PDA

View Full Version : vechter ko .... en dan ?



payap
21-02-2005, 20:38
Lees net dat een vechter die op 13 februari in Alkmaar verloor op ko nu dit weekend (een week later dus!) zelf wint op ko.

Heb ooit wel eens gehoord dat een vechter na een ko verlies 6 weken niet in de ring mocht verschijnen. Begrijp nu dat dit niet klopt.

Hoe zit dat nu als een vechter op ko verliest ?

Anonymous
21-02-2005, 21:07
Als er een ringarts van de Fighting Doctors bij get gala in Schermerhorn heeft gezeten en dat neem ik aan, dan hangt het van de ko af of er een startverbod wordt gegeven of niet.

Een ko op het hoofd levert vrijwel altijd een startverbod op van tenminste 6 weken, soms langer.
Een ko op het lichaam vaak niet, omdat de schade dan relatief gesproken meevalt.

Ik neem ook aan dat er op het gala van afgelopen weekend ook een ringarts van de Fighting Doctors aanwezig was, maar omdat ik niet weet welk gala dat was, is dat nog de vraag.

Nu ben ik geen dokter, maar als mijn vechter de ene week ko was gegaan, op welke manier dan ook, dan zou ik hem als trainer (maar dat ben ik ook niet), niet laten vechten en eerst goed laten herstellen.

Misschien weet iemand meer van deze zaak en kan die opheldering geven ?

GV

Anonymous
21-02-2005, 21:15
Op de startverbodenlijst staat hij niet, maar die is van voor het gala van 13 februari, dus niet uptodate ...

GV

Nickuraba
21-02-2005, 21:26
misschien indeed zoals guest zei, dat die op het lichaam KO ging!

redjuh
21-02-2005, 21:52
misschien indeed zoals guest zei, dat die op het lichaam KO ging!

nee dat zeker niet, er is niemand k.o. gegaan op het lichaam

Ronald
21-02-2005, 23:09
misschien indeed zoals guest zei, dat die op het lichaam KO ging!
Nope, was geen KO op het lichaam (ik heb het filmpje gezien).

Jeru
21-02-2005, 23:35
Het was een TKO.

Fr3ddy
22-02-2005, 00:15
Ik vond het geen startverbod waardig (maar dat is mijn mening).

Ronald
22-02-2005, 00:47
Ik vond het geen startverbod waardig (maar dat is mijn mening).
Ik heb 'm nog een keer op het Multi Media Forum gezet. Dan kan iedereen z'n eigen oordeel vormen.

Zie de topic: http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?p=146839#146839

Fr3ddy
22-02-2005, 10:52
:thumbs:

Anonymous
22-02-2005, 14:37
hij ging in alkmaar neer op een KO na een stoot serie op zijn hoofd... en dna hoor je een startverbod te krijgen, maar hij vocht afgelopen weekend in Engeland en niet in Nederland, mischien dat dat een rol speelde...

Fr3ddy
22-02-2005, 14:45
Hij ging niet 'out' en de stoot was niet echt zwaar.. het was in mijn ogen meer een 'down'.

Nickuraba
22-02-2005, 16:34
k heb hem gezien, k ben het met freddy eens. Maarjah tis zijn eigen keus, als die straks goed na de klote wordt opgenomen want hij werrd KO geslagen (jaah hij won) dan is het zijn eigen domme keus. Crocop vocht toch ook weer zo snel na de KO van randleman? gek wou zelfs vcoor niks weer de ring in

Leyla
22-02-2005, 17:36
Over welke vechter gaat dit manhoef??

madmax
22-02-2005, 18:27
Als hij was uitgeteld door de scheidsrechter zou het een k.o zijn geweest en mag de vechter 6 weken geen wedstrijden doen, het is dan zelfs beter om hem ook niet meteen voluit te laten trainen, maar dit rustig op te bouwen.
Hij ging echter opstaan (binnen de 10 tellen en gaf aan dat hij verder kon vechten (hij ging in de dekking staan).
De scheidsrechter vond dat hij niet in staat was om verder te vechten en staakte de wedstrijd (r.s.c) (Referee. Stops.Contest)= t.ko
Waarschijnlijk heeft de scheids in zijn ogen gekeken en was de vechter nog niet helemaal hersteld.
Dat betekent dat de vechter een week later gewoon aan wedstrijden mag deelnemen.
Ik kan mij niet voorstellen dat zijn trainer hem laat vechten als hij er wat aan over had gehouden.

Ronald
22-02-2005, 18:48
Over welke vechter gaat dit manhoef??
Nee, Joey van Wanrooij.

Marco (scheids)
22-02-2005, 21:01
Tis volgens mij toch heel simpel, maar als een vechter GEEN strtverbod krijgt van de dokter, dan mag ie desnoots de dag erop gewoon weer knokken !!!!

Laat de beslissing over aan de ringarts, die heeft er voor geleerd, en zijn beslissing MOETEN wij accepteren.

IK kan me in ieder geval niet voorstellen dat Joey van Wanrooy een startverbod heeft gekregen na zijn partij in Alkmaar ..... dus waaarom zou ie dan een week later niet kunnen/mogen knokken ... dat beslist hij zelf en zn trainer wel !!