PDA

View Full Version : 'Gedwongen anticonceptie soms nodig'



Anonymous
01-02-2005, 13:19
'Gedwongen anticonceptie soms nodig'
DEN HAAG - Rechters moeten verstandelijk gehandicapten tijdelijk gedwongen anticonceptie kunnen opleggen. Tweede-Kamerlid Van Dijken van de PvdA zei dat maandagavond in het tv-programma Netwerk. "Je moet er wel heel voorzichtig mee zijn", nuanceerde ze. "Het gaat heel erg ver, het is het laatste wat je moet willen."


Ben ik het volledig mee eens! Jullie?

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 13:23
how in gods name gaan zij kinderen opvoeden???? come on...
Wie betaald dat uiteindelijk??? WIJ!!
Bij mn ouders in de straat wonen 2 mongolen (edit downsyndroom, kon er ff niet op komen) samen, via zo'n project. Dus geheel zelfstandig... maar zonder buren zouden ze het al niet redden.. Constant hulp vragen enzo.
En nu willen ze zelf ook kinderen?? come on....
Het blijven natuurlijk mensen maar met een beperking hoe je het wend of keert.
Ik ben voor...

redjuh
01-02-2005, 13:34
mijn zusje (down syndroom) is gesteriliseerd om die reden.

Anonymous
01-02-2005, 13:50
Ik heb een programma gezien waarin een verstandelijk gehandicapt paar met baby werd gevolgd. Als je dan zag hoe ruw en ongeduldig ze met zo'n kind omgingen. :( Soms kreeg de (ook verstandelijk gehandicapte) baby gewoon een dag geen eten!

Anonymous
01-02-2005, 13:50
was ik hierboven

Anonymous
01-02-2005, 13:56
Dan zouden ze zwaar aan de bijv. heroineverslaafde junkies een gedwongen anticonceptiepil moeten verplichten. Er zijn namelijk wel meerdere soort mensen die in mijn ogen geen kinderen mogen krijgen.

Anonymous
01-02-2005, 14:01
Dan zouden ze zwaar aan de bijv. heroineverslaafde junkies een gedwongen anticonceptiepil moeten verplichten. Er zijn namelijk wel meerdere soort mensen die in mijn ogen geen kinderen mogen krijgen.

Ben ik het ook mee eens! :thumbs:

cactusdre
01-02-2005, 14:22
Dan zouden ze zwaar aan de bijv. heroineverslaafde junkies een gedwongen anticonceptiepil moeten verplichten. Er zijn namelijk wel meerdere soort mensen die in mijn ogen geen kinderen mogen krijgen.

Ben ik het ook mee eens! :thumbs:

Welke mensen dan?

Anonymous
01-02-2005, 14:29
Dan zouden ze zwaar aan de bijv. heroineverslaafde junkies een gedwongen anticonceptiepil moeten verplichten. Er zijn namelijk wel meerdere soort mensen die in mijn ogen geen kinderen mogen krijgen.

Ben ik het ook mee eens! :thumbs:

Welke mensen dan?

bijv. heroineverslaafde junkies

Nickuraba
01-02-2005, 14:33
ik vind dat anticonceptie idee prima hoor!

harry
01-02-2005, 14:54
Eeh welk weldenkend mens is hier op tegen dan?

Paganstars
01-02-2005, 15:01
Ik vind gewoon dat mensen die hebben aangetoond door lichamelijke gebreken cq. geestelijke gebreken niet in staat zijn om een kind te geven wat het nodig heeft, geen recht hebben op kinderen. Hoe cru dit ook lijkt!

cactusdre
01-02-2005, 15:01
Dan zouden ze zwaar aan de bijv. heroineverslaafde junkies een gedwongen anticonceptiepil moeten verplichten. Er zijn namelijk wel meerdere soort mensen die in mijn ogen geen kinderen mogen krijgen.

Ben ik het ook mee eens! :thumbs:

Welke mensen dan?

bijv. heroineverslaafde junkies

Ik dacht zelf meer aan J.P. Balkenende. :lol:

Paganstars
01-02-2005, 15:02
Dan zouden ze zwaar aan de bijv. heroineverslaafde junkies een gedwongen anticonceptiepil moeten verplichten. Er zijn namelijk wel meerdere soort mensen die in mijn ogen geen kinderen mogen krijgen.

Ben ik het ook mee eens! :thumbs:

Welke mensen dan?

bijv. heroineverslaafde junkies

Ik dacht zelf meer aan J.P. Balkenende. :lol:

Ben je mooi te laat dre :P

Anonymous
01-02-2005, 15:07
Eeh welk weldenkend mens is hier op tegen dan?

er schijnt hier binnen de CDA veel weerstand tegen te zijn, je kent het wel; god's wil... blablabla...

Paganstars
01-02-2005, 15:10
dude, god's wil of niet.... een kind behoort op te groeien in een gezin dat hem/haar alles kan geven wat hij/zij nodig heeft... die hem/haar de juiste normen en waarden leert.

harry
01-02-2005, 15:37
dude, god's wil of niet.... een kind behoort op te groeien in een gezin dat hem/haar alles kan geven wat hij/zij nodig heeft... die hem/haar de juiste normen en waarden leert.

Dan denk ik dat er op dit forum meer mensen in aanmerking komen :roll:

Paganstars
01-02-2005, 15:59
hoezo?? vertel

mossad
01-02-2005, 16:04
Ik denk dat dan heel wat meer mensen verplicht gesteriliseerd moeten worden. In principe is het argument dat zij een kind zelfstandig niet kunnen geven wat het nodig heeft in veel van de gevallen. Moeten we dan ook pubers tot hun 18e verplicht steriliseren? Ik ben beniewd waar de grens gelegd gaat worden.

Paganstars
01-02-2005, 16:06
tja... bij pubers vind ik het wat anders.... daarvoor moeten we gewoon betere voorlichting geven en hebben....

lady in red
01-02-2005, 16:37
Dan zouden ze zwaar aan de bijv. heroineverslaafde junkies een gedwongen anticonceptiepil moeten verplichten. Er zijn namelijk wel meerdere soort mensen die in mijn ogen geen kinderen mogen krijgen.

Ben ik het ook mee eens! :thumbs:

ik ben het er op zich wel mee eens, maar het is imo dan dom om een pil te geven. De mensen die je zou steriliseren zouden ws nooit iedere dag zo'n pil slikken, en je hoeft het maar 1 keer te vergeten en je word zwanger.

Anonymous
01-02-2005, 16:54
Dan zouden ze zwaar aan de bijv. heroineverslaafde junkies een gedwongen anticonceptiepil moeten verplichten. Er zijn namelijk wel meerdere soort mensen die in mijn ogen geen kinderen mogen krijgen.

Ben ik het ook mee eens! :thumbs:

ik ben het er op zich wel mee eens, maar het is imo dan dom om een pil te geven. De mensen die je zou steriliseren zouden ws nooit iedere dag zo'n pil slikken, en je hoeft het maar 1 keer te vergeten en je word zwanger.

Tja, het probleem is dat bij gedwongen sterilisatie artikel 11 van de Grondwet in het gedrang komt. Op grond van dat artikel heeft een ieder het recht van onaantastbaarheid van het lichaam. Alleen in zeer bijzondere gevallen mag daarop inbreuk worden gemaakt.

Paganstars
01-02-2005, 18:06
ja dat wel... maar kunnen ze daar dan geen amendement op maken??

Gulo gulo
01-02-2005, 18:59
Sex-offenders, maar dan permanent, (knip, knip) :twisted:

Anonymous
01-02-2005, 19:45
ja dat wel... maar kunnen ze daar dan geen amendement op maken??

Een amendement kan gemaakt worden op een wetsvoorstel, bij de behandeling hiervan door de eerste of tweede kamer. Dus niet bij de reeds inwerkinggetreden wet.

Paganstars
01-02-2005, 23:40
owh... my bad... ik dacht dat dat ook kon bij een bestaande wet *kheb nooit echt opgelet bij staatsinrichting :oops: *