....... 8)

mossad
29-01-2005, 13:47
Inderdaad positief geluid. Wel jammer dat er weer wordt gezegd dat er met een 'gewone' Nederlander als slachtoffer, Germaine C. nog steeds vastgezeten zou hebben. Ook jammer dat het strafblad weer ontkend wordt.

Gulo gulo
29-01-2005, 13:50
Goede reactie van de familie, alleen het verhaal over de afkomst en het strafblad is weer dubieus. Nog even en dan zeggen ze dat hij een strafblad had omdat hij Marokkaan was.

mossad
29-01-2005, 13:54
Goede reactie van de familie, alleen het verhaal over de afkomst en het strafblad is weer dubieus. Nog even en dan zeggen ze dat hij een strafblad had omdat hij Marokkaan was.

Volgens mij zeggen ze dat zo ongeveer.

Gulo gulo
29-01-2005, 13:59
Werd niet duidelijk gezegd, maar dat is voor mij een beetje de ondertoon, kan zijn dat anderen het totaal anders opvatten.

redjuh
29-01-2005, 14:09
tja... 't had slechter gekund.

Leon
29-01-2005, 18:55
Die broer lijkt me wel een toffe gast! Hij ziet crimineel zijn in! :thumbs:

Anonymous
29-01-2005, 22:40
Goede reactie van de familie, alleen het verhaal over de afkomst en het strafblad is weer dubieus. Nog even en dan zeggen ze dat hij een strafblad had omdat hij Marokkaan was.

Volgens mij zeggen ze dat zo ongeveer.

Geen conclusies trekken die niet kunnen kloppen jongens :wink:
Ik vind dat er best wel wat meer reacties mogen komen van de leden die ook zoveel reacties hadden toen de tasjesdief werd dood gereden.

Fr3ddy
29-01-2005, 22:53
Ik zit er nog steeds niet mee.. net zoals 90% van Nederland

Leon
30-01-2005, 12:33
Ik vind het ook prima, moet je maar geen boefje zijn! :twak:

mossad
30-01-2005, 13:39
Goede reactie van de familie, alleen het verhaal over de afkomst en het strafblad is weer dubieus. Nog even en dan zeggen ze dat hij een strafblad had omdat hij Marokkaan was.

Volgens mij zeggen ze dat zo ongeveer.

Geen conclusies trekken die niet kunnen kloppen jongens :wink:
Ik vind dat er best wel wat meer reacties mogen komen van de leden die ook zoveel reacties hadden toen de tasjesdief werd dood gereden.

Eerst wordt er gezegd dat er in het geval van een autochtoon slachtoffer mevr. Germaine C. nog steeds vastgezeten zou hebben. Iets wat pertinente onzin is. Dan wordt er beweerd dat zijn strafblad onwaar/overdreven is. Waarom zou dat strafblad onwaar zijn? Ik denk als je het de vader of broer in kwestie vraagt dat zij antwoorden dat het is omdat Ali el B. een Marokkaan is.
Ik hoorde overigens niet bij de groep die blij is met de dood van een tasjesdief. Ik laat er geen traan om maar ik vind het een beetje onevenredig. Ik vind de reactie van Germaine C. echter uitstekend en jammer voor haar dat het dodelijk moest aflopen.