PDA

View Full Version : Vraagje...



Paganstars
02-02-2005, 17:27
Ik kom regelmatig a, b, c klasse tegen bij kickboksen/thai... wat houdt dit nou precies in???

Italian*Berlusconi*
02-02-2005, 17:30
N = nieuwelingen klasse
C = Na geloof ik een paar partijen gevochten en gewonnen te hebben.
B = Idem, als C maar een nivo'tje hoger.
A = Pro vechters.....

Hoop dat ik goed kort maar krachtig bezig ben....

redjuh
02-02-2005, 17:32
niks aan toe te voegen

Paganstars
02-02-2005, 17:37
Okay duidelijk... maar hoe rekenen ze dan?? want je zegt na een paar partijen.... is daar dan een vastgesteld limiet....

Italian*Berlusconi*
02-02-2005, 17:39
Okay duidelijk... maar hoe rekenen ze dan?? want je zegt na een paar partijen.... is daar dan een vastgesteld limiet....

volgens mij verschilt dat van bond....

Paganstars
02-02-2005, 17:39
nou lekker is dat dan.... :? vechten dan ook vechters uit andere bonden tegen elkaar??

Italian*Berlusconi*
02-02-2005, 17:46
ik denk dat alleen de kampioenen gebonden zijn aan de betreffende bond. Maar beginnende vechters zjin bij wijze van helemaal vrij om te gaan vechten waar hun management/trainers het wilt.
En ja, tuurlijk vechten ze tegen elkaar anders zou je elke keer dezelfde partijen op bepaalde gala's zien...
Ik zal straks ff kijken of ik die regels van WPKL en MTBN kan vinden en zal ze dan ff posten... dit zijn de 2 grotere bonden mbt het kickboxen in NL.

Paganstars
02-02-2005, 17:54
kay thnx....

jojo
02-02-2005, 17:56
n-klasse tot je ongeveer 3 partijen hebt gewonnen
c-klasse dan 5 a 6 winnen
dan ben je B klasse dan dacht ik ongeveer 8 winnen dan naar de A klasse

Paganstars
02-02-2005, 18:32
kan je ook gedegradeert worden doordat je bijv te veel verliest??

Italian*Berlusconi*
02-02-2005, 18:36
niet echt gedegradeerd denk ik... ik denk dat als je slim bent zelf weer gewoon een nivo'tje omlaag gaat......

Paganstars
02-02-2005, 18:42
ja je hebt er van die knuppels tussen zitten die hardleers zijn en niet willen erkennen dat ze het niet aankunnen :?

Muay Thai Elite
02-02-2005, 18:51
Dit is uit het NKBB-wedstrijdreglement. (Dit artikel is volgens mij vrij algemeen geldend voor andere instanties / bonden):


Artikel 40. INDELING KLASSEN

Nieuwelingen: na 3 gewonnen wedstrijden worden zij C-klasse

C-klassers: na 6 gewonnen wedstrijden worden zij B-klasse

B-klassers: na 8 gewonnen wedstrijden worden zij A-klasse


Voor uitzonderlijke goede vechters kan bij de NKBB dispensatie worden aangevraagd om in een hogere klasse te mogen vechten. Dispensatie kan alleen worden verleend door het hoofdbestuur.

Indien een lid geruime tijd niet aan wedstrijden heeft deelgenomen, of alle partijen in een hogere klasse heeft verloren, kan hij teruggezet worden in een lagere klasse.

Paganstars
02-02-2005, 19:28
thnx for the info!!

PigDog
03-02-2005, 02:56
Het is ook een zaak van de (goede) coach, die in kan schatten of zijn vechter klaar is voor een naasthogere graad of niet. Als je er 6 wint, maar 20 verliest, is het misschien helemaal niet slim om hoger te gaan vechten.
En als je in de C-klasse 4 mensen in de eerste 30 seconden KO schopt, is het misschien wel tijd om het hogerop te zoeken......

De coach wikt, en de bond beschikt, zal ik maar zeggen....

Nickuraba
03-02-2005, 14:01
japs..ti opzich unfair om als dik getrainde beer die het al 20 jaar doet ff als nieuweling te beginnen omdat je vroeger ook 3 wedstrijdjes had gewonnen. Maarjah als ze het zo willen, so shall it be. K hoop alleen niet dat ik ooit tijdens mijn eerste wedstrijd tegenover zon gast kom te staan