PDA

View Full Version : Br. band tkd ; 4 jr. oud!



NTT-FX
04-02-2005, 11:29
Lees hier het artikel ... (http://www.timeforkids.com/TFK/markus)

Ik ben wel wat gewend uit de VS maar zoiets laat je twijfelen...
Is het nou kotsen of gillen van het lachen?

ashi76
04-02-2005, 12:15
4 jr en dan bruine band slaat natuurlijk helemaal nergens op. :twak:

Joris
04-02-2005, 13:07
dus op welke leeftijd is hij begonnen>?

MadEd
04-02-2005, 14:47
Bruine band Tae-kwon-do :roll: Ik dacht dat ipv bruin Tae-kwon-do rood had......
Net zo zielig als dat verhaal van die 2e dan gozer van 12 (ook Tae-kwon-do) die zelfverdediging wilde geven :twak:

Aaronk
04-02-2005, 14:58
ik zou ze verslaan in een straat gevecht

B3 lik3 M3
04-02-2005, 15:20
Bruine band Tae-kwon-do :roll: Ik dacht dat ipv bruin Tae-kwon-do rood had......
Net zo zielig als dat verhaal van die 2e dan gozer van 12 (ook Tae-kwon-do) die zelfverdediging wilde geven :twak:

Als je verder leest dan zie je dat na bruin rood komt en dan rood/zwart en dan zwart..


Ryu?

Aaronk
04-02-2005, 15:22
ykd = gay

Biiyen
04-02-2005, 15:28
Bruine band Tae-kwon-do :roll: Ik dacht dat ipv bruin Tae-kwon-do rood had......
Net zo zielig als dat verhaal van die 2e dan gozer van 12 (ook Tae-kwon-do) die zelfverdediging wilde geven :twak:

Als je verder leest dan zie je dat na bruin rood komt en dan rood/zwart en dan zwart..


Ryu?

Ik begrijp het niet eigenlijk ik had de blauwe band en daarna krijg je de rooie en daarna de zwarte.

Volgens mij is het wit -> geel -> groen -> blauw -> rood -> zwart

Mss is het veranderd ofzo.

B3 lik3 M3
04-02-2005, 15:29
Ryu weet het wel

Aaronk
04-02-2005, 15:35
tkd black belt = bjj one stripe white belt

Biiyen
04-02-2005, 15:36
Nee ik wist het nog goed! Mijn geheugen werkt nog goed :mrgreen:

Het graduatiesysteem in taekwon-do volgt 10 geup graden en 9 dangraden. De geupgraden corresponderen met een bijbehorende kleur. De zwarte band wordt behaald bij 1e dan en daarna kan men doorgaan tot de 9e dan. 9 omdat dat het hoogste enkele getal is.
10e/9e geup:
De witte band staat voor maagdelijkheid van ziel en geest. De leerling is als een onbeschreven blad en staat aan het begin van de lange weg van taekwon-do. Wit betekend onschuld, puurheid en verlichting.
8e/7e geup:
Geel is de kleur van de zon die de plant voedt. Zonder de zon, kan de plant niet verder groeien, metaforisch in taekwon-do betekent dit dat de leerling de weg van de zon (de leraar) moet volgen om te groeien.
6e/5e geup:
De groene band staat voor de ontwikkelende plant. De wortels zijn geschoten en er is een basis gelegd voor verdere ontwikkeling. Het symboliseert de drang naar kennis om verder te groeien en het taekwon-do eigen te maken.
4e/3e geup:
Blauw is de kleur van de hemel, waarnaar de groeiende plant reikt. De hemel is groot, en symboliseert de gestage ontwikkeling van de leerling-taekwondoka.
2e/1e geup:
Rood is de kleur van het gevaar. De leerling beheerst de taekwon-do technieken fysiek al goed, maar moet waken voor gevaren als onnodige aggressie, verlies van beheersing en controle. Het mentale gedeelte van taekwon-do komt nu pas kijken om de hoek.
1e-9e dan:
De zwarte band weerspiegelt het heelal en universum. Het universum is enorm, evenals volledige kennis van de krijgskunst. Nu pas gaat de weg beginnen en de taekwondoka moet zorgen niet verdwaald te raken in de enorme duisternis.

B3 lik3 M3
04-02-2005, 15:39
aight..




en vette LOL @ Karels hahhaha

MadEd
04-02-2005, 16:18
Als je verder leest dan zie je dat na bruin rood komt en dan rood/zwart en dan zwart..


Ryu?

Daaro misschien, maar daar zijn ze ook bandengek in de VS :twak:

redjuh
04-02-2005, 16:27
nou ik zou dat kereltje z´n ass makkelijk kicken...
het is waarschijnlijk een pokemonband.

meen me te herinneren dat ik Bas Rutten ook heb horen zeggen dat ie bruine band TKD had behaald. hij en Stephen Quadros hadden het volgens mij over de vermeende zwarte band BJJ van Wanderlei Silva