PDA

View Full Version : Wiegel denkt aan een terugkeer in de landelijke politiek



Guru
23-02-2005, 15:39
HILVERSUM (ANP) - Hans Wiegel denkt aan een terugkeer in de landelijke politiek. De vroegere VVD-leider zegt dat in het televisieprogramma van Rik Felderhof, dat donderdag wordt uitgezonden.

Terugkeer naar politiek Den Haag ziet Wiegel na de dood van zijn vrouw als een van de mogelijkheden. Hij ambieert dan de baan van premier, een functie die de liberale veteraan nog niet heeft bekleed.

Het is het eerste interview van Wiegel na de dood van zijn vrouw op 6 januari. De afgelopen weken ontving hij duizenden steunbetuigingen. Na een periode van bezinning is Wiegel van plan om weer aan de slag te gaan, vertelt hij in het vraaggesprek.

Wiegel is nu voorziter van Zorgverzekeraars Nederland, de koepel van zorgverzekeraars. Verder heeft hij een aantal commissariaten. Tot 2000 was hij lid van de Eerste Kamer. Daarvoor was hij lid van de Tweede Kamer voor de VVD en minister van Binnenlandse Zaken (1977-1981). Ook was hij commissaris van de koningin in Friesland.

Bliksemenquete

Uit een bliksemenquete die het tv-programma NOVA door onderzoeksbureau Interview/NSS liet uitvoeren, blijkt dat 39 procent van de VVD-stemmers Wiegel ziet als de persoon die de partij moet gaan leiden. Ook 38 procent van alle Nederlanders heeft die mening. Zalm wordt door 34 procent van de VVD-stemmers en 22 procent van de Nederlanders als VVD-leider genoemd.

De helft van de VVD-stemmers geeft aan Wiegel de voorkeur als toekomstig premier. Bij alle Nederlanders is dat een kwart. 37 procent kiest voor PvdA-leider Bos als minister-president.



Zou een goeie actie zijn als Wiegel Premier zou worden!

Dennis
23-02-2005, 16:02
Mijn stem kan ie krijgen

Ralph
23-02-2005, 16:27
De mijne ook!

Octavius
23-02-2005, 16:34
Wiegel terug. Weer aanzicht voor de VVD.

redjuh
23-02-2005, 17:54
nou dat zal een improvement worden zeg... zeker niks meer te doen

TommySoprano
23-02-2005, 19:59
Vet repect voor die gast na alles wat die voor zn kiezen heeft gekregen :!:

Zet m op Wiegel hahaha 8)

}|^-_-^|{
23-02-2005, 21:31
wiegel is op zich geen slechte politicus, heb wel een teringhekel aan 'm, maar hij is wel beter dan wat er nu rondloopt bij de VVD.

Gulo gulo
23-02-2005, 22:02
wiegel is op zich geen slechte politicus, heb wel een teringhekel aan 'm, maar hij is wel beter dan wat er nu rondloopt bij de VVD.

x2

Paganstars
23-02-2005, 22:05
Whahaaha.... dalijk de sequel van de nacht van wiegel ;)... *kweet bij god niet meer waar het over ging maar toch ;)*

Gulo gulo
23-02-2005, 22:08
De nacht van Wiegel ging over het referendumrecht, blahblahblah

Remco
24-02-2005, 11:16
De nacht van Wiegel (niet gedacht dat dit ooit op een MMA-forum ter sprake zou komen) ging i.d.d. over het referendum. Iedereen ging ervan uit dat de hele VVD voor zou stemmen maar Wiegel zei droger dan iemand ooit deed:

"Teeeeguhn!"

Remco
24-02-2005, 12:10
Daar dachten D66 en Kok heel anders over.

Guru
24-02-2005, 12:53
Kok got screwed! mooi voor hem!

Wiegel en Wilders zijn de mensen die ons land kunnen redden.

Marco
25-02-2005, 08:57
hebben jullie gisteravond het interview gezien van Wiegel door Felderhof ? ik wel en ik heb met een brok in mijn keel zitten kijken. Bewonderenswaardig hoe Wiegel de draad weer oppakt na het verlies van zijn 2de vrouw. Ik weet niet of het ergens via het internet nog te zien is maar de dingen die hij zegt over hoe hij omgaat met het verlies en hoe hij verder gaat zijn gewoon leerzaam hoe raar dat ook klinkt....sterke man een een echte persoonlijkheid, respect voor deze man!

Marco
25-02-2005, 09:40
[quote="rappe rik"]heb het niet gezien, ik krijg last van winderigheid als ik naar rik felderhof moet kijken, maar kan me voorstellen dat indien iemand over zulke ervaringen spreekt dat indruk op je maakt.

Felderhof was zeer weinig in beeld dus het viel mee :wink:

Guru
25-02-2005, 10:01
hebben jullie gisteravond het interview gezien van Wiegel door Felderhof ? ik wel en ik heb met een brok in mijn keel zitten kijken. Bewonderenswaardig hoe Wiegel de draad weer oppakt na het verlies van zijn 2de vrouw. Ik weet niet of het ergens via het internet nog te zien is maar de dingen die hij zegt over hoe hij omgaat met het verlies en hoe hij verder gaat zijn gewoon leerzaam hoe raar dat ook klinkt....sterke man een een echte persoonlijkheid, respect voor deze man!

Inderdaad, ik kan het niet beter verwoorden!
Dat is Hans ten voeten uit, menselijk, daadkrachtig en een doel voor ogen ondanks twee hele zware tegenslagen in zijn leven.
Eigenlijk moet deze man niet in 2007 Premier worden, maar eigenlijk vandaag nog.